Tuurlijk wel. Ze zijn al jaren (over en weer trouwens) bezig met cyberaanvallen en dergelijke met als inzet de voortgang van de Iraniërs met het ontwikkelen van installaties om uranium te verrijken. Die installaties zijn al meerdere keren op kleinere schaal aangevallen. Israël heeft al jaren in de gaten gehouden hoe ver ze hiermee waren en hebben rekening gehouden dat ze tot dit punt zouden komen en zijn niet nu pas lukraak op wat knoppen gaan drukken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Van het nu.nl liveblog
[..]
Als dit waar is dan is Israel dit al een tijd aan het plannen, en zijn de redenen van het nu te ver komen met verrijken uranium niet echt de reden lijkt me. Of hadden ze anders die drones die ze al in Iran hadden laten verstoffen?
Dat is 6 uur geleden. Ik denk dat de paar drones die ze stuurden het beste was dat ze konden produceren.quote:
De VS gaat hierin meegesleept worden, zo veel is wel duidelijk.quote:
Ja. Maar een 'zoek het maar uit' houding van andere NAVO landen lijkt mij ook niet verstandig op zo'n moment. maar goed, daar zijn wij nog lang nietquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De oorzaak van de aanval speelt nogal een rol voor de NAVO bondgenoten, hangt van de omstandigheden af.
Lijkt me niet, Toen Amerika het aan de stok had met Irak was het het ook geen conflict waarbij de NAVO officieel betrokken was, alleen een coalitie van landen die vrijwillig met Amerika mee vochten. Duitsland en Frankrijk bleven toen thuis.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:32 schreef theunderdog het volgende:
Maar stel het loopt wel helemaal los en Amerika raakt erbij betrokken en daarmee worden Amerikaanse troepen aangevallen. Dan heb je weliswaar nog geen directe artikel 5, maar het zit er wel tegenaan toch?
Mwah, het heeft een historie.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom verzinnen ze altijd van dit soort benamingen?
Rising Lion
Nu pasquote:
Tja, laten we het hopen. Maar dat kan toch haast niet zou je zeggen, zouden ze oprecht zo ontzettend zwak zijn?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is 6 uur geleden. Ik denk dat de paar drones die ze stuurden het beste was dat ze konden produceren.
Lijkt me stug, die komen nog met een stevige tegenaanvalquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is 6 uur geleden. Ik denk dat de paar drones die ze stuurden het beste was dat ze konden produceren.
De VS bemoeit zich er niet mee, tenzij Israel aangevallen wordquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De VS gaat hierin meegesleept worden, zo veel is wel duidelijk.
Klopt. Maar Iran is wel andere koek. Als Iran er vol voor gaat, kunnen andere westerse landen Amerika niet in de steek laten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lijkt me niet, Toen Amerika het aan de stok had met Irak het het ook geen conflict waarbij de NAVO officieel betrokken was, alleen een coalitie van landen die vrijwillig met Amerika mee vochten. Duitsland en Frankrijk bleven toen thuis.
quote:Czech Republic: Israeli strikes on Iran a ‘reasonable reaction’ to Tehran’s nuclear program, terror support
The Czech foreign minister says that Israeli strikes on Iran were a reasonable response given Tehran’s nuclear ambitions and support for groups seeking to destroy Israel.
The Czech Republic, an EU and NATO member of 10.9 million people, is a staunch supporter of Israel despite mounting criticism from western allies over its actions in Gaza amid the war sparked by the Tehran-backed Hamas terror group’s October 7, 2023, onslaught.
Iran “is supporting so many players, including the Hezbollah and Hamas movements, with the intention to destroy the state of Israel, and also seeking a nuclear bomb,” Foreign Minister Jan Lipavsky tells reporters in Prague.
“And I see that this was a reasonable reaction from the state of Israel towards a possible threat of a nuclear bomb,” he adds.
“I have a great deal of understanding for, let’s say, military action aimed at preventing the production of a nuclear bomb in the region,” he says.
“Iran has long failed to fulfill its obligations to the international community, is building up its nuclear program and, at the same time, uses rhetoric aimed at destroying the state of Israel,” he adds.
Bron
Wat dat betreft zou het het beste zijn als het Iraanse volk de ayatollahs verdrijft en het Israelische volk Netanyahu doet opzouten en de macht van de extreem orthodoxe Joden inperkt zodat die in Israel niet uiteindelijk een ayatollaatje doen als de kans krijgen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Onzin: het Iran onder shah en Israël waren bondgenoten. Ik snap niet dat je niet even googlet voordat je dit soort onzin post.
Al hun proxies zijn wel een beetje uitgekleed nu, dus die kunnen niet veel betekenen. Zal dan echt uit Iran zelf moeten komen met raketten neem ik aan.. hun luchtmacht gaat met vliegtuigen niets uit kunnen richten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lijkt me stug, die komen nog met een stevige tegenaanval
[..]
De VS bemoeit zich er niet mee, tenzij Israel aangevallen word
waarmee?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Maar Iran is wel andere koek. Als Iran er vol voor gaat,
Iran heeft niets meer om vol mee te gaan.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Maar Iran is wel andere koek. Als Iran er vol voor gaat, kunnen andere westerse landen Amerika niet in de steek laten.
Ik zeg dus nadrukkelijk niet dat het artikel 5 is. Maar misschien wel een andere vorm, waarbij er een samenwerking is van westerse landen die toch Amerika te hulp 'moeten' schieten. Maar goed, allemaal speculatief.
Dat sowieso, ze gaan zo'n uitgebreide aanval niet twee dagen vooraf even bedenken en in elkaar draaienquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Van het nu.nl liveblog
[..]
Als dit waar is dan is Israel dit al een tijd aan het plannen, en zijn de redenen van het nu te ver komen met verrijken uranium niet echt de reden lijkt me. Of hadden ze anders die drones die ze al in Iran hadden laten verstoffen?
Die zitten al aan het bier en gaan rustig weekend vieren terwijl Iran helemaal op ze kop staatquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:37 schreef Perrin het volgende:
Lijkt een verplettered succes, deze operatie. Iran lijkt ook nauwelijks (meer) te kunnen terugslaan.
[ x ]
En met z'n allen heel verontwaardigd doen mocht Rusland of een andere natie Iran een beetje helpen.quote:
dat was al get geval toen rusland iraanse drones inzettequote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
We naderen een oorlog tussen Rusland en Iran tegen Oekraïne en Israël.
Oekraïne en Rusland zijn al in oorlog.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
We naderen een oorlog tussen Rusland en Iran tegen Oekraïne en Israël.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |