abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217891594
Tja, China heeft jarenlang geïnvesteerd om er voor te zorgen dat ze en masse en zo goedkoop mogelijk kunnen produceren. Cultureel en sociaal hebben ze stevig de grip op hun bevolking maar economisch gezien zijn ze extreem laissez-faire.

Dat krijg je in Europa niet voor elkaar.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217891659
quote:
18s.gif Op zondag 8 juni 2025 21:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Maar er is met jou geen discussie te voeren. Jij maakt statements, die volledig van het padje zijn en als iemand er tegenin gaat of je vertelt dat het gelal van een dronken aardbei is, beschuldig je ze meteen ervan om lid te zijn van de groep die je zojuist van allerlei "misdaden tegen "gewone" mensen" hebt beschuldigd.
Ik ben een minderheid hier op dit forum, jij bent een meerderheid op dit forum en jij probeert mij, een minderheid, tot zwijgen te brengen door op de man te spelen.
Er is dus met jou geen discussie te voeren omdat jij de ervaringen van een minderheid wegzet als gelal.
pi_217891747
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ben een minderheid hier op dit forum, jij bent een meerderheid op dit forum en jij probeert mij, een minderheid, tot zwijgen te brengen door op de man te spelen.
Er is dus met jou geen discussie te voeren omdat jij de ervaringen van een minderheid wegzet als gelal.
De poster gaat helemaal niet over wie er op dit forum toegelaten wordt of wat de criteria zijn van wat als toelaatbaar geldt. Het is aan de volgers op dit forum zelf te bepalen hoe ze een poster zien, niet aan jou.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217894282
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De poster gaat helemaal niet over wie er op dit forum toegelaten wordt of wat de criteria zijn van wat als toelaatbaar geldt. Het is aan de volgers op dit forum zelf te bepalen hoe ze een poster zien, niet aan jou.
Jij bent dus ook al iemand die de zijde kiest van de meerderheid, omdat je vreest dat de minderheid een meerderheid wordt. Goed dat ik dat weet.
pi_217894328
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 15:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bent dus ook al iemand die de zijde kiest van de meerderheid, omdat je vreest dat de minderheid een meerderheid wordt. Goed dat ik dat weet.
Ik wijs je slechts op feiten en maak überhaupt geen keuze.
Hoe is "Het is aan de volgers op dit forum zelf te bepalen hoe ze een poster zien" een keuze?
  maandag 9 juni 2025 @ 15:59:00 #81
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217894369
quote:
18s.gif Op zondag 8 juni 2025 21:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Maar er is met jou geen discussie te voeren. Jij maakt statements, die volledig van het padje zijn en als iemand er tegenin gaat of je vertelt dat het gelal van een dronken aardbei is, beschuldig je ze meteen ervan om lid te zijn van de groep die je zojuist van allerlei "misdaden tegen "gewone" mensen" hebt beschuldigd.
QED:

quote:

[..]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217898604
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 12:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Net als Amerika, zal je dan maar met betere auto’s moeten aankomen.
Die BYD auto’s zijn lichtjaren vooruit versus VW of een Mercedes.
BYD lichtjaren vooruit? Op basis van wat dan?

Niets bijzonders aan BYD. De Blade accu is goed. Maar verder… efficiënt zijn ze niet. Mooi ook niet. Echt geweldig rijdt het niet. Wel goedkoop, omdat ze werknemers en leveranciers niet betalen en veel subsidie krijgen. En dan nog moeten ze spookverkopen gebruiken om de cijfers op te krikken.
pi_217898917
De Duitser zelf moet ook eens gaan veranderen. Ik plaats van ouderwets te blijven denken moeten ze eens gaan omdenken en moderner worden..
Corporate translator
pi_217900372
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
QED:
[..]

Het is erg dat men een labiele leider zoals jou wapens zoals een internettoegang heeft gegeven.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:36:44 #85
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217900404
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 11:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is erg dat men een labiele leider zoals jou wapens zoals een internettoegang heeft gegeven.
De ironie :')

Met jouw vage en onsamenhangende gebrabbel kom jij over als een iemand die in een psychiatrische inrichting verblijft.

Slechts heel af en toe, op een helder moment, kun jij wel normaal Nederlands typen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217900912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:27 schreef LXIV het volgende:
Duitsland moet gewoon aan de bak om goede, complete en goedkope auto's te maken. Als je kijkt wat voor auto de Chinezen voor 30K neerzetten en wat je daarvoor krijgt in Duitsland...
Importheffingen vind ik helemaal een slecht idee. Dan krijg ik dus een boete als ik een auto van een Chinees wil kopen in plaats van een Duitser, omdat die Duitsers niet in staat zijn tot innovatie (ook in het productieproces) en efficiency...

Dat zou net zo zijn als er in een straat een Duits en een Chinees restaurant zitten. De Duitsers bieden Sauerkraut met worst voor 80 euro per persoon, de Chinezen een rijsttafel voor 40 euro. En dat de Duitsers dan bij de burgemeester gaan zeuren dat er op die Chinese rijsttafel 30 euro belasting moet, anders verkopen ze niks...
Hier zitten bedrijven met allerlei milieu regels etc etc. In China is het gewoon zo goedkoop mogelijk een gesubsidieerd. Misschien hier die transfer wat langer laten duren waardoor bedrijven niet zo hoeven te lijden.
pi_217901572
BRON.
https://www.maschinenmarkt.vogel.de/jobverlust-deutsche-industrie-analyse-prognose83948d/

Het afgelopen jaar zijn idd 100.000 banen verdwenen in Duitsland, met name in de auto industrie.
Het management bureau EY verwacht dat dit aantal tot 200.000 zal stijgen nog in dit jaar, een stroomversnelling dus.
Naast de reeds genoemde problemen: bureaucratie, energiekosten, arbeidskosten, te weinig personeel, kosten voor gepensioneerden en werklozen en immigranten, wodt de binnenlandse afzet markt genoemd (die ook begrijpelijkerwijze krimpt) DE wordt dan nog meer van de expoart afhankelijk.

J.D. Vance heeft onlangs gezegd dat alleen de AfD Duitsland kan redden.
Ik denk dat JD een hele erge optimist is :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_217902111
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 11:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De ironie :')

Met jouw vage en onsamenhangende gebrabbel kom jij over als een iemand die in een psychiatrische inrichting verblijft.

Slechts heel af en toe, op een helder moment, kun jij wel normaal Nederlands typen.
In ieder geval, ik zoek een meerderheid tegen labiele leiders.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:57:04 #89
66444 Lord_Vetinari
pi_217902483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:16 schreef torentje het volgende:

[..]
In ieder geval, ik zoek een meerderheid tegen labiele leiders.
De ironie. Jij die anderen labiel noemt. Pot-ketel.
pi_217905950
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De ironie. Jij die anderen labiel noemt. Pot-ketel.
In tegenstelling tot jou kan ik mezelf beheersen als men een voor mij onwelgevallige mening uit. Ik begin dan niet op de man te spelen, maar reageer op de inhoud.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 21:55:07 #91
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217906022
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 21:45 schreef torentje het volgende:

[..]
In tegenstelling tot jou kan ik mezelf beheersen als men een voor mij onwelgevallige mening uit. Ik begin dan niet op de man te spelen, maar reageer op de inhoud.
Kijk, nú typ je wel in normaal en duidelijk Nederlands ipv jouw gebruikelijke vage cryptische gebrabbel.

Als je dat blijft doen, en dat vage cryptische gebrabbel achterwege laat, neemt men jou wél serieus.
Zo moeilijk is dat niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 21:56:29 #92
66444 Lord_Vetinari
pi_217906043
quote:

[..]
Maar dat gaat bij jou niet. Jouw posts hebben geen inhoud.
pi_217906084
quote:

[..]
Dit is bewezen onjuist :N

quote:

[..]
pi_217910051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Maar dat gaat bij jou niet. Jouw posts hebben geen inhoud.
Als iemand een post doet die geen inhoud heeft, dan kan je die post toch het beste negeren? Dan zou de persoon die vaker een inhoudsloze post doet, ook aan zelfreflectie gaan doen en uit zichzelf wel posts gaan plaatsen met inhoud. Toch?
pi_217910288
[mod]kunnen we weer bij het onderwerp blijven[/mod] :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:10:08 #96
66444 Lord_Vetinari
pi_217910993
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 11:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Als iemand een post doet die geen inhoud heeft, dan kan je die post toch het beste negeren? Dan zou de persoon die vaker een inhoudsloze post doet, ook aan zelfreflectie gaan doen en uit zichzelf wel posts gaan plaatsen met inhoud. Toch?
Bij normale, rationele mensen zou dat het geval zijn, maar ja, daar ligt nu net het probleem.
pi_217911199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Bij normale, rationele mensen zou dat het geval zijn, maar ja, daar ligt nu net het probleem.
Hoezo? Ik ben geen aanhanger van de een of andere ouderwetse religie. Maar on-topic: Ook in Duitsland heeft de maakindustrie teveel macht.
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:44:09 #98
66444 Lord_Vetinari
pi_217911240
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoezo? Ik ben geen aanhanger van de een of andere ouderwetse religie. Maar on-topic: Ook in Duitsland heeft de maakindustrie teveel macht.
Des te vervelender voor je. Als je dat wel was had je een excuus voor je gereutel. Nu blijkt het gewoon je psychologische make-up te zijn. Voordeel is wel weer, dat er tegenwoordig erg knappe psychologen bestaan.
pi_217914715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Des te vervelender voor je. Als je dat wel was had je een excuus voor je gereutel. Nu blijkt het gewoon je psychologische make-up te zijn. Voordeel is wel weer, dat er tegenwoordig erg knappe psychologen bestaan.
Dus als iemand een aanhanger is van de een of andere ouderwetse religie, dan mag hij wartaal schrijven en spreken? Dan is dat hem vergeven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')