Nee salarisverhoging. De medewerkers doen meer voor het land dan t clubje dat steeds vergadert in de directiekamerquote:Op woensdag 11 juni 2025 13:14 schreef damsco het volgende:
Wat een sneu clubje is het toch ook, zoek lekker ander werk.
En volgend jaar weer staken zeker. Rupsje nooitgenoeg. Laat ze lekker ander werk zoeken als ze denken meer te moeten verdienen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee salarisverhoging. De medewerkers doen meer voor het land dan t clubje dat steeds vergadert in de directiekamer
Iedereen wil graag meer verdienen. Uiteraard alleen de sector waar jij in werkt. Alle andere sectoren verdienen uiteraard al te veel en moeten vooral niet zeuren.quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:40 schreef damsco het volgende:
[..]
En volgend jaar weer staken zeker. Rupsje nooitgenoeg. Laat ze lekker ander werk zoeken als ze denken meer te moeten verdienen.
Lekker met zijn allen staken, gaat een geweldige maatschappij worden. En dan volgend jaar weer, lekker een loon-prijsspiraal in stand houden.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Iedereen wil graag meer verdienen. Uiteraard alleen de sector waar jij in werkt. Alle andere sectoren verdienen uiteraard al te veel en moeten vooral niet zeuren.
En als onderhandelingen stuk lopen dan ga je dus staken. Waarom zou je anders een vakbond nodig hebben?quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze eisen 6 en de NS biedt 2,5. Dan ga je dus onderhandelen, niet staken. Stelletje aso's.
Jaarlijks gaan de prijzen toch omhoog van de meeste producten en diensten? Als de werkgevers er dus voor zouden zorgen dat dit niet zou gebeuren, dan hoefden de werknemers toch niet ieder jaar te vragen om een loonsverhoging?quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:40 schreef damsco het volgende:
[..]
En volgend jaar weer staken zeker. Rupsje nooitgenoeg. Laat ze lekker ander werk zoeken als ze denken meer te moeten verdienen.
ze verdienen al genoegquote:Op woensdag 11 juni 2025 15:50 schreef herverwijderd het volgende:
Ik doe vrijwel alle langere afstanden met de trein dus dit raakt me best wel, maar toch... succes, kameraden. Laat je niet uitknijpen.
Dat hebben ze al gedaanquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze eisen 6 en de NS biedt 2,5. Dan ga je dus onderhandelen, niet staken. Stelletje aso's.
Ja helemaal prima, en dat bood de NS ook aan maar ze willen meer meer meer.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Jaarlijks gaan de prijzen toch omhoog van de meeste producten en diensten? Als de werkgevers er dus voor zouden zorgen dat dit niet zou gebeuren, dan hoefden de werknemers toch niet ieder jaar te vragen om een loonsverhoging?
Sowieso starters zitten net boven het minimumloon zonder toeslag.quote:
Gelukkig dachten ze in de jaren 80 wel anders waar diverse sectoren gezamenlijk staakten en jongeren voor hun belangen opkwamen. Helaas iets te veel van het goede want in de jaren 90 liep het uit de hand.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:09 schreef damsco het volgende:
[..]
Lekker met zijn allen staken, gaat een geweldige maatschappij worden. En dan volgend jaar weer, lekker een loon-prijsspiraal in stand houden.
Oosten en noord westen dit keer als de gesprekken op niets uitlopen. En dat zal het.quote:
En weer geen openbaar vervoer naar Amsterdam en Schipholquote:Op zondag 15 juni 2025 13:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oosten en noord westen dit keer als de gesprekken op niets uitlopen. En dat zal het.
Ik hoop dat de NS nu een verlaagd bod uitbrengt. Min 5% ofzoquote:Op zondag 15 juni 2025 13:51 schreef Cherni het volgende:
Het personeel en vakbonden is het echt zat zo te merken. In de 23 jaar dat ik bij NS zat niet meegemaakt dat er zo lang gestaakt is. Hoop dat ze er a.s Maandag uitkomen.
met een timmermans achtige regering zou de overheid wel hebben bijgesprokkeld, maar met de huidige...quote:Op zondag 15 juni 2025 21:36 schreef 1superbeschuitje het volgende:
Grijp eens in overheid: de economie lijdt hieronder. De overheid wil toch mensen graag de auto uit en de CO2 uitstoot omlaag? Gaat lekker werken zo.
De NS gelijkstellen met een standaard (vrije)marktdeelnemer is BS: op de NS trajecten kan geen alternatieve optie worden gekozen door klanten.
De klant is de lul.
dit klinkt als deze staking duren nog wel ffquote:Op maandag 16 juni 2025 15:46 schreef Akkerdjie het volgende:
Laatst een interessante analyse gehoord, waarbij gesteld werd dat de vakbond concurreert met behaalde resultaten van overige vakbonden. Verhoging voor inflatie is niet genoeg, er moet meer bij. De boel kan goed in een wurggreep gehouden worden. De NS lijkt ten onder te gaan hieraan (die schijnen inflatie al nauwelijks aan te kunnen) maar dat maakt niet uit. Koolmees is ten einde raad, maar die kan gewoon stoppen met zijn functie, wat over blijft is een klant die de dupe is en grotere problemen qua infrastructuur voor Nederland.
Mijn voorspelling: meer loon gaat er komen gevolgd door een forse verhoging van de kosten van openbaar vervoer. Wat weer lijdt tot meer drukte op de weg.
Als er geen akkoord komt ben ik er bang voor.quote:Op maandag 16 juni 2025 15:39 schreef Saliethee het volgende:
Oef, hopelijk is dit de eerste en laatste keer deze week dat ze staken 😳
fnv wil altijd als 'sterkste' er uit komen.quote:Op maandag 16 juni 2025 15:46 schreef Akkerdjie het volgende:
Laatst een interessante analyse gehoord, waarbij gesteld werd dat de vakbond concurreert met behaalde resultaten van overige vakbonden. Verhoging voor inflatie is niet genoeg, er moet meer bij. De boel kan goed in een wurggreep gehouden worden. De NS lijkt ten onder te gaan hieraan (die schijnen inflatie al nauwelijks aan te kunnen) maar dat maakt niet uit. Koolmees is ten einde raad, maar die kan gewoon stoppen met zijn functie, wat over blijft is een klant die de dupe is en grotere problemen qua infrastructuur voor Nederland.
Mijn voorspelling: meer loon gaat er komen gevolgd door een forse verhoging van de kosten van openbaar vervoer. Wat weer lijdt tot meer drukte op de weg.
https://podcasts.apple.co(...)1690?i=1000712739264
Ik sta daar toch wel anders in. Als een UNIE maar alles goed gaat vinden is dat een waardeloze vakbond. Overigens is de VVMC voor rijdend personeel de vakbond. De FNV heeft meer leden bij kantoorpersoneel en andere functies. Maar als het gaat om conducteurs, machinisten is de VVMC de vakbond.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
fnv wil altijd als 'sterkste' er uit komen.
Ook gezien bij mij in het bedrijf waar ik toen werkte. De Unie vond het allemaal ok gezien de bedrijfsomstandigheden. fnv zat toen ook al in zwaar weer en ging verder. 'Om te laten zien ..' bla bla.
En daarna de unie leden uitmaken voor onderkruipers.
Idioten zijn het.
Tuurlijk vooral blijven dromen.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
met een timmermans achtige regering zou de overheid wel hebben bijgesprokkeld, maar met de huidige...
Ik geef gewoon toe dat ik voor belastingverhoging van de top ben hoor.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk vooral blijven dromen.
Van welk geld oh weet het al die zouden de benzine nog meer belasten zodat die linkse yuppen met treinen naar demonstraties kunnen.
En de mensen buiten de randstad weer ervoor laten opdraaien omdat de auto daar noodzakelijk is.
Heel veel mensen met een auto gunnen toch niet ieder mens het gemak van voldoende mobiliteit?quote:Op maandag 16 juni 2025 16:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk vooral blijven dromen.
Van welk geld oh weet het al die zouden de benzine nog meer belasten zodat die linkse yuppen met treinen naar demonstraties kunnen.
En de mensen buiten de randstad weer ervoor laten opdraaien omdat de auto daar noodzakelijk is.
Tja, wat verwacht je van een doorgewinterde VVD'erquote:Op maandag 16 juni 2025 18:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Heel veel mensen met een auto gunnen toch niet ieder mens het gemak van voldoende mobiliteit?
Denk dat het pas het begin is want ze lijken weinig onder de indruk.quote:Op maandag 16 juni 2025 15:39 schreef Saliethee het volgende:
Oef, hopelijk is dit de eerste en laatste keer deze week dat ze staken 😳
Die hadden wel een punt imo bij de NS hebben ze er al 20% bijgekregen de afgelopen 3 jaar.quote:
Ik verwacht van een lid van een volkspartij, dat hij het opneemt voor het volk, dat hij ook wil dat iedere geproduceerde auto/motor ook daadwerkelijk de meeste tijd in beweging is, want anders hebben de fabrieksarbeiders in de auto-en motor industrie voor niets gewerkt.quote:Op maandag 16 juni 2025 18:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Tja, wat verwacht je van een doorgewinterde VVD'er
Daar kan je vergif op innemen.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat het pas het begin is want ze lijken weinig onder de indruk.
Zou volgende week wel eens de hele week plat kunnen komen te liggen
Hmmm dan moet ik nog even met terugwerkende kracht iets ontvangen. Bedankt voor de tip. Het blijft maar doorgaan mbt die loonsverhoging. Kijk nu gewoon eens even wat de bruto salarissen zijn zonder toeslag vanaf schaal 54 tm 56 Hc's en voor mcn 57.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Die hadden wel een punt imo bij de NS hebben ze er al 20% bijgekregen de afgelopen 3 jaar.
Of dat in deze draad was weet ik niet zeker maar Leandra had daar een mooie berekening gemaakt en dan valt het allemaal reuze mee. Zeker voor starters en het 15 tot 20 jaar duurt voor je in de max. zit waarvan ik vind dat die opbouw naar de max niet meer van deze tijd is. Wil je jongeren vast houden dan zal dat moeten veranderen.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:19 schreef Paul het volgende:
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand
Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Prima salaris toch
Voor een mbo 3 salaris zeker.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:19 schreef Paul het volgende:
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand
Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Prima salaris toch
quote:Op maandag 16 juni 2025 20:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor een mbo 3 salaris zeker.
Moest vandaag bloedprikken in het ziekenhuis en die mensen daar verdienen een stuk minder. Moeten die ook maar gaan staken gewoon. Politie agenten verdienen ook minder net als brandweerlieden. Op zich sympathie voor stakers maar dit is pure hebzucht met wat ze er al bij hebben gekregen. Terwijl het OV al duur is vergeleken met landen om ons heen en ook niet meer zo goed van kwaliteit.
Ja het is maar een mbo 3 niveautje. Dus het is dan normaal dat een hbo'er daar ver boven moet zitten?quote:Op maandag 16 juni 2025 20:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor een mbo 3 salaris zeker.
Moest vandaag bloedprikken in het ziekenhuis en die mensen daar verdienen een stuk minder. Moeten die ook maar gaan staken gewoon. Politie agenten verdienen ook minder net als brandweerlieden. Op zich sympathie voor stakers maar dit is pure hebzucht met wat ze er al bij hebben gekregen. Terwijl het OV al duur is vergeleken met landen om ons heen en ook niet meer zo goed van kwaliteit.
Nee maar hbo'ers worden in veel sectoren ontzettend overbetaald voor wat ze feitelijk daadwerkelijk extra doen en kunnen. Punt is dat ze er al een heleboel bij gekregen hebben. En nu gaat het ook nog over secundaire arbeidsvoorwaarden dus zo makkelijk is het niet om daar een overeenkomst over te bereiken. Helemaal als je zo beroerd draait als organisatie.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ja het is maar een mbo 3 niveautje. Dus het is dan normaal dat een hbo'er daar ver boven moet zitten?
Of men in andere sectoren of hbo'ers overbetaald worden ga ik niet over. Ik ben niet thuis in die sectoren. Het is altijd makkelijk te oordelen over anderen. En mbt secundaire arbeidsvoorwaarden die ik persoonlijk veel belangrijker vind wil ik graag behouden wat ik heb en een verbetering is soms noorzakelijk om personeel te behouden. Een voorbeeld is die studieschuld. Ik was 61 dus voor mij hoeft dat allemaal niet.Maar voor starters schijnbaar een belangrijk punt. De wereld veranderd en in deze tijd kun je doodeenvoudig geen reiskosten meer aanbieden omdat je gratis ov hebt waar de meeste door onregelmatigheid geen gebruik van kunnen maken. Daar zijn steeds vakbonden mee bezig geweest.quote:Op maandag 16 juni 2025 21:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee maar hbo'ers worden in veel sectoren ontzettend overbetaald voor wat ze feitelijk daadwerkelijk extra doen en kunnen. Punt is dat ze er al een heleboel bij gekregen hebben. En nu gaat het ook nog over secundaire arbeidsvoorwaarden dus zo makkelijk is het niet om daar een overeenkomst over te bereiken. Helemaal als je zo beroerd draait als organisatie.
Komt je ORT er nog bovenop.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:19 schreef Paul het volgende:
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand
Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Prima salaris toch
Zo mooi worden als je daar niet extra voor beloond word. Waarom zou je dubbele onregelmatigheid draaien en weekeinden/feestdagen.quote:
Mij hoef je niet te vertellen wat ort doet. En juist moet je daar wel naar kijken, want het zorgt er juist voor dat netto een pak meer is. Het is veen 9-17 baan. Dat enkel kijken naar bruto geeft een mega vertekend beeld omdat er juist zoveel in rooster wordt gewerkt en de gemiddelde ns trein werkert met veel meer thuis komt.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo mooi worden als je daar niet extra voor beloond word. Waarom zou je dubbele onregelmatigheid draaien en weekeinden/feestdagen.
Het is heel makkelijk. Ik had niet meer dan circa 3000 netto in de max. inclusief ort. Soms iets minder en soms iets meer. Dat schijnt voor fok begrippen niets voor te stellen. En bij mij was dat ook nog gebaseerd pf veel late/nachtdiensten. Ochtend diensten leveren nauwelijks ort op al moet je om 4 uur je nest uit. Bij mij 3 uur in de nacht vanwege de afstand. Natuurlijk allemaal een keuze.
Kijk nu maar een wat een loodgieter verdiend die niet onregelmatig werkt. Zit allemaal in een gelijke range bruto.
Die ort moet je los zien. Iedereen de onregelmatig werkt, ook in de zorg, politie etc krijgt ort.
Van mij mogen ze meer geld er bij krijgen en er is ook geld toegezegd maar rupsje nooitgenoeg wil haar zin en anders gooien ze gewoon het hele land plat. De bond speelt hierin overigens ook een dubieuze rol.quote:Op maandag 16 juni 2025 21:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Of men in andere sectoren of hbo'ers overbetaald worden ga ik niet over. Ik ben niet thuis in die sectoren. Het is altijd makkelijk te oordelen over anderen. En mbt secundaire arbeidsvoorwaarden die ik persoonlijk veel belangrijker vind wil ik graag behouden wat ik heb en een verbetering is soms noorzakelijk om personeel te behouden. Een voorbeeld is die studieschuld. Ik was 61 dus voor mij hoeft dat allemaal niet.Maar voor starters schijnbaar een belangrijk punt. De wereld veranderd en in deze tijd kun je doodeenvoudig geen reiskosten meer aanbieden omdat je gratis ov hebt waar de meeste door onregelmatigheid geen gebruik van kunnen maken. Daar zijn steeds vakbonden mee bezig geweest.
Zoals eerder gezegd toen ik begon kreeg ik helemaal geen reiskosten vergoed met auto. Mijn hele toeslag ging op aan brandstof. Uiteraard had ik dat geaccepteerd. Maar dat werkt in deze tijd niet meer wil je nog personeel aantrekken. Zo ook die 15 tot 20 jaar om de max te bereiken. Ook dat is niet meer van deze tijd waar jobhoppen normaal is. Een 40 of 25 jarig jubileum word steeds vaker een uitzondering.
Een als politie niet tevreden is met hun cao hebben ook zij het recht te staken. Wat mij betreft prima.
Of onderstaande geheel klopt weet ik niet zeker.
Een beginnende agent start in schaal 6, met een salaris tussen ¤2.744,- en ¤3.312,- bruto per maand, volgens Politie.nl. Dit salaris kan stijgen naarmate de agent ervaring opdoet.
Laten we ook vooral niet doen alsof een trein rijden nou ontzettend ingewikkeld of geestelijk zwaar is. Er zijn godverdomme YouTubers die voor de lol de hele dag een beetje met zo'n sim op de pc ritten rijden.quote:Op maandag 16 juni 2025 23:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te vertellen wat ort doet. En juist moet je daar wel naar kijken, want het zorgt er juist voor dat netto een pak meer is. Het is veen 9-17 baan. Dat enkel kijken naar bruto geeft een mega vertekend beeld omdat er juist zoveel in rooster wordt gewerkt en de gemiddelde ns trein werkert met veel meer thuis komt.
Ik had gemiddeld 3000 euro netto met over het algemeen laat en nacht. Ik kan er niet meer van maken. Wel zo circa 300 euro netto betalen voor een pensioen. En nogmaals, ik vond het prima als twee verdiener met een partner als verpleegkundige in de thuiszorg. Voor mij meer dan genoeg. Helaas is het overgrote deel van het personeel het daar niet mee eens. En vooral starters waar ik het ook steeds over heb. Voor mij waren de secundaire arbeidsvoorwaarden veel belangrijker.quote:Op maandag 16 juni 2025 23:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te vertellen wat ort doet. En juist moet je daar wel naar kijken, want het zorgt er juist voor dat netto een pak meer is. Het is veen 9-17 baan. Dat enkel kijken naar bruto geeft een mega vertekend beeld omdat er juist zoveel in rooster wordt gewerkt en de gemiddelde ns trein werkert met veel meer thuis komt.
Uiteraard een trein rijden is een aap een kunstje leren. Een sim vergelijken met de werkelijkheid, sorry maar dat zegt genoeg dat je totaal geen notie hebt van het vak.quote:Op maandag 16 juni 2025 23:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Laten we ook vooral niet doen alsof een trein rijden nou ontzettend ingewikkeld of geestelijk zwaar is. Er zijn godverdomme YouTubers die voor de lol de hele dag een beetje met zo'n sim op de pc ritten rijden.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 16 juni 2025 23:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard een trein rijden is een aap een kunstje leren. Een sim vergelijken met de werkelijkheid, sorry maar dat zegt genoeg dat je totaal geen notie hebt van het vak.
Dat zijn die sims met zware strategie spellen ook. Maar ondanks dat die mij goed afgingen(helaas nu niet meer) maakt mij nog geen generaal.quote:Op maandag 16 juni 2025 23:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Die sims zijn zeer accuraat tegenwoordig.
Ik vind dit eigenlijk niet veel als je bedenkt dat het de max is.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:19 schreef Paul het volgende:
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand
Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Prima salaris toch
Natuurlijk joh, klopt.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het personeel van NS heeft niets te schaften met die verliezen.
NS draait al 5 jaar achter elkaar verlies. Daar zijn de personeelskosten echt niet de boosdoener van.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 18:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Natuurlijk joh, klopt.
Tot de ns het echt moeilijk krijgt en ze er x% van het personeel uitpleurt. Dan moet je ze eens horen.
De loonkosten zijn 42% van het operationele budget, dat is gewoon substantieel.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
NS draait al 5 jaar achter elkaar verlies. Daar zijn de personeelskosten echt niet de boosdoener van.
Die mail had achterwege mogen blijven. Maar PR en marketing staan op stip op nummer 1 bij NS. Liever een miljoen teveel aan marketing uitgeven dan een euro erbij voor het rijdend personeel.
Er is overigens een flink tekort aan personeel. Waardoor dure wervingscampagnes nodig zijn, opleiding en eventuele inhuur van duurder extern personeel. Dus beloon dat personeel eens serieus, dat scheelt nog geld ook.
Op het NS forum waar ook werknemers posten zeggen ze waarschijnlijk a.s do en vr.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 18:43 schreef Hallojo het volgende:
Is al bekend wanneer de volgende stakingsdag is?
Bron?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 19:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Op het NS forum waar ook werknemers posten zeggen ze waarschijnlijk a.s do en vr.
Dinsdag is er dan weer overleg en tot die tijd geen stakingen.
Electrische autos met pantograaf. Zegmaar een botsauto maar dan op 1500 volt in plaats van de 70 tot 110 volt die ze op de kermis krijgen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 19:51 schreef BlaZ het volgende:
Kunnen ze rails niet gewoon asfalteren zodat er door auto's gebruik van gemaakt kan worden?
Tien banen asfalt recht het stadshart in, maken we van centraal een parkeergaragequote:Op dinsdag 17 juni 2025 19:51 schreef BlaZ het volgende:
Kunnen ze rails niet gewoon asfalteren zodat er door auto's gebruik van gemaakt kan worden?
Als je meer wil verdienen kan je ook altijd nog succesvol zakenman worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 00:40 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet veel als je bedenkt dat het de max is.
Dus, je gaat de hoeveelheid mensen die je kunt vervoeren flink terugbrengen, de hoeveelheid CO2 uitstoot verhogen, met als resultaat dat al die mensen nu met de auto moeten en het verkeer nog veel sneller helemaal vast staat. Ja, daar doe je al die autorijders echt een plezier mee ...quote:Op dinsdag 17 juni 2025 19:51 schreef BlaZ het volgende:
Kunnen ze rails niet gewoon asfalteren zodat er door auto's gebruik van gemaakt kan worden?
Nu wordt het helemaal niet gebruiktquote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, je gaat de hoeveelheid mensen die je kunt vervoeren flink terugbrengen, de hoeveelheid CO2 uitstoot verhogen, met als resultaat dat al die mensen nu met de auto moeten en het verkeer nog veel sneller helemaal vast staat. Ja, daar doe je al die autorijders echt een plezier mee ...
Op dit moment niet, nee. En zolang ze ieder jaar winst moeten maken, rijden er over tien jaar in ieder geval geen NS treinen meer.quote:
Dat is wellicht waar voor bepaalde steden maar over het algemeen zou het asfalteren meer capaciteit opleveren.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, je gaat de hoeveelheid mensen die je kunt vervoeren flink terugbrengen, de hoeveelheid CO2 uitstoot verhogen, met als resultaat dat al die mensen nu met de auto moeten en het verkeer nog veel sneller helemaal vast staat. Ja, daar doe je al die autorijders echt een plezier mee ...
24.000 voertuigen waar gemiddeld 1,1 persoon in zit? Dus 26.400 personen? Dat is wel iets minder dan 1,1 miljoen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is wellicht waar voor bepaalde steden maar over het algemeen zou het asfalteren meer capaciteit opleveren.
Het voorname probleem is dat het railsnetwerk slechts 1,1 miljoen personen per dag vervoert en daar ongeveer ~400 stations voor nodig heeft, wat neerkomt op ~2750 passagiers per station per dag.
Als we dat asfalteren door een gebiedsontsluitingsweg met 2x2 rijbanen geeft dat een capaciteit van 3600-4000 motorvoertuigen per uur (1800-2000 per rijstrook)
Natuurlijk is het gebruik in de spits hoger en zouden we kunnen uitgaan van een capaciteit van 24.000 voertuigen per etmaal (6x uur capaciteit). In dat geval zijn er 25 stations waarbij de capaciteit een probleem vormt.
Zoals ik al opmerkte, er zijn 400 stations, dat geeft dus een capaciteit van ongeveer 10,000,000 voertuigen. De vervoersprestatie van treinen buiten de paar grote steden is erbarmelijk vergeleken met wegen en in deze berekening ging ik uit van verbindingswegen, niet snelwegen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
24.000 voertuigen waar gemiddeld 1,1 persoon in zit? Dus 26.400 personen? Dat is wel iets minder dan 1,1 miljoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |