Ik begrijp echt nooit hoe je als westerse/Nederlandse buitenstaander, zonder Israëlische of Palestijnse roots zo fel en fanatiek kan redeneren. Niet eens in de zin van eens of oneens met wat je zegt, dat interesseert me niet zo veel. Maar hoe kan je zonder dat je ook maar enige binding hebt met dat conflict zo fundamentalistisch argumenteren.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is onzin.... Palestijnen in de veroverde gebieden hebben geen stemrecht en worden geterroriseerd.
Het door een selecte deel van de bevolking gekozen parlement controleert en weerhoudt niet de moordenaarsbende van Netanyahu.
Hou nou eens op met dat holocausttrauma: het terrorisme verbloemen want....joden willen beschermen
De democratie faalt in de nooit gewilde staat Israel... nooit gewild door de oorspronkelijke bevolking.
Zionisme is kolonialisme.
Je wil toch laten zien dat jíj aan de goede kant staat? De kant die het morele gelijk aan zijn zijde heeft?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik begrijp echt nooit hoe je als westerse/Nederlandse buitenstaander, zonder Israëlische of Palestijnse roots zo fel en fanatiek kan redeneren. Niet eens in de zin van eens of oneens met wat je zegt, dat interesseert me niet zo veel. Maar hoe kan je zonder dat je ook maar enige binding hebt met dat conflict zo fundamentalistisch argumenteren.
Ja wellicht. Maar lafheid en hypocrisie heb ik allang vrede mee genomenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je wil toch laten zien dat jíj aan de goede kant staat? De kant die het morele gelijk aan zijn zijde heeft?
Beetje lafjes geen kant kiezen.![]()
Als je ziet hoe een groot deel van de bevolking zich gedraagt dan snap ik dat wel. Waarom zou je die lui wat gunnen? Onbeschofte vlerken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja wellicht. Maar lafheid en hypocrisie heb ik allang vrede mee genomen![]()
In Nederland vind ik dat je dat overigens wel best zo mag zien. Als je na al deze jaren nog steeds VVD of PVV stemt sta je gewoon niet aan de goede kant. Simpel. Niet dat we je zullen fusilleren maar je kiest niet voor het algemeen belang
Als het politieke landschap zo vertieft is over 10 jaar, laat deze partij er maar komen. Met Rene van der Gijp en Dries Roelvink in strijd voor lijsttrekker. Kan ons het allemaal nog schelenquote:
Hehheh! Ja maak er dan maar echt een reality show van.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als het politieke landschap zo vertieft is over 10 jaar, laat deze partij er maar komen. Met Rene van der Gijp en Dries Roelvink in strijd voor lijsttrekker. Kan ons het allemaal nog schelen
Oh ja sowieso. En Terror Jaap is dan inmiddels minister van Asielquote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hehheh! Ja maak er dan maar echt een reality show van.
Aangezien ze niet eens in NL geboren is, ben ik zelfs nog meer PvdAquote:Op donderdag 19 juni 2025 21:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: Piri is zo PvdA als Den Uyl, Drees en Cohen.
Ik snap de diepliggende weerzin voortkomend uit gevestigde haat en daarmee de verbonden emotie(s).quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is onzin.... Palestijnen in de veroverde gebieden hebben geen stemrecht en worden geterroriseerd.
Het door een selecte deel van de bevolking gekozen parlement controleert en weerhoudt niet de moordenaarsbende van Netanyahu.
Hou nou eens op met dat holocausttrauma: het terrorisme verbloemen want....joden willen beschermen
De democratie faalt in de nooit gewilde staat Israel... nooit gewild door de oorspronkelijke bevolking.
Zionisme is kolonialisme.
President Kamala Harris is het met je eens.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso zullen de meeste mensen denken: "Al slaat iedereen elkaar daar in het midden oosten elkaar de hersenen in. Ik woon daar niet."
Het Internationale Strafhof staat nou eenmaal in Den Haagquote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik begrijp echt nooit hoe je als westerse/Nederlandse buitenstaander, zonder Israëlische of Palestijnse roots zo fel en fanatiek kan redeneren. Niet eens in de zin van eens of oneens met wat je zegt, dat interesseert me niet zo veel. Maar hoe kan je zonder dat je ook maar enige binding hebt met dat conflict zo fundamentalistisch argumenteren.
Inderdaad. En hoe kan je twee keer achterelkaar zulke domme beslissingen nemen. Dan ben je politiek toch meteen afgeschreven.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 06:09 schreef Szura het volgende:
En Coenradie die zich aansluit bij de lasbril dat zag ook helemaal niemand aankomen zeg
https://www.ad.nl/politie(...)ft-te-zijn~a32aa2d6/
Nog zo iemand die volledig vrij baan krijgt in ons verziekte medialandschap. Het hobbelt en het hupt maar van de ene naar de andere partij, alsof het de supermarkt is.
Een democratische rechtsstaat houdt niet duizenden mensen vast zonder rechtsgang en daarmee dus zonder enige rechtsgrond. Israël is een democratie, maar daar stopt het dan ook bij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bmw gold dat alleen voor F35 zaken ingezet voor operatie Gaza.
Even los dat het waanzin is om je als (Neder)land op die wijze tegen een democratische staat Israël te wenden omdat zij zich niet willen laten vernietigen door hun buren.
Om vervolgens niet te vertellen hoe Israël zich dan wel te weer moet stellen tegen allerhande elementen die haar vanwege haar ongewenste aanwezigheid, daar(in) willen wegvagen.
NB: de zaak speelt al decennia en ongeacht een standpunt of motivatie, is alles al de revu gepasseerd in wat misschien ooit mogelijk was om tot een betere verhouding als oplossing te komen. Kern is dat dat één niet doet of heeft wat de ander wenst of geeft; en het dan uitdraait op wie de macht van de kracht heeft.
Op rechts niet hoor, dan ben je met gemak de volgende Messias.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 06:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad. En hoe kan je twee keer achterelkaar zulke domme beslissingen nemen. Dan ben je politiek toch meteen afgeschreven.
Israël valt afgelopen jaren al haar buren aan en zelfs ver daar buiten. Dat ze dat doen is hun eigen keus natuurlijk. Maar zo’n agressor van wapens voorzien vind ik wel raar.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee PvdA/GL heeft hier flink in eigen doel geschoten.
Het gedrag tegen de burgers in Gaza, daar is Israël de steun wel goeddeels verloren.
Maar Iran is echt een ander verhaal. Weinig mensen zullen dat Ayatollah regime zielig vinden op dit moment.
PvdAGL loopt al maanden te schreeuwen over de kinderen in Gaza, maar wil nu bij wijze van politiek statement de bescherming van de kinderen in Israël onmogelijk maken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 07:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Israël valt afgelopen jaren al haar buren aan en zelfs ver daar buiten. Dat ze dat doen is hun eigen keus natuurlijk. Maar zo’n agressor van wapens voorzien vind ik wel raar.
En die gespeelde verontwaardiging als iemand daar symbolisch iets tegen wil doen is ook raar…
Dit is geen domme beslissing. Als Leefbaar (dat is haar eigenlijke partij) niet mee doet is JA21 het enige alternatief voor Coenradie als ze landelijk mee wil doen. Welke andere opties had ze volgens jou gehad?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 06:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad. En hoe kan je twee keer achterelkaar zulke domme beslissingen nemen. Dan ben je politiek toch meteen afgeschreven.
Dit doet Piri niet zonder ruggespraak hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 01:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Aangezien ze niet eens in NL geboren is, ben ik zelfs nog meer PvdA![]()
Zou ook wel interessant zijn wanneer Frans zijn voormalige stagiaire voor de leeuwen heeft gegooid.
Zou best eens veel gedesillusioneerde PVVers kunnen gaan trekken die zich, na alles wat er het vorige kabinet is gebeurd, realiseren dat ze bij nader inzien wél op iemand met enige bestuurlijke competentie willen stemmen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 07:38 schreef nostra het volgende:
Coenradie zal JA21 geen windeiereren leggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |