Laten we zijn eigen wapen eens inzetten en oproepen tot tribunalen tegen de amateurs die ons land een jaar lang stilgezet hebben, zo ongeveer elke verkiezingsbelofte hebben gebroken en vervolgens het Kabinet laten vallen onder valse voorwendselen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, alsof er zoiets is als echte inspraak op ledenvergaderingen. Ik herinner mij nog de motie op een ledencongres om het stikstof standpunt van de VVD te herzien. Rutte zei zelf dat hij die niet ging opvolgen.
Een goed interview van een uurtje bij bijvoorbeeld zomergasten (is date r nog?) zou gezien alle commotie en gebeurtenissen passend zijn voor Geert Wilders. Laat hem maar eens rekenschap geven voor zijn handelen.
Was het oproepen tot tribunalen niet iets voor van Houwelingen?quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laten we zijn eigen wapen eens inzetten en oproepen tot tribunalen tegen de amateurs die ons land een jaar lang stilgezet hebben, zo ongeveer elke verkiezingsbelofte hebben gebroken en vervolgens het Kabinet laten vallen onder valse voorwendselen.
Over een periode van 4 jaar inderdaad. Maar aan vergezichten over 20 of 30 jaar hebben we ook niet zoveel vind ik. Teveel variabelen die dan van invloed zijn.quote:
Dat werkt dan toch ook beter op de lange termijn. Meer werkgelegenheid en een sterkere middenklasse is toch een economisch succesvol concept. Tegenover trickle down in elk geval een stuk meer bewezen effectief.quote:
En jij denkt dat de resterende coalitiepartijen er nu als sprinkhanen op duiken omdat ze hetgoed willen regelen?quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:12 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Er gaat ook niks groots gebeuren, het kabinet is demissionair. De taak die de minister gaat hebben is de wetten die er al liggen en die met een probleem in de uitvoering kampen blijkens het advies van de Raad van State door het parlement heen loodsen.
Dan zou ik iemand nemen die de materie kent, zich niet eerst 2 maanden hoeft in te lezen of hoeft in te werken op het ministerie en die weet hoe de uitvoering werkt en dus snel de noodzakelijke aanpassingen kan maken om het goedgekeurd te krijgen.
Het alternatief is een nieuw iemand, dan duurt het weer een maand voor die in de materie zit en voor de vragen goed zijn beantwoord en dan moet het nog langs 2 Kamers, waar ook nog sprake is van een Zomer en campagnereces. Dat is in de tijdspanne nu al een uitdaging, goede kans dat het dan niet eens lukt.
Maar dat je het rechtsstatelijk geneuzel noemt geeft als aan hoe je tegen reële praktische bezwaren in de uitvoering aankijkt, prima verder en vooral lekker stoer doen. Is er straks helemaal 0 bereikt alleen.
Och, de ene fascist of de andere. Het gedachtengoed is hetzelfde.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was het oproepen tot tribunalen niet iets voor van Houwelingen?
Vier jaar. Kort door de bocht dijt onder GLPvdA de overheid ontzettend uit (= werkgelegenheid) en wordt het geld daarvan ex-ante weggehaald bij "vermogenden" en bedrijven. De gedragseffecten daarvan op (middellange) termijn op bijvoorbeeld het toch al fragiele vestigingsklimaat worden buiten beschouwing gelaten. Hoe zeer die gedragseffecten overigens in de praktijk negatief afwijken van wat de ambtenaren bedenken is mooi te zien in de effecten op de tabaksaccijns dit jaar.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook op lange termijn bleek uit dat staatje die nogal eens de ronde gaat.
Ja eens. Maar dat staatje liet wel een positievere ontwikkeling zien tov VVD aangaande werkgelegenheid, koopkracht, armoede.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Vier jaar. Kort door de bocht dijt onder GLPvdA de overheid ontzettend uit (= werkgelegenheid) en wordt het geld daarvan ex-ante weggehaald bij "vermogenden" en bedrijven. De gedragseffecten daarvan op (middellange) termijn op bijvoorbeeld het toch al fragiele vestigingsklimaat worden buiten beschouwing gelaten. Hoe zeer die gedragseffecten overigens in de praktijk negatief afwijken van wat de ambtenaren bedenken is mooi te zien in de effecten op de tabaksaccijns dit jaar.
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd. Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoals de VVD nu een voor de lange termijn desastreus begrotingsbeleid voert?
Zou bontenbal uit electoraal langzaam opschuiven naar een iets conservatiever verhaal?quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd. Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
Je legt de lat in je dagdromen wel erg hoog.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoop met heel mijn hart dat de PVV helemaal leeggezogen wordt deze campagne en dat Wilders verdwijnt uit de Nederlandse politiek.
Ik ben benieuwd wat jij verstaat onder echte sociaal democraten?quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je legt de lat in je dagdromen wel erg hoog.
Zo hoop ik altijd nog dat de de huidige pvda-groenlinks kliek gedecimeerd wordt tot 5 zetels of minder en dat we er echte sociaaldemocraten voor terug krijgen.
Nog nooit CDA gestemd maar ik moet zeggen dat dat deze keer zo maar eens zou kunnen gebeuren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd. Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
Conservatief zitten ze vrij centraal. Het gaat me er meer om dat hij duidelijk zegt dat alle noodzakelijk (geacht)e zaken ook hun keerzijde hebben, die echter zelden worden benoemd. 5% naar defensie? Prima, welke voorzieningen schrappen we daarvoor? Zorg idem. De lalala-plaatjes van links al helemaal. "De multienesjenels" zijn maar tot zover uit te nutten, het gros komt gewoon van de middenklasse. Prima, maar benoem dat dan ook.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou bontenbal uit electoraal langzaam opschuiven naar een iets conservatiever verhaal?
Het is maar net hoe je de cijfers presenteert. Maar het was dus volkomen logisch (in dit opzicht) om de PVV niet en GL/PvdA wel uit te sluiten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Ah, dus de VVD achterban is volgens die peiling eerder bereid om weer met de PVV te gaan regeren dan met GroenLinks - PvdA in een eventuele middencoalitie.
Ik heb datzelfde maar dan met de CUquote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nog nooit CDA gestemd maar ik moet zeggen dat dat deze keer zo maar eens zou kunnen gebeuren.
Behalve het sturen op een groot tekort over een paar jaarquote:Op woensdag 4 juni 2025 22:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd.
Die komt in elk geval betrouwbaarder over dan de huidige VVDquote:Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
Dat zegt wel genoeg inderdaad…quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Ah, dus de VVD achterban is volgens die peiling eerder bereid om weer met de PVV te gaan regeren dan met GroenLinks - PvdA in een eventuele middencoalitie.
Daar lijkt het wel op ja. In dat geval doet de VVD er goed aan om het woord 'liberaal' zo snel mogelijk van de website en ander promotiemateriaal te verwijderen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
'Zeker niet' is niet de zuivere tegenstelling van 'wel graag met', maar inderdaad, dat is wel de spagaat van de VVD.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat had pakweg na het pensioen van Hans Dijkstal al goed gepast.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja. In dat geval doet de VVD er goed aan om het woord 'liberaal' zo snel mogelijk van de website en ander promotiemateriaal te verwijderen.
Wel graag met is niet het tegenovergestelde van zeer zeker niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |