abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2025 @ 15:10:40 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218014202
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, die bedreigen andere landen inderdaad.
Het Iraanse regime is er vrij open over geweest dat men Israël wil vernietigen. Als je dan in ondergrondse bunkers uranium gaat zitten verrijken én ballistische raketten upgraden zodat die steeds verder kunnen komen, kan iedereen wel bedenken waar die voor bedoelt zijn. Dat moet simpelweg worden afgestopt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218014204
quote:
13s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hou nu toch eens op om telkens keer op keer er een soort van ethisch, morele discussie van te maken die Israël wegzet als boze genius.
Mijn part overduidelijk dat Israël geen recht heeft en had daar te bestaan wat niet anders maakt dat zij er nu daar is om voortaan te blijven. Beter vanuit die context redeneren dan te blijven rondtollen met wat had geweest om niet te zo zijn.

En nee dat ieder buurland; mijn part 150.000 rode lijners, of 2 miljard genuanceerde anderen, Israël in de zee wil flikkeren, maakt niet dat zij dus hun eigen gelijk hebben om met een vingertje te gaan wijzen.
Nog even los wie of wat dan daarover dan zou kunnen oordelen om een dispuut te handhaven. Er is geen almachtige die hier recht kan spreken. E als die beloofde almachtige er wel was, hadden we nu niet dit gesprek.
Lol jij zegt met extremisten kun je niet onderhandelen. Daarmee maak je zelf de discussie moralistisch. Want jij bent blijkbaar de arbiter van wat extremisme is. Dat is voor de context nogal relevant, dat je een actor in een conflict hebt bestempeld als extremistisch dus is alles wat ze overkomt terecht, immers er viel niet te praten.
Dit is een hele gevaarlijke manier van rechtvaardigen, omdat hij zeker op deze manier compleet subjectief is.

Dan kan je daarna nog moralistischer doen, alsof kritiek op Israel gelijk staat aan het weg willen laten vagen. Iets waar totaal geen sprake van is Israel groeit enkel. Ik denk juist dat de strategie die Israel nu telkens volgt van eerst bommen dan praten juist wegvaging dichterbij brengt dan wat ik voorstel zoveel mogelijk praten zo min mogelijk bommen. Op de korte termijn zijn de bommen misschien effectiever op de lange termijn is Israel op die manier verwikkeld in een geweldsspiraal waar het zelf ook veel last van heeft. Maar ik ga jou niet beschuldigen dat je Israel kapot wil maken, je zal het vast goed bedoelen hoewel je verdedigt dat ze de verkeerde afslagen maken.
  zondag 22 juni 2025 @ 15:11:48 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218014209
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:03 schreef halfway het volgende:

[..]
Jawel. Iran gaat de olie route blokkeren en dan weet je wel wie weet de lul zijn.
Ik vermoed dat ze (Iran) dan nog meer problemen gaan krijgen dan ze nu al hebben gehad.
Prima dat zij zelf geen olie meer willen exporteren maar de handel van anderen platleggen, lijkt een euthanasierecept.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 22 juni 2025 @ 15:13:40 #179
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218014223
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat denk je nou te bereiken met dit soort opmerkingen? :?
Jou een plezier doen, want als je weer "verontwaardigd" kan zijn, kan je dat immers weer aangrijpen om niet op de inhoud in te gaan?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juni 2025 @ 15:14:20 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218014228
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jou een plezier doen, want als je weer "verontwaardigd" kan zijn, kan je dat immers weer aangrijpen om niet op de inhoud in te gaan?
En wederom een persoonlijke aanval. Erg zwak.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 22 juni 2025 @ 15:14:51 #181
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218014231
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En wederom een persoonlijke aanval. Erg zwak.
Just askin' questions, he ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_218014244
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het Iraanse regime is er vrij open over geweest dat men Israël wil vernietigen. Als je dan in ondergrondse bunkers uranium gaat zitten verrijken én ballistische raketten upgraden zodat die steeds verder kunnen komen, kan iedereen wel bedenken waar die voor bedoelt zijn. Dat moet simpelweg worden afgestopt.
Maar wat ze nu zeggen klopt toch ook wel. Er liepen diplomatische gesprekken met de VS totdat Israël begon met bombarderen.

Vervolgens liepen er gesprekken op diplomatiek niveau met de EU. Tot de VS bommen ging gooien.

Zijn ze de afgelopen weken wel weggelopen van de tafel?

#dtv want ik heb het allemaal niet zo intens gevolgd. Graag met bronnen staven. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218014258
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wel zo netjes om de bron te vermelden.
Sorry, helemaal vergeten. Dankjewel!

quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat denk je nou te bereiken met dit soort opmerkingen? :?
Omdat sommige users hier (ik tel er 3) structureel alle feitelijke informatie terzijde schuiven. Vervolgens vallen zij elke keer weer terug op een moreel-ethisch vraagstuk die vanwege de subjectiviteit aan beide kanten nergens toe leidt zolang de feitelijke data buiten beschouwing wordt gelaten.

Antwoord op jouw vraag: wat ik hiermee probeer te bereiken, is met een cynische opmerking hun aandacht te trekken in de hoop dat ze zich er eindelijk eens toe zetten om in elk geval op minimaal niveau wat informatie te vergaren als het voorgekauwd direct onder hun neus gepresteerd wordt.

Die met vol zelfvertrouwen ge-etaleerde teksten zonder blijk van enige technische en historische kennis waarbij continu wordt teruggevallen op een soort van valse morele verhevenheid komen mijn neusgaten uit.

Beetje zoals begin deze dag toen ik continu het demoniseren van de Israëlische bevolking als terroristen benoemde, bij anderen de neusgaten uit kwam.

Daar heb ik mij ook op aan kunnen passen. Het cynisme incasseerde ik zelf ook.
  zondag 22 juni 2025 @ 15:19:37 #184
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218014261
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juni 2025 @ 15:19:48 #185
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218014262
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
Op militair gebied bij lange na nog niet, maar dat gaat natuurlijk wel een keer komen, al denk ik niet dat die mensen waarvan jij denkt dat ze aan de bubbels zitten dat mee gaan maken.
Zou kunnen, daar zullen we nooit achterkomen. Maar ze hebben wel weer keurig een troefkaart in de handen van de Chinezen geduwd. Die waren net klaar met lachen om dat tarievendebacle van Trump :')
Dit, dus.
pi_218014264
-edit- geen premium artikelen quoten aub

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 22-06-2025 18:39:27 ]
pi_218014267
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat eerste, maak ik op uit analyses die ik tegenkom. Disclaimer: ik kan niet instaan voor de betrouwbaarheid.

[ x ]
[ x ]
Ik wordt een beetje moe van de 'experts' die real-time even de boel analyseren en conclusies trekken aan de andere kant van de oceaan. Al helemaal als ie het heeft over 'ventilation shafts' diep in een berg. Wacht eerst maar even een weekje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218014269
Ik lees dat 16kg uranium genoeg is voor een bom, ze hebben ruim 400kg
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 22 juni 2025 @ 15:21:20 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218014275
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dan is het helemaal niet netjes om het te copy-pasten.
Maar wel goed; om als achtergrond te kunnen, te delen om te lezen.
Het artikel legt zonder sturend oordeel uit, hoe de zaak daar ter plekke is gesitueerd.
Dat sommige media op grond van hun commercie niet willen worden gecopypasted als referentie in een openbare discussie, is dan weer een andere discussie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 22 juni 2025 @ 15:21:58 #190
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218014278
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zou kunnen, daar zullen we nooit achterkomen. Maar ze hebben wel weer keurig een troefkaart in de handen van de Chinezen geduwd. Die waren net klaar met lachen om dat tarievendebacle van Trump :')
Is er geen andere topic waar je lekker anti-VS kan zijn?

Want daar lijkt het je primair om te gaan.
&lt;signature here&gt;.
pi_218014281
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik wordt een beetje moe van de 'experts' die real-time even de boel analyseren en conclusies trekken aan de andere kant van de oceaan. Al helemaal als ie het heeft over 'ventilation shafts' diep in een berg. Wacht eerst maar even een weekje.
Ik word dan weer moe van eindeloze discussies die nergens toe leiden in een nieuwsforum. Liever lees ik... nieuws.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juni 2025 @ 15:23:31 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218014289
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218014291
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:07 schreef 2172619626795 het volgende:
Omdat het voor sommigen moeilijk lijkt om de feiten in deze discussie te respecteren, hier nog maar eens een uitstekend artikel:
[..]
Hopelijk overschrijd deze informatie niet de concentratieboog van sommige moreel-verhevenen onder ons. :)
En terwijl Fordow alle aandacht trekt, is Iran al twee jaar geleden in alle stilte begonnen met de bouw van een nieuwe, nog beter beveiligde verrijkingsfabriek in Kūh-e Kolang: Gaz Lā, ook bekend als Pickaxe Mountain, net ten zuiden van Natanz, zo leren deze satellietbeelden.

En verrijkt uranium waar ze al zeker 408kg en ws veel meer van hadden ligt verspreid opgeslagen.

Zo ben je nog lang niet van de dreiging van een kernwapen af.
Wel heb je het vertraagd.
Vakman pur sang
pi_218014292
quote:
12s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:21 schreef Vallon het volgende:

[..]
Maar wel goed; om als achtergrond te kunnen, te delen om te lezen.
Het artikel legt zonder sturend oordeel uit, hoe de zaak daar ter plekke is gesitueerd.
Dat sommige media op grond van hun commercie niet willen worden gecopypasted als referentie in een openbare discussie, is dan weer een andere discussie.
Laat dan AI het artikel in een paar bulletpoints samenvatten of zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juni 2025 @ 15:25:03 #195
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218014300
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Denk dat een hoop marines die daar nu aanwezig zijn het iran graag zien proberen.
&lt;signature here&gt;.
pi_218014309
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk dat een hoop marines die daar nu aanwezig zijn het iran graag zien proberen.
Die zijn natuurlijk levensmoe
  zondag 22 juni 2025 @ 15:26:27 #197
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218014314
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja, want die maken natuurlijk 0,0 kans tegen de iraanse marine.

/s
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juni 2025 @ 15:27:32 #198
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218014324
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Tot nu toe hebben de Iraanse strijdmachten iig nog geen deuk in een pakje boter geslagen. Hun beste werk is alle AI-filmpjes die ze produceren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 22 juni 2025 @ 15:29:49 #199
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_218014335
Kleine opsomming vanuit mijn (beperkte kennis) optiek:
- Syrië is 'bevrijd' van Assad, evenals het wegtrekken van Russische troepen uit hun militaire/nautische basis in Tartous.
- In Libanon is Hezbollah ernstig verzwakt zonder Iraanse hulp en logistieke vrijheid door Syrië.
- Irak is al een tijd 'vrij' van IS en andere radicaliserende religieuze groeperingen.
- Afghanistan en de Taliban (naast Iran nu) zijn nog de enige 'schurkenstaten' vanuit westers perspectief.

Kleine prelude naar mijn vraag, en eigen mening/interpretatie: Ik denk dat het omvallen van Assad een veel grotere pion was die omviel dan veel mensen door hebben/hadden. Dit is een game changer voor geopolitieke machtsverhoudingen.

Wanneer (en of) het Iraanse regime omvalt is het natuurlijk 'hopen' dat er geen nieuwe vervelende partij/persoon/beweging op staat. Ik hoop en gun het Iraanse gastvrije volk een vrije samenleving die ze naar eigen invulling kunnen vormgeven, in plaats van de ellende die ze nu ervaren door de Ayatollah.

Wat zullen de gevolgen zijn op geopolitiek gebied als het Iraanse regime valt, met name gericht op Hezbollah, Hamas, hoe Israel verder zal/kan/moet gaan, de rol van Rusland en de USA in de toekomst?

Zijn er al 'red flags' met betrekking tot nieuw leiderschap in Iran?
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_218014337
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:19 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Sorry, helemaal vergeten. Dankjewel!
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kort voorbeeld, ik heb nog maar 2(!!) mensen gezien die hierop hebben gereageerd, terwijl het topic sinds 13 Juni al bol staat van de users die deze hypocrisie niet (kunnen) onderbouwen:

quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:03 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik post hem nog maar een keer:

Sommigen hier beweren dat Israel op dit moment over atoomwapens beschikt.

Dit is een aanname, want er is geen bewijs voor, immers laten ze geen toezichthouders toe en hebben ze nooit onderkend dat ze over een atoomwapen beschikken.

Jullie beweren dat er niet aangenomen mag worden dat Iran bezig was met het ontwikkelen van atoomwapens.

Dit is een aanname, want er is geen bewijs voor, immers laten ze geen toezichthouders toe en hebben ze nooit onderkend dat ze over een atoomwapen beschikken.

Hoe is deze hypocrisie te verdedigen?
Hun enige ,,argument” is de ene moreel-ethische verhevenheid boven die van een ander.

[ Bericht 1% gewijzigd door 2172619626795 op 22-06-2025 15:35:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')