abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:31:40 #176
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217852808
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ach, alsof er zoiets is als echte inspraak op ledenvergaderingen. Ik herinner mij nog de motie op een ledencongres om het stikstof standpunt van de VVD te herzien. Rutte zei zelf dat hij die niet ging opvolgen.

Een goed interview van een uurtje bij bijvoorbeeld zomergasten (is date r nog?) zou gezien alle commotie en gebeurtenissen passend zijn voor Geert Wilders. Laat hem maar eens rekenschap geven voor zijn handelen.
Laten we zijn eigen wapen eens inzetten en oproepen tot tribunalen tegen de amateurs die ons land een jaar lang stilgezet hebben, zo ongeveer elke verkiezingsbelofte hebben gebroken en vervolgens het Kabinet laten vallen onder valse voorwendselen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217852812
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Op korte termijn.
Zoals de VVD nu een voor de lange termijn desastreus begrotingsbeleid voert?
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:33:08 #178
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_217852838
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Laten we zijn eigen wapen eens inzetten en oproepen tot tribunalen tegen de amateurs die ons land een jaar lang stilgezet hebben, zo ongeveer elke verkiezingsbelofte hebben gebroken en vervolgens het Kabinet laten vallen onder valse voorwendselen.
Was het oproepen tot tribunalen niet iets voor van Houwelingen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217852864
quote:

[..]
Op korte termijn.
Over een periode van 4 jaar inderdaad. Maar aan vergezichten over 20 of 30 jaar hebben we ook niet zoveel vind ik. Teveel variabelen die dan van invloed zijn.

Alsof je in 1995 de economie van 2025 gaat voorspellen (toen internet nog mainstream moest worden, 9/11 was nog niet gebeurd, de economische crisis van 2008 enz).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217852886
quote:

[..]
Op korte termijn.
Dat werkt dan toch ook beter op de lange termijn. Meer werkgelegenheid en een sterkere middenklasse is toch een economisch succesvol concept. Tegenover trickle down in elk geval een stuk meer bewezen effectief.
pi_217852889
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:12 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Er gaat ook niks groots gebeuren, het kabinet is demissionair. De taak die de minister gaat hebben is de wetten die er al liggen en die met een probleem in de uitvoering kampen blijkens het advies van de Raad van State door het parlement heen loodsen.

Dan zou ik iemand nemen die de materie kent, zich niet eerst 2 maanden hoeft in te lezen of hoeft in te werken op het ministerie en die weet hoe de uitvoering werkt en dus snel de noodzakelijke aanpassingen kan maken om het goedgekeurd te krijgen.

Het alternatief is een nieuw iemand, dan duurt het weer een maand voor die in de materie zit en voor de vragen goed zijn beantwoord en dan moet het nog langs 2 Kamers, waar ook nog sprake is van een Zomer en campagnereces. Dat is in de tijdspanne nu al een uitdaging, goede kans dat het dan niet eens lukt.

Maar dat je het rechtsstatelijk geneuzel noemt geeft als aan hoe je tegen reële praktische bezwaren in de uitvoering aankijkt, prima verder en vooral lekker stoer doen. Is er straks helemaal 0 bereikt alleen.
En jij denkt dat de resterende coalitiepartijen er nu als sprinkhanen op duiken omdat ze hetgoed willen regelen?
Dan moet je wel heel erg naief zijn.
Vanaf gisterochtend staat alles in het teken van electoraal gewin, niet meer en niet minder.

Net zoals het rechtstatelijk geneuzel van Frans Timmermans altijd in het teken heeft gestaan van zijn electoraal gewin.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:35:42 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217852896
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Was het oproepen tot tribunalen niet iets voor van Houwelingen?
Och, de ene fascist of de andere. Het gedachtengoed is hetzelfde.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217853039
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook op lange termijn bleek uit dat staatje die nogal eens de ronde gaat.
Vier jaar. Kort door de bocht dijt onder GLPvdA de overheid ontzettend uit (= werkgelegenheid) en wordt het geld daarvan ex-ante weggehaald bij "vermogenden" en bedrijven. De gedragseffecten daarvan op (middellange) termijn op bijvoorbeeld het toch al fragiele vestigingsklimaat worden buiten beschouwing gelaten. Hoe zeer die gedragseffecten overigens in de praktijk negatief afwijken van wat de ambtenaren bedenken is mooi te zien in de effecten op de tabaksaccijns dit jaar.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:48:06 #184
201761 phpmystyle
pi_217853083
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Vier jaar. Kort door de bocht dijt onder GLPvdA de overheid ontzettend uit (= werkgelegenheid) en wordt het geld daarvan ex-ante weggehaald bij "vermogenden" en bedrijven. De gedragseffecten daarvan op (middellange) termijn op bijvoorbeeld het toch al fragiele vestigingsklimaat worden buiten beschouwing gelaten. Hoe zeer die gedragseffecten overigens in de praktijk negatief afwijken van wat de ambtenaren bedenken is mooi te zien in de effecten op de tabaksaccijns dit jaar.
Ja eens. Maar dat staatje liet wel een positievere ontwikkeling zien tov VVD aangaande werkgelegenheid, koopkracht, armoede.
Alleen gebaseerd op maatregelen die niet haalbaar zijn. Alleen dat toetst CPB dus niet.
pi_217853087
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zoals de VVD nu een voor de lange termijn desastreus begrotingsbeleid voert?
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd. Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:50:56 #186
201761 phpmystyle
pi_217853112
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd. Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
Zou bontenbal uit electoraal langzaam opschuiven naar een iets conservatiever verhaal?
pi_217853138
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik hoop met heel mijn hart dat de PVV helemaal leeggezogen wordt deze campagne en dat Wilders verdwijnt uit de Nederlandse politiek.
Je legt de lat in je dagdromen wel erg hoog.

Zo hoop ik altijd nog dat de de huidige pvda-groenlinks kliek gedecimeerd wordt tot 5 zetels of minder en dat we er echte sociaaldemocraten voor terug krijgen.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217853175
twitter
pi_217853205
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:52 schreef quo_ het volgende:

[..]
Je legt de lat in je dagdromen wel erg hoog.

Zo hoop ik altijd nog dat de de huidige pvda-groenlinks kliek gedecimeerd wordt tot 5 zetels of minder en dat we er echte sociaaldemocraten voor terug krijgen.
Ik ben benieuwd wat jij verstaat onder echte sociaal democraten?
Bedoel je daarbij een partij zoals het oude PVDA die op kwam voor de arbeider en minder bezig is met die dingen die veel tegenstanders woke noemen?
pi_217853208
Ah, dus de VVD achterban is volgens die peiling eerder bereid om weer met de PVV te gaan regeren dan met GroenLinks - PvdA in een eventuele middencoalitie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217853212
quote:

[..]
Nog nooit CDA gestemd maar ik moet zeggen dat dat deze keer zo maar eens zou kunnen gebeuren.
pi_217853224
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou bontenbal uit electoraal langzaam opschuiven naar een iets conservatiever verhaal?
Conservatief zitten ze vrij centraal. Het gaat me er meer om dat hij duidelijk zegt dat alle noodzakelijk (geacht)e zaken ook hun keerzijde hebben, die echter zelden worden benoemd. 5% naar defensie? Prima, welke voorzieningen schrappen we daarvoor? Zorg idem. De lalala-plaatjes van links al helemaal. "De multienesjenels" zijn maar tot zover uit te nutten, het gros komt gewoon van de middenklasse. Prima, maar benoem dat dan ook.
pi_217853226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Ah, dus de VVD achterban is volgens die peiling eerder bereid om weer met de PVV te gaan regeren dan met GroenLinks - PvdA in een eventuele middencoalitie.
Het is maar net hoe je de cijfers presenteert. Maar het was dus volkomen logisch (in dit opzicht) om de PVV niet en GL/PvdA wel uit te sluiten.
pi_217853229
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nog nooit CDA gestemd maar ik moet zeggen dat dat deze keer zo maar eens zou kunnen gebeuren.
Ik heb datzelfde maar dan met de CU
pi_217853231
quote:

[..]
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd.
Behalve het sturen op een groot tekort over een paar jaar :D.
quote:
Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
Die komt in elk geval betrouwbaarder over dan de huidige VVD :P.
pi_217853250
quote:
Dat zegt wel genoeg inderdaad…
Veel beter dan Hongarije zijn we blijkbaar niet.
  woensdag 4 juni 2025 @ 23:06:35 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217853291
quote:
Daar lijkt het wel op ja. In dat geval doet de VVD er goed aan om het woord 'liberaal' zo snel mogelijk van de website en ander promotiemateriaal te verwijderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217853345
quote:
'Zeker niet' is niet de zuivere tegenstelling van 'wel graag met', maar inderdaad, dat is wel de spagaat van de VVD.
pi_217853361
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 23:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar lijkt het wel op ja. In dat geval doet de VVD er goed aan om het woord 'liberaal' zo snel mogelijk van de website en ander promotiemateriaal te verwijderen.
Dat had pakweg na het pensioen van Hans Dijkstal al goed gepast.
pi_217853471
quote:
Wel graag met is niet het tegenovergestelde van zeer zeker niet.

70% van de VVDers wil zeer zeker niet met PVV. Blijkbaar minder dan 17% wil graag met de PVV. Dat is vergelijkbaar met de peiling van EenVandaag.

17% van de VVD stemmers wil graag met PvdA, de rest zal waarschijnlijk grotendeels op 'liever niet' zitten, maar dat is wat anders dan zeer zeker niet.

Eigenlijk hadden ze alle leden de partijen moeten laten sorteren op meest gewenst naar minst gewenst. Dan kwam CDA waarschijnlijk bovenaan, maar grote kans dat PvdA-GL dan nog ruim boven de PVV staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')