Huh? Hoezo "eind december"? Die box is gisteren of eergisteren al uitgekomen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 23:23 schreef TheVulture het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)dit-is-absoluut-goud
Maak je klaar voor een paar nieuwe Bruce-platen eind december
Ik was net tot rust gekomen...quote:Op zondag 29 juni 2025 22:41 schreef DecoAoreste het volgende:
2041 Joe Cocker - Delta Lady: beetje grijze middenmoot
SPOILER: 2022-2001Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Vanaf nu pas? Kut, dan was ik iets te vroeg begonnen.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:28 schreef peaceman het volgende:
Na dit lijstje, waarin er niet veel zijn die ik hoger zou zetten, wachten we in spanning af op wat gaat komen! Vanaf nu morgen we Mex natuurlijk gaan fileren voor zijn keuzes "te hoog", "veel te laag" en "waarom staat dit er uberhaupt in?".
ja maar jij doet het onderbouwd.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Vanaf nu pas? Kut, dan was ik iets te vroeg begonnen.
Over 6 maanden rond deze tijd krijgen we de eerste van 15x Suus en Freek.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:49 schreef PippenScottie het volgende:
Vriendjes en vriendinnetjes…
WE ZIJN OP DE HELFT!!!
Twee uur lang om de megalomane Arens naar de kroon te steken.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ben benieuwd naar de openingsmash up die Mexi in elkaar geflanst heeft
Mexico is een smakeloos land, etc, etcquote:Op maandag 30 juni 2025 09:28 schreef peaceman het volgende:
Na dit lijstje, waarin er niet veel zijn die ik hoger zou zetten, wachten we in spanning af op wat gaat komen! Vanaf nu morgen we Mex natuurlijk gaan fileren voor zijn keuzes "te hoog", "veel te laag" en "waarom staat dit er uberhaupt in?".
SPOILER: 1997-1976Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wat mij betreft zou ik alleen REM serieus hoger zetten. De kaakslag voor mij is dat de rest van deze lijst ervoor gezorgd heeft dat bijvoorbeeld Moondance de top2000 niet gehaald heeft (en nog een hoop nummers waarvan ik alweer vergeten ben dat die al geweest zijn)quote:Op maandag 30 juni 2025 21:48 schreef Tussle266 het volgende:
Serieuze kaakslag hier. Er staan er 4 (vier) die ik in de bovenste helft zou hebben gezet als ik meer creativiteit dan praatjes had.
Spit it out vind ik een geweldig nummer van ze!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:26 schreef BillDauterive het volgende:
De top 2000 is nu dus echt begonnen. Lekker. Mooi begin met Cuby + Blizzards en daarna wil ik proberen om op te blijven voor The White Stripes, maar waarschijnlijk ga ik al na Taylor Swift al naar bed. Nog even snel een opmerking plaatsen dat The Maccabees - Lego in de top 2000 had moeten staan op de plek van Ed Sheeran om vervolgens te zeggen hoe goed hun optreden in Paradiso afgelopen zomer was.
Ik zie inmiddels wel sneeuw, maar ze zeggen dat dat mogelijk uitdroging is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wederom bij de aftrap geen witte kerst
Of bij jullie wel?
Ja, hopelijk komen ze met een nieuw album en blijven ze bij elkaarquote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Spit it out vind ik een geweldig nummer van ze!
zwarte sneeuw?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:52 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik zie inmiddels wel sneeuw, maar ze zeggen dat dat mogelijk uitdroging is.
SPOILER: 1972-1951Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.62 platen over, want ik zag ineens dat ik When The Sun Goes Down geen uitzwaai-alarm heb gegeven. Oeps. Bij dezen alsnog!
Nummers in de afgelopen 3 blokjes die ik hoger zou plaatsen:
2016 John Legend - All of Me: Een van de aangenamere liefdesliedjes. Klinkt oprecht, niet zo gekunsteld of afgezaagd qua tekst. 'Perfect imperfections' is tekstueel gezien ook wel een pareltje en laat mooi zien hoe je op liefdevolle wijze tegen iemand aan kan kijken.
2015 Son Mieux - This Is The Moment: Niet hun meesterwerk, maar Son Mieux is in algemene zin wel een meesterlijke toevoeging aan de vaderlandse muziekcanon, als je het mij vraagt. Op elke braderie te checken, maar in die categorie kun je ze echt veel slechter treffen.
1993 Taylor Swift - We Are Never Ever Getting Back Together: Het grootste muziekicoon van deze eeuw, misschien wel. Of dat terecht is, daar kun je natuurlijk lang over twisten. Ik vind haar niet zó goed als de miljoenen 'swifties' in Nederland en ver daarbuiten, maar dat ze kan zingen en toffe liedjes kan maken, dat zal ik meteen erkennen. Het refrein is bij deze wat dissonant, maar dat draagt wat mij betreft juist bij aan de ervaring en zet het 'never ever' meer kracht bij.
1989 Mecano - Hijo de la luna: Ik heb ooit een blauwe maandag geprobeerd Spaans te leren en toen luisterde ik dit veel. Echt een succes werd dat niet, want ik heb niet bijzonder veel discipline om dat soort dingen lang vol te houden, en inmiddels ben ik bijna alles weer vergeten. Disculpe. Dit nummer ben ik wel altijd tof blijven vinden daarna, dat is dan wel weer de winst.
1986 Linkin Park - One Step Closer: Deze is bij mij eigenlijk relatief recent pas gevallen, namelijk toen die alsnog in de Top 2000 binnenkwam na de comeback. Geen idee waarom eigenlijk, het is echt een lekkere plaat, echt die typische oude Linkin Park-stijl.
1980 The White Stripes - Seven Nation Army: Ja, dit is wel echt een epische klassieker. Ongeacht welke geaardheid de Duitsers hebben. Hoort absoluut bij de bovenste 1000, misschien nog wel hoger.
1979 R.E.M. - The One I Love: Best een hoop toffe platen in dit blokje, maar deze krijgt als enige een uitzwaai-alarm (de Poolaapjes zaten eerder al zoals gezegd). R.E.M. is de laatste jaren wel meer op me gaan groeien, ook wel na wat ambassadeurswerk van Peaceman natuurlijk.
1977 The Beatles – Yesterday: Dit verrast me eigenlijk wel, dat deze nu al langs komt. Ik denk ook wel dat dit mijn favoriet van de Beatles is, en daarmee heeft Mex hem lager staan dan mijn minst favoriete van de Beatles... au.
1966 Metallica - Nothing Else Matters: Voor mijn gevoel hebben we echt al heel veel platen gehad die heel hoog in de Top 2000 staan. Als het aan Mex lag zou hij kennelijk meer wijzigingen doen bovenin dan ik zou doen. Ik kan de wat rustigere platen van metalbands vaak wel waarderen, hoewel ik ook prima ga op het stevigere werk.
Nummers in de afgelopen 3 blokjes die ik lager zou plaatsen:
2025 Paolo Conte – Max: Het heeft wel iets artistieks, maar ik zou dit niet zo snel voor mijn lol aanzetten. Ik vermoed ook dat heel veel mensen hier alleen maar op stemmen omdat het ze doet denken aan die andere Max.
2017 Bruno Mars - 24K Magic: Er gebeurt wel een heleboel en het gaat allerlei kanten op, maar niet per se de juiste. Die vervormde stem werkt nogal op de zenuwen en het refrein trouwens ook.
2014 Eurythmics - Love Is a Stranger: Heeft wel aardige stukjes maar de samenzang heeft hier en daar iets valsigs, en de rest springt er wat mij betreft niet voldoende bovenuit om daarvoor te compenseren.
2011 Harry Styles - Adore You: Ik weet niet wat het is met Harry Styles. Zijn muziek schijnt ook onder wat serieuzere muziekkenners echt helemaal salonfähig te zijn geworden, maar ik vind het op een enkele uitzondering na (Sign Of The Times met name) nog net zo goedkoop als het werk van One Direction. Hij weet op zich nog wel slim invloeden vanuit diverse genres te verwerken in zijn muziek, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar ook gewoon een slimme commerciële marketingmachine achter zit. Ik noemde hem al eens eerder een discountversie van Ed Sheeran en daar blijf ik wel bij.
2009 The Rolling Stones - It's All Over Now: Die andere van de Stones in dit blokje vond ik nog wel aardig, maar deze is voor mij echt wel te saai voor deze regionen. Ik wil wel gezegd hebben dat ik maar weinig nummers van ze écht heel kut vind, maar ze staan me wel bijna structureel een stuk of 1000 plekjes te hoog. In de echte Top 2000 trouwens ook.
1996 Eddie Howell - The Man from Manhattan: Alsof Queen er zélf nog niet vaak genoeg in staat, mijn hemel. Niet slecht, wel overbodig en dus per definitie te hoog als-ie bij de bovenste 2000 staat.
1988 Charles Aznavour - The old fashioned way: Engels met een dik Frans accent kan ik nog tolereren als ik met een willekeurige Fransoos sta te kletsen op een congres of een festival ofzo, maar niet als een bekende Franstalige zanger het probeert. Bij She vind ik het accent veel minder opvallend en storend trouwens, alsof hij daar beter zijn best deed op de uitspraak.
1975 Rod McKuen - Soldiers Who Want to Be Heroes: Een aardig sentiment, en ook nog wel een prima tekst, maar geen erg imposante zanger als je het mij vraagt.
1972 Metejoor & Hannah Mae - Wat Wil Je Van Mij: Oh bah nee, dit vind ik echt vreselijk. Hadden we deze echt nog niet gehad rond plek 4400 ofzo? Echt van die typische moderne slappe Nederpop waar er minimaal 83 van in een dozijn gaan.
Het is dan ook een hele goede band, waarvan de beste liedjes vermoedelijk nooit de top 2000 gaan halen. Maar die staan natuurlijk wel in de peace3000quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:54 schreef DecoAoreste het volgende:
R.E.M. is de laatste jaren wel meer op me gaan groeien, ook wel na wat ambassadeurswerk van Peaceman natuurlijk.
Hij werd wel als een soort ode aan Taylor gezien voor de fans toch? Waarom weet ik ook niet echt verder.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
My Hero het Taylor nummer?
Misschien dan t zoontje van Taylor nummer inmiddels, maar hij drumde t origineel al niet in en op deze versie is al helemaal geen drums te horen, dus lijkt me wat teveel eer
Het een komt door het ander. Door dat getimmer van die zoon is dat nummer gelanceerd als ode.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij werd wel als een soort ode aan Taylor gezien voor de fans toch? Waarom weet ik ook niet echt verder.
Wellicht na zijn dood, maar misschien weet een @Dagoduck daar meer over te vertellen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij werd wel als een soort ode aan Taylor gezien voor de fans toch? Waarom weet ik ook niet echt verder.
Het is geen Cold Day in the Sun nee.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wellicht na zijn dood, maar misschien weet een @:Dagoduck daar meer over te vertellen.
Och ik weet niet hoor, prima airco hierquote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is geen Cold Day in the Sun nee.
Dit is misschien wel een klein beetje waar. De liedjes van 31 december afgelopen editie die zijn geweest:quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:54 schreef DecoAoreste het volgende:
1966 Metallica - Nothing Else Matters: Voor mijn gevoel hebben we echt al heel veel platen gehad die heel hoog in de Top 2000 staan. Als het aan Mex lag zou hij kennelijk meer wijzigingen doen bovenin dan ik zou doen. Ik kan de wat rustigere platen van metalbands vaak wel waarderen, hoewel ik ook prima ga op het stevigere werk.
Er staan er zat tussen die ik gelukkig heel weinig gehoord heb, omdat ik na één keer al wist dat bewust ontwijken de beste strategie was.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:03 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Het zijn natuurlijk ook nummers die laag staan juist omdat ze zo hoog staan in de top 2000 en je ze al zo vaak gehoord hebt
Ja, dat snap ik. Maar nummers als Old and Wise, Summer of '69 en die van U2quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:11 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er staan er zat tussen die ik gelukkig heel weinig gehoord heb, omdat ik na één keer al wist dat bewust ontwijken de beste strategie was.
Nou, in '69 was het ook best heetquote:Op woensdag 2 juli 2025 09:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Leuk is een groot woord, hooguit minder heet dan in 2025.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |