abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2025 @ 00:24:02 #226
319979 Fok-it
All is well
pi_217989641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit is onzin.... Palestijnen in de veroverde gebieden hebben geen stemrecht en worden geterroriseerd.
Het door een selecte deel van de bevolking gekozen parlement controleert en weerhoudt niet de moordenaarsbende van Netanyahu.
Hou nou eens op met dat holocausttrauma: het terrorisme verbloemen want....joden willen beschermen
De democratie faalt in de nooit gewilde staat Israel... nooit gewild door de oorspronkelijke bevolking.
Zionisme is kolonialisme.
Ik begrijp echt nooit hoe je als westerse/Nederlandse buitenstaander, zonder Israëlische of Palestijnse roots zo fel en fanatiek kan redeneren. Niet eens in de zin van eens of oneens met wat je zegt, dat interesseert me niet zo veel. Maar hoe kan je zonder dat je ook maar enige binding hebt met dat conflict zo fundamentalistisch argumenteren.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 20 juni 2025 @ 00:29:12 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217989661
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik begrijp echt nooit hoe je als westerse/Nederlandse buitenstaander, zonder Israëlische of Palestijnse roots zo fel en fanatiek kan redeneren. Niet eens in de zin van eens of oneens met wat je zegt, dat interesseert me niet zo veel. Maar hoe kan je zonder dat je ook maar enige binding hebt met dat conflict zo fundamentalistisch argumenteren.
Je wil toch laten zien dat jíj aan de goede kant staat? De kant die het morele gelijk aan zijn zijde heeft?

Beetje lafjes geen kant kiezen. :{w
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 00:33:23 #228
319979 Fok-it
All is well
pi_217989672
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je wil toch laten zien dat jíj aan de goede kant staat? De kant die het morele gelijk aan zijn zijde heeft?

Beetje lafjes geen kant kiezen. :{w
Ja wellicht. Maar lafheid en hypocrisie heb ik allang vrede mee genomen :+

In Nederland vind ik dat je dat overigens wel best zo mag zien. Als je na al deze jaren nog steeds VVD of PVV stemt sta je gewoon niet aan de goede kant. Simpel. Niet dat we je zullen fusilleren maar je kiest niet voor het algemeen belang
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 20 juni 2025 @ 00:34:11 #229
38496 Perrin
pi_217989675
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja wellicht. Maar lafheid en hypocrisie heb ik allang vrede mee genomen :+

In Nederland vind ik dat je dat overigens wel best zo mag zien. Als je na al deze jaren nog steeds VVD of PVV stemt sta je gewoon niet aan de goede kant. Simpel. Niet dat we je zullen fusilleren maar je kiest niet voor het algemeen belang
Als je ziet hoe een groot deel van de bevolking zich gedraagt dan snap ik dat wel. Waarom zou je die lui wat gunnen? Onbeschofte vlerken.

Laat ze lekker stemmen op BBB, PVV of welke flierenfluiters-du-jour er nu weer langshuppelen. De bezittende klasse zorgt goed voor zichzelf en de rest kan de pot op.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 00:36:55 #230
319979 Fok-it
All is well
pi_217989681
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
flierenfluiters-du-jour stemmen.
Als het politieke landschap zo vertieft is over 10 jaar, laat deze partij er maar komen. Met Rene van der Gijp en Dries Roelvink in strijd voor lijsttrekker. Kan ons het allemaal nog schelen
  vrijdag 20 juni 2025 @ 00:37:30 #231
38496 Perrin
pi_217989684
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als het politieke landschap zo vertieft is over 10 jaar, laat deze partij er maar komen. Met Rene van der Gijp en Dries Roelvink in strijd voor lijsttrekker. Kan ons het allemaal nog schelen
Hehheh! Ja maak er dan maar echt een reality show van.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 00:40:57 #232
319979 Fok-it
All is well
pi_217989688
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hehheh! Ja maak er dan maar echt een reality show van.
Oh ja sowieso. En Terror Jaap is dan inmiddels minister van Asiel

`Is toch fakking niet normaal meer' `Als je geen werk wil zoeken, ga je toch lekker naar huis''?
pi_217989737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: Piri is zo PvdA als Den Uyl, Drees en Cohen.
Aangezien ze niet eens in NL geboren is, ben ik zelfs nog meer PvdA :P

Zou ook wel interessant zijn wanneer Frans zijn voormalige stagiaire voor de leeuwen heeft gegooid.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 20 juni 2025 @ 01:23:03 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217989743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit is onzin.... Palestijnen in de veroverde gebieden hebben geen stemrecht en worden geterroriseerd.
Het door een selecte deel van de bevolking gekozen parlement controleert en weerhoudt niet de moordenaarsbende van Netanyahu.
Hou nou eens op met dat holocausttrauma: het terrorisme verbloemen want....joden willen beschermen
De democratie faalt in de nooit gewilde staat Israel... nooit gewild door de oorspronkelijke bevolking.
Zionisme is kolonialisme.
Ik snap de diepliggende weerzin voortkomend uit gevestigde haat en daarmee de verbonden emotie(s).
Ik was en ben niet degene die (hi)er dingen steeds weer bijsleept, relateert; die feitelijk niet eens van toepassing zijn.

Feit is dat Israël hoe dan in haar huidige vorm bestaat en net zo democratisch is als eender welke andere staat waar burgers in vrijheid haar regering (ver)kiest.
Dat die regering in uitvoering wat andere prioriteiten (en zorgen) heeft dan mensen op de kaai; is dan iets waar je je pis over kunt sp(r)uwen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217989748
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso zullen de meeste mensen denken: "Al slaat iedereen elkaar daar in het midden oosten elkaar de hersenen in. Ik woon daar niet."
President Kamala Harris is het met je eens.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217989789
Echt ridicuul dat mensen zich opwinden op die totaal milde motie van Piri. Alsof enige potentiele Israelische burgerslachtoffers door ons beleid veel belangrijker zijn dan de daadwerkelijke slachtoffers die Israel dagelijks maakt waar ons beleid werkelijk niets tegen heeft ondernomen. In Iran ook alweer een paar 100 slachtoffers. Sinds wanneer zijn jullie moraalridders, jullie vonden het prima om beleid te voeren waarbij burgers in Gaza in nog grotere getalen vermoord worden. Dan zou Nederland een paar raketjes minder leveren die bijdragen aan de capaciteit van Israel om te doden en dat is zogenaamd onbegrijpelijk.

We leveren toch ook niet zulke spullen aan Iran of Gaza. Zelden zulke neppe #fophef gezien. Elke keer als je het hebt over mensenrechten in Gaza is het chill komt wel goed, spreek een keer over iets wat de mensenrechten in Israel raakt en je bent een gestoorde puppy.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 03:40:11 #237
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_217989790
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 00:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het Internationale Strafhof staat nou eenmaal in Den Haag
  vrijdag 20 juni 2025 @ 06:09:12 #238
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217989864
En Coenradie die zich aansluit bij de lasbril dat zag ook helemaal niemand aankomen zeg :o

https://www.ad.nl/politie(...)ft-te-zijn~a32aa2d6/

Nog zo iemand die volledig vrij baan krijgt in ons verziekte medialandschap. Het hobbelt en het hupt maar van de ene naar de andere partij, alsof het de supermarkt is.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 06:09:23 #239
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217989865
De T die het antisemitisme vindt. Stop de persen...
  vrijdag 20 juni 2025 @ 06:18:56 #240
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217989891
Nog allemaal even met 'stevige' woorden komen voordat ze op vakantie gaan.
pi_217989909
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 06:09 schreef Szura het volgende:
En Coenradie die zich aansluit bij de lasbril dat zag ook helemaal niemand aankomen zeg :o

https://www.ad.nl/politie(...)ft-te-zijn~a32aa2d6/

Nog zo iemand die volledig vrij baan krijgt in ons verziekte medialandschap. Het hobbelt en het hupt maar van de ene naar de andere partij, alsof het de supermarkt is.
Inderdaad. En hoe kan je twee keer achterelkaar zulke domme beslissingen nemen. Dan ben je politiek toch meteen afgeschreven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217989941
quote:
12s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:28 schreef Vallon het volgende:

[..]
Bmw gold dat alleen voor F35 zaken ingezet voor operatie Gaza.
Even los dat het waanzin is om je als (Neder)land op die wijze tegen een democratische staat Israël te wenden omdat zij zich niet willen laten vernietigen door hun buren.
Om vervolgens niet te vertellen hoe Israël zich dan wel te weer moet stellen tegen allerhande elementen die haar vanwege haar ongewenste aanwezigheid, daar(in) willen wegvagen.

NB: de zaak speelt al decennia en ongeacht een standpunt of motivatie, is alles al de revu gepasseerd in wat misschien ooit mogelijk was om tot een betere verhouding als oplossing te komen. Kern is dat dat één niet doet of heeft wat de ander wenst of geeft; en het dan uitdraait op wie de macht van de kracht heeft.
Een democratische rechtsstaat houdt niet duizenden mensen vast zonder rechtsgang en daarmee dus zonder enige rechtsgrond. Israël is een democratie, maar daar stopt het dan ook bij.

De staatsvorm is verder ook compleet irrelevant in de discussie. De acties van een staat des te meer. Als een staat mensenrechten schendt moeten we daar internationaal wat mee en maken we geen uitzonderingen voor vermeend bevriende naties. Zodra je dat wel doet ben je internationaal alle geloofwaardigheid verloren. Dat laatste is dan ook precies de reden waarom wij als Westen in de wereld steeds minder te zeggen hebben. Die dubbele maatstaf wordt door ons namelijk tot in de VN veiligheidsraad doorgezet en dat heeft heftige consequenties.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 20 juni 2025 @ 06:53:30 #243
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217989966
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 06:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Inderdaad. En hoe kan je twee keer achterelkaar zulke domme beslissingen nemen. Dan ben je politiek toch meteen afgeschreven.
Op rechts niet hoor, dan ben je met gemak de volgende Messias.

Sowieso, wat heeft Coenradie nu werkelijk voor politiek profiel behalve haar heftige levensverhaal en dat ze een grote mond durfde op te zetten tegen Wilders? Weet iemand waar ze voor staat? Het antwoord is nee en kennelijk weet ze dat zelf ook niet precies, gezien de verschillen van mening op hét onderwerp waarmee ze zo in de pers is geweest: gevangeniswezen en strafketen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217990034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee PvdA/GL heeft hier flink in eigen doel geschoten.

Het gedrag tegen de burgers in Gaza, daar is Israël de steun wel goeddeels verloren.

Maar Iran is echt een ander verhaal. Weinig mensen zullen dat Ayatollah regime zielig vinden op dit moment.
Israël valt afgelopen jaren al haar buren aan en zelfs ver daar buiten. Dat ze dat doen is hun eigen keus natuurlijk. Maar zo’n agressor van wapens voorzien vind ik wel raar.
En die gespeelde verontwaardiging als iemand daar symbolisch iets tegen wil doen is ook raar…
pi_217990079
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 07:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Israël valt afgelopen jaren al haar buren aan en zelfs ver daar buiten. Dat ze dat doen is hun eigen keus natuurlijk. Maar zo’n agressor van wapens voorzien vind ik wel raar.
En die gespeelde verontwaardiging als iemand daar symbolisch iets tegen wil doen is ook raar…
PvdAGL loopt al maanden te schreeuwen over de kinderen in Gaza, maar wil nu bij wijze van politiek statement de bescherming van de kinderen in Israël onmogelijk maken.

Lekker geloofwaardig.
pi_217990084
Dat Iran al decennia de boel loopt te verzieken in de regio, middels het financieren en bewapenen van allerlei proxies en daarnaast openlijk streeft naar de vernietiging van Israël, daar hoor je PvdAGL trouwens ook niet over.
pi_217990132
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 06:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dit is geen domme beslissing. Als Leefbaar (dat is haar eigenlijke partij) niet mee doet is JA21 het enige alternatief voor Coenradie als ze landelijk mee wil doen. Welke andere opties had ze volgens jou gehad?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217990136
Coenradie zal JA21 geen windeiereren leggen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217990226
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 01:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Aangezien ze niet eens in NL geboren is, ben ik zelfs nog meer PvdA :P

Zou ook wel interessant zijn wanneer Frans zijn voormalige stagiaire voor de leeuwen heeft gegooid.
Dit doet Piri niet zonder ruggespraak hoor. ;)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 20 juni 2025 @ 07:53:44 #250
38496 Perrin
pi_217990240
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 07:38 schreef nostra het volgende:
Coenradie zal JA21 geen windeiereren leggen.
Zou best eens veel gedesillusioneerde PVVers kunnen gaan trekken die zich, na alles wat er het vorige kabinet is gebeurd, realiseren dat ze bij nader inzien wél op iemand met enige bestuurlijke competentie willen stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')