Het Iraanse regime is er vrij open over geweest dat men Israël wil vernietigen. Als je dan in ondergrondse bunkers uranium gaat zitten verrijken én ballistische raketten upgraden zodat die steeds verder kunnen komen, kan iedereen wel bedenken waar die voor bedoelt zijn. Dat moet simpelweg worden afgestopt.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die bedreigen andere landen inderdaad.
Lol jij zegt met extremisten kun je niet onderhandelen. Daarmee maak je zelf de discussie moralistisch. Want jij bent blijkbaar de arbiter van wat extremisme is. Dat is voor de context nogal relevant, dat je een actor in een conflict hebt bestempeld als extremistisch dus is alles wat ze overkomt terecht, immers er viel niet te praten.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hou nu toch eens op om telkens keer op keer er een soort van ethisch, morele discussie van te maken die Israël wegzet als boze genius.
Mijn part overduidelijk dat Israël geen recht heeft en had daar te bestaan wat niet anders maakt dat zij er nu daar is om voortaan te blijven. Beter vanuit die context redeneren dan te blijven rondtollen met wat had geweest om niet te zo zijn.
En nee dat ieder buurland; mijn part 150.000 rode lijners, of 2 miljard genuanceerde anderen, Israël in de zee wil flikkeren, maakt niet dat zij dus hun eigen gelijk hebben om met een vingertje te gaan wijzen.
Nog even los wie of wat dan daarover dan zou kunnen oordelen om een dispuut te handhaven. Er is geen almachtige die hier recht kan spreken. E als die beloofde almachtige er wel was, hadden we nu niet dit gesprek.
Ik vermoed dat ze (Iran) dan nog meer problemen gaan krijgen dan ze nu al hebben gehad.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:03 schreef halfway het volgende:
[..]
Jawel. Iran gaat de olie route blokkeren en dan weet je wel wie weet de lul zijn.
Jou een plezier doen, want als je weer "verontwaardigd" kan zijn, kan je dat immers weer aangrijpen om niet op de inhoud in te gaan?quote:Op zondag 22 juni 2025 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat denk je nou te bereiken met dit soort opmerkingen?
En wederom een persoonlijke aanval. Erg zwak.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jou een plezier doen, want als je weer "verontwaardigd" kan zijn, kan je dat immers weer aangrijpen om niet op de inhoud in te gaan?
Just askin' questions, hequote:Op zondag 22 juni 2025 15:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wederom een persoonlijke aanval. Erg zwak.
Maar wat ze nu zeggen klopt toch ook wel. Er liepen diplomatische gesprekken met de VS totdat Israël begon met bombarderen.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Iraanse regime is er vrij open over geweest dat men Israël wil vernietigen. Als je dan in ondergrondse bunkers uranium gaat zitten verrijken én ballistische raketten upgraden zodat die steeds verder kunnen komen, kan iedereen wel bedenken waar die voor bedoelt zijn. Dat moet simpelweg worden afgestopt.
Sorry, helemaal vergeten. Dankjewel!quote:Op zondag 22 juni 2025 15:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wel zo netjes om de bron te vermelden.
Omdat sommige users hier (ik tel er 3) structureel alle feitelijke informatie terzijde schuiven. Vervolgens vallen zij elke keer weer terug op een moreel-ethisch vraagstuk die vanwege de subjectiviteit aan beide kanten nergens toe leidt zolang de feitelijke data buiten beschouwing wordt gelaten.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat denk je nou te bereiken met dit soort opmerkingen?
Zou kunnen, daar zullen we nooit achterkomen. Maar ze hebben wel weer keurig een troefkaart in de handen van de Chinezen geduwd. Die waren net klaar met lachen om dat tarievendebacle van Trumpquote:Op zondag 22 juni 2025 15:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op militair gebied bij lange na nog niet, maar dat gaat natuurlijk wel een keer komen, al denk ik niet dat die mensen waarvan jij denkt dat ze aan de bubbels zitten dat mee gaan maken.
Ik wordt een beetje moe van de 'experts' die real-time even de boel analyseren en conclusies trekken aan de andere kant van de oceaan. Al helemaal als ie het heeft over 'ventilation shafts' diep in een berg. Wacht eerst maar even een weekje.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat eerste, maak ik op uit analyses die ik tegenkom. Disclaimer: ik kan niet instaan voor de betrouwbaarheid.
[ x ]
[ x ]
Maar wel goed; om als achtergrond te kunnen, te delen om te lezen.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan is het helemaal niet netjes om het te copy-pasten.
Is er geen andere topic waar je lekker anti-VS kan zijn?quote:Op zondag 22 juni 2025 15:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zou kunnen, daar zullen we nooit achterkomen. Maar ze hebben wel weer keurig een troefkaart in de handen van de Chinezen geduwd. Die waren net klaar met lachen om dat tarievendebacle van Trump
Ik word dan weer moe van eindeloze discussies die nergens toe leiden in een nieuwsforum. Liever lees ik... nieuws.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje moe van de 'experts' die real-time even de boel analyseren en conclusies trekken aan de andere kant van de oceaan. Al helemaal als ie het heeft over 'ventilation shafts' diep in een berg. Wacht eerst maar even een weekje.
En terwijl Fordow alle aandacht trekt, is Iran al twee jaar geleden in alle stilte begonnen met de bouw van een nieuwe, nog beter beveiligde verrijkingsfabriek in Kūh-e Kolang: Gaz Lā, ook bekend als Pickaxe Mountain, net ten zuiden van Natanz, zo leren deze satellietbeelden.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:07 schreef 2172619626795 het volgende:
Omdat het voor sommigen moeilijk lijkt om de feiten in deze discussie te respecteren, hier nog maar eens een uitstekend artikel:
[..]
Hopelijk overschrijd deze informatie niet de concentratieboog van sommige moreel-verhevenen onder ons.
Laat dan AI het artikel in een paar bulletpoints samenvatten of zo.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar wel goed; om als achtergrond te kunnen, te delen om te lezen.
Het artikel legt zonder sturend oordeel uit, hoe de zaak daar ter plekke is gesitueerd.
Dat sommige media op grond van hun commercie niet willen worden gecopypasted als referentie in een openbare discussie, is dan weer een andere discussie.
Denk dat een hoop marines die daar nu aanwezig zijn het iran graag zien proberen.quote:
Die zijn natuurlijk levensmoequote:Op zondag 22 juni 2025 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat een hoop marines die daar nu aanwezig zijn het iran graag zien proberen.
Tot nu toe hebben de Iraanse strijdmachten iig nog geen deuk in een pakje boter geslagen. Hun beste werk is alle AI-filmpjes die ze produceren.quote:
quote:Op zondag 22 juni 2025 15:19 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Sorry, helemaal vergeten. Dankjewel!
[..]Kort voorbeeld, ik heb nog maar 2(!!) mensen gezien die hierop hebben gereageerd, terwijl het topic sinds 13 Juni al bol staat van de users die deze hypocrisie niet (kunnen) onderbouwen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hun enige ,,argument” is de ene moreel-ethische verhevenheid boven die van een ander.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:03 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik post hem nog maar een keer:
Sommigen hier beweren dat Israel op dit moment over atoomwapens beschikt.
Dit is een aanname, want er is geen bewijs voor, immers laten ze geen toezichthouders toe en hebben ze nooit onderkend dat ze over een atoomwapen beschikken.
Jullie beweren dat er niet aangenomen mag worden dat Iran bezig was met het ontwikkelen van atoomwapens.
Dit is een aanname, want er is geen bewijs voor, immers laten ze geen toezichthouders toe en hebben ze nooit onderkend dat ze over een atoomwapen beschikken.
Hoe is deze hypocrisie te verdedigen?
[ Bericht 1% gewijzigd door 2172619626795 op 22-06-2025 15:35:35 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |