abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2025 @ 12:02:35 #226
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218021241
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ze moeten vooral voor de bühne wat doen om de rechtse stemmer te plezieren.
Alsof je niet bij legio andere partijen terecht kunt als je een streng asielbeleid wil. Ik denk eerder dat D66 hun laatste beetje achterban van zich vervreemden met deze move.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:03:38 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021253
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:02 schreef Hanca het volgende:
Hier: https://dit.eo.nl/artikel(...)-asielzoekers-opvang
[..]
Ik schaam me er ook voor dat Anja Haga hier voor heeft gestemd, die had wat mij betreft altijd tegen moeten stemmen. Dit is een schijnoplossing, geen echte oplossing.
Dit is absoluut een schijnoplossing inderdaad
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218021254
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dat die mensen een ambassade ingaan valt de betreffende autoriteiten niet op en zullen ze niet willen gaan voorkomen? En betreffende asielzoekers zullen voor hun vriligheid dan tijdens de procedure in die ambassade moeten blijven. Ik zie het niet gebeuren :N

En als ze afgewezen worden zijn ze een prooi voor de autoriteiten. Ook als die afwijzing volkomen terecht is lopen dan wél echt gevaar.

Ik zie 'de oplossing' hiervan écht niet :N
Klopt dat er haken en ogen aan zitten, maar een andere oplossing is er niet. We kunnen moeilijk bussen overal rond laten rijden waar iedereen vanuit huis veilig in kan stappen. We weten niet wie er gevaar loopt, die zullen zich toch eerst moeten melden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 23 juni 2025 @ 12:06:51 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021289
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt dat er haken en ogen aan zitten, maar een andere oplossing is er niet. We kunnen moeilijk bussen overal rond laten rijden waar iedereen vanuit huis veilig in kan stappen. We weten niet wie er gevaar loopt, die zullen zich toch eerst moeten melden.
Maar de oplossing die jij voorstelde zorgt ervoor dat mensen wiens asielaanvraag terecht afgewezen wordt daardoor direct gevaar gaan lopen. En alsnog een geldige reden voor asiel hebben. Dat is gewoon géén oplossing.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 juni 2025 @ 12:07:23 #230
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218021298
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vrees dat ook, ik hoop dat de kiezer de VVD buitenspel zet maar ook dat is valse hoop denk ik
Met Bontenbal in het centrum, JA21 op de flank en Dilan als boegbeeld is de kans groter dan ooit in de recente geschiedenis. B:)B
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 23 juni 2025 @ 12:07:35 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218021302
En... het gaat alweer 2 pagina's over asielzoekers.

Echt bizar hoe zo'n beetje alle partijen Geert Wilders volle bak in de kaart blijven spelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218021313
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar de oplossing die jij voorstelde zorgt ervoor dat mensen wiens asielaanvraag terecht afgewezen wordt dasrdoor direct gevaar gaan lopen. En alsnog een geldige reden voor asiel hebben.
Als een overheid mensen die asiel aanvragen vastzetten of nog erger, dan is idd alleen een asielaanvraag al een reden voor asiel. Maar die gevallen heb je nu ook al, dan maakt de locatie van de asielaanvraag niet uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 23 juni 2025 @ 12:09:44 #233
38496 Perrin
pi_218021331
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:07 schreef Janneke141 het volgende:

Echt bizar hoe zo'n beetje alle partijen Geert Wilders volle bak in de kaart blijven spelen.
Geen idee wat het idee van Jetten was hierachter. Wilders in de kaart spelen was het gok ik niet.

quote:
D66 verandert migratiekoers: asielaanvragen alleen nog buiten de EU

Vluchtelingen moeten buiten de grenzen van Europa asiel aanvragen. Daarvoor pleit D66-leider Jetten in een interview met het AD. "Het huidige migratiesysteem is stuk", zegt Jetten. "Van migratie die ons overkomt, zullen we naar migratie moeten die we zelf in de hand hebben."
pi_218021332
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:07 schreef Janneke141 het volgende:

Tja, Jetten doet een vreemd voorstel en dat we hier eens de absurditeit van het nieuwe Europese Asiel- en Migratiepact bespreken lijkt me ook niet zo vreemd.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:10:03 #235
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218021335
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
CDA, Groenlinks/PvdA, D66 en Volt. Bontenbal als premier. Dan kun je echt wat bereiken.

Maar 61 zetels nog maar. Dan moet er nog wel echt wat bij. VVD kan je nog verder uitroven, maar de rest…
Dat gaat niet gebeuren. Het politieke afbreukrisico is veel te groot voor het CDA. Alleen al deze suggestie zal voldoende zijn om alle zwevende midden-rechts kiezers naar de VVD / JA21 te jagen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 23 juni 2025 @ 12:11:50 #236
38496 Perrin
pi_218021357
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren. Het politieke afbreukrisico is veel te groot voor het CDA. Alleen al deze suggestie zal voldoende zijn om alle zwevende midden rechts kiezers naar de VVD / JA21 te jagen.
Ja dat laatste is natuurlijk wat VVD of JA21 gaat aandragen. 'Een stem op Bontenbal is potentieel een stem op een linkse coalitie'
  maandag 23 juni 2025 @ 12:12:33 #237
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218021368
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat laatste is natuurlijk wat VVD of JA21 gaat aandragen. 'Een stem op Bontenbal is potentieel een stem op een linkse coalitie'
Dat zou ik zeker doen als ik hen was. O.a. daarom is die motie Piri ook zo kut. Niet alleen omdat het CDA er (zeer) veel moeite mee heeft, maar ook omdat nu flirten met links onmiddelijk de deur open zet voor bovenstaande.

pi_218021410
Dus er is europees afgesproken dat er nieuw asielbeleid komt.
Dit treed al in werking en prefereert boven NL wetgeving en kan ook niet meer worden aangepast(?).

Dus los van wat de SP/D66/PVV ervan vindt, het gaat toch gebeuren?
  maandag 23 juni 2025 @ 12:15:40 #239
38496 Perrin
pi_218021416
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat zou ik zeker doen als ik hen was. O.a. daarom is die motie Piri ook zo kut. Niet alleen omdat het CDA er (zeer) veel moeite mee heeft, maar ook omdat nu flirten met links onmiddelijk de deur open zet voor bovenstaande.
Yup. Bovendien lijkt me de kans op een soort Paars/middencoalitie daarmee ook verkeken. Het polariseert en het lijkt zo uiteindelijk vrij onvermijdelijk weer af te stevenen op centrumrechts. Wat ik persoonlijk grondig beu ben.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:21:12 #240
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218021500
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup. Bovendien lijkt me de kans op een soort Paars/middencoalitie daarmee ook verkeken. Het polariseert en het lijkt zo uiteindelijk vrij onvermijdelijk weer af te stevenen op centrumrechts. Wat ik persoonlijk grondig beu ben.
Eens en eens. Ik had gehoopt op een CDA/PvdA en nog wat kabinet. Dat GL daar gratis bij zou komen wisten we, maar misschien kon er nog een CU en misschien SP bij om de boel wat in het gareel te houden. Die kans lijkt echt verkeken nu.

Ik ben de (neo)liberalen ook helemaal beu, maar als je dan gedwongen moet kiezen dan tjah... moet het toch maar weer.

Moderator maandag 23 juni 2025 @ 12:21:30 #241
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218021504
Uitstekende column van Schimmelpenninck @Perrin en anderen die zo dramatisch doen over de motie Piri.

https://www.volkskrant.nl(...)odig-heeft~b23f4a6e/

[ Bericht 87% gewijzigd door Slobeend op 23-06-2025 12:34:00 ]
  maandag 23 juni 2025 @ 12:22:32 #242
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218021518
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:21 schreef Slobeend het volgende:
Uitstekende column van Schimmelpenninck @:perrin en anderen die zo dramatisch doen over de motie Piri.

Ik heb Schimmelpenninck nog nooit een uitstekende column zien schrijven en deze is daar niet anders in.

[ Bericht 12% gewijzigd door capricia op 23-06-2025 12:34:26 ]

maandag 23 juni 2025 @ 12:23:24 #243
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218021525
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik denk dat als we een formatie met PVDA/GL en VVD kunnen voorkomen het heel snel zal gaan.
Mja, ik denk dat er genoeg overeenkomsten zijn tussen die twee partijen. Al krijg je die indruk hier en in de media en van de kopstukken zelf niet. Dat is misschien nog wel het grootste probleem en gaat wellicht voor lange formaties zorgen.

Op gebied van migratie (waar het helaas weer over gaat) willen ze allemaal het strenger hebben. Over de (humane) uitvoering staat heel veel al vast in EU migratiepact of in de mensenrechten dus zoveel speelruimte heb je daar niet.

Op gebied van stikstof en woningbouw zijn ze het allemaal wel eens. Zeker nu BBB gedecimeerd wordt heb je daar straks gewoon een ruime meerderheid voor.

Iedereen wil ook dat toeslagenstelsel op schop gaat. Daar kunnen ze mooi mee verder.

Iedereen wil ook naar 5% NAVO-norm.

Iedereen is het over eens dat de zorgkosten veel te hard stijgen.

Heetste hangijzer is dan Israel-standpunt maar in grotere plaatje blijft dat maar een klein dingetje eigenlijk.
pi_218021537
https://www.volkskrant.nl/politiek/gerdi-verbeet-verlaat-de-pvda-diep-gekwetst-en-verbijsterd-dat-niemand-ingreep~bab7d571e/
Wat er precies gebeurde op dat congres weet ik niet. Mensen gingen wat joelen, boe roepen ?
Het moet niet grimmig worden, natuurlijk, maar als een van de redenen de PvdA te verlaten is teveel jezelf druk maken. Een andere reden is dat er een wapenembargo motie was, werd afgewezen door de Kamer en daarmee wordt de bedreiging van de Palestijnen voortgezet en ondersteund. En die bedreiging verminderen door Israel geen wapens om te moorden geven, is belangrijker dan een paar onderdelen afweergeschut niet leveren. Die onderdelen kan Israel binnen een paar uur bij Trump halen.
Een derde reden van Verbeet is het idee dat na verdwijnen van de PvdA er geen sociaal-democratie meer is in Nederland. Dat snap ik dus niet... Groen Links is altijd al sociaal-democratie geweest. Hoe denkt zij toch over GL ?

Ze schiet in een holocausttrauma-reflex van Joden beschermen en ze negeert de slachtoffers van de zionisten.
Jammer... ik vind haar een sympathiek mens.. verder

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 23-06-2025 12:43:13 ]
pi_218021560
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen wil ook dat toeslagenstelsel op schop gaat. Daar kunnen ze mooi mee verder.

Iedereen wil ook naar 5% NAVO-norm.

Iedereen is het over eens dat de zorgkosten veel te hard stijg
Waar ze het alleen totaal niet over eens zijn is wie het gaat betalen/waar er wordt bezuinigd.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:27:54 #246
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218021576
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waar ze het alleen totaal niet over eens zijn is wie het gaat betalen/waar er wordt bezuinigd.
Dat klopt maar daar kan je echt wel een tussenweg in vinden. Dat hebben ze altijd al gedaan.

Wel handig is dat je dan niet eerst paar maanden moet lullen over de woorden die ze in media bezigen over elkaar.
pi_218021590
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met Bontenbal in het centrum, JA21 op de flank en Dilan als boegbeeld is de kans groter dan ooit in de recente geschiedenis. B:)B
En misschien kan D66 nu ook nog wat leegeten, de VVD heeft een aardig probleem
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218021620
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat klopt maar daar kan je echt wel een tussenweg in vinden. Dat hebben ze altijd al gedaan.

Wel handig is dat je dan niet eerst paar maanden moet lullen over de woorden die ze in media bezigen over elkaar.
Ik weet het niet, ze zitten er echt wel fundamenteel (radicaal :P) anders in en er is ook weinig liefde/chemie/respect voor elkaar. Een Wouter Bos / Rutte die onder een etentje alles al min of meer uitonderhandelen zie ik niet gebeuren tussen Timmermans en Dilan.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:34:02 #249
38496 Perrin
pi_218021651
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:21 schreef Slobeend het volgende:
Uitstekende column van Schimmelpenninck @:perrin en anderen die zo dramatisch doen over de motie Piri.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi pleidooi voor openlijke discussie, daar ben ik het mee eens. Maar juist daarom is het jammer dat het zo makkelijk vervalt in karikaturen: niet elke VVD’er is schaapachtig, niet elke twijfelaar is een fossiel. Ook onderschat je hoe emotioneel en moreel beladen het Israël-Palestina-vraagstuk voor veel Nederlanders wel degelijk is. Door dat weg te wuiven als onverschilligheid, mis je een kans op een eerlijker gesprek. Een scherpe koerswijziging verdient immers niet alleen applaus, maar ook zorgvuldige uitleg.

En in die zorgvuldige uitleg mist dat het voorstel Israëlische burgers hun raketverdediging te ontzeggen, een verdediging voor een gevaar waar ze al 25+ jaar onder lijden, geen simpele 'anti-Israël'-maatregel is maar een 'anti-Israëliërs'-maatregel. Het is populistisch, moreel laakbaar, onconstructief want het wordt steeds acceptabeler om hele bevolkingen op 1 hoop te gooien of te straffen, en het polariseert.

Daarop wijzen is niet 'dramatisch' maar noodzakelijk als het politieke midden je lief is. Net zomin als dat het vertrek van veel GL/PvdA-partijleden na dit congres 'dramatisch' is maar moreel consequent. PvdA/GL profileert zich hiermee als een polariserende, extreme en meedogenloze partij.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:35:34 #250
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218021666
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:09 schreef Perrin het volgende:
Geen idee wat het idee van Jetten was hierachter. Wilders in de kaart spelen was het gok ik niet.
Misschien was het niet het doel, het is in elk geval wel het gevolg. En kennelijk heeft zelfs D66 zich dus door Wilders laten overtuigen dat asiel echt een heel heel belangrijk verkiezingsthema is, want anders kwamen ze wel met voorstellen over huizen, stikstof of het onderwijs.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, Jetten doet een vreemd voorstel en dat we hier eens de absurditeit van het nieuwe Europese Asiel- en Migratiepact bespreken lijkt me ook niet zo vreemd.
Nee, dat het voorstel hier besproken wordt verbaast me ook niet. Net zoals het ook niet vreemd is dat het vanavond in het journaal, aan de talkshowtafel en in de voetbalkantine wordt besproken. Maar waarom is dat? Omdat er zo'n beetje iedere dag wel weer een andere politieke partij iets moet roepen over asielzoekers. Waarom is dat? Hou er gewoon over op. Ga het over belangrijke dingen hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')