Als je hem 3 keer moet posten en je krijgt er geen antwoord op... is dat dan omdat het er geen antwoord is dat gevonden moet worden of is dat omdat je stellingname niet 100% deugt en er dus ook geen antwoord te formuleren valt?quote:Op zondag 22 juni 2025 15:30 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Kort voorbeeld, ik heb nog maar 2(!!) mensen gezien die hierop hebben gereageerd, terwijl het topic sinds 13 Juni al bol staat van de users die deze hypocrisie niet (kunnen) onderbouwen:
[..]
Hun enige ,,argument” is de ene moreel-ethische verhevenheid boven die van een ander.
Wat deugt er niet aan de stellinginname?quote:Op zondag 22 juni 2025 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je hem 3 keer moet posten en je krijgt er geen antwoord op... is dat dan omdat het er geen antwoord is dat gevonden moet worden of is dat omdat je stellingname niet 100% deugt en er dus ook geen antwoord te formuleren valt?
Ik heb hier een mooi voorbeeldje voor je:quote:Op zondag 22 juni 2025 14:03 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik post hem nog maar een keer:
Sommigen hier beweren dat Israel op dit moment over atoomwapens beschikt. Dit is een aanname, want er is geen bewijs voor, immers laten ze geen toezichthouders toe en hebben ze nooit onderkend dat ze over een atoomwapen beschikken.
Jullie beweren dat er niet aangenomen mag worden dat Iran bezig was met het ontwikkelen van atoomwapens. Daarvoor is immers geen bewijs, want toezichthouders worden niet toegelaten en Iran heeft het nooit onderkend.
Hoe is deze hypocrisie te verdedigen?
Over morele verhevenheid gesproken.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Iraanse regime is er vrij open over geweest dat men Israël wil vernietigen. Als je dan in ondergrondse bunkers uranium gaat zitten verrijken én ballistische raketten upgraden zodat die steeds verder kunnen komen, kan iedereen wel bedenken waar die voor bedoelt zijn. Dat moet simpelweg worden afgestopt.
We hebben Noord-Korea nog, en natuurlijk Rusland en Wit-Rusland.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:29 schreef Treinhoer het volgende:
Kleine opsomming vanuit mijn (beperkte kennis) optiek:
- Syrië is 'bevrijd' van Assad, evenals het wegtrekken van Russische troepen uit hun militaire/nautische basis in Tartous.
- In Libanon is Hezbollah ernstig verzwakt zonder Iraanse hulp en logistieke vrijheid door Syrië.
- Irak is al een tijd 'vrij' van IS en andere radicaliserende religieuze groeperingen.
- Afghanistan en de Taliban (naast Iran nu) zijn nog de enige 'schurkenstaten' vanuit westers perspectief.
Kleine prelude naar mijn vraag, en eigen mening/interpretatie: Ik denk dat het omvallen van Assad een veel grotere pion was die omviel dan veel mensen door hebben/hadden. Dit is een game changer voor geopolitieke machtsverhoudingen.
Wanneer (en of) het Iraanse regime omvalt is het natuurlijk 'hopen' dat er geen nieuwe vervelende partij/persoon/beweging op staat. Ik hoop en gun het Iraanse gastvrije volk een vrije samenleving die ze naar eigen invulling kunnen vormgeven, in plaats van de ellende die ze nu ervaren door de Ayatollah.
Wat zullen de gevolgen zijn op geopolitiek gebied als het Iraanse regime valt, met name gericht op Hezbollah, Hamas, hoe Israel verder zal/kan/moet gaan, de rol van Rusland en de USA in de toekomst?
Zijn er al 'red flags' met betrekking tot nieuw leiderschap in Iran?
Hangt er helemaal vanaf wat voor en hoeveel van welke bommen.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:20 schreef halfway het volgende:
Ik lees dat 16kg uranium genoeg is voor een bom, ze hebben ruim 400kg
Dat betreft geen morele verhevenheid, dat zijn simpelweg feiten.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb hier een mooi voorbeeldje voor je:
[..]
Over morele verhevenheid gesproken.
Dat is dus geen antwoord op mijn stellingname en haal je er een post van iemand bij die niet van mij is. Bovendien val je in je beargumentatie terug op wéérquote:Op zondag 22 juni 2025 15:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb hier een mooi voorbeeldje voor je:
[..]
Over morele verhevenheid gesproken.
En dus weer door de feitelijke basis terzijde te schuiven. Je had geen beter voorbeeld kunnen geven van de al 9-dagen durende hypocrisie hier.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:30 schreef 2172619626795 het volgende:
de ene moreel-ethische verhevenheid boven die van een ander.
Als je van mening bent dat je "zo erg gelijk hebt, dat je heulemaal niet hoeft te beargumenteren" zit je op een discussie forum verkeerd.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je hem 3 keer moet posten en je krijgt er geen antwoord op... is dat dan omdat het er geen antwoord is dat gevonden moet worden of is dat omdat je stellingname niet 100% deugt en er dus ook geen antwoord te formuleren valt?
Da's een flinke biem.quote:
Dank, helder!quote:Op zondag 22 juni 2025 15:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben Noord-Korea nog, en natuurlijk Rusland en Wit-Rusland.
Veder: risico op chaos in Iran blijft groot, er is wel een kans op iets beters dan de moellahs. China verliest een anti-Amerikaanse bondgenoot en hun oliebron, maar kan ook economisch profiteren van een open Iran. Het is in ieder geval een forse geopolitieke herschikking en Rusland/China verloren de laatste paar jaar in rap tempo hun greep op het Midden-Oosten.
Want ik ben verplicht om overal op te reageren? Ik voel me niet aangesproken door de stelling dus waarom moet ik dan een stelling gaan beargumenteren?quote:Op zondag 22 juni 2025 15:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je van mening bent dat je "zo erg gelijk hebt, dat je heulemaal niet hoeft te beargumenteren" zit je op een discussie forum verkeerd.
Je confronteert sommige gebruikers met feiten die ze liever niet onder ogen willen zien.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Wat deugt er niet aan de stellinginname?
Nee, je voelde alleen de drang om even te posten dat "de stelling vast niet deugde", ofzo.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Want ik ben verplicht om overal op te reageren? Ik voel me niet aangesproken door de stelling dus waarom moet ik dan een stelling gaan beargumenteren?
Jij noemt dat steeds feiten maar bronnen ontbreken. Maar als dat een feit zou zijn zoals je verondersteld, dan heeft Israël dus ook kernwapens. Dus waarom moet het kernprogramma van Iran afgebroken worden maar mag die van Israël blijven bestaan?quote:Op zondag 22 juni 2025 15:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat betreft geen morele verhevenheid, dat zijn simpelweg feiten.
Inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
dan heeft Israël dus ook kernwapens.
Tja dan krijg je weer zoiets als welke AI zich met welke insteek daarin (niet) aan wil (ver)branden en de discussie dat een AI het niet mag/wil/kan gebruiken als bron.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat dan AI het artikel in een paar bulletpoints samenvatten of zo.
Het is niet de marine waar ze bang voor hoeven zijn. Ladingen raketten in grotten langs de kust.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want die maken natuurlijk 0,0 kans tegen de iraanse marine.
/s
Ah eindelijk, nu weet iedereen hier eindelijk hoe het zit, ik zat al die tijd in spanningquote:Op zondag 22 juni 2025 14:24 schreef klaasweetalles het volgende:
klaas is back, let the war begin.
Natuiurlijk een illegale actie van Trump
Deze man doet alles wat de Amerikaanse democratie verboden heeft
Linksom rechtsom misschien wel een goede actie en hopen dat het nuclear geweld gestopt is
Hoewel er beweerd wordt dat de grondstoffen om die bom te maken tijdig verplaatst is door de iraniers
Ik weet dat discussie zinloos is maar je stelling is het verkapte omdraaien van de situatie.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is toch het hele argument voor die inval. Israel is moreel verheven boven Iran. Want Iran wil Israel dood, dus mag Iran gepakt worden.
Ja dat klopt.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:54 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dus dan kunnen we ook de aanname doen dat Iran ver op weg was met hun kernwapenprogramma.
Beide redelijke aannames met een solide feitelijke basis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |