abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217898085
VAN BOUWVAL NAAR WINST

Ook in 2025 is Het Blok terug bij NET5!

Vanaf maandag 28 april start deze verbouw-reality en gaan zes koppels met elkaar de strijd aan om hun eigen bouwval, kamer voor kamer, op te leveren. De koppels krijgen in Het Blok niet zeven, maar tien weken de tijd om hun toegewezen bouwval om te toveren tot een droomhuis. Binnen het budget en natuurlijk met strakke deadlines!
De koppels leveren iedere week een kamer op, die beoordeeld wordt door een vakkundige jury.
In tegenstelling tot het voorgaande seizoen ligt het kluspand niet in de Randstad, maar in Grave, Noord-Brabant. Het kluspand is het mooie rijksmonument Katrien. Het pand, gebouwd in 1835 door de regenten van het Catharinagasthuis, deed jarenlang dienst als rusthuis en klooster. Nu mogen 6 koppels de hele boel even verbouwen.

Tussendoor krijgen de koppels gezamenlijke klussen en challenges voorgeschoteld. Extra budget en voordelen liggen in het verschiet voor de koppels die uitblinken. Aan het einde worden de appartementen verkocht. Het koppel dat de meeste winst heeft gemaakt, wordt gekroond tot de winnaar van Het Blok en wint 100.000 euro!
Het programma wordt af en toe (als hij zin heeft :P ) gepresenteerd door Dennis van der Geest en is elke werkdag te zien om 20.30 uur. De voice-over is weer zoals vanouds van Harm Edens.

De Spelregels
* Bij een oplevering gaat het puur om de inrichting en om de styling. De afwerking en of alles werkt komt pas aan de orde bij de verkoop en dat wordt op dat moment in de verkoopprijs verrekend. Zijn er bij de oplevering van het hele appartement nog zaken die niet werken, dat worden deze herstelkosten afgetrokken van de verkoopwaarden van het
appartement.

* Op rustdagen mag men niet in het gebouw zijn, en mag er dus niet meer gewerkt worden
(Alle deelnemers zijn van te voren over deze spelregels geďnformeerd.)

De Plattegrond

Het Bouwbudget

De Koppels!

Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_217898129
Oh, gelukkig ben jij er, haha, het andere topic mag wel weg. :D
pi_217898131
Viel mij ook op dat Anoek een soortgelijk roze tuinpak aanhad als Naomi. Ik krijg een een soort onderbuikgevoel dat ze op Naomi wil lijken. Denk ook dat Maurits iets te veel wat kwijlend naar de verkeerde billen kijkt, en slijmerig helpt met sjouwen.
Zou dat overpad gedoe niet opgelost zijn met een bouwliftje? Huur dat ding gezamenlijk voor een paar uurtjes per dag ipv uren gezeik. Ik snap beide partijen hier wel in.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_217898136
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:45 schreef Firuze60 het volgende:
Oh, gelukkig ben jij er, haha, het andere topic mag wel weg. :D
Oh het duurde wat lang ik liep ook achter met kijken :D Plus die van jou zit niet in de reeks
pi_217898161
Heb de uitzending van vandaag nog niet eens uitgekeken, lol.
  maandag 9 juni 2025 @ 22:55:25 #6
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_217898219
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:45 schreef Soury het volgende:
Viel mij ook op dat Anoek een soortgelijk roze tuinpak aanhad als Naomi. Ik krijg een een soort onderbuikgevoel dat ze op Naomi wil lijken. Denk ook dat Maurits iets te veel wat kwijlend naar de verkeerde billen kijkt, en slijmerig helpt met sjouwen.
Zouden Mau en Anoekconda dan 's nachts ook een rollenspel doen? Dus dat Mau Koning Victor I is en Anoekconda is dan de 'Blonde Del'?

En met deze inspirerende gedachte wens ik jullie een goede nacht! :W _O- :s)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_217898233
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:55 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Zouden Mau en Anoekconda dan 's nachts ook een rollenspel doen? Dus dat Mau Koning Victor I is en Anoekconda is dan de 'Blonde Del'?

En met deze inspirerende gedachte wens ik jullie een goede nacht! :W _O- :s)
Iewww........... ;(
pi_217898242
Hmmm, Ray:" Ik wil er helemaal niet bij betrokken zijn want wat mij betreft is het een soort kindercreche."

AAAAARGGGHHHH, die lamlul heeft zelf die noodtrap getrokken naar het appartement van de zussen en daardoor het recht van overpad ingesteld.

Word hier even kotsmisselijk van.
pi_217898256
Wat is er toch met de voiceover? Het is net of het geluid daarvan ineens dof is ofzo. Het viel vrijdag op en vandaag weer. Irritant!

En voor de rest ben ik het gezeik over dat recht van overpad echt beu en helemaal toen de meiden aangaven helemaal niets op te ruimen. Maar goed, dat komt morgen vast goed als je de vooruitblik moet geloven.

En tja, overlast voor de buurt. Dat heb je altijd bij zo'n grote verbouwing. De straten in Grave zijn niet gebouwd voor auto's en al helemaal geen vrachtwagens. Ze zouden de binnenplaats kunnen opruimen maar ook daar zet je niet zomaar een auto neer en de toegang is smal. Dus tja, ik vrees dat het ook een beetje rekening houden met elkaar betekent.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_217898362
Nou, het was geen vuurwerk, het hoogtepunt was misschien een verbale uitval van Chris naar een ingehuurde buurman amateurakteur, totaal niet overtuigend iig. Voor de rest het gezeur over dat recht van overpad bij de strak van de stress staande zusjes. Ze konden dit van tevoren weten, maar ja, ze kozen het grootste en duurste appartement, ga dan maar op de blaren zitten met je ambitie.

De rol van de aannemer is dit keer iets geloofwaardiger dan die van het vorig seizoen, die kwam in pak, deze in bouwvakkersmodus en dan nog verschrikkelijk overdreven met die handen voortdurend in zijn gueriilajacket.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 juni 2025 @ 23:21:18 #11
862 Arcee
Look closer
pi_217898411
Wat een gezemel over dat recht van overpad.

Ik vind dat ze beiden (zowel de zussen als de koppels die door hun appartement willen) wel gelijk hebben. Het is gewoon vervelend.

Waarom zorgen ze niet gewoon met z'n allen voor een fatsoenlijke trap naar boven?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217898421
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:21 schreef Arcee het volgende:
Wat een gezemel over dat recht van overpad.

Ik vind dat ze beiden (zowel de zussen als de koppels die door hun appartement willen) wel gelijk hebben. Het is gewoon vervelend.

Waarom zorgen ze niet gewoon met z'n allen voor een fatsoenlijke trap naar boven?
Dat is Ray zijn verantwoordelijkheid.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 juni 2025 @ 23:24:38 #13
862 Arcee
Look closer
pi_217898432
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan vragen ze Ray.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217898436
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee niet echt, wat ik al eerde zei huur een liftje. Sla de zooi op in de kelder en doe alles in een uurtje. Verleden jaar moesten sommige ook lift of touw/blok huren.
pi_217898442
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:24 schreef Arcee het volgende:

[..]
Dan vragen ze Ray.
Die gaat echt niet voor de camera zijn ongelijk bekennen.
pi_217898454
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:25 schreef Soury het volgende:

[..]
Nee niet echt, wat ik al eerde zei huur een liftje. Sla de zooi op in de kelder en doe alles in een uurtje. Verleden jaar moesten sommige ook lift of touw/blok huren.
Maar dat deden Noami en Victor toch ook even een dag? Waar zowel M&H en de zussen gebruik van maakten. Elke dag zo'n lift huren lijkt te duur. Ray had er voor moeten zorgen dat de trap in de hal eerder klaar was.
pi_217898540
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:29 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Maar dat deden Noami en Victor toch ook even een dag? Waar zowel M&H en de zussen gebruik van maakten. Elke dag zo'n lift huren lijkt te duur. Ray had er voor moeten zorgen dat de trap in de hal eerder klaar was.
Die lift kwam volgens mij met de bezorger van de spullen mee daar was ook voor betaald (behalve de zusjes)
pi_217898549
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:43 schreef Soury het volgende:

[..]
Die lift kwam volgens mij met de bezorger van de spullen mee daar was ook voor betaald (behalve de zusjes)
Precies en die 'liften' toen even mee. En nou blijven zeiken over dat recht van overpad, ze hebben gewoon te maken met een trap en lift in het gebouw die tijdens de verbouwing nog niet werkt.
pi_217898557
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:59 schreef d.k. het volgende:
Wat is er toch met de voiceover? Het is net of het geluid daarvan ineens dof is ofzo. Het viel vrijdag op en vandaag weer. Irritant!

En voor de rest ben ik het gezeik over dat recht van overpad echt beu en helemaal toen de meiden aangaven helemaal niets op te ruimen. Maar goed, dat komt morgen vast goed als je de vooruitblik moet geloven.

En tja, overlast voor de buurt. Dat heb je altijd bij zo'n grote verbouwing. De straten in Grave zijn niet gebouwd voor auto's en al helemaal geen vrachtwagens. Ze zouden de binnenplaats kunnen opruimen maar ook daar zet je niet zomaar een auto neer en de toegang is smal. Dus tja, ik vrees dat het ook een beetje rekening houden met elkaar betekent.
Hier was het ook erg dof.

Mijn laatste reactie erop:
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:25 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Goh zou het soms door de opstelling komen van bepaalde mensen. ;)

Als ik Marit & zus was dan had ik gewoon elke keer mijn eigen spullen naar binnen gebracht, en vervolgens die deur gestut met stempels, stuk of 3 je wilt natuurlijk niet dat de tent instort, en dan boel weer vrijgeven voor de andere koppels...
Verder heb ik soms ook wel het idee naar een stel acteurs te kijken die voor de camera wat gereedschap vasthoud, wat hebben we ze nou echt zien doen? En waarom lijkt Marit voor geen meter op Roelie? En waarom lopen er telkens random mensen in kluskleding in beeld?
pi_217898564
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Precies en die 'liften' toen even mee. En nou blijven zeiken over dat recht van overpad, ze hebben gewoon te maken met een trap en lift in het gebouw die tijdens de verbouwing nog niet werkt.
Ja de kruidenvrouwtjes lopen wel wat te zeiken, maar aan de andere kant snap ik ook wel dat als mensen constant door je plek lopen waar je werkt rete irritant is. M.a.w. ze discussiëren uren lang en nog steeds is er geen oplossing. Tijd is geld huur een lift gezamenlijk
pi_217898565
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:49 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]

[..]
Verder heb ik soms ook wel het idee naar een stel acteurs te kijken die voor de camera wat gereedschap vasthoud, wat hebben we ze nou echt zien doen? En waarom lijkt Marit voor geen meter op Roelie? En waarom lopen er telkens random mensen in kluskleding in beeld?
Huh? Meen je dat nou
pi_217898572
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:49 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]

[..]
Niet in beeld, bedoel je? Geen idee of Roelie eigen handig een tegelwand in elkaar heeft gezet en of Mark de graniettegels in de badkamer en toilet zelf heeft gelegd, we hebben dat niet op beeld. Sowieso weinig klussen in beeld, eerder het gemor tussendoor of suf gezoek in de praxis.
pi_217898587
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:53 schreef Soury het volgende:

[..]
Huh? Meen je dat nou
Het kan ook gewoon aan mij liggen, maar buiten de neus om had ik niet kunnen zien dat het zussen zijn.
pi_217898594
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 00:00 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Het kan ook gewoon aan mij liggen, maar buiten de neus om had ik niet kunnen zien dat het zussen zijn.
Ik wel, ze willen beiden niet verliezen. :D
pi_217898596
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 00:00 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Oh nou ik wel hoor al zijn ze qua karakter wel wat verschillend. Maar wat dat betreft moet je mij en mijn zus ook niet naast elkaar zetten.
pi_217898659
Even resumerend: de centrale trap en lift zat nog ver in de verbouwing, waardoor de eerste verdieping niet direct bereikbaar was, alleen door een tijdelijke trap van buiten door het appartement van M&R. Gebruik van overpad werd maar half doorgegeven door Ray aan de zussen (welk termijn, hoelang, wat en hoe?) . Die kregen er alleen maar meer last van en gingen klagen en hun eigen regels stellen (alleen op donderdag tussen 8 en 10 uur mogen jullie materiaal door ons appartement slepen) dat is totaal niet praktisch en belemmert de andere bouwers.

Daarnaast gaat de verdeling in verdiensten met appartement A1 nu al helemaal fout. Mausywert heeft nog geen reet uit gevoerd en krijgt bijv al 1000 euro voor zijn adviezen uit de begroting.

Dat wij geen duidelijke begrotingen en uitgaven te zien krijgen van de deelnemers zegt mij ook al genoeg.

Corrupte bende daar in Grave :D _O-
pi_217898852
Er is ook gewoon geen optie om een andere lift of trap te plaatsen rond het pand want geen plek op de binnenplaats en de rest zijn straten of stoep (en daar staat de steiger). Al het materiaal via de steiger gaat ook niet, die wordt gebruikt door de mannen van Ray die de voegen en de kozijnen vervangen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:33:23 #28
124676 RobertoCarlos
pi_217899512
En dan is er nog die verkrachtingsopmerking van 'Koning Victor I'..... echt ongelofelijk dat ie dat zegt en dat dat gewoon ook uitgezonden wordt... :N
pi_217899545
Hieronder een spoiler van iemand (ik) die gisteren ff bij Katrien is wezen loeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217899683
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
En dan is er nog die verkrachtingsopmerking van 'Koning Victor I'..... echt ongelofelijk dat ie dat zegt en dat dat gewoon ook uitgezonden wordt... :N
Heb die blijkbaar gemist, al kijk ik de afleveringen de laatste weken maar half door al het geruzie en gekonkel onderling. Wordt tijd dat ze weer eens klussende mensen laten zien.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:16:54 #31
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217901153
quote:
Die heb ik ook gemist :?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217901993
idem, wat was de opmerking?
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:22:45 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217902175
quote:
Niets van meegekregen…
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:36:15 #34
124676 RobertoCarlos
pi_217902290
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:04 schreef __Fokker__ het volgende:
idem, wat was de opmerking?
Wat ie zei, kwam daar in feite op neer...

Naomi zat dus te klagen over dat ze toegang moesten vragen om door de woonkamer en over de gang van de Kluszussen te mogen.

Naomi zei: "Nou, als ik er zin in heb om over die gang te gaan, dan ga ik er toch écht gewoon over, ook al mag dat niet!"
Waarop Victor zei: "Dus eigenlijk wat ik altijd bij jou doe"
En hij lachte er niet eens bij of zo... :P

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 10-06-2025 15:42:02 ]
pi_217902583
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Wat ie zei, kwam daar in feite op neer...

Naomi zat dus te klagen over dat ze toegang moesten vragen om door de woonkamer en over de gang van de Kluszussen te mogen.

Naomi zei: "Nou, als ik er zin in heb om over die gang te gaan, dan ga ik er toch écht gewoon over, ook al mag dat niet!"
Waarop Victor zei: "Dus eigenlijk wat ik altijd bij jou doe"
En hij lachte er niet eens bij of zo... :P
Ik denk dat iedereen wel een Victor kent, of heeft gekend, op TV gedraagd hij zich nog redelijk netjes, met een kleine slip af en toe.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:16:20 #36
124676 RobertoCarlos
pi_217902693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:05 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Ik denk dat iedereen wel een Victor kent, of heeft gekend, op TV gedraagd hij zich nog redelijk netjes, met een kleine slip af en toe.
Zeker, maar ik schrok hier toch wel van (misschien ook juist wel daarom)......
Je went er een soort van aan, maar het zijn natuurlijk zieke opmerkingen, zeker als het niet als een grap gezegd wordt...
pi_217903099
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Je went er een soort van aan, maar het zijn natuurlijk zieke opmerkingen, zeker als het niet als een grap gezegd wordt...
Ja bij de gemiddelde dame zou het zeker not done zijn. Bij Naomi, naja laat we erop houden dat ze elkaar vast verdienen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:55:30 #38
124676 RobertoCarlos
pi_217903139
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:52 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Ja bij de gemiddelde dame zou het zeker not done zijn. Bij Naomi, naja laat we erop houden dat ze elkaar vast verdienen.
Ja, zo kun je het ook zien :s) ^O^
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:35:25 #39
124676 RobertoCarlos
pi_217903502
Heb ik het trouwens nou goed begrepen dat NaoVic geen vloer gaan leggen? Maar dan gaan ze toch de oplevering niet halen? Of in ieder geval niet winnen, lijkt me....

Dan winnen ze dus uiteindelijk niet eens zoveel opleveringen... :X
pi_217904093
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik kom uit Rotterdam, hij woont in Spijkenisse.
Ik zag het wel duidelijk als grap. Want zij zei overheen en hij gaat erop door met een seksgrapje. Sommige grappen worden in deze regio vaak met een stalen bek gezegd. Ik zag in ieder geval geen kern van waarheid in de opmerking. Is bouwvakkershumor. Mag je van vinden wat je wil hoor, ik ben er kennelijk aan gewend (als vrouw).

Ik hoor dit soort dingen ook wel eens op mijn werk, bijv. over hun partner (niet in de zin van er overheen). Als ik dan zeg: jaja, durf je thuis niet te zeggen. Krijg ik vaak de schoorvoetende reactie: nee klopt, heb thuis niks te vertellen.
Grote mond allemaal dit soort heren.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 20:21:10 #41
124676 RobertoCarlos
pi_217904980
Bedankt voor jouw uitleg! Leerzaam dit ^O^
  dinsdag 10 juni 2025 @ 20:42:18 #42
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217905195
En de zussen redeneren weeeeer naar zichzelf toe -O-
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 20:45:53 #43
124676 RobertoCarlos
pi_217905232
En Anouk en Naomi zitten weer heeel dicht tegen elkaar aan op het trappetje... beetje eng :X

Chris is nog steeds gestressed....
pi_217905238
Lekker veel herhaling, Ray die hetzelfde zegt en Faisal blaast weer op de vuvuzela,
  dinsdag 10 juni 2025 @ 20:46:24 #45
124676 RobertoCarlos
pi_217905240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 20:42 schreef V. het volgende:
En de zussen redeneren weeeeer naar zichzelf toe -O-
Ja... ze doen het ook echt bewust, erg jammer...
  dinsdag 10 juni 2025 @ 20:47:48 #46
124676 RobertoCarlos
pi_217905258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 20:46 schreef __Fokker__ het volgende:
Lekker veel herhaling, Ray die hetzelfde zegt en Faisal blaast weer op de vuvuzela,
Kan ook haast niet anders, we zijn al 6 weken bezig... en de werkzaamheden enzo veranderen nou ook niet zo heel veel. Ik vind de grappen van Faisal inderdaad nu wel flauw worden....
pi_217905267
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 20:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Kan ook haast niet anders, we zijn al 6 weken bezig... en de werkzaamheden enzo veranderen nou ook niet zo heel veel. Ik vind de grappen van Faisal inderdaad nu wel flauw worden....
Dat kan, maar exact hetzelfde is gisteren uitgezonden.
pi_217905280
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 20:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Nu pas
pi_217905349
Waarom is "mos" zo passen voor deze mensen...
  dinsdag 10 juni 2025 @ 20:55:16 #50
124676 RobertoCarlos
pi_217905366
OMG, Knabbel en Babbel, ga nou gewoon knallen! En niet met mos bezig zijn :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')