abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2025 @ 11:36:21 #201
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218020998
quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou, dit vind ik ook geen al te best beeld, eigenlijk.
Wat wil je dan?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 23 juni 2025 @ 11:38:58 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021014
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daar is dus die nieuwe asieldeal voor. Plekken aan de buitengrenzen om asielzoekers op te vangen en dan spreiding van hen die worden toegelaten.

Alleen is Nederland tot nu toe het land dat het minste doet om die deal te implementeren: https://www.trouw.nl/poli(...)gratiepact~bd84faa6/

Blijkbaar is werkelijke maatregelen invoeren allemaal niet de bedoeling.
Maar dan moeten ze ALSNOG eerst daarheen reizen. Dus alsnog die 'lange gevaarlijke reis' en het mogelijk in handen vallen van mensensmokkelaars etc. waarvan D66 zegt het te willen voorkomen.

Dus hoe zien ze eea dán voor zich?!

EDIT Verkeerd gelezen. De reis (al dan niet met mensensmokkelaars) boeit D66 niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 11:39:05 #203
5428 crew  miss_sly
pi_218021016
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wat wil je dan?
Dat het op een goede en menswaardige manier gebeurt. Dat beeld wat jij schetst geeft me nogal een onprettig visioen van veel te veel mensen bij elkaar in kampen onder niet al te beste omstandigheden, beveiligd door militairen. Klinkt niet best.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218021021
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ok, vertel eens hoe dan. Want vanuit het thuisland is onwerkbaar (te gevaarlijk). Dus moeten ze kennelijk eerst naar een 'verzamelpunt/-land/-landen' vóór ze asiel mogen aanvragen. En dasr zullen ze óók eerst heen moeten reizen..
Je kunt het gevaar natuurlijk nooit 100% elimineren, maar je kunt met afspraken met Noord-Afrikaanse landen bijv voorkomen dat ze daar de boot op gaan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 23 juni 2025 @ 11:39:57 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021027
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Staand EU-beleid vanaf 2026. Dit is gewoon een truukje om gematigde VVD-ers naar zich toe te trekken. ;)
Maar het voorkomt niet wat ze zeggen te willen voorkomen.

EDIT Zoals eerder gezegd verkeerd gelezen wat D66 wil

[ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 23-06-2025 11:48:43 ]
  maandag 23 juni 2025 @ 11:42:42 #206
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218021053
quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat het op een goede en menswaardige manier gebeurt. Dat beeld wat jij schetst geeft me nogal een onprettig visioen van veel te veel mensen bij elkaar in kampen onder niet al te beste omstandigheden, beveiligd door militairen. Klinkt niet best.
Gewoon grote terreinen met faciliteiten. Nee uitpuilende AZC's in Nederland zijn de oplossing?

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 23-06-2025 11:47:44 ]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218021084
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk dat er voor die aantallen uiteindelijk ook nog wel een nuance in het verhaal zal zitten. Het is qua aantallen voor plekken als Ter Apel en Budel in alle gevallen beter te behappen.
Het schijnt het grootste deel te zijn van de Nederlandse asielzoekers, wat binnenkomt in de haven of op Schiphol. Al worden die cijfers bewust nergens gepubliceerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 23 juni 2025 @ 11:47:42 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021090
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Je kunt het gevaar natuurlijk nooit 100% elimineren, maar je kunt met afspraken met Noord-Afrikaanse landen bijv voorkomen dat ze daar de boot op gaan.
Waar moeten ze dan precies asiel aanvragen?
  maandag 23 juni 2025 @ 11:48:28 #209
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_218021094
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar dan moeten ze ALSNOG eerst daarheen reizen. Dus alsnog die 'lange gevaarlijke reis' en het mogelijk in handen vallen van mensensmokkelaars etc. waarvan D66 zegt het te willen voorkomen.

Dus hoe zien ze eea dán voor zich?!

EDIT Verkeerd gelezen. De reis (al dan niet met mensensmokkelaars) boeit D66 niet.
Ze moeten nog steeds reizen, maar het wel/niet moeten oversteken van de Middellandse zee maakt toch wel een verschil.

Het lijkt mij een stuk makkelijker om als Syriër/Irakees/Iraniër in Turkije terecht te komen, en vandaar uit een aanvraag te doen, dan dat je de Middellandse Zee op moet.

Ik snap ook niet helemaal welke oplossing jij dan als menswaardig zou zien:1
1) Asielaanvraag in thuisland --> kan niet volgens jou ( ben ik het mee eens)
2) Asielaanvraag in doorreisland buiten de EU --> ook mensonwaardig volgens jou
3) Huidige optie: iedereen moet maar proberen Europa te bereiken, alleen die krijgen asiel. Ook niet bepaald menswaardig.

Welke andere smaken zijn er dan nog volgens jou?
pi_218021106
quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De beste oplossing is in elk geval Europese asielplekken in de vluchtelingenkampen rond conflictgebieden, zodat mensen dicht bij huis asiel in de EU kunnen vragen. En die mensen dan gewoon ophalen per vliegtuig.

Kun je met tijdelijke vergunningen van 5 jaar werken, zodat als het conflict binnen 5 jaar stopt die mensen terug moeten. Duurt het langer dan 5 jaar, dan zijn ze hier geworteld. Mensen oneindig in vluchtelingenkampen zoals Darfur laten zitten is geen oplossing.

Voor niet conflictgebieden maak je dan her en der aanmeldingskampen, voor mensen die vluchten voor hun eigen overheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 23 juni 2025 @ 11:50:21 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021110
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:48 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ze moeten nog steeds reizen, maar het wel/niet moeten oversteken van de Middellandse zee maakt toch wel een verschil.

Het lijkt mij een stuk makkelijker om als Syriër/Irakees/Iraniër in Turkije terecht te komen, en vandaar uit een aanvraag te doen, dan dat je de Middellandse Zee op moet.

Ik snap ook niet helemaal welke oplossing jij dan als menswaardig zou zien:1
1) Asielaanvraag in thuisland --> kan niet volgens jou ( ben ik het mee eens)
2) Asielaanvraag in doorreisland buiten de EU --> ook mensonwaardig volgens jou
3) Huidige optie: iedereen moet maar proberen Europa te bereiken, alleen die krijgen asiel. Ook niet bepaald menswaardig.

Welke andere smaken zijn er dan nog volgens jou?
Waar staat dat ze de Midellandse Zee niet hoeven oversteken? Wat zijn exact 'de buitengrenzen vd EU'?
pi_218021115
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waar staat dat ze de Midellandse Zee niet hoeven oversteken? Wat zijn exact 'de buitengrenzen vd EU'?
De huidige kampen zijn inderdaad gepland in Griekenland oa. Dus na oversteek van de Middellandse Zee.
  maandag 23 juni 2025 @ 11:52:01 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021117
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
De beste oplossing is in elk geval Europese asielplekken in de vluchtelingenkampen rond conflictgebieden, zodat mensen dicht bij huis asiel in de EU kunnen vragen. En die mensen dan gewoon ophalen per vliegtuig.

Kun je met tijdelijke vergunningen van 5 jaar werken, zodat als het conflict binnen 5 jaar stopt die mensen terug moeten. Duurt het langer dan 5 jaar, dan zijn ze hier geworteld. Mensen oneindig in vluchtelingenkampen zoals Darfur laten zitten is geen oplossing.

Voor niet conflictgebieden maak je dan her en der aanmeldingskampen, voor mensen die vluchten voor hun eigen overheid.
Maar dan zit je nog met de overige asielzoekers (geaardheid, zijn van dissident etc.). Waar moeten die heen dan? Niet naar Nederland volgens Jetten..

EDIT Heb je wel iets over gezegd: 'aanmeldingskampen' her en der. Ik ben benieuwd hoe dat concreet zou moeten zodat die categorie asielszoekers er daadwerkelijk iets aan heeft. En dan moeten ze dus nog steeds een onveilige reis maken.
pi_218021132
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar dan zit je nog met de overige asielzoekers (geaardheid, zijn van dissident etc.). Waar moeten die heen dan? Niet naar Nederland volgens Jetten..
Dat is mijn laatste zin.

En inderdaad, ik ben het fundamenteel oneens met Jetten en ook met het Europese asielpact.
  maandag 23 juni 2025 @ 11:55:13 #215
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_218021152
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
De huidige kampen zijn inderdaad gepland in Griekenland oa. Dus na oversteek van de Middellandse Zee.
Dat zou echt helemaal nergens op slaan. Die asielaanvragen buiten de EU moeten toch juist die levensgevaarlijke reizen en de mensensmokkel tegengaan?
  maandag 23 juni 2025 @ 11:55:40 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021161
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is mijn laatste zin.

En inderdaad, ik ben het fundamenteel oneens met Jetten en ook met het Europese asielpact.
Zie aanvulling. En ben het dus eens met jou dat beide géén oplossing is (vanuit de asielzoekers gezien).
  maandag 23 juni 2025 @ 11:56:29 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021175
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar was ik al bang voor..
pi_218021177
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

EDIT Heb je wel iets over gezegd: 'aanmeldingskampen' her en der. Ik ben benieuwd hoe dat concreet zou moeten zodat die categorie asielszoekers er daadwerkelijk iets aan heeft. En dan moeten ze dus nog steeds een onveilige reis maken.
Tja, welke landen er geschikt zijn om dat te doen is de vraag. Maar je zou het al mogelijk kunnen maken in alle ambassades van EU landen.

Dat die mensen in gevaar blijven tijdens hun reis naar zo'n plek is een feit, maar niet te voorkomen.
  maandag 23 juni 2025 @ 11:57:17 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021183
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:55 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat zou echt helemaal nergens op slaan. Die asielaanvragen buiten de EU moeten toch juist die levensgevaarlijke reizen en de mensensmokkel tegengaan?
Kennelijk niet :')
'We' moeten er gewoon geen last van hebben.. Op Griekenland etc na dan |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 23-06-2025 12:02:58 ]
pi_218021186
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:55 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Nee, ze moeten vooral voor de bühne wat doen om de rechtse stemmer te plezieren.
pi_218021212
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waar moeten ze dan precies asiel aanvragen?
In centra die daarvoor aangelegd moeten worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 23 juni 2025 @ 12:01:15 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021220
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, welke landen er geschikt zijn om dat te doen is de vraag. Maar je zou het al mogelijk kunnen maken in alle ambassades van EU landen.

Dat die mensen in gevaar blijven tijdens hun reis naar zo'n plek is een feit, maar niet te voorkomen.
En dat die mensen een ambassade ingaan valt de betreffende autoriteiten niet op en zullen ze niet willen gaan voorkomen? En betreffende asielzoekers zullen voor hun vriligheid dan tijdens de procedure in die ambassade moeten blijven. Ik zie het niet gebeuren :N

En als ze afgewezen worden zijn ze een prooi voor de autoriteiten. Ook als die afwijzing volkomen terecht is lopen dan wél echt gevaar.

Ik zie 'de oplossing' hiervan écht niet :N
pi_218021230
Hier: https://dit.eo.nl/artikel(...)-asielzoekers-opvang

quote:
"De kern van het pact is om de afschrikking nog groter te maken dan die nu al is. Denk aan een kamp als Moria in Griekenland, pushbacks in de Middellandse Zee. Dit pact zal dat alleen maar verergeren. In het pact staat namelijk dat mensen asiel moeten aanvragen aan de grens. Dat betekent dat mensen in landen als Griekenland en Italië de procedure moeten afwachten, ook met hun kinderen. Dat kan nog wel eens lang duren. We zien hoe die kampen er nu uitzien. Dat zijn onmenselijke toestanden. Het pact zal ervoor zorgen dat die onmenselijkheid gaat toenemen."
Ik schaam me er ook voor dat Anja Haga hier voor heeft gestemd, die had wat mij betreft altijd tegen moeten stemmen. Dit is een schijnoplossing, geen echte oplossing.
pi_218021238
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja.. Je houdt jezelf vrees ik voor de gek.
Ik vrees dat ook, ik hoop dat de kiezer de VVD buitenspel zet maar ook dat is valse hoop denk ik
  maandag 23 juni 2025 @ 12:02:26 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218021240
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]
In centra die daarvoor aangelegd moeten worden
In EU-landen ad buitengrens. Dus je voorkomt geen gevaarlijke reizen, een gevaarlijke overtocht of mensensmokkelaars.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')