Had een doorstart moeten zijn, maar vliegtuig stond in landing config.quote:Op donderdag 12 juni 2025 14:37 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt een beetje op die Airbus die ooit bij een vliegshow in Frankrijk in de bomen belandde.
Bekijk deze YouTube-video
Alleen was dat een doorstart.![]()
quote:Twee overlevenden gevonden, één was aan boord van vlucht
De politie heeft een overlevende gevonden in het neergestorte vliegtuig. Ook is een overlevende gevonden in het doktersverblijf waar het toestel is gecrasht. Over de identiteit van deze personen is nog niets bekendgemaakt.
Daar kunnen ze een hoop info van vergarenquote:Op donderdag 12 juni 2025 15:51 schreef KinKiJan het volgende:
Twee overlevenden gevonden, één was aan boord van vlucht (Liveblog nu.nl)
[..]
Wat een chaos altijd in dat landquote:Op donderdag 12 juni 2025 16:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik zou de overlevende uit het vliegtuig zijn
Dan heb je geen engeltje maar de hele evangelie op je schouder zittenquote:Op donderdag 12 juni 2025 16:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik zou de overlevende uit het vliegtuig zijn
Jezus, hoe dan..quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:51 schreef KinKiJan het volgende:
Twee overlevenden gevonden, één was aan boord van vlucht (Liveblog nu.nl)
[..]
Het lijkt wel of de motoren zijn uitgevallen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:19 schreef Frutsel het volgende:
https://x.com/BNODesk/status/1933165120072388995
Andere video vanuit de 'rug'... hij stijgt op en dan lijkt het dus alsof de motoren weigeren of het vliegtuig geen hoogte meer krijgt
Meerdere reacties over "taking off with no flaps" ???
Ja dat dus... engine stalled... no flaps...quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het lijkt wel of de motoren zijn uitgevallen.
Ik kan het op dit filmpje niet goed zien, op de andere leken er wel flaps en slats uitgeschoven, alleen niet in welke configuratie.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:19 schreef Frutsel het volgende:
https://x.com/BNODesk/status/1933165120072388995
Andere video vanuit de 'rug'... hij stijgt op en dan lijkt het dus alsof de motoren weigeren of het vliegtuig geen hoogte meer krijgt
Meerdere reacties over "taking off with no flaps" ???
Meld je aan om voor de FP nieuws te schrijven zou ik zeggenquote:Op donderdag 12 juni 2025 16:27 schreef LethalNinja het volgende:
nog steeds niet belangrijk genoeg voor de FP?
Bedoel je het moment dat de neus omhoog gaat vlak voor de crash? Dat lijkt me bewust gedaan zijnde een noodlanding-achtig scenario.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan het op dit filmpje niet goed zien, op de andere leken er wel flaps en slats uitgeschoven, alleen niet in welke configuratie.
In het eerste filmpje zie je ook dat iets of iemand er voor zorgt dat het toestel pitched. Een dubbele catastrofale motorstoring is extreem zeldzaam en als dat al komt door bijvoorbeeld een birdstrike was dat waarschijnlijk wel te zien geweest.
@Evangelionquote:Op donderdag 12 juni 2025 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan heb je geen engeltje maar de hele evangelie op je schouder zitten
Het kan ook een probleem zijn in de (elektronische) aansturing. Dat er een verkeerde opdracht wordt gegeven buiten de macht van de piloten om.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Een dubbele catastrofale motorstoring is extreem zeldzaam
Ook wel benieuwd, misschien het staartdeel dat ergens anders terecht kwam?quote:
Onmogelijk niet, maar als het al gebeurt is het waarschijnlijk door iets van buitenaf ipv twee keer een complete failure van een motor. Niet uitgesloten hoor, maar daar lijkt het niet op.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:37 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Bedoel je het moment dat de neus omhoog gaat vlak voor de crash? Dat lijkt me bewust gedaan zijnde een noodlanding-achtig scenario.
Dat het toestel niet omhoog komt en zo snel daarna lift verliest in combinatie met/veroorzaakt door lage snelheid, is raadselachtig. Als er sprake was geweest van een defect, zou je verwachten dat de take-off gestopt zou worden bij V1 snelheid. En wat je zegt, direct na take-off beide motoren verliezen is vrijwel onmogelijk, me dunkt?
Ja daar is Boeing bekend mee (MCAS)quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het kan ook een probleem zijn in de (elektronische) aansturing. Dat er een verkeerde opdracht wordt gegeven buiten de macht van de piloten om.
Schijnbaar is er vlak na het opstijgen wel een "mayday" verstuurd naar de verkeerstoren. Maar het is niet duidelijk hoe of waarom. Of althans nog niet bekend gemaakt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Onmogelijk niet, maar als het al gebeurt is het waarschijnlijk door iets van buitenaf ipv twee keer een complete failure van een motor. Niet uitgesloten hoor, maar daar lijkt het niet op.
Het lijkt inderdaad wel alsof beide motoren stoppen met thrust af te geven. Heel raar..
[..]
Ja daar is Boeing bekend mee (MCAS)
Volgens mij zit dat alleen op de 737 max.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja daar is Boeing bekend mee (MCAS)
Ik las daarstraks deze post en ik dacht 'tuurlijk Roos...'quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Daar kunnen ze een hoop info van vergaren
Vliegtuig zag er aardig heel uit voordat ie in dat gebouw dook. Ook geen rook ofzo..quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou geen bom aan boord kunnen zijn ontploft ofzo?
Ah oké, dat filmpje heb ik dan niet gezien.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:03 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Vliegtuig zag er aardig heel uit voordat ie in dat gebouw dook. Ook geen rook ofzo..
Birds?quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik las daarstraks deze post en ik dacht 'tuurlijk Roos...'
Maar voor nu klopt het behoorlijk
“Just 30 seconds after takeoff, there was a loud blast and then we crashed. It all happened so fast. When I came to, I was surrounded by bodies,” he said.
https://x.com/osint613/st(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg
quote:
Niet eens een kind dus. Die schijnen de grootste kans op overleven te hebben, heb ik eens ergens gelezen.quote:
Direct aan een nooduitgang zitten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:11 schreef roos94 het volgende:
Hoe is het mogelijk dat 200+ mensen sterven en 1 persoon in dat ding het overleeft?
Dan is het gewoon zijn tijd nog niet om dood te gaan.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:11 schreef roos94 het volgende:
Hoe is het mogelijk dat 200+ mensen sterven en 1 persoon in dat ding het overleeft?
quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:17 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Direct aan een nooduitgang zitten.
Serieus: geen idee, maar het is een keer eerder gebeurd met dat Nederlandse jongetje.
Er is volgens mij maar één overlevende, die andere vermeende overlevende zou in dat doktershostel gezeten hebben.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:17 schreef -XOR- het volgende:
Begon De Duivelsversen ook niet met 2 overlevenden van een vliegtuigcrash van AirIndia?
Wiki:quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:17 schreef -XOR- het volgende:
Begon De Duivelsversen ook niet met 2 overlevenden van een vliegtuigcrash van AirIndia?
Dat filmpje, die klap, de rook die daarboven uit stak, dat is absurd. Hij is niet eens in coma ofzo. Kerel loopt gewoon naar buiten. Deze gast is van metaal.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dan is het gewoon zijn tijd nog niet om dood te gaan.
Maar het is vaker voorgekomen dat er maar weinig mensen zo iets overleven.
Dan zit je net even "op de juiste plek"
Daarom had ik het ook gepost, nadat ik op seatguru had gekekenquote:Op donderdag 12 juni 2025 17:18 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij zat in ieder geval bij een uitgang, op plek 11a
Gewoon heel veel geluk hebben.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat filmpje, die klap, de rook die daarboven uit stak, dat is absurd. Hij is niet eens in coma ofzo. Kerel loopt gewoon naar buiten. Deze gast is van metaal.
Klopt, maar mcas zat er ook in zonder dat de piloten er (goed) van op de hoogte waren gesteldquote:Op donderdag 12 juni 2025 16:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Volgens mij zit dat alleen op de 737 max.
Weet het eigenlijk wel zeker want dat moest ervoor zorgen dat het vliegtuig zich hetzelfde gedrag vertoonde vergeleken met oudere 737 types. Zodat er geen extra training nodig was etc.
Tja, die hoeft geen loten meer te kopen, al z'n geluk is voor de rest van z'n leven wel zo'n beetje op lijkt me.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat filmpje, die klap, de rook die daarboven uit stak, dat is absurd. Hij is niet eens in coma ofzo. Kerel loopt gewoon naar buiten. Deze gast is van metaal.
En een mega trauma wss ook nog.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:40 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Tja, die hoeft geen loten meer te kopen, al z'n geluk is voor de rest van z'n leven wel zo'n beetje op lijkt me.
Ja dat was echt schandalig. Hoe het dat systeem gebouwd was overigens al schandalig. Had niets te maken met de safety first waar Boeing om bekend stond. Mede doordat alle lastige en kritische engineers ontslagen waren..quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar mcas zat er ook in zonder dat de piloten er (goed) van op de hoogte waren gesteld
Of juist niet. Denk eerder dat hij mega blij is.quote:
Je weet niet met wie hij in dat ding zat. Misschien zn gezin of wat dan ookquote:Op donderdag 12 juni 2025 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Of juist niet. Denk eerder dat hij mega blij is.
Als hij alleen reisde zal hij ongetwijfeld blij zijn maar het kan ook zijn dat hij met z'n gezin ofzo in het vliegtuig zat.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja. Kinderen zijn over het algemeen lichter en kleiner.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet eens een kind dus. Die schijnen de grootste kans op overleven te hebben, heb ik eens ergens gelezen.
Dan moet de piloot bewust heel veel zaken genegeerd hebben, en de co-piloten dan dus ook.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:20 schreef TAmaru het volgende:
Er lijkt op X ook wel consensus te bestaan dat de piloot na het draaien meteen is opgestegen en daarbij niet genoeg vaart heeft kunnen maken. Blijkbaar is er bij dezelfde vlucht andere dagen langer snelheid gemaakt door een stuk verder terug te rijden op de baan. Nu zou hij maar 1.8 km hebben gehad om vaart te maken wat te weinig is.
Dat is vrijwel onmogelijk.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:20 schreef TAmaru het volgende:
Er lijkt op X ook wel consensus te bestaan dat de piloot na het draaien meteen is opgestegen en daarbij niet genoeg vaart heeft kunnen maken. Blijkbaar is er bij dezelfde vlucht andere dagen langer snelheid gemaakt door een stuk verder terug te rijden op de baan. Nu zou hij maar 1.8 km hebben gehad om vaart te maken wat te weinig is.
Dit dus.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:36 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dan moet de piloot bewust heel veel zaken genegeerd hebben, en de co-piloten dan dus ook.
Alles wordt door speciale software berekent en geverifieerd door de piloten door ook zelf alles te berekenen.
Je moet zoiets bijna dan wel bewust doen...
Zijn broer zat ook in het vliegtuig en leeft niet meer dus ik denk niet dat hij zo blij is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Typisch weer, zo'n kneus op X die gaat zeggen dat deze man niet Brits is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik las daarstraks deze post en ik dacht 'tuurlijk Roos...'
Maar voor nu klopt het behoorlijk
“Just 30 seconds after takeoff, there was a loud blast and then we crashed. It all happened so fast. When I came to, I was surrounded by bodies,” he said.
https://x.com/osint613/st(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg
Nou, mocht je ooit met het vliegtuig gaan reizen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:18 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij zat in ieder geval bij een uitgang, op plek 11a
De Sherlock Holmes weer hoor. Of de flaps werkte niet en hij kwam niet omhoog..quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:20 schreef TAmaru het volgende:
Neem aan dat er India wel mensen rondlopen die kunnen optellen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:11 schreef raptorix het volgende:
Mijn eerste idee, veel te zwaar beladen, verbaast me ook niks als je die Indieers ziet reizen, die laaien de shit in alsof ze nooit meer terugkomen.
Ik neem aan dat ze voor een paar Ruppies daar niet zo moeiljk over doen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Neem aan dat er India wel mensen rondlopen die kunnen optellen.
Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze voor een paar Ruppies daar niet zo moeiljk over doen.
Ik werk dagelijks met Indiers samen, zelden zo een maf volk gezien.quote:
Configuratie, flaps enzo, lijkt niet helemaal correct, las ik..quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze voor een paar Ruppies daar niet zo moeiljk over doen.
Tot je bagage gaat schuiven.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Configuratie, flaps enzo, lijkt niet helemaal correct, las ik..
Je moet er nooit achter gaan staan bij een loket. Nog meer tijdverspilling en gezeik dan bij Chinezen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik werk dagelijks met Indiers samen, zelden zo een maf volk gezien.
Dat kwam omdat op Flightradar24 in eerste instantie maar een beperkt aantal ADB-S datapunten aanwezig waren, waardoor dat zo leek. Inmiddels is duidelijk dat wel degelijk de hele baan is gebruikt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:20 schreef TAmaru het volgende:
quote:We are continuing to process data from receiver sources individually. Additional processing confirms #AI171 departed using the full length of Runway 23 at Ahmedabad. RWY 23 is 11,499 feet long. The aircraft backtracked to the end of the runway before beginning its take off roll.
Dat bedoel ik, zal me niet verbazen als ie hoogwaardigheidsbekleder die mee was ook 60 familieleden mee had met allemaal 500 KIlo aan extra gewicht.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet er nooit achter gaan staan bij een loket. Nog meer tijdverspilling en gezeik dan bij Chinezen.
Dan zaten ze er toch niet ver naast.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:11 schreef raptorix het volgende:
die laaien de shit in alsof ze nooit meer terugkomen.
Opnieuw dat moet dan bijna bewust gedaan zijn. Zeker met deze moderne kisten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Configuratie, flaps enzo, lijkt niet helemaal correct, las ik..
Dit is wel een heel raar verhaal hoor.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:20 schreef TAmaru het volgende:
De enige die zijn tafeltje in had geklapt.quote:
I know. We gaan het zien.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:35 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Opnieuw dat moet dan bijna bewust gedaan zijn. Zeker met deze moderne kisten.
Zag ergens in een bron voorbij komen dat hij met zijn broer in het toestel zat.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je weet niet met wie hij in dat ding zat. Misschien zn gezin of wat dan ook
Het probleem is een beetje dat als je opstijgt en onder een lagere hoek van 45 graden komt je dat heel moeilijk gaat corrigeren, en nee ik been profesioneel piloot maar genoeg uren War Thunder gemaakt om dat effect te ervaren.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is wel een heel raar verhaal hoor.
Te weinig snelheid = geen lift = uberhaupt niet loskomen van de vloer.
Daarbij de echte snelheid ontwikkeld het toestel tijdens het opstijgen zelf, wanneer het al los is van de baan.
Beetje afhankelijk van het toesteltype, maar hou de stelregel voor wide bodies 0-300 op de baan, 300-850 in de lucht.
Wat wel kan is dat er te vroeg gedraaid is, waardoor er een bepaalde stall kan ontstaan. Stall is geen lift onder de vleugels. Maar in het filmpje gaat ie vrij recht, met de neus omhoog naar beneden, wat meerdere oorzaken kan hebben.
Dus dat te korte baan = bullshit
Draaien = lijkt onwaarschijnlijk.
Wat zou kunnen is dat de crew echt alle procedures aan hun laars gelapt hebben..quote:
Hij ging op familiebezoek dus dat zijn broer erbij zou zijn geweest lijkt me niet zo gek.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zag ergens in een bron voorbij komen dat hij met zijn broer in het toestel zat.
Maar dat is niet erg betrouwbaar.
Als het zo is, dan is die broer iig omgekomen.
De baan was op. Vandaar het stof dat opwaait als ie loskomt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is wel een heel raar verhaal hoor.
Te weinig snelheid = geen lift = uberhaupt niet loskomen van de vloer.
Daarbij de echte snelheid ontwikkeld het toestel tijdens het opstijgen zelf, wanneer het al los is van de baan.
Beetje afhankelijk van het toesteltype, maar hou de stelregel voor wide bodies 0-300 op de baan, 300-850 in de lucht.
Wat wel kan is dat er te vroeg gedraaid is, waardoor er een bepaalde stall kan ontstaan. Stall is geen lift onder de vleugels. Maar in het filmpje gaat ie vrij recht, met de neus omhoog naar beneden, wat meerdere oorzaken kan hebben.
Dus dat te korte baan = bullshit
Draaien = lijkt onwaarschijnlijk.
Een beetje piloot heeft dat op tijd door en breekt het opstijgen af.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De baan was op. Vandaar het stof dat opwaait als ie loskomt.
Hij is niet vanaf de nummers gestart maar een oprit verder
Dan komt ie niet eens van de grond af.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:11 schreef raptorix het volgende:
Mijn eerste idee, veel te zwaar beladen, verbaast me ook niks als je die Indieers ziet reizen, die laaien de shit in alsof ze nooit meer terugkomen.
Hygiëne e.d. lappen ze daar ook aan hun laars. Dus wie weet...quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:45 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wat zou kunnen is dat de crew echt alle procedures aan hun laars gelapt hebben..
Maar we gaan het idd wel horen..
Dat hij opsteeg zonder flaps bij een buitentemperatuur van 42 graden kan alleen maar betekenen dat het toestel verkeerd geconfigureerd was.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Een beetje piloot heeft dat op tijd door en breekt het opstijgen af.
Ja, en vervolgens zitten een paar stoelen verder een baar dunne indiers die je weg kan blazen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, zal me niet verbazen als ie hoogwaardigheidsbekleder die mee was ook 60 familieleden mee had met allemaal 500 KIlo aan extra gewicht.
Nope, maar als ik zo lees geen halfgare Indische developer waar je niks aan hebt.quote:
Kennelijk heb je nooit een weegschaal gebruikt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, en vervolgens zitten een paar stoelen verder een baar dunne indiers die je weg kan blazen.
500kg op 350.000 kilo maakt niet zo veel uit. Het is een widebody B787, geen Cessna.
'Te zwaar beladen' komt door een combinatie van meer factoren.
Iets met Runway free of others (KL 4805)quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:29 schreef Hyperdude het volgende:
Always Real Fucking 'Portant checklist:
A - aircraft clean, de-iced, anti-ice on if req'd (Air Florida 90)
R - runway alignment (Comair 5191)
F - flaps/slats (Delta 1141 and maybe todays' Air India 171)
P - power settings/EPR (MK 1602 and Air Florida 90)
Dat kan bijna alleen maar als de piloten dan van onjuiste informatie zijn voorzien.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat hij opsteeg zonder flaps bij een buitentemperatuur van 42 graden kan alleen maar betekenen dat het toestel verkeerd geconfigureerd was.
Als het toestel denkt dat hij 10 ton minder weegt en dat het buiten 21 graden is dan gaan de motoren ook een stuk minder power geven.
Het is random twitter, maar het past wel bij de beelden die rond gaan.quote:
Dat is toch ook nieuws? Lees ook dat India Air de nabestaanden 10 miljoen roepies wil geven. Is dat dan wel gepast?quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
bizar dat enkele uren na een vliegtuigcrash de krant een artikel plaatst over hoe beleggers denken over Boeing
Er zijn net 290 mensen omgekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |