Heeft niks met gelegenheid democraat te maken. Daarbij vind ik al veel langer dat het democratische systeem vernieuwing nodig heeft. Het punt is dat Wilders het heeft laten klappen, prima dat mensen alsnog op hem willen stemmen. Maar als je niet inziet dat Wilders deze ronde het heeft opgeblazen, tja dan heb je niet de capaciteiten om een weloverwogen keuze te maken. Op dat moment kan je net zo goed een dobbel gooien in het stemhokje en aan de hand van wat je rolt stemmen maar op die manier werkt een democratie natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nog 40% te gaan dus totdat vrijwel iedereen het gesnapt heeft; De 20% die nog links stemt, laat maar zitten.
[..]
De gelegenheidsdemocraat spreekt.
Algemeen kiesrecht is leuk behalve als er gestemd wordt op iets wat ze niet uit komt.
quote:Dit mag geen kamermeerderheid krijgen: riekt naar noodwetgeving, net als tijdens #covid
Powerplay, dat is de VVD ten voeten uit.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:15 schreef Hanca het volgende:
VVD wil niet verder praten over de verdeling van de posten: https://www.nd.nl/varia/v(...)willen-verder-praten
Die willen het laten zoals het nu is, dan heeft Van Weel Asiel er bij.
Naast deze uitsluiting op basis van intellectuele capaciteiten zijn er ook wel eens wat boompjes opgezet over stemmen op basis van financiele bijdrage. Valt ook wel wat voor te zeggen want regering en parlement zijn verantwoordelijk voor het uitgeven van een smak geld. Waarom zou je mensen mee laten bepalen die zelf geen cent bijgedragen hebben?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heeft niks met gelegenheid democraat te maken. Daarbij vind ik al veel langer dat het democratische systeem vernieuwing nodig heeft. Het punt is dat Wilders het heeft laten klappen, prima dat mensen alsnog op hem willen stemmen. Maar als je niet inziet dat Wilders deze ronde het heeft opgeblazen, tja dan heb je niet de capaciteiten om een weloverwogen keuze te maken. Op dat moment kan je net zo goed een dobbel gooien in het stemhokje en aan de hand van wat je rolt stemmen maar op die manier werkt een democratie natuurlijk niet.
quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:18 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/ewaldeng/status/1931044059700666529
https://www.defensie.nl/a(...)-gereedheid-defensie
Poetinpijper Engelen en z’n pro-Russische muze Thieme zijn niet serieus te nemen met hun door het Kremlin verblinde appeasementpleidooienquote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:18 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/ewaldeng/status/1931044059700666529
https://www.defensie.nl/a(...)-gereedheid-defensie
De rechtstaat wordt op deze manier gepasseerd als er zomaar ineens vergunningen worden afgegeven voor de bouw van terreinen en verruiming van milieuregels en verordeningen. De rechtstaat!quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Poetinpijper Engelen en z’n pro-Russische muze Thieme zijn niet serieus te nemen met hun door het Kremlin verblinde appeasementpleidooien
Vooral een enorm zwaktebod als je nu nog niet verder komt dan dat. Maar ja, de rest verkoopt niet. Can't have your cake and eat it.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Enorm cynische politiek door verder te willen korten op ontwikkelingssamenwerking.
Wat mij betreft schaf je het hele minimumloon af, maar dat is wat te rechts voor Nederland en gaat er toch nooit van komen. Begin dan in ieder geval maar met de loskoppeling met uitkeringen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
Ja, daarvoor heb je cao met loonschalen en je bent daar zelf natuurlijk bij.
Hier gaat het erover dat als je koffie serveert, vakken vult, of iets anders doet dat je anders beloond wordt als je 18 bent of 21. De uitgaven zijn veelal wel hetzelfde.
Ik denk dat de meeste PVV'ers ook in zien dat Wilders het heeft opgeblazen, maar ze staan gewoon achter hem. Ze willen waarschijnlijk Wilders als premier, of misschien zelfs nog liever Wilders als alleenheerser zodat hij de grenzen kan sluiten.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heeft niks met gelegenheid democraat te maken. Daarbij vind ik al veel langer dat het democratische systeem vernieuwing nodig heeft. Het punt is dat Wilders het heeft laten klappen, prima dat mensen alsnog op hem willen stemmen. Maar als je niet inziet dat Wilders deze ronde het heeft opgeblazen, tja dan heb je niet de capaciteiten om een weloverwogen keuze te maken. Op dat moment kan je net zo goed een dobbel gooien in het stemhokje en aan de hand van wat je rolt stemmen maar op die manier werkt een democratie natuurlijk niet.
Bizar dat de VVD daalt.quote:
Verbaast mij ook.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bizar dat de VVD daalt.
Ik dacht toch dat een flink deel van de PVV stemmen daar naartoe gingen.
Nee, dat denk ik niet. Denk niet dat die warm worden van Yesilgoz.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bizar dat de VVD daalt.
Dat komt nog wel denk ik. Nu is iedereen daar nog verontwaardigd over de ontstane situatie. Gedurende de zomer heeft men tijd om te bezinnen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bizar dat de VVD daalt.
Lekker tijdens de all-inclusive op een Grieks eiland ("mot je nou kijken joh, wat voor een letters ze hier hebben!") daar eens een goede overpeinzing over hebben.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat komt nog wel denk ik. Nu is iedereen daar nog verontwaardigd over de ontstane situatie. Gedurende de zomer heeft men tijd om te bezinnen.
Idd. Heerlijk met de rest van de lui aan de rand het zwembad de harde filosofische en politieke noten kraken onder het genot van een glas Retsina.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker tijdens de all-inclusive op een Grieks eiland ("mot je nou kijken joh, wat voor een letters ze hier hebben!") daar eens een goede overpeinzing over hebben.
Nauwelijks invloed dus eigenlijk op de PVV.quote:
De achterban is behoorlijk verdeeld. En Dylan heeft echt een tyfushekel aan Timmermans, evenals de achterban trouwens.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
VVD gaat Wilders denk ik wel uitsluiten maar alleen niet nu al. Niks overhaasten hè.
Yeşilgöz is gewoon niet goed voor de VVD. Die hadden ze moeten vervangen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
VVD gaat Wilders denk ik wel uitsluiten maar alleen niet nu al. Niks overhaasten hè.
Je zou toch denken dat de VVD niet wederom deze onbekwame flopshow wil mee maken.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als de VVD Wilders niet uit wil sluiten in de campagne kan dat zomaar weer het heilige vuur ontsteken bij mensen die nu zeggen thuis te blijven.
Gaat nog een heel gedoe worden. Wie er dan MP wordt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:35 schreef Momo het volgende:
En als straks de VVD en PVV beide relatief groot zijn willen ze toch weer met elkaar in een kabinet.
Niet haten op Dylanquote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De achterban is behoorlijk verdeeld. En Dylan heeft echt een tyfushekel aan Timmermans, evenals de achterban trouwens.
Geert zal wel zelf willen als PVV weer grootste zou worden, benieuwd andere partijen dan Dick Schoof weer laten aanschuiven.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat nog een heel gedoe worden. Wie er dan MP wordt.
De grootste partij gaat de mp leveren met lijsttrekker/partijleider, ze maken niet nog een keer de fout om daar van af te wijken.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat nog een heel gedoe worden. Wie er dan MP wordt.
Stemmen naar bijdrage is amper nog democratisch te noemen. Dat is waar ons systeem meer en meer heen gaat. Maar vervolgens zorgen de politici meer voor de mensen die meer bijdragen en zo heb je een zichzelf versterkend probleem. Als je veel geld hebt kan je lobby inschakelen of als je nog meer geld hebt koop je media om nog beter te lobbyen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
Naast deze uitsluiting op basis van intellectuele capaciteiten zijn er ook wel eens wat boompjes opgezet over stemmen op basis van financiele bijdrage. Valt ook wel wat voor te zeggen want regering en parlement zijn verantwoordelijk voor het uitgeven van een smak geld. Waarom zou je mensen mee laten bepalen die zelf geen cent bijgedragen hebben?
Als je die twee denkrichtingen combineert betekent dat bijvoorbeeld dat het stemrecht uitsluitend toekend wordt aan mensen met minimaal een hbo opleiding en een belastbaar inkomen van 100k.
Daar zou het politieke landschap flink van opknappen toch?
Ze gaan vol voor de stem van de moslim. Als ze slim zijn laten ze op het congres dan nog wat vrouwen met hoofddoeken praten, iedereen een Palestina pin op hun kleding dragen en iets van een watermeloen projectie*.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De linkervleugel van PvdA GL doet er alles aan Wilders nog meer stemmen te bezorgen
Radicaal-links wil congres PvdA/GL in het teken van anti-Israëlbeleid zetten
Als die met zijn 2-en bijvoorbeeld 60-ish zetels halen dan gaan ze het zéker proberen ja. Daar ben ik heilig van overtuigd. En dan kloppen ze zeker aan bij het CDA. Die gaan dan in eerste instantie nee zeggen maar naarmate de formatie langer duurt moet ik het zien of Bontenbal zijn veto stand houdt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:35 schreef Momo het volgende:
En als straks de VVD en PVV beide relatief groot zijn willen ze toch weer met elkaar in een kabinet.
Weten ze van het bestaan van de SP af?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:42 schreef Momo het volgende:
PVV stemmers die ik heb gesproken wouden juist eerder niet meer stemmen. FvD vinden ze helemaal niks met knettergekke elitaire Baudet. Economisch rechts spreekt ze eigenlijk helemaal niet aan. Timmermans is ook te elitair. Net of ze juist iemand zoeken die ze kunnen vertrouwen. Geert spreekt "het taal van het volk".
Eerlijk is eerlijk, maar ik weet niet eens wie de partijleider is van de SP.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Weten ze van het bestaan van de SP af?
Volgens mij vinden ze dat ook niks.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Weten ze van het bestaan van de SP af?
De thuisblijvers zijn in totaliteit bij benadering goed voor 30 zetels, Voor elke partij is daar altijd wat te halen en voor de PVV helemaal.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:42 schreef Momo het volgende:
PVV stemmers die ik heb gesproken wouden juist eerder niet meer stemmen. FvD vinden ze helemaal niks met knettergekke elitaire Baudet. Economisch rechts spreekt ze eigenlijk helemaal niet aan. Timmermans is ook te elitair. Net of ze juist iemand zoeken die ze kunnen vertrouwen. Geert spreekt "het taal van het volk".
De omwenteling de komende jaren door AI? Zeker. Een maatschappelijke verandering die zijn weerga niet kent.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Heeft dit iets met nederlandse politiek te maken?
Nou, mooi. Dan volg ik het voorbeeld van mijn opa en ga op mijn 51e met pensioen.quote:
Ah de VVD huiskrant komt al in verkiezings modus, na rechts/extreem rechts/"alt right" hebben we nu radicaal links voor PvdA gl.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De linkervleugel van PvdA GL doet er alles aan Wilders nog meer stemmen te bezorgen
Radicaal-links wil congres PvdA/GL in het teken van anti-Israëlbeleid zetten
dan lees je verkeerd. Het gaat om een bepaald deel van de aanhang, niet de partij zelf.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ah de VVD huiskrant komt al in verkiezings modus, na rechts/extreem rechts/"alt right" hebben we nu radicaal links voor PvdA gl.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |