abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218099233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 10:36 schreef Tussle266 het volgende:
Oh, een momentje om even Ten Years After te roepen.
Summer Of '79?
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  woensdag 2 juli 2025 @ 14:12:45 #202
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218100074
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Wellicht na zijn dood, maar misschien weet een @:Dagoduck daar meer over te vertellen.
Zal wel zijn vanwege dat die zoon het nummer drumde tijdens dat eerbetoonconcert.

Maar goed, ik heb verder geen idee want ik zit al jaren niet meer in de fankringen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport woensdag 2 juli 2025 @ 18:57:55 #203
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218102954
Ja, volgende.

1950 Prince & The Revolution - Raspberry Beret

Is ie rood of paars, zeg het maar. In ieder geval maar weer eens een nummertje van de kleine grote man uit Minneapolis. We komen nu toch echt wel toe aan zijn leukere werk, dit is gewoon een ontzettend vermakelijk lied, waarin hij vocaal alles uit de kast haalt en de elementen uit de synthpop in zijn funkmuziek probeert mee te nemen. In 2009 kwam het lied binnen op 1715, om daarna door te stijgen naar rond plek 1300. Dat was een stabiele plek, totdat het lied in 2016 op 585 kwam na de dood van de zanger. Daarna zakte het lied iets weg, maar meestal was de top 1000 wel haalbaar. Afgelopen editie stond het lied op 985.

1949 Steve Winwood - Higher Love

Steve Winwood samen met Chaka Khan in zijn soloperiode in de jaren 80. Ik vind het muzikaal niet zijn spannendste periode, doe mij maar de psychedelische pop uit de jaren 60. Maar ook dit is wel een vrolijkmakend popliedje dat best wat gecoverd is, en wel terecht, het is best pakkend. En ja, we horen Nile Rodgers ook maar weer eens, hoe vaak is die al niet langsgekomen. In 2000 net in de lijst op 1999, maar in 2002 stond het lied nog iets hoger op 1873.

1948 Golden Earring - The Devil Made Me Do It

Degelijke rocksong van de Earring, over iemand die bezeten zou zijn door de duivel en zo wandaden pleegde. Die duivel was overigens niet satan, maar de vriendin van de hoofdpersoon. Tsja, misschien had je haar dan gewoon los moeten laten. Dat geroep op de achtergrond maakt de plaat wel net even leuker, verder is het wel 'gewoon' weer een prima nummer van de Golden Earring zoals ze er nog een aantal gaan krijgen. In 2021 kwam ie binnen op 1109, om daarna twee keer 400 plekken te zakken en in 2024 afwezig te zijn.

SPOILER: 1947-1926
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218103116
Het niveau gaat nu wel duidelijk omhoog, want hier zit weinig tussen wat ik de lijst niet zou gunnen. Mocedades en Boudewijn zou ik wel veel hoger zetten. En dat al die mooie platen van De Dijk al voor het Kerstontbijt langskomen vind ik ook wel jammer.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_218103123
Als ze zo graag een Franse bandnaam hebben, zou het dan eigenlijk niet Les Humphries Chanteurs moeten zijn trouwens?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:16:26 #206
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218103175
Voor mensen die 0 herinneringen in kamer 11 hebben liggen of SkyRadio negeren,roep ik even Under My Thumb en Delta Lady in herinnering.

Verder wel prima zo. Zou me er niet mee vervelen en er is dus ook 2.59 om koffie te halen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_218103461
Helft van het jaar. In aanmerking voor de dodenbonussen so far:

Vijf sterren - Gaan zeker een DAB krijgen
Rob de Nijs
Brian Wilson (Beach Boys)

Vier sterren - Waarschijnlijk
Roberta Flack

Drie sterren - Misschien
Marianne Faithfull

Twee sterren - Onwaarschijnlijk
Sam Moore (Sam & Dave)
Angie Stone

Een ster - Kansloos
Sly Stone
Garth Hudson (The Band)
Het beste adres voor al uw primeurs!
  woensdag 2 juli 2025 @ 22:15:54 #208
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218105118
Grappig, ik begon The Long And Winding Road pas echt te waarderen toen ik de uitgeklede versie zag en hoorde bij de Anthology docu destijds.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  woensdag 2 juli 2025 @ 22:50:25 #209
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218105392
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Helft van het jaar. In aanmerking voor de dodenbonussen so far:

Vijf sterren - Gaan zeker een DAB krijgen
Rob de Nijs
Brian Wilson (Beach Boys)

Vier sterren - Waarschijnlijk
Roberta Flack

Drie sterren - Misschien
Marianne Faithfull

Twee sterren - Onwaarschijnlijk
Sam Moore (Sam & Dave)
Angie Stone

Een ster - Kansloos
Sly Stone
Garth Hudson (The Band)
Sly heeft op 2 wel net zoveel aandacht gekregen als Rob en Brian. Bij Rob denk je al snel aan Nico, maar die is dan weer niet aan bod gekomen, alleen in een nieuwsblok. Hoe dan ook, Sly is waarschijnlijk kansloos, maar dat heeft dan niet aan 2 gelegen.
  Redactie Sport donderdag 3 juli 2025 @ 17:36:48 #210
pi_218111586
Deze week houden we even het tempo erin.

1925 Culture Club - Karma Chameleon

Toch wel dé klassieker uit het oeuvre van Boy George, over angst om anders te zijn, waardoor je je maar als kameleon aan de anderen aanpast. Boy George was dat zeker niet, daarom past dit nummer hem ook wel. Laten merken dat dat niet nodig is, in een nummer met een lekker harmonicageluid en dat dansbaar en herkenbaar is. In de Top 2000 is het ook nogal een kameleon: Binnen van 1999 tot 2002, in 2004 en 2012 en van 2018 tot 2022. Nooit kwam het hoger dan 1062, de positie in de eerste lijst.

1924 The Beatles - The Fool on the Hill

De jostiband in optima forma op het fluitje op deze Beatleplaat. McCartney was een van de gekken op het fluitje, al waren er ook wat sessiemuzikanten bij. Ik vind dit wel een lekker knotsgekke plaat, maar dat fluitje is zo valsig dat het me wel wat stoort. Ook dit stond er altijd in, met plek 137 in 2002 als hoogste notering en de eerste 13 jaar een notering bij de beste 300. Daarna is ook dit langzaam weggezakt en inmiddels zelfs op 1340 terug te vinden.

1923 Mike and the Mechanics - The Living Years

Paul Carrack, Paul Young en Mike Rutherford sloegen de handen ineen voor deze supergroep. Dat leverde een paar succesjes op, waarvan we ons vooral The Living Years herinneren (oke, en Over My Shoulder). Een fijn 80's badje. Altijd stond dit lied in de lijst, met plek 686 in 1999 en inmiddels plek 1399 in de lijst.

SPOILER: 1922-1901
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:59:00 #211
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218111755
kan redelijk met deze noteringen leven. Even wat side notes:

Bij Soundgarden is het wel echt mateloos fascinerend dat Black Hole Sun 0,0 heeft geleden onder het toevoegen van Spoonman (in '23) en Fell on Black Days (in '24), nog nagenoeg op dezelfde plek als in de jaren dat dit de enige optie was. Dus je bent blijkbaar niet de enige die alleen deze ken(t)de. (kleine edit: natuurlijk wel daarvoor al ietsje teruggevallen).

Door de Allman Brothers name drop kwam ik er net achter dat Whipping Post nooit in deze lijst heeft gestaan. In mijn herinnering is dat echt zo'n klassieke top 2000 plaat voor dinsdagnacht 2.30 in een auto met een radiator op crematoriumsterkte. Maar dat heb ik dus blijkbaar allemaal zelf bij elkaar gefantaseerd.

En nog even over Schemer... Nee grapje, het mag nu wel duidelijk zijn.
pi_218111774
Weinig persoonlijke favorieten in het blok dit keer maar The Fool on the Hill zou ik toch wel een plekje of 1500 hoger zetten
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  Redactie Sport donderdag 3 juli 2025 @ 19:06:10 #213
pi_218112248
We zijn nu wel zo'n beetje de grens over van 'best wel leuk voor af en toe' naar 'oke dit is gewoon echt lekker'
  donderdag 3 juli 2025 @ 19:12:09 #214
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218112308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
We zijn nu wel zo'n beetje de grens over van 'best wel leuk voor af en toe' naar 'oke dit is gewoon echt lekker'
Dit zijn gewoon prima platen. Die zaten in de vorige blokjes ook al regelmatig, maar het worden er wel steeds meer in een blokje.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 juli 2025 @ 19:41:50 #215
426493 crew  PippenScottie
pi_218112640
Zou een mini-DAB’je voor Stuck in the Middle with You er in zitten?

Rip Michael Madsen
My friends all drive horses
  donderdag 3 juli 2025 @ 19:44:53 #216
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218112667
Oef nu al deze van Bob en Eminem. Dat doet pijn.
Maar ik ben op DTRH dus dat verzacht de pijn.
  donderdag 3 juli 2025 @ 21:48:13 #217
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218114045
80s AOR doet het goed bij mij dus Josie's vacation stond ook wel eens op mijn stemlijst.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_218114122
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:41 schreef PippenScottie het volgende:
Zou een mini-DAB’je voor Stuck in the Middle with You er in zitten?

Rip Michael Madsen
Ik vrees dat met veel bonusconcurrentie zelfs een dab voor saturday night teveel gevraagd js
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 juli 2025 @ 22:19:30 #219
426493 crew  PippenScottie
pi_218114362
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:55 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Ik vrees dat met veel bonusconcurrentie zelfs een dab voor saturday night teveel gevraagd js
Het DA-gehalte is hoog dit jaar. En we zijn nog maar op de helft
My friends all drive horses
pi_218114403
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 22:19 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Het DA-gehalte is hoog dit jaar. En we zijn nog maar op de helft
Ja, Als t wat weer kouder wordt gaan er nog wel wat namen bijkomen vrees ik ja
  vrijdag 4 juli 2025 @ 10:08:35 #221
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_218117212
The Living Years en Your Love zijn mijn favorieten uit dit blokje. Die had ik zelf wel een stuk hoger gezet.
Black Hole Sun had ik trouwens bij Mex wel een stuk hoger verwacht.

En leuk om Bananarama nog zo relatief laat tegen te komen. Al had ik nog liever Cruel Summer in de Top 2000 gezien _O_
  Redactie Sport vrijdag 4 juli 2025 @ 10:15:31 #222
pi_218117269
Black Hole Sun heeft bij mij wel het credo kapotgedraaid. Spoonman zou rond de 500 staan, dat is fenomenaal.

Het helpt bij Cornell niet mee dat ik veel alternative rock ging luisteren tijdens zijn solocarrière en dat was dikke stront door een trechter
  vrijdag 4 juli 2025 @ 10:23:14 #223
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218117341
Het is jammer dat we nu weer jaren moeten wachten op een KKD. In 2023 zaten er bijna 2000 plekken tussen, maar er is er dus nog eentje bij gekomen. Je vraagt je toch af hoe zich dat ontwikkelt, of in ieder geval doe ik dat.
pi_218118118
quote:
9s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:11 schreef Fred_B het volgende:
Als ze zo graag een Franse bandnaam hebben, zou het dan eigenlijk niet Les Humphries Chanteurs moeten zijn trouwens?
Doet me denken aan een vriend van me die een Lè Paul gitaar wilde kopen....
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  vrijdag 4 juli 2025 @ 15:38:09 #225
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218120197
:'( ;( UITZWAAI-ALARM ;( :'(

SPOILER
61 favorieten over.

Nummers (1900-1950) die ik hoger zou plaatsen:

1940 Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen the Rain?: Alweer zo’n mastodont uit de echte Top 2000 die bij Mex opmerkelijk laag eindigt. Ik ben wel benieuwd wat er bij hém opduikt rond de plekken 200-400. Misschien ontdek ik nog wel een wat obscuurder pareltje uit de beginjaren dat veel beter daar zou staan dan deze van CCR, maar voorlopig vind ik deze positie wel wat aan de magere kant.
1935 Muse – Starlight: Ik moest even tweemaal met mijn ogen knipperen, maar het klopt echt: dit is het enige uitzwaai-alarm voor Muse, en die komt al bij plek 1935. En dat terwijl Mex en ik die band allebei behoorlijk hoog hebben zitten. Het laat wel iets zien dat symptomatisch is voor Muse-fans: niemand is het erover eens wat nu hun beste nummers, hun beste album of zelfs in algemene zin hun beste sound is. Starlight is voor mij een nummer dat wel echt voelt als thuiskomen, een nummer waar ik al kippenvel van krijg als ik eraan denk. Zo fijn! En dan is het nog niet eens hun állerbeste als je ook niet-Top 2000-werk beschouwt…
1925 Culture Club - Karma Chameleon: Dit hoor je echt opmerkelijk vaak op de willekeurigste plekken voor mijn gevoel. Kennelijk op veel radiostations nog altijd een geliefde plaat, en naar mijn mening ook wel terecht. Een heerlijke meezinger met een fijne flow.
1922 Soundgarden - Black Hole Sun: Knap hoe zonder al te hard of te snel te gaan er tóch een ietwat duister, melancholisch sfeertje gecreëerd wordt dat perfect de tijdgeest uitademt. Het is inderdaad geen Nirvana, maar het is wel met recht een klassieker in het genre.
1919 Twarres - Wêr bisto: Kanttekening: niet alleen Friezen stemmen hierop. Ik heb hem ook weleens meegenomen als reddingsboeiplaat, al is het geen absolute topfavoriet bij mij, eerder een subtopper. Voor de rest kan ik betrekkelijk weinig met streektaalmuziek, maar die Friezen hebben het toch altijd wel goed bekeken (mits je de Hunekop buiten beschouwing laat dan…).
1915 Keane - This Is the Last Time: De beide favorieten van Keane zijn nog steeds niet langs geweest en dat juich ik van harte toe. Deze zou ik ook hoger plaatsen, maar ik offer hem graag op voor de twee in het lijstje hierboven.
1907 Eminem - Cleanin' Out My Closet: Leuk feitje: Eminem heeft zelf aangegeven wel wat spijt te hebben van dit nummer en kijkt tegenwoordig wat genuanceerder aan tegen de rol van zijn moeder in zijn opvoeding. Het nummer ‘Headlights’ met Nate Ruess, dat op Marshall Mathers LP 2 staat, bezingt deze spijt in meer detail. Neemt niet weg dat dit misschien wel peak Eminem is als het gaat om flow; Stan is natuurlijk de grote epische klassieker en ook mijn favoriet, zeker vanwege de dramatische ironie in het lied, maar muzikaal en raptechnisch is deze zeker niet minder.
1903 Loreen – Euphoria: Zo, dit was een lekker blokje. Als dit de echte Top 2000 was zou het een doorwaakte nacht zijn geweest. Zelfs met mijn haat-liefde-verhouding met het moderne ESF moet ik toegeven dat dit gewoon echt uitmuntend is, niemand in Europa kon in 2012 om Loreen heen. Politiek speelt vaak een veel te grote rol, maar geen enkele bom op welk land dan ook had Loreen van de winst kunnen houden, vermoed ik.

Nummers (1900-1950) die ik lager zou plaatsen:

1950 Prince & The Revolution - Raspberry Beret: Wel een originele titel, dat moet ik toegeven. Maar de muziek van Prince spreekt me toch maar heel zelden echt aan. Zo’n Raspberry Beret ook, het klinkt allemaal wel aardig, niet wanstaltig of vals of al te dodelijk saai, maar toch mis ik iets, lastig om mijn vinger erop te leggen.
1946 Typhoon - Hemel valt: Oh jee, hier hadden we afgelopen winter een zeldzaam klein onenigheidje over in de Top 2000-reeks. Ik probeer altijd wel muziek die een beetje buiten mijn gebruikelijke genres valt op waarde te schatten, maar dat gaat vaak mondjesmaat; veel hiphop luister ik niet, en als ik het al doe is het vaak wat meer hybride/cross-over, of het is Eminem (zie hierboven). Zo’n Typhoon vind ik toch vaak lastig doorheen te komen. Het helpt niet dat ik een beetje hoofdschuddend kijk naar de tekst; er zal vast een artistiek idee achter zitten, maar de manier waarop over ‘God’ en ‘Allah’ wordt gesproken vind ik nogal opmerkelijk. Ach ja, dichterlijke vrijheid hè.
1934 Willy Alberti - De glimlach van een kind: Dit is dan weer een genre waar ik nóg minder mee kan, de smartlap. Wel een van de betere binnen het genre, maar ja, soms werkt iets gewoon téveel op je allergieën om het goed te kunnen luisteren.
1929 The Beatles - Lady Madonna: Veel Beatles in dit blokje, en dit vind ik denk ik de minste, net wat aan de saaie kant. Zeker met zoveel om nog uit te kiezen zou ik deze beslist buiten het elitegroepje laten vallen van de bovenste 2000.
1901 The Rolling Stones - Star Star: Gaan we weer. Opnieuw, niet vreselijk slecht, doet geen pijn aan je oren, maar dat refrein vind ik wat aan de eentonige kant en muzikaal springt er niet echt iets uit om een plekje in deze regionen te kunnen rechtvaardigen als je het mij vraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')