abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:10:34 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217869488
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:05 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het is maar een peiling he.
Ok dan zal ik het niet meer plaatsen
pi_217869507
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 19:26 schreef quo_ het volgende:

[..]
Nog 40% te gaan dus totdat vrijwel iedereen het gesnapt heeft; De 20% die nog links stemt, laat maar zitten.
[..]
De gelegenheidsdemocraat spreekt.
Algemeen kiesrecht is leuk behalve als er gestemd wordt op iets wat ze niet uit komt.
Heeft niks met gelegenheid democraat te maken. Daarbij vind ik al veel langer dat het democratische systeem vernieuwing nodig heeft. Het punt is dat Wilders het heeft laten klappen, prima dat mensen alsnog op hem willen stemmen. Maar als je niet inziet dat Wilders deze ronde het heeft opgeblazen, tja dan heb je niet de capaciteiten om een weloverwogen keuze te maken. Op dat moment kan je net zo goed een dobbel gooien in het stemhokje en aan de hand van wat je rolt stemmen maar op die manier werkt een democratie natuurlijk niet.
pi_217869547
VVD wil niet verder praten over de verdeling van de posten: https://www.nd.nl/varia/v(...)willen-verder-praten

Die willen het laten zoals het nu is, dan heeft Van Weel Asiel er bij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217869573
quote:
Dit mag geen kamermeerderheid krijgen: riekt naar noodwetgeving, net als tijdens #covid
twitter

https://x.com/ewaldeng/status/1931044059700666529

https://www.defensie.nl/a(...)-gereedheid-defensie
pi_217869640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:15 schreef Hanca het volgende:
VVD wil niet verder praten over de verdeling van de posten: https://www.nd.nl/varia/v(...)willen-verder-praten

Die willen het laten zoals het nu is, dan heeft Van Weel Asiel er bij.
Powerplay, dat is de VVD ten voeten uit.
pi_217869676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Heeft niks met gelegenheid democraat te maken. Daarbij vind ik al veel langer dat het democratische systeem vernieuwing nodig heeft. Het punt is dat Wilders het heeft laten klappen, prima dat mensen alsnog op hem willen stemmen. Maar als je niet inziet dat Wilders deze ronde het heeft opgeblazen, tja dan heb je niet de capaciteiten om een weloverwogen keuze te maken. Op dat moment kan je net zo goed een dobbel gooien in het stemhokje en aan de hand van wat je rolt stemmen maar op die manier werkt een democratie natuurlijk niet.
Naast deze uitsluiting op basis van intellectuele capaciteiten zijn er ook wel eens wat boompjes opgezet over stemmen op basis van financiele bijdrage. Valt ook wel wat voor te zeggen want regering en parlement zijn verantwoordelijk voor het uitgeven van een smak geld. Waarom zou je mensen mee laten bepalen die zelf geen cent bijgedragen hebben?

Als je die twee denkrichtingen combineert betekent dat bijvoorbeeld dat het stemrecht uitsluitend toekend wordt aan mensen met minimaal een hbo opleiding en een belastbaar inkomen van 100k.
Daar zou het politieke landschap flink van opknappen toch?
-
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:27:57 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217869677
De linkervleugel van PvdA GL doet er alles aan Wilders nog meer stemmen te bezorgen

Radicaal-links wil congres PvdA/GL in het teken van anti-Israëlbeleid zetten
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:29:30 #58
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:32:51 #59
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217869720
quote:
Poetinpijper Engelen en z’n pro-Russische muze Thieme zijn niet serieus te nemen met hun door het Kremlin verblinde appeasementpleidooien
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:34:54 #60
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217869738
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:32 schreef Szura het volgende:

[..]
Poetinpijper Engelen en z’n pro-Russische muze Thieme zijn niet serieus te nemen met hun door het Kremlin verblinde appeasementpleidooien
De rechtstaat wordt op deze manier gepasseerd als er zomaar ineens vergunningen worden afgegeven voor de bouw van terreinen en verruiming van milieuregels en verordeningen. De rechtstaat!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217869754
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 19:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Enorm cynische politiek door verder te willen korten op ontwikkelingssamenwerking.
Vooral een enorm zwaktebod als je nu nog niet verder komt dan dat. Maar ja, de rest verkoopt niet. Can't have your cake and eat it.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217869782
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
Ja, daarvoor heb je cao met loonschalen en je bent daar zelf natuurlijk bij.
Hier gaat het erover dat als je koffie serveert, vakken vult, of iets anders doet dat je anders beloond wordt als je 18 bent of 21. De uitgaven zijn veelal wel hetzelfde.
Wat mij betreft schaf je het hele minimumloon af, maar dat is wat te rechts voor Nederland en gaat er toch nooit van komen. Begin dan in ieder geval maar met de loskoppeling met uitkeringen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217869818
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:00:11 #64
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217869958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste PVV'ers ook in zien dat Wilders het heeft opgeblazen, maar ze staan gewoon achter hem. Ze willen waarschijnlijk Wilders als premier, of misschien zelfs nog liever Wilders als alleenheerser zodat hij de grenzen kan sluiten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:01:34 #65
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217869973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:44 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Bizar dat de VVD daalt.
Ik dacht toch dat een flink deel van de PVV stemmen daar naartoe gingen.
pi_217869993
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Bizar dat de VVD daalt.
Verbaast mij ook.
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 21:04:48 #67
236264 crew  capricia
pi_217870007
quote:
[ afbeelding ]
Thanks!
Hier het hele artikel. :)

PVV lijdt niet onder kabinetsval; kloof verdiept zich
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217870009
quote:

[..]
Bizar dat de VVD daalt.
Nee, dat denk ik niet. Denk niet dat die warm worden van Yesilgoz.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:05:56 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217870017
quote:

[..]
Bizar dat de VVD daalt.
Dat komt nog wel denk ik. Nu is iedereen daar nog verontwaardigd over de ontstane situatie. Gedurende de zomer heeft men tijd om te bezinnen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217870039
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat komt nog wel denk ik. Nu is iedereen daar nog verontwaardigd over de ontstane situatie. Gedurende de zomer heeft men tijd om te bezinnen.
Lekker tijdens de all-inclusive op een Grieks eiland ("mot je nou kijken joh, wat voor een letters ze hier hebben!") daar eens een goede overpeinzing over hebben.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:12:00 #71
38496 Perrin
pi_217870055
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Lekker tijdens de all-inclusive op een Grieks eiland ("mot je nou kijken joh, wat voor een letters ze hier hebben!") daar eens een goede overpeinzing over hebben.
Idd. Heerlijk met de rest van de lui aan de rand het zwembad de harde filosofische en politieke noten kraken onder het genot van een glas Retsina.
pi_217870056
quote:
[ afbeelding ]
Nauwelijks invloed dus eigenlijk op de PVV.

Al heb ik van wat ik meekrijg uit PVV-stemmend Nederland wel de indruk dat Geertje wat last kan krijgen van thuisblijvers. Ik lees toch wel veel mensen die zeggen niet meer te gaan stemmen, ook van fanatieke radicaal-rechtsers. Al kan die teneur ook weer makkelijk omslaan natuurlijk afhankelijk van hoe de campagne verloopt.

Als de VVD Wilders niet uit wil sluiten in de campagne kan dat zomaar weer het heilige vuur ontsteken bij mensen die nu zeggen thuis te blijven.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:18:51 #73
38496 Perrin
pi_217870119
VVD gaat Wilders denk ik wel uitsluiten maar alleen niet nu al. Niks overhaasten hè.
pi_217870144
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
VVD gaat Wilders denk ik wel uitsluiten maar alleen niet nu al. Niks overhaasten hè.
De achterban is behoorlijk verdeeld. En Dylan heeft echt een tyfushekel aan Timmermans, evenals de achterban trouwens.

Dus ik denk dat het zo'n halfbakken uitsluiting wordt, waarbij je nog lekker alle kanten op kan. Iedereen in de achterban blij :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 21:27:03 #75
236264 crew  capricia
pi_217870177
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
Yeşilgöz is gewoon niet goed voor de VVD. Die hadden ze moeten vervangen.
Gemiste kans.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:30:10 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217870220
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als de VVD Wilders niet uit wil sluiten in de campagne kan dat zomaar weer het heilige vuur ontsteken bij mensen die nu zeggen thuis te blijven.
Je zou toch denken dat de VVD niet wederom deze onbekwame flopshow wil mee maken.
Ze zullen straks wederom vol op de anti immigratie koers gaan, maar deze keer gaan ze de PVV uitsluiten, hopen dat het wat zetels van de PVV oplevert en dan met het CDA in zee of zo.
pi_217870254
Kennelijk heeft Mark Rutte zijn teflon jas aan de kapstok laten hangen en is Geert Wilders zo slim geweest die te adopteren want er overkomt hem wel heel erg weinig.
Alle dood en verderf die hem van linke tot rechts toegewenst en voorspeld was wordt glijdt van 'm af alsof het er niet was.

Kleine nuance op de PVV polonaise die aan de gang lijkt; er ontbreken nog wel 7 zetels in deze peiling t.o.v. de huidige kamerbezetting.
Ik weet niet hoe zo'n peiling werkt maar zou dat het verlies kunnen zijn als gevolg van thuisblijvende kiezers?
-
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:35:37 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217870262
En als straks de VVD en PVV beide relatief groot zijn willen ze toch weer met elkaar in een kabinet.
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 21:37:43 #79
236264 crew  capricia
pi_217870273
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:35 schreef Momo het volgende:
En als straks de VVD en PVV beide relatief groot zijn willen ze toch weer met elkaar in een kabinet.
Gaat nog een heel gedoe worden. Wie er dan MP wordt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217870283
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
De achterban is behoorlijk verdeeld. En Dylan heeft echt een tyfushekel aan Timmermans, evenals de achterban trouwens.
Niet haten op Dylan :{w

Hij heeft vandaag nog gewonnen :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 21:39:47 #81
236264 crew  capricia
pi_217870287
Ach, misschien wordt het CDA wel groter dan de VVD. Die blijven maar groeien.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:40:14 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217870290
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Geert zal wel zelf willen als PVV weer grootste zou worden, benieuwd andere partijen dan Dick Schoof weer laten aanschuiven.
pi_217870295
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:37 schreef capricia het volgende:

[..]
De grootste partij gaat de mp leveren met lijsttrekker/partijleider, ze maken niet nog een keer de fout om daar van af te wijken.
Bovendien is druiloor Omtzigt er niet meer bij om de boel te traineren.
-
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:42:49 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217870306
PVV stemmers die ik heb gesproken wouden juist eerder niet meer stemmen. FvD vinden ze helemaal niks met knettergekke elitaire Baudet. Economisch rechts spreekt ze eigenlijk helemaal niet aan. Timmermans is ook te elitair. Net of ze juist iemand zoeken die ze kunnen vertrouwen. Geert spreekt "het taal van het volk".
pi_217870310
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:27 schreef quo_ het volgende:

[..]
Naast deze uitsluiting op basis van intellectuele capaciteiten zijn er ook wel eens wat boompjes opgezet over stemmen op basis van financiele bijdrage. Valt ook wel wat voor te zeggen want regering en parlement zijn verantwoordelijk voor het uitgeven van een smak geld. Waarom zou je mensen mee laten bepalen die zelf geen cent bijgedragen hebben?

Als je die twee denkrichtingen combineert betekent dat bijvoorbeeld dat het stemrecht uitsluitend toekend wordt aan mensen met minimaal een hbo opleiding en een belastbaar inkomen van 100k.
Daar zou het politieke landschap flink van opknappen toch?
Stemmen naar bijdrage is amper nog democratisch te noemen. Dat is waar ons systeem meer en meer heen gaat. Maar vervolgens zorgen de politici meer voor de mensen die meer bijdragen en zo heb je een zichzelf versterkend probleem. Als je veel geld hebt kan je lobby inschakelen of als je nog meer geld hebt koop je media om nog beter te lobbyen.
https://www.volkskrant.nl(...)jan-mulder~bd90c6d5/
Zo'n Gert-Jan Mulder heeft meer te zeggen dan jij of ik, dat is anti-democratisch als je het mij vraagt.

Als we het hebben over mensen niet laten stemmen omdat ze de capaciteiten niet hebben, dat doen we al lang. Kinderen mogen niet stemmen omdat we het idee hebben dat ze de capaciteiten niet hebben. Ik denk dat de leeftijd voor stemmen best omlaag kan. Maar ik zou wel iets zien in een stembewijs, net zoals we een rijbewijs hebben. Waarom zou je mensen die niks bijdragen laten stemmen, omdat de bijdrage niets zegt over hoeveel verstand van zaken deze mensen hebben omdat het idee is dat pluriformiteit juist een kracht is van het systeem iedereen wordt gehoord als je dat gaat gatekeepen achter genoeg verdienen vind ik dat problematischer dan het gatekeepen achter genoeg weten om een weloverwogen keuze te maken.
Daarbij ook als mensen niets van politiek begrijpen dat wil niet zeggen dat ze dom zijn, misschien hebben ze 1001 andere kwaliteiten. Ik zou in elk geval graag zien dat we de invloed van geld een stuk minder maken en op die manier onze democratie meer democratiseren.
pi_217870319
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De linkervleugel van PvdA GL doet er alles aan Wilders nog meer stemmen te bezorgen

Ze gaan vol voor de stem van de moslim. Als ze slim zijn laten ze op het congres dan nog wat vrouwen met hoofddoeken praten, iedereen een Palestina pin op hun kleding dragen en iets van een watermeloen projectie*.

*even voor de duidelijkheid, ik wil wel credits krijgen van de partijleiding wanneer dit het geval is
pi_217870320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:35 schreef Momo het volgende:
Als die met zijn 2-en bijvoorbeeld 60-ish zetels halen dan gaan ze het zéker proberen ja. Daar ben ik heilig van overtuigd. En dan kloppen ze zeker aan bij het CDA. Die gaan dan in eerste instantie nee zeggen maar naarmate de formatie langer duurt moet ik het zien of Bontenbal zijn veto stand houdt.

Christendemocraten door heel Europa heen hebben een geschiedenis van een hekel hebben aan samenwerken met radicaal-rechts maar zich dan tóch steeds op de eoa manier in een regering laten rommelen met, jawel, radicaal rechts. Hier in NL is het het CDA al een keer overkomen, en nu het NSC (wat de facto het CDA van het afgelopen jaar was).
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:45:26 #88
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217870322
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:42 schreef Momo het volgende:
PVV stemmers die ik heb gesproken wouden juist eerder niet meer stemmen. FvD vinden ze helemaal niks met knettergekke elitaire Baudet. Economisch rechts spreekt ze eigenlijk helemaal niet aan. Timmermans is ook te elitair. Net of ze juist iemand zoeken die ze kunnen vertrouwen. Geert spreekt "het taal van het volk".
Weten ze van het bestaan van de SP af?
pi_217870329
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, maar ik weet niet eens wie de partijleider is van de SP.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:53:04 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217870359
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Volgens mij vinden ze dat ook niks.
pi_217870374
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:42 schreef Momo het volgende:
De thuisblijvers zijn in totaliteit bij benadering goed voor 30 zetels, Voor elke partij is daar altijd wat te halen en voor de PVV helemaal.
Omdat de kiezers blijkbaar niet massaal weglopen zou de focus moeten liggen op het motiveren van (potentiele) thuisblijvers. Mooi klusje voor kaderleden en de ledenorganisatie. Ow wacht.........
-
pi_217870442
  vrijdag 6 juni 2025 @ 22:04:40 #93
38496 Perrin
pi_217870450
Leraren zijn de nieuwe mijnwerkers..

twitter
pi_217870470
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Heeft dit iets met nederlandse politiek te maken?
-
  vrijdag 6 juni 2025 @ 22:07:54 #95
38496 Perrin
pi_217870479
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:06 schreef quo_ het volgende:

[..]
Heeft dit iets met nederlandse politiek te maken?
De omwenteling de komende jaren door AI? Zeker. Een maatschappelijke verandering die zijn weerga niet kent.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 22:11:42 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217870504
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Nou, mooi. Dan volg ik het voorbeeld van mijn opa en ga op mijn 51e met pensioen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 6 juni 2025 @ 22:13:05 #97
38496 Perrin
pi_217870515
Wel benieuwd of de politiek zich laat overrompelen of dat ze proactief op de toekomst met AI inspeelt. Ik vrees dat ik het antwoord al weet.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 22:14:00 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217870521
De politiek door AI vervangen lijkt me wel wat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217870570
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Ah de VVD huiskrant komt al in verkiezings modus, na rechts/extreem rechts/"alt right" hebben we nu radicaal links voor PvdA gl.
pi_217870583
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ah de VVD huiskrant komt al in verkiezings modus, na rechts/extreem rechts/"alt right" hebben we nu radicaal links voor PvdA gl.
dan lees je verkeerd. Het gaat om een bepaald deel van de aanhang, niet de partij zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')