We gaan het zien. Mensen die het redelijke midden willen vertegenwoordigen hebben wel mijn sympathie.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het een beetje in de categorie gaat vallen: "Leuk, doen we niks mee."
Oh, ik sta ook niet per se negatief tegenover een beweging als deze. Maar ik verwacht er ook niet zo veel van, in dit huidige politieke landschap.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
We gaan het zien. Mensen die het redelijke midden willen vertegenwoordigen hebben wel mijn sympathie.
Jammer, dit.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:42 schreef Hanca het volgende:
Dijkhoff heeft een clubje voor het 'milde midden' opgericht: https://www.ad.nl/politie(...)ta-leerdam~a860996b/
Edit: De supporters van het eerste uur:
Sander Dekker
O. Ké.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:42 schreef Hanca het volgende:
schaatster en influencer Jutta Leerdam, atlete Femke Bol en acteur Frank Lammers.
Sterke Verdonk vibes hierbij.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ergens anders vond ik wel de favoriete bewindspersoon van @:Janneke141:
[ afbeelding ]
Ik niet. Die was extreemrechts en wilde premier worden. Dijkhoff is niet extreem en wil alles behalve premier worden, iig voorlopig.quote:
Ah ga je weer liegen. Amerika besteed zelf niet eens 3,5% en die hebben daarvoor bases in de hele wereld. Wij hebben niet de behoefte om dat te hebben dus kunnen wij het veel goedkoper dan zij. Je blijft maar doen alsof de Europese landen niks hebben. Dat is niet waar, gezamelijk lopen er in Europa al meer troepen dan in Rusland onze troepen zijn ook nu al beter uitgerust. Dan kan je wel gigantisch gaan opschalen maar dat is dus nutteloos de potentiele tegenstanders ben je nu al zo ruim de baas dat er geen existentiele dreiging vanuit gaat die opeens overhaaste beslissingen noodzakelijk maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat 'punt' mis ik, omdat het allereerst onwaar is.
Maar ook omdat het als het waar zou zijn, het dan juist handig is als de EU landen opnieuw bewapenen. We hebben artikel 42 van het EU verdrag: daarin is het verdedigen van elkaar nog veel sterker dan artikel 5 van de NAVO (bij de NAVO moet je te hulp schieten, bij de EU moet dat met alle middelen die de lidstaten ter beschikking staan, inclusief dienstplichtigen dus).
Kortom: als wat jij stelt waar is, is het des te nodiger om onze verdediging op te gaan bouwen. Zoals Bontenbal zei: als we legers moeten sturen naar de Oostgrens, dan liever wel met de allernieuwste technologie en niet zoals de Russen als slachtvee met slechte wapens. Laat zien dat wij mensenlevens wel belangrijk vinden.
Idiocracy als een paar mensen die vaak in Privé staan de reden worden dat mensen op politieke partijen stemmen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:06 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Oh, ik sta ook niet per se negatief tegenover een beweging als deze. Maar ik verwacht er ook niet zo veel van, in dit huidige politieke landschap.
Er is geen woord van gelogen. Geen enkel woord.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah ga je weer liegen. Amerika besteed zelf niet eens 3,5% en die hebben daarvoor bases in de hele wereld. Wij hebben niet de behoefte om dat te hebben dus kunnen wij het veel goedkoper dan zij. Je blijft maar doen alsof de Europese landen niks hebben. Dat is niet waar, gezamelijk lopen er in Europa al meer troepen dan in Rusland onze troepen zijn ook nu al beter uitgerust. Dan kan je wel gigantisch gaan opschalen maar dat is dus nutteloos de potentiele tegenstanders ben je nu al zo ruim de baas dat er geen existentiele dreiging vanuit gaat die opeens overhaaste beslissingen noodzakelijk maken.
Wij vinden mensenlevens niet zo belangrijk anders zouden we wel meer doen om de genocide in Gaza te stoppen. Of bijvoorbeeld ook militair bijdragen aan de verdediging van Oekraine. Ook als we meer in legers investeren zijn we nog steeds niet bereid te sterven voor dat soort conflicten daarom is het ook zo doelloos.
Laten we eerst uitzoeken hoe we uberhaupt tot een consensus komen bij toekomstige conflicten. Oekraine maakt al pijnlijk duidelijk dat Europa zeer verschillend denkt wat een groter probleem is dan de zogenaamde onderinvestering.
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn voor wat er met dat initiatief Voor Ons Nederland kan gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:06 schreef Cyan9 het volgende:
Oh, ik sta ook niet per se negatief tegenover een beweging als deze. Maar ik verwacht er ook niet zo veel van, in dit huidige politieke landschap.
Jammer dat Nederlandse jongeren geen huurwoning of koopwoning krijgen om een gezin te stichten , dat vanwege de stikstof problematiekquote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is geen woord van gelogen. Geen enkel woord.
En er wordt geen enkele overhaaste beslissing genomen, we praten hier al sinds Obama over.
Nogmaals: ik wil geen oorlog en dus wil ik een groot leger. Wat dan nutteloos lijkt omdat het niet vecht, maar juist omdat het niet vecht bewijst het dan zijn nut. En aangezien we de afgelopen decennia ons leger enorm hebben verwaarloosd, in bijna de hele EU, moet dus de hele EU een been bijtrekken. Naar het niveau waar we rond de jaren 60 iig in Nederland ook al op zaten, dat lijkt me haalbaar.
Het ís nutteloos als je niet vecht. Wij hebben al een groot genoeg leger voor afschrikking. Wanneer was de laatste aanval op een Navo lid? Of op een EU lid? Oh inderdaad dat klopt dat is nog nooit gebeurd.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is geen woord van gelogen. Geen enkel woord.
En er wordt geen enkele overhaaste beslissing genomen, we praten hier al sinds Obama over.
Nogmaals: ik wil geen oorlog en dus wil ik een groot leger. Wat dan nutteloos lijkt omdat het niet vecht, maar juist omdat het niet vecht bewijst het dan zijn nut. En aangezien we de afgelopen decennia ons leger enorm hebben verwaarloosd, in bijna de hele EU, moet dus de hele EU een been bijtrekken. Naar het niveau waar we rond de jaren 60 iig in Nederland ook al op zaten, dat lijkt me haalbaar.
Dat onderwerp is helemaal aan het begin van dit topic al behandeld.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jammer dat Nederlandse jongeren geen huurwoning of koopwoning krijgen om een gezin te stichten , dat vanwege de stikstof problematiek
https://nos.nl/artikel/25(...)at-ze-misbruik-maken
Jan Smit de zanger of Jan Smit van Heracles?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ergens anders vond ik wel de favoriete bewindspersoon van @:Janneke141:
[ afbeelding ]
Nee, niet echt, zo hebben ze bij de NAVO berekend en zo hebben ze inmiddels elk land op Spanje na overtuigd. Zelfs Ouwehand is er zo van geschrokken dat ze van een gebroken geweer over ging naar steun voor meer geld naar defensie. Tot woede en verbijstering van een heel deel van haar partij, maar blijkbaar hebben de geheime berekeningen haar overtuigd.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het ís nutteloos als je niet vecht. Wij hebben al een groot genoeg leger voor afschrikking.
De laatste aanval op een NAVO lidstaat was op 11 september 2001. Ten minste, dat werd wel als zodanig beschouwd. Dat was tot nu toe ook de enige keer in de geschiedenis van de NAVO dat het beroemde Artikel 5 werd ingeroepen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wanneer was de laatste aanval op een Navo lid? Of op een EU lid? Oh inderdaad dat klopt dat is nog nooit gebeurd.
Ik neem aan de voormalig clubvoorzitter.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jan Smit de zanger of Jan Smit van Heracles?
Wat Ouwehand zegt is heel wat anders dan de NAVO norm precies volgen. Meer geld naar defensie is voor mij verder ook niet zo'n probleem het gaat erom hoeveel en waarom. Dan kan je van die VVD praatjes over soldaten die pief paf poef zouden moeten roepen of geen kleding hebben proberen te verkopen dat heeft verder niet zoveel zin. Die JSF's die we gekocht hebben komen bepaald niet uit de 1 euro bak. Daarbij laten we ook realistisch zijn wat we terugkrijgen voor zo'n investering missies als in Afghanistan.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, niet echt, zo hebben ze bij de NAVO berekend en zo hebben ze inmiddels elk land op Spanje na overtuigd. Zelfs Ouwehand is er zo van geschrokken dat ze van een gebroken geweer over ging naar steun voor meer geld naar defensie. Tot woede en verbijstering van een heel deel van haar partij, maar blijkbaar hebben de geheime berekeningen haar overtuigd.
Een leger wat geen winterjassen kan kopen, pief pief moet roepen bij oefeningen en waarbij meer dan 50% van het materieel dankzij gebrek aan onderhoud stil staat (allemaal gebeurd in de laatste 8 jaar) is niet afschrikwekkend.
Ja dat was natuurlijk geen aanval van een land, dat was Al Qaida. Financiers uit Saudi Arabie toch bijzonder hoe Amerika dat land nooit aan wil vallen in tegenstelling tot Iran.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De laatste aanval op een NAVO lidstaat was op 11 september 2001. Ten minste, dat werd wel als zodanig beschouwd. Dat was tot nu toe ook de enige keer in de geschiedenis van de NAVO dat het beroemde Artikel 5 werd ingeroepen.
Wat betreft aanvallen op EU lidstaten hebben we wel een situatie waarin een NAVO lidstaat een deel van een land dat wel EU lidstaat maar geen NAVO lidstaat is, bezet houdt.
Het politieke landschap of het medialandschap?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:06 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk nog wel een dingetje. uniform registreren lijkt me in dit kader wel wenselijk, al moet er natuurlijk oog zijn dat men wel wat doet met alle data en het geen invuloefening wordt.quote:Lonneke Koenraadt-Janssen, directeur zorg bij het Zorginstituut, erkent dat ze liever meer bronnen had kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld zogeheten praktijkdata waarin te zien is hoe effectief het middel is voor Nederlandse patiënten. Maar die informatie bleek totaal versnipperd te zijn en daardoor niet bruikbaar voor onderzoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |