Dat is letterlijk alles wat ik bedoelde te zeggen hiermee.quote:
quote:Op zondag 22 juni 2025 15:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Straat van Hormuz dicht wordt een ramp voor China en APAC in het algemeen. Meeste, zo niet alle olie komt hier vandaan. Dat wordt een bloedbad op de beurzen in Shanghai en Hong Kong.
Thanks Obama.
je vergeet de europese beurzen en nasdaqquote:Op zondag 22 juni 2025 15:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Straat van Hormuz dicht wordt een ramp voor China en APAC in het algemeen. Meeste, zo niet alle olie komt hier vandaan. Dat wordt een bloedbad op de beurzen in Shanghai en Hong Kong.
Thanks Obama.
Ah, het was sarcastisch.quote:
Dit is niet waar. Stealth van een B2 op een moderne radar geeft hetzelfde als een vogel van ongeveer 10 centimeter op het scherm. Het hele programma van de B2 is destijds opgezet om overal in de wereld binnen 24 uur te kunnen toeslaan zonder gezien te worden, met de meest geavanceerde anti air in die tijd in gedachten. Je kunt dit toestel dus ook niet “locken” met anti air achtige dingen want het wordt simpelweg door de computer niet herkend als doel. Je kunt hem natuurlijk wel zien en zult hem moeten zien met het blote oog om iets te kunnen, waardoor die kwetsbaar is als er weet van is wanneer die waar vliegt, én dan moet je nog steeds met iets heel bijzonders komen, want zoekende raketten vinden het doel niet omdat hij geen warmte uitstoot vanwege een ingenieus verbrandingssysteem. Je zult hem met gevechtsvliegtuigen “toevallig” tegen moeten komen, dan is die zeer kwetsbaar vanwege de relatief lage vliegsnelheid en enorme massa en nauwelijks flexibele vleugels die het ding amper heeft vanwege de stealth eigenschappen.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Stealth is niet 100% volledig onzichtbaar.
Het is op verassing en snelheid gegaan deze operatie. Als ze die route meermaals gaan doen is de kans veel groter dat ze uitgeschakeld kunnen worden.
We gaan erachter komen op het moment dat ze wat gaan doen, Rusland werd ook veel sterker geacht voor de invasie van Oekraïne.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zou kunnen, daar zullen we nooit achterkomen. Maar ze hebben wel weer keurig een troefkaart in de handen van de Chinezen geduwd. Die waren net klaar met lachen om dat tarievendebacle van Trump
Hier heb je waarschijnlijk gelijk inquote:Op zondag 22 juni 2025 16:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
je vergeet de europese beurzen en nasdaq
trump en heel zijn shitsooi zullen vrijdag al short zijn gegaan.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iran op suicide squad mission. Ik vermoed wel dat allerlei dingen de komende tijd weer omhoog zullen gaan.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:05 schreef Toefjes het volgende:
Als de straat van hormuz dichtgegooid wordt komen er veel reportages bij de benzinepomp met boze automobilisten.
Vanavond voor de zekerheid toch maar even het tankje volgooien.
Super interessante informatiequote:Op zondag 22 juni 2025 16:06 schreef Eagles89 het volgende:
[..]omdat hij geen warmte uitstoot vanwege een ingenieus verbrandingssysteem.
Het nucleaire programma van Iran moet inderdaad geëlimineerd worden omdat het een groot gevaar vormt voor zowel Israël als de rest van het Westen én het Midden-Oosten.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is toch het hele argument voor die inval. Israel is moreel verheven boven Iran. Want Iran wil Israel dood, dus mag Iran gepakt worden.
Ja, behalve de beurzen. En voor de grap nog even op mijn crypto wallet gekeken. Die staat nu ook op een historisch dieptepunt.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iran op suicide squad mission. Ik vermoed wel dat allerlei dingen de komende tijd weer omhoog zullen gaan.
Ik durf niet meer te kijkenquote:Op zondag 22 juni 2025 16:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, behalve de beurzen. En voor de grap nog even op mijn crypto wallet gekeken. Die staat nu ook op een historisch dieptepunt.
* Demissionair premier Schoof, maar okquote:Premier Schoof reageert op Amerikaanse aanval Iraanse nucleaire installaties
Iran vormt een dreiging voor de veiligheid in het Midden-Oosten en daarbuiten. Het regime mag daarom niet over een kernwapen beschikken. Dat zei premier Dick Schoof zondag naar aanleiding van de Amerikaanse aanval op nucleaire installaties in Iran.
Schoof wil niet zeggen of hij de aanval terecht vindt. Hij houdt het bij de constatering dat het geduld van de Verenigde Staten en Israël met Iran op is. „Er zijn al lang brede zorgen over het nucleaire programma van Iran, de steun van dat land aan terroristische organisaties en aan de strijd tegen Oekraïne. Gesprekken zijn al jaren gaande maar hebben tot niets geleid. We kennen de reputatie van Iran. Het land mag niet over een nucleair wapen beschikken.’’
Een groot deel van het kabinet kwam zondag bijeen. In de vergadering (de zogeheten Nationale veiligheidsraad) werd gesproken over de mogelijke gevolgen voor Nederland en wat daar tegen te doen. Volgens Schoof is het nu aan Iran om ‘naar de onderhandelingstafel te komen’. „Alles moet in het werk worden gesteld om verdere escalatie te voorkomen.’’
Escalatie van het conflict
Schoof zei na afloop van de vergadering verder nog dat hij er vanuit gaat dat de Amerikaanse president Trump nog naar de Navo-top in Den Haag komt komende week.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwt Nederlanders in Iran en andere landen in het Midden-Oosten voor escalatie van het conflict tussen Israël en Iran na de aanvallen van de VS. Mensen in Iran wordt aangeraden weg te blijven bij mogelijke doelwitten.
Mensen in andere landen, waaronder Irak, Israël en de Palestijnse Gebieden, wordt geadviseerd weg te blijven bij drukke plekken en mogelijke doelwitten.
Bron: https://www.ad.nl/politie(...)stallaties~a93d75e0/
Nu met bron@Claudia_x
Ben je vorige maand ingestapt?quote:Op zondag 22 juni 2025 16:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, behalve de beurzen. En voor de grap nog even op mijn crypto wallet gekeken. Die staat nu ook op een historisch dieptepunt.
Nee joh. 3 jaar geleden wat geld in gestoken en allemaal op de verkeerde crypto's. Geen succesverhaalquote:
quote:Op zondag 22 juni 2025 16:21 schreef Viesdik het volgende:
Het enge aan dit geheel is dat Iran volstrekt in het recht staat om met gelijke tand, bombardementen uit te voeren op Amerikaans grondgebied.
Niet dat zij daartoe in staat zijn, maar dit land heedt het volstrekte recht zich te verdedigen.
Amerika heeft namelijk officieus de oorlog verklaard aan Iran.
Ik zou het nog deels terecht vinden ook. Daarom heb ik ool vrees voor de NAVO-top.
Stel dat Rusland haar meest geavanceerde wapens weggeeft aan dat land, zoals het westen dat ook doet in Oekraïne, dan is het gedaan met Den Haag.
Een beetje paradoxaal wel.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik weet dat discussie zinloos is maar je stelling is het verkapte omdraaien van de situatie.
Iran wordt niet aangepakt omdat .... maar te voorkomen dat zij Israël kan gaan vernietigen.
Ja goed plan, omdat Amerika een paar bommen gooit als Iran zijnde 31 andere landen aanvallen en effectief de oorlog verklaren.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:21 schreef Viesdik het volgende:
Het enge aan dit geheel is dat Iran volstrekt in het recht staat om met gelijke tand, bombardementen uit te voeren op Amerikaans grondgebied.
Niet dat zij daartoe in staat zijn, maar dit land heedt het volstrekte recht zich te verdedigen.
Ik zou het nog deels terecht vinden ook. Daarom heb ik ool vrees voor de NAVO-top.
Stel dat Rusland haar meest geavanceerde wapens weggeeft aan dat land, zoals het westen dat ook doet in Oekraïne, dan is het gedaan met Den Haag.
Gaat dit alles gebeuren in samenwerking met de niet bestaande luchtafweer die de B2's uit de lucht gaat halen?quote:Op zondag 22 juni 2025 16:21 schreef Viesdik het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |