2050 Justin Timberlake - Can't Stop the Feeling!De laatste grote hit van Justin Timberlake voor de soundtrack van Trolls, alweer in 2016. Pharrell en Timbaland waren inmiddels uit beeld voor de zanger maar Max Martin hielp hem en wellicht hielp promotie tijdens het Songfestival ook mee. Oja, net als Olivia was JT ook headliner op Pinkpop - zijn show zat een stuk minder fijn in elkaar. Bij de eerste 6 nummers was het allemaal wel strak (al kwam dat niet door Timberlake zelf die meer MC leek op een feestje met zijn eigen muziek), daarna werd het minder. Dit en Sexyback hield ie nog een beetje tot de tweede helft en zoals jullie zien vind ik dit niet het meest boeiende nummer. Gewoon wel een leuk hitje. Wel eentje die hoog binnenkwam op 363 en een jaar later op 338 stond en daarna ieder jaar maar weer zakte. Al staat het nog altijd in de lijst, maar in 2024 voor het eerst niet als hoogste notering.
2049 Coldplay - Every Teardrop Is a WaterfallMylo Xyloto is voor mij zo'n beetje het laatste moment dat ik denk 'Coldplay doet nog een poging tot het maken van leuke muziek'. Daar kan dan een misser tussen zitten, zie Paradise, maar in het geheel zijn de bekende nummers zo slecht nog niet. Al vond ik het toen wel weer een stapje naar onder van de band, die reeds flink gehaat werd. Bij deze vind ik de galmproductie wel echt lekker, maar het klinkt in het geheel ook wat rommelig. Maar het is zeker nog wel een aardige song van Coldplay, die naar sommige smaken ongetwijfeld te vaak bij de bovenste 2000 staan. In 2011 kwam dit binnen op 258, om tot 1754 de dalen in 2021. De laatste jaren is dan eindelijk een status quo bereikt zo rond plek 1500.
2048 Anouk - GirlDe eerste single van Hotel New York, dat na een aantal magere jaren voor Anouk sinds de eeuwwisseling eindelijk weer echt aansloeg bij het publiek met een combinatie van pop, rock en soul a la Anastacia indertijd. Waarbij ik Anouk dan echt wel een fijnere zangstem vind hebben. Het riffje is simpel maar doet wat het moet doen en ik vond het zeker indertijd echt een leuk nummer. Wel een leuk nummer dat echt te hoog binnenkwam, 168 in 2005 en de twee jaar daarna ook gewoon de laatste ochtend. Maar in 2010 stond de plaat al op 701 en na een korte opleving richting de 500 is het nummer sinds 2014 in de buurt van plek 1000 te vinden. Ook afgelopen editie, toen stond het op 1199.
SPOILER: 2047-2026
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]