abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juni 2025 @ 01:23:56 #126
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217890778
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Etnisch zuiveren, etnisch monitoren, Trump-fanboyisme... er loopt een hoop wappievolk bij PVV/VVD.
Waar heb je het allemaal over?
  maandag 9 juni 2025 @ 04:46:00 #127
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_217890854
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus de mensen die op de PVV stemmen zijn een beetje simpele mensen?
Als je vandaag de dag nog overweegt om op Wilders te stemmen, dan moet je jezelf toch echt eens serieus en heel hard (tot bloedens toe, waarschijnlijk) achter de oren gaan krabbelen. Die man heeft nu al tweeënhalf kabinet uit zijn poten laten vallen, die heeft de afgelopen twintig jaar niets anders gedaan dan alles en iedereen voor rotte vis uitmaken, het hele politieke discours verneukt en verder geen énkele sodemieter voor elkaar weten te krijgen, met het eeuwige en dieptrieste verhaal dat de enige reden is dat er nooit iets van terecht komt - hij ontkent dat niet eens - is dat het aan iemand anders ligt. Tot geen enkele vorm van introspectie of samenwerking in staat: volkomen ongeschikt voor welke functie die enige verantwoordelijkheid of leiderschap vergt.
Het is een jankebal, een relnicht, een prutser, het is een volkomen loser die zich geen reet zal interesseren voor iets anders dan machtspolitieke spelletjes en een beetje rellen op Twitter. Dat je daar een keer intrapt, soit. Dat je er nog een keer intrapt: u bent ook een mens. Dat je daar na twintig jaar nog steeds intrapt, dan zou ik mijzelf toch eens laten nakijken op iets als een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis, of iets dergelijks. Dan ben je niet een beetje simpel, dan ben je klinisch gestoord. Zoek hulp!

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 09-06-2025 04:54:35 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_217890954
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2025 04:46 schreef JAM het volgende:

[..]
Als je vandaag de dag nog overweegt om op Wilders te stemmen, dan moet je jezelf toch echt eens serieus en heel hard (tot bloedens toe, waarschijnlijk) achter de oren gaan krabbelen. Die man heeft nu al tweeënhalf kabinet uit zijn poten laten vallen, die heeft de afgelopen twintig jaar niets anders gedaan dan alles en iedereen voor rotte vis uitmaken, het hele politieke discours verneukt en verder geen énkele sodemieter voor elkaar weten te krijgen, met het eeuwige en dieptrieste verhaal dat de enige reden is dat er nooit iets van terecht komt - hij ontkent dat niet eens - is dat het aan iemand anders ligt. Tot geen enkele vorm van introspectie of samenwerking in staat: volkomen ongeschikt voor welke functie die enige verantwoordelijkheid of leiderschap vergt.
Het is een jankebal, een relnicht, een prutser, het is een volkomen loser die zich geen reet zal interesseren voor iets anders dan machtspolitieke spelletjes en een beetje rellen op Twitter. Dat je daar een keer intrapt, soit. Dat je er nog een keer intrapt: u bent ook een mens. Dat je daar na twintig jaar nog steeds intrapt, dan zou ik mijzelf toch eens laten nakijken op iets als een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis, of iets dergelijks. Dan ben je niet een beetje simpel, dan ben je klinisch gestoord. Zoek hulp!
En het idee dat die mensen gewoon tot inkeer gaan komen als andere partijen eindelijk eens naar hun zorgen gaan luisteren is ook te zot voor woorden. Die partijen proberen dat ook al 25 jaar en het zorgt er enkel voor dat de PVV etc en hun aanhangers verder radicaliseren…
pi_217890970
quote:
16s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
In 2024 kwamen er 44055 asielzoekers naar Nederland, het totale opgelopen woningtekort in 2021 was 279000. De druk van asielzoekers is vooral op het lagere segment van de woningmarkt. Jij denkt dat zonder deze asielzoekers de woningnood niet significant minder zou zijn?
Statushouders nemen 7 tot 8% van de vrijkomende sociale huur in. Zie bijvoorbeeld hier:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)2-naar-statushouders

Dat betekent dat een wachtrij van 7 jaar (dat is de gemiddelde wachttijd), 5 maand korter zou zijn zonder statushouders. Op de koopmarkt hebben statushouders geen invloed, omdat ze (vrijwel) nooit een huis kopen. Dat lost dus geen enkel probleem op. En dat gaat dan nog uit van het onzinnige scenario dat je asiel naar 0 kunt brengen. Als je het 'alleen maar' halveert, schiet je dus 2,5 maand op op de gemiddelde wachttijd op een sociale huurwoning. Niet significant, precies wat ik zeg.

Dus nee, de woningnood heeft gewoon vrijwel niets met asiel te maken. Zonder asiel is de woningnood niet significant minder. Dit leggen serieuze politici ook keer op keer uit, maar het domme frame van Wilders 'źe pakken onze woningen af' blijft zoals je ziet wat makkelijker plakken. Zoals gezegd: dat zijn mensen die niet willen nadenken over wat Wilders roept.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217891022
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Etnisch zuiveren, etnisch monitoren, Trump-fanboyisme... er loopt een hoop wappievolk bij PVV/VVD.
Maak je geen zorgen, geen rechtse partij wil en zal samenwerken met het links-extremistische GroenLinks. De marxisten van PvdD en Denk wel misschien.
pi_217891066
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 07:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Statushouders nemen 7 tot 8% van de vrijkomende sociale huur in. Zie bijvoorbeeld hier:

Dat betekent dat een wachtrij van 7 jaar (dat is de gemiddelde wachttijd), 5 maand korter zou zijn zonder statushouders. Op de koopmarkt hebben statushouders geen invloed, omdat ze (vrijwel) nooit een huis kopen. Dat lost dus geen enkel probleem op. En dat gaat dan nog uit van het onzinnige scenario dat je asiel naar 0 kunt brengen. Als je het 'alleen maar' halveert, schiet je dus 2,5 maand op op de gemiddelde wachttijd op een sociale huurwoning. Niet significant, precies wat ik zeg.

Dus nee, de woningnood heeft gewoon vrijwel niets met asiel te maken. Zonder asiel is de woningnood niet significant minder. Dit leggen serieuze politici ook keer op keer uit, maar het domme frame van Wilders 'źe pakken onze woningen af' blijft zoals je ziet wat makkelijker plakken. Zoals gezegd: dat zijn mensen die niet willen nadenken over wat Wilders roept.
Sterker nog, ik denk dat als je kijkt naar de particuliere huurmarkt en de koopmarkt in bepaalde delen van het land expats een veel grotere druk leggen. Geen idee wat de betrouwbaarheid is van deze info van een hypotheekverstrekker, maar In een aantal regio's in de Randstad en ook in Eindhoven e.o. lijkt het aardig significant:

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217891096
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 07:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Sterker nog, ik denk dat als je kijkt naar de particuliere huurmarkt en de koopmarkt in bepaalde delen van het land expats een veel grotere druk leggen. Geen idee wat de betrouwbaarheid is van deze info van een hypotheekverstrekker, maar In een aantal regio's in de Randstad en ook in Eindhoven e.o. lijkt het aardig significant:

[ afbeelding ]
Expats zijn nuttigemensen want die dragen veel bij aan onze economie. Asiezoekers zijn onnuttige mensen want ze dragen niks bij en zorgen voor veel onrust.

Dat is het verschil tussen rechts en links denken. De één denkt rationeel en de ander gelooft in waanideeën.
pi_217891109
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:12 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Expats zijn nuttigemensen want die dragen veel bij aan onze economie. Asiezoekers zijn onnuttige mensen want ze dragen niks bij en zorgen voor veel onrust.

Dat is het verschil tussen rechts en links denken. De één denkt rationeel en de ander gelooft in waanideeën.
Het waanidee dat asiel een significante invloed heeft op de huizenmarkt, zoals @FlippingCoin en @Halcon lieten zien, bedoel je?

Ja, rechts zit weinig rationeels meer bij, helaas. VVD was ooit best een redelijke partij. Niet teveel macht geven, maar wel belangrijk voor de balans. Inmiddels zijn al die rechtse partijen in waanideeën gaan geloven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217891147
quote:

[..]
Als je vandaag de dag nog overweegt om op Wilders te stemmen, dan moet je jezelf toch echt eens serieus en heel hard (tot bloedens toe, waarschijnlijk) achter de oren gaan krabbelen.
Het is wel duidelijk dat het spelletje van PVV is van een enkele problematische asielzoeker 'alle' asielzoekers te maken en vervolgens de problemen te willen vergroten ipv te verkleinen met anti-beleid. Dus als je ze van de straat zou kunnen houden, zorg je er juist voor dat er meer op straat komen.

Het SBS van beginnend miljardair en campagnepaard John de Mol wil graag met Pvvd doen geloven dat asielzoekers het probleem zijn in de oneerlijke verdeling van welvaart.

Niet de hypotheekrente aftrek waar de huurder aan bijdraagt en het feit dat er hypervermogenden zijn zoals hij en zn kliek die deze beweging actief steunen met VI en HvNL. Dit doen ze vooral door links tot karikatuur te maken en partijen zoals Pvv voor links te laten spelen.

Nu is het misschien geklapt. Maar de ontstane burgerbewegingen zoals die zelfverklaarde politie bij Ter Apel krijgen de SBS camera erop en Wilders heeft al aangegeven ze mogelijk op locatie te willen steunen. Dat gaat de nieuwe verkiezingsknaller worden.

Voeg daar even bij dat je het stemvee kan laten geloven dat met hem als premier het wél gaat lukken. En daar liggen weer mooie kansen vanaf de zijlijn om het nog verder kapot te maken.

Dat wat we in de VS zien met Fox en OAN wordt hier ook geprobeerd met WNL en SBS
pi_217891167
quote:

[..]

Goochel jij maar lekker door met je cijfers want dat gaat er bij je linkse vriendjes in als zoete koek.

Wie een klein beetje gezond verstand aan de dag legt realiseert zich dat een jaarlijkse toestroom van 40 tot 50 duizend asielzoekers wel degelijk significante invloed heeft op het woningtekort van ca. 400.000 woningen.

Dit ontkennen is minstens net zo dom als het geloven dat het woningtekort direct opgelost is met het sluiten van de grenzen.
-
pi_217891168
quote:

[..]
Als je vandaag de dag nog overweegt om op Wilders te stemmen, dan moet je jezelf toch echt eens serieus en heel hard (tot bloedens toe, waarschijnlijk) achter de oren gaan krabbelen.
Voor de VVD geldt: Wilders boycotten is gelijk aan PvdA-Gl accepteren als partij waar je wel mee kan samenwerken. En dat is onmogelijk gezien hun voorgenomen beleid t.a.v. asielmigratie, Israël, het bedrijfsleven, de boeren en klimaat. Liberalen vinden links-extremisten enge mensen. VVD moet dus nog even nadenken.
  maandag 9 juni 2025 @ 08:43:49 #137
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217891171
quote:

[..]

Eind 2022 waren er 2,1 miljoen corporatiewoningen, waarvan ruim 46.000 (2,1 %) bewoond werden door een statushoudersgezin. Inclusief voormalig statushouders was dat bijna 161.000 woningen (7,5 %). Als we terugkijken naar het woningtekort, dan is dat dus 161.000/279.000 * 100% grofweg 57%.

Dat zou ik significant noemen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 9 juni 2025 @ 08:46:55 #138
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217891194
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:40 schreef quo_ het volgende:

[..]
Goochel jij maar lekker door met je cijfers want dat gaat er bij je linkse vriendjes in als zoete koek.

Wie een klein beetje gezond verstand aan de dag legt realiseert zich dat een jaarlijkse toestroom van 40 tot 50 duizend asielzoekers wel degelijk significante invloed heeft op het woningtekort van ca. 400.000 woningen.

Dit ontkennen is minstens net zo dom als het geloven dat het woningtekort direct opgelost is met het sluiten van de grenzen.
Inderdaad, als je zo'n instroom hebt, moet je een hekel aan de realiteit hebben om te kunnen stellen dat dit geen relatie heeft met de woningnood.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217891221
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:40 schreef quo_ het volgende:

[..]

Het is 7%. Dat is geen gegoochel met cijfers, dat zijn de harde feiten. 5 maanden verschil op een wachtrij van 7 jaar.

Dat vindt jij, met je asielfobie, misschien niet zo leuk om te horen, maar Wilders liegt dat hij barst als hij zegt dat asiel significante invloed heeft op de woningmarkt. En dat weet hij zelf ook heel goed, Lilian Helder heeft dat ook aangegeven.
pi_217891243
Daarnaast is de instroom in de huizenmarkt absoluut geen 40.000, maar 22.000. Dat zijn de mensen die een status krijgen, afgewezen asielzoekers komen niet op de huizenmarkt. Nog zo'n smerige leugen van rechts.

En die 22.000 gaat om het aantal mensen, aantal huishoudens is ongeveer 7.000 per jaar.
pi_217891269
Als mensen cijfers wegwuiven met een beroep op 'gezond verstand', dan weet je ook wel hoe laat het is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217891313
quote:

[..]

Zou je, mochten we deze discussie omzetten naar stikstof, tot dezelfde conclusie komen? Of zou je dan zeggen er kan geen gram stikstof meer bij?

Al is het natuurlijk echt te simpel om alleen naar asielzoekers te kijken voor het woningtekort.
pi_217891352
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:08 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou je, mochten we deze discussie omzetten naar stikstof, tot dezelfde conclusie komen? Of zou je dan zeggen er kan geen gram stikstof meer bij?

Al is het natuurlijk echt te simpel om alleen naar asielzoekers te kijken voor het woningtekort.
Ik heb nooit gezegd dat de stikstofuitstoot naar 0 moet. Kan ook helemaal niet. Dus geen gram stikstof er bij zal ik nooit zeggen.

Maar zoals we het woningmarktbeleid moeten aanpakken, zodat alle instroom er bij kan (ook dat hele kleine deeltje van de statushouders), zo moeten we ook de natuur en het stikstofbeleid zo aanpakken dat de overgebleven stikstofuitstoot geen schade meer aanbrengt aan de natuur. En dat heeft 2 sporen, actief bezig zijn met natuurherstel hoort daar gewoon bij.
pi_217891374
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het waanidee dat asiel een significante invloed heeft op de huizenmarkt, zoals @:FlippingCoin en @:Halcon lieten zien, bedoel je?

Ja, rechts zit weinig rationeels meer bij, helaas. VVD was ooit best een redelijke partij. Niet teveel macht geven, maar wel belangrijk voor de balans. Inmiddels zijn al die rechtse partijen in waanideeën gaan geloven.
Uhm, ik zei dit:

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 00:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. En dat is dan nog maar 2024. Behalve asielzoekers, heb je ook nog arbeidsmigratie, gezinshereniging...

Natuurlijk heeft dat invloed op het aantal beschikbare woningen. Maar nee, het is inderdaad niet de enige factor. En als er nu niet eentje meer binnen komt, is dat woningtekort niet opeens weggewerkt.

Persoonlijk heb ik liever dat er minder mensen binnen komen en meer mensen weg gaan of weggestuurd worden dan dat er hele steden worden bijgebouwd in een land waar de zorg toch al overbelasting is, het wegennet overbelast is, het stroomnet overbelast is, het waternet het lastig heeft, etc.
Stropop dus.
pi_217891396
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Uhm, ik zei dit:
[..]
Stropop dus.
Excuus, dan had ik een ander in mijn hoofd, denk ik. Sorry.

Er zijn hier iig wel genoeg users die doen alsof asiel een significante invloed heeft op het woningtekort. En cijfers wegwuiven, want feiten zijn niet interessant.
pi_217891409
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is 7%. Dat is geen gegoochel met cijfers, dat zijn de harde feiten. 5 maanden verschil op een wachtrij van 7 jaar.

Dat vindt jij, met je asielfobie, misschien niet zo leuk om te horen, maar Wilders liegt dat hij barst als hij zegt dat asiel significante invloed heeft op de woningmarkt. En dat weet hij zelf ook heel goed, Lilian Helder heeft dat ook aangegeven.
Wat Wilders zegt is niet zo relevant in dezen, evenmin wat Lilian Helder er van vindt.
Het gaat om interpretatie van hoogover getallen en het afschatten of er wel of geen invloed van ontstaat.

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 08:53 schreef Hanca het volgende:
Daarnaast is de instroom in de huizenmarkt absoluut geen 40.000, maar 22.000. Dat zijn de mensen die een status krijgen, afgewezen asielzoekers komen niet op de huizenmarkt. Nog zo'n smerige leugen van rechts.

En die 22.000 gaat om het aantal mensen, aantal huishoudens is ongeveer 7.000 per jaar.
Als het om leugens gaat kun je er zelf ook wat van met bovenstaande getallen.
-
pi_217891452
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Excuus, dan had ik een ander in mijn hoofd, denk ik. Sorry.

Er zijn hier iig wel genoeg users die doen alsof asiel een significante invloed heeft op het woningtekort. En cijfers wegwuiven, want feiten zijn niet interessant.
Ik schreef nota bene letterlijk dat het morgen niet opgelost is als er vandaag geen een meer binnen komt. Maar invloed heeft het wel. Ook 7 tot 8 procent is invloed. En iemand in Nederland heeft niet alleen effect op de woningmarkt uiteraard, maar ook nog op andere dingen.
pi_217891453
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:25 schreef quo_ het volgende:

[..]

Als het om leugens gaat kun je er zelf ook wat van met bovenstaande getallen.
22.000 per jaar is gewoon waar: kijk hier maar.
Nou, vooruit, het zijn er net meer dan 23.000.

En de staatssecretaris van asiel bij Rutte IV (de laatste echte bewindspersoon die we op dat dossier hebben gehad) heeft omstandig in de kamer uitgelegd dat het gemiddelde van een gezin dat binnen komt 3 personen is. Deel dus die 23.000 door 3 en je komt ongeveer op 7.000 huishoudens.
pi_217891455
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik schreef nota bene letterlijk dat het morgen niet opgelost is als er vandaag geen een meer binnen komt. Maar invloed heeft het wel. Ook 7 tot 8 procent is invloed. En iemand in Nederland heeft niet alleen effect op de woningmarkt uiteraard, maar ook nog op andere dingen.
Ja, ik zei al sorry. Ik had jou niet moeten noemen.
pi_217891605
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
22.000 per jaar is gewoon waar: kijk hier maar.
Lekkere bron zeg. Het downplayen en vaag doen over gebruik van de bronnen straalt er van af.
Het is duidelijk wat de missie van deze club is.

quote:
Nou, vooruit, het zijn er net meer dan 23.000.
Dus binnen een paar posts zit je al 5% mis

quote:
En de staatssecretaris van asiel bij Rutte IV (de laatste echte bewindspersoon die we op dat dossier hebben gehad) heeft omstandig in de kamer uitgelegd dat het gemiddelde van een gezin dat binnen komt 3 personen is. Deel dus die 23.000 door 3 en je komt ongeveer op 7.000 huishoudens.
Letterlijk vanuit de bron die je zelf aandraagt:

De ervaring van het COA is dat er gemiddeld 1,7 statushouders per woning worden gehuisvest. Volgens dat gegeven zouden er over de periode 2015-2021 (jan-juni) gemiddeld 13.888 woningen per jaar beschikbaar zijn gesteld voor statushouders die zijn gehuisvest.

Dat is al bijna 100% anders dan wat je eerder postte.
Als je zo onhandig met getallen en lukraak dingen plakt die je het beste uitkomen hou dan op met de pogingen anderen de les te lezen op basis van cijferbrij die je zelf niet begrijpt.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')