abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217910488

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217910533
Was deze al voorbijgekomen? Excuses, in dat geval:

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217910548
twitter

De campagne van Newsom loopt nog niet helemaal lekker zie ik lol.
Het valt mij overigens ook op dat AOC zich hier buiten houd, die begrijpt natuurlijk ook wel dat haar electorale kansen verdwijnen als sneeuw voor de zon als zij op dit punt in de bres zou springen voor illegalen immigranten.
Tot nu toe speelt AOC het spelletje goed, dat kan nog gevaarlijk worden voor de GOP als de media er in slaagt haar weg te zetten als een gematigde politica.
pi_217910561
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het valt mij overigens ook op dat AOC zich hier buiten houd, die begrijpt natuurlijk ook wel dat haar electorale kansen verdwijnen als sneeuw voor de zon als zij op dit punt in de bres zou springen voor illegalen immigranten.
Tot nu toe speelt AOC het spelletje goed, dat kan nog gevaarlijk worden voor de GOP als de media er in slaagt haar weg te zetten als een gematigde politica.
JD Maybeline wil het leger inzetten vanwege een fototje van een brandende auto. Dan ben je wel echt volledig koekoek.
pi_217910566
De GOP bestaat niet meer overigens.
pi_217910572
Tuurlijk als Vance iets zegt geloven we dat meteen. Die man is zo betrouwbaar. Zoals toen hij het eten van katten en honden verzon. Of toen hij Europa de les kwam lezen over free speech.
Daarentegen heeft hij wel een keer Trump vergeleken met Hitler dus soms komt hij in de buurt van de waarheid maar dat is al wel even terug.
pi_217910575
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
JD Maybeline wil het leger inzetten vanwege een fototje van een brandende auto. Dan ben je wel echt volledig koekoek.
JD Maybeline lol die is leuk.
pi_217910624
quote:
[ x ]
"Geen probleem" ziet natuurlijk op de mate van de span of control die LA heeft, niet of er wel of niet een auto in de fik is gestoken.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  woensdag 11 juni 2025 @ 12:25:01 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217910683
Het woord 'ramptoerist' krijgt echt een hele nieuwe betekenis deze week.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217910712
Zou het Californië trouwens niet sieren als ze de status “sanctuary state” zouden opgeven zodat ICE de illegale criminelen bij de gevangenis kan ophalen?
Een klein beetje medewerking zou zoveel beter zijn voor zijn electorale kansen wat dit betreft.
Die kans is overigens nu wel verkeken wat hij nu ook doet.
pi_217910756
Kan Californië zich niet afscheiden en zich aansluiten bij Canada als 2e staat. ;)
pi_217910759
quote:
[ x ]
AOC heeft al voor jouw post gereageerd: https://bsky.app/profile/aoc.bsky.social/post/3lrc6xjqgss2z

En terecht ook, hiervoor het leger inzetten gaat helemaal nergens over. Dan kun je voor elke voetbalrel het leger inzetten.
Even een post met plaatje over welk gebied we het hebben:

https://bsky.app/profile/noellecook.com/post/3lrcwhkspms2e
pi_217910773
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:
Kan Californië zich niet afscheiden en zich aansluiten bij Canada als 2e staat. ;)
Heel de westkust en de NO-hoek kunnen zich zo aansluiten bij Canada. Maar daar worden wel erg veel centjes verdient, dus dat zal wel niet mogen van de mannen met make-up.
pi_217910777
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:37 schreef Weird- het volgende:

[..]
AOC heeft al voor jouw post gereageerd: https://bsky.app/profile/aoc.bsky.social/post/3lrc6xjqgss2z

En terecht ook, hiervoor het leger inzetten gaat helemaal nergens over. Dan kun je voor elke voetbalrel het leger inzetten.
Even een post met plaatje over welk gebied we het hebben:

https://bsky.app/profile/noellecook.com/post/3lrcwhkspms2e
Op BlueSky, verstandig om het een beetje uit het publieke oog te houden.
pi_217910801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Op BlueSky, verstandig om het een beetje uit het publieke oog te houden.
Ze is immer niet verplicht omdat op het door MAGA goedgekeurde propagandaplatform te doen.
pi_217910805
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:
Dat zou kunnen, maar waarom aansluiten bij Canada? Waarom niet gewoon verder als een op zich zelf staande natiestaat?
Eerlijk is eerlijk, aansluiten bij Mexico is een logischere optie. Dan zijn een hoop illegalen ineens legaal en kan er van illegale immigratie geen sprake zijn.
Daar komt nog bij dat het ooit eens Mexicaans grondgebied was en qua taal moeten er ook niet heel veel problemen ontstaan.
pi_217910818
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze is immer niet verplicht omdat op het door MAGA goedgekeurde propagandaplatform te doen.
Voor een groot bereik is het beter om X te gebruiken. Ik vind het ieder geval zeer verstandig van haar om dit niet aan de grote klok te hangen.
Zo kan ze altijd claimen dat ze zich heeft uitgesproken zonder dat het grote publiek hier weer van heeft.
Het werkt ook heel goed voor Trump dus waarom ook niet voor haar.
pi_217910830
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heel de westkust en de NO-hoek kunnen zich zo aansluiten bij Canada. Maar daar worden wel erg veel centjes verdient, dus dat zal wel niet mogen van de mannen met make-up.
Ik verwacht een tweedeling in de Trumpstaten van Amerika en de Ontwikkelde Staten van Amerika.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 11 juni 2025 @ 12:48:15 #19
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217910837
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
JD Maybeline lol die is leuk.
Nu je hier toch even bent, kun je nog even uitleggen waarom Trump zich bemoeit met een Californische aangelegenheid zonder uitgenodigd te zijn? Jouw soort rechts-extremisten was toch voor maximale zeggenschap voor de Staten?
pi_217910849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Voor een groot bereik is het beter om X te gebruiken. Ik vind het ieder geval zeer verstandig van haar om dit niet aan de grote klok te hangen.
Zo kan ze altijd claimen dat ze zich heeft uitgesproken zonder dat het grote publiek hier weer van heeft.
Het werkt ook heel goed voor Trump dus waarom ook niet voor haar.
Het is inderdaad sowieso altijd verstandig om niet op het propagandaplatform van de extreem rechtse ketaminejunk te posten ja.
pi_217910892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nu je hier toch even bent, kun je nog even uitleggen waarom Trump zich bemoeit met een Californische aangelegenheid zonder uitgenodigd te zijn? Jouw soort rechts-extremisten was toch voor maximale zeggenschap voor de Staten?
Federale wet gaat boven de staten. Ik ben er helemaal voor dat staten zoveel mogelijk autonoom opereren maar als het gaat om immigratie dat voornamelijk een federale kwestie is dan dienen de staten volledige medewerking te geven en dat doen ze niet.
Dit is dus bron van alle ellende, Californië kiest ervoor om illegalen immigranten te beschermen.
Die bescherming heeft er voor gezorgd dat illegalen het idee hebben dat ze het recht hebben om in het land te verblijven.
Nu is er een president die de wet wil handhaven en diezelfde illegalen wil deporteren.
Rellen ontstaan en federale agenten en gebouwen lopen gevaar. Op dat moment heeft de federale overheid in de vorm van Donald Trump het recht om het leger in te zetten voor bescherming en ondersteuning.
  woensdag 11 juni 2025 @ 12:58:34 #22
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217910902
quote:
[ x ]
Het is uiteraard verstandig om dit door de blanke Democraten te laten oplossen (wellicht toch iets geleerd van de universiteitsrellen).

En Gavin heeft nog wel iets goed te maken (al trapt het alfabet er voorlopig niet in).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217910912
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is inderdaad sowieso altijd verstandig om niet op het propagandaplatform van de extreem rechtse ketaminejunk te posten ja.
Als ik een politicus zou zijn dan zou ik een zo groot mogelijk publiek aan willen spreken.
Het lijkt mij dan juist wel wenselijk om op X te posten tenzij ik niet wil dat het grote publiek mijn tweets kan zien.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 juni 2025 @ 13:00:43 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217910927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Federale wet gaat boven de staten. Ik ben er helemaal voor dat staten zoveel mogelijk autonoom opereren maar.....
...als dat niet uitkomt niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:02:08 #25
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217910934
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als ik een politicus zou zijn dan zou ik een zo groot mogelijk publiek aan willen spreken.
Het lijkt mij dan juist wel wenselijk om op X te posten tenzij ik niet wil dat het grote publiek mijn tweets kan zien.
Grappig dat er dan wel allemaal media geband werden in de eerste weken _O-

Volgens mij wil hij vooral geen vrije pers.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Overall beste user 2022 woensdag 11 juni 2025 @ 13:02:40 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217910936
Wat zeggen States Rights fanaten eigenlijk over het inzetten van het heilige 2de Amendement tegen een tirannieke overheid?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217910950
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:02 schreef Ulx het volgende:
Wat zeggen States Rights fanaten eigenlijk over het inzetten van het heilige 2de Amendement tegen een tirannieke overheid?
Dit volk?

Die willen vooral zelf de tirannieke overheid zijn. Daarom zijn ze ook zo stil nu.
pi_217910959
twitter

Kortom het is een issue waar de democraten niet op winnen. Ik vermoed zomaar dat ze de summer of love nog goed kunnen herinneren en ze hebben geen zin in zo’n herhaling.
Daar komt nog bij dat alle sympathie die er mogelijk was verdwijnt als sneeuw voor de zon als illegalen met Mexicaanse en Palestijnse vlaggen zwaaien terwijl de Amerikaanse vlag word verbrand.
pi_217911056
Alles draait om winnen en verliezen. Treurig zeg als je zo’n eendimensionaal wereldbeeld hebt.

Fuck mensenrechten, als ik er maar beter van word!
pi_217911125
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waarom chickende Trump dan voor 60 minutes. Mijn idee hij wilt zonder tegenspraak zijn geïndoctrineerde basis graag aan blijven spreken zonder dat er een kritische vraag gesteld wordt of opmerking over zijn vreemde mening..

Dat is natuurlijk heel normaal in autocratische staten maar heeft niets met democratie te maken..
pi_217911152
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
Was deze al voorbijgekomen? Excuses, in dat geval:

[ x ]
Als het om Star Wars gaat kan ik Andor ook aanbevelen trouwens. Zeker in seizoen 2 zitten er wel wat paralellen met de huidige staat van de wereld.
pi_217911153
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:14 schreef Friggles het volgende:
Alles draait om winnen en verliezen. Treurig zeg als je zo’n eendimensionaal wereldbeeld hebt.

Fuck mensenrechten, als ik er maar beter van word!
De staat heeft jarenlang verzaakt om de problematiek bij de grens te handhaven. Wat je nu ziet is een tegenreactie die tot nu toe nog redelijk mild is geweest.
Als je jarenlang de problematiek die mensen ondervinden wegwuift dan krijg je uiteindelijk een enorme correctie en dat zie je nu live gebeuren.
Het griezelige is dat dit straks zomaar kan overslaan naar Europa. Ook hier is het aan het borrelen en ook hier wuift men de kritiek weg en gaat men zelfs zover om de PVV wederom in een cordon sanitaire te trappen zonder enige oplossingen voor te stellen.
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:34:18 #33
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217911176
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als het om Star Wars gaat kan ik Andor ook aanbevelen trouwens. Zeker in seizoen 2 zitten er wel wat paralellen met de huidige staat van de wereld.
Ah, in dat geval verwacht ik wel dat ze wat Emmy's gaan winnen over een paar maanden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:36:23 #34
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217911182
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Federale wet gaat boven de staten. Ik ben er helemaal voor dat staten zoveel mogelijk autonoom opereren maar als het gaat om immigratie dat voornamelijk een federale kwestie is dan dienen de staten volledige medewerking te geven en dat doen ze niet.
Dit is dus bron van alle ellende, Californië kiest ervoor om illegalen immigranten te beschermen.
Die bescherming heeft er voor gezorgd dat illegalen het idee hebben dat ze het recht hebben om in het land te verblijven.
Nu is er een president die de wet wil handhaven en diezelfde illegalen wil deporteren.
Rellen ontstaan en federale agenten en gebouwen lopen gevaar. Op dat moment heeft de federale overheid in de vorm van Donald Trump het recht om het leger in te zetten voor bescherming en ondersteuning.
Ah, willekeur dus. Cherry picking in de beste extreem-rechtse traditie.

Leg nog even uit dan waarom een illegaal in Californië een probleem op federaal niveau is en het recht op abortus lokaal?
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:36:33 #35
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217911185
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Kortom het is een issue waar de democraten niet op winnen. Ik vermoed zomaar dat ze de summer of love nog goed kunnen herinneren en ze hebben geen zin in zo’n herhaling.
Daar komt nog bij dat alle sympathie die er mogelijk was verdwijnt als sneeuw voor de zon als illegalen met Mexicaanse en Palestijnse vlaggen zwaaien terwijl de Amerikaanse vlag word verbrand.
Altijd leuk, van die polletjes waarvan je de methode niet kan achterhalen.

https://www.axios.com/202(...)ng-disapprove-yougov

Blijf lekker doorgaan met een cheerleader zijn voor de oranje dictator ^O^
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217911202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De staat heeft jarenlang verzaakt om de problematiek bij de grens te handhaven. Wat je nu ziet is een tegenreactie die tot nu toe nog redelijk mild is geweest.
Als je jarenlang de problematiek die mensen ondervinden wegwuift dan krijg je uiteindelijk een enorme correctie en dat zie je nu live gebeuren.
Het griezelige is dat dit straks zomaar kan overslaan naar Europa. Ook hier is het aan het borrelen en ook hier wuift men de kritiek weg en gaat men zelfs zover om de PVV wederom in een cordon sanitaire te trappen zonder enige oplossingen voor te stellen.
Notabene hofnar Baudet kwam met een voorstel, maar de PVV wil zelf niet eens:
_O- _O- _O- _O-

Maar goed, je hebt misschien gemist dat vorige week de PVV DE kans om wat te doen aan de problemen zoals zij die zien, heeft laten schieten. Wat de PVV vooral, en voor een 2e keer, heeft heeft laten zien, is dat er echt niet valt samen te werken met een partijleider die onmogelijk uit de oppositiestand kan komen, ondanks dat hij de grootste van de coalitie is.

We kunnen dus wel concluderen dat Geertje helemaal geen problemen wil oplossen.
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:39:12 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217911204
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:36 schreef mcmlxiv het volgende:

Leg nog even uit dan waarom een illegaal in Californië een probleem op federaal niveau is en het recht op abortus lokaal?
Kan die ook meteen uitleggen waarom illegalen in rode staten blijkbaar geen probleem zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_217911231
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Fantastisch mild. De endlösung is pas bereikt als ze allemaal vernietigd zijn toch?
pi_217911236
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ah, willekeur dus. Cherry picking in de beste extreem-rechtse traditie.

Immigratie is een federale kwestie en abortus is sinds het terugdraaien van Roe vs Wade een kwestie voor de staten. Zo lastig is het allemaal niet. Biden probeerde de gouverneur van Texas nog aan te klagen toen de federale overheid faalde in het bewaken van de grens.
Biden had enigszins een punt dat het niet de taak van Texas was om de grens te bewaken maar de situatie was zo belachelijk dat het uiteindelijk met een sisser is afgelopen.
pi_217911249
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:43 schreef Friggles het volgende:

[..]
Fantastisch mild. De endlösung is pas bereikt als ze allemaal vernietigd zijn toch?
Gedeporteerd, maar wat vind je er van dat deze kwestie zolang is genegeerd en onder Biden zelfs gefaciliteerd? Kun je echt niet begrijpen dat de meerderheid van de Amerikanen wel een beetje klaar is met de illegalen?
pi_217911270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Gedeporteerd, maar wat vind je er van dat deze kwestie zolang is genegeerd en onder Biden zelfs gefaciliteerd? Kun je echt niet begrijpen dat de meerderheid van de Amerikanen wel een beetje klaar is met de illegalen?
Zeker.

Geeft op geen enkele manier een rechtvaardiging om de rechtsstaat opzij te zetten en mensenrechten overboord te kieperen.

In je aanpak zul je humaan moeten blijven en dus niet lukraak mensen oppakken en deporteren. Wreedheid is nu een doel op zich geworden. Een ieder die dat rechtvaardigt is een inslecht mens.
pi_217911283
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Notabene hofnar Baudet kwam met een voorstel, maar de PVV wil zelf niet eens:
[ afbeelding ] _O- _O- _O- _O-

Maar goed, je hebt misschien gemist dat vorige week de PVV DE kans om wat te doen aan de problemen zoals zij die zien, heeft laten schieten. Wat de PVV vooral, en voor een 2e keer, heeft heeft laten zien, is dat er echt niet valt samen te werken met een partijleider die onmogelijk uit de oppositiestand kan komen, ondanks dat hij de grootste van de coalitie is.

We kunnen dus wel concluderen dat Geertje helemaal geen problemen wil oplossen.
Perceptie is alles vrolijke vriend, uiteindelijk staat de PVV er zeer goed voor in de peilingen en zolang de rest van de politiek geen alternatief gaan bieden zal het nog lang onrustig blijven in Den Haag.
Ook hier zie je dat mensen eisen dat er wat gedaan word en ook hier zie je dat de politiek er zijn vinger niet aan wil branden. Eens barst de bom, in Ierland steken ze nu huizen van migranten in de brand. Ik zou dat soort barbaars gedrag het liefst willen voorkomen, dat is beter voor iedereen alleen vraagt het om een beetje ruggengraat van politici.
Helaas zijn Nederlandse politici de meest slappe mensen die ik heb mogen aanschouwen in het leven. Schuilen achter verdragen en de EU en nergens verantwoordelijkheid durven nemen omdat ze bang zijn om uitgesloten te worden van de elite waar ze bij horen.
pi_217911290
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:48 schreef Friggles het volgende:

[..]
Zeker.

Geeft op geen enkele manier een rechtvaardiging om de rechtsstaat opzij te zetten en mensenrechten overboord te kieperen.

In je aanpak zul je humaan moeten blijven en dus niet lukraak mensen oppakken en deporteren. Wreedheid is nu een doel op zich geworden. Een ieder die dat rechtvaardigt is een inslecht mens.
Als je het hier mee eens ben, wat vind je dan van het feit dat staten zoals Californië er alles aan doen om illegalen te beschermen tegen deportaties?
pi_217911317
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je het hier mee eens ben, wat vind je dan van het feit dat staten zoals Californië er alles aan doen om illegalen te beschermen tegen deportaties?
Ik juich het toe dat staten zoals Californië de bevolking, waaronder illegalen, beschermt tegen de federale overheid. Zolang ze geen volwaardig proces krijgen voor de beoordeling van hun burgerlijke status dan is het prijzenswaardig dat de staten daar voor opkomen.

Is er gelukkig toch nog een beetje beschaving in de VS te vinden.
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:55:18 #45
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217911324
&lt;signature here&gt;.
pi_217911347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:53 schreef Friggles het volgende:

[..]
Ik juich het toe dat staten zoals Californië de bevolking, waaronder illegalen, beschermt tegen de federale overheid. Zolang ze geen volwaardig proces krijgen voor de beoordeling van hun burgerlijke status dan is het prijzenswaardig dat de staten daar voor opkomen.

Is er gelukkig toch nog een beetje beschaving in de VS te vinden.
Californië was al een sanctuary state voor Trumps tweede termijn. Hoe rijm je dat met het geen je nu zegt?
pi_217911359
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Perceptie is alles vrolijke vriend, uiteindelijk staat de PVV er zeer goed voor in de peilingen en zolang de rest van de politiek geen alternatief gaan bieden zal het nog lang onrustig blijven in Den Haag.
Ook hier zie je dat mensen eisen dat er wat gedaan word en ook hier zie je dat de politiek er zijn vinger niet aan wil branden. Eens barst de bom, in Ierland steken ze nu huizen van migranten in de brand. Ik zou dat soort barbaars gedrag het liefst willen voorkomen, dat is beter voor iedereen alleen vraagt het om een beetje ruggengraat van politici.
Helaas zijn Nederlandse politici de meest slappe mensen die ik heb mogen aanschouwen in het leven. Schuilen achter verdragen en de EU en nergens verantwoordelijkheid durven nemen omdat ze bang zijn om uitgesloten te worden van de elite waar ze bij horen.
De wil was er, de meerderheid was er. Maar zelfsaboterende Geertje plaatst een incompetente marionet op de voor hem meest belangrijke plaats. Mevrouw bakt er vervolgens werkelijk geen fuck van en Geertje legt de schuld daarvan bij andere partijen. Daarna komt hij met een 10 puntenplan, waar de andere partijen tegen verwachting best over willen praten (maar dan moet Faber wel flink aan de bak en dat wordt natuurlijk lastig). En vervolgens trekt Grote Geert de stekker uit het kabinet.

En dat mensen op iemand willen stemmen die het geen waar hij al 20 jaar hysterisch over krijst zelf niet eens wil waarmaken kan ik ook niet helpen. ¯\_(ツ)_/¯

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 11-06-2025 14:04:18 ]
pi_217911376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Perceptie is alles vrolijke vriend,
Als je weet dat perceptie alles is kan iedereen hier dan ook concluderen dat je een grote propaganda verspreider bent met je stellig gebrachte meningen en xjes welke vaak ontkrachte leugens bleken te zijn. :')
pi_217911399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Californië was al een sanctuary state voor Trumps tweede termijn. Hoe rijm je dat met het geen je nu zegt?
Dan zullen ze het wel prima hebben gevonden hè? Getuige de stemverhoudingen in Californië heeft de plaatselijke bevolking er ook niet veel last van gehad. Misschien dat het dan allemaal toch wel mee valt.

Toch zullen ze in de nieuwe realiteit mee moeten, MITS dat gepaard gaat met een gedegen proces.
pi_217911429
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:04 schreef Friggles het volgende:

[..]
Dan zullen ze het wel prima hebben gevonden hè? Getuige de stemverhoudingen in Californië heeft de plaatselijke bevolking er ook niet veel last van gehad. Misschien dat het dan allemaal toch wel mee valt.

Toch zullen ze in de nieuwe realiteit mee moeten, MITS dat gepaard gaat met een gedegen proces.
Kortom de federale overheid mag tegengewerkt worden op federale kwesties als de lokale bevolking dat steunt.
Dat is dus eigenlijk wat je hier zegt toch?
En de minderheid van de bevolking die wel last ondervinden van illegale immigratie en de rest van het land waar illegalen vrij naar toe kunnen reizen? Die moeten maar lijden omdat landelijk gezien een kleine minderheid vind dat illegalen straffeloos in het land mogen verblijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')