Het plan van Gl/PvdA is allereerst de gewone Palestijnen en Iraniers beschermen... De moordpartijen en vernietiging van de steden in de Gaza te stoppen, En dat is een israelisch plan de Palestijnen te verdrijven uit de Gazaquote:Op donderdag 19 juni 2025 21:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel een slimme manier om moslimstemmers aan je te binden. 1.2 miljoen moslims vs 45k joden, het is wel duidelijk waar het meeste electoraal potentieel ligt.
...door tienduizenden doden te veroorzaken (hun eigen woorden)?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het plan van Gl/PvdA is allereerst de gewone Palestijnen en Iraniers beschermen...
Ik weet trouwens niet waar je dat leest.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
...door tienduizenden doden te veroorzaken (hun eigen woorden)?
Echt hè. Als ze een beetje normaal hadden gedaan had ik Timmermans gestemd. Nu wordt het ws iets van D66 of Volt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:20 schreef nostra het volgende:
Nou bedankt Kati, zo hoeven we zelf niet eens iets te doen.
Het is maar de vraag in hoeverre deze motie stemmen van moslims trekt. Ik verwacht eerder dat moslims voor het origineel gaan en DENK stemmen. DENK staat in alle peilingen ook op een bescheiden winst.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is wel een slimme manier om moslimstemmers aan je te binden. 1.2 miljoen moslims vs 45k joden, het is wel duidelijk waar het meeste electoraal potentieel ligt.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet trouwens niet waar je dat leest.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)-voor-israel-kamer-squote:Minister Caspar Veldkamp van Buitenlandse Zaken wil ook niets weten van het plan. Hij merkt op dat de linkse fusiebeweging een draai heeft gemaakt. Enkele weken geleden keerde GroenLinks-PvdA-Kamerlid Piri zich immers nog tegen een stop op leveranties voor de Iron Dome. ‘De consequentie van het niet langer functioneren ervan is dat tienduizenden Joden, Arabieren, Palestijnen, druzen en christenen zouden worden gedood’, schreef Piri toen op sociale media.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:55 schreef Hanca het volgende:
‘De consequentie van het niet langer functioneren ervan is dat tienduizenden Joden, Arabieren, Palestijnen, druzen en christenen zouden worden gedood’
De crux zit hem erin dat het stopzetten van leveranties door Nederland niet leidt tot het niet-functioneren van de iron dome.quote:‘De consequentie van het niet langer functioneren ervan is dat tienduizenden Joden, Arabieren, Palestijnen, druzen en christenen zouden worden gedood’
Een motie voor de bühne dus. Maar hun signaal is wel dat ze het liefst willen dat Israël van niemand meer wat krijgt toch?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
De crux zit hem erin dat het stopzetten van leveranties door Nederland niet leidt tot het niet-functioneren van de iron dome.
En dat zegt Veldkamp dan weer van wel. De onderdelen die ze van ons krijgen, krijgen ze alleen van ons.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
De crux zit hem erin dat het stopzetten van leveranties door Nederland niet leidt tot het niet-functioneren van de iron dome.
Belachelijke motie inderdaad.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:08 schreef wpor het volgende:
[..]
Een motie voor de bühne dus. Maar hun signaal is wel dat ze het liefst willen dat Israël van niemand meer wat krijgt toch?
Of houdt de motie in dat Nederland niks meer mag leveren, en vinden ze het prima als leveringen vanuit andere landen wel door gaan?Nee toch? Nou dan.
Gaan ze toch op zoek naar een andere leverancierquote:Op donderdag 19 juni 2025 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat zegt Veldkamp dan weer van wel. De onderdelen die ze van ons krijgen, krijgen ze alleen van ons.
Amerika heeft die onderdelen zeker niet. Die koopt ze namelijk ook bij ons.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Belachelijke motie inderdaad.
Ik denk dat er een "Bibi, zoek het maar uit met Trump" idee achter zit.
Nee, ongeacht hoe belangrijk onze leveringen zijn, wil men met de motie aantonen dat ze willen dat de Iron Dome buiten werking komt te staan. Dat lijkt me toch vrij duidelijk, zie ook Timmermans die de pers te woord staat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Belachelijke motie inderdaad.
Ik denk dat er een "Bibi, zoek het maar uit met Trump" idee achter zit.
De vraag is of die er zijn, daarnaast werken militaire zaken met langdurige contracten, dit is niet iets wat je zo even op een vrije markt bestelt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Gaan ze toch op zoek naar een andere leverancier
Voor sommige dingen is dat een beetje lastig omdat Nederland deel uitmaakt van internationale consortia en voor tal van zaken fungeert als transitiehaven. Nederland kan dan in principe, de boel blokkeren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Gaan ze toch op zoek naar een andere leverancier
We weten niet welke componenten Nederland levert, alleen dát Nederland componenten levert.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Dit wordt straks een schreeuwpartij tussen Timmermans en Yesilgoz met Bontenbal als het redelijke alternatief.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:15 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, het is vooral enorme domheid voor een motie waarvan je weet dat die het niet ging halen. Zoals ik eerder al zei, GL-PvdA had op dit onderwerp één taak: niet het nieuws halen. Want dit onderwerp splijt haar potentiële kiezers. Dit is het grootste cadeau wat GL-PvdA aan CDA en ook aan VVD (die kunnen nu "zie je wel" zeggen) kon geven.
Ik hoop dat ze met z'n 3en genoeg stemmen kunnen verzamelen om straks een coalitie te vormen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit wordt straks een schreeuwpartij tussen Timmermans en Yesilgoz met Bontenbal als het redelijke alternatief.
Onzin wat mij betreftquote:Op donderdag 19 juni 2025 22:15 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, het is vooral enorme domheid voor een motie waarvan je weet dat die het niet ging halen. Zoals ik eerder al zei, GL-PvdA had op dit onderwerp één taak: niet het nieuws halen. Want dit onderwerp splijt haar potentiële kiezers. Dit is het grootste cadeau wat GL-PvdA aan CDA en ook aan VVD (die kunnen nu "zie je wel" zeggen) kon geven.
Ja, laten we een motie indienen waardoor Oekraïne zichzelf niet meer kan verdedigen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Onzin wat mij betreft
In de Oekraïne Rusland oorlog moesten er ook allerlei export beperkingen komen tegen Rusland
Het is met 2 maten meten als je dat agressor Israël niet hetzelfde doet
Ik snap op zich wat je wil zeggen, maar die vergelijking is wel ietwat krom.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, laten we een motie indienen waardoor Oekraïne zichzelf niet meer kan verdedigen.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt hè. Als ze een beetje normaal hadden gedaan had ik Timmermans gestemd. Nu wordt het ws iets van D66 of Volt.
Misschien willen ze hier de anti Israel en pro Palestina goegemeente mee binnen halen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:38 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind het gewoon nogal dom van PvdA-GL. Ik had ze veel hoger ingeschat. Je weet dat hier geen meerderheid voor is. Je weet dat het een zeer controversieel onderwerp is. Dan is het een onbegrijpelijk besluit.
Israël is zowel dader als slachtoffer. Dat is nogal anders dan de Russo-Oekraïne-oorlog waar een duidelijk onderscheid is tussen de agressor (Rusland) en het slachtoffer (Oekraïne).quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Onzin wat mij betreft
In de Oekraïne Rusland oorlog moesten er ook allerlei export beperkingen komen tegen Rusland
Het is met 2 maten meten als je dat agressor Israël niet hetzelfde doet
Hoe zou dat komen, denk je, dat drie kwart of zo van onze tweede kamer dit standpunt gewoon afgrijselijk en extreem vindt?quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:41 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is inderdaad geen schoolvoorbeeld van tactisch inzicht. Aan de andere kant zou dit altijd door een deel van Nederland als (uiterst) controversieel worden gezien.
Zelfs de meeste partijen die normaal nog wel enige sympathie konden opbrengen voor de Palestijnse zaak, zoals D66 en VOLT, vonden dit veel te ver gaan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen, denk je, dat drie kwart of zo van onze tweede kamer dit standpunt gewoon afgrijselijk en extreem vindt?
Meer dan de helft van de kamer zit vuistdiep in de reet van Bibi.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen, denk je, dat drie kwart of zo van onze tweede kamer dit standpunt gewoon afgrijselijk en extreem vindt?
holocaustraumaquote:Op donderdag 19 juni 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Te makkelijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de kamer zit vuistdiep in de reet van Bibi.
Volgens mij gingen ze er allemaal in mee (SP, PvdD en DENK), behalve Volt en D66, maar die leunen altijd naar het midden. Dus ik denk niet dat dit de PvdA-GL veel zetelwinst levert.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien willen ze hier de anti Israel en pro Palestina goegemeente mee binnen halen?
Want die is ook nogal uitgesmeerd over drie partijen op links.
Maar radicaal is het wel.
Ik vind het allemaal wel meevallen ten opzichte van wat geert Wilders allemaal roeptquote:Op donderdag 19 juni 2025 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs de meeste partijen die normaal nog wel enige sympathie konden opbrengen voor de Palestijnse zaak, zoals D66 en VOLT, vonden dit veel te ver gaan.
Omdat kritiek op de Israëlische regering (en in het verlengde het land zelf) heel erg gevoelig ligt? Laten we wel wezen, je hoeft je ook maar ietwat kritisch uit te laten en je wordt meteen bestempelt als antisemitisch. In dat opzicht lijkt de Israëlische regering een vrijkaartje te hebben om wel heel erg ver te gaan zonder dat je daar wat van mag vinden. De politiek hier in Nederland mag wel eens wat meer stelling nemen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn nog wel even weg. Maar dit is echt zo'n extreem standpunt voor zoveel mensen die overwegen PvdA te stemmen. En zelfs ook voor veel PvdAers is dit extreem.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij gingen ze er allemaal in mee (SP, PvdD en DENK), behalve Volt en D66, maar die leunen altijd naar het midden. Dus ik denk niet dat dit de PvdA-GL veel zetelwinst levert.
Het gaat ook wat tever maar ongeveer de helft van de kamer neem ik omtrent dit onderwerp niet tot nauwelijks serieus.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Te makkelijk.
Ook D66 en Volt ging dit even een heleboel stappen te ver.
Dat is niet waar deze motie over gaat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Omdat kritiek op de Israëlische regering (en in het verlengde het land zelf) heel erg gevoelig ligt? Laten we wel wezen, je hoeft je ook maar ietwat kritisch uit te laten en je wordt meteen bestempelt als antisemitisch. In dat opzicht lijkt de Israëlische regering een vrijkaartje te hebben om wel heel erg ver te gaan zonder dat je daar wat van mag vinden. De politiek hier in Nederland mag wel eens wat meer stelling nemen.
Okay. Dat kan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat ook wat tever maar ongeveer de helft van de kamer neem ik omtrent dit onderwerp niet tot nauwelijks serieus.
Maar wel wat hier de kern is. Het is bijvoorbeeld praktisch voelbaar in sommige posts hier, laten we daar nou eens een keer niet omheen draaien.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is niet waar deze motie over gaat.
Ik begrijp de logica ook niet helemaal. Ik geloof nooit dat alle PvdA-GL leden denken dat dit een fantastisch besluit is. Is Timmermans eigenlijk al verkozen tot lijsttrekker of hangt dat nog in de lucht?quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn nog wel even weg. Maar dit is echt zo'n extreem standpunt voor zoveel mensen die overwegen PvdA te stemmen. En zelfs ook voor veel PvdAers is dit extreem.
Dat ik dit echt heel bizar vind. En misschien ook wel heel erg dom, electoraal gezien.
Mee eensquote:Op donderdag 19 juni 2025 22:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Omdat kritiek op de Israëlische regering (en in het verlengde het land zelf) heel erg gevoelig ligt? Laten we wel wezen, je hoeft je ook maar ietwat kritisch uit te laten en je wordt meteen bestempelt als antisemitisch. In dat opzicht lijkt de Israëlische regering een vrijkaartje te hebben om wel heel erg ver te gaan zonder dat je daar wat van mag vinden. De politiek hier in Nederland mag wel eens wat meer stelling nemen.
Die mag je even uitleggen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maar wel wat hier de kern is. Het is bijvoorbeeld praktisch voelbaar in sommige posts hier, laten we daar nou eens een keer niet omheen draaien.
Mijn ban in nieuws kwam door mijn stellingen tegen Israël 😁quote:
Volgens mij is ie al gekozen. Dit is het officiële GL/PvdA standpunt. En Piri is ook nog een PvdAer, geen extreme GLers, om het zo te zeggen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp de logica ook niet helemaal. Ik geloof nooit dat alle PvdA-GL leden denken dat dit een fantastisch besluit is. Is Timmermans eigenlijk al verkozen tot lijsttrekker of hangt dat nog in de lucht?
Dan is het toch nogal een punt om in te nemen als je net een fusie achter de rug hebt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij is ie al gekozen. Dit is het officiële GL/PvdA standpunt. En Piri is ook nog een PvdAer, geen extreme GLers, om het zo te zeggen.
Dat welke vorm dan ook van een kritische benadering op Israël/de Israëlische regering afgekeurd wordt. Dat is een hardnekkig heersend sentiment, ook hier.quote:
Ja. Daarom ben ik ook echt flabbergasted dat Timmermans zo'n extreem standpunt inneemt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan is het toch nogal een punt om in te nemen als je net een fusie achter de rug hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |