abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217990481
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is geen overdrijving.

Dit is het gevolg van deze motie als ze hem uit zouden voeren (gelukkig gaat dat niet gebeuren). Het is pas bizar om te doen alsof er geen tienduizenden doden zouden komen als deze motie wordt uitgevoerd. Deze mening over tienduizenden doden is mevrouw Piri trouwens ook toegedaan. Maar blijkbaar vindt ze dat niet meer zo erg.
Nee mevrouw Piri maakt de inschatting dat Israël stopt als het niet veilig achter een schild zit, en dat dat doden scheelt omdat men zichzelf dan meer in toom houdt. Doen zij zon aanval op Iran als ze die raketten niet kunnen blokkeren? ik denk van niet. De verdediging maakt de aanval mogelijk.

Iran vraag al om een staakt het vuren, dit stopt elk moment dat Netanyahu besluit ermee te stoppen. Als een land dan echter blijft kiezen voor oorlog hoort dat consequenties te hebben.

Wat mij betreft overigens niet deze, maar wel andere.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:37:19 #277
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217990487
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:30 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ga ik toch even advocaat van de duivel spelen: stel men zou een motie neerleggen om Iran of Rusland dergelijke zaken te verkopen om haar burgers te beschermen tegen bommen. Dat zou natuurlijk volstrekt onbestaanbaar zijn voor een meerderheid van de Kamer, en terecht want hoewel die zaken zeker ook burgers beschermen beschermen ze natuurlijk ook alle militaire doelen. Dat is hier alleen niet anders.

En waar Oekraïne nog zeer behoorlijk haar best doet burgers te vermijden en louter defensief bezig is kun je dat van Israël helaas nauwelijks zeggen. Vrijwel dagelijks loopt nota bene de voedseldistributie uit op een bloedbad omdat Israël de VN als non grata heeft verklaard en deze aanval op Iran was ook niet bepaald nodig terwijl onderhandelingen nog liepen.

Dus vanwaar die dubbele lat?

En voor de duidelijkheid: ik ben het niet eens met de motie, maar de enorme verontwaardiging is gespeeld als men de houding van betrokkenen bij andere burgerslachtoffers ziet.
Je stelt een ogenschijnlijk objectieve vraag maar de aannames erachter zijn dat niet echt.
pi_217990512
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:36 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Nee mevrouw Piri maakt de inschatting dat Israël stopt als het niet veilig achter een schild zit, en dat dat doden scheelt omdat men zichzelf dan meer in toom houdt. Doen zij zon aanval op Iran als ze die raketten niet kunnen blokkeren? ik denk van niet. De verdediging maakt de aanval mogelijk.

Iran vraag al om een staakt het vuren, dit stopt elk moment dat Netanyahu besluit ermee te stoppen. Als een land dan echter blijft kiezen voor oorlog hoort dat consequenties te hebben.
Het is al decennia zo dat er regelmatig een reeks raketten worden afgevuurd op Israël om te kijken of de Iron Dome het nog doet. Zodra die weg is, wordt israël echt wel massaal aangevallen. Er leven daar miljoenen mensen die zich zelfs wel dood willen vechten als ze daarmee Israël kunnen vernietigen.

En zelfs al zou Israël helemaal nooit meer iemand aanvallen, dan maakt dat geen verschil hierin. Israël moet niet weg van die miljoenen mensen omdat ze een agressor zijn, maar omdat ze Israël zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217990537
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je stelt een ogenschijnlijk objectieve vraag maar de aannames erachter zijn dat niet echt.
Vertel mij over mijn aannames dan.

Mijn aannames zijn deze: geen aanvalsoorlogen tenzij uit humanitaire noodzaak (eg als een land werkelijk op grote schaal een deel van de eigen bevolking uitmoord, casus Rwanda of Bosnië zeg maar) en landen moeten zich inspannen burgerslachtoffers te voorkomen.

Als Israël die in spanning zou leveren (en dat doet men nu niet, zie de voedseldistributie in Gaza) en defensief bezig zou blijven dan mogen ze van mij alles in de wereld hebben. Ik ben niet anti Israël maar wel anti oorlogsmisdaden en aanvalsoorlogen.
pi_217990565
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
En PvdA/GL waarschijnlijk veel centrumstemmen en veel animo bij centrumrechts om met ze in een coalitie te stappen.
Ik denk toch echt dat je de impact hiervan schromelijk overschat.
pi_217990569
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is al decennia zo dat er regelmatig een reeks raketten worden afgevuurd op Israël om te kijken of de Iron Dome het nog doet. Zodra die weg is, wordt israël echt wel massaal aangevallen. Er leven daar miljoenen mensen die zich zelfs wel dood willen vechten als ze daarmee Israël kunnen vernietigen.

En zelfs al zou Israël helemaal nooit meer iemand aanvallen, dan maakt dat geen verschil hierin. Israël moet niet weg van die miljoenen mensen omdat ze een agressor zijn, maar omdat ze Israël zijn.
Waar zijn die enorme legers dan? Ik zie ze niet op de kaart. En dat mensen zich dood willen vechten al helemaal niet, verwar stoere taal niet met acties.

Bovendien kan Israël zich gewoon binnen het internationaal recht begeven, dan krijgen ze alle onderdelen die ze nodig hebben. Even 2 staakt het vurens tekenen en klaar. Het is een keuze van Netanyahu dat niet te doen.

Het is een keuze die niet te tekenen.
pi_217990576
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is geen overdrijving.

Dit is het gevolg van deze motie als ze hem uit zouden voeren (gelukkig gaat dat niet gebeuren). Het is pas bizar om te doen alsof er geen tienduizenden doden zouden komen als deze motie wordt uitgevoerd. Deze mening over tienduizenden doden is mevrouw Piri trouwens ook toegedaan. Maar blijkbaar vindt ze dat niet meer zo erg.
Dat zou betekenen dat de Israëlische luchtverdediging volledig afhankelijk is van Nederlandse onderdelen. Ook dat lijkt me wederom een schromelijke overdrijving.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:49:47 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217990588
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik denk toch echt dat je de impact hiervan schromelijk overschat.
We zullen zien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:54:05 #284
396550 Richestorags
pi_217990609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:43 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Vertel mij over mijn aannames dan.

Mijn aannames zijn deze: geen aanvalsoorlogen tenzij uit humanitaire noodzaak (eg als een land werkelijk op grote schaal een deel van de eigen bevolking uitmoord, casus Rwanda of Bosnië zeg maar) en landen moeten zich inspannen burgerslachtoffers te voorkomen.

Als Israël die in spanning zou leveren (en dat doet men nu niet, zie de voedseldistributie in Gaza) en defensief bezig zou blijven dan mogen ze van mij alles in de wereld hebben. Ik ben niet anti Israël maar wel anti oorlogsmisdaden en aanvalsoorlogen.
Burgerslachtoffers die in Gaza vallen, zijn het gevolg van gevechtshandelingen of zeldzame incidenten daarin. Rusland blaast gewoon appartementen op met drones en/of raketten met als enige doel om burgers te doden. Dat zijn wezenlijke verschillen.

Israël's oorlog in Iran is defensief, gezien de acties van Iran en je ziet dat burgers maximaal worden ontzien. Ook daaruit blijkt dat Israël dus i.t.t. Rusland niet als doel heeft burgers te terroriseren.
pi_217990610
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:47 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Waar zijn die enorme legers dan? Ik zie ze niet op de kaart. En dat mensen zich dood willen vechten al helemaal niet, verwar stoere taal niet met acties.
Er zijn geen enorme legers nodig, er zijn enorm veel raketten nodig en die zijn daar enorm veel. Iran, Hezbollah, Hamas, de Houthi's, de nog steeds bestaande Moslimbroederschap, diverse warlords in Afghanistan en Irak, de restanten van IS die nog steeds bestaan, allen zullen ze zonder de Iron Dome onbeperkt raketten op Israël willen afvuren. En op IS na zijn ze ook allemaal in het bezit van een hoop raketten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217990614
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zou betekenen dat de Israëlische luchtverdediging volledig afhankelijk is van Nederlandse onderdelen. Ook dat lijkt me wederom een schromelijke overdrijving.
Dat is wel wat onze ministers zeggen. En Piri zelf zegt dat haar doel is dat de Iron Dome verdwijnt.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:56:01 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217990617
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Onzin wat mij betreft

In de Oekraïne Rusland oorlog moesten er ook allerlei export beperkingen komen tegen Rusland

Het is met 2 maten meten als je dat agressor Israël niet hetzelfde doet
Rusland is de oorlog met Oekraïne begonnen, Israël werd aangevallen door de Palestijnen en is natuurlijk al decennialang in een indirecte met Iran, waar het sinds de Iraanse Revolutie sinds 1979, een openlijk doel is geweest van het religieuze regime om 'de Zionistische entiteit' (lees: Israël) te vernietigen.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Israel is geen democratische staat....Men terroriseert de bewoners in de bezette gebieden... pleegt massamoorden 50-80.000 doden, vooral sinds oktober 2023, vernietigt 80% van de gazasteden.
De Palestijnen in de bezette gebieden hebben geen stemrecht, maar die zogenaamde democratie is wel de baas in hun eigen land
Jij wilt dat buitenlanders kunnen stemmen in Israël? Bijzonder.

Palestijnen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever kunnen in die gebieden stemmen. Dit zijn geen Israëliërs, dus kunnen zij niet stemmen in Israël.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit is onzin.... Palestijnen in de veroverde gebieden hebben geen stemrecht en worden geterroriseerd.
Het door een selecte deel van de bevolking gekozen parlement controleert en weerhoudt niet de moordenaarsbende van Netanyahu.
Hou nou eens op met dat holocausttrauma: het terrorisme verbloemen want....joden willen beschermen
De democratie faalt in de nooit gewilde staat Israel... nooit gewild door de oorspronkelijke bevolking.
Zionisme is kolonialisme.
Zionisme is geen kolonialisme want Joden hebben geen ander land en zijn hier nota bene de inheemse bewoners. Dit gebied is waar het Jodendom is ontstaan en men hun origine kent. Dit in tegenstelling tot veel Arabieren, laat staan de Islam.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 06:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Een democratische rechtsstaat houdt niet duizenden mensen vast zonder rechtsgang en daarmee dus zonder enige rechtsgrond. Israël is een democratie, maar daar stopt het dan ook bij.

De staatsvorm is verder ook compleet irrelevant in de discussie. De acties van een staat des te meer. Als een staat mensenrechten schendt moeten we daar internationaal wat mee en maken we geen uitzonderingen voor vermeend bevriende naties. Zodra je dat wel doet ben je internationaal alle geloofwaardigheid verloren. Dat laatste is dan ook precies de reden waarom wij als Westen in de wereld steeds minder te zeggen hebben. Die dubbele maatstaf wordt door ons namelijk tot in de VN veiligheidsraad doorgezet en dat heeft heftige consequenties.
Nee hoor, dit zijn terroristen. Dit ligt volledig aan het gedrag van de Palestijnen zelf, waar er zoals we weten in de samenleving daar heel erg veel mensen meteen overgaan tot geweld een terrorisme als zij de kans krijg.

Stond laatst nog een video online van een Arabische jongen die werd gearresteerd na het gooien van stenen jegens Joden. Dit zijn dan de gevallen waarvan activisten en NGOs beweren dat die 'onschuldig' zijn.

Probeer dat maar eens in Nederland, ga maar eens mensen bekogelen met stenen en kijken wat de gevolgen dan zijn. Ik kan je garanderen dat je gearresteerd gaat worden met een behoorlijke aanklacht tegen je.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:30 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ga ik toch even advocaat van de duivel spelen: stel men zou een motie neerleggen om Iran of Rusland dergelijke zaken te verkopen om haar burgers te beschermen tegen bommen. Dat zou natuurlijk volstrekt onbestaanbaar zijn voor een meerderheid van de Kamer, en terecht want hoewel die zaken zeker ook burgers beschermen beschermen ze natuurlijk ook alle militaire doelen. Dat is hier alleen niet anders.

En waar Oekraïne nog zeer behoorlijk haar best doet burgers te vermijden en louter defensief bezig is kun je dat van Israël helaas nauwelijks zeggen. Vrijwel dagelijks loopt nota bene de voedseldistributie uit op een bloedbad omdat Israël de VN als non grata heeft verklaard en deze aanval op Iran was ook niet bepaald nodig terwijl onderhandelingen nog liepen.

Dus vanwaar die dubbele lat?

En voor de duidelijkheid: ik ben het niet eens met de motie, maar de enorme verontwaardiging is gespeeld als men de houding van betrokkenen bij andere burgerslachtoffers ziet.
Ja, aldus wie? Aldus de 'Gaza Health Ministry' (lees: Hamas).

Het valt ook op dat er nooit enig bewijs hoeft te worden geleverd voor zulke claims. Zij stellen het en meteen nemen talloze Westerse media het over.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:58:34 #288
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217990636
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Burgerslachtoffers die in Gaza vallen, zijn het gevolg van gevechtshandelingen of zeldzame incidenten daarin. Rusland blaast gewoon appartementen op met drones en/of raketten met als enige doel om burgers te doden. Dat zijn wezenlijke verschillen.

Israël's oorlog in Iran is defensief, gezien de acties van Iran en je ziet dat burgers maximaal worden ontzien. Ook daaruit blijkt dat Israël dus i.t.t. Rusland niet als doel heeft burgers te terroriseren.
Nee, andersom. Israel doodt bewust burgers, Rusland is daar, al hun zonden niet teniet, een stuk terughoudender in.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator vrijdag 20 juni 2025 @ 08:58:52 #289
5428 crew  miss_sly
pi_217990639
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is wel wat onze ministers zeggen. En Piri zelf zegt dat haar doel is dat de Iron Dome verdwijnt.
Waar zegt ze dat? Want in de motie wordt opgeroepen tot een volledig wapenembargo. Niet expliciet tot het niet leveren van onderdelen voor de Iron Dome, maar kennelijk vallen die onder wapenleveranties?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:01:24 #290
396550 Richestorags
pi_217990654
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, andersom. Israel doodt bewust burgers, Rusland is daar, al hun zonden niet teniet, een stuk terughoudender in.
Even vergeten dat ik in POL was. Desalniettemin staat het er echt.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:01:56 #291
396550 Richestorags
pi_217990660
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waar zegt ze dat? Want in de motie wordt opgeroepen tot een volledig wapenembargo. Niet expliciet tot het niet leveren van onderdelen voor de Iron Dome, maar kennelijk vallen die onder wapenleveranties?
Ja want wij leveren onderdelen en Iron Dome is specifiek naar gevraagd.
pi_217990665
Nogmaals: terecht dat ze Israël op het matje willen roepen. Roep wat mij betreft op tot het voorbereiden van een apart oorlogstribunaal, want wat Israël doet kan gewoon echt niet. Neem alle economische sancties die maar mogelijk zijn. Stop uiteraard volledig met het leveren van aanvalswapens. Maar van die Iron Dome, de enige reden dat Israël nog kan bestaan, blijf je gewoon af. Zo simpel is het en die lijn had GL-PvdA ook tot gister, tot tevredenheid van de leden en potentiële stemmers.

Nu krijg je dit:

twitter

En tot overmaat van ramp zal nu het hele congres morgen er door overschaduwd worden.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:03:59 #293
396550 Richestorags
pi_217990671
Gewoon gebackfired.
pi_217990678
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lees het debat anders even terug.
https://www.tweedekamer.n(...)/detail/2024-2025/98

Kati Piri heeft het uitgebreid over het stoppen van het leveren van de onderdelen van de Iron Dome.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:06:38 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217990694
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:02 schreef Hanca het volgende:
Nogmaals: terecht dat ze Israël op het matje willen roepen. Roep wat mij betreft op tot het voorbereiden van een apart oorlogstribunaal, want wat Israël doet kan gewoon echt niet. Neem alle economische sancties die maar mogelijk zijn. Stop uiteraard volledig met het leveren van aanvalswapens. Maar van die Iron Dome, de enige reden dat Israël nog kan bestaan, blijf je gewoon af. Zo simpel is het en die lijn had GL-PvdA ook tot gister, tot tevredenheid van de leden en potentiële stemmers.

Nu krijg je dit:

[ X ]

En tot overmaat van ramp zal nu het hele congres morgen er door overschaduwd worden.
Kati Piri is een beetje een ongeleid projectiel soms en krijgt wat teveel vrijheid. Ik vermoed dat Timmermans dit eigenlijk ook niet zo'n goed idee vindt maar dat Piri het er intern doorheen gedruk heeft gekregen en dat Timmermans het nu tegen heug en meug zit te verdedigen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:08:40 #296
396550 Richestorags
pi_217990718
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kati Piri is een beetje een ongeleid projectiel soms en krijgt wat teveel vrijheid. Ik vermoed dat Timmermans dit eigenlijk ook niet zo'n goed idee vindt maar dat Piri het er intern doorheen gedruk heeft gekregen en dat Timmermans het nu tegen heug en meug zit te verdedigen.
Dan zit Timmermans bij de verkeerde partij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')