SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Vervelend voor de achtergebleven Tataren en Oekraïners. De Russen krijgen maar lekker de tering.quote:NEW: Occupied Crimea is poised to face a severe water crisis in the coming months, a crisis that the Russian occupation of Crimea has precipitated and which ongoing Russian mismanagement and resource misallocation will exacerbate.
Read the full update: https://isw.pub/OccupationUpdate061225
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lrgd7kkjkk2p
quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lrgd4j2awc2f
President Zelensky: Ukrainian forces are gradually pushing Russian troops back in the Sumy region, based on a report from Commander-in-Chief Oleksandr Syrsky.
🇺🇦 Unconfirmed reports suggest that Yablunivka has been fully liberated, and Ukrainian forces have advanced into four more settlements.
Nee je kan echt wel een duidelijke trend herkennen dat veel Russische drone units die eerder nog met normale varianten werken nu uitsluitend Fibre optic drones gebruiken en Oekraine er echt nog maar een paar zijn die ze gebruiken.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien worden ze vaker online gezet.
Misschien heb je er een paar gekeken en toont het algoritme er nu meer.
Misschien is het bij Oekraïne nog sterker toegenomen.
Het zegt niks.
quote:❗️Enemy 🇷🇺Tu-95MS planes fly about 12,400 km (or 23 hours in the air) to bomb 🇺🇦Ukrainian cities - this is how difficult the UAV attack on 01.06 on the Olenya/Belaya airbases made "life" for Russian bombers.
Tracking tells us that:
▪️The Russians are hiding 7 Tu-160 planes in the East of the Russian Federation, at two airfields, as far as 6,770 and 7,250 kilometers from Ukraine.
▪️Tu-22M3s from Olenya now sometimes fly to the Sovetsky airfield, which is located in the Komi Republic, 2,400 kilometers from Ukraine.
▪️Tu-95MS now fly between the 3 airbases Olenya/Engels-2/Ukrainka.
https://x.com/front_ukrainian/status/1933138652944626012
Lijkt me wel wat, voor dat apenland wat het ondertussen is geworden.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:01 schreef skysherrif het volgende:
Russen zeggen dat Amerika mee gaat doen aan Intervision, heb nog geen bevestiging gezien van Amerika zelf.
Hier heb ik natuurlijk ook alles gemistquote:Op donderdag 12 juni 2025 23:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lijkt me wel wat, voor dat apenland wat het ondertussen is geworden.
Als je echt kijkt zie je dat er gerefereerd wordt aan de uitspraak van Rutte (5% BNP naar defensie of Russisch leren).quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:58 schreef michaelmoore het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De gesprekspartner van Solovov zegt dat we in Europa allemaal Russisch zullen gaan spreken
Ik denk het niet , maar goed
Er wordt nog gezegd dat Russisch leren een goed idee is, omdat Europeanen dan in Russische fastfoodrestaurants kunnen gaan werken. Als er nog Europeanen over zijn (waarbij natuurlijk gehint wordt op het inzetten van kernwapens).quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je echt kijkt zie je dat er gerefereerd wordt aan de uitspraak van Rutte (5% BNP naar defensie of Russisch leren).
Dus ze zijn een gevaar voor europa en onze soevereiniteitquote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je echt kijkt zie je dat er gerefereerd wordt aan de uitspraak van Rutte (5% BNP naar defensie of Russisch leren).
Geen een oude sovjet staat wat bij europa is gekomen, heeft een lagere gdp per inwoner dan rusland, volgens mij kwam alleen Hongarije een beetje bij ze in de buurt.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er wordt nog gezegd dat Russisch leren een goed idee is, omdat Europeanen dan in Russische fastfoodrestaurants kunnen gaan werken. Als er nog Europeanen over zijn (waarbij natuurlijk gehint wordt op het inzetten van kernwapens).
Oeps. Ja de gemiddelde kwaliteit van de nog levende piloten zal ook wel achteruit gaan.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 17:43 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Die Rus schiet gwn die ander neer in zn su25
(Su25 is bevestigd door de Russen, piloot overleefd en ligt in ziekenhuis met gebroken arm)
Die zullen ondertussen wel in Rusland gemaakt worden massaal. En daarnaast gaat olie door het dak. Een slechte zaak voor Oekraïne dit.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:08 schreef nixxx het volgende:
Hoop dat Israëls aanval op Iran wat invloed heeft op wapen leveranties, geen idee of er trouwens nog shaheds uit Iran komen of zou het allemaal in Rusland gefabriceerd worden nu?
Dan word je toch ook gek als commandant (of hoe zo iemand in leidinggevende functie ook heet), hoe incapabel zijn die lui. Gelukkig maar overigens!quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
Rus schiet de eigen wingman neer , je kunt de raket zien
gestoord he
Ik zat het ff frame voor frame te bekijken maar ze zijn iig aan het flaren (wsl ook chaff) dus ze hebben ergens luverd opgemerkt. De voorste vuurt iig twee ongeleide raketten af en de achterste vuurt er 6 af maar die zijn het voorste toestel al lang en breed gepasseerd voordat die geraakt wordt door iets en is ook compleet uit de sector van de achterste. Ik gok op een riedel 35MM's.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 17:43 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Die Rus schiet gwn die ander neer in zn su25
(Su25 is bevestigd door de Russen, piloot overleefd en ligt in ziekenhuis met gebroken arm)
Die 6 raketten gaan er allemaal ruim langs.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
Rus schiet de eigen wingman neer , je kunt de raket zien òp 0:56
gestoord he
Ja zo leek het even op de eerste beelden, maar wat dan. Valt gewoon uit elkaar? Die vleugel lijkt er af te vallen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zat het ff frame voor frame te bekijken maar ze zijn iig aan het flaren (wsl ook chaff) dus ze hebben ergens luverd opgemerkt. De voorste vuurt iig twee ongeleide raketten af en de achterste vuurt er 6 af maar die zijn het voorste toestel al lang en breed gepasseerd voordat die geraakt wordt door iets en is ook compleet uit de sector van de achterste. Ik gok op een riedel 35MM's.
De voorste wordt iig niet geraakt door zijn maatje.
Als je een riedel 35MM's HE of FAPDS in je toestel krijgt dondert die gewoon uitelkaar hoor.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:18 schreef skysherrif het volgende:
Ja zo leek het even op de eerste beelden, maar wat dan. Valt gewoon uit elkaar? Die vleugel lijkt er af te vallen.
Ah begreep je even verkeerd, ja dat zou kunnen idd.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je een riedel 35MM's HE of FAPDS in je toestel krijgt dondert die gewoon uitelkaar hoor.
Het zijn ongeleide missiles die ze afvuren. Je moet alleen niet op 1 lijn achterelkaar vliegen en dat doen ze niet. Dus in die zin gaat er weinig mis. Ik gok op een Gepard (35MM) oid op de grond.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:21 schreef skysherrif het volgende:
Ah begreep je even verkeerd, ja dat zou kunnen idd.
Lijkt me een fout van de piloot om ze af te vuren zo dicht naast elkaar of wat gaat hier fout.
Hmmmm hoe ver raken die?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zijn ongeleide missiles die ze afvuren, dus er gaat in die zin weinig mis. Je moet alleen niet op 1 lijn achterelkaar vliegen en dat doen ze niet. Dus in die zin gaat er weinig mis. Ik gok op een Gepard oid op de grond.
Zou met de bekende maps iets te ver zijn. Dan gaat het om hooguit een paar kilometer maar goed, we weten de exacte situatie natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:31 schreef skysherrif het volgende:
Hmmmm hoe ver raken die?
48.692779, 38.070195 hier is het gebeurd.
Is het niet gewoon het 30 mm of 23 mm kanon van het vliegtuig erachter?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zat het ff frame voor frame te bekijken maar ze zijn iig aan het flaren (wsl ook chaff) dus ze hebben ergens luverd opgemerkt. De voorste vuurt iig twee ongeleide raketten af en de achterste vuurt er 6 af maar die zijn het voorste toestel al lang en breed gepasseerd voordat die geraakt wordt door iets en is ook compleet uit de sector van de achterste. Ik gok op een riedel 35MM's.
De voorste wordt iig niet geraakt door zijn maatje.
Kogels die een bochtje maken?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 21:06 schreef SillyWalks het volgende:
Is het niet gewoon het 30 mm of 23 mm kanon van het vliegtuig erachter?
Wanted (2008) - Reference view - IMDbquote:
Dat weet ik maar als die raketten dat toestel al niet eens raken dan zal het kanon hem ook niet raken aangezien je het over hetzelfde traject hebt.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:50 schreef SillyWalks het volgende:
Iets serieuzer: perspectief is soms lastig te zien in filmpjes, dus ik sluit het nog niet uit.
Ik ook, het kan ook nog een AD missile zijn die op de max range zit (motor al lang en breed uitgebrand, dus zie je ook geen rookspoor) maar dan zou je verwachten dat je hem moet zien. Maar goed, we wachten wel af.quote:Ben wel benieuwd wie hem anders heeft geraakt?
Ja dat bedacht ik me dus ook. Blijft er niet een eigen raket 'haken' bij de Su25 die neergaat?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:00 schreef Radegast het volgende:
Is het niet de gunpod op die Su25 die malfunctioned?
Die analyse zie ik meer voorbij komen inderdaad. Combinatie oud airframe, slecht onderhoud, hoge g-kracht. Dan valt die vleugel er een keer af.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:22 schreef bedachtzaam het volgende:
Aannemelijker lijkt me dat het de G krachten zijn.
Totaal offtopic, maar wat een kutfilm is dat zegquote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:50 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Wanted (2008) - Reference view - IMDb
Iets serieuzer: perspectief is soms lastig te zien in filmpjes, dus ik sluit het nog niet uit.
Ben wel benieuwd wie hem anders heeft geraakt?
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik maar als die raketten dat toestel al niet eens raken dan zal het kanon hem ook niet raken aangezien je het over hetzelfde traject hebt.
Daarbij is het moment dat het toestel getroffen wordt duidelijk niet in lijn met het achterste toestel. Om even 35mm FAPDS als vergelijking erbij te pakken, die munitie heeft een Vo van 1440m/s en een paar seconden voor de daadwerkelijk treffer vliegt het voorste toestel al ruim buiten de sector.
[..]
Ik ook, het kan ook nog een AD missile zijn die op de max range zit (motor al lang en breed uitgebrand, dus zie je ook geen rookspoor) maar dan zou je verwachten dat je hem moet zien. Maar goed, we wachten wel af.
Hier word je niet veel wijzer van...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:19 schreef skysherrif het volgende:
Hier iets meer beeldmateriaal van andere hoek, maar weet niet of je er wijzer van kan worden.
Wagner is deze week gevlucht uit Mali. Die falen ook in alles:quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:41 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ x ]
Afrika Korps (Ruslandse vervanger van Wagner) in Mali is haar SU-24 (enige fighter jet in Mali atm) kennelijk kwijtgeraakt. Nadat gister een konvooi van ze in Mali ook al overvallen en gedood werd.
Het blijft hilarisch dat ze het het "Africa Corps" hebben genoemd. Wie is de nazi? Jij bent de nazii!quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wagner is deze week gevlucht uit Mali. Die falen ook in alles:
[ x ]
Tja, Poetin is alles wat Trump wil zijn. Blijft fascinerend dat de Amerikanen in een vrije wereld voor die kerel hebben gekozen. 2 keerquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:12 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Trump kijkt wel echt op tegen Putin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |