abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2025 @ 13:48:05 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013297
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat klopt niet, ook de IAEA heeft geconstateerd dat Iran een veelvoud aan uranium verrijkt dan civiel noodzakelijk.
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dan had Trump tijdens zijn vorige termijn de atoomdeal met Iran niet moeten verscheuren :{w
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218013304
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:46 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Ik ben bang dat jou wensdenken niet echt dicht bij de realiteit staat.
Zo is de F117 ooit neergehaald.
pi_218013316
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:48 schreef Radegast het volgende:

[..]
Zo is de F117 ooit neergehaald.
F-117 vetste vliegtuig ooit. Samen met de McDonnell Douglas F-4 Phantom II
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:51:03 #274
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013321
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
Waarom is dat niet alarmerend, natuurlijk is dat wel alarmerend, of het voldoende is om de boel daar plat te gooien is weer een ander verhaal.
Iets alarmerend vinden is geen reden tot bombarderen. Of het nou Israël, China, Amerika of Groenland is. Je kunt niet zomaar iets platgooien omdat het je niet aanstaat.
Dit, dus.
pi_218013322
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb niet gezegd dat jij over percentages spreekt. Wel probeer je te beweren dat er eigenlijk hartstikke veel verdeling is binnen de Joodse wereld, maar dat is mbt dit onderwerp dus niet zo. Het overgrote merendeel is zionistisch ingesteld.
Misschien, maar ik liet zien waar dat anti-zionisme vandaan kwam waar o.a. deze groep mee loopt.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:51:51 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013329
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, je kleuterklas logica dat "het allemaal niet eerlijk is!" is reuze vertederend.

Maar niet echt geschikt voor het wespennest wat geopolitiek nu eenmaal is.
Er is op grond van het internationale recht 0 rechtvaardiging om Iran 'preventief' aan te vallen. Voor Israël niet en voor de VS ook niet.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:51:56 #277
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_218013331
Ach Buitendam.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:52:13 #278
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013332
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, je kleuterklas logica dat "het allemaal niet eerlijk is!" is reuze vertederend.

Maar niet echt geschikt voor het wespennest wat geopolitiek nu eenmaal is.
Vandaar de verdragen waar je je aan dient te houden.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:52:41 #279
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013339
quote:
6s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:51 schreef Scrummie het volgende:
Ach Buitendam.
Ach Scrummie.
Dit, dus.
pi_218013344
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Iets alarmerend vinden is geen reden tot bombarderen. Of het nou Israël, China, Amerika of Groenland is. Je kunt niet zomaar iets platgooien omdat het je niet aanstaat.
Blijkbaar vanaf heden dus wel. Trump lapt sowieso alle regels en verdragen aan z'n laars, dus dit kan niet echt een verrassing zijn.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:53:19 #281
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218013346
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als de VS zeer voorspelbare routes vliegt, Iran gewaarschuwd is, én via samenspel van radar + SAM een lock weet te forceren. Kunnen ze met de S300/Bavar misschien nog een eindje komen.
Eigenlijk wat er in Joegoslavië dus gebeurde met het succesvol neerhalen van de F-117, een stukje overmoed van de kant van de Amerikanen door iedere keer dezelfde route te vliegen en een slimme radar operator die zo specifiek en smal op dat stuk lucht ging focussen dat het lukte.
Al is de B2 wel weer andere koek en zal die fout geen tweede keer gemaakt worden.
pi_218013347
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ze hadden 0,0 autoriteit om dit te doen.
Ik heb ook 0 autoriteit om iemand als eerste neer te steken met de intentie iemand die met een mes staat te zwaaien en dreigt mij dood te steken. Toch zou ik het doen, omdat ik vind dat mijn leven (of dat van een ander) zwaarder weegt dan die van de messenzwaaier.

Daar zal ik dan wel weer de consequenties van moeten dragen. Zo ook de politieke leiders Netanyahu en Trump gezien de gevolgen van hun daden die nog gaan komen nu.

quote:
Al het andere is bijzaak om het een richting te sturen van preventief handelen. Lekker weer illegaal bommen ergens op gooien.
Het is geen bijzaak. Het is verwonden om te overleven.

We hebben het over een regime dat bij woord, bij daad en bij wet laat zien Israel te willen elimineren. Als zo’n regime over een atoomwapen beschikt, dan worden de terroristische proxies zoals Hamas, Hezbollah, de Houti’s en milities in Syrië en Irak financieel en materieel gedekt door een kernmacht.

Ik respecteer je mening, en zoals je in mijn andere posts hebt gezien deel ik hem deels, maar hopelijk neem je het bovenstaande in jouw persoonlijke kijk ook ik overweging. :)
  zondag 22 juni 2025 @ 13:54:08 #283
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218013353
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:24 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
De enig echte manier om een doel ver onder de grond te kunnen vernietigen, is doormiddel van een neutronenbom (ook wel H-bom). De fysieke schade aan de berg zelf valt relatief mee, maar de hoogenergetische neutronen die daarbij vrijkomen, dringen ver en tot op zekere hoogte ongehinderd door vast materiaal heen, waardoor een ondergrondse bunker als Fordow niet veilig blijft.

Deze neutronenbom wordt in de volksmond ook wel “tactical nuke” genoemd.

Bijkomend voordeel zijn 2 dingen:

1) van de bom zelf komt nauwelijks geen radioactieve straling vrij
2) de vrijgekomen neutronen zullen de atoomkernen van Uranium U235 raken, waardoor het een hoogtst-instabiel isotoop U236 wordt, en daardoor splijt in Barium en Krypton en daarbij opnieuw 3 neutronen vrijgeeft dat weer andere U235 laat degraderen.

Dit laatste hoeft niet gelijk voor een nucleaire kettingreactie te zorgen, maar het zorgt er wel voor dat het verrijkte Uranium sneller en verder degradeert.

Echter, dit kan dus alleen met een neutronenbom. Hoe dat met die bunkerbusters zit, valt buiten mijn kennisgebied :+
Bunkerbusters werken seismisch uit door hun enorme chemische versterkte onploffing; lokaal een aardbeving te veroorzaken die de omgeving tot vele honderden meters (en daarbuiten) daarvan zwaar beschadigd. Een ondergrondse fabriek hoeft niet eens direct getroffen te worden maar zal door de omliggende schok buiten werken worden gebracht. Je hebt niets aan een fabriek in een berg of ondergronds hol wier plafond op instorten (staat) is gebracht.
Bedenk hier ook het effect van een firecracker; in een open hand zal het relatief weinig schade veroorzaken maar in een vuist gebald, compleet je hand afrukken. het doel van de bunkerbuster is allereerst diepgaande penetratie bereiken om dan daar omsloten, te flink ploffen en de trillingen daarvan te laten rimpelen.

NB: goed startverhaal omtrent je H-bom waar het nodige - nofi - is over op te merken. Een H-bom is een thermonucleaire bom waarbij een "gewone" kernbom wordt gebruikt om ander kernmateriaal met een nog grotere efficiëntie in kernreactie te laten ontploffen. Hoe meer kernen dichter bij elkaar gebracht kunnen fuseren, hoe meer (kinetische) energie uit die splitsing en fusie ontstaat.
Dat neutronenbom verhaal snijdt iets aan hout maar is meer een verhaal voor de reclamefolder. Dat nauwelijks in relativiteit mag je (voor de mens en dier) compleet vergeten. Een .22 is net zo dodelijk als een .50 kaliber met het verschil dat een .22 een minder grote wond achterlaat en .50 iemands hoofd verpulvert. Het reclame verhaal is dan: dat een .22 "minder dodelijk" is.
Een neutronenbom is een ding dat vooral veel (kortdurende) straling veroorzaakt met als "simpel" doel (relatief dan) ietsjes minder fysieke schade te veroorzaken met juist meer gevolgen voor de biotoop (dwz mensen doden).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218013354
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik begin ineens te begrijpen waarom de PVV een NSB symbool voert voor sommigen. "Hou ze daar, anders komen ze hier weer".

[ afbeelding ]

Deze invalshoek had ik nog niet zo bekeken.

Apart.
Partij Voor Volksverraad werd het door Denk genoemd.
pi_218013357
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dan had Trump tijdens zijn vorige termijn de atoomdeal met Iran niet moeten verscheuren :{w
Klopt, daar ben ik het helemaal mee eens. Domme opportunistische zet was dat.

Daarbij moet ook vermeld worden:

quote:
Nu ben ik ook van mening dat Trump de vorige deal niet had moeten vernietigen, maar voor de motivatie erachter dat een deal geen waarde heeft als Iran de internationale toezichthouders geen volledige toegang heeft, valt ook wat te zeggen.

Het is al met al een zeer complexe situatie, maar naar mijn mening wel met minstens 1 rode draad: Iran die stelselmatig de afspraken saboteert.
pi_218013366
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er is op grond van het internationale recht 0 rechtvaardiging om Iran 'preventief' aan te vallen. Voor Israël niet en voor de VS ook niet.
Maar je snapt neem ik dat israel niet wil wachten tot er een grote paddenstoel boven tel aviv verschijnt, louter omdat voor figuren zoals jij dan pas bewezen is dat ze ze aan het maken waren?

Overigens mag een pre-emptive strike prima, volgens internationaal recht.

Maar daar zijn criteria voor, en zie al van mijlen ver aankomen dat jij "absoluut!" niet vind dat daar aan voldaan is, dus laat ik het er bij.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_218013367
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Met als kanttekening dat het niet als alarmerend wordt beschouwd. Maar als Trump en Netanyahu vinden van wel kunnen de bommen los :D
quote:
The development follows serious warnings from the head of the International Atomic Energy Agency (IAEA) earlier this week that inspectors have been unable to determine whether Iran’s nuclear programme was “exclusively peaceful” – as per the terms of the 2015 nuclear deal from which the United States subsequently withdrew.

A fresh round of negotiations between Washington and Tehran is slated to begin on Saturday in Oman, according to news reports, amid heightened geopolitical tensions linked to rumours of an impending Israeli attack on Iran.

Following Thursday’s resolution vote by the IAEA’s board of governors – which passed by a vote of 19 for, three against and 11 abstentions - Iran’s atomic energy body reportedly announced plans to open a new uranium enrichment plant and increase production of enriched fissile material.

Growing concerns

The draft for Thursday’s resolution highlights serious and growing concerns since at least 2019 that Iran had failed to cooperate fully with the UN agency’s inspectors.

Tehran has “repeatedly” been unable to explain and demonstrate that its nuclear material was not being diverted for further enrichment for military use, the draft text maintains.

Iran has also failed to provide the UN agency with “technically credible explanations for the presence of [man-made] uranium particles” at undeclared locations in Varamin, Marivan and Turquzabad, it continues.

“Unfortunately, Iran has repeatedly either not answered, or not provided technically credible answers to, the agency’s questions,” IAEA chief Grossi said on Monday. “It has also sought to sanitize the locations, which has impeded Agency verification activities.”

According to Mr. Grossi, Tehran has stockpiled 400 kilogrammes of highly enriched uranium.

Given the potential proliferation implications, the agency cannot ignore [this],” he told the UN agency’s governing board on Monday.

https://news.un.org/en/story/2025/06/1164291
  zondag 22 juni 2025 @ 13:56:48 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013374
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:55 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Klopt, daar ben ik het helemaal mee eens. Domme opportunistische zet was dat.

Daarbij moet ook vermeld worden:
[..]

Ik zie een heel andere rode draad..
pi_218013377
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Moet eerst nog maar zien of ze daadwerkelijk die berg zijn doorgekomen. IAEA zegt ook dat er geen verhoogde stralingsniveaus zijn gedetecteerd.
Dan gaan ze toch elke avond, dezelfde route en een bom erop.
Ik lees hier dat de B-2 onschendbaar is, niet te stoppen. Dus wat willen ze doen dan?
Vakman pur sang
pi_218013378
Volgende bom graag op Khamenei
Zonder wrijving geen glans
  zondag 22 juni 2025 @ 13:58:24 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218013387
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je weet dat beoordelingen in de democracy index in een percentage wordt uitgedrukt, dat op meerdere vlakken beoordeelt wordt. Democratie is niet simpelweg aan / uit.

Zo zou iemand in Noord-Korea het eigen regime als democratisch kunnen beoordelen omdat er verkiezingen zijn. Maar er zijn toch een heleboel factoren die we zo niet zien.
Het is vrij duidelijk of een land een functionerende democratie is en Israël scoort hier gemiddeld gezien zelf hoger dan een aantal Europese landen. Zie ook: Democracy index, 2024
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 22 juni 2025 @ 13:58:32 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013388
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar je snapt neem ik dat israel niet wil wachten tot er een grote paddenstoel boven tel aviv verschijnt, louter omdat voor figuren zoals jij dan pas bewezen is dat ze ze aan het maken waren?

Overigens mag een pre-emptive strike prima, volgens internationaal recht.

Maar daar zijn criteria voor, en zie al van mijlen ver aankomen dat jij "absoluut!" niet vind dat daar aan voldaan is, dus laat ik het er bij.
Persoonlijke aanvallen, zwaktebod.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:58:41 #293
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013389
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:53 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik heb ook 0 autoriteit om iemand als eerste neer te steken met de intentie iemand die met een mes staat te zwaaien en dreigt mij dood te steken. Toch zou ik het doen, omdat ik vind dat mijn leven (of dat van een ander) zwaarder weegt dan die van de messenzwaaier.
Maar als je een onafhankelijk agentschap hebt wat die dreiging ontkent wordt het verhaal al anders.

Men praat het nu goed door te doen alsof de lanceerstations al klaarstonden. Dan zou de actie namelijk wél te legitimeren zijn, nu niet.
Dit, dus.
pi_218013393
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:59:19 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218013395
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als Iran de Israëliërs daadwerkelijk van de kaart wil vegen (ik denk dat het vooral retoriek is is voor de thuismarkt). Heeft zo'n bom in Israël daadwerkelijk nut.
Yep, waarbij de omgeving het "geluk" heeft dat Israël een westers land is dat hierin zeker niet uit is op andermans vernietiging. Dit ondanks dat die anderen volhouden dat Israël uit is op hun genocide of zuivering.
Isräel zal imo wel het wapen inzetten als anderen haar (kunnen of daadwerkelijk) gaan vernietigen.
Dan wordt het 50-50, who strikes first will likely survive - de dood of de gladiolen.

Kweet, offtopic maar wel actueel in het onnavolbare kromdenken van hedendaags PvGLdA dat israël kernwapens heeft als verdediging om zo "onkwetsbaar" anderen aan te kunnen vallen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 22 juni 2025 @ 13:59:33 #296
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013398
quote:
Ja, er was geen indicatie voor een directe dreiging.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:59:37 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218013399
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan gaan ze toch elke avond, dezelfde route en een bom erop.
Ik lees hier dat de B-2 onschendbaar is, niet te stoppen. Dus wat willen ze doen dan?
Twee keer achter elkaar exact dezelfde aanvliegroute gebruiken zullen de Yanks niet snel meer doen. ;)
pi_218013401
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:59 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
China moet lekker z'n bek houden.
Zonder wrijving geen glans
pi_218013405
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, er was geen indicatie voor een directe dreiging.
Nee, israel moet gewoon wachten, tot ze in tel aviv in de lucht verschijnen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 22 juni 2025 @ 14:01:25 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218013410
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Partij Voor Volksverraad werd het door Denk genoemd.
Als een partij de Nederlandse burgers zou 'verraden' dan is het Denk zelf wel, daar liggen de belangen immers veel meer bij de bredere 'Ummah' dan bij Nederland en de Westerse cultuur.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')