Frankrijk en het qua defensie nog altijd verbonden VK hebben kernwapens. Ik vind het prima als Duitsland bijvoorbeeld ook kernwapens wil. Of wat mij betreft Polen zelf. Maar de EU bezit geen wapensystemen en laten we dat vooral zo houden, wapens zijn een nationale aangelegenheid.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat. En vooral zelf kernwapens nemen. Die zijn goedkoper dan conventionele wapens en inmisbaar geld in gereedschapskist.
Klopt, maar VK en FR vind ik politiek niet stabiel, en bij kernwapens geldt nog meer dan bij geld dat op het moment supreme een ieder -logisch ook- voor zichzelf kiest. Dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Frankrijk en het qua defensie nog altijd verbonden VK hebben kernwapens. Ik vind het prima als Duitsland bijvoorbeeld ook kernwapens wil. Of wat mij betreft Polen zelf. Maar de EU bezit geen wapensystemen en laten we dat vooral zo houden, wapens zijn een nationale aangelegenheid.
Daardoor zijn ze trouwens ook niet te blokkeren door Hongarije en Slowakije, landen die veel minder willen doen dan we doen.
Ja, je hebt inderdaad oorlogshitsers. Volgens mij riep deze na MH17 ook dat het een oorlogsdaad was en dat we nu in oorlog waren. Gelukkig heeft het gezonde verstand toen gezegevierd en hebben we ons niet door een vergissing een oorlog in laten slepen. We moeten niet een Leopold Berchtold of een Alexander von Krobatin willen zijn.quote:
Das een beetje de Ab Gietelink maar dan aan de andere kant van het spectrum. En nog extremer.quote:
Grond Lucht raketten schieten wanneer er burgervliegtuigen rondvliegen is een oorlogshandeling. EU had kei en keiharde sancties moeten opleggen. Dat is geen oorlogshitserij. Dit soort dingen laten gebeuren en Rusland ermee weg laten komen is juist gevaarlijk.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, MH17 was, zo geven ook de onderzoekers inmiddels aan, een vergissing. Natuurlijk een ramp, maar geen bewust schot op een burgertoestel. De schutter dacht een transporttoestel vol tanks neer te halen dat op dat moment ook vloog.
Juist zulke oproepen en gevaarlijk snelle reacties zijn dus inderdaad oorlogshitserij. En levensgevaarlijk.
Na ja, de "Britse" kernwapens zijn Amerikaanse aan boord van Britse onderzeeërs, op Amerikaanse raketten, die nauwelijks nog tot wat in staat zijn door decennia de-investering, en afaik niet af te vuren zonder Amerikaanse instemming.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Frankrijk en het qua defensie nog altijd verbonden VK hebben kernwapens. Ik vind het prima als Duitsland bijvoorbeeld ook kernwapens wil. Of wat mij betreft Polen zelf. Maar de EU bezit geen wapensystemen en laten we dat vooral zo houden, wapens zijn een nationale aangelegenheid.
Daardoor zijn ze trouwens ook niet te blokkeren door Hongarije en Slowakije, landen die veel minder willen doen dan we doen.
Vertel, hoe vind jij dat Putin gestopt moet worden, of vind je dat helemaal niet nodig?quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, je hebt inderdaad oorlogshitsers. Volgens mij riep deze na MH17 ook dat het een oorlogsdaad was en dat we nu in oorlog waren. Gelukkig heeft het gezonde verstand toen gezegevierd en hebben we ons niet door een vergissing een oorlog in laten slepen. We moeten niet een Leopold Berchtold of een Alexander von Krobatin willen zijn.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, je hebt inderdaad oorlogshitsers. Volgens mij riep deze na MH17 ook dat het een oorlogsdaad was en dat we nu in oorlog waren. Gelukkig heeft het gezonde verstand toen gezegevierd en hebben we ons niet door een vergissing een oorlog in laten slepen. We moeten niet een Leopold Berchtold of een Alexander von Krobatin willen zijn.
Er zitten meerdere mensen aan tafel.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das een beetje de Ab Gietelink maar dan aan de andere kant van het spectrum. En nog extremer.
Hanca steunt blijkbaar de strategie om passief te proberen alles wat Poetin op ons afvuurt uit de lucht proberen te knallen en verder niks zeggen of doen dat Poetin tegen de haren instrijkt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vertel, hoe vind jij dat Putin gestopt moet worden, of vind je dat helemaal niet nodig?
En noch schizofreen ook, aan de ene kant roepen OORLOGHITSERS OORLOGHITSERS maar aan de andere kan wel de verhoogde defensie uitgaves van D en DK bejubelen. Het D en DK defensiehuis heeft totaal verrotte kozijnen en het dak in ingezakt, wat men nu doet is zoiets als een schilder erbij halen om het een fris verfje te geven, maar intussen vooral druk zijn allen offertes naast elkaar te leggen en eindeloos te bespreken (Net als in Nederland trouwens)quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hanca steunt blijkbaar de strategie om passief te proberen alles wat Poetin op ons afvuurt uit de lucht proberen te knallen en verder niks zeggen of doen dat Poetin tegen de haren instrijkt.
[ afbeelding ]
Ik steun de strategie om onze defensie (let op: defensie is verdedigen, geen aanvallen) op orde te brengen, onze grenzen te verdedigen en genoeg afschrikking te hebben. Dus als Rusland over de grens komt, schoppen we hem terug. Maar ook niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hanca steunt blijkbaar de strategie om passief te proberen alles wat Poetin op ons afvuurt uit de lucht proberen te knallen en verder niks zeggen of doen dat Poetin tegen de haren instrijkt.
Wat we hier in Europa gaan doen bij de volgende golf van 20, 50 of 100 Russische drones richting Polen of de Baltische staten. En de golf daarna en daarna.quote:
neerschieten lijkt mequote:Op vrijdag 12 september 2025 14:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat we hier in Europa gaan doen bij de volgende golf van 20, 50 of 100 Russische drones. En de golf daarna en daarna.
Lekker bezig, potentieel dagelijks tientallen of honderden drones van 10k per stuk neerschieten met raketten van een paar miljoen? Win-win voor Poetin.quote:
als rusland dagelijks tientallen drones Polen binnenvliegt is het natuurlijk gewoon oorlogquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker bezig, potentieel dagelijks tientallen of honderden drones van 10k per stuk neerschieten met raketten van een paar miljoen? Win-win voor Poetin. Als het daarbij blijft, wat stopt hem?
Ik geloof er niks meer van. Ik denk dat we excuses na excuses blijven verzinnen om maar niet te reageren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
als rusland dagelijks tientallen drones Polen binnenvliegt is het natuurlijk gewoon oorlog
er is gereageerd, die drones zijn neergeschoten en de bondgenoten hebben toegezegd meer materiaal die kant uit te schuivenquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik geloof er niks meer van. Ik denk dat we excuses na excuses blijven verzinnen om maar niet te reageren.
Ja voor veel geld drones neerschieten dat geloof ik wel. En dat is iets wat Poetin zal toejuichen. Een reden voor hem om meer drones te sturen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is gereageerd, die drones zijn neergeschoten en de bondgenoten hebben toegezegd meer materiaal die kant uit te schuiven
doelpalen ...quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja voor veel geld drones neerschieten dat geloof ik wel. En dat is iets wat Poetin zal toejuichen. Een reden voor hem om meer drones te sturen.
Doelpalen: is onze strategie om golf na golf van drones gericht tegen Polen of de Baltische staten of andere EU-landen neer te schieten tegen hoge kosten en verder niks?quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
doelpalen ...
is er wel of niet gereageerd?
we hebben het niet over golf na golf van drones tegen Polen of de Baltische staten of andere EU landenquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doelpalen: is onze strategie om golf na golf van drones gericht tegen Polen of de Baltische staten of andere EU-landen neer te schieten tegen hoge kosten en verder niks?
Dat is namelijk een verliezende strategie. En eentje die Poetin zal uitbuiten.
Wat onze strategie gaan zijn in tientallen hypothetische (en onwaarschijnlijke) gebeurtenissen lijkt me nogal irrelevant, dat er nu adequaat is gereageerd is veel relevanter.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doelpalen: is onze strategie om golf na golf van drones gericht tegen Polen of de Baltische staten of andere EU-landen neer te schieten tegen hoge kosten en verder niks?
Dat is namelijk een verliezende strategie. En eentje die Poetin zal uitbuiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |