Het komt maar niet binnen bij je. Jij claimt meer van techniek te weten dan anderen in de discussie. Je gebruikt dus een autoriteitsargument. Nou is dat zelden een goede zet, maar komende van jou is het gewoon lachwekkend.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook een kunst. Ik ben drie keer overnieuw begonnen om het zo op te schrijven dat jullie niet meteen kwaad werden.
En wie is er begonnen met mij zwart te maken?
Bullshit. Ik zit alles net gedetailleerd uit te leggen en kom met onderbouwing. Ik verschaf een handleiding, zogezegd.quote:Op maandag 16 juni 2025 18:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het komt maar niet binnen bij je. Jij claimt meer van techniek te weten dan anderen in de discussie. Je gebruikt dus een autoriteitsargument. Nou is dat zelden een goede zet, maar komende van jou is het gewoon lachwekkend.
Hou daar dus gewoon mee op. Het is niet zo omdat jij het zegt.
https://www.wfmz.com/news(...)57-da80f9596103.htmlquote:SINKING SPRING BORO., Pa. - Western Berks Fire Commissioner Jared Renshaw said a Tesla was in self-driving mode when it made a left at a railroad crossing.
He said it happened on South Hull Street in Sinking Spring around 5:30 a.m. Saturday.
"Went down the tracks approximately 40-50 feet. They all exited the vehicle, got their belongings out," said Commissioner Renshaw.
Mag ik je daar aan houden?quote:Op maandag 16 juni 2025 18:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik post nog inhoudelijke en technische dingen als ik daar zin in heb en verder zoek je het maar uit.
Dat soort berichten kom je regelmatig tegen maar het is dan altijd AP, geen FSD en pas echt gebeurd als Tesla de data vrijgeeft, volgens de supporters.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:05 schreef Wantie het volgende:
Tesla Model 3 slaat in unsupervised FSD linksaf op een spoorwegovergang en botst tegen een trein.
De inzittenden konden op tijd het voertuig verlaten.
[..]
https://www.wfmz.com/news(...)57-da80f9596103.html
Unsupervised FSD is nog niet beschikbaar.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:05 schreef Wantie het volgende:
Tesla Model 3 slaat in unsupervised FSD linksaf op een spoorwegovergang en botst tegen een trein.
De inzittenden konden op tijd het voertuig verlaten.
[..]
https://www.wfmz.com/news(...)57-da80f9596103.html
Onzin. Recent nog bij die idioot die zelf zijn auto naar links stuurde en over de kop ging, is bewezen dat de bestuurder de auto zelf naar links heeft gestuurd en de Tesla de tegemoetkomende auto heeft ontweken (waarmee waarschijnlijk meerdere levens zijn gered).quote:Op maandag 16 juni 2025 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat soort berichten kom je regelmatig tegen maar het is dan altijd AP, geen FSD en pas echt gebeurd als Tesla de data vrijgeeft, volgens de supporters.
Klopt die moeten ook uitkijken als ze oversteken. Hoe kan je als kind nou meerdere keren de fout ingaan.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:36 schreef Wantie het volgende:
https://vimeo.com/1093108701/2fd4e51b61?share=copy
Nieuwste model Y met FSD rijdt in de demonstratie stelselmatig een overstekend kind bij een schoolbus plat...
Tesla rijdt minstens 15kmh lijkt eerder op 25.quote:Een auto die 15 km/u rijdt, heeft ongeveer 5,5 meter nodig om volledig tot stilstand te komen, uitgaande van een reactietijd van 1 seconde en een remvertraging van 6,5 m/s² op droog asfalt. Dit kan variëren afhankelijk van factoren zoals:
Wegcondities (nat wegdek verlaagt de remvertraging, bijv. naar 4 m/s², wat de remweg verlengt).
Type auto (sportauto's remmen sneller dan zware voertuigen).
Reactietijd van de bestuurder (oudere bestuurders of afleiding kan dit verlengen).
https://insideevs.com/new(...)-fsd-test-kid-dummy/quote:Op maandag 16 juni 2025 19:36 schreef Wantie het volgende:
https://vimeo.com/1093108701/2fd4e51b61?share=copy
Nieuwste model Y met FSD rijdt in de demonstratie stelselmatig een overstekend kind bij een schoolbus plat...
Ik krijg meer en meer het idee dat dit helemaal niet zo veel met Musk en/of Tesla zelf van doen heeft. Of beter gezegd; helemaal niet. Dat is gewoon het kapstokje.quote:
De auto sloeg linksaf op een spoorwegovergang.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Unsupervised FSD is nog niet beschikbaar.
Bladiebla.quote:Hou ajb op met liegen en dit soort idiote berichten waarvan een kleuter kan zien dat er niets van klopt.
Een uitleg van de techniek en toepassing is niet gewenst?quote:Op maandag 16 juni 2025 19:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik krijg meer en meer het idee dat dit helemaal niet zo veel met Musk en/of Tesla zelf van doen heeft. Of beter gezegd; helemaal niet. Dat is gewoon het kapstokje.
Daar doelde ik niet op, maar slim als je bent had je dat heus wel door.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Een uitleg van de techniek en toepassing is niet gewenst?
Nou, leg het me dan eens uit.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar doelde ik niet op, maar slim als je bent had je dat heus wel door.
Het lijkt me vrij duidelijk, zéker voor iemand die álles snapt én beter weet.quote:
Ah, gaan we zo beginnen. Laat dan maar.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij duidelijk, zéker voor iemand die álles snapt én beter weet.
Dat is niet meer dan de oogst van hetgeen je zelf zaait. Dat is niet 'beginnen', dat is wat je al heel lang laat zien. Jij weet álles beter en je snapt vrijwel alles, volgens je eigen zeggen...behalve als het niet zo goed uitkomt, dan valt het ineens wel mee met dat snappen en/of het ligt aan anderen.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, gaan we zo beginnen. Laat dan maar.
Dit kennen we allemaal allang, ben ik mee opgegroeid namelijk. In counter strike 1.6 had je al cheats die eigenlijk hetzelfde werken met ESP.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Een (erg) technische uitleg over hoe Unreal Engine van een hoop kleine driehoekjes, zoals je krijgt bij een LiDAR een verzameling grote objecten maakt. Het laatste stukje (culling) werkt dan natuurlijk net andersom. En het ontbreken van een ZBuffer is het grootste probleem bij Tesla.
Nou is het aantal driehoekjes bij LiDAR een stuk kleiner dan bij de voorbeelden die hij laat zien, dus zoveel werk is het niet. Het gaat meer on het proces erachter.
Langs een schoolbus met zwaailichten.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Klopt die moeten ook uitkijken als ze oversteken. Hoe kan je als kind nou meerdere keren de fout ingaan.
Je snapt goed dat geen enkele auto met die snelheid dat kind kan ontwijken?
[..]
Tesla rijdt minstens 15kmh lijkt eerder op 25.
Nou, ik heb er naar gekeken en behalve dat het allebei over 3D graphics gaat, heeft het helemaal niets met elkaar te maken.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dit kennen we allemaal allang, ben ik mee opgegroeid namelijk. In counter strike 1.6 had je al cheats die eigenlijk hetzelfde werken met ESP.
Bekijk deze YouTube-video
Is ook weer een gevalletje shoot the messenger.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
https://insideevs.com/new(...)-fsd-test-kid-dummy/
Lidar is leuk en inderdaad al erg oude techniek, vergt enorme datastromen en computing power. Hebben moeite met veel meer situaties herkennen dan het Tesla neural netwerk.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, ik heb er naar gekeken en behalve dat het allebei over 3D graphics gaat, heeft het helemaal niets met elkaar te maken.
Tesla probeert dus LiDAR te evenaren.quote:Op maandag 16 juni 2025 21:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lidar is leuk en inderdaad al erg oude techniek, vergt enorme datastromen en computing power. Hebben moeite met veel meer situaties herkennen dan het Tesla neural netwerk.
Mijn punt is iedereen en zelfs 20 jaar geleden konden ze n.a.v. beelden en sensoren, rasters maken om objecten zoals in games. Zelfs een klein kind kan snappen dat je met lasers een 3d map kan maken van bv een ruimte.
Lidar is goed in afstand meten ja, daarom gebruikt Tesla ook Lidar in testcases om te kijken of hen camera's dezelfde afstanden/informatie ophalen als Lidar.
Oh, wow. De LiDARs die al lang bestaan zijn de snelheidsmeters van de politie, die meten maar 1 punt en vrij langzaam. Dat is hetzelfde als een moderne afstandsmeter, die je tegenwoordig bij de kluswinkel kunt kopen. Ok, die geeft een afstand aan, geen snelheid.quote:Op maandag 16 juni 2025 21:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lidar is leuk en inderdaad al erg oude techniek, vergt enorme datastromen en computing power. Hebben moeite met veel meer situaties herkennen dan het Tesla neural netwerk.
Ok. Laten we zeggen dat die sensors een verschil in afstand van 1 centimeter kunnen detecteren. Dat heeft een goede hobbyafstandsmeter tegenwoordig ook. Licht legt per seconde 300.000.000 meter af, of 30.000.000.000 (dertig miljard) centimeter. Daar het licht de afstand twee keer aflegt, is een centimeter dus een verschil van 0,000.000.000.066 seconde, of 66 picoseconde. Om dat verschil met een computer te meten moet hij extreem snel zijn, dus daar komt een heleboel trucage bij te pas.quote:Mijn punt is iedereen en zelfs 20 jaar geleden konden ze n.a.v. beelden en sensoren, rasters maken om objecten zoals in games. Zelfs een klein kind kan snappen dat je met lasers een 3d map kan maken van bv een ruimte.
Lidar is goed in afstand meten ja, daarom gebruikt Tesla ook Lidar in testcases om te kijken of hen camera's dezelfde afstanden/informatie ophalen als Lidar.
8 jaar geleden deed een of andere pool het al zelf met eigen software, vermoedelijk iemand daarvoor nog vele malen eerder.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Oh, wow. De LiDARs die al lang bestaan zijn de snelheidsmeters van de politie, die meten maar 1 punt en vrij langzaam. Dat is hetzelfde als een moderne afstandsmeter, die je tegenwoordig bij de kluswinkel kunt kopen. Ok, die geeft een afstand aan, geen snelheid.
Het voordeel van een 3D LiDAR is net, dat die maar weinig computing power vereist in vergelijking met een neural netwerk. En dat ze de afstand meten in plaats van de helderheid. Ja, het aantal puntjes dat ze per seconde kunnen verwerken is veel groter dan met camera's, dat is een groot voordeel.
[..]
Ok. Laten we zeggen dat die sensors een verschil in afstand van 1 centimeter kunnen detecteren. Dat heeft een goede hobbyafstandsmeter tegenwoordig ook. Licht legt per seconde 300.000.000 meter af, of 30.000.000.000 (dertig miljard) centimeter. Daar het licht de afstand twee keer aflegt, is een centimeter dus een verschil van 0,000.000.000.066 seconde, of 66 picoseconde. Om dat verschil met een computer te meten moet hij extreem snel zijn, dus daar komt een heleboel trucage bij te pas.
Het idee is misschien al een eeuw oud, maar systemen die daar een mooi 3D plaatje mee kunnen maken zijn er nog niet zo lang.
Indrukwekkend. Ok, een beeld van omgerekend 800 * 800 pixels in een uur tijd, maar heel netjes met zo'n opzet.quote:Op maandag 16 juni 2025 23:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
8 jaar geleden deed een of andere pool het al zelf met eigen software, vermoedelijk iemand daarvoor nog vele malen eerder.
Bekijk deze YouTube-video
Wat heeft dat met LiDAR te maken? Die gebruikt camera's en een grote en dure computer.quote:Verder hoef je me echt niet dat soort basics te vertellen hoor, geef mij maar 1 bedrijf die het goed kan implementeren.
Bekijk deze YouTube-video
Als het zelfs in China probleemloos kan navigeren door kleine drukke straatjes kan het in de EU ook wel toegestaan worden.
Waarom wordt Lidar uberhaupt continue aangehaald hier?quote:Op maandag 16 juni 2025 23:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Indrukwekkend. Ok, een beeld van omgerekend 800 * 800 pixels in een uur tijd, maar heel netjes met zo'n opzet.
[..]
Wat heeft dat met LiDAR te maken? Die gebruikt camera's en een grote en dure computer.
Omdat de rest van de auto-industrie LiDAR gebruikt en Tesla een vreemde eend in de vijver is? Die steeds meer tegen de beperkingen van de door hun gekozen oplossing aanlopen? Omdat die veel moeite heeft met afstanden bepalen en dingen ontwijken? Wat de reden is dat de rest LiDAR gebruikt? Die binnenkort ook veel goedkoper zijn dan een systeem met alleen camera's? Omdat de AI GPUs steeds duurder worden?quote:Op maandag 16 juni 2025 23:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom wordt Lidar uberhaupt continue aangehaald hier?
Misschien solliciteren bij Tesla Tilburg, kan je ze het wijsmaken. Tot die tijd blijft Tesla innoveren met hen buitenaardse FSD.
Bron?quote:Op maandag 16 juni 2025 23:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
Die steeds meer tegen de beperkingen van de door hun gekozen oplossing aanlopen?
Appels met peren vergelijken imho, Waymo is een niche product, beetje kickstarter achtig welke uiteindelijk failliet zal gaan.quote:Op maandag 16 juni 2025 23:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat de rest van de auto-industrie LiDAR gebruikt en Tesla een vreemde eend in de vijver is? Die steeds meer tegen de beperkingen van de door hun gekozen oplossing aanlopen? Omdat die veel moeite heeft met afstanden bepalen en dingen ontwijken? Wat de reden is dat de rest LiDAR gebruikt? Die binnenkort ook veel goedkoper zijn dan een systeem met alleen camera's? Omdat de AI GPUs steeds duurder worden?
En natuurlijk omdat ze nu voor hun eerste test hetzelfde doen als Waymo (die al een hele tijd niemand meer in de stoel van de bestuurder vereisen), maar dan zonder LiDAR (of radar). Dus dan kunnen we mooi zien wat er het beste werkt. Nog een weekje wachten.
Of die er klaar voor zijn valt nog te bezien, aangezien Tesla's nog steeds niet volledig unsupervised kunnen rijden. Er zijn nog altijd ingrepen nodig.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 00:34 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken imho, Waymo is een niche product, beetje kickstarter achtig welke uiteindelijk failliet zal gaan.
Tesla's rijden er miljoenen mee rond die klaar zijn voor wanneer de wetgeving aangepast gaat worden, zelfs 12 jaar oude Tesla's ontvangen nog software updates. (Model S)
Als Elon op massa schaal de Cybercab of Model Y's kan laten rijdrijden als Taxi's overal te wereld dat is pas een game changer. Met draadloze oplaadstation's en vol automatische schoonmaak robots!
[ x ]
Mooi he. Dat dit allemaal kan anno 2025 dankzij Musk.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 04:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of die er klaar voor zijn valt nog te bezien, aangezien Tesla's nog steeds niet volledig unsupervised kunnen rijden. Er zijn nog altijd ingrepen nodig.
Dat wordt opgevangen door teleoperators en geofencing.
Ja, dat er doden vallen door dit misverstandquote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mooi he. Dat dit allemaal kan anno 2025 dankzij Musk.
Waar gehakt wordt, vallen spaanders.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat er doden vallen door dit misverstand
Dat is een troost voor ouders wiens kind is doodgereden, doordat de bestuurder van de Tesla kennelijk net als jij dacht dat unsupervised FSD enkel een kwestie van achterlopende wetgeving is?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 14:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt, vallen spaanders.
Denk je dat de nasa zonder al die dode apen, honden en katten naar de maan konden vliegen?
Tja, toch leef jij nog.quote:Niemand maakt het uit, ongelukken gebeuren, er vallen gemiddeld 117 verkeersdoden per dag in USA. Alle onbewezen FSD crashes waar doden vallen zullen sterven voor een goed doel, een veiligere wereld.
Elke Tesla adept zou willen sterven om Elon's goddelijke technologie weer een stapje verder te brengen richting perfectie, in alle overige auto's ben je dood en redt je de mensheid niet. In andere auto's ben je gewoon dood.
Ik zou zeggen begin een rechtszaak tegen ze, want je bent de enige die hier wakker om ligt blijkbaar. Is toch niet jouw probleem? als er daadwerkelijk ongelukken gebeuren dan oordeelt de rechter er over en enige schadevergoedingen worden uitgekeerd. Wat Tesla overigens makkelijk kan.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is een troost voor ouders wiens kind is doodgereden, doordat de bestuurder van de Tesla kennelijk net als jij dacht dat unsupervised FSD enkel een kwestie van achterlopende wetgeving is?
[..]
Tja, toch leef jij nog.
En nu weten we dus hoe de leider van een sekte zijn volgelingen de dood in kan praten.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 14:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt, vallen spaanders.
Denk je dat de nasa zonder al die dode apen, honden en katten naar de maan konden vliegen?
Niemand maakt het uit, ongelukken gebeuren, er vallen gemiddeld 117 verkeersdoden per dag in USA. Alle onbewezen FSD crashes waar doden vallen zullen sterven voor een goed doel, een veiligere wereld.
Elke Tesla adept zou willen sterven om Elon's goddelijke technologie weer een stapje verder te brengen richting perfectie, in alle overige auto's ben je dood en redt je de mensheid niet. In andere auto's ben je gewoon dood.
Jij vind het een goed idee om alle Tesla adepten op te roepen om Tesla's onder zo extreem mogelijke omstandigheden te gaan testen, tot ze het niet meer na kunnen vertellen?quote:
Hoezo ben ik de enige?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik zou zeggen begin een rechtszaak tegen ze, want je bent de enige die hier wakker om ligt blijkbaar.
Allemaal bladiebla.quote:Is toch niet jouw probleem? als er daadwerkelijk ongelukken gebeuren dan oordeelt de rechter er over en enige schadevergoedingen worden uitgekeerd. Wat Tesla overigens makkelijk kan.
Snap niet wat voor punt je nu exact probeert te maken, omdat er ergens een keer een dode valt terwijl FSD "aanstaat" gaan ze stoppen of worden ze geboycot? nee zelfs een Hitlah groet volgens jullie kan Tesla niet stoppen.
Vliegtuigen vallen ook wel eens uit de lucht of dat autopilot fouten maakt, gaan we daarom stoppen met vliegen en innoveren? Nu kan ik kinderachtig waymo crash video's vinden of bloopers en posten. Maar ik zou mij dan schamen hoe knullig deze auto's rijden.
Ja, zo gaat dat.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij vind het een goed idee om alle Tesla adepten op te roepen om Tesla's onder zo extreem mogelijke omstandigheden te gaan testen, tot ze het niet meer na kunnen vertellen?
De aanbidding van Tesla en Musk begint hier behoorlijk extreme vormen aan te nemen. En dan vergeet ik nog alle onschuldige buitenstaanders die ook ongevraagd mee mogen helpen met het testen ...
quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij vind het een goed idee om alle Tesla adepten op te roepen om Tesla's onder zo extreem mogelijke omstandigheden te gaan testen, tot ze het niet meer na kunnen vertellen?
De aanbidding van Tesla en Musk begint hier behoorlijk extreme vormen aan te nemen. En dan vergeet ik nog alle onschuldige buitenstaanders die ook ongevraagd mee mogen helpen met het testen ...
Haha een bestuurder kiest er zelf voor om FSD aan te zetten, niet Elon of Tesla. Elke FSD crash is dan ook diegene die achter het stuur zit verantwoordelijk verzekeringstechnisch.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, zo gaat dat.
Kritisch geluid wordt neergesabeld.
Je springt er nogal gretig boven op om een belachelijke uitspraak serieus te nemen zodat je lekker negatief kunt zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij vind het een goed idee om alle Tesla adepten op te roepen om Tesla's onder zo extreem mogelijke omstandigheden te gaan testen, tot ze het niet meer na kunnen vertellen?
De aanbidding van Tesla en Musk begint hier behoorlijk extreme vormen aan te nemen. En dan vergeet ik nog alle onschuldige buitenstaanders die ook ongevraagd mee mogen helpen met het testen ...
Wat jij en die andere knakker doet is geen kritisch geluid, maar geruchten over onveiligheid van FSD/AP, zelfs als een kleuter kan zien dat het bericht niet kan kloppen, blijven pushen als feiten.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, zo gaat dat.
Kritisch geluid wordt neergesabeld.
Dus voor de goede orde, jij steunt de stelling van Baardmans dat er op dit moment een miljoen Tesla's rond rijden waarmee je veilig unsupervised FSD kunt aanzetten. Alleen de wetgeving ligt nog dwars.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 18:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij en die andere knakker doet is geen kritisch geluid, maar geruchten over onveiligheid van FSD/AP, zelfs als een kleuter kan zien dat het bericht niet kan kloppen, blijven pushen als feiten.
Zelfs de Story zou zich ervoor schamen.
Je bent weer met een stropop bezig. Mag je helemaal zelf doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus voor de goede orde, jij steunt de stelling van Baardmans dat er op dit moment een miljoen Tesla's rond rijden waarmee je veilig unsupervised FSD kunt aanzetten. Alleen de wetgeving ligt nog dwars.
Ik steun die stelling niet.
Al sinds 2023 is aangetoond dat een Tesla het stopsignaal van een schoolbus volledig negeert, en gewoon doorrijdt.
Dat is onlangs nog aangetoond met de nieuwste model Y, de nieuwste FSD, in Austin, onder de aanwezigheid van de pers. Waarbij de Tesla 8 x langs de bus rijdt, en 8 x gewoon doorrijdt.
En 8 x een kind dat de weg op rent plat rijdt.
Wat je bij Tesla fans dan als reactie ziet is dat ze het afdoen als geruchten, FUD, etc.
Geen enkele kritiek op Tesla wordt geaccepteerd.
Tesla is God en Musk zijn profeet, en verkeersslachtoffers als gevolg van oneigenlijk gebruik van AP/FSD nevenschade die bijdraagt aan de ontwikkeling van het systeem....
Geen enkele auto die 10kmh of harder reed kan dat "kind" ontwijken. Kind is in de fout. Als ik de vader was en mijn kind stak zo over kreeg hij na het ongeluk nog een tik van mij.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus voor de goede orde, jij steunt de stelling van Baardmans dat er op dit moment een miljoen Tesla's rond rijden waarmee je veilig unsupervised FSD kunt aanzetten. Alleen de wetgeving ligt nog dwars.
Ik steun die stelling niet.
Al sinds 2023 is aangetoond dat een Tesla het stopsignaal van een schoolbus volledig negeert, en gewoon doorrijdt.
Dat is onlangs nog aangetoond met de nieuwste model Y, de nieuwste FSD, in Austin, onder de aanwezigheid van de pers. Waarbij de Tesla 8 x langs de bus rijdt, en 8 x gewoon doorrijdt.
En 8 x een kind dat de weg op rent plat rijdt.
Wat je bij Tesla fans dan als reactie ziet is dat ze het afdoen als geruchten, FUD, etc.
Geen enkele kritiek op Tesla wordt geaccepteerd.
Tesla is God en Musk zijn profeet, en verkeersslachtoffers als gevolg van oneigenlijk gebruik van AP/FSD nevenschade die bijdraagt aan de ontwikkeling van het systeem....
De bedoeling van het stopteken op de schoolbus is dat je daar stopt met je auto.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:02 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Geen enkele auto die 10kmh of harder reed kan dat "kind" ontwijken. Kind is in de fout. Als ik de vader was en mijn kind stak zo over kreeg hij na het ongeluk nog een tik van mij.
Ik accepteer je verlies.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent weer met een stropop bezig. Mag je helemaal zelf doen.
Je kan wel boos worden maar het goddelijke Tesla Neural system leert hier van, dus elke auto moet maar stil staan bij elke schoolbus die ze zien staan? Je moet Tesla's FSD zien als een jong kind dat elke dag bijleert. Continue 24/7 uit verschillende continenten data ontvangt, bug reports krijgt en tips van Tesla bestuurders.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
De bedoeling van het stopteken op de schoolbus is dat je daar stopt met je auto.
De Tesla deed dat 8 x op een rij niet.
Bij supervised FSD heb je altijd nog de bestuurder die dan kan ingrijpen.
Bij unsupervised niet.
En de robottaxi valt onder die laatste categorie.
Daar gaat het om.
Ach, Wantie is grasping at straws, want de data is gewoon duidelijk FSD is veel veiliger dan Waymo met de overbodige Lidar, om maar te zwijgen over een gewone bestuurder.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je kan wel boos worden maar het goddelijke Tesla Neural system leert hier van, dus elke auto moet maar stil staan bij elke schoolbus die ze zien staan? Je moet Tesla's FSD zien als een jong kind dat elke dag bijleert. Continue 24/7 uit verschillende continenten data ontvangt, bug reports krijgt en tips van Tesla bestuurders.
Nogmaals, elke auto had dat kind geraakt. Maar tof dat ze Elon helpen met de ontwikkeling van het beste systeem wat er bestaat.
Blijkbaar niet, want dit is voor het eerst aangekaart in 2022.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je kan wel boos worden maar het goddelijke Tesla Neural system leert hier van
Als die het stopteken geeft en rode zwaailichten aan heeft, moet je als automobilist in de VS stoppen.quote:, dus elke auto moet maar stil staan bij elke schoolbus die ze zien staan?
Kennelijk niet, want dan was de Tesla wel gestopt vanwege het stopteken.quote:Je moet Tesla's FSD zien als een jong kind dat elke dag bijleert. Continue 24/7 uit verschillende continenten data ontvangt, bug reports krijgt en tips van Tesla bestuurders.
Dat doen ze niet, want dit wordt al sinds 2022 door de organisatie aangekaart.quote:Nogmaals, elke auto had dat kind geraakt. Maar tof dat ze Elon helpen met de ontwikkeling van het beste systeem wat er bestaat.
Er is nog geen unsupervised FSD volgens jou.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, Wantie is grasping at straws, want de data is gewoon duidelijk FSD is veel veiliger dan Waymo met de overbodige Lidar, om maar te zwijgen over een gewone bestuurder.
Waymo is ook niet unsupervised. Dus waarom moeten we appels met peren gaan vergelijken?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is nog geen unsupervised FSD volgens jou.
Dus je grijpt zelf naar strohalm in een wanhopige poging Tesla te verdedigen.
Wat is je punt nu precies? Zeg eens wat je wil zeggen over Tesla en Elon, misschien lucht dat je hart. Nu is er in eens een kind dood?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want dit is voor het eerst aangekaart in 2022.
En nog steeds zit deze fout in FSD.
[..]
Als die het stopteken geeft en rode zwaailichten aan heeft, moet je als automobilist in de VS stoppen.
[..]
Kennelijk niet, want dan was de Tesla wel gestopt vanwege het stopteken.
[..]
Dat doen ze niet, want dit wordt al sinds 2022 door de organisatie aangekaart.
Ondertussen is er ook al een kind doodgereden bij een schoolbus met zwaailichten en het stopteken.
Ook daar heeft Tesla niets van geleerd, want de nieuwste versie stopt nog steeds niet bij de schoolbus.
Dus wat leert Tesla precies bij?
Tesla begint gelukkig wèl heel voorzichtig met unsupervised FSD in Austin.
Dat geeft in feite al aan dat Tesla zelf ook niet 100% zeker is dat alle Tesla's probleemloos unsupervised kunnen rondrijden.
Wellicht kunnen ze dai voor 98%, maar Musk beloofde zelf dat FSD beter zou zijn dan een menselijke bestuurder.
Dan gaat het excuus niet op dat een bestuurder het kind ook zou raken.
Die bestuurder was sowieso in overtreding, wegens negeren van een stopteken.
Tesla krijgt steeds meer kritiek in de aanloop naar de robottaxi in Austin.quote:For years, Tesla has promised unsupervised self-driving in all its vehicles built since 2016. Musk explicitly said that customers who bought Tesla’s Full Self-Driving package would be able to “go to sleep” at the wheel of their vehicles and wake up in another city.
Now, Musk is claiming that Tesla has “solved” self-driving with its “robotaxi” launch, but it is vastly different from prior promises.
Tesla plans to operate its own small internal fleet of vehicles with dedicated software optimized for a geo-fenced area of Austin and supported by “plenty of teleoperation.” This is a night-and-day difference compared to deploying unsupervised self-driving in customer vehicles, as promised since 2016
Now, Musk is on record saying that Tesla will only launch the service in a limited area in Austin and even avoid certain intersections that Tesla is not sure it can handle:
We will geo‑fence it. It’s not going to take intersections unless we are highly confident it’s going to do well with that intersection. Or it will just take a route around that intersection.
Jij had natuurlijk gehoopt op een lange lijdensweg, voordat de dood inluidde.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat is je punt nu precies? Zeg eens wat je wil zeggen over Tesla en Elon, misschien lucht dat je hart. Nu is er in eens een kind dood?![]()
Ja, precies.quote:Jij mag vinden wat je vindt, veranderd er niets aan dat Tesla's op dit moment als warme broodjes over de toonbank gaan. De toekomst is rooskleurig, Tesla's worden dagelijks getest op supervised FSD in Europese steden.
Waar jij Tesla op probeert te raken is een nicheproduct. 90% van de kopers koopt of leased een Tesla vanwege de betrouwbaarheid, kwaliteit op garantie, uitmuntende helpsystemen, beste infotainment systeem en mobiele app die bestaat, beste accupakketten en vrijwel gelijk alle opties vanaf de startprijs.
FSD zal lekker in ontwikkeling blijven, terwijl jij aan de zijlijn boe loopt te roepen en niet denkt in mogelijkheden maar in problemen.
Er racen straks duizenden Tesla's langs je heen met juppen die hen yoga meditatie klasje doen in een Tesla FSD onderweg naar kantoor, in kleermakerszit.![]()
Het laatste waar Elon en Tesla zich druk over maken is kritiek volgens mij, anders hadden ze wel iets aan Elon's positie gedaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:19 schreef Wantie het volgende:
Tesla Robotaxi launch is a dangerous game of smoke and mirrors
[..]
Tesla krijgt steeds meer kritiek in de aanloop naar de robottaxi in Austin.
Jij trapte Waymo de grond in vanwege de beperkingen, en nu blijkt Tesla met dezelfde beperkingen te starten.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waymo is ook niet unsupervised. Dus waarom moeten we appels met peren gaan vergelijken?
Ja, precies.quote:Verder komt dit gewoon van Bloomberg ipv het locale suffertje of gekende Tesla haters.
Heb je ook gezien dat Tesla gewoon ondanks dat productie nog niet op niveau is en de goedkopere modellen pas mondjesmaat zijn uitgeleverd wereldwijd, zowel lokaal als mondiaal gewoon de nummer 1 is?
Staat haaks op al jouw shitposts over dat Tesla in de problemen zit.
Nee, ze zijn niet zoals jou...quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het laatste waar Elon en Tesla zich druk over maken is kritiek volgens mij, anders hadden ze wel iets aan Elon's positie gedaan.
Denk je toen al die Boeing 737 Maxjes naar beneden vielen er geen kritiek was? maar ondertussen stapt iedereen in die kisten.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij had natuurlijk gehoopt op een lange lijdensweg, voordat de dood inluidde.
[..]
Ja, precies.
Er mag geen enkel kritisch geluid te horen zijn.
Zelfs als een kind wordt doodgereden zie je dat als een pluspunt voor Tesla...
Het niveau zakt hier met het uur.
Mondkapje op, met een spuitbus een wolkje verf op de voorruit waar de camera's zitten en je bent er van af.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:38 schreef epicbeardman het volgende:
Wat een raar wereldbeeld hebben jullie, FSD is een product naast de al superieure auto's, die al dagelijks tal van levens redden dankzij autopilot.
Het is in ontwikkeling, zonder dit soort dingen te doen kan je niet ontwikkelen, alsof Waymo geen mensen heeft die kunnen ingrijpen. Reed er laatst 1tje 1000 rondjes op een parkeerterrein zonder dat de passagier hem kon stoppen.
Of reed in een bocht een bezorgrobot aan op het zebrapad.
FSD laat zien dat Cybercab gewoon mogelijk gaat zijn, je wilt toch altijd kunnen controleren of je afwijkende informatie ziet vanuit een soort van Network/Car Operation Centre.
Een ongeluk kan ook gebeuren doordat een dronken passagier zonder Elon's goddelijke FSD/autopilot tegen een geadvanceerde Cybercab aanknalt. Dan kan de Tesla medewerker gelijk de hulpdiensten inzenden met een GPS locatie om de passagiers hulp te bieden.
Denken in mogelijkheden...
Goh, weer een van de gekende Tesla haters die keer op keer op keer fake news verspreid (waaronder die Tesla die over de kop ging, weet je nog).quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:19 schreef Wantie het volgende:
Tesla Robotaxi launch is a dangerous game of smoke and mirrors
[..]
Tesla krijgt steeds meer kritiek in de aanloop naar de robottaxi in Austin.
Nogmaals: het gaat niet om kritiek, het gaat om het feit dat jij alleen maar hoogst onbetrouwbare bronnen hebt. Beetje als een discussie met iemand die zijn bronnen over klimaatverandering haalt van echte klimaatontkenners.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij trapte Waymo de grond in vanwege de beperkingen, en nu blijkt Tesla met dezelfde beperkingen te starten.
Tot zover de superioriteit van FSD.
Dat heeft dus ook een leger tele operators en geofencing nodig, om de veiligheid te kunnen garanderen.
[..]
Ja, precies.
De stoom komt uit je oren bij elk flintertje kritiek op Tesla...
Als ze het voor elkaar krijgen een app te maken waarmee je via je telefoon je auto over kunt nemen, kunnen ze de eigenaar aanstellen als veiligheidschauffeur en is het altijd diens schuld als het fout gaat. Je wordt dan geacht mee te kijken als er iemand jouw auto gebruikt als taxi.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:19 schreef Wantie het volgende:
Tesla Robotaxi launch is a dangerous game of smoke and mirrors
[..]
Tesla krijgt steeds meer kritiek in de aanloop naar de robottaxi in Austin.
Ik zal je even uit je droom halen, net zoals grote taxi centrales zal ook Cybercab medewerkers hebben die de auto's beheren, controleert en indien noodzakelijk assistentie verlenen aan de passagiers.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als ze het voor elkaar krijgen een app te maken waarmee je via je telefoon je auto over kunt nemen, kunnen ze de eigenaar aanstellen als veiligheidschauffeur en is het altijd diens schuld als het fout gaat. Je wordt dan geacht mee te kijken als er iemand jouw auto gebruikt als taxi.
Het moeilijkste is dan om dat in te voeren zonder de schijn te wekken dat die auto toch niet helemaal zelfstandig kan rijden. Dus misschien kunnen ze dat gaan promoten als een diagnostische app, waarmee je mee kunt kijken als je auto er zonder jouw vandoor is, met dan ook ergens een knopje om de besturing over te nemen.
Ah, ze hebben ook een knop om de pechhulp te bellen als je geen telefoon bij je hebt? Ja, dat kan wel eens handig zijn. Zit er ook een noodrem in? Gaan ze ook tussen de ritten door de auto (indien nodig) reinigen en/of opladen? Hoeveel kost zo'n abonnement per maand?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik zal je even uit je droom halen, net zoals grote taxi centrales zal ook Cybercab medewerkers hebben die de auto's beheren, controleert en indien noodzakelijk assistentie verlenen aan de passagiers.
Er zal altijd een hulp knop inzitten of dat je direct met een Tesla medewerker kan spreken. Verder is het rijden natuurlijk wel gewoon autonoom.
Maar stel je voor er is een ongeluk gebeurd op de snelweg, achter je staat een dikke file van 300 auto's en je kan er niet langs omdat er 3 auto's total loss voor je staan.
Dan moet je gewoon hulp kunnen vragen aan de taxi service, welke service dit ook is. Waymo/Cybercab of welke toekomstig bedrijf hierin stapt. Je wil ter alle tijde controle over de wagens.
Zo ver ik weet is een digitalisatie helemaal niet nodig met FSD.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ze hebben ook een knop om de pechhulp te bellen als je geen telefoon bij je hebt? Ja, dat kan wel eens handig zijn. Zit er ook een noodrem in? Gaan ze ook tussen de ritten door de auto (indien nodig) reinigen en/of opladen? Hoeveel kost zo'n abonnement per maand?
Edit: dus je zou dat ook bij Waymo kunnen doen, als die dat aan zouden bieden? Ja, dat klinkt logisch, want die doen tenslotte al jaren hetzelfde.
Komen ze dan ook heel Nederland digitaliseren?
Maar dan heeft zo'n alarmcentrale, met medewerkers die stand-by zitten om in te grijpen ook geen nut.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zo ver ik weet is een digitalisatie helemaal niet nodig met FSD.
Meerdere filmpjes van FSD in de jungle op hele enge wegen.
Bekijk deze YouTube-video
Tesla FSD doesn't go easy on me in the jungle. I go crazy, it goes crazier. | Tesla FSD in China
Ze testen zoals je ziet al supervised in de wereld, het systeem leert en blijft maar leren. Zonder enige digitalisatie van steden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar dan heeft zo'n alarmcentrale, met medewerkers die stand-by zitten om in te grijpen ook geen nut.
Dan moeten ze natuurlijk wel eerst een test opzetten met alleen FSD zonder toezicht, om te laten zien dat het werkt. Want dat doen ze nu niet. En dan moeten ze een locatie vinden waar ze dat mogen doen. Ze doen nu een test binnen een gedigitaliseerde omgeving, rijden niet op de gevaarlijke punten en er zitten medewerkers mee te kijken. Daar kun je ze dan een vergunning voor geven, als er geen ongelukken gebeuren. Niet om zomaar te gaan doen waar ze zin in hebben.
Dat laatste weet je niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat niet om kritiek, het gaat om het feit dat jij alleen maar hoogst onbetrouwbare bronnen hebt. Beetje als een discussie met iemand die zijn bronnen over klimaatverandering haalt van echte klimaatontkenners.
Niet serieus te nemen en duidelijk bedoeld om te trollen.
En Tesla start met de beperkingen van Waymo, maar voor Tesla is het het begin. Bij Waymo is het al het maximale. Weet je zelf ook wel.
Dat spreekt elkaar tegen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ze testen zoals je ziet al supervised in de wereld, het systeem leert en blijft maar leren. Zonder enige digitalisatie van steden.
Zo heeft mijn BMW verkeersbord herkenning maar die laat ook niet altijd de juiste snelheid zien, ook bijvoorbeeld na 19:00 niet.
Tesla zal hen neural netwerk gebruiken om adaptief de snelheiden aan te passen, uiteindelijk worden ze de beste bestuurders ter wereld.
Een cybercab zal altijd ondersteuning hebben of een alarmknop ja, stel je voor dat iemand een hartaanval krijgt in een Cybercab of andere autonome dienst. Als hij een lekke band krijgt dan detecteert hij dit waarschijnlijk maar lijkt mij handig dat iemand je kan ondersteunen en gerust stellen dat een gloednieuwe Cybercab al onderweg is om je rit te vervolgen.
En ja ze hebben al schoonmaak robots voor intereur, volgens mij heb ik die op pagina 10 gepost. Ook draadloze systemen waar een Cybercab kan heenrijden als hij low on charge is.
Als Waymo continue scans moet hebben om normaal te kunnen functioneren dan snap ik dat er weinig animo is om hierin te investeren.
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar dan heeft zo'n alarmcentrale, met medewerkers die stand-by zitten om in te grijpen ook geen nut.
Dan moeten ze natuurlijk wel eerst een test opzetten met alleen FSD zonder toezicht, om te laten zien dat het werkt. Want dat doen ze nu niet. En dan moeten ze een locatie vinden waar ze dat mogen doen. Ze doen nu een test binnen een gedigitaliseerde omgeving, rijden niet op de gevaarlijke punten en er zitten medewerkers mee te kijken. Daar kun je ze dan een vergunning voor geven, als er geen ongelukken gebeuren. Niet om zomaar te gaan doen waar ze zin in hebben.
Oh, ja, die ging toen niet over de kop.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, weer een van de gekende Tesla haters die keer op keer op keer fake news verspreid (waaronder die Tesla die over de kop ging, weet je nog).
Dat is geen Tesla he.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Denk je toen al die Boeing 737 Maxjes naar beneden vielen er geen kritiek was?
En die doden zijn een pluspunt?quote:maar ondertussen stapt iedereen in die kisten.Totaal 350 doden.
Nee hoor. De bronnen waarmee jij komt zijn allemaal gekende Tesla haters.quote:Op woensdag 18 juni 2025 05:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat laatste weet je niet.
Verder is bij jou een bron automatisch onbetrouwbaar als die kritisch is tegen Tesla.
Je beperkt dat niet tot mij of Frank, eenieder die hier iets kritisch post krijgt met jou te maken.
Je weet donders goed dat de crux is dat jij beweerde dat het FSD was die de auto de berm in stuurde, terwijl kort daarna bewezen is dat het de bestuurder zelf was die dat deed.quote:Op woensdag 18 juni 2025 06:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, ja, die ging toen niet over de kop.
Dat is ook zo.
Zijn alle mensen die kritisch naar Tesla kijken nu haters? Zijn alle mensen die Tesla en Musk niet verafgoden nu haters? Of is het verschil tussen aanbidden en een objectieve blik gewoon erg groot?quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. De bronnen waarmee jij komt zijn allemaal gekende Tesla haters.
Jij noemt het kritiek, maar feitelijk zijn het leugens die verspreid worden.
En dan is het van tweeën een: ofwel jij bent zo dom dat je steeds maar weer in die opzichtige leugens trapt (zoals dat Tesla veroordeeld zou zijn tot een schadevergoeding van een half miljard binnen enkele weken na het ongeval, wat gewoonweg niet kan), ofwel je weet best dat het leugens zijn, maar je plaatst ze toch.
Voor iemand die denkt slim te zijn, zijn dit wel hele domme vragen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zijn alle mensen die kritisch naar Tesla kijken nu haters? Zijn alle mensen die Tesla en Musk niet verafgoden nu haters? Of is het verschil tussen aanbidden en een objectieve blik gewoon erg groot?
Ah, vragen stellen is dom en alleen de aanbidders zien de Waarheid. Die hebben het licht gezien.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor iemand die denkt slim te zijn, zijn dit wel hele domme vragen.
Overigens, het zijn per definitie hele domme vragen.
Het is voor de inhoud niet zo relevant of het Tesla haters zijn. Alleen als je steevast bij dit soort bronnen shopt, dan ben je niet geïnteresseerd in de waarheid. Net zo goed als dat je iemand over klimaatverandering niet serieus kan nemen als die alleen maar shopt bij klimaatontkenners en alle andere bronnen links laat liggen.
Doden vallen overal, van op het werk tot aan de vaccinatiestraat. Of foutjes in ziekenhuizen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 06:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is geen Tesla he.
Dus dan heb je geen Vem of Beardman die zich haasten om het ongeval te bagatelliseren en Boeing vrij te pleiten, en de nieuwsbronnen de grond in te stampen.
[..]
En die doden zijn een pluspunt?
quote:Relevante informatie over arbeidsomstandigheden bij BYD
Brazilië: Slavernijachtige omstandigheden op bouwplaats (2024)
In december 2024 meldden Braziliaanse autoriteiten dat 163 Chinese bouwvakkers werden gered uit "slavernijachtige omstandigheden" op een bouwplaats van een BYD-fabriek in Camaçari, Brazilië. De arbeiders, ingehuurd door aannemer Jinjiang Construction Brazil, werkten onder vernederende omstandigheden, waaronder:
Sanitaire problemen: Slechts één toilet per 31 werknemers, wat leidde tot lange wachttijden en onmenselijke situaties (werknemers moesten om 4 uur 's ochtends opstaan om naar het toilet te kunnen).
Inbeslagname van paspoorten: Jinjiang Construction confisqueerde de paspoorten van de arbeiders, waardoor hun bewegingsvrijheid werd beperkt.
Looninhouding: 60% van het salaris werd ingehouden, en arbeiders die ontslag namen, moesten hun reis- en retourtickets zelf betalen.
Definitie van slavernijachtige omstandigheden: Volgens de Braziliaanse wet omvatten deze omstandigheden gedwongen arbeid, uitputtende werkuren, vernederende omstandigheden en beperking van bewegingsvrijheid.
Dus, hoe meer doden, hoe veiliger? En hoe zit het met al die aangereden overige verkeersgebruikers? Waar gehakt wordt, vallen spaanders?quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Doden vallen overal, van op het werk tot aan de vaccinatiestraat. Of foutjes in ziekenhuizen.
Daarom is alles ook zo veilig geworden, door OSHA en andere veiligheidsinspecties.
Daarom zal Tesla's FSD ook het veiligste vervoermiddel ter wereld worden.
Het klinkt misschien gek, maar je kunt tegen zowel de uitwassen van Tesla als BYD zijn. Het 1 sluit het ander niet uit.quote:Bij jouw geliefde chineze automarkers hebben ze netten om de fabrieken zodat ze niet zelfmoord plegen of dit soort zaken:
[..]
Nee, domme vragen stellen is dom.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, vragen stellen is dom en alleen de aanbidders zien de Waarheid. Die hebben het licht gezien.
Uiteraard, niemand kan kritiek hebben op Musk zijn goddelijke creaties.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zijn alle mensen die kritisch naar Tesla kijken nu haters? Zijn alle mensen die Tesla en Musk niet verafgoden nu haters?
Dat inderdaad.quote:Of is het verschil tussen aanbidden en een objectieve blik gewoon erg groot?
Alles ter glorie van de fabrikant hè.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Doden vallen overal, van op het werk tot aan de vaccinatiestraat. Of foutjes in ziekenhuizen.
Daarom is alles ook zo veilig geworden, door OSHA en andere veiligheidsinspecties.
Daarom zal Tesla's FSD ook het veiligste vervoermiddel ter wereld worden.
Bij jouw geliefde chineze automarkers hebben ze netten om de fabrieken zodat ze niet zelfmoord plegen of dit soort zaken:
[..]
Paar dagen geleden heb ik nog een kritisch verhaal over Musk geplaatst (post #153).quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Uiteraard, niemand kan kritiek hebben op Musk zijn goddelijke creaties.
Zoals gezegd. Dit is geen objectief topic, al niet vanaf het begin,dit is gewoon een topic met een agenda.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Paar dagen geleden heb ik nog een kritisch verhaal over Musk geplaatst (post #153).
Als jij en Frank nu eens gewoon het bij de feiten houden, dan zou dit onderwerp gewoon interessant kunnen zijn. Nu trekken jullie het onderwerp continue in een moddergevecht. Waarschijnlijk omdat jullie daar in het voordeel zijn, maar geloof mij nou maar: er valt niets te winnen met een discussie op het internet.
Jullie verhalen over hoe gevaarlijk FSD is worden niet gestaafd met feiten en de data die wel beschikbaar is wijst op het tegendeel. Daar kun je lang en breed over lullen, maar dat verandert niets.
Net zo goed als al het gelul over dat Tesla in zwaar weer zit gewoonweg niet klopt, laat staan dat het komt doordat Musk zich bemoeid heeft met de politiek in de VS.
Back to reality.
Feit is dat de nieuwste model Y met FSD niet stopt bij een schoolbus die het stopteken voert.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Paar dagen geleden heb ik nog een kritisch verhaal over Musk geplaatst (post #153).
Als jij en Frank nu eens gewoon het bij de feiten houden, dan zou dit onderwerp gewoon interessant kunnen zijn. Nu trekken jullie het onderwerp continue in een moddergevecht. Waarschijnlijk omdat jullie daar in het voordeel zijn, maar geloof mij nou maar: er valt niets te winnen met een discussie op het internet.
Jullie verhalen over hoe gevaarlijk FSD is worden niet gestaafd met feiten en de data die wel beschikbaar is wijst op het tegendeel. Daar kun je lang en breed over lullen, maar dat verandert niets.
Net zo goed als al het gelul over dat Tesla in zwaar weer zit gewoonweg niet klopt, laat staan dat het komt doordat Musk zich bemoeid heeft met de politiek in de VS.
Back to reality.
Ja, specifiek van jou, VEM en baard.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoals gezegd. Dit is geen objectief topic, al niet vanaf het begin,dit is gewoon een topic met een agenda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |