o ben jij ook een wereld verbeteraar, maak jij uit wat goed is voor de wereld?/quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als we echt de wereld willen verbeteren moet je het hier weer doen. Geen zware stookolieschepen, milieuregels die controleerbaar kunnen worden toegepast, strategische maakindustrie waar je niet afhankelijk van hoeft te zijn. Laag- en middelgeschoolden waar weer met respect tegen aangekeken gaat worden.
Waarschijnlijk wel iets duurder per product, maar dus veel beter voor de wereld.
ik werk 3 dagen per week in een bedrijf, waar veel polen werken , die zijn het helemaal niet met jou eens, velen van hen zijn absoluut onmisbaar en hebben een goed salarisquote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Goedkope arbeiders die uitgebuit worden en een belasting zijn voor het systeem.
Leuk voor de aandeelhouders, niet voor de gewone man
Jij toch ook wat goed is voor weilanden? Of maak ik je ook uit voor wereldverbeteraar?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o ben jij ook een wereld verbeteraar, maak jij uit wat goed is voor de wereld?/
je hoeft niet de wereld verbeteraar te spelen , mag wel , maar er luistert toch niemandquote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij toch ook wat goed is voor weilanden? Of maak ik je ook uit voor wereldverbeteraar?
Je verhaal is inmiddels zo grijs gedraaid als de enkele haren die je nog hebt op je hoofd.
Zo hebben we allemaal onze eigen voorkeuren, dit is de mijne.
n=1quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik werk 3 dagen per week in een bedrijf, waar veel polen werken , die zijn het helemaal niet met jou eens, velen van hen zijn absoluut onmisbaar en hebben een goed salaris
veel van die jongens zijn vaardig, technisch slim , en onmisbaar voor de werkgever en weten hoe het spel te spelen
""dit soort goedkope arbeiders" die is voor jou rekeningquote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:39 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
n=1
Veel van dit soort goedkope arbeiders worden uitgebuit en misbruikt voor winsten van bedrijven. Doen alsof dit niet speelt is dom en absoluut los van de werkelijkheid. Je ontkent gewoon maatschappelijke problemen hiermee.
Op een terrein is dat sinds deze week realiteit: de publieke aanbesteding van medische apparatuur boven de 5 miljoen dollar. Ik begrijp beide blokken wel. De Chinezen zijn natuurlijk niet blind en hebben sinds 2018 zelf ervaren wat het is om cruciale apparatuur op het gebied van chips niet meer geleverd te krijgen door exportbeperkingen van de VS/Europese landen/Japan (een krabbeltje meer is vaak niet nodig) dus voor Beijing is het onacceptabel als het land afhankelijk zou zijn van cruciale buitenlandse medische apparatuur vanuit de EU, VS of Japan. Ze gooien fors geld in om dat zelf te kunnen in eigen land. De EU snap ik ook wel want die zeggen waarom zouden we onze publieke aanbestedingsmarkt open houden als andere landen dat ook niet voor ons doen. Dus ik ben zeer gevoelig voor beide argumenten op het terrein van publieke aanbesteding van medische apparatuur.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boeie. Onze goederen voor ons en de chinese voor de chinezen.
quote:De regeringen van de Europese Unie hebben een voorstel van de Europese Commissie gesteund om beperkingen op te leggen aan de biedingen van Chinese leveranciers van medische apparatuur op publieke aanbestedingen, nadat was gebleken dat EU-bedrijven niet in staat waren om de Chinese markt voor medische apparatuur te betreden.
Vertegenwoordigers van de EU-lidstaten hebben deze week gestemd voor tegenmaatregelen tegen de Chinese beperkingen op Europese fabrikanten van medische apparatuur, bevestigden diplomatieke en EU-bronnen aan Euronews.
Dit volgde op een onderzoek van de Europese Commissie waaruit "duidelijk bewijs" bleek dat China op onterechte wijze medische hulpmiddelen die in de EU worden geproduceerd, van de inkoopmarkt blokkeerde.
Het is de eerste tegenmaatregel die wordt uitgevoerd met behulp van een internationaal aanbestedingsinstrument (IPI), dat in augustus 2022 van kracht werd en is ontworpen om EU-bedrijven eerlijke toegang te garanderen tot aanbestedingsmogelijkheden buiten de EU.
https://www.euronews.com/(...)dical-devices-market
Kritiek op de maakindustrie wil jij gewoon niet snappen. Dat is het probleem van jou.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is dit?
Snap er helemaal niks van.
Troost je.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Kritiek op de maakindustrie wil jij gewoon niet snappen. Dat is het probleem van jou.
Ziekelijk jaloers natuurlijk niet, eerder boos omdat de maakindustrie gratis de grondstoffen en ruimte krijgt om hun producten te maken.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Troost je.
Als de maakindustrie terug komt, kan jij ook weer een baan vinden. Dan kan jij ook gewoon mee doen.
...of wacht. Dat is dan ook niet eerlijk in jouw ogen. Want 'eerlijk' is het pas wanneer jij gratis geld in je handje geduwd krijgt natuurlijk. En een huis, met een tuin van 800m2.
Heb nieuws voor je: gratis geld bestaat niet. Iemand is sowieso de sjaak. Voor jou zijn 10tallen belastingbetalers de sjaak om jou in je levensonderhoud te voorzien.
En in plaats van dat je dankbaar bent, ben je ziekelijk jaloers op ze.
Wauw. Waar kan ik die gratis grondstoffen en ruimte aanvragen? Dan begin ik ook een maakindustrie. Dat moet perfect zijn voor mijn concurrentiepositie.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Ziekelijk jaloers natuurlijk niet, eerder boos omdat de maakindustrie gratis de grondstoffen en ruimte krijgt om hun producten te maken.
Producten die de maakindustrie ook nog eens geeft aan rijke individuen met een ouderwets geloof.
Dat moet je aan de makers-van al die mensschadelijke producten- vragen. Ga maar gewoon naar de ruime vrijstaande woonruimtes daar wonen die makers oftewel boeren.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wauw. Waar kan ik die gratis grondstoffen en ruimte aanvragen? Dan begin ik ook een maakindustrie. Dat moet perfect zijn voor mijn concurrentiepositie.
Ho ho. Jij roept dat maakindustrie gratis grondstoffen en ruimte krijgt, dus jij moet daar onderbouwing voor hebben en dus weten hoe dat werkt. Beetje raar om dan mij te zeggen dat ik het zelf moet uitzoeken.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat moet je aan de makers-van al die mensschadelijke producten- vragen. Ga maar gewoon naar de ruime vrijstaande woonruimtes daar wonen die makers oftewel boeren.
Ghratus grondstoffen.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Ziekelijk jaloers natuurlijk niet, eerder boos omdat de maakindustrie gratis de grondstoffen en ruimte krijgt om hun producten te maken.
Producten die de maakindustrie ook nog eens geeft aan rijke individuen met een ouderwets geloof.
De maakindustrie zet met een meerderheid individuelen/minderheden aan de kant om aan grondstoffen te komen en ruimte te hebben om daarvan producten te fabriceren.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ho ho. Jij roept dat maakindustrie gratis grondstoffen en ruimte krijgt, dus jij moet daar onderbouwing voor hebben en dus weten hoe dat werkt. Beetje raar om dan mij te zeggen dat ik het zelf moet uitzoeken.
Volkomen duidelijk dat jij thuishoort achter een paar stevige hekken in een jas met heel lange mouwen, in een kamertje met hele zachte muren en stevige sloten op de deur en zonder toegang tot computers of Internet.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:43 schreef torentje het volgende:
[..]
De maakindustrie zet met een meerderheid individuelen/minderheden aan de kant om aan grondstoffen te komen en ruimte te hebben om daarvan producten te fabriceren.
Het interesseert de maakindustrie dus niet dat een individu/minderheid eerder op een land was dan hun.
In feite doen zij dus gezamenlijk de maaltjes uit de mond van individuen grissen.
Hoop dat ik duidelijk genoeg was?
hetzelfde doen ze met staal , China zit in een deflatoire periodequote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:30 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat komt doordat China fabrikanten subsidieert om auto's onder de kostprijs te kunnen verkopen.
nee heeft er geen zak mee te maken , politiek heeft geen invloed op economiequote:
Plastieken minderwaardige vehikels die in no time waardeloos zijn m.i.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:27 schreef LXIV het volgende:
Als je kijkt wat voor auto de Chinezen voor 30K neerzetten
In Engeland kun je voor Chinese automerken amper nog een verzekering krijgen vanwege de (gebrekkige) verkrijgbaarheid van onderdelen en de (vrijwel niet bestaande) aftersales, zie bijvoorbeeld: https://www.autoweek.nl/a(...)-verenigd-koninkrijkquote:Op zondag 8 juni 2025 20:07 schreef Bart2002 het volgende:
Plastieken minderwaardige vehikels die in no time waardeloos zijn m.i.
Alles is onder par. Ik durf te wedden dat alle 'Build Your Dreams' barrels binnen nu en 5 jaar kapot zijn of minstens zeer problematisch. Het is m.i. een wegwerpproduct zoals de meeste dingen uit China.
Als ik in 2030 ongelijk blijk te hebben ben ik de eerste om te zeggen dat mijn visie niet klopte. Dus dat is het voorbehoud.
We moeten ook niet vergeten dat deze producten zwaar leunen op kinderarbeid en moderne slavernij van de werknemers. Ik denk niet dat we dat hier ook moeten willen om een maar zo goedkoop mogelijk product te maken omdat de mensen dat willen. Dat is een voor de hand liggende race naar de bodem.
Wat is de reden dat jij op een discussieforum zit te lezen? Want het enige wat jij doet is op de man spelen. Zoek toch een andere hobby.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volkomen duidelijk dat jij thuishoort achter een paar stevige hekken in een jas met heel lange mouwen, in een kamertje met hele zachte muren en stevige sloten op de deur en zonder toegang tot computers of Internet.
Ach, @Lord_Vetinari was misschien wat bot, maar mag ik vragen welk spul jij rookt/snuift/slikt?quote:Op zondag 8 juni 2025 20:35 schreef torentje het volgende:
Wat is de reden dat jij op een discussieforum zit te lezen? Want het enige wat jij doet is op de man spelen. Zoek toch een andere hobby.
Oh, dat was niet bot, hoor. You wouldn't like me when I'm properly bot.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:15 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ach, @:Lord_Vetinari was misschien wat bot, maar mag ik vragen welk spul jij rookt/snuift/slikt?
Maar er is met jou geen discussie te voeren. Jij maakt statements, die volledig van het padje zijn en als iemand er tegenin gaat of je vertelt dat het gelal van een dronken aardbei is, beschuldig je ze meteen ervan om lid te zijn van de groep die je zojuist van allerlei "misdaden tegen "gewone" mensen" hebt beschuldigd.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat is de reden dat jij op een discussieforum zit te lezen? Want het enige wat jij doet is op de man spelen. Zoek toch een andere hobby.
Ik ben een minderheid hier op dit forum, jij bent een meerderheid op dit forum en jij probeert mij, een minderheid, tot zwijgen te brengen door op de man te spelen.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar er is met jou geen discussie te voeren. Jij maakt statements, die volledig van het padje zijn en als iemand er tegenin gaat of je vertelt dat het gelal van een dronken aardbei is, beschuldig je ze meteen ervan om lid te zijn van de groep die je zojuist van allerlei "misdaden tegen "gewone" mensen" hebt beschuldigd.
De poster gaat helemaal niet over wie er op dit forum toegelaten wordt of wat de criteria zijn van wat als toelaatbaar geldt. Het is aan de volgers op dit forum zelf te bepalen hoe ze een poster zien, niet aan jou.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben een minderheid hier op dit forum, jij bent een meerderheid op dit forum en jij probeert mij, een minderheid, tot zwijgen te brengen door op de man te spelen.
Er is dus met jou geen discussie te voeren omdat jij de ervaringen van een minderheid wegzet als gelal.
Jij bent dus ook al iemand die de zijde kiest van de meerderheid, omdat je vreest dat de minderheid een meerderheid wordt. Goed dat ik dat weet.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De poster gaat helemaal niet over wie er op dit forum toegelaten wordt of wat de criteria zijn van wat als toelaatbaar geldt. Het is aan de volgers op dit forum zelf te bepalen hoe ze een poster zien, niet aan jou.
Ik wijs je slechts op feiten en maak überhaupt geen keuze.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent dus ook al iemand die de zijde kiest van de meerderheid, omdat je vreest dat de minderheid een meerderheid wordt. Goed dat ik dat weet.
QED:quote:Op zondag 8 juni 2025 21:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar er is met jou geen discussie te voeren. Jij maakt statements, die volledig van het padje zijn en als iemand er tegenin gaat of je vertelt dat het gelal van een dronken aardbei is, beschuldig je ze meteen ervan om lid te zijn van de groep die je zojuist van allerlei "misdaden tegen "gewone" mensen" hebt beschuldigd.
quote:Op maandag 9 juni 2025 15:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent dus ook al iemand die de zijde kiest van de meerderheid, omdat je vreest dat de minderheid een meerderheid wordt. Goed dat ik dat weet.
BYD lichtjaren vooruit? Op basis van wat dan?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Net als Amerika, zal je dan maar met betere auto’s moeten aankomen.
Die BYD auto’s zijn lichtjaren vooruit versus VW of een Mercedes.
Het is erg dat men een labiele leider zoals jou wapens zoals een internettoegang heeft gegeven.quote:
De ironiequote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is erg dat men een labiele leider zoals jou wapens zoals een internettoegang heeft gegeven.
Hier zitten bedrijven met allerlei milieu regels etc etc. In China is het gewoon zo goedkoop mogelijk een gesubsidieerd. Misschien hier die transfer wat langer laten duren waardoor bedrijven niet zo hoeven te lijden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:27 schreef LXIV het volgende:
Duitsland moet gewoon aan de bak om goede, complete en goedkope auto's te maken. Als je kijkt wat voor auto de Chinezen voor 30K neerzetten en wat je daarvoor krijgt in Duitsland...
Importheffingen vind ik helemaal een slecht idee. Dan krijg ik dus een boete als ik een auto van een Chinees wil kopen in plaats van een Duitser, omdat die Duitsers niet in staat zijn tot innovatie (ook in het productieproces) en efficiency...
Dat zou net zo zijn als er in een straat een Duits en een Chinees restaurant zitten. De Duitsers bieden Sauerkraut met worst voor 80 euro per persoon, de Chinezen een rijsttafel voor 40 euro. En dat de Duitsers dan bij de burgemeester gaan zeuren dat er op die Chinese rijsttafel 30 euro belasting moet, anders verkopen ze niks...
In ieder geval, ik zoek een meerderheid tegen labiele leiders.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De ironie
Met jouw vage en onsamenhangende gebrabbel kom jij over als een iemand die in een psychiatrische inrichting verblijft.
Slechts heel af en toe, op een helder moment, kun jij wel normaal Nederlands typen.
De ironie. Jij die anderen labiel noemt. Pot-ketel.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:16 schreef torentje het volgende:
[..]
In ieder geval, ik zoek een meerderheid tegen labiele leiders.
In tegenstelling tot jou kan ik mezelf beheersen als men een voor mij onwelgevallige mening uit. Ik begin dan niet op de man te spelen, maar reageer op de inhoud.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De ironie. Jij die anderen labiel noemt. Pot-ketel.
Kijk, nú typ je wel in normaal en duidelijk Nederlands ipv jouw gebruikelijke vage cryptische gebrabbel.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:45 schreef torentje het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou kan ik mezelf beheersen als men een voor mij onwelgevallige mening uit. Ik begin dan niet op de man te spelen, maar reageer op de inhoud.
Maar dat gaat bij jou niet. Jouw posts hebben geen inhoud.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:45 schreef torentje het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou kan ik mezelf beheersen als men een voor mij onwelgevallige mening uit. Ik begin dan niet op de man te spelen, maar reageer op de inhoud.
Dit is bewezen onjuistquote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:45 schreef torentje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 juni 2025 15:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Als iemand een post doet die geen inhoud heeft, dan kan je die post toch het beste negeren? Dan zou de persoon die vaker een inhoudsloze post doet, ook aan zelfreflectie gaan doen en uit zichzelf wel posts gaan plaatsen met inhoud. Toch?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar dat gaat bij jou niet. Jouw posts hebben geen inhoud.
Bij normale, rationele mensen zou dat het geval zijn, maar ja, daar ligt nu net het probleem.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Als iemand een post doet die geen inhoud heeft, dan kan je die post toch het beste negeren? Dan zou de persoon die vaker een inhoudsloze post doet, ook aan zelfreflectie gaan doen en uit zichzelf wel posts gaan plaatsen met inhoud. Toch?
Hoezo? Ik ben geen aanhanger van de een of andere ouderwetse religie. Maar on-topic: Ook in Duitsland heeft de maakindustrie teveel macht.quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bij normale, rationele mensen zou dat het geval zijn, maar ja, daar ligt nu net het probleem.
Des te vervelender voor je. Als je dat wel was had je een excuus voor je gereutel. Nu blijkt het gewoon je psychologische make-up te zijn. Voordeel is wel weer, dat er tegenwoordig erg knappe psychologen bestaan.quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ben geen aanhanger van de een of andere ouderwetse religie. Maar on-topic: Ook in Duitsland heeft de maakindustrie teveel macht.
Dus als iemand een aanhanger is van de een of andere ouderwetse religie, dan mag hij wartaal schrijven en spreken? Dan is dat hem vergeven?quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Des te vervelender voor je. Als je dat wel was had je een excuus voor je gereutel. Nu blijkt het gewoon je psychologische make-up te zijn. Voordeel is wel weer, dat er tegenwoordig erg knappe psychologen bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |