Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Martial law gaat voor Trump een toverwoord worden bij iedere serieuze inlandse tegenstand.quote:Op zondag 8 juni 2025 07:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit is natuurlijk gewoon een poging tot escalatie en daarmee het kunnen inzetten van martial law.
Kan die afkorting niet meer zien of horen zonder aan deze million seller uit mijn jeugd te denken. Lol.quote:Op zondag 8 juni 2025 07:11 schreef OMG het volgende:
En ACAB. Heb law enforcement figuren als familie en kan ze allemaal missen als kiespijn want het zijn stuk voor stuk waardeloze figuren.
Uiteraard, dit is waar die complete losers op hebben zitten wachten.quote:Op zondag 8 juni 2025 07:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit is natuurlijk gewoon een poging tot escalatie en daarmee het kunnen inzetten van martial law.
De verbale opmerkingen jegens Elon ("heb het lef niet om nu vrindjes met de Dem te worden, want dat gaat serieuze gevolgen voor je hebben") hebben trouwens meteen resultaat opgeleverd.quote:
Ik meen me te herinneren dat hij, in de verkiezingscampagne 2016, wel zijn excuses heeft aangeboden voor het "grab 'em by the pussy" verhaal.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet het is een gezegde, maar bijvoorbeeld zijn excuses aanbieden of een fout toegeven, daar is ie niet toe in staat.
Ik zag net pas dat er 'Newscum' staat.quote:Op zondag 8 juni 2025 02:55 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
bron
Ik zei het toch, de eerste de beste keer dat er ergens een protest is, gaat ie dit meteen doen. Hij wacht er al een tijdje op.
Hihi, "cum".quote:
Toch is het nieuws over Columbia wel in het nieuws hier, wat er speelt in de VS nu, in los angeles, speelt hier niet in de media.quote:Op zondag 8 juni 2025 07:48 schreef Szura het volgende:
Rubio die zich ondertussen durft druk te maken om opruiende retoriek in een ander land!!!
[ x ]
Vertaling: deze man zou een rechtse zetbaas van de VS moeten worden
En er vielen politiedoden op Jan 6.quote:
quote:Op zondag 8 juni 2025 08:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En er vielen politiedoden op Jan 6.
Dankzij Trump-tuig.
En Mike Pence moest dood. Die had wat meer geluk.
"Go home now. We love you. You're very special."
Toch gewoon herkozen, deze man.
Het einde is - zo vrees ik - nog lang niet in zicht.
Moest de national guard niet door de gouverneur opgeroepen worden ipv de president? Of heb ik dat mis?quote:
Nee, president Johnson stuurde de NG naar Alabama om demonstranten tegen de staat te beschermen. Ik neem aan ivm de Civil Rights Act.quote:Op zondag 8 juni 2025 08:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Moest de national guard niet door de gouverneur opgeroepen worden ipv de president? Of heb ik dat mis?
Ah ok. Ik dacht dat de NG alleen door de president gestuurd kon worden indien er een issue over meerdere staten was. Dank je welquote:Op zondag 8 juni 2025 08:52 schreef V. het volgende:
[..]
Nee, president Johnson stuurde de NG naar Alabama om demonstranten tegen de staat te beschermen. Ik neem aan ivm de Civil Rights Act.
https://www.nytimes.com/2(...)ard-deploy-rare.html
Net het nieuws op de radio:quote:Op zondag 8 juni 2025 09:00 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ah ok. Ik dacht dat de NG alleen door de president gestuurd kon worden indien er een issue over meerdere staten was. Dank je wel
Weken, hooguit maanden.quote:Op zondag 8 juni 2025 09:10 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe lang zal het nog duren voordat Trump's thugs al dan niet onbedoeld een bloedbad gaan aanrichten onder demonstranten?
Nee, de dader moet dan straf krijgen, niet degene die het ondergaat. Dat is wel het ultieme ‘victing blaming’.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:04 schreef Vis1980 het volgende:
Tja, volgens mij werkt het meer zo: als een individueel een strafbaar feit ondergaat, moet hij een passende straf krijgen. Ik weet niet precies hoe hele groepen daarop daarom 'geen compassie verdienen'.
Zeer persoonlijk, en dan op basis van 'ik vind ze niet leuk', maar even voor het land bepalen wie wel of niet compassie mag verwachten. Ik vind sommige users hier niet leuk, maar dat wil niet zeggen dat ze maar geen rechten of bescherming mogen genieten. Welkom in het vrije leven.
Die user gun ik overigens alle empathie in de wereld toe, moeilijk voor te stellen wat het is als je het niet hebt.
Ik ben vooral benieuwd wanneer ze een Democratisch politicus, rechter, advocaat, Republikeins dissident, etc. om gaan leggen.quote:Op zondag 8 juni 2025 09:10 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe lang zal het nog duren voordat Trump's thugs al dan niet onbedoeld een bloedbad gaan aanrichten onder demonstranten?
Dit is precies waar MAGA al jaren gretig naar uitkijkt.quote:
Dat zal nog wel even duren, gok ik. De eerste stap zal zijn iemand vast zetten zonder proces of aanklacht. Of er komt een showproces, ook een mogelijkheid.quote:Op zondag 8 juni 2025 09:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wanneer ze een Democratisch politicus, rechter, advocaat, Republikeins dissident, etc. om gaan leggen.
Komt er geen Nacht (weekend) van de lange messen?quote:Op zondag 8 juni 2025 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zal nog wel even duren, gok ik. De eerste stap zal zijn iemand vast zetten zonder proces of aanklacht. Of er komt een showproces, ook een mogelijkheid.
Ja, naar dit dus vooral:quote:Op zondag 8 juni 2025 09:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit is precies waar MAGA al jarig gretig naar uitkijkt.
quote:Op zondag 8 juni 2025 09:10 schreef xpompompomx het volgende:
Mark my words.quote:Op zondag 8 juni 2025 09:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit is precies waar MAGA al jarig gretig naar uitkijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |