Ideologisch meejuichen anders hoor je niet tot de groep. Dissonante tonen moeten weg.quote:
quote:Op zondag 22 juni 2025 15:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ideologisch meejuichen anders hoor je niet tot de groep. Dissonante tonen moeten weg.
Ik had ook geen inhoudelijk antwoord van je verwacht.quote:
Je valt enorm door de mand met je onderbuik takes.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik had ook geen inhoudelijk antwoord van je verwacht.
Vrijwel zeker. Al helemaal na die roekeloze actie gisteren door Amerika. Er zijn ook mensen die een beetje klaar zijn met onze bijdragen aan dat soort conflicten.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de PvdA zichzelf hiermee electoraal een dienst bewezen heeft?
Hahaha clown.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je valt enorm door de mand met je onderbuik takes.
Wees maar trots op je clubje. Mijn stem zijn jullie voorlopig kwijt na jaren voornamelijk op PvdA of GL gestemd te hebben met deze schandalige en onbeschofte ruk richting populisme en radicalisme.quote:Een Dwars-bestuurder meldt dat Lodewijk Asscher laf is omdat hij niet aanwezig is om de door hem ondertekende motie-Roopram te verdedigen. De mensen die de motie verdedigen krijgen boe-geroep naar hun hoofd en is er gejuich bij elke bijdrage waarin Israël van genocide wordt beschuldigd. Dat hier een behoorlijk intimiderende werking van uitgaat lijkt de aanwezigen totaal te ontgaan. Dat dit een brede volkspartij is waar je met elkaar in gesprek moet gaan over politieke meningsverschillen is men allang vergeten.
Er wordt nauwelijks ingegrepen. Na de stemming waarbij de ruime meerderheid besluit de motie-Piri te steunen en dus die van Roopram te verwerpen, lopen een paar mensen de zaal uit. Verbeet is aangeslagen en krijgt al snel bezoek van PvdA-partijvoorzitter Esther-Mirjam Sent en Tweede Kamerlid Esmah Lahlah. Sent en Lahlah weten na één zin eigenlijk ook niet meer wat ze moeten zeggen. Een sympathisant roept tegen Sent dat hij niet meer links kan stemmen als dit de sfeer bij GroenLinks-PvdA is. Sent geeft geen krimp.
Verbeet gaat naar huis en Roopram doet niet veel later hetzelfde. Een uur later speecht Timmermans onder luid applaus over in gesprek gaan bij politieke meningsverschillen. Tevens prijst hij de geneugten van de ledendemocratie. Daarna is er een borrel. Ik vraag wat leden wat zij er zelf eigenlijk van vinden: is dit hoe je respectvol met inhoudelijk conflict omgaat? Wat is passend gedrag bij mensen die meer voor het landsbestuur hebben betekend dan GroenLinkse jongeren ooit hebben gedaan? Wat is dit voor linkse volkspartij?
Dit is zo'n extreme uitleg van die middag.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hahaha clown.![]()
Afwijkende meningen bij GroenLinks-PvdA niet toegestaan
[..]
Wees maar trots op je clubje. Mijn stem zijn jullie voorlopig kwijt na jaren voornamelijk op PvdA of GL gestemd te hebben met deze schandalige en onbeschofte ruk richting populisme en radicalisme.
Het was gewoon niet goed.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:09 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dit is zo'n extreme uitleg van die middag.
De rationale achter de strategie, uitgaande van het bestaan daarvan, ontgaat me in ieder geval volkomen.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:18 schreef capricia het volgende:
En ik snap echt wel dat Timmermans meer risico wil lopen dan de vorige verkiezingen, hij wil tenslotte premier worden. Dus zal hij meer geluid moeten maken.
Maar of dat op deze manier moet?
Laten we zelf kijken!quote:Op zondag 22 juni 2025 17:09 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wel van de middag, maar het venijn van gisteren was vooral wat er in de ochtend gebeurde. Met het verplaatsen van de motie naar de gezamenlijke middagsessie, omdat ze vooral geen echte discussie wilden in de PVDA en dat een kwartier nadat Timmermans op het podium riep dat die de discussie wou aangaan. Die discussie wordt wel erg makkelijk als je toch wel weet dat de motie er niet door gaat komen en dat was op het PVDA-congres toch minder zeker geweest (ook al zou gezien de uitslag die bij de PVDA waarschijnlijk ook geen meerderheid hebben gehad).quote:Op zondag 22 juni 2025 17:09 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Welke bijdrage precies, want tot nu toe heeft die bestaan uit het afwijzen van een motie door de Kamer en commotie over een tegenmotie op die motie op één of ander congres dat in de ochtend uit een PvdA-congres bestond en in de middag uit een gezamenlijk congres en waarin middels een fliptrucje onder luid gejoel en boegeroep, maar dat volgens de leider in essentie 'houd elkaar vast' had. Jiskefetteriger kan je het niet hebben. Groen voor tegen de motie was nog helderder.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vrijwel zeker. Al helemaal na die roekeloze actie gisteren door Amerika. Er zijn ook mensen die een beetje klaar zijn met onze bijdragen aan dat soort conflicten.
Populisme en radicalistische onzin : ze willen het doden van Joden makkelijker makenquote:Op zondag 22 juni 2025 16:57 schreef Perrin het volgende:
Wees maar trots op je clubje. Mijn stem zijn jullie voorlopig kwijt na jaren voornamelijk op PvdA of GL gestemd te hebben met deze schandalige en onbeschofte ruk richting populisme en radicalisme.
Klopt maar het is wat mij betreft werkelijk belachelijk dat EU nu alsnog niet Israel sanctioneert omdát ze een illegale oorlog tegen Iran zijn gestart. Waarom moeten de Palestijnen daar onder lijden. Waarom tekenen we verdragen als we ze niet consequent uitvoeren of geen consequenties aan het niet nakomen van afspraken verbinden.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik trek die partijcongressen altijd maar slecht. Ik was tien jaar lid bij de PvdD en nu alweer wat jaartjes bij D'66. Ik kom echt alleen maar om te stemmen over standpunten. Mijn volk is het over het algemeen niet wat daar op afkomt.
Timmermans zwemt zichzelf hiermee in dezelfde fuik als Yesilgöz: premier willen worden, maar niemand om een coalitie mee te vormen.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was gewoon niet goed.
De een na de andere voorzitter van de PvdA vertrekt op dit moment.
En ik snap echt wel dat Timmermans meer risico wil lopen dan de vorige verkiezingen, hij wil tenslotte premier worden. Dus zal hij meer geluid moeten maken.
Maar of dat op deze manier moet?
Ik begrijp de VVD achterban ook steeds beter dat ze liever niet met deze partij willen regeren.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Timmermans zwemt zichzelf hiermee in dezelfde fuik als Yesilgöz: premier willen worden, maar niemand om een coalitie mee te vormen.
Nou, inderdaad. Volgens mij is er op dit moment in den lande een hele brede behoefte aan een stabiel middenkabinet dat eindelijk eens wat problemen gaat aanpakken, maar Bontenbal lijkt letterlijk de enige in Den Haag die daar ook wel voor te porren is.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp de VVD achterban ook steeds beter dat ze liever niet met deze partij willen regeren.
Ben benieuwd hoe hard Bontenbal nog gaat stijgen. Die hoeft zich voornamelijk stil te houden om het goed te doen.![]()
Precies. De rest graaft zich zo diep mogelijk in de eigen loopgraaf in. Zitten we gvd wéér met centrumrechts.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Volgens mij is er op dit moment in den lande een hele brede behoefte aan een stabiel middenkabinet dat eindelijk eens wat problemen gaat aanpakken, maar Bontenbal lijkt letterlijk de enige in Den Haag die daar ook wel voor te porren is.
De motie is niet een dictaat van Timmermans. Men heeft het in de fractie besproken, natuurlijk. En die zijn met Piri akkoord gegaan.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Timmermans zwemt zichzelf hiermee in dezelfde fuik als Yesilgöz: premier willen worden, maar niemand om een coalitie mee te vormen.
Ook goed, dan duwt zijn partij hem in die fuik. Het resultaat is hetzelfde.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De motie is niet een dictaat van Timmermans. Men heeft het in de fractie besproken, natuurlijk. En die zijn met Piri akkoord gegaan.
hummmm ik denk dat VVD, GL/PvdA best wel bereid zijn een coalitie te vormen Zeker met D66 en CDA erbij.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook goed, dan duwt zijn partij hem in die fuik. Het resultaat is hetzelfde.
Alsjeblieft niet.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hummmm ik denk dat VVD, GL/PvdA best wel bereid zijn een coalitie te vormen Zeker met D66 en CDA erbij.
Een mooi stabiele centrumregering.. En zo zien zij dat toch ook ?
Laten we het hopen, maar de kansen daarop lijken me niet bepaald te stijgen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hummmm ik denk dat VVD, GL/PvdA best wel bereid zijn een coalitie te vormen Zeker met D66 en CDA erbij.
Een mooi stabiele centrumregering.. En zo zien zij dat toch ook ?
Er lijkt geen stabiele regering te vormen zonder GL/PvdA, zoals de peilingen nu zijnquote:Op zondag 22 juni 2025 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laten we het hopen, maar de kansen daarop lijken me niet bepaald te stijgen.
Inderdaad en het geeft Timmermans een stok om mee te slaan. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Klopt maar het is wat mij betreft werkelijk belachelijk dat EU nu alsnog niet Israel sanctioneert omdát ze een illegale oorlog tegen Iran zijn gestart. Waarom moeten de Palestijnen daar onder lijden. Waarom tekenen we verdragen als we ze niet consequent uitvoeren of geen consequenties aan het niet nakomen van afspraken verbinden.
Gelukkig dat linkse partijen hier principieel in durven te blijven. Zeer teleurstellend dat zelfs midden partijen liever opportunistisch met kernwaarden voor een vrije samenleving om gaan.
De VVD ook niet gezien ze erg op de PVV lijkenquote:Op zondag 22 juni 2025 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.
GL-PvdA heeft niets in een stabiele centrumregering te zoeken.
Omdat?quote:Op zondag 22 juni 2025 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.
GL-PvdA heeft niets in een stabiele centrumregering te zoeken.
Toch niet heel anders dan SPD en de CDU/CSU in Duitsland?quote:Op zondag 22 juni 2025 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het een hoop aanstellerij hoor.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hahaha clown.![]()
Afwijkende meningen bij GroenLinks-PvdA niet toegestaan
[..]
Dit. Helemaal mee eens.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Klopt maar het is wat mij betreft werkelijk belachelijk dat EU nu alsnog niet Israel sanctioneert omdát ze een illegale oorlog tegen Iran zijn gestart. Waarom moeten de Palestijnen daar onder lijden. Waarom tekenen we verdragen als we ze niet consequent uitvoeren of geen consequenties aan het niet nakomen van afspraken verbinden.
Gelukkig dat linkse partijen hier principieel in durven te blijven. Zeer teleurstellend dat zelfs midden partijen liever opportunistisch met kernwaarden voor een vrije samenleving om gaan.
Dat dacht ik al. Maar natuurlijk volkomen ridicuul. Dat standpunt maakt de PvdA niet minder een stabiele, ervaren bestuurderspartij.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat Piri.
Dat je dat nog moet vragen.
De kansen zijn gedaald, hopelijk dat dit over waait. Het mooiste, sowieso voor de wereld en ook voor de volgende formatie hier, is als de wapens in het Midden Oosten snel worden neergelegd, dan speelt het allemaal niet zo'n rol meer.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helaas kwam het grootste lont in het kruitvat niet uit het Midden-Oosten.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kansen zijn gedaald, hopelijk dat dit over waait. Het mooiste, sowieso voor de wereld en ook voor de volgende formatie hier, is als de wapens in het Midden Oosten snel worden neergelegd, dan speelt het allemaal niet zo'n rol meer.
PvdA niet...quote:Op zondag 22 juni 2025 20:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Maar natuurlijk volkomen ridicuul. Dat standpunt maakt de PvdA niet minder een stabiele, ervaren bestuurderspartij.
Je hebt kans dat met de inmenging van de VS Iran gewoon Irak 2.0 kan worden.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kansen zijn gedaald, hopelijk dat dit over waait. Het mooiste, sowieso voor de wereld en ook voor de volgende formatie hier, is als de wapens in het Midden Oosten snel worden neergelegd, dan speelt het allemaal niet zo'n rol meer.
Irak en Iran zijn geheel anders qua historie, volksopmaak en religie.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je hebt kans dat met de inmenging van de VS Iran gewoon Irak 2.0 kan worden.
Maar ik heb geen idee wat voor politieke gevolgen dat toendertijd in Nederland had.
Dat geloof ik best, maar ik doel dat het kan oplopen tot een flinke oorlog waarin een regime omver wordt geworpen en het daarna maar weer gokken wordt wat er de macht grijpt.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Irak en Iran zijn geheel anders qua historie, volksopmaak en religie.
Ben het een keer eens met de VVD.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:21 schreef nostra het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Het is goed dat je dat duidelijk maakt.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben het een keer eens met de VVD.
graag gedaanquote:Op zondag 22 juni 2025 20:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is goed dat je dat duidelijk maakt.
Had ik niet verwacht, eigenlijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is goed dat je dat duidelijk maakt.
quote:Op zondag 22 juni 2025 20:21 schreef nostra het volgende:
Hoe staat het met onschuldige geliefden van onze moslimgemeenschap?quote:Diep teleurstellend dat het congres dit radicale standpunt van GL-PvdA niet corrigeert maar zelfs breed steunt. Een klap in het gezicht van de Joodse gemeenschap, die weet wat dit betekent voor de veiligheid van hun onschuldige geliefden in Israël. GL-PvdA is helaas echt uit het midden van de politiek gerukt. Dit is niet de kant die ons land op moet."
VVD niet met de PVV en ook niet met GLPvdA.. Dat gaat een coalitie worden van 10+ partijen.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:21 schreef nostra het volgende:
Het lijkt er wel op dat Trump en zijn aanhang daar geen zin in hebben, dat was toen wel heel anders in de VS.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar ik doel dat het kan oplopen tot een flinke oorlog waarin een regime omver wordt geworpen en het daarna maar weer gokken wordt wat er de macht grijpt.
Klopt, want niet voor de zekere vernietiging van Israël zijn maakt je een moslimhater.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Hoe staat het met onschuldige geliefden van onze moslimgemeenschap?
Of geen VVD.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
VVD niet met de PVV en ook niet met GLPvdA.. Dat gaat een coalitie worden van 10+ partijen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |