abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217919676
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De Capitoolbestorming is in deze relevant omdat Trump, de Republikeinen en ook jij ageren tegen vandalisme en geweldpleging. Er wordt niet 'bij de haren bijgesleept', het hoort thuis in deze discussie.

De bestormers zijn gestraft volgens de letters van de Amerikaanse wet.

Door ze gratie te verlenen worden hun acties vergoelijkt. Dat rijmt logischerwijs niet met in felle bewoordingen veroordelen van de rellen in LA.
Het ageren tegen vandalisme en geweldpleging dateert al vanaf de summer of love toen een hele zomer lang overheidsgebouwen werden vernietigd, de politie werd aangevallen, tientallen dodelijke slachtoffers waren gevallen en er voor miljarden aan schade werd berokkent ook op onschuldige burgers.
De algehele tendens in dit topic was dat we het daar vooral niet over moesten hebben want ongelijkheid en het overgrote deel van de protesten waren vreedzaam.
Als we zo moeten gaan redeneren dan begrijp je natuurlijk toch wel dat we dit topic net zo goed kunnen sluiten.
pi_217919704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Biden stond voor eerlijke processen en had er geen moeite mee als zijn zoon zou zijn opgesloten en naar redelijkheid zou worden behandeld. Het regime van Trump staat daar alleen haaks op. Dit zijn geen verenigde staten meer, maar een maximale verdeeldheid bevorderend project '25 met de grillen van een populistische autocraat die de waan en de emotie van de dag toepast.

De tien geboden hangen nu in klaslokalen in Texas, maar de president zelf heeft bijna alles daarin al overtreden.
De president is niet de rechter, als hij zoveel geloofde in de onschuld van zijn zoon waarom dan een pardon? Nobody is above the law toch?
pi_217919710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Biden stond voor eerlijke processen en had er geen moeite mee als zijn zoon zou zijn opgesloten en naar redelijkheid zou worden behandeld. Het regime van Trump staat daar alleen haaks op. Dit zijn geen verenigde staten meer, maar een maximale verdeeldheid bevorderend project '25 met de grillen van een populistische autocraat die de waan en de emotie van de dag toepast.

De tien geboden hangen nu in klaslokalen in Texas, maar de president zelf heeft bijna alles daarin al overtreden.
Dat hij die pardons gaf geeft wel aan dat Biden niet in de eerlijkheid van het systeem geloofde.
pi_217919713
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Chivaz snapt het verschil ook niet omdat zijn stelling niet is 'Als je gaat lopen rellen en daarbij materiële schade veroorzaakt of wetshandhavers mishandeld moet je worden aangepakt', maar 'er moet lekker ingeknuppeld worden op links werschuw tuig'.
En de definitie van links is dan ook alles wat niet meegaat in het doorzichtig simplistische zwart wit beeld wat deze grote groep geïndoctrineerden door hun propaganda bubbel voorgeschoteld krijgt.

Treurig on te zien dat sommigen na 100 jaar nog steeds niets geleerd lijken hebben over fascisme. Maar wel constant een erg expliciete en extreme mening overal over menen te moeten hebben en te uiten. En dan wel zelf gaan janken als je ze dan fascist noemt.
pi_217919758
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:26 schreef Chivaz het volgende:

John Fetterman, een roepende man in een democratische woestijn.
Fetterman begrijpt waar de stemmen zitten en wat er nodig is om eventueel een verkiezing te winnen.
Doen we niks mee.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217919955
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat hij die pardons gaf geeft wel aan dat Biden niet in de eerlijkheid van het systeem geloofde.
Hij geloofde niet dat het systeem hetzelfde systeem zou zijn onder de sloopkogel van Trump. Dáár zijn zelfs rechtsgeleerden het wel over eens.
pi_217920267
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Doen we niks mee.
Helaas niet, gematigd Amerika kan straks kiezen tussen gematigd rechts in de vorm van Vance en extreem links in de vorm van AOC. Newsom heeft zijn kandidatuur al de nek omgedraaid door op te komen voor illegale immigranten.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 13:49:25 #188
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217920279
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Helaas niet, gematigd Amerika kan straks kiezen tussen gematigd rechts in de vorm van Vance en extreem links in de vorm van AOC. Newsom heeft zijn kandidatuur al de nek omgedraaid door op te komen voor illegale immigranten.
Hardop gelachen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217920432
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hardop gelachen.
Hier idem.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217920514
quote:

[..]
Vance is een 'Never Trump guy' en noemde 'm 'Amerika's Hitler'

https://www.politico.com/(...)mp-comments-00168450

Eens?
  donderdag 12 juni 2025 @ 14:19:48 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217920599
Vance de Poetinpijper gematigd rechts noemen _O- _O- _O- _O- _O-
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 12 juni 2025 @ 14:20:36 #192
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217920617
quote:
Newsom heeft zijn kandidatuur al de nek omgedraaid door op te komen voor illegale immigranten.
Lijkt me nogal een voorbarige conclusie, lijkt me vooral wensdenken.

No-one is illegal on stolen land. vond ik wel een mooie op een protestbord wat ik hier voorbij zag komen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217920761
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Lijkt me nogal een voorbarige conclusie, lijkt me vooral wensdenken.

No-one is illegal on stolen land. vond ik wel een mooie op een protestbord wat ik hier voorbij zag komen.
Ach ja geen mens is illegaal, maakt het dan nog wat uit als ze naar Mexico worden uitgezet? Grenzen zijn wat dat betreft ook maar lijnen op een kaart toch?
  donderdag 12 juni 2025 @ 14:54:37 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217920869
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De Capitoolbestorming is in deze relevant omdat Trump, de Republikeinen en ook jij ageren tegen vandalisme en geweldpleging. Er wordt niet 'bij de haren bijgesleept', het hoort thuis in deze discussie.

De bestormers zijn gestraft volgens de letters van de Amerikaanse wet.

Door ze gratie te verlenen worden hun acties vergoelijkt. Dat rijmt logischerwijs niet met in felle bewoordingen veroordelen van de rellen in LA.
Law and Order, geldt alleen voor voor wie daar nog over kan beschikken.

Ik verbaas mij echt hoe het kan mensen die staan voor vrijheid en rechten, zich(zelf)zo schikken naar een ove rhet paard getilde machtswellusteling. Er komt een dag dat ook zij worden gehaald wanneer zij :blauwoog: door de toorn worden getroffen van de dictator.

Absurd blijft voor mij, hoe een President op eigen houtje zonder instemming of verzoek van een burgemeester of gouverneur op grond van een wet - bedoeld voor heel wat anders - het leger kan inzetten tegen binnenlandse protesten. Ws om andere staten (en bestuurders) met enige aspiraties to verzet, te waarschuwen. het geheel past naadloos in het plan van een autocratisch bewind.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vallon op 12-06-2025 15:08:15 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217920930
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:01 schreef -XOR- het volgende:
Lafbekken met hun oproep tot 'vreedzame demonstraties'. Dat schiet lekker op. De VS is aan het afglijden richting dictatuur en als ze eenmaal onderaan die glijbaan zijn beland doet niemand meer wat.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ze moeten allemaal roepen 'Foei, Trump!' en dat was het. Dan nog kan Donnie zomaar het leger sturen, want hij wil dat iedereen alleen maar aardige dingen over hem zegt. Ook in Frankrijk is de revolutie gedaan met leuzen roepen.

Fransman: 'Leuzen!'
De Revolutie zal bloedeloos verlopen, als links dat toestaat.

Gr gr
Kevin Roberts
Heritage Foundation President

*O* :B
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_217920954
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja dat is hetzelfde als zeggen dat rellen in LA voorkomen omdat de overheid buitensporig optreedt. Ook wel goedpraten genoemd.
De federale overheid word vooral belemmerd in het uitvoeren van de wet. Nederlanders in Nederland mogen verwachten dat ze gehoord worden. Vooral in het geval van ter Apel waar die mensen jarenlang aan hun lot worden overgelaten omdat we vastzitten aan internationale verdragen.
Dat die mensen nu zelf kansloos de grens gaan bewaken zie ik meer als wanhoop dan wat anders.
Wat er in LA gebeurt is natuurlijk wel een beetje anders, daar word de wet uitgevoerd en de lokale overheid doet er alles aan om illegalen in Californië te houden.
  donderdag 12 juni 2025 @ 15:06:02 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217920979
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De president is niet de rechter, als hij zoveel geloofde in de onschuld van zijn zoon waarom dan een pardon? Nobody is above the law toch?
Dat Biden (zijn familie/relaties) pardonneerde had ook alles te maken met anders aanwezig zekerheid dat Trump, getooid met een vergeldingskarakter, ze anders ging straffen (voor het verzet tegen hem als persoon). Anders gezegd, Biden had en heeft gelijk om geen vertrouwen te hebben in de rechtsstaat die Trump voor ogen heeft en aan het bewerkstelligen is.

Het is goed dat een President gratie mag verlenen zodat een volgende "President" de zijnen niet persoonlijk kan treffen. Trump is echter van een totaal ander kaliber die het heel normaal vindt om de ander te koeieneren en misdadigers gratie te verlenen omdat ze zijn plannen uitvoer(d)en. Ik kijk met walging naar de dubbele moraal en helemaal hoe die wordt toegejuicht als nieuwe standaard.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217921061
quote:
18s.gif Op donderdag 12 juni 2025 15:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat Biden (zijn familie/relaties) pardonneerde had ook alles te maken met anders aanwezig zekerheid dat Trump, getooid met een vergeldingskarakter, ze anders ging straffen (voor het verzet tegen hem als persoon). Anders gezegd, Biden had en heeft gelijk om geen vertrouwen te hebben in de rechtsstaat die Trump voor ogen heeft en aan het bewerkstelligen is.

Het is goed dat een President gratie mag verlenen zodat een volgende "President" de zijnen niet persoonlijk kan treffen. Trump is echter van een totaal ander kaliber die het heel normaal vindt om de ander te koeieneren en misdadigers gratie te verlenen omdat ze zijn plannen uitvoer(d)en. Ik kijk met walging naar de dubbele moraal en helemaal hoe die wordt toegejuicht als nieuwe standaard.
Kortom Biden gelooft niet in de rechtsstaat maar gelooft wel in politieke vervolgingen.
Is toch apart van de man die president is geweest en dondersgoed weet dat de rechtspraak onafhankelijk is. Je kan immers geen vonnis afdwingen zonder bewijs, tenzij de rechter niet helemaal zuiver op de graat is maar dat mag je natuurlijk niet zeggen als je gelooft in de rechtsstaat.
Biden heeft met deze pardons vooral laten zien dat hij als de dood was dat zijn zoon en zijn vrienden wel eens het gevang in zouden kunnen draaien.
Heeft verder weinig te maken met Trump, dat is slechts een mooi excuus om zijn pardons te legitimeren.
pi_217921123
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 15:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De federale overheid word vooral belemmerd in het uitvoeren van de wet. Nederlanders in Nederland mogen verwachten dat ze gehoord worden. Vooral in het geval van ter Apel waar die mensen jarenlang aan hun lot worden overgelaten omdat we vastzitten aan internationale verdragen.
Dat die mensen nu zelf kansloos de grens gaan bewaken zie ik meer als wanhoop dan wat anders.
Wat er in LA gebeurt is natuurlijk wel een beetje anders, daar word de wet uitgevoerd en de lokale overheid doet er alles aan om illegalen in Californië te houden.
Ontkennen dat je aan het goedpraten bent en vervolgens gaan goedpraten is niet heel overtuigend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 12 juni 2025 @ 15:36:37 #200
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217921171
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
Law and Order, geldt alleen voor voor wie daar nog over kan beschikken.

Ik verbaas mij echt hoe het kan mensen die staan voor vrijheid en rechten, zich(zelf)zo schikken naar een ove rhet paard getilde machtswellusteling. Er komt een dag dat ook zij worden gehaald wanneer zij :blauwoog: door de toorn worden getroffen van de dictator.

Absurd blijft voor mij, hoe een President op eigen houtje zonder instemming of verzoek van een burgemeester of gouverneur op grond van een wet - bedoeld voor heel wat anders - het leger kan inzetten tegen binnenlandse protesten. Ws om andere staten (en bestuurders) met enige aspiraties to verzet, te waarschuwen. het geheel past naadloos in het plan van een autocratisch bewind.
En laat die gouveneur nu net een kandidaat worden tijdens de volgende verkiezingen...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217921736
quote:

[..]
Newsom heeft zijn kandidatuur al de nek omgedraaid door op te komen voor illegale immigranten.
Denk eerder door zijn standpunt inzake transmensen (spoiler alert voor links) waardoor de alfabet familie niet trapt in zijn huidige ommekeer.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:00:30 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217922812
Texas gaat zich afscheiden samen met California
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 19:30:49 #203
375570 crew  Cyan9
pi_217923156
Ik heb een half topic moeten weggooien, dus bij deze het dringende verzoek om weer ontopic te gaan. De Nederlandse politiek heeft meerdere eigen topics.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217923302

ik zie maar 1 oplossing voor dit probleem.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217923395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Chivaz is wél welkom op de picknick van het Witte huis.
Ja, je maakt een garpje, maar als die snel is, kan die 1000USD verdienen door naar die parade te gaan.

:')

Want het interesseert niemand wat, dus huren ze maar mensen in om daar te verschijnen.

https://washingtondc.crai(...)june/7857143452.html
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_217923428
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:42 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

ik zie maar 1 oplossing voor dit probleem.....
Wat is dit? Een screenshot.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217923462
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, je maakt een garpje, maar als die snel is, kan die 1000USD verdienen door naar die parade te gaan.

Want het interesseert niemand wat, dus huren ze maar mensen in om daar te verschijnen.

[ afbeelding ]

"Flat fee in crypto currency" :') _O-
pi_217923582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wat is dit? Een screenshot.
nee, instagram

daar kan je een hoop beelden en filmpjes zien wat er in amerika gebeurd

complete razzia's
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 12 juni 2025 @ 20:47:15 #210
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217924238
Ik heb het voorstukje geloof ik even gemist. Welke wet heeft Padilla hier overtreden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 12 juni 2025 @ 20:48:53 #211
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217924257
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt mij fake. Ook de tegenstanders van Trump kunnen zoiets plaatsen.
I am a black hole shitting into the void
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 20:54:50 #212
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217924323
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:47 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb het voorstukje geloof ik even gemist. Welke wet heeft Padilla hier overtreden?
Dat gaat de user boven je in ieder geval niet vertellen.

Edit: deze senator werd opgepakt omdat hij het durfde om kritische vragen te stellen aan Noem.
pi_217924368
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Edit: deze senator werd opgepakt omdat hij het durfde om kritische vragen te stellen aan Noem.
Oei, dat lijkt mij een grove schending van het uiten van je mening.
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:00:26 #214
346939 Janneke141
pi_217924387
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hoe durft ie. Direct afvoeren naar Gitmo die gast.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 21:02:16 #215
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217924405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:58 schreef Friggles het volgende:

[..]
Oei, dat lijkt mij een grove schending van het uiten van je mening.
Je moet ook de juiste goedgekeurde mening hebben he.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 21:02:32 #216
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217924409
pi_217924477
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe durft ie. Direct afvoeren naar Gitmo die gast.
Precies. Waterboarden die handel.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_217924515
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke law?
Waarschijnlijk dezelfde als die waarom Newsom gearresteerd zou moeten worden omdat... hij gouverneur is. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:13:12 #219
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217924533
Alsof wappie nog gaat antwoorden, die dumpt weer eens een tweet en verdwijnt, om over een tijdje weer hetzelfde te doen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:13:53 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217924539
Padilla riep dingen dwars door de persconferentie van Noem heen, op zich is het dan ook weer niet zo heel raar dat ie verwijderd wordt:

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:19:40 #221
346939 Janneke141
pi_217924594
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:13 schreef -XOR- het volgende:
Padilla riep dingen dwars door de persconferentie van Noem heen, op zich is het dan ook weer niet zo heel raar dat ie verwijderd wordt:

Ja, dat is onbeschoft (en onverstandig, in die functie) - maar geen wetsovertreding. En uit dit filmpje kan ik ook niet halen dat hij gearresteerd zou zijn.
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:20:57 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217924608
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat is onbeschoft (en onverstandig, in die functie) - maar geen wetsovertreding. En uit dit filmpje kan ik ook niet halen dat hij gearresteerd zou zijn.
Hij werd alleen verwijderd en hij gaat hier zo een persverklaring geven:

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217925093
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij werd alleen verwijderd en hij gaat hier zo een persverklaring geven:

Verwijderd met handboeien om.
twitter
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:18:00 #224
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217925162
Ook leuk dat men nog steeds zegt 'het leger wordt helemaal niet gestuurd naar 'vredige protesten', terwijl Trump een paar dagen geleden nog aangaf het leger te sturen naar mensen die op zaterdag gaan demonstreren. Precies de dag dat er een groot protest op de agenda staat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217925211
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:18 schreef Vis1980 het volgende:
Ook leuk dat men nog steeds zegt 'het leger wordt helemaal niet gestuurd naar 'vredige protesten', terwijl Trump een paar dagen geleden nog aangaf het leger te sturen naar mensen die op zaterdag gaan demonstreren. Precies de dag dat er een groot protest op de agenda staat.
Maar volgens Leavit mogen ze gewoon demonstreren.
Die vond het zelfs een domme vraag.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')