Genoeg mensen over om de politie en dergelijken aan te sturen 'gewoon' op protesten te schieten, dan houdt dat vanzelf weer op helaas.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:11 schreef TheVulture het volgende:
Laten we voor de bevolking in Iran hopen dat dit wellicht het moment is om het regime ten val te brengen, nu het lijkt dat er wel heel veel kopstukken zijn gesneuveld.
Moesten ze nu echt om 02.00 uur beginnen? Ik lag te pitten, moest ff naar de wc. Kon daarna niet in slaap vallen. Ik check mijn tel, en ik weet niet wat ik ziequote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mogge. Nou daar zijn we dan. Langverwacht en dan toch gekomen.
Onzin: het Iran onder shah en Isral waren bondgenoten. Ik snap niet dat je niet even googlet voordat je dit soort onzin post.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Isral ziet Iran sowieso als bedreiging, ook als de Iraanse machthebbers Isral niet haten. Waarom? Iran is een potentile grootmacht in de regio. Het heeft alles in zich. Een sleeping giant. Isral wil de baas zijn in de regio dus Iran moet "klein" blijven.
Wat Iran wel zou kunnen doen is een ondergeschikte worden van Isral. Een beetje zoals Jordani. Maar daar is het ego van de Iraanse machthebbers weer te groot voor. Die zien zichzelf ook als grootmacht in de regio, niet als ondergeschikte van een ander land.
Ik probeer zo voorzichtig mogelijk met deze term om te gaan. Maar slapen terwijl het er voor Israel erom ging, neigt toch wel naar antisemitisme.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Moesten ze nu echt om 02.00 uur beginnen? Ik lag te pitten, moest ff naar de wc. Kon daarna niet in slaap vallen. Ik check mijn tel, en ik weet niet wat ik zie![]()
Toch nog een uurtje meegepakt voordat mijn lichaam het begaf
Zoals we weten is deze user uitgesproken anti-Isral, dus hij probeert het zo te draaien dat het aan Isral ligt en niet aan Iran.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Onzin: het Iran onder shah en Isral waren bondgenoten. Ik snap niet dat je niet even googlet vorodat je dit soort onzin post.
Niet voor Israel neequote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik probeer zo voorzichtig mogelijk met deze term om te gaan. Maar slapen terwijl het er voor Israel erom ging, neigt toch wel naar antisemitisme.
Kon je het niet opbrengen om een nacht door te halen?
Terechte observatie.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik probeer zo voorzichtig mogelijk met deze term om te gaan. Maar slapen terwijl het er voor Israel erom ging, neigt toch wel naar antisemitisme.
Kon je het niet opbrengen om een nacht door te halen?
Bijnaquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet voor Israel nee
Ben ik nu erger dan Hitler?
Dat was toen, dit is nu. Er is veel veranderd sinds die tijd. Zowel aan Iraanse als Isralische kant.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Onzin: het Iran onder shah en Isral waren bondgenoten. Ik snap niet dat je niet even googlet vorodat je dit soort onzin post.
Hitler had wel de nacht door kunnen trekken. Al was het maar omdat hij strak van de drugs stond.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet voor Israel nee
Ben ik nu erger dan Hitler?
Als je dagje Hebron doet, ga je ook geloven dat Meth daar populair is.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hitler had wel de nacht door kunnen trekken. Al was het maar omdat hij strak van de drugs stond.
quote:
Damnquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hitler had wel de nacht door kunnen trekken. Al was het maar omdat hij strak van de drugs stond.
In dit geval is het wel extreem opzichtig.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals we weten is deze user uitgesproken anti-Isral, dus hij probeert het zo te draaien dat het aan Isral ligt en niet aan Iran.
Nieuw hier?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Onzin: het Iran onder shah en Isral waren bondgenoten. Ik snap niet dat je niet even googlet voordat je dit soort onzin post.
Zo dan, weer eentje die de geschiedenis niet kent.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Isral ziet Iran sowieso als bedreiging, ook als de Iraanse machthebbers Isral niet haten. Waarom? Iran is een potentile grootmacht in de regio. Het heeft alles in zich. Een sleeping giant. Isral wil de baas zijn in de regio dus Iran moet "klein" blijven.
Wat Iran wel zou kunnen doen is een ondergeschikte worden van Isral. Een beetje zoals Jordani. Maar daar is het ego van de Iraanse machthebbers weer te groot voor. Die zien zichzelf ook als grootmacht in de regio, niet als ondergeschikte van een ander land.
Of gewoon bewust verdraait.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zo dan, weer eentje die de geschiedenis niet kent.![]()
![]()
Waarom verzinnen ze altijd van dit soort benamingen?quote:
Zal wel meevallen toch, gezien al die vrouwen- en studentenprotesten van de afgelopen jaren?quote:
Ach, Oekraine en Rusland zoeken nog thrillseekers en betalen er ook nog eens voorquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:23 schreef theunderdog het volgende:
Sterkte aan iedereen die nu een dopaminekick heeft en binnenkort weer depressief. Omdat: er gebeurt nooit iets.
Tel daar ook nog bij op dat Isral stilletjes luchtafweer heeft geleverd aan Oekrane.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:29 schreef Bensel het volgende:
Rusland zal hier niet blij mee zijn. Want iran was hun partner in crime, en hebben veel drones geleverd aan rusland. Nu kan rusland er niet meer beschikken over deze productie capaciteit want iran is ze zelf 'nodig' net als hun ballistische raketten.. Daarnaast ook omdat Iran veel van de russische (lucht)afweer systemen gebruikt, die nu verloren zijn gegaan en rusland dus niet terug kan krijgen/kopen
Het lijkt me vrijwel onmogelijk om op te komen voor de Iraanse regering, maar het is heel makkelijk om op te komen voor de Iranirs die achter al die studenten- en vrouwenprotesten zaten van de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:25 schreef Zoddie het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor men op komt voor Iran.
demonstratie voor de "dappere" mullahs op het Malieveldquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:25 schreef Zoddie het volgende:
Oekraine - Rusland is niet echt goed voor de dopaminekick. Gaat vooral een erg langdradig conflict worden.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ach, Oekraine en Rusland zoeken nog thrillseekers en betalen er ook nog eens voor
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat was toen, dit is nu. Er is veel veranderd sinds die tijd. Zowel aan Iraanse als Isralische kant.
Is Greta al onderweg?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:25 schreef Zoddie het volgende:
Lijkt me niet, tenzij de VS direct op eigen grondgebied worden aangevallen op burgerdoelen. Zoals tijdens 9-11 de Twin Towers in NY.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:32 schreef theunderdog het volgende:
Maar stel het loopt wel helemaal los en Amerika raakt erbij betrokken en daarmee worden Amerikaanse troepen aangevallen. Dan heb je weliswaar nog geen directe artikel 5, maar het zit er wel tegenaan toch?
nee, dat is geografisch beperkt, artikel 5.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:32 schreef theunderdog het volgende:
Maar stel het loopt wel helemaal los en Amerika raakt erbij betrokken en daarmee worden Amerikaanse troepen aangevallen. Dan heb je weliswaar nog geen directe artikel 5, maar het zit er wel tegenaan toch?
Dat is zeker ook een optie.quote:
Nee. Niet dat het artikel 5 is. Dat is het duidelijk niet. Maar denk je niet dat de Amerikanen zullen afvragen 'waar zijn jullie?' als hun troepen worden aangevallen?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:35 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Lijkt me niet, tenzij de VS direct op eigen grondgebied worden aangevallen op burgerdoelen. Zoals tijdens 9-11 de Twin Towers in NY.
Is het al, gestart in 2014, meer dan 10 jaar alweerquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oekraine - Rusland is niet echt goed voor de dopaminekick. Gaat vooral een erg langdradig conflict worden.
Yup.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Is het al, gestart in 2014, meer dan 10 jaar alweer
Als dit waar is dan is Israel dit al een tijd aan het plannen, en zijn de redenen van het nu te ver komen met verrijken uranium niet echt de reden lijkt me. Of hadden ze anders die drones die ze al in Iran hadden laten verstoffen?quote:Mossad met sabotage betrokken bij aanval
De Isralische Mossad, de externe inlichtingendienst, heeft tijdens de aanvallen van de Isralische luchtmacht op Iran sabotageactiviteiten en aanvallen in dat land uitgevoerd. Dat meldt de Isralische legerradio.
Een anonieme veiligheidsfunctionaris meldt dat de Mossad drie operaties heeft uitgevoerd. Hierbij zou de dienst onder meer wapens en drones Iran hebben binnengesmokkeld. Deze hebben kort voor de Isralische aanval de Iraanse luchtverdediging geraakt. De drones zouden al geruime tijd vr de aanval naar Iran zijn gesmokkeld. Onder meer het Isralische Channel 12 schrijft over de plannen.
Beste luchtmacht ter wereld, ongelooflijk goed georganiseerd.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:37 schreef Perrin het volgende:
Lijkt een verplettered succes, deze operatie. Iran lijkt ook nauwelijks (meer) te kunnen terugslaan.
[ x ]
De oorzaak van de aanval speelt nogal een rol voor de NAVO bondgenoten, hangt van de omstandigheden af.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Niet dat het artikel 5 is. Dat is het duidelijk niet. Maar denk je niet dat de Amerikanen zullen afvragen 'waar zijn jullie?' als hun troepen worden aangevallen?
Nu is al een directe samenwerking met Engeland tegen Iraanse drones.
Ja je wilt dit niet als vijand hebben. Gedisciplineerd, sterk, slim en sluw.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Beste luchtmacht ter wereld, ongelooflijk goed georganiseerd.
Idd je hoeft maar naar de Hezbollah-campagne te kijken om te snappen dat dit slechts de openingszet was. De rest van de schaakpartij gaat zich nog ontvouwen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mooi, maar dit is alleen maar de eerste golf. Van beide kanten, natuurlijk.
Tuurlijk wel. Ze zijn al jaren (over en weer trouwens) bezig met cyberaanvallen en dergelijke met als inzet de voortgang van de Iranirs met het ontwikkelen van installaties om uranium te verrijken. Die installaties zijn al meerdere keren op kleinere schaal aangevallen. Isral heeft al jaren in de gaten gehouden hoe ver ze hiermee waren en hebben rekening gehouden dat ze tot dit punt zouden komen en zijn niet nu pas lukraak op wat knoppen gaan drukken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Van het nu.nl liveblog
[..]
Als dit waar is dan is Israel dit al een tijd aan het plannen, en zijn de redenen van het nu te ver komen met verrijken uranium niet echt de reden lijkt me. Of hadden ze anders die drones die ze al in Iran hadden laten verstoffen?
Dat is 6 uur geleden. Ik denk dat de paar drones die ze stuurden het beste was dat ze konden produceren.quote:
De VS gaat hierin meegesleept worden, zo veel is wel duidelijk.quote:
Ja. Maar een 'zoek het maar uit' houding van andere NAVO landen lijkt mij ook niet verstandig op zo'n moment. maar goed, daar zijn wij nog lang nietquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De oorzaak van de aanval speelt nogal een rol voor de NAVO bondgenoten, hangt van de omstandigheden af.
Lijkt me niet, Toen Amerika het aan de stok had met Irak was het het ook geen conflict waarbij de NAVO officieel betrokken was, alleen een coalitie van landen die vrijwillig met Amerika mee vochten. Duitsland en Frankrijk bleven toen thuis.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:32 schreef theunderdog het volgende:
Mwah, het heeft een historie.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom verzinnen ze altijd van dit soort benamingen?
Rising Lion
Nu pasquote:
Tja, laten we het hopen. Maar dat kan toch haast niet zou je zeggen, zouden ze oprecht zo ontzettend zwak zijn?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is 6 uur geleden. Ik denk dat de paar drones die ze stuurden het beste was dat ze konden produceren.
Lijkt me stug, die komen nog met een stevige tegenaanvalquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is 6 uur geleden. Ik denk dat de paar drones die ze stuurden het beste was dat ze konden produceren.
De VS bemoeit zich er niet mee, tenzij Israel aangevallen wordquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De VS gaat hierin meegesleept worden, zo veel is wel duidelijk.
Klopt. Maar Iran is wel andere koek. Als Iran er vol voor gaat, kunnen andere westerse landen Amerika niet in de steek laten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lijkt me niet, Toen Amerika het aan de stok had met Irak het het ook geen conflict waarbij de NAVO officieel betrokken was, alleen een coalitie van landen die vrijwillig met Amerika mee vochten. Duitsland en Frankrijk bleven toen thuis.
quote:Czech Republic: Israeli strikes on Iran a ‘reasonable reaction’ to Tehran’s nuclear program, terror support
The Czech foreign minister says that Israeli strikes on Iran were a reasonable response given Tehran’s nuclear ambitions and support for groups seeking to destroy Israel.
The Czech Republic, an EU and NATO member of 10.9 million people, is a staunch supporter of Israel despite mounting criticism from western allies over its actions in Gaza amid the war sparked by the Tehran-backed Hamas terror group’s October 7, 2023, onslaught.
Iran “is supporting so many players, including the Hezbollah and Hamas movements, with the intention to destroy the state of Israel, and also seeking a nuclear bomb,” Foreign Minister Jan Lipavsky tells reporters in Prague.
“And I see that this was a reasonable reaction from the state of Israel towards a possible threat of a nuclear bomb,” he adds.
“I have a great deal of understanding for, let’s say, military action aimed at preventing the production of a nuclear bomb in the region,” he says.
“Iran has long failed to fulfill its obligations to the international community, is building up its nuclear program and, at the same time, uses rhetoric aimed at destroying the state of Israel,” he adds.
Bron
Wat dat betreft zou het het beste zijn als het Iraanse volk de ayatollahs verdrijft en het Israelische volk Netanyahu doet opzouten en de macht van de extreem orthodoxe Joden inperkt zodat die in Israel niet uiteindelijk een ayatollaatje doen als de kans krijgen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Onzin: het Iran onder shah en Isral waren bondgenoten. Ik snap niet dat je niet even googlet voordat je dit soort onzin post.
Al hun proxies zijn wel een beetje uitgekleed nu, dus die kunnen niet veel betekenen. Zal dan echt uit Iran zelf moeten komen met raketten neem ik aan.. hun luchtmacht gaat met vliegtuigen niets uit kunnen richten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lijkt me stug, die komen nog met een stevige tegenaanval
[..]
De VS bemoeit zich er niet mee, tenzij Israel aangevallen word
Haha het schoothondje van de Ayatollahs moet ook wat zeggen.quote:
waarmee?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Maar Iran is wel andere koek. Als Iran er vol voor gaat,
Iran heeft niets meer om vol mee te gaan.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Maar Iran is wel andere koek. Als Iran er vol voor gaat, kunnen andere westerse landen Amerika niet in de steek laten.
Ik zeg dus nadrukkelijk niet dat het artikel 5 is. Maar misschien wel een andere vorm, waarbij er een samenwerking is van westerse landen die toch Amerika te hulp 'moeten' schieten. Maar goed, allemaal speculatief.
Dat sowieso, ze gaan zo'n uitgebreide aanval niet twee dagen vooraf even bedenken en in elkaar draaienquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Van het nu.nl liveblog
[..]
Als dit waar is dan is Israel dit al een tijd aan het plannen, en zijn de redenen van het nu te ver komen met verrijken uranium niet echt de reden lijkt me. Of hadden ze anders die drones die ze al in Iran hadden laten verstoffen?
Die zitten al aan het bier en gaan rustig weekend vieren terwijl Iran helemaal op ze kop staatquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:37 schreef Perrin het volgende:
Lijkt een verplettered succes, deze operatie. Iran lijkt ook nauwelijks (meer) te kunnen terugslaan.
[ x ]
En met z'n allen heel verontwaardigd doen mocht Rusland of een andere natie Iran een beetje helpen.quote:
dat was al get geval toen rusland iraanse drones inzettequote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
We naderen een oorlog tussen Rusland en Iran tegen Oekrane en Isral.
Oekrane en Rusland zijn al in oorlog.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
We naderen een oorlog tussen Rusland en Iran tegen Oekrane en Isral.
Dat hele nucleaire verhaal speelt natuurlijk al jaren ja. Maar als Iran een, of een paar, nucleaire bommen zou hebben, wat dan? Denk je dat ze die gaan gebruiken tegenover de 90-300 die Israel heeft (plus backup van de VS). Het luchtverdedigingssysteem in Israel is ook dermate effectief dat een afgeschoten raket met kernkop een goede kans heeft uit de lucht te worden geschoten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ze zijn al jaren (over en weer trouwens) bezig met cyberaanvallen en dergelijke met als inzet de voortgang van de Iranirs met het ontwikkelen van installaties om uranium te verrijken. Die installaties zijn al meerdere keren op kleinere schaal aangevallen. Isral heeft al jaren in de gaten gehouden hoe ver ze hiermee waren en hebben rekening gehouden dat ze tot dit punt zouden komen en zijn niet nu pas lukraak op wat knoppen gaan drukken.
Deze aanpak is al jaren geleden voorbereid en waarschijnlijk nog 251 andere aanpakken en mogelijkheden.
Waarschijnlijk is Isral zelf ook verrast hoeveel ze al hebben kunnen uitschakelen van de ballistische raketten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, laten we het hopen. Maar dat kan toch haast niet zou je zeggen, zouden ze oprecht zo ontzettend zwak zijn?
Nouja ze bemoeien zich er ook wel nogal zelf tegenaan zegmaar.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De VS gaat hierin meegesleept worden, zo veel is wel duidelijk.
Ja je hebt gelijk. Er is niks aan de hand en het is compleet overtrokken dat zo'n beetje de hele wereld al decennia dit scenario probeert te voorkomen wan "ze doen er toch niks mee".quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat hele nucleaire verhaal speelt natuurlijk al jaren ja. Maar als Iran een, of een paar, nucleaire bommen zou hebben, wat dan? Denk je dat ze die gaan gebruiken tegenover de 90-300 die Israel heeft (plus backup van de VS). Het luchtverdedigingssysteem in Israel is ook dermate effectief dat een afgeschoten raket met kernkop een goede kans heeft uit de lucht te worden geschoten.
Ik krijg hier toch wel de WOMD leugen vibes van die verspreid werden door de VS om Irak aan te kunnen vallen.
Uiteindelijk gaat het volgende gebeuren.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is Isral zelf ook verrast hoeveel ze al hebben kunnen uitschakelen van de ballistische raketten.
Ja, nu even.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
De rode vlag is gehesen boven de Jamkaran moskee, dat zag er ook wel spectaculair uit.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het volgende gebeuren.
1) Isral bombardeert militaire doelen.
2) De Ayatollahs tonen stoer gedrag en schieten wat drones af.
3) Die aanval mislukt en de Iraans bevolking ziet dat de Ayatollahs weer eens niks voor elkaar krijgen.
Omstandigheden veranderen. Afgelopen oktober troffen al wat raketten doel, maar in de toekomst kan er best een moment komen dat het technologisch verschil kleiner is, of Israel zwakker staat. Daar wil men in Isral met dit soort vijanden niet op gokken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat hele nucleaire verhaal speelt natuurlijk al jaren ja. Maar als Iran een, of een paar, nucleaire bommen zou hebben, wat dan? Denk je dat ze die gaan gebruiken tegenover de 90-300 die Israel heeft (plus backup van de VS). Het luchtverdedigingssysteem in Israel is ook dermate effectief dat een afgeschoten raket met kernkop een goede kans heeft uit de lucht te worden geschoten.
Ik krijg hier toch wel de WOMD leugen vibes van die verspreid werden door de VS om Irak aan te kunnen vallen.
Inderdaad. Die vlag is ook gemaakt van een hele mooie stof.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
De rode vlag is gehesen boven de Jamkaran moskee, dat zag er ook wel spectaculair uit.
Zit allemaal in de berekening natuurlijk. Een paar terroristen met wat drones is prima te accepteren als daardoor het hele atoomprogramma van Iran weg is.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, nu even.
Wat ze gaan doen is waarschijnlijk vrolijk lekker bouwen aan de ondermijning van de regio zoals ze al tientallen jaren doen. Hezbollah ligt even op zijn gat, maar geef het wat tijd. Ze zitten nu alweer in Libanon dingen op poten te zetten. Hamas heeft drones naar binnen gesmokkeld gekregen van ze, de Houthi krijgen drones en ballistische raketten en zo zijn er nog weet ik veel hoeveel proxy's.
Isral doet waar de rest van het Midden-Oosten ook graag wilde maar Isral voegt daad bij het woord.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zit allemaal in de berekening natuurlijk. Een paar terroristen met wat drones is prima te accepteren als daardoor het hele atoomprogramma van Iran weg is.
Vanuit israel gedacht dus.
Dit gebeurt zo vaak dat de vlag aan het verkleuren isquote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
De rode vlag is gehesen boven de Jamkaran moskee, dat zag er ook wel spectaculair uit.
Klopt, maar ik heb het nu meer over een actieve rol in het verdedigen van Israel, dan wel het zelf bestoken van Iran (in de nabije toekomst).quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ze bemoeien zich er ook wel nogal zelf tegenaan zegmaar.
Ik hoop het, maar de reden dat het niet wil lukken heeft meer te maken met (het gebrek aan) strategie van de hopeloos verdeelde oppositie.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:11 schreef tjoptjop het volgende:
Zou toch wat zijn als de bevolking nu wel door kan zetten om dat kutregime om te gooienAl denk ik dat er nog teveel middenmanagement leeft om dat de kop in te drukken.
quote:Strike on underground meeting kills most of IRGC air force brass in fell swoop — Katz
Most of the leadership of the Islamic Revolutionary Guards Corps air force was eliminated in a strike, Defense Minister Israel Katz says, attributing the information to a military assessment.
The top brass of the IRGC’s air command had convened at an underground command center when the strike was carried out, according to a statement issued by Katz’s office.
Bron
Dat is te hopen inderdaad, maar nooit een zekerheid.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Iran heeft niets meer om vol mee te gaan.
Hebben die lui dan helemaal niks geleerd van hoe Isral Hezbollah aanpakte?quote:
quote:The research foundation Group for Analyzing and Measuring Attitudes in Iran (GAMAAN), led by Assistant Professor of Religious Studies Pooyan Tamimi Arab and Dr Ammar Maleki (Tilburg University), shows in a new poll that 81 percent of Iran’s literate adult population do not want an Islamic republic. Among Iranians living abroad, the figure is as high as 99 per cent. With similar percentages, support for the protests that followed the death of 22-year-old student Mahsa Amini in September 2022, is also significant.
Bron
Deze operatie gaat het einde van dat regime zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk ook totaalidioot hoe zo'n religieus regime alles wat Iraans is in de greep kan houden. Nu wist ik al wel dat een groot deel van de Iranirs het regime niet wil, maar dat het zo overweldigend is vind ik toch verbazingwekkend.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |