quote:Femke Halsema mogelijk naar Boedapest voor verboden Pride-mars
Amsterdam- Het Amsterdamse college wil een delegatie sturen naar de verboden Pride-mars in Boedapest eind deze maand. Mogelijk gaat burgemeester Femke Halsema zelf. JA21 vindt dat de burgemeester en wethouders zich niet moeten bemoeien met andere landen.
1 uur geleden
Wethouder Touria Meliani (GL) bevestigde donderdagochtend geruchten uit de wandelgangen.
Zij of burgemeester Femke Halsema zal zaterdag 28 juni vermoedelijk meelopen in de protesttocht, die door premier Viktor Orbán is verboden.
Het hangt alleen nog af van een veiligheidsadvies van de Nederlandse ambassade in Hongarije. De gemeente betaalt de reis.
Vliegende ambtenaar aan de ketting in Amsterdam? ’Ook naar Madrid met trein’
„Bij JA21 vinden we dat raar”, zei raadslid Cas van Berkel. „
Want ook al vind je jezelf nog zo belangrijk: de gemeente is simpelweg niet de bestuurslaag om zich met andere landen te bemoeien.
Wat heeft de Amsterdammer daaraan?”
Door te lezen over jeuk heb ik jeuk. Lul.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:17 schreef asco het volgende:
Dit is zo ontzettend tenenkrommend op zoveel manieren dat ik er jeuk van krijg.
Dat lijkt me een goed planquote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:16 schreef Filosoofert het volgende:
Ik vind dat we in de volksvertegenwoordiging een aangewezen ministerie zouden moeten hebben dat zich vooral bezighoudt met buitenlandse zaken.
Maar je bent nog steeds senang met het feit dat iemand de wet gaat breken voor iets wat totaal buiten haar boekje valt?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Door te lezen over jeuk heb ik jeuk. Lul.
Maar het is wel een leuke citytrip he, en daar is Touria dol op , vooral als ze met KLM businessclass mag vliegen als een echte Kardashian op kosten van Amsterdamquote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar je bent nog steeds senang met het feit dat iemand de wet gaat breken voor iets wat totaal buiten haar boekje valt?
Jij hebt mij overtuigd dat dat het juiste om te doen is.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar je bent nog steeds senang met het feit dat iemand de wet gaat breken voor iets wat totaal buiten haar boekje valt?
Hoe heb ik jou daarvan overtuigd?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij hebt mij overtuigd dat dat het juiste om te doen is.
Dat heb ik je gisteren al gezegd.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe heb ik jou daarvan overtuigd?
Dat heb je helemaal niet. Een ander discussietruukje van jou, iets de ether inslingeren en dan ermee komen als je om verduidelijking wordt gevraagd "heb ik al gezegd" etc.quote:
Kijk eens naar de post datum.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat heb je helemaal niet. Een ander discussietruukje van jou, iets de ether inslingeren en dan ermee komen als je om verduidelijking wordt gevraagd "heb ik al gezegd" etc.
De vorige keer vandaag dat ik een "trucje" deed had zelfs Howard wel goed gelezen. Je bent gewoon niet zo scherp oude man.quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach aan het begin van dit topic schreef ik dat ook nog, maar jij hebt het altijd fout. Go Femke!!!
Je verwacht dat ik al jouw cryptische berichten en bagger onthoud?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 00:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kijk eens naar de post datum.
[..]
De vorige keer vandaag dat ik een "trucje" deed had zelfs Howard wel goed gelezen. Je bent gewoon niet zo scherp oude man.
Je bent een voorspelbare zuurpruim. Ongelijk nooit toegeven!!quote:Op zaterdag 7 juni 2025 00:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je verwacht dat ik al jouw cryptische berichten en bagger onthoud?
Je gebruikt hele andere woorden in deze twee posts. Heb je dat van je imam geleerd?
Zuurpruim nog wel. Zo ben ik nog nooit genoemdquote:Op zaterdag 7 juni 2025 07:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent een voorspelbare zuurpruim. Ongelijk nooit toegeven!!
Ik gebruik andere woordjes omdat je wat anders vroeg. Dat heb ik geleerd toen ik 1 was. Mijn ouders praatten namelijk tegen mij.
lijkt me goed, al dat op en neer vliegen businessclass naar de hoofdsteden van de wereld dat doet het groen imago van groenlinks niet veel goeds en zeker niet als Halsema zo gek is om ook mee te gaan vliegen met KLMquote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:00 schreef Jahr00n het volgende:
Hopen dat ze daar voor altijd blijft en haar criminele familie ook mee neemt.
Qua backfire?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:42 schreef Repentless het volgende:
Dat zal vast ontzettend veel indruk maken.
Weer een nieuw woordje geleerd?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zuurpruim nog wel. Zo ben ik nog nooit genoemd
Gaapquote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik verwacht dat jij als bekeerling er nog veel meer leert.
Ik bedien je terug op jouw discussiestijl.quote:
Dat staat in het nieuwsartikel.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik bedien je terug op jouw discussiestijl.
Maar goed, laten we even op de inhoud verder: wat heeft de burgemeester van Amsterdan in Hongarije te zoeken?
ze gaat met haar vriendin van het werk naar een GAY paradequote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wil graag dat jij het me uitlegt.
ik geloof het ook niet, Touria is meer dol op citytrips met KLM businessclass , Kardashianstyle staat ze om bekendquote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou Touria echt zo begaan zijn met homo's? Dat kan ik mij gezien haar achtergrond niet voorstellen.
Dat snap ik, maar ik ben niet je leesbuddy.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wil graag dat jij het me uitlegt.
Jawel. Ik kan het artikel lezen maar we gaan erover discussiëren in een topic. Ik wil graag dat jij jouw mening geeft over waarom Halsema dit als burgemeester zou moeten doen. In meer dan een oneliner als "jij hebt me overtuigd" wat weer terugslaat op een reactie als "jij hebt het altijd fout dus Go Femke".quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik ben niet je leesbuddy.
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik ben niet je leesbuddy.
Nou Halsema die gaat niet , die kan niet, misschien een andere vriendin ter vervangingquote:Het Amsterdamse college wil een delegatie sturen naar de verboden Pride-mars in Boedapest eind deze maand.
Wethouder Touria Meliani (GL) bevestigde donderdagochtend geruchten uit de wandelgangen.
Zij zal zaterdag 28 juni vermoedelijk meelopen in de protesttocht, die door premier Viktor Orbán is verboden.
Het hangt alleen nog af van een veiligheidsadvies van de Nederlandse ambassade in Hongarije.
De gemeente betaalt de reis.
Vast wel iemand te vinden voor een snoepreisje.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Nou Halsema die gaat niet , die kan niet, misschien een andere vriendin ter vervanging
Hier heeft het Amsterdamse college ook nooit over gestemd, misschien Groen Links zelf
Halsema is uitgenodigd door de burgemeester van Boedapest en heeft de uitnodiging geaccepteerd (hoor ik net op het radiotoestel)quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Nou Halsema die gaat niet , die kan niet, misschien een andere vriendin ter vervanging
Hier heeft het Amsterdamse college ook nooit over gestemd, misschien Groen Links zelf
met Touriaquote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Halsema is uitgenodigd door de burgemeester van Boedapest en heeft de uitnodiging geaccepteerd (hoor ik net op het radiotoestel)
Rechts trekt weer eens te snel conclusiesquote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Halsema is uitgenodigd door de burgemeester van Boedapest en heeft de uitnodiging geaccepteerd (hoor ik net op het radiotoestel)
Als ze zelfs al bij d66 zitten te morrelen is het wel heel erg gesteld.quote:
Ja natuurlijk, zo'n gratis tripje laat je niet schieten.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er is in elk land wel een useful idiot te vinden in een overheid's positie die door bijvoorbeeld een uitnodiging te verstrekken tegen het landelijk beleid in net genoeg validatie geeft om een dergelijke actie goed te praten...quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zoals in Amsterdam door de club van Halsema?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:35 schreef Hexagon het volgende:
Staatssecretaris Paul gaat ook
https://www.nu.nl/politie(...)de-in-boedapest.html
Niet als het aan de PVV ligt, die laat Hongaarse homo's in de stront zakken.
Dat is een goede reden om het ook te doen?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals in Amsterdam door de club van Halsema?
Misschien de rotzooi in je eigen achtertuin eerst opruimen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is een goede reden om het ook te doen?
Oh, dus dan moeten de homo's in Hongarije maar keihard in de stront zakken?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien de rotzooi in je eigen achtertuin eerst opruimen.
Zoals elders gezegd: homohaat is enkel afkeurenswaardig wanneer het in veilige en politiek-ideologisch kloppende hoeken plaatsvindt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh, dus dan moeten de homo's in Hongarije maar keihard in de stront zakken?
Nee, in een land in EU neemt men ineens wetten aan om burgerrechten van homo's te beperken, en daar wil men een helpende hand bieden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals elders gezegd: homohaat is enkel afkeurenswaardig wanneer het in veilige en politiek-ideologisch kloppende hoeken plaatsvindt.
Daar is deze reactie weer een prima voorbeeld van.
Wat kom je Hongaarse homo's eigenlijk bieden als Amsterdamse politica? Ga je beloven dat ook in Budapest vervelende dossiers in bureaula's verdwijnen?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, in een land in EU neemt men ineens wetten aan om burgerrechten van homo's te beperken, en daar wil men een helpende hand bieden.
Het enige dat jij blijkbaar te bieden hebt is zeuren dat dat niet mag omdat ze niet voldoende door jouw hoepeltjes springen. Daar hebben ze wel wat aan in Hongarije.
Door het meelopen van buitenlandse politici bij dit soort manifestaties verkleinen ze de kans dat er met geweld gereageerd wordt. Daar hebben ze inderdaad heel veel aan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat kom je Hongaarse homo's eigenlijk bieden als Amsterdamse politica? Ga je beloven dat ook in Budapest vervelende dossiers in bureaula's verdwijnen?
Zoals ik al zei: van mij mogen ze overal naar toe en meelopen. Go nuts.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Door het meelopen van buitenlandse politici bij dit soort manifestaties verkleinen ze de kans dat er met geweld gereageerd wordt. Daar hebben ze inderdaad heel veel aan.
Maar dat mag niet van jouw.
Als het goed is doen juist homo's dat toch?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh, dus dan moeten de homo's in Hongarije maar keihard in de stront zakken?
Los van dat zij de aangewezen persoon is en Halsema niet, blijft het vreemd dat ze naar Hongarije gaat. Hongarije is absoluut niet "bottom of the barrel" als het om dit onderwerp gaat. Je kunt beter met een Saudi-Arabië in gesprek treden over het afschaffen van de doodstraf voor homoseksualiteit dan Hongarije ertoe bewegen dat er een Pride mag plaatsvinden. Maar hey, dat is echt werk verrichten en scoor je veel minder mee, want kritiek op bruine mensen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:35 schreef Hexagon het volgende:
Staatssecretaris Paul gaat ook
https://www.nu.nl/politie(...)de-in-boedapest.html
Niet als het aan de PVV ligt, die laat Hongaarse homo's in de stront zakken.
Bas Paternotte is niet van D66. Je bent in de war met zijn neefje Jan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 01:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ze zelfs al bij d66 zitten te morrelen is het wel heel erg gesteld.
Hoe zit het eigenlijk met dat antihomogeweld rapport? Nog steeds in de la bij rutger de krakerskoning?
Haar verklaring:quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: van mij mogen ze overal naar toe en meelopen. Go nuts.
Wat ook fijn zou zijn is om de homohaat in de eigen achtertuin serieus te nemen.
Nee, men doet wat men kan waar dat mogelijk is. En dat is voor Hongaarse homo's dus zorgen dat ze hun Prides kunnen houden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Los van dat zij de aangewezen persoon is en Halsema niet, blijft het vreemd dat ze naar Hongarije gaat. Hongarije is absoluut niet "bottom of the barrel" als het om dit onderwerp gaat. Je kunt beter met een Saudi-Arabië in gesprek treden over het afschaffen van de doodstraf voor homoseksualiteit dan Hongarije ertoe bewegen dat er een Pride mag plaatsvinden. Maar hey, dat is echt werk verrichten en scoor je veel minder mee, want kritiek op bruine mensen.
Goede prioriteit als ze elders gegeseld en vermoord worden. Je hebt maar zoveel tijd te besteden. Ze is geen minister van LGBTQ immers.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, men doet wat men kan waar dat mogelijk is. En dat is voor Hongaarse homo's dus zorgen dat ze hun Prides kunnen houden.
Klopt, door een lokaal NGO'tje geld te geven en asiel te verlenen. Niet door eens stevig met de regering te gaan zitten. Waarom dan wel rechtstreeks tegen Orban ingaan?quote:Men steunt ook homo's in nog repressievere landen, maar dan op een manier die beter bij de situatie daar past.
Quote waarin Orban wordt beschermd?quote:Maar op een of andere manier willen jullie Orban liever beschermen tegen kritiek met dit soort kinderachtig gedoe.
Denk niet dat dictatortje Orban erg onder de indruk is van het feit dat Halsema wil meelopen met de pride...quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:05 schreef Hexagon het volgende:
Maar op een of andere manier willen jullie Orban liever beschermen tegen kritiek met dit soort kinderachtig gedoe.
Tja als we zo gaan beginnen ken ik er ook nog wel een paar.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goede prioriteit als ze elders gegeseld en vermoord worden. Je hebt maar zoveel tijd te besteden. Ze is geen minister van LGBTQ immers.
Hoe zie je dat voor je?quote:Niet door eens stevig met de regering te gaan zitten.
Nou door jullie aanvallen op degenen die tegen hem opstaan in deze Pride.quote:Quote waarin Orban wordt beschermd?
Stiekem dus wel, want zo kan hij moeilijker met agressie reageren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:39 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Denk niet dat dictatortje Orban erg onder de indruk is van het feit dat Halsema wil meelopen met de pride...
Ik denk dat ie juist harder moet lachen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:39 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Denk niet dat dictatortje Orban erg onder de indruk is van het feit dat Halsema wil meelopen met de pride...
Of dat hem dat veel uitmaakt valt nog te bezien, en de EU onderneemt verder ook niet echt actie tegen Orban.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:03 schreef Hexagon het volgende:
Stiekem dus wel, want zo kan hij moeilijker met agressie reageren.
quote:Bijna iedereen in de EU blijft boos op Orbán, maar harde actie blijft evengoed uit: ‘Heel erg teleurstellend’
Hongarije Met het verbieden van de Pride-mars in Hongarije haalt premier Orbán weer de woede van de Europese Unie op zijn hals. De weerstand groeit, maar dat resulteert vooralsnog niet in harder optreden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eurstellend-a4894883
men moet stoppen met die landbouw subsidies uit te keren, want die gaan rechtstreeks naar orban en zijn vriendenquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:21 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Of dat hem dat veel uitmaakt valt nog te bezien, en de EU onderneemt verder ook niet echt actie tegen Orban.
[..]
Maar wat verwacht je nu exact voor acties van haar?quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
Er is nog veel te doen voor Halsema in Amsterdam, maar dit zal wel niet soort homofobie zijn dat ze wil aanpakken.
[ twitter ]
Typische Hongaren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
Er is nog veel te doen voor Halsema in Amsterdam, maar dit zal wel niet soort homofobie zijn dat ze wil aanpakken.
[ twitter ]
Ik verwacht minimaal dat ze in haar eigen stad onderkent waarom tolerantie afneemt en zich daarover uitspreekt. Dat lijkt me niet te veel gevraagd.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je nu exact voor acties van haar?
En waarom mag Orban niet gestoord worden in zijn acties?
Dat zij eerst dit soort problemen in haar stad aanpakt, alvorens ze met een belerend vingertje naar andere steden in Europa wijst, laat staan daar de activist gaat uithangen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je nu exact voor acties van haar?
En waarom mag Orban niet gestoord worden in zijn acties?
Nee, dat is het dus niet. Want de kosten worden betaald door de gemeente Amsterdam. Een belangrijk verschil, want dat maakt het in plaats van privé-activisisme, wat ze inderdaad zelf moet weten, tot een onderdeel van haar werk als burgemeester. En dat is het gewoon niet. De stad betaalt hiervoor en heeft hier niets aan. Ze had dat geld moeten weigeren en het laten gebruiken voor bestrijding van intolerantie in haar eigen stad.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja als we zo gaan beginnen ken ik er ook nog wel een paar.
Verder is het haar prive activisme. Waar een andere burgemeester bijvoorbeeld in het bestuur van natuurmonumenten zit in zijn vrije tijd.
Ok maar wat voor concrete acties wens jij die ze blijkbaar weigert?quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zij eerst dit soort problemen in haar stad aanpakt, alvorens ze met een belerend vingertje naar andere steden in Europa wijst, laat staan daar de activist gaat uithangen.
Hey aanvaller van degenen die solidair zijn aan onderdrukten vind die onderdrukker inderdaad wel leuk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:00 schreef Richestorags het volgende:
@:Hexagon je bent wel weer in een nieuwe laagte beland. Kritiek op Halsema, die gemeenschapsgelden misbruikt voor ideologische profilering, is het beschermen van Orban.
Nee, beter zorgt ze dat ze afleidt van het feit dat haar onwelwillendheid om de oorzaak van de problemen te benoemen Amsterdam tot onveilige stad voor homoseksuelen, maar ook Joden, heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Is Halsema tegenwoordig ook minister van buitenlandse zaken? Kan ze eerst niet de problemen in haar eigen stad oplossen?
Om even in jouw stijl te antwoorden: wat jou betreft mogen homo's in Amsterdam dus de tering krijgen, want daar richt ze zich niet op.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hey aanvaller van degenen die solidair zijn aan onderdrukten vind die onderdrukker inderdaad wel leuk.
Verder gaf ik al aan dat ze het wat mij betreft wel met haar eigen geld zou moeten doen.
Waaruit blijkt precies dat een dag meelopen met een demonstratie volledig ten koste gaat van mogelijkheden om in eigen stad dingen te doen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Om even in jouw stijl te antwoorden: wat jou betreft mogen homo's in Amsterdam dus de tering krijgen, want daar richt ze zich niet op.
Welke solidariteit zie jij naar hen? Verdediger van een vrouw die rapporten over homohaat wegmoffelt en haar eigen homohatende stad achterlaat om in het buitenland in een mars te gaan lopen.
Omdat ze burgemeester van Amsterdam is, het daar druk genoeg is en homohaat niet haar enige dossier is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt precies dat een dag meelopen met een demonstratie volledig ten koste gaat van mogelijkheden om in eigen stad dingen te doen?
En verder gaan bestuurders over het beleid en zijn er uitvoerders die dat uitvoeren. Dat hoeft een burgemeester niet 24/7 te micromanagen.
Maar wat voor beeld heb jij nu precies van haar taak? Dat ze de hele dag ambtenaren moet micromanagen of ze wel het juiste beleid uitvoeren?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat ze burgemeester van Amsterdam is, het daar druk genoeg is en homohaat niet haar enige dossier is.
Zij is aangesteld om de stad Amsterdam te bestuderen, dat heeft niks met Boedapest te maken.
Maar goed we zien weer hoe exemplarisch Jij bent voor het huidige D66: rules for thee, not for me.
Om te begonnen het eens benoemen van de hoek waar het probleem zit: mensen met een migratieachtergrond en dan voornamelijk uit Islamitische landen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ok maar wat voor concrete acties wens jij die ze blijkbaar weigert?
Een evenement dat niet mag doorgaan is geen onderdrukking. Homo's en lesbiennes uitschelden of in elkaar slaan wél.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hey aanvaller van degenen die solidair zijn aan onderdrukten vind die onderdrukker inderdaad wel leuk.
Verder gaf ik al aan dat ze het wat mij betreft wel met haar eigen geld zou moeten doen.
Het benoemen, en dan?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Om te begonnen het eens benoemen van de hoek waar het probleem zit: mensen met een migratieachtergrond en dan voornamelijk uit Islamitische landen.
Ah je bent dus staatsrepressie twgen en marginaliseren van groepen aan het rechtpraten.quote:Een evenement dat niet mag doorgaan is geen onderdrukking. Homo's en lesbiennes uitschelden of in elkaar slaan wél.
Het gigantisch hard aanpakken.quote:
Nee, want de overheid heeft de mogelijkheid om evenementen te verbieden. Dat is geen marginalisatie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het benoemen, en dan?
[..]
Ah je bent dus staatsrepressie twgen en marginaliseren van groepen aan het rechtpraten.
Maar dat doet ze niet, en met name dat maakt het zeer immoreel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gigantisch hard aanpakken.is ook weer vaagtaal die nul concreet is.quote:
Jazeker wel, Orban stelt dat verbod in op basis van de boodschap en het wereldbeeld dat ze willen uitdragen hem niet bevalt. Homo zijn mag blijkbaar niet publiek. Dat is gewoon repressie en marginalisatie.quote:Nee, want de overheid heeft de mogelijkheid om evenementen te verbieden. Dat is geen marginalisatie.
Verdomde christelijke jeugdquote:Op donderdag 19 juni 2025 12:20 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/kreuger_kevin/status/1935401411141054829
Als ze met de trein en niet namens de stad Amsterdam , dan welquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Moet zij weten, lekker belangrijk.
Moraalridders als jij zijn toch niet serieus te nemen, zolang wordt weggekeken bij homohaat uit islamitische hoek. Eigenlijk toon je daarmee je ware aard, wat Howard ook al min of meer blootlegt. Jullie zijn helemaal niet begaan met het lot van minderheden, alles draait om jullie zelf: deugen.. virtue signaling, hoe je het ook mag noemen. Enge mensen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Homo zijn mag blijkbaar niet publiek. Dat is gewoon repressie en marginalisatie.
dan moet touria dat niet vanuit haar functie uitdagenquote:Op donderdag 19 juni 2025 14:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gigantisch hard aanpakken.is ook weer vaagtaal die nul concreet is.
Wat is gigantisch hard aanpakken? Welke besluiten moet Halsema binnen haar macht nemen? En waarom zou dat haar persoonlijk zoveel tijd kosten dat ze niet een dag kan gaan demonstreren?
[..]
Jazeker wel, Orban stelt dat verbod in op basis van de boodschap en het wereldbeeld dat ze willen uitdragen hem niet bevalt. Homo zijn mag blijkbaar niet publiek. Dat is gewoon repressie en marginalisatie.
Tja jij wilt wegkijken van homohaat uit nie-islamitische hoek.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Moraalridders als jij zijn toch niet serieus te nemen, zolang wordt weggekeken bij homohaat uit islamitische hoek. Eigenlijk toon je daarmee je ware aard, wat Howard ook al min of meer blootlegt. Jullie zijn helemaal niet begaan met het lot van minderheden, alles draait om jullie zelf: deugen.. virtue signaling, hoe je het ook mag noemen. Enge mensen.
Homohaat uit niet-islamitische hoek is marginaal in Nederland. Dat het in het voormalige Oostblok anders is weet ik, maar waarom ik zou 'wegkijken' is mij een raadsel. Rare reactie, kennelijk kan je het inhoudelijk niet weerleggen dat jouw soort mensen behoorlijk hypocriet is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja jij wilt wegkijken van homohaat uit nie-islamitische hoek.
Jawel, je valt mensen aan die meehelpen in een actie om Hongaarse homo's te helpen. Omdat ze zich blijkbaar niet op de homohaters richten die jij belangrijk vind.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Homohaat uit niet-islamitische hoek is marginaal in Nederland. Dat het in het voormalige Oostblok anders is weet ik, maar waarom ik zou 'wegkijken' is mij een raadsel. Rare reactie, kennelijk kan je het inhoudelijk niet weerleggen dat jouw soort mensen behoorlijk hypocriet is.
'Meehelpen'.. right. Die twee dozen doen dat alleen voor zichzelf joh. Mij lijkt het logischer om je bezig te houden met problemen in je eigen stad, i.p.v. de moraalridder uit te gaan hangen in een ander land. En dit weet jij heel goed.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, je valt mensen aan die meehelpen in een actie om Hongaarse homo's te helpen. Omdat ze zich blijkbaar niet op de homohaters richten die jij belangrijk vind.
En waar zit die homohaat dan?quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja jij wilt wegkijken van homohaat uit nie-islamitische hoek.
dat business Class gevlieg met KLM en dure hotels op kosten Amsterdam van Groen Links komt me de strot uitquote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:36 schreef Middelpunt het volgende:
Waarom er dan weer ophef over moet ontstaan omdat Halsema een vriend gaat bezoeken, is me een raadsel.
Omdat het op persoonlijke titel is, zou het overigens wel belachelijk zijn als de gemeente dit betaald. De gemeente Amsterdam heeft niks te maken met het beleid in het buitenland en/of prive bezoeken van de burgemeester, dus daar hoort geen gemeentelijk belastinggeld naar toe te gaan.
Nou ik kan me leukere hobby's bedenken dan in het buitenland op Pride's gaan lopen en vervolgens verrot gescholden worden door de PVV aanhang.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Meehelpen'.. right. Die twee dozen doen dat alleen voor zichzelf joh. Mij lijkt het logischer om je bezig te houden met problemen in je eigen stad, i.p.v. de moraalridder uit te gaan hangen in een ander land. En dit weet jij heel goed.
Nou bijvoorbeeld bij Orban die wetten invoert om hen te marginaliseren.quote:
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Dus ze zullen wel inzien dat die deelnemers van die Pride ermee geholpen zijn als er buitenlandse politici meelopen.
Als Femke zou willen shoppen in het buitenland, dan heeft ze daar genoeg mogelijkheden voor.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 09:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
ik denk dat ze al heel snel aan het shoppen gaan
vrouwen willen iedere week shoppen, overal en zeker in Budapestquote:Op vrijdag 20 juni 2025 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als Femke zou willen shoppen in het buitenland, dan heeft ze daar genoeg mogelijkheden voor.
Tja, als Femke dat graag zou willen dan kan ze daar gewoon een moment vrij voor nemen. Dan is het niet nodig om allerlei IQ-loze scheldkannonades over zich heen te krijgen uit de bekende hoek.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 09:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vrouwen willen iedere week shoppen, overal en zeker in Budapest
En ook naar de wereldberoemde sauna daar en daar lunchen, niemand herkent je daar
eerst half uurtje lopen , foto maken en weg wezen
[ afbeelding ]
Het is Touria die alles op haar instagram zet als een echte Kardashianquote:Op vrijdag 20 juni 2025 09:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, als Femke dat graag zou willen dan kan ze daar gewoon een moment vrij voor nemen. Dan is het niet nodig om allerlei IQ-loze scheldkannonades over zich heen te krijgen uit de bekende hoek.
Ook Touria kan gewoon een dag vrij nemen als ze daar naartoe zou willen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 09:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is Touria die alles op haar instagram zet als een echte Kardashian
niet Femke
ik ben bang dat het een dienstreis is, businessclass , dat vind touria tofquote:Op vrijdag 20 juni 2025 09:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook Touria kan gewoon een dag vrij nemen als ze daar naartoe zou willen.
Ik geloof dat ze een behoorlijk drukke baan heeft, maar dat wil toch niet zeggen dat ze nooit iets voor zichzelf mag doen?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:27 schreef tong80 het volgende:
Ze heeft schijnbaar niks anders te doen in Nederland.
Dat zijn meer GLers. Zoals Pol Pot Rosenmöller...quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Halsema is een activiste vermomd als burgemeester.
Dit slaat nergens op. Halsema is een prima burgemeester, zoals Timmermans straks een geweldige minister-President is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat zijn meer GLers. Zoals Pol Pot Rosenmöller...
Klimaatterrorist Wijnand Duyvendak, antisemiet Kauthar Bouchallikht, legaliseren van pedofilie en seks net kinderen Bram van der Lek, oplichtster en kankerfaker Tara Singh Varma...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:01 schreef Toine51 het volgende:
Dat zijn meer GLers. Zoals Pol Pot Rosenmöller...
Het sarcasme is strong in this one...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Halsema is een prima burgemeester, zoals Timmermans straks een geweldige minister-President is.
quote:'Henk Krol verbaasd door actie Femke Halsema'
Femke Halsema gaat op 28 juni naar de door het Hongaarse parlement verboden Pride-mars in Boedapest.
Oud-politicus Henk Krol verbaast zich over de actie van de Amsterdamse burgemeester.
quote:Orbán waarschuwt voor juridische gevolgen voor pride-deelnemers
Boedapest- De Hongaarse premier Viktor Orbán heeft gewaarschuwd dat het meelopen in de pridemars in Boedapest ,,juridische gevolgen" kan hebben.
De mars is door de politie verboden.
Dat kan volgens wetgeving die het parlement in maart heeft aangenomen.
Doel van de mars is discriminatie van lhbtq'ers tegengaan en acceptatie vergroten.
Volgens Orbán kan de politie ingrijpen en de demonstratie beëindigen, maar zal ze dat niet snel doen. Hongarije is een ,,beschaafd land", zei hij op de staatsradio.
De politie zal volgens hem mensen overtuigen om zich aan de wet te houden. ,,
We zijn volwassenen en ik raad iedereen aan om te doen wat hij wil", aldus de premier.
Daarbij waarschuwde hij wel dat mensen die zich niet aan de regels houden ,,de juridische gevolgen zullen moeten dragen".
Hopelijk in een parallel universum.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Halsema is een prima burgemeester, zoals Timmermans straks een geweldige minister-President is.
maar niet met de KLM business class he, en ryanair , Tja dat doet een namaak kardashian nietquote:Op vrijdag 20 juni 2025 09:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook Touria kan gewoon een dag vrij nemen als ze daar naartoe zou willen.
Helpen is altijd goed. Maar als je specifiek deze zaak wilt helpen, doe dat dan op de plek waar je letterlijk de baas bent(!) en dus een enorme impact kunt maken, in plaats van in je spaarzame tijd naar een plek te reizen waar je werkelijk 0 invloed hebt en slechts van zeer beperkte symbolische waarde.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, je valt mensen aan die meehelpen in een actie om Hongaarse homo's te helpen. Omdat ze zich blijkbaar niet op de homohaters richten die jij belangrijk vind.
Dat komt vooral door jouw politieke voorkeur denk ikquote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:00 schreef Solispolar het volgende:
Als ze gaat heb ik echt 0,0 medelijden en hoop ik van harte dat ze wordt opgepakt en niet wordt gespaard omdat ze een hoge functie in Nederland heeft.
quote:Dear Madam President,
I urge the European Commission to refrain from interfering in the law enforcement affairs of Member States, where it has no role to play.
I also call on the Commission to focus its efforts on the pressing challenges facing the European Union—areas where it does have a clear role and responsibility, and where it has made serious mistakes in recent years, such as the energy crisis and the erosion of European competitiveness.
Respectfully,
Viktor Orbán
Los van mijn politieke voorkeur (die waarschijnlijk anders is dan jij denkt) vind ik gewoon niet de burgemeester van Amsterdam iets te zoeken heeft bij een gay pride in Boedapest; zeker niet als de president van dat land heeft verboden om dat te doen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:44 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Dat komt vooral door jouw politieke voorkeur denk ik
Dat ben ik helemaal met je eens. Het ging om het "hoop ik van harte" gedeelte.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Los van mijn politieke voorkeur (die waarschijnlijk anders is dan jij denkt) vind ik gewoon niet de burgemeester van Amsterdam iets te zoeken heeft bij een gay pride in Boedapest; zeker niet als de president van dat land heeft verboden om dat te doen.
Er is vast wel een parallel universum waar ze gek zijn op slecht politiek theater.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfs daar niet, dat wil je de bewoners van dat parallelle universum ook niet aandoen.
quote:Ministerie waarschuwt Nederlandse Pride-gangers voor hoge Hongaarse boetes: 'Houd rekening met gezichtsherkenning'
Den Haag- Het ministerie van Buitenlandse Zaken wijst Nederlanders op het gevaar van hoge boetes voor deelname aan de verboden Pride in Boedapest, waar de Kamer een kabinetsafvaardiging heen heeft gestuurd.
De Hongaarse politie kan bovendien gezichtsherkenning gebruiken, waarschuwt het departement.
Dit Ministerie zou onze burgers niet moeten waarschuwen maar direct in Brussel protesteren wegens ernstige mensenrechten schending, het verzamelen van Biometrische data is een zeer ernstige overtreding van de EU Privacy regeling.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:32 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)enning/74250426.html
Femke gaat op de foto van Orban
Touria ook maar die vind dat wel leuk altijd voor haar INSTA
[..]
Ook niet als de gekozen burgemeester van Boedapest haar uit heeft genodigd?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Los van mijn politieke voorkeur (die waarschijnlijk anders is dan jij denkt) vind ik gewoon niet de burgemeester van Amsterdam iets te zoeken heeft bij een gay pride in Boedapest; zeker niet als de president van dat land heeft verboden om dat te doen.
Het zou een mooie les voor haar zijn als ze in een charge van de oproerpolitie belandt. Ze heeft er niks te zoeken en dit soort mensen blijft maar doorgaan tenzij ze opgepakt wordt of van dichtbij meemaakt dat activistje spelen echt niet zo leuk is.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:00 schreef Solispolar het volgende:
Als ze gaat heb ik echt 0,0 medelijden en hoop ik van harte dat ze wordt opgepakt en niet wordt gespaard omdat ze een hoge functie in Nederland heeft.
nou die zijn er voor 10 minuten in de optocht en dan gaan ze lekker shoppen, naar de sauna , daarna diner en terug naar Hotelquote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het zou een mooie les voor haar zijn als ze in een charge van de oproerpolitie belandt. Ze heeft er niks te zoeken en dit soort mensen blijft maar doorgaan tenzij ze opgepakt wordt of van dichtbij meemaakt dat activistje spelen echt niet zo leuk is.
Lekker in een stad gaan protesteren waar het veiliger is voor homo's om hand in hand te lopen dan je eigen stad.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:57 schreef Shotty het volgende:
https://nos.nl/l/2572816
Ik hoop dat Halsema voet bij stuk houdt.
Ook interessant dat het bij links progressief ineens A Okay is om de wet te breken van een soevereine staat zolang het voor "de juiste zaak" is. Wat die zaak is, bepalen zij zelf.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:19 schreef Mubassie het volgende:
Aub arresteren dat omhooggevallen loeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook interessant dat het bij links progressief ineens A Okay is om de wet te breken van een soevereine staat zolang het voor "de juiste zaak" is. Wat die zaak is, bepalen zij zelf.
Halsema is de vrouwelijke versie van Raskolnikov uit Misdaad en Straf van Dostoevsky. En:Kun je nagaan als Orban's vriendjes hier mee komen doen met een protest van Pediga. Dan is de wereld te klein.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Rob Jettens zouden steigeren inderdaad.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Kun je nagaan als Orban's vriendjes hier mee komen doen met een protest van Pediga. Dan is de wereld te klein.
Dit dus.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat die zaak is, bepalen zij zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |