Heeft niks met gelegenheid democraat te maken. Daarbij vind ik al veel langer dat het democratische systeem vernieuwing nodig heeft. Het punt is dat Wilders het heeft laten klappen, prima dat mensen alsnog op hem willen stemmen. Maar als je niet inziet dat Wilders deze ronde het heeft opgeblazen, tja dan heb je niet de capaciteiten om een weloverwogen keuze te maken. Op dat moment kan je net zo goed een dobbel gooien in het stemhokje en aan de hand van wat je rolt stemmen maar op die manier werkt een democratie natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nog 40% te gaan dus totdat vrijwel iedereen het gesnapt heeft; De 20% die nog links stemt, laat maar zitten.
[..]
De gelegenheidsdemocraat spreekt.
Algemeen kiesrecht is leuk behalve als er gestemd wordt op iets wat ze niet uit komt.
quote:Dit mag geen kamermeerderheid krijgen: riekt naar noodwetgeving, net als tijdens #covid
Powerplay, dat is de VVD ten voeten uit.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:15 schreef Hanca het volgende:
VVD wil niet verder praten over de verdeling van de posten: https://www.nd.nl/varia/v(...)willen-verder-praten
Die willen het laten zoals het nu is, dan heeft Van Weel Asiel er bij.
Naast deze uitsluiting op basis van intellectuele capaciteiten zijn er ook wel eens wat boompjes opgezet over stemmen op basis van financiele bijdrage. Valt ook wel wat voor te zeggen want regering en parlement zijn verantwoordelijk voor het uitgeven van een smak geld. Waarom zou je mensen mee laten bepalen die zelf geen cent bijgedragen hebben?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heeft niks met gelegenheid democraat te maken. Daarbij vind ik al veel langer dat het democratische systeem vernieuwing nodig heeft. Het punt is dat Wilders het heeft laten klappen, prima dat mensen alsnog op hem willen stemmen. Maar als je niet inziet dat Wilders deze ronde het heeft opgeblazen, tja dan heb je niet de capaciteiten om een weloverwogen keuze te maken. Op dat moment kan je net zo goed een dobbel gooien in het stemhokje en aan de hand van wat je rolt stemmen maar op die manier werkt een democratie natuurlijk niet.
quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:18 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/ewaldeng/status/1931044059700666529
https://www.defensie.nl/a(...)-gereedheid-defensie
Poetinpijper Engelen en z’n pro-Russische muze Thieme zijn niet serieus te nemen met hun door het Kremlin verblinde appeasementpleidooienquote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:18 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/ewaldeng/status/1931044059700666529
https://www.defensie.nl/a(...)-gereedheid-defensie
De rechtstaat wordt op deze manier gepasseerd als er zomaar ineens vergunningen worden afgegeven voor de bouw van terreinen en verruiming van milieuregels en verordeningen. De rechtstaat!quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Poetinpijper Engelen en z’n pro-Russische muze Thieme zijn niet serieus te nemen met hun door het Kremlin verblinde appeasementpleidooien
Vooral een enorm zwaktebod als je nu nog niet verder komt dan dat. Maar ja, de rest verkoopt niet. Can't have your cake and eat it.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Enorm cynische politiek door verder te willen korten op ontwikkelingssamenwerking.
Wat mij betreft schaf je het hele minimumloon af, maar dat is wat te rechts voor Nederland en gaat er toch nooit van komen. Begin dan in ieder geval maar met de loskoppeling met uitkeringen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
Ja, daarvoor heb je cao met loonschalen en je bent daar zelf natuurlijk bij.
Hier gaat het erover dat als je koffie serveert, vakken vult, of iets anders doet dat je anders beloond wordt als je 18 bent of 21. De uitgaven zijn veelal wel hetzelfde.
Ik denk dat de meeste PVV'ers ook in zien dat Wilders het heeft opgeblazen, maar ze staan gewoon achter hem. Ze willen waarschijnlijk Wilders als premier, of misschien zelfs nog liever Wilders als alleenheerser zodat hij de grenzen kan sluiten.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heeft niks met gelegenheid democraat te maken. Daarbij vind ik al veel langer dat het democratische systeem vernieuwing nodig heeft. Het punt is dat Wilders het heeft laten klappen, prima dat mensen alsnog op hem willen stemmen. Maar als je niet inziet dat Wilders deze ronde het heeft opgeblazen, tja dan heb je niet de capaciteiten om een weloverwogen keuze te maken. Op dat moment kan je net zo goed een dobbel gooien in het stemhokje en aan de hand van wat je rolt stemmen maar op die manier werkt een democratie natuurlijk niet.
Bizar dat de VVD daalt.quote:
Verbaast mij ook.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bizar dat de VVD daalt.
Ik dacht toch dat een flink deel van de PVV stemmen daar naartoe gingen.
Nee, dat denk ik niet. Denk niet dat die warm worden van Yesilgoz.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bizar dat de VVD daalt.
Dat komt nog wel denk ik. Nu is iedereen daar nog verontwaardigd over de ontstane situatie. Gedurende de zomer heeft men tijd om te bezinnen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bizar dat de VVD daalt.
Lekker tijdens de all-inclusive op een Grieks eiland ("mot je nou kijken joh, wat voor een letters ze hier hebben!") daar eens een goede overpeinzing over hebben.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat komt nog wel denk ik. Nu is iedereen daar nog verontwaardigd over de ontstane situatie. Gedurende de zomer heeft men tijd om te bezinnen.
Idd. Heerlijk met de rest van de lui aan de rand het zwembad de harde filosofische en politieke noten kraken onder het genot van een glas Retsina.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker tijdens de all-inclusive op een Grieks eiland ("mot je nou kijken joh, wat voor een letters ze hier hebben!") daar eens een goede overpeinzing over hebben.
Nauwelijks invloed dus eigenlijk op de PVV.quote:
De achterban is behoorlijk verdeeld. En Dylan heeft echt een tyfushekel aan Timmermans, evenals de achterban trouwens.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
VVD gaat Wilders denk ik wel uitsluiten maar alleen niet nu al. Niks overhaasten hè.
Yeşilgöz is gewoon niet goed voor de VVD. Die hadden ze moeten vervangen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
VVD gaat Wilders denk ik wel uitsluiten maar alleen niet nu al. Niks overhaasten hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |