SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:14 schreef nostra het volgende:
Ik zit middenin mijn midlifecrisis, dus ga zo naar Verknipt en hoop dat het weer een beetje meevalt. Daarna graag weer BBQ-weer.
27 is prima toch.quote:
@Bugno3 kun je confirmen?quote:
Das minder,....heb hier zelf 4 tomatenplanten van bijna 2 meter hoogquote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:10 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Onkruid in m'n tuin is nu al 2 meter hoog
Onkruid bestaat niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:10 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Onkruid in m'n tuin is nu al 2 meter hoog
We schakelen een expert in @INViCTuSquote:
37 graden op zaterdagquote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:10 schreef 12Beaufort het volgende:
Icon laat voor donderdag ook tropische warmte zien. Vrijdag ook + 30 en de de zaterdag er op is nog warmer.
Potentiële hittegolf?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vergeet je zuurstoftank niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
37 graden op zaterdag
Gelukkig zit ik dan in Oostenrijk. En als het daar zo warm is ga ik gewoon op 3000 meter hoogte zitten
In juni. En dan moeten de twee warmste zomermaanden nog komen...quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
37 graden op zaterdag
Gelukkig zit ik dan in Oostenrijk. En als het daar zo warm is ga ik gewoon op 3000 meter hoogte zitten
@Djeez Maak je klaar, gooi je gevoerde regenlaarzen aan de kant, je gebeden zijn gehoord.quote:Op zondag 8 juni 2025 08:36 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
In juni. En dan moeten de twee warmste zomermaanden nog komen...
Ook precies waar jij woontquote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
37 graden op zaterdag
Hier welquote:
Inderdaad...Poeh Poeh. Waarschijnlijk 3 dagen 25+. Het is me wat hoor. In de zomerquote:Op zondag 8 juni 2025 12:47 schreef dick_laurent het volgende:
Ik als ik in deze reeks lees dat het mogelijk twee dagen 30+ wordt in Nederland
[ afbeelding ]
Nogmaals;quote:Op zondag 8 juni 2025 15:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Inderdaad...Poeh Poeh. Waarschijnlijk 3 dagen 25+. Het is me wat hoor. In de zomer
Uiteraard.quote:Hoe dan ook duikt het kwik ergens in het weekend weer naar beneden, tot een graad of 20-25. We moeten daarbij dus ook rekening houden met flink wat onweer. Al is zelfs dat onzeker, zegt Willemsen. „Het kan ook zomaar zijn dat wij daar niets van gaan merken en dat het onweer boven Duitsland losbarst.”
Zie her en der ook al 38-ers omhoog poppenquote:Op zondag 8 juni 2025 17:20 schreef Arcee het volgende:
https://www.buienradar.nl/weer/debilt/nl/2757783/14daagse
Zaterdag 37 graden.
Graad of 23 warmer dan vandaag. Wel fijn dat we even rustig kunnen acclimatiseren.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:20 schreef Arcee het volgende:
Zaterdag 37 graden.
moet zeggen vanaf een uur of 14 hier dat het reuze meevalt, de zon is ook steeds geweest. de 24 uur ervoor was het ronduit verzuipen van de buienquote:Op zondag 8 juni 2025 19:21 schreef PzKpfw het volgende:
Jezus wat een schijtweer, lijkt wel herfst met die combinatie van wind en regen.
Het wordt elk jaar matiger wat onweersbuien betreft.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:43 schreef Revanches het volgende:
Hopelijk komen er met de hitte weer onweersbuien, dit jaar is vrij matig wat dat betreft.
Zwarte lijntje staat nog net iets boven de groene toch of snap ik het lijntje niet?quote:Op zondag 8 juni 2025 17:26 schreef Perrin het volgende:
We horen niet meer tot de 5% droogste jaren.
[ afbeelding ]
@invictdinges krijgt hier waarschijnlijk een harde van. Eerst zeiken over de regen en de koele temperaturen van vandaag, morgen gaat hij waarschijnlijk weer zeggen dat dit 'too much' is. Zoals altijd. Het is nooit goed voor hem.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:43 schreef DemonRage het volgende:
De virtuele 🔥schroei🔥-hittegolf van GFS:
[ afbeelding ]
Donderdag 12 juni: 31°C
[ afbeelding ]
Vrijdag 13 juni: 33°C
[ afbeelding ]
Zaterdag 14 juni: 34°C
[ afbeelding ]
Zondag 15 juni: 34°C
[ afbeelding ]
Maandag 16 juni: 32°C
[ afbeelding ]
Dinsdag 17 juni: 32°C
[ afbeelding ]
Woensdag 18 juni: 33°C
[ afbeelding ]
Donderdag 19 juni: 32°C
[ afbeelding ]
Vrijdag 20 juni: 29°C
[ afbeelding ]
Zaterdag 21 juni: 27°C
Ja nee, dat gaan we niet doen he. Of eigenlijk: doe maar. Ik ben er toch niet en de groentes zullen het fantastisch vinden. Dus best prima wat dat betreft.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:43 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 juni 2025 20:43 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
38 graden nu. Lijkt me wel erg warm voor half juni, zo niet onmogelijk.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:20 schreef Arcee het volgende:
Zaterdag 37 graden.
Leuk lijntje inderdaadquote:
Die uitschieters zou ik op een korrel zout nemen. Ik denk eerder 33.quote:Op zondag 8 juni 2025 23:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
38 graden nu. Lijkt me wel erg warm voor half juni, zo niet onmogelijk.
Of 27 zoals Weeronline zegt.quote:Op maandag 9 juni 2025 06:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die uitschieters zou ik op een korrel zout nemen. Ik denk eerder 33.
quote:"Dit is typisch Nederlands", vertelt Weerplaza-meteoroloog Johnny Willemsen aan NU.nl. Soms is er nu eenmaal een verandering van wisselvallig naar droog weer, legt hij uit.
https://www.nu.nl/binnenl(...)at-het-weer-mis.html
Godver, wat een schroei hitte!quote:Op zondag 8 juni 2025 20:43 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]