Zucht.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ook lekker dat ie gelijk het standpunt van Yesilgöz bevestigd.
Ook dan zijn de laagopgeleiden wel een keer op.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als de PVV 50-60 zetels haalt dan wordt Geert premier.
Maar daar hebben we wel een "Black Swan"-event voor nodig. Een grote terroristische aanslag door moslim terroristen in NL bijvoorbeeld.
Haha fair enough,quote:
73%?quote:Op maandag 9 juni 2025 20:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik kom op 73.
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/
Um, serieus? Jij geeft nu links de schuld van arbeidsmigratie???quote:Op maandag 9 juni 2025 20:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het lachen zal je vergaan. Nagenoeg heel Nederland wil kappen met asielmigratie maar links blijft er maar achteraan sukkelen en frustreert de boel. Dat gaat dus veranderen na de formatie.
In principe kan er best wat moois uit paars komen, alleen is er geen enkele chemie/liefde tussen de hoofdpersonen en dat zit succesvol beleid in de weg.quote:
Otto Workforce leest dit en likt de lippenquote:Op maandag 9 juni 2025 20:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, serieus? Jij geeft nu links de schuld van arbeidsmigratie???
Zo praat je niet over GadgetRia manquote:Op maandag 9 juni 2025 20:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hahaha, wat een sneue Hyves Glittergadget Ria is het ook
CDA gaat niet met PVV in zee.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
73%?![]()
Alleen al PVV, VVD en CDA hebben in die peiling al zo'n 75-ish zetels.
Je kan links toch altijd de schuld geven van <vul hier in waar je je vandaag aan irriteert>?quote:Op maandag 9 juni 2025 20:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, serieus? Jij geeft nu links de schuld van arbeidsmigratie???
Ik snap de insteek waarbij of je nu wilt of niet, PVV een partij is die voldoet aan alle voorwaarden.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar PVV is amper een partij te noemen, die voeren nog oppositie als ze zelf in de regering zitten. Ze hebben geen leden, ze leggen geen verantwoording af aan de kiezer of burgers. Het is een partij die niet in democratie gelooft.
Wat dat betreft sluiten ze vooral zichzelf uit door ten eerste zulke extreme standpunten in te nemen dat bijna niemand er iets mee kan, daarbij te laten zien dat ze totaal onbetrouwbaar zijn. Het is ook juist goed dat partijen van tevoren aangeven niet met de PVV te willen, fijn voor de PVV kiezer die kan als ze hun stem niet willen weggooien dan op een partij stemmen die wel iets voor de kiezer kan betekenen.
Ik zou zeggen dat het juist democratie is dat men niet met de PVV hoeft te regeren. Als je voor betrouwbare politiek bent dan snap ik niet waarom je een lans breekt voor PVV, onbetrouwbaarder partijen hebben we niet in Nederland.
Laten we het hier vooral hebben over onze politiek en niet wat elders een belang dient.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Electoraal is Palestina een stuk populairder dan Israel. Zelfs bij PVVD kiezers is het huidige beleid impopulair. Sowieso zal het wel heel lastig zijn om op dat onderwerp een verkiezing te winnen Nederland heeft grotere problemen dan dat. Wat koopt een PVV stemmer voor het verhuizen van onze Ambassade van Tel Aviv naar Jerusalem.
Dat ligt vooral aan één man denk ik. Wilders zou na bijna 30 jaar pluchekleven toch wel door moeten hebben hoe het e.e.a. werkt in de 2e kamer zou je denken. De mensen die op Wilders stemmen zouden ook eens naar Wilders kunnen stappen en hem vertellen dat hij eindelijk eens een houding gaat aannemen die uitnodigt tot samenwerken, in plaats van het eindeloze zoveel mogelijk ophef veroorzaken, zelfs als je de grootste partij in de coalitie bent. Maar ja, de PVV wil een partij zijn met 2 leden, want de PVV is er enkel voor Wilders en niemand anders, want anderen zouden wel eens inspraak kunnen willen.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ongeacht wat je vindt, vertegenwoordigt de PVV wel een groep en wat ik kwalijk vind dat die groep voortdurende de kans ontnomen wordt om zich gehoord te voelen om op grond van valselijke beeldvorming, te worden buitengesloten. Ook mensen die 'simpel' kiezen met wara jij of ik het niet mee eens zijn, hebben wmb recht om deel uit te maken van het democratisch bestel. Democratie is niet zonder de ander.
Dan op voorhand door andere partijen nu al te worden uitgesloten, lijkt meer een vooropgezet plan en vind ik geen goede ontwikkeling.
Maar toen konden ze nog teruggrijpen op het excuus dat het aan links zou liggen. Dat proberen ze nu weer maar die formule vertoont natuurlijk nogal sleet. Ik denk dat veel mensen NSC ook helemaal niet als rechtse partij zagen maar als middenpartij. Als je die eraf streept heb je al veel minder rechtse zetels. Waarom het in een paar maanden niet significant gaat veranderen begrijp ik niet. Omtzigt had toch ook in een paar maanden van niet eens een partij opeens 20 zetels.BBB werd toch ook vanuit het niets de grootste 1 verkiezing, FvD werd toch ook vanuit het niets opeens de grootste. Het zou me heel erg verbazen als er geen grote verschuivingen meer komen. De campagne moet nog beginnen, de peiling is maar een peiling.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
We hebben van oudsher een rechtse meerderheid in Nederland, en die is de afgelopen jaren ook alleen maar gegroeid. Ik verwacht niet dat dat in een paar maanden tijd significant verandert.
Momenteel hebben we als rechtse partijen in de kamer PVV, VVD, NSC, BBB,CDA, JA21, FVD en SGP. Die hebben gezamenlijk 90(!) zetels nu in de peilingen. Ze leveren wel in tov van de huidige 2e kamer, daar staan ze momenteel op 100.
Helemaal mee eens, daarom zou de PVV ook een normale ledenpartij moeten worden.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:50 schreef Vallon het volgende:
Ongeacht wat je vindt, vertegenwoordigt de PVV wel een groep en wat ik kwalijk vind dat die groep voortdurende de kans ontnomen wordt om zich gehoord te voelen om op grond van valselijke beeldvorming, te worden buitengesloten. Ook mensen die 'simpel' kiezen met wara jij of ik het niet mee eens zijn, hebben wmb recht om deel uit te maken van het democratisch bestel. Democratie is niet zonder de ander.
Maar waarom? Buitenlandse politiek is toch veel belangrijker voor NL?quote:Op maandag 9 juni 2025 20:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laten we het hier vooral hebben over onze politiek en niet wat elders een belang dient.
Dat sowieso, pas een maandje of zo voor de verkiezingen worden ze vaak wat serieuzer.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..] . De campagne moet nog beginnen, de peiling is maar een peiling.
Dit is een peiling toen de vorige verkiezingen werden aangekondigd in maart 2023
[ afbeelding ]
VVD en D66 verloren nog 30 zetels. PVV veroverde er bijna 30. BBB verloor dan weer gigantisch zetels enzovoort. Ik denk dat nu doen alsof de peilingen het komende resultaat gaan weergeven echt heel voorbarig is.
Dan haalt het CDA er ook nog wel 25 en D66 ook nog wel 12 en dan hebben ze een mooie meerderheid.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:21 schreef quo_ het volgende:
De polonaise aan de linkerkant begint al mooi op gang te komen. Ben benieuwd hoe zuur de druiven zullen zijn als pvda en vvd samen net iets meer dan 40 zetels weten te halen.
Dan is het voor de VVD beter om per direct politieke euthanasie te plegen, dat gaan ze nooit doen in zo'n coaltitie.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan haalt het CDA er ook nog wel 25 en D66 ook nog wel 12 en dan hebben ze een mooie meerderheid.
Natuurlijk wel. D66 en CDA zijn altijd de partijen geweest waar ze bij de VVD het liefst naar keken. En jij zegt zelf al dat VVD met PvdA-GL gaat.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dan is het voor de VVD beter om per direct politieke euthanasie te plegen, dat gaan ze nooit doen.
Dat hebben ze al vaker gedaan dus waarom nietquote:Op maandag 9 juni 2025 21:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dan is het voor de VVD beter om per direct politieke euthanasie te plegen, dat gaan ze nooit doen in zo'n coaltitie.
Ik zeg dat VVD en PvdA samen in de buurt van de 40 zetels komen, meer niet.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. D66 en CDA zijn altijd de partijen geweest waar ze bij de VVD het liefst naar keken. En jij zegt zelf al dat VVD met PvdA-GL gaat.
Het is eerder dat het CDA het wat te progressief vindt of PvdA-GL het te rechts, maar voor de VVD is samenwerken met zowel CDA en D66 altijd een droomuitkomst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |