abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217884826
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 8 juni 2025 @ 13:17:24 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217884831
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:15 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Het is gewoon een clown
Clowns herkennen clowns! ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217884849
Ik hoop altijd op zo min mogelijk Henk Kamp in de politiek, maar hij heeft een keer iets verstandigs gezegd: https://www.noordhollands(...)et-uit/70742845.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217884861
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:20 schreef Hanca het volgende:
Ik hoop altijd op zo min mogelijk Henk Kamp in de politiek, maar hij heeft een keer iets verstandigs gezegd: https://www.noordhollands(...)et-uit/70742845.html
Hij houdt gewoon alle opties open.
pi_217884880
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hij houdt gewoon alle opties open.
Toch was hij als ik dat zo lees een stuk minder positief over PVV: https://wnl.tv/2025/06/08(...)r-negatieve-ervaring
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217884907
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toch was hij als ik dat zo lees een stuk minder positief over PVV: https://wnl.tv/2025/06/08(...)r-negatieve-ervaring
Ja, logisch, die zijn er net uitgestapt. Over NSC zal hij ook niet heel positief zijn, maar die spelen straks geen rol meer.
  zondag 8 juni 2025 @ 13:30:20 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217884934
De VVD eet graag van meerdere walletjes en dat is ook begrijpelijk.

Al zullen alle andere partijen net doen alsof ze dat niet begrijpen, ook begrijpelijk
pi_217884958
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:30 schreef Hexagon het volgende:
De VVD eet graag van meerdere walletjes en dat is ook begrijpelijk.
Het is natuurlijk een strategische keuze om dit op dit moment te roepen

Als je nu al zegt dat de deur dicht is zullen heel veel potentiële kiezers op de PVV gaan stemmen

Dat weet ze natuurlijk dondersgoed vandaar ze het in het midden houdt op dit moment

Maar het zou echt belachelijk zijn in de praktijk als ze echt nog een keer met de pvv zou gaan samenwerken

Dan ben je echt knettergek
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 8 juni 2025 @ 13:38:33 #9
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217884991
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik hoop dus eigenlijk op 1, dat zou volgens mij veel meer stemmen opleveren.
Ik heb me wel vermaakt met haar manifesto. Weet alleen niet wanneer het geschreven was, aangezien buitenlanders gelijk staan aan arbeiders al iets verder teruggaat dan gisteren :D

En die opmerking over GroenLinks was ook wel grappig in combinatie met die over bepaalde normen en waarden.

Ik dacht er gisteren nog over na, soms moet je teksten laten nalezen door iemand die totaal niet jouw politieke voorkeur heeft. Heb ik ook op het werk, althans dat ik mijn teksten ook het liefst door iemand anders laat nalezen zodat er niet dingen instaan die door een ander finaal onderuit gehaald kunnen worden (of tegen me gebruikt).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217885086
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:33 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een strategische keuze om dit op dit moment te roepen

Als je nu al zegt dat de deur dicht is zullen heel veel potentiële kiezers op de PVV gaan stemmen

Dat weet ze natuurlijk dondersgoed vandaar ze het in het midden houdt op dit moment

Maar het zou echt belachelijk zijn in de praktijk als ze echt nog een keer met de pvv zou gaan samenwerken

Dan ben je echt knettergek
Dat zullen ze waarschijnlijk dus alleen doen als het (bijna) niet anders kan. Het onderhandelt ook niet echt makkelijk als je je nu al uitlevert aan één partij.
pi_217885532
Maar ik neem aan dat VVD flink afgestraft gaat worden deze verkiezing. Ik bedoel Yesilgoz geeft gewoon toe dat ze niks kunnen bereiken met hun gewilde rechtse samenwerking. Maar het land gijzelen daarmee heeft nog altijd de voorkeur boven enige macht aan links geven. VVD heeft blijkbaar geen spijt van dit experiment waarmee we nu een jaar of 3 op elk front stilstaan. En meer van dit opzichtige gefaal is het enige wat de VVD aanbied? Hoe willen ze zo een verkiezing winnen met; een stem op de VVD is een stem op Wilders en stilstand.
pi_217885618
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar ik neem aan dat VVD flink afgestraft gaat worden deze verkiezing.
Reken er maar niet op. Ik denk dat alleen Bontenbal kan voorkomen dat we straks met premier Yeşilgöz zitten.
pi_217885682
quote:
Maar ik neem aan dat VVD flink afgestraft gaat worden deze verkiezing. Ik bedoel Yesilgoz geeft gewoon toe dat ze niks kunnen bereiken met hun gewilde rechtse samenwerking. Maar het land gijzelen daarmee heeft nog altijd de voorkeur boven enige macht aan links geven. VVD heeft blijkbaar geen spijt van dit experiment waarmee we nu een jaar of 3 op elk front stilstaan. En meer van dit opzichtige gefaal is het enige wat de VVD aanbied? Hoe willen ze zo een verkiezing winnen met; een stem op de VVD is een stem op Wilders en stilstand.
Tja, ze hebben wederom weinig keus. Tenzij ze met het CDA + een kleine derde een meerderheid kunnen vormen is het vanuit VVD oogpunt een keus uit twee kwaden (PvdaGl of PVV) lijkt me.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  zondag 8 juni 2025 @ 14:45:07 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217885694
Mooi dat D66 de woningbouwnimby's ook flink wil aanpakken
https://wnl.tv/2025/06/08(...)arenlange-procedures
  zondag 8 juni 2025 @ 14:46:11 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217885718
quote:
k bedoel Yesilgoz geeft gewoon toe dat ze niks kunnen bereiken met hun gewilde rechtse samenwerking.
Hier moet gewoon keihard op gehamerd blijven worden. VVD heeft eerst een kabinet opgeblazen op de 'nareis op nareis op nareis' van 3 man en een paardenkop toen ze dachten dat het ze electoraal goed uitkwam, is vervolgens willens en wetens in een kutkabinet gestapt omdat ze Timmermans melaats hadden verklaard en daarom wordt het land al 2 jaar niet bestuurd.

De VVD mag eerst eens aantonen een normale partij te kunnen zijn, want dat zijn ze nu namelijk niet. Benoem maar dat types als Brekelmans, Van der Burg en Van der Wal in principe prima bestuurders zijn maar dat de koers die die partij nu voert niet normaal is.

[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 08-06-2025 14:55:56 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217885837
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hier moet gewoon keihard op gehamerd blijven worden. VVD heeft eerst een kabinet opgeblazen op de 'nareis op nareis op nareis' van 3 man en een paardenkop toen ze dachten dat het ze electoraal goed uitkwam, is vervolgens willens en wetens in een kutkabinet gestapt omdat ze Timmermans melaats hadden verklaard en daarom wordt het land al 2 jaar niet bestuurd.

De VVD mag eerst eens aantonen een normale partij te kunnen zijn, want dat zijn ze nu namelijk niet.
Zullen ze ook nooit worden.. ze waaien met alle winden mee. Louter opportunisme.

De VVD, de partij waar veroordeelde moslimterroristen welkom zijn. Lekker bezig ben je dan.
pi_217885962
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:45 schreef Hexagon het volgende:
Eens, dat lijkt me een prima plan.
  zondag 8 juni 2025 @ 15:08:01 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217886018
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De VVD mag eerst eens aantonen een normale partij te kunnen zijn, want dat zijn ze nu namelijk niet. Benoem maar dat types als Brekelmans, Van der Burg en Van der Wal in principe prima bestuurders zijn maar dat de koers die die partij nu voert niet normaal is.
Ik hoop idd dat dit niet onder het tapijt geveegd wordt in de campagnes. Maar we moeten ook vooral constructief vooruitkijken en niet alleen moddergooien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 8 juni 2025 @ 15:12:05 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217886048
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik hoop idd dat dit niet onder het tapijt geveegd wordt in de campagnes. Maar we moeten ook vooral constructief vooruitkijken en niet alleen moddergooien.
Het beste is wanneer je de lijsttrekker het constructieve vooruitkijken laat doen, en de secondant het negatieve.
  zondag 8 juni 2025 @ 15:13:41 #20
38496 Perrin
pi_217886058
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het beste is wanneer je de lijsttrekker het constructieve vooruitkijken laat doen, en de secondant het negatieve.
Ahja, dan wordt het toch gezegd maar blijft het negatieve niet aan je frontman (m/v) plakken. Smart.
pi_217886074
quote:
Ja, mensen die hun recht willen halen, afkopen. Waarschijnlijk met een fooi. Kunnen zo ook meteen de ellenlange asielprocedures afgekocht worden voor een paar honderd euro?
  zondag 8 juni 2025 @ 15:20:48 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217886101
quote:

[..]
Daarom is het prima om je vooraf uit te spreken voor een brede middencoalitie en niet zoals Klaver vandaag bij Buitenhof net te doen alsof een coalitie met PvdAGL per se heel moeilijk wordt maar dit soort onzin moet wel hard neergeslagen worden:

Bekijk deze YouTube-video

Twee kabinetten verneukt, twee jaar lang het land gegijzeld met non-bestuur en als je daarop gewezen wordt 'counteren' met de jij-bak "Nou, geen beleid is nog altijd beter dan PvdA-beleid". De fucking arrogantie.

:r :r :r :r :r :r :r
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217886901
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:20 schreef -XOR- het volgende:

Twee kabinetten verneukt, twee jaar lang het land gegijzeld met non-bestuur en als je daarop gewezen wordt 'counteren' met de jij-bak "Nou, geen beleid is nog altijd beter dan PvdA-beleid". De fucking arrogantie.

Haha, ze heeft nog gelijk ook :D
pi_217886924
quote:
Ik lees een aantal goede dingen, maar Jetten mist een aantal belangrijke zaken, heel veel bezwaar komt van milieuorganisaties die hij niet wil benoemen. Evenals vakbonden die onredelijke eisen stellen. Als je dat soort dingen niet ook aanpakt kom je nog nergens.
pi_217886993
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik lees een aantal goede dingen, maar Jetten mist een aantal belangrijke zaken, heel veel bezwaar komt van milieuorganisaties die hij niet wil benoemen. Evenals vakbonden die onredelijke eisen stellen. Als je dat soort dingen niet ook aanpakt kom je nog nergens.
Je zult toch ooit eens ergens mee moeten beginnen.
pi_217886997
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gelijk???
Echt waar zeg
pi_217887014
quote:

[..]
Het is constructief om de VVD vol aan te pakken, een kabinet met de VVD erin kan en wil niks bereiken.
Ik bedoel ze hadden nu 2 jaar de ideale situatie in hun optiek en wat is er bereikt helemaal niets en er zit niks in de pijplijn. Dat andere kabinet waar ze inzaten wat ze zelf opbliezen had in elk geval plannen om dingen te doen zoals de spreidingswet en Jetten op klimaat wist toch ook wel iets te regelen. Met deze leugenaar als partijleider zijn ze alleen bezig met hun eigen positie, elk kabinet met VVD is op die manier instabiel want zodra ze electoraal denken te kunnen winnen blazen ze het op. Komt bij dat ze dus het liefst met PVV samenwerken om onze democratie verder af te breken.

Toch zal vooral het feit dat ze niks kunnen en willen zelfs in optimale omstandigheden het werk moeten doen hier.
pi_217887019
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is constructief om de VVD vol aan te pakken, een kabinet met de VVD erin kan en wil niks bereiken.
Ik bedoel ze hadden nu 2 jaar de ideale situatie in hun optiek en wat is er bereikt helemaal niets en er zit niks in de pijplijn. Dat andere kabinet waar ze inzaten wat ze zelf opbliezen had in elk geval plannen om dingen te doen zoals de spreidingswet en Jetten op klimaat wist toch ook wel iets te regelen. Met deze leugenaar als partijleider zijn ze alleen bezig met hun eigen positie, elk kabinet met VVD is op die manier instabiel want zodra ze electoraal denken te kunnen winnen blazen ze het op. Komt bij dat ze dus het liefst met PVV samenwerken om onze democratie verder af te breken.

Toch zal vooral het feit dat ze niks kunnen en willen zelfs in optimale omstandigheden het werk moeten doen hier.
Welke enigszins realistische coalities zie jij voor je zonder de VVD?
pi_217887035
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als we dan terugdenken aan Kok 1, Kok 2, Balkenende 4 en Rutte 2 dan heeft dat inderdaad een stuk beroerdere indruk achtergelaten dan dit best succesvolle kabinet Schoof…
pi_217887045
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Welke enigszins realistische coalities zie jij voor je zonder de VVD?
Dat hangt nogal van de verkiezingsuitslag af he. Maar vrij duidelijk PvdA+ CDA + nog te bepalen.
In elk geval is een coalitie met VVD meer stilstand en meer afbraak.
pi_217887060
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat hangt nogal van de verkiezingsuitslag af he. Maar vrij duidelijk PvdA+ CDA + nog te bepalen.
In elk geval is een coalitie met VVD meer stilstand en meer afbraak.
Dus samenwerken met de PVV ofzo dan straks?
pi_217887079
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nee die zijn ook nutteloos. PVVD zijn allemaal verloren stemmen en zetels, dat zal de kiezer duidelijk moeten worden gemaakt. Zal niet al te moeilijk zijn, het visitekaartje dat dit kabinet achter heeft gelaten is natuurlijk super beroerd.
pi_217887104
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nee, maar behalve met de PVV en de VVD zo ongeveer elke andere partij 8)7
pi_217887131
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, maar behalve met de PVV en de VVD zo ongeveer elke andere partij 8)7
Alsof die twee geweldig gaan scoren met hun droomkabinet dat niets bereikte.
pi_217887169
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof die twee geweldig gaan scoren met hun droomkabinet dat niets bereikte.
Dat gaan we zien. In de peiling staan ze op samen 55 zetels. Voor 76 zetels heb je dan PvdaGL, CDA, D66, SP, PvdD, Volt, CU en NSC nodig. Veel plezier :')
pi_217887211
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat gaan we zien. In de peiling staan ze op samen 55 zetels. Voor 76 zetels heb je dan PvdaGL, CDA, D66, SP, PvdD, Volt, CU en NSC nodig. Veel plezier :')
De campagne is ook amper begonnen. Wat zie jij dan als grote argument dat mensen nog op PVVD willen stemmen?
pi_217887258
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De campagne is ook amper begonnen. Wat zie jij dan als grote argument dat mensen nog op PVVD willen stemmen?
Het argument dat er altijd is: rechtse kiezers kunnen amper ergens anders heen. Heel misschien nog naar het CDA, dat is een beetje de hoop. Maar de kans dat bijvoorbeeld CDA+PvdA-GL+D66 een meerderheid haalt is echt niet zo groot. Nog los van het feit dat CDA dan waarschijnlijk alsnog liever VVD dan D66 heeft, dus het moet echt het (vrij onwaarschijnlijke) scenario zijn dat VVD zo veel verliest dat ze niet meer willen regeren, anders zal CDA ze er altijd graag bij hebben.
  zondag 8 juni 2025 @ 17:42:56 #38
38496 Perrin
pi_217887259
quote:

[..]
Dat ze het leven van andersculturelen zo zuur mogelijk willen maken. En VVD natuurlijk ook omdat ze zo lekker voor vermogenden opkomen.
  zondag 8 juni 2025 @ 17:46:26 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217887276
quote:
Wat zie jij dan als grote argument dat mensen nog op PVVD willen stemmen?
'Buitenlanders zijn kut' en 'het geld moet blijven zitten waar het zit' zijn voor heel veel mensen een argument om op één van die twee te stemmen. Of dat nu terecht is of niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 8 juni 2025 @ 17:47:25 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217887282
Schrijf de VVD maar vast op voor het volgende kabinet, hoor. En dan hangt het van de keuzes van Yesilgöz en van de ruggengraat van Bontenbal af of we aan een nieuw fiasco samen met de PVV gaan beginnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217887292
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het argument dat er altijd is: rechtse kiezers kunnen amper ergens anders heen. Heel misschien nog naar het CDA, dat is een beetje de hoop. Maar de kans dat bijvoorbeeld CDA+PvdA-GL+D66 een meerderheid haalt is echt niet zo groot. Nog los van het feit dat CDA dan waarschijnlijk alsnog liever VVD dan D66 heeft, dus het moet echt het (vrij onwaarschijnlijke) scenario zijn dat VVD zo veel verliest dat ze niet meer willen regeren, anders zal CDA ze er altijd graag bij hebben.
Wat een kul argument is dat. Er zijn 20+ partijen in Nederland. De keuze is reuze. Waarom zou Bontebal die leugenaars erbij willen hebben, het is niet alsof je iets opschiet daarmee. Ze hebben geen goede mensen en ze hebben geen goede ideeën. Wat heeft VVD nou bereikt de afgelopen 2 jaar en wat gaan ze nou nog bereiken in het jaar voordat er een nieuwe regering zit zoals het er nu naar uitziet niets. Dus wat is dan de meerwaarde van zo'n partij toevoegen aan je coalitie.

quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat ze het leven van andersculturelen zo zuur mogelijk willen maken. En VVD natuurlijk ook omdat ze zo lekker voor vermogenden opkomen.
Zelfs dat is ze toch amper gelukt? Als dat het doel is heb je ook Stoffer, Eerdmans, FvD.
pi_217887299
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, mensen die hun recht willen halen, afkopen. Waarschijnlijk met een fooi. Kunnen zo ook meteen de ellenlange asielprocedures afgekocht worden voor een paar honderd euro?
Er zit ook heel veel gesjoemel bij hoor. Er worden expres procedures aangespannen om uiteindelijk zo'n investeerder dan maar de hoofdprijs te laten betalen om zo iemand uit te kopen. Daar stonden onlangs nog aardig wat rapportages over. Wellicht dat dit wat teruggedrongen wordt dan.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217887316
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
Schrijf de VVD maar vast op voor het volgende kabinet, hoor. En dan hangt het van de keuzes van Yesilgöz en van de ruggengraat van Bontenbal af of we aan een nieuw fiasco samen met de PVV gaan beginnen.
Dus nog 4 jaar stilstand? Ik dacht dat men het eens is dat deze periode vraagt om partijen die opkomen voor het landsbelang. Dan verwacht ik niet dat partijen die daar geen boodschap aan hebben geweldig gaan scoren.

Wordt wel grappig als de VVD in Europa moet gaan schooien om versoepeling van de begrotingsregels. Daar zullen landen als Griekenland, Italië en Spanje flink van smullen.
pi_217887341
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een kul argument is dat. Er zijn 20+ partijen in Nederland. De keuze is reuze. Waarom zou Bontebal die leugenaars erbij willen hebben, het is niet alsof je iets opschiet daarmee. Ze hebben geen goede mensen en ze hebben geen goede ideeën. Wat heeft VVD nou bereikt de afgelopen 2 jaar en wat gaan ze nou nog bereiken in het jaar voordat er een nieuwe regering zit zoals het er nu naar uitziet niets. Dus wat is dan de meerwaarde van zo'n partij toevoegen aan je coalitie.
[..]
Zelfs dat is ze toch amper gelukt? Als dat het doel is heb je ook Stoffer, Eerdmans, FvD.
Niets kul's aan dat argument.

Belang van Nederland (BVNL)
BoerBurgerBeweging (BBB)
Christen-Democratisch Appčl (CDA)
Forum voor Democratie (FVD)
JA21
Partij voor de Vrijheid (PVV)
Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP)
Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD)

Ben je een rechtse kiezer, wil je stemmen op een serieuze partij en je niets hebt met het geloof dan kom je enkel uit op de VVD of de PVV. De andere partijen zijn te klein, te wappie of hebben simpelweg geen gekwalificeerde mensen om die zetels ook te kunnen vullen. Heeft de PVV ook last van dus dan kom je enkel uit bij de VVD. Ideaal is het niet, maar dat zijn de keuzes van een rechtse kiezer.
pi_217887356
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 18:00 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Niets kul's aan dat argument.

Belang van Nederland (BVNL)
BoerBurgerBeweging (BBB)
Christen-Democratisch Appčl (CDA)
Forum voor Democratie (FVD)
JA21
Partij voor de Vrijheid (PVV)
Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP)
Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD)

Ben je een rechtse kiezer, wil je stemmen op een serieuze partij en je niets hebt met het geloof dan kom je enkel uit op de VVD of de PVV. De andere partijen zijn te klein, te wappie of hebben simpelweg geen gekwalificeerde mensen om die zetels ook te kunnen vullen. Heeft de PVV ook last van dus dan kom je enkel uit bij de VVD. Ideaal is het niet, maar dat zijn de keuzes van een rechtse kiezer.
Dat zijn al 8 partijen, daarbij is rechtse kiezer zijn ook een keuze. Als die partijen allemaal niet voldoen zijn er ook linkse partijen die meer kunnen bereiken van wat je graag wil zien. Bijvoorbeeld oplossing van problemen met migratie, oplossen van de stikstof problematiek etcetera etcetera. Nogal raar om dogmatisch meer dan de helft van de partijen uit te sluiten en dan te klagen dat er geen keuze zou zijn.
  Moderator zondag 8 juni 2025 @ 18:04:52 #46
249559 crew  Lavenderr
pi_217887362
Alles liever dan Timmermans.
pi_217887370
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een kul argument is dat. Er zijn 20+ partijen in Nederland. De keuze is reuze.
Kun jij vinden, maar rechtse kiezers denken daar anders over.

quote:
Waarom zou Bontebal die leugenaars erbij willen hebben, het is niet alsof je iets opschiet daarmee.
Tja, ideologisch staat CDA nou eenmaal altijd al dichter bij de VVD dan de PvdA.

quote:
Ze hebben geen goede mensen en ze hebben geen goede ideeën. Wat heeft VVD nou bereikt de afgelopen 2 jaar en wat gaan ze nou nog bereiken in het jaar voordat er een nieuwe regering zit zoals het er nu naar uitziet niets. Dus wat is dan de meerwaarde van zo'n partij toevoegen aan je coalitie.
Ze hebben best goede mensen. Yeşilgöz is niks, maar zo'n Van Weel of Brekelmans kun je er best bij hebben. En jij hoeft niet te vinden dat ze goede ideeën hebben, veel CDA'ers zien nog best veel in een aantal VVD plannen. Meer dan in die van D66 of SP, in elk geval. Dat valt toch moeilijk te ontkennen?
pi_217887381
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
Bontenbal gaat nooit met de PVV, die kans is echt net zo groot als een D66-SGP of een BBB-PvdD kabinet. Echt, daar staat hij volledig principieel in.

Zie bijvoorbeeld hier: https://www.volkskrant.nl(...)e-manieren~bf581735/
pi_217887389
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 18:04 schreef Lavenderr het volgende:
Alles liever dan Timmermans.
Want? Wat maakt hem nou ineens zo radicaal?
  Moderator zondag 8 juni 2025 @ 18:13:06 #50
249559 crew  Lavenderr
pi_217887407
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 18:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Want? Wat maakt hem nou ineens zo radicaal?
.Dat laatste lijkt me duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')