Heb je wel op de link geklikt?quote:
Kijk eerst even op welke post ik reageer.quote:
Nee, want ik reageerde niet op die post. Ik reageerde op een eerdere post.quote:
Zou het oprecht niet wetenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zouden ze dit echt doen als ze weten dat hij in een bunker zit?
Geef je geen ongelijk, het is echt zo benauwd hier. Zelfs met raam openquote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zit ook nog lekker in de tuin met een biertje.
6-7 7-12 minutenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:14 schreef HSG het volgende:
Hoe lang doen de raketten over om van Teheran naar Tel Aviv te vliegen?
quote:Here's a quick overview of what Israel has been dealing with in terms of Iranian munitions. The ongoing Iranian attack has primarily consisted of:
🚀 Ballistic Missiles:
Types: Medium-range ballistic missiles (MRBMs), notably Shahab-3 and Khoramshahr.
Distance: Approximately 1,300–1,800 km.
Speed: Reaching velocities of 3–5 km/s (above Mach 10).
Time to Target: Striking Israeli territory within roughly 7–12 minutes after launch, offering minimal interception time.
🛩 UAVs (Drones)
Types: Primarily Shahed-136, Shahed-129, among others.
Distance: Approximately 1,300–2,000 km, often navigating through Iraq, Syria, or maritime routes.
Speed: 150–300 km/h, typically slower for suicide drones.
Time to Target: Roughly 6–10 hours, sometimes more. Their indirect, low-altitude flight paths help evade early detection, complicating interception efforts, though there is more time.
Fijn die pijl, anders had ik het nooit gezien.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist een impact in Tel Aviv
die was niet van mij xdquote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fijn die pijl, anders had ik het nooit gezien.
Kun je dat zelf niet ff uitrekenen?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:14 schreef HSG het volgende:
Hoe lang doen de raketten over om van Teheran naar Tel Aviv te vliegen?
Dat leek wel min of meer dezelfde plek als de vorige impact?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist een impact in Tel Aviv
Nee.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Kun je dat zelf niet ff uitrekenen?
Ik zie het nu pas. Browser was baggertraag geworden met al die open schermen voordat ik kon reagerenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kijk eerst even op welke post ik reageer.
Die Tweet met die video is niet van Iran maar van Karachi, 5 weken terug.
[..]
Nee, want ik reageerde niet op die post. Ik reageerde op een eerdere post.
Yepquote:
Zoiets ja, tel daarbij een paar min op voor het filmen en uploadenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:25 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dus een minuut of twaalf hierna nieuwe beelden uit Tel Aviv?
Nee, is wel bijna zelfde plek van inslag van paar uur geleden, dus lijkt iets eropquote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat filmpje is al vaker voorbij gekomen.
Lijkt hetzelfde van een iets andere angle.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, is wel bijna zelfde plek van inslag van paar uur geleden, dus lijkt iets erop
Deze is van een kwartier geleden. Live kunnen zien op de stream. Spoel maar terug:quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat filmpje is al vaker voorbij gekomen.
Nee, is een nieuwe. Is van de laatste wave.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lijkt hetzelfde van een iets andere angle.
Nee, bij vorige inslag zag het er ook anders uit, met een soort lancering er vlak na vanuit de grond. Kijk de filmpjes maar terug.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lijkt hetzelfde van een iets andere angle.
Kan je net zo goed in de schuilkelder doorslapenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Erin en eruit, geen nacht voor een goede slaaprust
Ik betwijfel of ze 'hypersonische' raketten afschieten, maar oke.quote:
Ik vind het ook een ultieme debiel. Alles is breaking news en steeds hold on, hold on, hold on. Na 5 keer ben je dat ook aardig beu.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:35 schreef Zoddie het volgende:
Ok ik wordt helemaal gek van Steve, dat panische gedoe..
Ik ga naar bed.
En toch blijven we kijken bij gebrek aan beterquote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind het ook een ultieme debiel. Alles is breaking news en steeds hold on, hold on, hold on. Na 5 keer ben je dat ook aardig beu.
De afstand kan je denk ik niet zo berekenen, sommige ICBMS vliegen naar hoogten van 4500km.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[km/hquote][ afbeelding ] Op zaterdag 14 juni 2025 00:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze 'hypersonische' raketten afschieten, maar oke.
Dat is dus minstens 5x de geluidssnelheid 'Mach 5'. Dat is ~5960km/h. Dat ding is niet ineens op snelheid dus laten we daar 2min. van afnemen (aanname). En volgens mij 'cruised' dat ding ook nog even op lage snelheid voor impact. -1min.?
Afstand Isfahan (ook maar een aanname) - Tel Aviv = 1580km
99.3km/min. +2min. opstart + 1min. cruise = 12.9 + 2 + 1 = 15.9min.?
Het is laat. Corrigeer maar
De afstand kan je denk ik niet zo berekenen, sommige ICBMS vliegen naar hoogten van 4500km.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is dus minstens 5x de geluidssnelheid 'Mach 5'. Dat is ~5960km/h. Dat ding is niet ineens op snelheid dus laten we daar 2min. van afnemen (aanname). En volgens mij 'cruised' dat ding ook nog even op lage snelheid voor impact. -1min.?
De afstand kan je denk ik niet zo berekenen, sommige ICBMS vliegen naar hoogten van 4500km.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ze 1:02 gelanceerd worden en 1:12 aankomen dan zijn ze wel verdomde snel.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:52 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik denk niet dat Iran dat soort raketten heeft. Ik blijf bij 15min. hoogte niet significant. Ze hebben wel vrij zware raketten (tot 3000pond) en sommige komen ook neer zo blijkt...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 00:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die gaan alsnog wel 400km of hoger.
Dus ze kunnen zwaaien naar het ISS.
Dan vliegen ze misschien Mach 6?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ze 1:02 gelanceerd worden en 1:12 aankomen dan zijn ze wel verdomde snel.
Ik denk dat ze hun kruit heel snel zullen verschieten waarna de rode vlag omgeruild wordt voor de wittequote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:07 schreef Joppiez het volgende:
Iran laat zien toch wel wat te kunnen. Ben benieuwd hoe lang ze dit kunnen volhouden.
Een paar raketjes laten landen? als je er genoeg afschiet zal er vast wel een landen ja. Iron dome is ook niet heilig ofzo.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:07 schreef Joppiez het volgende:
Iran laat zien toch wel wat te kunnen. Ben benieuwd hoe lang ze dit kunnen volhouden.
Wat is eigenlijk de definitie voor supersonisch en hypersonisch?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan vliegen ze misschien Mach 6?Maakt ook niet veel meer uit toch?
Steek heel die regio in de fik, nu we toch bezig zijnquote:
Dat ligt er een beetje aan wat Isral allemaal geraakt heeft? Ik neem aan dat Isral niet lukraak op Teheran mikt, maar ook daadwerkelijk een bepaald doel wil raken... Zo te zien richt Iran de raketten alleen in de richting van Isral en hoopt er het beste van?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:07 schreef Joppiez het volgende:
Supersonisch is >mach 1, hypersonisch is >mach 5. Maar jij hebt ook Google toch?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de definitie voor supersonisch en hypersonisch?
Nee, ik gebruik DuckDuckGo.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Supersonisch is >mach 1, hypersonisch is >mach 5. Maar jij hebt ook Google toch?
Uitstekend plan, vind het wel genoeg geweest voor vandaagquote:
In die F-14's vliegen allemaal Mavericks natuurlijk. Maar je zou inderdaad ook wel wat moderner spul verwachten. Dit kan niet eens op tegen de vorige generatie gevechtsvliegtuigen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
DIT is de Iraanse luchtmacht?????
Wtf, dit is echt ouwe meuk.
Een blindganger kan wel een rel veroorzaken:quote:
Ik vraag me wat ze anders zouden moeten kopen. Amerikaanse en Europese toestellen konden ze na '79 wel vergeten denk ik.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
DIT is de Iraanse luchtmacht?????
Wtf, dit is echt ouwe meuk.
Ze zouden Su-35 krijgen van Rusland nadat zij die Shaheeds gaven maar die deal ging niet door en ik geloof dat Algerije of Egypte ze nu hebben.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vraag me wat ze anders zouden moeten kopen. Amerikaanse en Europese toestellen konden ze na '79 wel vergeten denk ik.
Wat meer Russische toestellen had ik wel verwacht, anders wel Chinese. Maar zonder een serieuze luchtmacht stel je militair weinig voor.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vraag me wat ze anders zouden moeten kopen. Amerikaanse en Europese toestellen konden ze na '79 wel vergeten denk ik.
Ja, maar de productieaantallen van Sukhoi zijn extreem laag, vergeleken bij de westerse straaljagerproductie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze zouden Su-35 krijgen van Rusland nadat zij die Shaheeds gaven maar die deal ging niet door en ik geloof dat Algerije of Egypte ze nu hebben.
Eens. Maar die Russische productieaantallen zijn erg laag en China bouwt voornamelijk voor eigen gebruik. Wellicht gebruikte toestellen, maar ja, ook die zijn verouderd. En er zijn meer kapers op de kust wereldwijd.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 01:45 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Wat meer Russische toestellen had ik wel verwacht, anders wel Chinese. Maar zonder een serieuze luchtmacht stel je militair weinig voor.
Een raket op je hoofd krijgen hoort nou eenmaal bij het leven in de grote stad.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:22 schreef Zipportal het volgende:
NOS pushbericht. Blijf in uw kot. @:monkyyy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |