abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217917704
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom kijk je enkel dat??
Hoe bedoel je waarom kijk je enkel dat?

IK constateer gewoon dat bijna elke Russische video (van "suicide drones" ) nu glasvezeldrones betreft en dat ze dus enorm opgeschaald zijn in die technologie en heel veel schade toebrengen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:27:07 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217918200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:21 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Hoe bedoel je waarom kijk je enkel dat?

IK constateer gewoon dat bijna elke Russische video (van "suicide drones" ) nu glasvezeldrones betreft en dat ze dus enorm opgeschaald zijn in die technologie en heel veel schade toebrengen.
Misschien worden ze vaker online gezet.
Misschien heb je er een paar gekeken en toont het algoritme er nu meer.
Misschien is het bij Oekraïne nog sterker toegenomen.
Het zegt niks.
The End Times are wild
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:27:24 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217918201
Het zegt niks.
[/quote]
The End Times are wild
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:54:19 #254
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217918419
1 miljoen *O*

pi_217918600
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:54 schreef ExTec het volgende:
1 miljoen *O*

[ afbeelding ]
830 per dag, 35 per uur.

En stug doorgaan.
pi_217918655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
830 per dag, 35 per uur.

En stug doorgaan.
Een Russisch mensenleven is niets waard.
De bevolking haalt zijn schouders op en stuurt hun zonen naar de meat grinder aan het front.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217919100
Mooi nieuw standbeeldje in de Moskouse metro.

By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217919144
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:23 schreef nostra het volgende:
Mooi nieuw standbeeldje in de Moskouse metro.

[ afbeelding ]
Ben benieuwd of daar een drone kan landen ;)
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:33:01 #259
6484 ExTec
pi_217919164
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ben benieuwd of daar een drone kan landen ;)
Waarom zou je. Die orc is allang dood.
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:35:38 #260
6484 ExTec
pi_217919190
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een Russisch mensenleven is niets waard.
De bevolking haalt zijn schouders op en stuurt hun zonen naar de meat grinder aan het front.
Dan zou het een goed idee zijn als wij daar rekening mee houden en dus gebruik gaan maken van landmijnen en clustermunitie.
Als het ze toch geen drol uitmaakt....
pi_217919355
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarom zou je. Die orc is allang dood.
Symboliek ;)
  donderdag 12 juni 2025 @ 12:04:45 #263
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217919421
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:54 schreef ExTec het volgende:
1 miljoen *O*

[ afbeelding ]
Iedereen gefeliciteerd!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217919461
quote:
Ik vind het altijd zo lastig te beoordelen wat je met zulke berichten moet.
Er komen al een paar jaar lang artikelen, analyses etc voorbij dat de Russische economie ieder moment écht helemaal in kan storten. Vervolgens komt een maand later weer zo'n artikel en een maand later weer enz. Wat is nu waarheid :?
A mind with a heart of it's own
pi_217919503
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:12 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Er komen al een paar jaar lang artikelen, analyses etc voorbij dat de Russische economie ieder moment écht helemaal in kan storten. Vervolgens komt een maand later weer zo'n artikel en een maand later weer enz. Wat is nu waarheid :?
De waarheid is dat de auteurs van de meeste artikelen schatten dat het midden-eind 2025 problematisch kan gaan worden. Uiteraard kan die datum verschuiven door omstandigheden.

Als je de precieze datum verwacht zal je teleurgesteld worden.
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:10:04 #266
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217919896
quote:

[..]
Klopt wel wat je zegt, doom filmpjes zijn er al jaren. Trouwens ook over China, VS, de dollar etc.
Wat ik als laatste heb begrepen is het zo dat tekorten door Rusland werden opgevangen vanuit reserves. Die zijn nu zo goed als op terwijl de inkomsten uit olie verder opdrogen vanwege de lage olieprijs. Dus er is wel een prangend liquiditeitsprobleem aan het ontstaan.
pi_217919972
quote:

[..]
Dit zijn gewoon macro economische cijfers. En alle cijfers zijn nu in het rood.
Het probleem is dat Europe de afgelopen decennia schatrijk heeft gemaakt, dus dat heeft een paar jaar nodig om teniet te doen.

Iets wat een hoop mensen niet kunnen en/of snappen.

En als je een "expert" in de media ziet, dan is dat geen expert, maar een media figuur.
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:26:26 #268
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217920037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
De waarheid is dat de auteurs van de meeste artikelen schatten dat het midden-eind 2025 problematisch kan gaan worden. Uiteraard kan die datum verschuiven door omstandigheden.

Als je de precieze datum verwacht zal je teleurgesteld worden.
Toch heb ik de indruk dat aan het begin van de oorlog men dacht dat het wel eerder dan in 2025 problematisch zou worden. Hoe vaak er al niet gezegd is dat ze geen geld meer hadden, geen materiaal, geen mensen. Ondertussen hebben ze recent nog terreinwinst geboekt op Oekraïne en wordt het met de bombardementen alleen maar erger.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_217920096
quote:
9s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Toch heb ik de indruk dat aan het begin van de oorlog men dacht dat het wel eerder dan in 2025 problematisch zou worden. Hoe vaak er al niet gezegd is dat ze geen geld meer hadden, geen materiaal, geen mensen. Ondertussen hebben ze recent nog terreinwinst geboekt op Oekraïne en wordt het met de bombardementen alleen maar erger.
Kan nog heel lang doorgaan zolang het Russische volk bestaat uit good boys/girls. Lijden voor de Russische elite, en misschien krijg je een extra ei.
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:33:05 #270
pi_217920114
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kan nog heel lang doorgaan zolang het Russische volk bestaat uit good boys/girls. Lijden voor de Russische elite, en misschien krijg je een extra ei.
Daar ben ik dus bang voor ja, dat het nog heel lang door kan gaan. Langer dan Oekraïne.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_217920125
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Daar ben ik dus bang voor ja, dat het nog heel lang door kan gaan. Langer dan Oekraïne.
Het is vooral spijtig dat Oekraïne zo dichtbij ligt. Anders was dit een heerlijke soap geweest.
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:36:03 #272
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217920149
quote:
9s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Mensen en materiaal hebben ze zat, dat wist iedereen ook wel. Het was vooral de hoop op een instortende economie medio 2025 maar dat is toch niet bewaarheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217920187
quote:

[..]
Oorlog voeren is duur, het hakt in op je bevolkingspiramide en ook de sancties kosten geld.

Hoe lang een land iets volhoudt hangt er vanaf hoeveel vet ze rond de buik hebben en of ze nog landen kunnen vinden om wél zaken mee te doen.

Het gaat economisch echt niet goed in Rusland maar je kan daar blijkbaar heel lang mee wegkomen, vooral als je niets om je bevolking geeft en die bevolking ook niet de macht heeft om er tegen op te staan.
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:41:44 #274
pi_217920204
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mensen en materiaal hebben ze zat, dat wist iedereen ook wel. Het was vooral de hoop op een instortende economie medio 2025 maar dat is toch niet bewaarheid.
Nou ja er werd een tijdje geleden nog enthousiast gemeld dat ze overgeleverd waren aan Sovjet materiaal uit musea, en zelfs ezels. En de inzet van Noord-Koreanen vertaalde ik zelf als gebrek aan eigen mankracht. Ik had zelf verwacht dat Poetin ongeveer een jaar geleden all in zou gaan tot atoombommen aan toe, of er juist helemaal mee op zou houden. Beide bleken niet te gebeuren maar ze blijven maar doorgaan.
pi_217920240
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Nou ja er werd een tijdje geleden nog enthousiast gemeld dat ze overgeleverd waren aan Sovjet materiaal uit musea, en zelfs ezels. En de inzet van Noord-Koreanen vertaalde ik zelf als gebrek aan eigen mankracht. Ik had zelf verwacht dat Poetin ongeveer een jaar geleden all in zou gaan tot atoombommen aan toe, of er juist helemaal mee op zou houden. Beide bleken niet te gebeuren maar ze blijven maar doorgaan.
Uiteindelijk zijn er nog jongeren (als in, mensen die gezond genoeg zijn om te kunnen vechten) genoeg in Rusland.

Maar jongeren die je naar het front stuurt, kunnen niet meer doorstuderen of aan het werk zijn en iets voor je economie betekenen. Dat is een keuze. Offer je die nu op aan het front dan heb je nog generaties lang lage geboortecijfers tenzij je migratie of polygamie toestaat.

En wapens, het lijkt dat o.a. Iran en Noord-Korea wel wapens leveren en China vooral drones (tot zover ik dat paraat denk te hebben).

Als die willen ruilen voor grondstoffen dan kan je dat ook heel lang volhouden.
Maar niet oneindig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')