abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217982698
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wat verwacht je nu exact voor acties van haar?

En waarom mag Orban niet gestoord worden in zijn acties?
Ik verwacht minimaal dat ze in haar eigen stad onderkent waarom tolerantie afneemt en zich daarover uitspreekt. Dat lijkt me niet te veel gevraagd.

Mensen demonstreren doorgaans omdat ze geen macht hebben. Op die manier proberen ze degenen die wel macht hebben te beïnvloeden. Halsema heeft macht - laat haar er iets mee doen. Deze actie is potsierlijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_217982704
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wat verwacht je nu exact voor acties van haar?

En waarom mag Orban niet gestoord worden in zijn acties?
Dat zij eerst dit soort problemen in haar stad aanpakt, alvorens ze met een belerend vingertje naar andere steden in Europa wijst, laat staan daar de activist gaat uithangen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 19 juni 2025 @ 09:10:36 #78
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217982770
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja als we zo gaan beginnen ken ik er ook nog wel een paar.

Verder is het haar prive activisme. Waar een andere burgemeester bijvoorbeeld in het bestuur van natuurmonumenten zit in zijn vrije tijd.
Nee, dat is het dus niet. Want de kosten worden betaald door de gemeente Amsterdam. Een belangrijk verschil, want dat maakt het in plaats van privé-activisisme, wat ze inderdaad zelf moet weten, tot een onderdeel van haar werk als burgemeester. En dat is het gewoon niet. De stad betaalt hiervoor en heeft hier niets aan. Ze had dat geld moeten weigeren en het laten gebruiken voor bestrijding van intolerantie in haar eigen stad.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:00:24 #79
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217983191
@Hexagon je bent wel weer in een nieuwe laagte beland. Kritiek op Halsema, die gemeenschapsgelden misbruikt voor ideologische profilering, is het beschermen van Orban.

:')
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:00:56 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217983195
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zij eerst dit soort problemen in haar stad aanpakt, alvorens ze met een belerend vingertje naar andere steden in Europa wijst, laat staan daar de activist gaat uithangen.
Ok maar wat voor concrete acties wens jij die ze blijkbaar weigert?
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:03:41 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217983217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:00 schreef Richestorags het volgende:
@:Hexagon je bent wel weer in een nieuwe laagte beland. Kritiek op Halsema, die gemeenschapsgelden misbruikt voor ideologische profilering, is het beschermen van Orban.

:')
Hey aanvaller van degenen die solidair zijn aan onderdrukten vind die onderdrukker inderdaad wel leuk.

Verder gaf ik al aan dat ze het wat mij betreft wel met haar eigen geld zou moeten doen.
pi_217983238
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Is Halsema tegenwoordig ook minister van buitenlandse zaken? Kan ze eerst niet de problemen in haar eigen stad oplossen?
Nee, beter zorgt ze dat ze afleidt van het feit dat haar onwelwillendheid om de oorzaak van de problemen te benoemen Amsterdam tot onveilige stad voor homoseksuelen, maar ook Joden, heeft gemaakt.
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:08:48 #83
396550 Richestorags
pi_217983264
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hey aanvaller van degenen die solidair zijn aan onderdrukten vind die onderdrukker inderdaad wel leuk.

Verder gaf ik al aan dat ze het wat mij betreft wel met haar eigen geld zou moeten doen.
Om even in jouw stijl te antwoorden: wat jou betreft mogen homo's in Amsterdam dus de tering krijgen, want daar richt ze zich niet op.

Welke solidariteit zie jij naar hen? Verdediger van een vrouw die rapporten over homohaat wegmoffelt en haar eigen homohatende stad achterlaat om in het buitenland in een mars te gaan lopen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:24:10 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217983374
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Om even in jouw stijl te antwoorden: wat jou betreft mogen homo's in Amsterdam dus de tering krijgen, want daar richt ze zich niet op.

Welke solidariteit zie jij naar hen? Verdediger van een vrouw die rapporten over homohaat wegmoffelt en haar eigen homohatende stad achterlaat om in het buitenland in een mars te gaan lopen.
Waaruit blijkt precies dat een dag meelopen met een demonstratie volledig ten koste gaat van mogelijkheden om in eigen stad dingen te doen?

En verder gaan bestuurders over het beleid en zijn er uitvoerders die dat uitvoeren. Dat hoeft een burgemeester niet 24/7 te micromanagen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:26:55 #85
396550 Richestorags
pi_217983385
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waaruit blijkt precies dat een dag meelopen met een demonstratie volledig ten koste gaat van mogelijkheden om in eigen stad dingen te doen?

En verder gaan bestuurders over het beleid en zijn er uitvoerders die dat uitvoeren. Dat hoeft een burgemeester niet 24/7 te micromanagen.
Omdat ze burgemeester van Amsterdam is, het daar druk genoeg is en homohaat niet haar enige dossier is.

Zij is aangesteld om de stad Amsterdam te bestuderen, dat heeft niks met Boedapest te maken.

Maar goed we zien weer hoe exemplarisch Jij bent voor het huidige D66: rules for thee, not for me.
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:32:32 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217983430
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Omdat ze burgemeester van Amsterdam is, het daar druk genoeg is en homohaat niet haar enige dossier is.

Zij is aangesteld om de stad Amsterdam te bestuderen, dat heeft niks met Boedapest te maken.

Maar goed we zien weer hoe exemplarisch Jij bent voor het huidige D66: rules for thee, not for me.
Maar wat voor beeld heb jij nu precies van haar taak? Dat ze de hele dag ambtenaren moet micromanagen of ze wel het juiste beleid uitvoeren?

Los daarvan blijft het onduidelijk welke concrete beleidsacties die in haar mogelijkheden liggen, nu worden verwacht.
pi_217983575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ok maar wat voor concrete acties wens jij die ze blijkbaar weigert?
Om te begonnen het eens benoemen van de hoek waar het probleem zit: mensen met een migratieachtergrond en dan voornamelijk uit Islamitische landen.
quote:

[..]

Een evenement dat niet mag doorgaan is geen onderdrukking. Homo's en lesbiennes uitschelden of in elkaar slaan wél.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:03:41 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217983625
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Om te begonnen het eens benoemen van de hoek waar het probleem zit: mensen met een migratieachtergrond en dan voornamelijk uit Islamitische landen.
Het benoemen, en dan?

quote:
Een evenement dat niet mag doorgaan is geen onderdrukking. Homo's en lesbiennes uitschelden of in elkaar slaan wél.
Ah je bent dus staatsrepressie twgen en marginaliseren van groepen aan het rechtpraten.
pi_217983721
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het benoemen, en dan?
Het gigantisch hard aanpakken.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het benoemen, en dan?
[..]
Ah je bent dus staatsrepressie twgen en marginaliseren van groepen aan het rechtpraten.
Nee, want de overheid heeft de mogelijkheid om evenementen te verbieden. Dat is geen marginalisatie.

Ik zie liever dat er geen toestemming wordt gegeven voor Pride (waar ik toch niet heenga zoals zoveel homo's en lesbiennes) dan dat ik wordt uitgescholden, geïntimideerd of in elkaar geslagen.

En laten we ook niet doen alsof het jou nu veel kan schelen dat er geen Pride geen doorgang vindt. Je vond het vorig jaar nog prima dat er homo's en lesbiennes van de Amsterdamse Pride werden uitgesloten, alleen omdat zij conservatief waren.

De vraag is dan ook waarom jij je drukker lijkt te maken om een situatie in Hongarije dan zo'n video van Amsterdam. En het antwoord is natuurlijk duidelijk: in het eerste geval kun je lekker uithalen jegens een conservatief Europees land, het tweede geval is binnen progressieve kringen al vaak meteen 'ongemakkelijk'.

En dit laat dan ook zien dat het niet voortkomt uit een welgemeende compassie voor homo's en lesbiennes, lhbt-gerelateerde onderwerpen worden slechts aangegrepen als men denkt het te kunnen gebruiken als stok tegen conservatieve overheden of partijen in het Westen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:32:49 #90
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217983848
quote:

[..]

Maar dat doet ze niet, en met name dat maakt het zeer immoreel.

Overigens ook eens met anderen dat ze beter haar aandacht kan besteden aan de stad die onder haar hoede valt, het is misplaatst om naar anderen te wijzen wanneer de stad onder jouw verantwoordelijkheid het juist steeds slechter doet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:21:29 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217985191
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gigantisch hard aanpakken.
Gigantisch hard aanpakken.is ook weer vaagtaal die nul concreet is.

Wat is gigantisch hard aanpakken? Welke besluiten moet Halsema binnen haar macht nemen? En waarom zou dat haar persoonlijk zoveel tijd kosten dat ze niet een dag kan gaan demonstreren?

quote:
Nee, want de overheid heeft de mogelijkheid om evenementen te verbieden. Dat is geen marginalisatie.
Jazeker wel, Orban stelt dat verbod in op basis van de boodschap en het wereldbeeld dat ze willen uitdragen hem niet bevalt. Homo zijn mag blijkbaar niet publiek. Dat is gewoon repressie en marginalisatie.
pi_217986500
Ik ben het lang niet altijd eens met Halsema, maar vind het goed dat ze dit doet. Net als de staatsecretaris (ik moet bekennen dat ik van haar weinig weet, dus geen idee of ik het verder met haar eens ben)

Wij zijn begonnen met de EU. De basiswaarden zijn belangrijk, en het is goed dat we die waarden verdedigen.

Een goede vriendin van mij gaat er heen (zij woont er). Dankzij dit soort acties is de max wat de politie kan doen boetes uitdelen. Die betaal ik wel voor haar.

Dus: go Femke & Mariëlle.
  donderdag 19 juni 2025 @ 18:26:54 #94
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217986698
quote:
Verdomde christelijke jeugd :(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 19 juni 2025 @ 18:49:09 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217986801
touria kan maar beter een burka aantrekken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217987552
Moet zij weten, lekker belangrijk.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 19 juni 2025 @ 21:06:45 #97
323876 michaelmoore
pi_217988162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Moet zij weten, lekker belangrijk.
Als ze met de trein en niet namens de stad Amsterdam , dan wel

Maar ze gaat business class en wel namens mij en jou
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217988340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Homo zijn mag blijkbaar niet publiek. Dat is gewoon repressie en marginalisatie.
Moraalridders als jij zijn toch niet serieus te nemen, zolang wordt weggekeken bij homohaat uit islamitische hoek. Eigenlijk toon je daarmee je ware aard, wat Howard ook al min of meer blootlegt. Jullie zijn helemaal niet begaan met het lot van minderheden, alles draait om jullie zelf: deugen.. virtue signaling, hoe je het ook mag noemen. Enge mensen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:09:31 #99
323876 michaelmoore
pi_217988750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gigantisch hard aanpakken.is ook weer vaagtaal die nul concreet is.

Wat is gigantisch hard aanpakken? Welke besluiten moet Halsema binnen haar macht nemen? En waarom zou dat haar persoonlijk zoveel tijd kosten dat ze niet een dag kan gaan demonstreren?
[..]
Jazeker wel, Orban stelt dat verbod in op basis van de boodschap en het wereldbeeld dat ze willen uitdragen hem niet bevalt. Homo zijn mag blijkbaar niet publiek. Dat is gewoon repressie en marginalisatie.
dan moet touria dat niet vanuit haar functie uitdagen

maar gewoon zel prive gaan stilletjes en niet op amsterdamse kosten met business class
  donderdag 19 juni 2025 @ 23:28:01 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217989436
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Moraalridders als jij zijn toch niet serieus te nemen, zolang wordt weggekeken bij homohaat uit islamitische hoek. Eigenlijk toon je daarmee je ware aard, wat Howard ook al min of meer blootlegt. Jullie zijn helemaal niet begaan met het lot van minderheden, alles draait om jullie zelf: deugen.. virtue signaling, hoe je het ook mag noemen. Enge mensen.
Tja jij wilt wegkijken van homohaat uit nie-islamitische hoek.

Dat brengt meer jouw ware aard naar boven. Homo's zielig vinden is vooral functioneel voor bepaalde situaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')