abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218020146
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik zie trouwens het CDA ook nog niet zo vanzelfsprekend in een kabinet stappen met Gl/PvdA om eerlijk te zijn.
Als ze zoals Rutte-Samsom beide rond de 40 zetels scoren (dat verwachtte toen ook niemand een paar maanden van te voren)? En als VVD zakt onder de 15 en dus aangeeft zeker niet te gaan regeren, omdat ze in 2 verkiezingen meer dan zijn gehalveerd? Dan doen ze dat echt wel.

En tot afgelopen week keek Bontenbal meer naar links dan naar rechts. Afgelopen week heeft wel pijn gedaan bij het CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 23 juni 2025 @ 09:50:21 #152
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218020152
quote:
9s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daar ziet het helaas wel naar uit. Voor de zoveelste keer.
Je weet niet wat Rood Vooruit nog uit de hoed tovert. Wellicht hebben die als BATNA nog een snelle herstart van de PvdA op de plank liggen. En anders zullen die zich in de tussentijd wel melden bij D66 denk ik?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 23 juni 2025 @ 09:51:14 #153
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218020158
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ze zoals Rutte-Samsom beide rond de 40 zetels scoren (dat verwachtte toen ook niemand een paar maanden van te voren)? En als VVD zakt onder de 15 en dus aangeeft zeker niet te gaan regeren, omdat ze in 2 verkiezingen meer dan zijn gehalveerd? Dan doen ze dat echt wel.

En tot afgelopen week keek Bontenbal meer naar links dan naar rechts. Afgelopen week heeft wel pijn gedaan bij het CDA.
Nouja, Bontebal zocht en zoekt vooral het redelijke midden. Dat is er niet groter op aan het worden.

pi_218020162
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Je weet niet wat Rood Vooruit nog uit de hoed tovert. Wellicht hebben die als BATNA nog een snelle herstart van de PvdA op de plank liggen. En anders zullen die zich in de tussentijd wel melden bij D66 denk ik?
Volgens Rood Vooruit lijkt PvdA nu teveel op D66, die melden zich eerder bij de SP.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 23 juni 2025 @ 09:51:53 #155
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218020167
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens Rood Vooruit lijkt PvdA nu teveel op D66, die melden zich eerder bij de SP.
Die stemden mee met die motie Piri, dus voorlopig even niet.

maandag 23 juni 2025 @ 09:52:02 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218020169
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Lijkt me te kort op de verkiezingen, maar wie weet. Is er een jonge, energieke groep in het electoraat die ze daarbij kan helpen of zijn het echt allemaal oud-PvdAers?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 23 juni 2025 @ 09:52:08 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218020170
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 08:02 schreef Hanca het volgende:
D66 gaat ook richting rechts op asiel: https://www.ad.nl/politie(...)em-is-stuk~aa4edc1f/

Nou is dit bijna letterlijk een herhaling van het EU verdrag, opvangplekken buiten de EU, of aan de grens en dan mensen op uitnodiging hierheen halen is het hele idee dat we al besloten hebben. Staand beleid dus, waar je niet stoer over hoeft te doen.

Maar deze zin vind ik echt veel te ver gaan: "Wie zich op eigen houtje meldt in Nederland, wordt dan niet meer toegelaten." Dat kan gewoon niet. Allereerst letterlijk omdat je ze vaak niet eens terug kunt sturen (het land van herkomst neemt ze niet op), maar ook omdat je er dan dus bewust voor kiest om mensen die risico lopen op marteling of dood in eigen land, bevoorbeeld vanwege seksuele voorkeur of religieuze of politieke overtuiging, aan hun lot over te laten. Dat kan en mag geen optie zijn, nooit.

Als je zoiets zegt, ben je geen echt politiek midden meer. Maar gewoon geradicaliseerd richting rechts.
Radicaliseren weet ik niet, maar dat zinnetje kan inderdaad écht niet.

En van mensen in (acuut) gevaar eisen dat ze hun aanvraag buiten de EU doen dus óók niet. Die tijd hebben ze niet en dikke kans dat de autoriteiten erachter komen.

Een verblijfsvergunning aanvragen buiten de EU kan m.i. niet voor asiel. Wel voor anderssoortige migratie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 juni 2025 @ 09:53:18 #158
38496 Perrin
pi_218020173
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:51 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Lijkt me een strategische blunder trouwens.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:58:34 #159
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218020209
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik zie trouwens het CDA ook nog niet zo vanzelfsprekend in een kabinet stappen met Gl/PvdA om eerlijk te zijn.
Ik ook niet zo gauw, maar op rechts is er ook niet zo veel mogelijk. CU gaat niet samenwerken met de VVD (op migratie). D66 gaat niet samenwerken met JA21. Dan hou je weinig combinaties over.

Even los dat VVD momenteel geen betrouwbare partner is. Ik denk dat GL/PvdA vooral stukloopt op een mogelijk Israel standpunt.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  maandag 23 juni 2025 @ 09:58:46 #160
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218020210
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me een strategische blunder trouwens.
Die kan ik eerlijk gezegd ook niet volgen.

maandag 23 juni 2025 @ 10:01:58 #161
38496 Perrin
pi_218020230
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik ook niet zo gauw, maar op rechts is er ook niet zo veel mogelijk. CU gaat niet samenwerken met de VVD (op migratie). D66 gaat niet samenwerken met JA21. Dan hou je weinig combinaties over.

Even los dat VVD momenteel geen betrouwbare partner is. Ik denk dat GL/PvdA vooral stukloopt op een mogelijk Israel standpunt.
De enige hoop op een korte formatie is dat er echt nog veel gaat verschuiven in de peilingen.
  maandag 23 juni 2025 @ 10:02:05 #162
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218020232
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me te kort op de verkiezingen, maar wie weet. Is er een jonge, energieke groep in het electoraat die ze daarbij kan helpen of zijn het echt allemaal oud-PvdAers?
Ik weet het oprecht niet maar ik kan me niet voorstellen dat alleen de oudgedienden zich verweesd voelen.

maandag 23 juni 2025 @ 10:02:58 #163
38496 Perrin
pi_218020239
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:02 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik weet het oprecht niet maar ik kan me niet voorstellen dat alleen de oudgedienden zich verweesd voelen.
Yeah alleen zonder steun van jongere generaties zie ik ze niet zo snel een nieuw project starten. Misschien op de langere termijn dat er wat ontstaat. Maar deze zomer nog? En dan met Verbeet, Spekman, Jacobi en Oudkerk als frontlui? Ik zie het niet gebeuren.
pi_218020240
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:51 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Niet alle Rood Vooruit leden vinden die motie Piri zo essentieel. Het wordt door een aantal kartrekkers van Rood Vooruit nu gebruikt om uit de partij te stappen, maar die leden waren dat toch al wel van plan.
pi_218020242
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
En ik durf best een betje te doen dat die zelfs meer dan 8 zetels gaan scoren bij een succesvolle campagne voor JA21.
Excuus. Ik keek op de verkeerde tab.
pi_218020281
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Radicaliseren weet ik niet, maar dat zinnetje kan inderdaad écht niet.

En van mensen in (acuut) gevaar eisen dat ze hun aanvraag buiten de EU doen dus óók niet. Die tijd hebben ze niet en dikke kans dat de autoriteiten erachter komen.

Een verblijfsvergunning aanvragen buiten de EU kan m.i. niet voor asiel. Wel voor anderssoortige migratie.
Stel: iemand op de vlucht voor de overheid vanwege kritiek op die overheid of vanwege de geaardheid weet zich op een boot of vliegtuig naar Nederland te plaatsen. Wil Jetten die mensen dan echt terugsturen naar die overheid waar ze voor vluchten? Of stel dat ze oorlogsgebied ontvluchten, dan stuurt Jetten ze terug naar de oorlog?

Echt, volgens mij weet hij zelf niet eens wat hij zegt. Lekker makkelijk, vanuit het veilige Nederland. Maar hij laat bijvoorbeeld zijn mede-homo's enorm stikken.
  maandag 23 juni 2025 @ 10:08:31 #167
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218020288
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Dat Israël standpunt zal toch wel over te onderhandelen zijn. We moeten het ook niet groter maken dan het is. Ik denk dat partijen eens moeten kijken op welke punten ze elkaar juist wel kunnen vinden. Ik neem aan dat CDA en PvdA/GL ook genoeg gemeen hebben om eindelijk eens wat zaken te regelen die met de VVD onmogelijk waren.
  maandag 23 juni 2025 @ 10:14:02 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218020328
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stel: iemand op de vlucht voor de overheid vanwege kritiek op die overheid of vanwege de geaardheid weet zich op een boot of vliegtuig naar Nederland te plaatsen. Wil Jetten die mensen dan echt terugsturen naar die overheid waar ze voor vluchten? Of stel dat ze oorlogsgebied ontvluchten, dan stuurt Jetten ze terug naar de oorlog?

Echt, volgens mij weet hij zelf niet eens wat hij zegt. Lekker makkelijk, vanuit het veilige Nederland. Maar hij laat bijvoorbeeld zijn mede-homo's enorm stikken.
Ja, eens.

Maar voor iedereen met een (vermoedelijk) geldige reden voor asiel geldt m.i. dus dat ze dat niet in het thuisland kunnen aanvragen omdat ze in (groot) gevaar zijn en die tijd er niet is. Óf omdat er een gewapend conflict is óf omdat de overheid erachter kan komen dat ze elders asiel willen aanvragen om hun geaardheid, omdat ze dissident zijn etc..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 10:30:41 #169
5428 crew  miss_sly
pi_218020415
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, eens.

Maar voor iedereen met een (vermoedelijk) geldige reden voor asiel geldt m.i. dus dat ze dat niet in het thuisland kunnen aanvragen omdat ze in (groot) gevaar zijn en die tijd er niet is. Óf omdat er een gewapend conflict is óf omdat de overheid erachter kan komen dat ze elders asiel willen aanvragen om hun geaardheid, omdat ze dissident zijn etc..
Er staat ook niet 'in het thuisland' maar niet in Europa. Dat is feitelijk natuurlijk wel een verschil. Hoe dat er in de praktijk uit zou zien, is dan vers twee, maar er staat niet dat het in het thuisland moet gebeuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 23 juni 2025 @ 10:38:00 #170
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218020478
quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er staat ook niet 'in het thuisland' maar niet in Europa. Dat is feitelijk natuurlijk wel een verschil. Hoe dat er in de praktijk uit zou zien, is dan vers twee, maar er staat niet dat het in het thuisland moet gebeuren.
Het Italiaanse model? Voor veel te veel geld uitbesteden aan Albanië en ze dan alsnog op allerlei momenten heen en weer moeten vervoeren omdat dat niet anders kan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 10:42:27 #171
5428 crew  miss_sly
pi_218020510
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het Italiaanse model? Voor veel te veel geld uitbesteden aan Albanië en ze dan alsnog op allerlei momenten heen en weer moeten vervoeren omdat dat niet anders kan?
De nieuwe EU afspraken die in juni 2026 van kracht worden, toch? Die voorzien toch in melden bij de buitengrenzen en van daaruit verdeeld worden over de EU-landen.

Ik heb er overigens geen waardeoordeel over gegeven, ik zeg alleen dat er niet staat dat men in het thuisland, waar het inderdaad juist heel lastig zal liggen in de meeste gevallen, asiel moet aanvragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218020556
quote:
D66 gaat ook richting rechts op asiel: https://www.ad.nl/politie(...)em-is-stuk~aa4edc1f/

Nou is dit bijna letterlijk een herhaling van het EU verdrag, opvangplekken buiten de EU, of aan de grens en dan mensen op uitnodiging hierheen halen is het hele idee dat we al besloten hebben. Staand beleid dus, waar je niet stoer over hoeft te doen.

Maar deze zin vind ik echt veel te ver gaan: "Wie zich op eigen houtje meldt in Nederland, wordt dan niet meer toegelaten." Dat kan gewoon niet. Allereerst letterlijk omdat je ze vaak niet eens terug kunt sturen (het land van herkomst neemt ze niet op), maar ook omdat je er dan dus bewust voor kiest om mensen die risico lopen op marteling of dood in eigen land, bevoorbeeld vanwege seksuele voorkeur of religieuze of politieke overtuiging, aan hun lot over te laten. Dat kan en mag geen optie zijn, nooit.

Als je zoiets zegt, ben je geen echt politiek midden meer. Maar gewoon geradicaliseerd richting rechts.
Ik vind het net zo geloofwaardig als alle beloftes die Rutte en de VVD in de afgelopen jaren hebben gedaan. Ze zijn medeveroorzakers van de problemen waar we nu al jaren in zitten en daarom niet de aangewezen partij om die problemen op te lossen, als je het mij vraagt. Mijn stem krijgen ze niet.
pi_218020563
quote:

Volgens mij is het niet de bedoeling dat mensen die voor hun politieke overtuiging of seksuele voorkeur vluchten geweigerd worden.

Wat nu de situatie is is dat ze veilige landen als Duitsland, Frankrijk etc overslaan en zich dan hier melden. Door dat vanaf de buitengrenzen te regelen krijg je daar hopelijk meer grip op en voorkom je tevens dat de "relschoppers" uit veilige landen uit economisch perspectief het gaan proberen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218020635
quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vers 2... idd
Vluchteling komt aan op een gemeentekantoor ergens... vraagt asiel aan en die aanvraag wordt dan geweigerd? Hij moet terug naar eigen land of naar een niet EU-land en daar bij een ambassade de asielaanvraag doen? Mag hij dan gewoon het kantoor uitlopen of wordt hij gevangen gezet voor deportatie?
  maandag 23 juni 2025 @ 11:02:22 #175
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218020681
quote:
15s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
De enige hoop op een korte formatie is dat er echt nog veel gaat verschuiven in de peilingen.
Ik denk dat als we een formatie met PVDA/GL en VVD kunnen voorkomen het heel snel zal gaan.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')