Eens, het is alleen jammer dat de Europese consument dom genoeg is om daadwerkelijk die Chinese auto te kopen. Ik betaal liever meer voor een minder goede auto als het geld daarmee in Europa blijft, maar zulke heffingen vind ik een teken van zwakte en kan je ook terugverwachten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:27 schreef LXIV het volgende:
Duitsland moet gewoon aan de bak om goede, complete en goedkope auto's te maken. Als je kijkt wat voor auto de Chinezen voor 30K neerzetten en wat je daarvoor krijgt in Duitsland...
Importheffingen vind ik helemaal een slecht idee. Dan krijg ik dus een boete als ik een auto van een Chinees wil kopen in plaats van een Duitser, omdat die Duitsers niet in staat zijn tot innovatie (ook in het productieproces) en efficiency...
Dat zou net zo zijn als er in een straat een Duits en een Chinees restaurant zitten. De Duitsers bieden Sauerkraut met worst voor 80 euro per persoon, de Chinezen een rijsttafel voor 40 euro. En dat de Duitsers dan bij de burgemeester gaan zeuren dat er op die Chinese rijsttafel 30 euro belasting moet, anders verkopen ze niks...
Bij mij kun je er nog wel een lijst van vinden hoorquote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:23 schreef tizitl2 het volgende:
Dit verklaart alvast - 20k in de autoindustrie https://www.azernews.az/region/242780.html
En dat vind ik nou juist geen teken van inefficiëntie, Volkswagen had jarenlang de afspraak met vakbonden geen vestigingen in Duitsland te sluiten en geen mensen te ontslaan. Dat zorgt er juist voor dat ze inefficiënt werden doordat mensen die eigenlijk al lang niet meer nodig waren werkzaam bleven. Nu wordt daar ingegrepen.
Nu nog concurrerend worden op elektrische modellen en ze zijn daar een heel eind verder, en door het gedoe met Musk/Tesla is er momenteel best een mogelijkheid een stukje van die markt terug te pakken.
Dat geldt voor Japanse auto's of Amerikaanse wagens toch evengoed? De Duitse bouwers hebben zich jaren sufgeëxporteerd naar China.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Eens, het is alleen jammer dat de Europese consument dom genoeg is om daadwerkelijk die Chinese auto te kopen. Ik betaal liever meer voor een minder goede auto als het geld daarmee in Europa blijft, maar zulke heffingen vind ik een teken van zwakte en kan je ook terugverwachten.
Dit gaat in de basis op voor elk land dat niet onder 'ons' geschaard kan worden ja, maar daaronder zijn natuurlijk landen die je liever steunt (helpt groeien) dan andere.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:03 schreef tizitl2 het volgende:
Dat geldt voor Japanse auto's of Amerikaanse wagens toch evengoed? De Duitse bouwers hebben zich jaren sufgeëxporteerd naar China.
Heffingen werken inderdaad niet, je krijgt een heffing terug en bovendien is onze industrie gericht op export en neutrale landen als India gaan echt geen heffing voeren omdat Duitsland het lastig heeft.
Die communisten zitten het kapitaalisme finaal te trollen en niemand lijkt het door te hebben.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:30 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat komt doordat China fabrikanten subsidieert om auto's onder de kostprijs te kunnen verkopen.
Dus jij betaalt bij je volle verstand 10k meer voor een EV om een luie overbetaalde Fransman te faciliteren?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Eens, het is alleen jammer dat de Europese consument dom genoeg is om daadwerkelijk die Chinese auto te kopen. Ik betaal liever meer voor een minder goede auto als het geld daarmee in Europa blijft, maar zulke heffingen vind ik een teken van zwakte en kan je ook terugverwachten.
Liever dat dan 20 Chinezen en daarmee de Europese ondergang voeden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:41 schreef kibo het volgende:
[..]
Dus jij betaalt bij je volle verstand 10k meer voor een EV om een luie overbetaalde Fransman te faciliteren?
Zie je dan niet het probleem op lange termijn? Dan wordt de Duitse auto-industrie kapot gemaakt met veel werkloosheid rondom. Als de subsidie op Chinese auto's wegvallen, hebben ze het grootste deel van de markt al in handen dat je met een nieuw bedrijf niet meer tegenop kunt concurreren.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lekker voor ons dan! Ik ontvang liever 5000 euro van de Chinese regering om hun auto te kopen dan dat ik er 15.000 aan de EU moet betalen.
Nee, want Japanse en Amerikaanse auto's worden i.t.t. Chinese auto's niet kapotgesubsidieerd met overheidsgeld, waardoor Chinese bedrijven hun auto's onder de kostprijs kunnen verkopen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:03 schreef tizitl2 het volgende:
Dat geldt voor Japanse auto's of Amerikaanse wagens toch evengoed?
ik rij alleen autos van 20 jaar oud dus mij krijgen ze niet gekquote:
Ze doen wel meer dan subsidiëren. Veel meer. Je kan een boekwerk over schrijven. Ik denk dat niemand op deze forum is die enige idee heeft wat ze allemaal doen en het goed kan beschrijven. Je hebt mensen in dienst van politieke denktanks zoals Mercator Institute for China Studies en CSET waarvan het hun fulltime job is om dat naar hun beste kunnen te bestuderen en op papier te zetten. Als ze een stuk uitbrengen dan gaat het vaak om tientallen pagina's. Die worden gefinancierd middels allerlei grants en subsidies door Brussel, Berlijn en Washington D.C. om daar 40 uur per week aan te besteden. Hier heb je één zo'n rapport over een programma dat Little Giants heet (het politieke beleid in het land met betrekking tot innovatieve MKB-bedrijven). Lees en leer. Je hebt een veel te eenvoudig beeld van bam bruut met subsidies smijten. Het onderstaande onderzoeksrapport is ook deels gefinancierd door het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken zodat ze zelf wijs van kunnen worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:30 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat komt doordat China fabrikanten subsidieert om auto's onder de kostprijs te kunnen verkopen.
Daarom ook importtarieven op die chinese rotzooi.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:30 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat komt doordat China fabrikanten subsidieert om auto's onder de kostprijs te kunnen verkopen.
Boeie. Onze goederen voor ons en de chinese voor de chinezen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:03 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat geldt voor Japanse auto's of Amerikaanse wagens toch evengoed? De Duitse bouwers hebben zich jaren sufgeëxporteerd naar China.
Heffingen werken inderdaad niet, je krijgt een heffing terug en bovendien is onze industrie gericht op export en neutrale landen als India gaan echt geen heffing voeren omdat Duitsland het lastig heeft.
Precies.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:20 schreef Red_85 het volgende:
Daarom ook importtarieven op die chinese rotzooi.
En fabrikanten pushen om de europese maakindustrie daar weer terug te halen. Beter voor milieu en economie hier. Dus beter voor de maatschappij als geheel.
Nou nee, de maakindustrie moet juist weg uit Europa omdat die voor gemotoriseerde drukte zorgen in verstedelijkte gebieden en dat is dus niet beter voor stedelingen met een smalle beurs o.a. omdat die niet mee kunnen doen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom ook importtarieven op die chinese rotzooi.
En fabrikanten pushen om de europese maakindustrie daar weer terug te halen. Beter voor milieu en economie hier. Dus beter voor de maatschappij als geheel.
Wat is dit?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou nee, de maakindustrie moet juist weg uit Europa omdat die voor gemotoriseerde drukte zorgen in verstedelijkte gebieden en dat is dus niet beter voor stedelingen met een smalle beurs o.a. omdat die niet mee kunnen doen.
goede technisch vaardige werknemers, niet te duur die blijven wel gewild, waar hun moeder woont dat dondert nietquote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:07 schreef koffiekoekjes het volgende:
Vraag me af hoeveel banen het zijn van arbeidsmigranten.
Met een beetje geluk een hele boel, scheelt dat ook weer, kunnen ze weer terug naar Polen, Bulgarije etc.
Goedkope arbeiders die uitgebuit worden en een belasting zijn voor het systeem.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
goede werknemers, niet te duur die blijven wel gewild
Als we echt de wereld willen verbeteren moet je het hier weer doen. Geen zware stookolieschepen, milieuregels die controleerbaar kunnen worden toegepast, strategische maakindustrie waar je niet afhankelijk van hoeft te zijn. Laag- en middelgeschoolden waar weer met respect tegen aangekeken gaat worden.quote:
Dit is vooral waar het steekt ja.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Goedkope arbeiders die uitgebuit worden en een belasting zijn voor het systeem.
Leuk voor de aandeelhouders, niet voor de gewone man
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |