Een beetje zoals een voatbalcoach die nog steeds het volste vertrouwen van de club heeft, schat ik in.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:29 schreef Fietsertje70 het volgende:
In hoeverre is Yesilgoz nog steeds de onomstreden partijleider van de VVD?
Inderdaad, zodra het bestuur zijn steun uitspreekt voor haar dan weet je wel hoe laat het isquote:Op maandag 9 juni 2025 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een beetje zoals een voatbalcoach die nog steeds het volste vertrouwen van de club heeft, schat ik in.
Dat wordt een gezellig functioneringsgesprek na de verkiezingen.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een beetje zoals een voatbalcoach die nog steeds het volste vertrouwen van de club heeft, schat ik in.
Dat blijkt dus niet waar. Alleen al vanwege de vele oproepen in de media van vVD leden om liever naar Timmermans dan naar Wilders te kijken.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik zeg dat VVD en PvdA samen in de buurt van de 40 zetels komen, meer niet.
En met de injectie van het GL gedachtengoed is samenwerking tussen PvdA en VVD een no-go voor de VVD achterban. Als Yesilgoz haar positie wil veilig stellen kan ze beter de PvdA uitsluiten.
Dat hangt ook nog helemaal af van hoe de campagne verloopt. Bijvoorbeeld bij Balkenende1, 15 mei 2002 waren de verkiezingen.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat sowieso, pas een maandje of zo voor de verkiezingen worden ze vaak wat serieuzer.
Die peiling zit 14 zetels van het uiteindelijke resultaat voor CDA af en is 2 weken voor de verkiezingen. PvdA wordt 7 zetels overschat. Uiteindelijke resultaat 43 zetels CDA 23 voor PvdA totaal geen nek aan nek race dus. En dat is een peiling 2 weken voor de verkiezingen.quote:NIPO peiling voorspelt nek-aan-nekrace
woensdag 1 mei 2002, 18:28
Als we de voorspellingen van NIPO mogen geloven, beloven de verkiezingen een nek-aan-nekrace te worden tussen PvdA (30 zetels in de peiling), CDA (29 zetels), Lijst Pim Fortuyn (26 zetels) en VVD (24 zetels).
Het bestuur draagt altijd een lijsttrekker voor en in zo goed als 100% van de gevallen wordt die persoon dat dan ook. Dat is wat het bestuur bij Yeşilgöz heeft gedaan.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad, zodra het bestuur zijn steun uitspreekt voor haar dan weet je wel hoe laat het is
Kunnen ze dat gesprek dan niet beter voor de verkiezingen houden?quote:Op maandag 9 juni 2025 21:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat wordt een gezellig functioneringsgesprek na de verkiezingen.
Nou vergeet je wel een politieke moord, waarbij Melkert steeds negatief had gepraat over Fortuyn en Balkenende zixh afzijdig had gehouden. Dat verschoof idd alles die verkiezingen.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat hangt ook nog helemaal af van hoe de campagne verloopt. Bijvoorbeeld bij Balkenende1, 15 mei 2002 waren de verkiezingen.
[..]
Die peiling zit 14 zetels van het uiteindelijke resultaat voor CDA af en is 2 weken voor de verkiezingen. PvdA wordt 7 zetels overschat. Uiteindelijke resultaat 43 zetels CDA 23 voor PvdA totaal geen nek aan nek race dus. En dat is een peiling 2 weken voor de verkiezingen.
Je hebt blijkbaar geen idee hoe de achterban, lees stemmers, van die club in elkaar steekt, die hebben aan GL (en dus ook de combinatie PvdA-GL) een veel grotere hekel dan aan de PVV. Die paar partij prominenten die opduiken zijn niet representatief voor het electoraat van de partij.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat blijkt dus niet waar. Alleen al vanwege de vele oproepen in de media van vVD leden om liever naar Timmermans dan naar Wilders te kijken.
Natuurlijk zien ze het niet als ideaalbeeld, maar als er geregeerd moet worden zet VVD zich er echt wel overheen en gaat met PvdA-GL in zee. Ze hebben ook al veel geregeerd met gedoogsteun van GL en 2x bijna een kabinet gevormd met GL. Het was GL die toen de stekker er uit trok, niet de VVD.
Volgens mij vergeet je dat de PVV dit kabinet heeft laten knallen en dat dit door de VVD niet in dank wordt afgenomenquote:Op maandag 9 juni 2025 21:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar geen idee hoe de achterban, lees stemmers, van die club in elkaar steekt, die hebben aan GL (en dus ook de combinatie PvdA-GL) een veel grotere hekel dan aan de PVV. Die paar partij prominenten die opduiken zijn niet representatief voor het electoraat van de partij.
De VVD kiezer wilde iig massaal (70%) niet meer met de PVV en die kiezers weten heel goed dat de kans dan groot is dat ze wel met PvdA-GL moeten.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar geen idee hoe de achterban, lees stemmers, van die club in elkaar steekt, die hebben aan GL (en dus ook de combinatie PvdA-GL) een veel grotere hekel dan aan de PVV. Die paar partij prominenten die opduiken zijn niet representatief voor het electoraat van de partij.
Waarom zou ik dat vergeten, ik zeg juist je weet niet wat er nog gebeurd in Nederland of de wereld of de campagne. Zo kan het twee weken voor de verkiezingen een nek aan nek race lijken en toch eindigen in heel wat anders. Ik had misschien beter wat recentere verkiezingen kunnen nemen. Dan nog denk ik zeker dat een peiling op het moment van een kabintsval zelden representatief is voor het resultaat van de daaropvolgende verkiezing.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou vergeet je wel een politieke moord, waarbij Melkert steeds negatief had gepraat over Fortuyn en Balkenende zixh afzijdig had gehouden. Dat verschoof idd alles die verkiezingen.
Ja, maar uit gaan van een politieke moord is wel heel extreem. 2002 is gewoon nooit een goed voorbeeld om aan te halen qua verkiezingscampagne, peilingen en uitslag.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat vergeten, ik zeg juist je weet niet wat er nog gebeurd in Nederland of de wereld of de campagne. Zo kan het twee weken voor de verkiezingen een nek aan nek race lijken en toch eindigen in heel wat anders. Ik had misschien beter wat recentere verkiezingen kunnen nemen. Dan nog denk ik zeker dat een peiling op het moment van een kabintsval zelden representatief is voor het resultaat van de daaropvolgende verkiezing.
Zeker met dus in het achterhoofd dat alle afgelopen verkiezingen er gigantische verschuivingen waren zie ik weinig argumenten voor een trendbreuk en dat kiezers opeens honkvast zijn geworden.
Belangrijk is wat anders dan te pas en onpas bv een "Gaza" stokpaardje in te (p)lassen.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Maar waarom? Buitenlandse politiek is toch veel belangrijker voor NL?
Ik ga niet uit van een politieke moord. Ik heb ook een hele rits andere voorbeelden van verkiezingswinsten die uit het niets kwamen genoemd. NSC dat niet eens bestond bij de peiling voor de afgelopen verkiezing. BBB dat vanuit het niets gigantisch scoorde. FvD dat van marginaal lavendelsnuifclubje de grootste werd. Dat zijn direct al 3 voorbeelden waarvan gegarandeerd een half jaar voor de verkiezingen niet zo'n uitslag werd verwacht. Ja een politieke moord is extremer, tegelijk had die peiling uit 2002 toch de zetels van LPF en VVD goed voorspeld zeker in geval van LPF natuurlijk heel bijzonder. Je kan ook denken aan 2012 toen SP met Roemer op 32 zetels peilde dat werden er uiteindelijk 15.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar uit gaan van een politieke moord is wel heel extreem. 2002 is gewoon nooit een goed voorbeeld om aan te halen qua verkiezingscampagne, peilingen en uitslag.
Dat was nog voor de lastercampagne van de Telegraaf.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
De VVD kiezer wilde iig massaal (70%) niet meer met de PVV en die kiezers weten heel goed dat de kans dan groot is dat ze wel met PvdA-GL moeten.
En zoals gezegd: er was nooit enig gemor bij de VVD over de 2 eerdere kabinetsonderhandelingen met GL. En ook niet over de 4 akkoorden die er met GL zijn gesloten.
Die gaat lekker met pensioen mag ik aannemen.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou Schoof zich bij een politieke partij aansluiten?
Ik denk oprecht dat het best een capabele man/minister/staatsecretaris is.
Toont vooral aan hoe snel de rechtse kiezer is gepolariseerd en echt een stuk extremer is geworden lijkt het wel, in korte tijd.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:35 schreef -XOR- het volgende:
Nogmaals trouwens, de fusie is een oorspronkelijk idee van -en werd warm aanbevolen door- de vorige (overigens veel competentere) VVD-leider.
De fusie was dus een rechtse suggestie, om samenwerking tussen links en rechts mogelijk te maken.
Oh ja? Eerste idee of te fuseren kwam toch echt van Groenlinks... in 2012.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:35 schreef -XOR- het volgende:
Nogmaals trouwens, de fusie is een oorspronkelijk idee van -en werd warm aanbevolen door- de vorige (overigens veel competentere) VVD-leider.
De fusie was dus een rechtse suggestie, om samenwerking tussen links en rechts mogelijk te maken.
Of misschien wel in 2006, of 1992.quote:Op maandag 9 juni 2025 23:00 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Oh ja? Eerste idee of te fuseren kwam toch echt van Groenlinks... in 2012.
https://www.volkskrant.nl(...)e-met-pvda~bf6691d6/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |