Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
JD Maybeline wil het leger inzetten vanwege een fototje van een brandende auto. Dan ben je wel echt volledig koekoek.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De campagne van Newsom loopt nog niet helemaal lekker zie ik lol.
Het valt mij overigens ook op dat AOC zich hier buiten houd, die begrijpt natuurlijk ook wel dat haar electorale kansen verdwijnen als sneeuw voor de zon als zij op dit punt in de bres zou springen voor illegalen immigranten.
Tot nu toe speelt AOC het spelletje goed, dat kan nog gevaarlijk worden voor de GOP als de media er in slaagt haar weg te zetten als een gematigde politica.
JD Maybeline lol die is leuk.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
JD Maybeline wil het leger inzetten vanwege een fototje van een brandende auto. Dan ben je wel echt volledig koekoek.
"Geen probleem" ziet natuurlijk op de mate van de span of control die LA heeft, niet of er wel of niet een auto in de fik is gestoken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het valt mij overigens ook op dat AOC zich hier buiten houd, die begrijpt natuurlijk ook wel dat haar electorale kansen verdwijnen als sneeuw voor de zon als zij op dit punt in de bres zou springen voor illegalen immigranten.
Tot nu toe speelt AOC het spelletje goed, dat kan nog gevaarlijk worden voor de GOP als de media er in slaagt haar weg te zetten als een gematigde politica.
AOC heeft al voor jouw post gereageerd: https://bsky.app/profile/aoc.bsky.social/post/3lrc6xjqgss2zquote:Op woensdag 11 juni 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Heel de westkust en de NO-hoek kunnen zich zo aansluiten bij Canada. Maar daar worden wel erg veel centjes verdient, dus dat zal wel niet mogen van de mannen met make-up.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:
Kan Californië zich niet afscheiden en zich aansluiten bij Canada als 2e staat.
Op BlueSky, verstandig om het een beetje uit het publieke oog te houden.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:37 schreef Weird- het volgende:
[..]
AOC heeft al voor jouw post gereageerd: https://bsky.app/profile/aoc.bsky.social/post/3lrc6xjqgss2z
En terecht ook, hiervoor het leger inzetten gaat helemaal nergens over. Dan kun je voor elke voetbalrel het leger inzetten.
Even een post met plaatje over welk gebied we het hebben:
https://bsky.app/profile/noellecook.com/post/3lrcwhkspms2e
Ze is immer niet verplicht omdat op het door MAGA goedgekeurde propagandaplatform te doen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Op BlueSky, verstandig om het een beetje uit het publieke oog te houden.
Dat zou kunnen, maar waarom aansluiten bij Canada? Waarom niet gewoon verder als een op zich zelf staande natiestaat?quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:
Kan Californië zich niet afscheiden en zich aansluiten bij Canada als 2e staat.
Voor een groot bereik is het beter om X te gebruiken. Ik vind het ieder geval zeer verstandig van haar om dit niet aan de grote klok te hangen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze is immer niet verplicht omdat op het door MAGA goedgekeurde propagandaplatform te doen.
Ik verwacht een tweedeling in de Trumpstaten van Amerika en de Ontwikkelde Staten van Amerika.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heel de westkust en de NO-hoek kunnen zich zo aansluiten bij Canada. Maar daar worden wel erg veel centjes verdient, dus dat zal wel niet mogen van de mannen met make-up.
Nu je hier toch even bent, kun je nog even uitleggen waarom Trump zich bemoeit met een Californische aangelegenheid zonder uitgenodigd te zijn? Jouw soort rechts-extremisten was toch voor maximale zeggenschap voor de Staten?quote:
Het is inderdaad sowieso altijd verstandig om niet op het propagandaplatform van de extreem rechtse ketaminejunk te posten ja.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Voor een groot bereik is het beter om X te gebruiken. Ik vind het ieder geval zeer verstandig van haar om dit niet aan de grote klok te hangen.
Zo kan ze altijd claimen dat ze zich heeft uitgesproken zonder dat het grote publiek hier weer van heeft.
Het werkt ook heel goed voor Trump dus waarom ook niet voor haar.
Federale wet gaat boven de staten. Ik ben er helemaal voor dat staten zoveel mogelijk autonoom opereren maar als het gaat om immigratie dat voornamelijk een federale kwestie is dan dienen de staten volledige medewerking te geven en dat doen ze niet.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nu je hier toch even bent, kun je nog even uitleggen waarom Trump zich bemoeit met een Californische aangelegenheid zonder uitgenodigd te zijn? Jouw soort rechts-extremisten was toch voor maximale zeggenschap voor de Staten?
Het is uiteraard verstandig om dit door de blanke Democraten te laten oplossen (wellicht toch iets geleerd van de universiteitsrellen).quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Als ik een politicus zou zijn dan zou ik een zo groot mogelijk publiek aan willen spreken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is inderdaad sowieso altijd verstandig om niet op het propagandaplatform van de extreem rechtse ketaminejunk te posten ja.
...als dat niet uitkomt niet.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Federale wet gaat boven de staten. Ik ben er helemaal voor dat staten zoveel mogelijk autonoom opereren maar.....
Grappig dat er dan wel allemaal media geband werden in de eerste wekenquote:Op woensdag 11 juni 2025 12:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als ik een politicus zou zijn dan zou ik een zo groot mogelijk publiek aan willen spreken.
Het lijkt mij dan juist wel wenselijk om op X te posten tenzij ik niet wil dat het grote publiek mijn tweets kan zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |