Details in het artikel zijn irrelevant, de kop is waarom het draait.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:23 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dan lees je verkeerd. Het gaat om een bepaald deel van de aanhang, niet de partij zelf.
Laatste sowieso goed idee.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat mij betreft schaf je het hele minimumloon af, maar dat is wat te rechts voor Nederland en gaat er toch nooit van komen. Begin dan in ieder geval maar met de loskoppeling met uitkeringen.
Ja. Een meerderheid zien te vormen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:30 schreef phpmystyle het volgende:
Feit is dat er duidelijk een rechtse meerderheid is. Daar moet je wat mee.
als je slecht kan lezen wel ja.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Details in het artikel zijn irrelevant, de kop is waarom het draait.
Want nu associëren we Gl/PvdA met radicaal links.
De neo-liberale politiek waar we de afgelopen decennia mee te maken hebben gehad zegt genoeg. Dat is vooral de boel de boel laten en dan als minister boos worden op de uitvoerende instanties of lagere overheden waar de verantwoordelijkheid bij is gelegd zonder ze de financiële, juridische en andere middelen te geven om 'de boel' ook daadwerkelijk te kunnen regelen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:13 schreef Perrin het volgende:
Wel benieuwd of de politiek zich laat overrompelen of dat ze proactief op de toekomst met AI inspeelt. Ik vrees dat ik het antwoord al weet.
We zitten met het probleem dat er een partij is ->PVV<- met een leider die zich weinig aanlokkelijk opstelt om goede bestuurders aan te trekken. Enerzijds komt dat door Wilders en zijn gecreëerde tokkie imago. Maar anderzijds -en daar is de media succesvol in- kijkt men wel uit om publiekelijk voor de PVV in functie te treden.quote:
Baudet is wel in meer dingen doorgeslagen dan in corona. En hij heeft idd een netwerk gecreëerd, van nog grotere en incompetentere weirdo's dan Geert ooit zou kunnen verzamelenquote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
Wilders zit in een catch 22. Eigenlijk had Baudet het kunnen doen als ie niet zo was doorgeslagen in corona. Deze man was/is in staat gebleken om goede mensen aan te trekken en een netwerk te creëren.
Wilders had zijn partij langzaamaan wat democratischer moeten maken. Zodat er een kader met goede mensen boven komt drijven, die wel kunnen besturen. Dan blijft die partij ook bestaan als hij opstapt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We zitten met het probleem dat er een partij is ->PVV<- met een leider die zich weinig aanlokkelijk opstelt om goede bestuurders aan te trekken. Enerzijds komt dat door Wilders en zijn gecreëerde tokkie imago. Maar anderzijds -en daar is de media succesvol in- kijkt men wel uit om publiekelijk voor de PVV in functie te treden.
Wilders zit in een catch 22. Eigenlijk had Baudet het kunnen doen als ie niet zo was doorgeslagen in corona. Deze man was/is in staat gebleken om goede mensen aan te trekken en een netwerk te creëren.
Dan moet dat nog wel flink verbeteren. Voorlopig is dat bijna precies wat we hebben. Ik bedoel die LLM's scrapen gewoon dezelfde bullshit als wij typen. Dan is dit topic nog aardig verlicht moet je nagaan wat NWS voor politiek oplevertquote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
De politiek door AI vervangen lijkt me wel wat.
En toch stijgen naar vijf hè. Hoe dan.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Baudet is wel in meer dingen doorgeslagen dan in corona. En hij heeft idd een netwerk gecreëerd, van nog grotere en incompetentere weirdo's dan Geert ooit zou kunnen verzamelen
Met figuren als Cliteur, Kinneging, en in de media een Duk aan je zijde had het makkelijker kunnen zijn. Van die kansen heeft ie geen gebruik gemaakt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Baudet is wel in meer dingen doorgeslagen dan in corona. En hij heeft idd een netwerk gecreëerd, van nog grotere en incompetentere weirdo's dan Geert ooit zou kunnen verzamelen![]()
Programmatisch zitten ze dicht op elkaar maar ik lever nog liever een absolute meerderheid aan de PVV uit dan dat ik één minister van FVD-huize krijg. Die lui zijn echt stuk voor stuk, allemaal, gewoon krankjorem
Klopt, ik mis ook een soort bezieling bij die man. Ik vind het echt een robot, altijd nuchter en scherp. Maar ik kan er niet om lachen, geen vergezichten, geen vernieuwing. Het is een beetje van hetzelfde allemaal.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoals hij het nu opgezet heeft, is zijn levenswerk weg, zodra hij zelf vertrekt.
Dat laatste is natuurlijk ook de bedoeling, voor eeuwig een cultstatus.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Wilders had zijn partij langzaamaan wat democratischer moeten maken. Zodat er een kader met goede mensen boven komt drijven, die wel kunnen besturen. Dan blijft die partij ook bestaan als hij opstapt.
Zoals hij het nu opgezet heeft, is zijn levenswerk weg, zodra hij zelf vertrekt.
En bovendien moeten anderen gewoon met hun tengels afblijven van ZIJN partij.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk ook de bedoeling, voor eeuwig een cultstatus.
Kun je je voorstellen wat dat electoraal voor verschuivingen gaat geven? Opeens 30 zetels te verdelen als de PVV ophoudt te bestaan.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, ik mis ook een soort bezieling bij die man. Ik vind het echt een robot, altijd nuchter en scherp. Maar ik kan er niet om lachen, geen vergezichten, geen vernieuwing. Het is een beetje van hetzelfde allemaal.
Het is niet alsof dit een baan voor hem is. En ook niet meer.
Baudet is veel bevlogener. Maar die komt ook met de nodige nadelen.
Zweverig rechts conservatieve navelstarende woordenneukers die niks anders kunnen dan, eh, zweverig rechts conservatief navelstarend woorden neukenquote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met figuren als Cliteur, Kinneging, en in de media een Duk aan je zijde had het makkelijker kunnen zijn. Van die kansen heeft ie geen gebruik gemaakt.
'De man die geen premier mocht worden'quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk ook de bedoeling, voor eeuwig een cultstatus.
Zo gaat dat boek heten ja.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
'De man die geen premier mocht worden'
Enige goede dat Omtzigt heeft gedaanquote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
'De man die geen premier mocht worden'
Baudet zou die kiezers kunnen opvangen als hij zijn imago verbetert. Hij had zich niet moeten inlaten met die figuren van Weltschmerz, de andere krant, blauwe tijger. Dan was Wilders al kleiner geweest en waren de noden van de conservatieve kiezer al beter geadresseerd geweest.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen wat dat electoraal voor verschuivingen gaat geven? Opeens 30 zetels te verdelen als de PVV ophoudt te bestaan.
Ben benieuwd wie er in dat gat gaat duiken. En ik zie Baudet niet diezelfde functie als Wilders vervullen.
Och, was misschien wel lachen geweest. Zou me niks verbazen als in zo'n scenario de boel nog veel eerder op zijn gat had gelegen. Wilders als premier zou helemáál geen blad voor de mond meer hebben genomen en zijn 'partners' nog veel vaker en hoger de gordijnen in gejaagd hebben vermoed ik.quote:
Hij heeft er zich niet 'mee ingelaten', dat is gewoon wat Baudet is.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Baudet zou die kiezers kunnen opvangen als hij zijn imago verbetert. Hij had zich niet moeten inlaten met die figuren van Weltschmerz, de andere krant, blauwe tijger. Dan was Wilders al kleiner geweest en waren de noden van de conservatieve kiezer al beter geadresseerd geweest.
Niet eens. Voor 2020 was het allemaal beter te hanteren. Hij heeft een ongelukkige afslag genomen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij heeft er zich niet 'mee ingelaten', dat is gewoon wat Baudet is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |