Meer dan de helft van de kamer zit vuistdiep in de reet van Bibi.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen, denk je, dat drie kwart of zo van onze tweede kamer dit standpunt gewoon afgrijselijk en extreem vindt?
holocaustraumaquote:Op donderdag 19 juni 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen, denk je, dat drie kwart of zo van onze tweede kamer dit standpunt gewoon afgrijselijk en extreem vindt?
Te makkelijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de kamer zit vuistdiep in de reet van Bibi.
Volgens mij gingen ze er allemaal in mee (SP, PvdD en DENK), behalve Volt en D66, maar die leunen altijd naar het midden. Dus ik denk niet dat dit de PvdA-GL veel zetelwinst levert.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien willen ze hier de anti Israel en pro Palestina goegemeente mee binnen halen?
Want die is ook nogal uitgesmeerd over drie partijen op links.
Maar radicaal is het wel.
Ik vind het allemaal wel meevallen ten opzichte van wat geert Wilders allemaal roeptquote:Op donderdag 19 juni 2025 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs de meeste partijen die normaal nog wel enige sympathie konden opbrengen voor de Palestijnse zaak, zoals D66 en VOLT, vonden dit veel te ver gaan.
Omdat kritiek op de Israëlische regering (en in het verlengde het land zelf) heel erg gevoelig ligt? Laten we wel wezen, je hoeft je ook maar ietwat kritisch uit te laten en je wordt meteen bestempelt als antisemitisch. In dat opzicht lijkt de Israëlische regering een vrijkaartje te hebben om wel heel erg ver te gaan zonder dat je daar wat van mag vinden. De politiek hier in Nederland mag wel eens wat meer stelling nemen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn nog wel even weg. Maar dit is echt zo'n extreem standpunt voor zoveel mensen die overwegen PvdA te stemmen. En zelfs ook voor veel PvdAers is dit extreem.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij gingen ze er allemaal in mee (SP, PvdD en DENK), behalve Volt en D66, maar die leunen altijd naar het midden. Dus ik denk niet dat dit de PvdA-GL veel zetelwinst levert.
Het gaat ook wat tever maar ongeveer de helft van de kamer neem ik omtrent dit onderwerp niet tot nauwelijks serieus.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Te makkelijk.
Ook D66 en Volt ging dit even een heleboel stappen te ver.
Dat is niet waar deze motie over gaat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Omdat kritiek op de Israëlische regering (en in het verlengde het land zelf) heel erg gevoelig ligt? Laten we wel wezen, je hoeft je ook maar ietwat kritisch uit te laten en je wordt meteen bestempelt als antisemitisch. In dat opzicht lijkt de Israëlische regering een vrijkaartje te hebben om wel heel erg ver te gaan zonder dat je daar wat van mag vinden. De politiek hier in Nederland mag wel eens wat meer stelling nemen.
Okay. Dat kan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat ook wat tever maar ongeveer de helft van de kamer neem ik omtrent dit onderwerp niet tot nauwelijks serieus.
Maar wel wat hier de kern is. Het is bijvoorbeeld praktisch voelbaar in sommige posts hier, laten we daar nou eens een keer niet omheen draaien.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is niet waar deze motie over gaat.
Ik begrijp de logica ook niet helemaal. Ik geloof nooit dat alle PvdA-GL leden denken dat dit een fantastisch besluit is. Is Timmermans eigenlijk al verkozen tot lijsttrekker of hangt dat nog in de lucht?quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn nog wel even weg. Maar dit is echt zo'n extreem standpunt voor zoveel mensen die overwegen PvdA te stemmen. En zelfs ook voor veel PvdAers is dit extreem.
Dat ik dit echt heel bizar vind. En misschien ook wel heel erg dom, electoraal gezien.
Mee eensquote:Op donderdag 19 juni 2025 22:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Omdat kritiek op de Israëlische regering (en in het verlengde het land zelf) heel erg gevoelig ligt? Laten we wel wezen, je hoeft je ook maar ietwat kritisch uit te laten en je wordt meteen bestempelt als antisemitisch. In dat opzicht lijkt de Israëlische regering een vrijkaartje te hebben om wel heel erg ver te gaan zonder dat je daar wat van mag vinden. De politiek hier in Nederland mag wel eens wat meer stelling nemen.
Die mag je even uitleggen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maar wel wat hier de kern is. Het is bijvoorbeeld praktisch voelbaar in sommige posts hier, laten we daar nou eens een keer niet omheen draaien.
Mijn ban in nieuws kwam door mijn stellingen tegen Israël 😁quote:
Volgens mij is ie al gekozen. Dit is het officiële GL/PvdA standpunt. En Piri is ook nog een PvdAer, geen extreme GLers, om het zo te zeggen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp de logica ook niet helemaal. Ik geloof nooit dat alle PvdA-GL leden denken dat dit een fantastisch besluit is. Is Timmermans eigenlijk al verkozen tot lijsttrekker of hangt dat nog in de lucht?
Dan is het toch nogal een punt om in te nemen als je net een fusie achter de rug hebt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij is ie al gekozen. Dit is het officiële GL/PvdA standpunt. En Piri is ook nog een PvdAer, geen extreme GLers, om het zo te zeggen.
Dat welke vorm dan ook van een kritische benadering op Israël/de Israëlische regering afgekeurd wordt. Dat is een hardnekkig heersend sentiment, ook hier.quote:
Ja. Daarom ben ik ook echt flabbergasted dat Timmermans zo'n extreem standpunt inneemt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan is het toch nogal een punt om in te nemen als je net een fusie achter de rug hebt.
Wat ik nog erger vindt dat een volkpartij het standpunt inneemt dat een land anderen aanvalt omdat het zichzelf - naar hun zeggen - beschermd waant.... en dan vergeten te vermelden dat daarmee zeker niet alle aanvallen worden afgeweerd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dan dien je toch een motie in tegen levering van zaken die voor een aanval op andere burgers kunnen dienen, en niet tegen iets wat burgers beschermt? Denk ik hoor.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat welke vorm dan ook van een kritische benadering op Israël/de Israëlische regering afgekeurd wordt. Dat is een hardnekkig heersend sentiment, ook hier.
Of het nou over deze motie gaat, of over een andere vorm.
Timmermans als zwelbast (van Tom Poes) was het statement al aan het afzwakken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Daarom ben ik ook echt flabbergasted dat Timmermans zo'n extreem standpunt inneemt.
Ik ook. Het gaat de logica voorbij. Als ze denken dat dit wel een heel rationeel besluit is, dan zitten ze misschien teveel op social media.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Daarom ben ik ook echt flabbergasted dat Timmermans zo'n extreem standpunt inneemt.
Ik kan niet in Piri haar hoofd kijken, dus ik weet niet hoe ze tot deze motie is gekomen. Ik kan me er wel enigszins wat bij voorstellen dat de Israëlische regering van lichtere reprimandes niet onder de indruk is. Tot op heden trekken ze zich namelijk nergens wat van aan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dan dien je toch een motie in tegen levering van zaken die voor een aanval op andere burgers kan dienen, en niet voor iets wat burgers beschermt? Denk ik hoor.
Piri is een professionele politicus. Geen beginner ofzo.
Hier zit echt een gedachte achter. En die vind ik heel naar.
Ja, en de rest bestaat uit pro-Hamassers.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de kamer zit vuistdiep in de reet van Bibi.
Lol. Heb je de peilingen gezien?quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:06 schreef klaasweetalles het volgende:
De pvda gaan deze verkiezingen glansrijk winnen vanwege hun stelling tegen Israël
Nederland is helemaal klaar met Israël
Mede ook doordat Wilders constant Israël Israël aan het roeptoeteren is
Dat soort zaken worden al niet meer aan Israel geleverdquote:Op donderdag 19 juni 2025 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dan dien je toch een motie in tegen levering van zaken die voor een aanval op andere burgers kunnen dienen, en niet tegen iets wat burgers beschermt? Denk ik hoor.
Nee PvdA/GL heeft hier flink in eigen doel geschoten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:06 schreef klaasweetalles het volgende:
De pvda gaan deze verkiezingen glansrijk winnen vanwege hun stelling tegen Israël
Nederland is helemaal klaar met Israël
Mede ook doordat Wilders constant Israël Israël aan het roeptoeteren is
Het gaat dan ook niet om het regime, maar wel om de vele burgerslachtoffers die nu vallen. Veel Iraniërs kunnen geen kant op, vluchten is enorm lastig. Dat feit houdt Israël niet tegen, ook gezien de twijfelachtige uitspraken van enkele ministers aldaar.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee PvdA/GL heeft hier flink in eigen doel geschoten.
Het gedrag tegen de burgers in Gaza, daar is Israël de steun wel goeddeels verloren.
Maar Iran is echt een ander verhaal. Weinig mensen zullen dat Ayatollah regime zielig vinden op dit moment.
Het lijkt gewoon bijna uitgesloten te zijn dat je zowel fel tegen het gedrag van Israël als het gedrag van de haatzaaiers in Tehran kan zijnquote:Op donderdag 19 juni 2025 23:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee PvdA/GL heeft hier flink in eigen doel geschoten.
Het gedrag tegen de burgers in Gaza, daar is Israël de steun wel goeddeels verloren.
Maar Iran is echt een ander verhaal. Weinig mensen zullen dat Ayatollah regime zielig vinden op dit moment.
Bmw gold dat alleen voor F35 zaken ingezet voor operatie Gaza.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat soort zaken worden al niet meer aan Israel geleverd
Ik denk het wel, vier maanden is lichtjaren ver weg. Tegen die tijd zijn we alweer 50 fophefjes verderquote:Op donderdag 19 juni 2025 23:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het lijkt gewoon bijna uitgesloten te zijn dat je zowel fel tegen het gedrag van Israël als het gedrag van de haatzaaiers in Tehran kan zijn
Zo jammer weer, denk niet dat stemmend Nederland dit is vergeten in oktober
Mja het is ook de combinatie met de fusie. Het zijn allemaal zaken die bij de PVDA-achterban voor splijtende kampen zorgt. Wil je winnen van gefaal is het wel handig dat het in aanloop naar verkiezingen steady verlooptquote:Op donderdag 19 juni 2025 23:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk het wel, vier maanden is lichtjaren ver weg. Tegen die tijd zijn we alweer 50 fophefjes verder
Israel is geen democratische staat....Men terroriseert de bewoners in de bezette gebieden... pleegt massamoorden 50-80.000 doden, vooral sinds oktober 2023, vernietigt 80% van de gazasteden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:28 schreef Vallon het volgende:
Even los dat het waanzin is om je als (Neder)land op die wijze tegen een democratische staat Israël te wenden omdat zij zich niet willen laten vernietigen door hun buren.
Het gros van de mensen zal ook vrij onverschillig zijn over wat ze in het midden oosten doen. Die vinden binnenlandse thema's belangrijker.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk het wel, vier maanden is lichtjaren ver weg. Tegen die tijd zijn we alweer 50 fophefjes verder
Nog genoeg te verbeteren in eigen land idd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gros van de mensen zal ook vrij onverschillig zijn over wat ze in het midden oosten doen. Die vinden binnenlandse thema's belangrijker.
Sowieso zullen de meeste mensen denken: "Al slaat iedereen elkaar daar in het midden oosten elkaar de hersenen in. Ik woon daar niet."quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog genoeg te verbeteren in eigen land idd.
Zucht... kennelijk het hoofdstuk staatsinrichting gemist waarbij je de uitvoerende activiteiten van een gekozen regering niet beschouwt als democratisch. Strikt juridisch zullen mensen in bezette gebieden geen gelijk stemrecht hebben tov het land dat ze bezet heeft.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Israel is geen democratische staat....Men terroriseert de bewoners in de bezette gebieden... pleegt massamoorden 50-80.000 doden, vooral sinds oktober 2023, vernietigt 80% van de gazasteden.
De Palestijnen in de bezette gebieden hebben geen stemrecht, maar die zogenaamde democratie is wel de baas in hun eigen land
De peilingen over Israel geven wel aan dat Nederland steeds kritischer wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lol. Heb je de peilingen gezien?
Niet zo gek als je ziet wat er van Gaza overblijft.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De peilingen over Israel geven wel aan dat Nederland steeds kritischer wordt.
Dit is onzin.... Palestijnen in de veroverde gebieden hebben geen stemrecht en worden geterroriseerd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laten we vaststellen dat Israël democratisch is ingericht met een regering, parlement dat haar controleert en rechtstaat die beslissingen toetst .
Jij gelooft peilingen?😂quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lol. Heb je de peilingen gezien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |