abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2025 @ 22:10:10 #101
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217906231
Volgens mij is dat bij Expedia redelijk dicht getimmerd.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 11 juni 2025 @ 13:10:58 #102
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217911006
a.s. vrijdag weer stakingen :')
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:14:22 #103
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217911047
Wat een sneu clubje is het toch ook, zoek lekker ander werk.
pi_217911089
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:14 schreef damsco het volgende:
Wat een sneu clubje is het toch ook, zoek lekker ander werk.
Nee salarisverhoging. De medewerkers doen meer voor het land dan t clubje dat steeds vergadert in de directiekamer
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:40:50 #105
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217911213
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Nee salarisverhoging. De medewerkers doen meer voor het land dan t clubje dat steeds vergadert in de directiekamer
En volgend jaar weer staken zeker. Rupsje nooitgenoeg. Laat ze lekker ander werk zoeken als ze denken meer te moeten verdienen.
pi_217911388
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:40 schreef damsco het volgende:

[..]
En volgend jaar weer staken zeker. Rupsje nooitgenoeg. Laat ze lekker ander werk zoeken als ze denken meer te moeten verdienen.
Iedereen wil graag meer verdienen. Uiteraard alleen de sector waar jij in werkt. Alle andere sectoren verdienen uiteraard al te veel en moeten vooral niet zeuren.
pi_217911408
Stelletje tyfuslijers.
Kom je halsoverkop naar nederland voor een begrafenis gaan die bloedhonden weer staken :r

Ik hoop dat ze alles automatiseren weg met dat kutvolk
No bitch to me
  woensdag 11 juni 2025 @ 14:09:29 #108
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217911441
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:02 schreef Cherni het volgende:

[..]
Iedereen wil graag meer verdienen. Uiteraard alleen de sector waar jij in werkt. Alle andere sectoren verdienen uiteraard al te veel en moeten vooral niet zeuren.
Lekker met zijn allen staken, gaat een geweldige maatschappij worden. En dan volgend jaar weer, lekker een loon-prijsspiraal in stand houden.
  woensdag 11 juni 2025 @ 14:12:14 #109
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_217911457
Ze eisen 6 en de NS biedt 2,5. Dan ga je dus onderhandelen, niet staken. Stelletje aso's.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 11 juni 2025 @ 14:17:39 #110
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217911490
Gewoon alles duurder maken. Lekker in je eigen woonplaats werken en slechts 1x per jaar een treinreis maken.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217911594
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze eisen 6 en de NS biedt 2,5. Dan ga je dus onderhandelen, niet staken. Stelletje aso's.
En als onderhandelingen stuk lopen dan ga je dus staken. Waarom zou je anders een vakbond nodig hebben?
pi_217912002
Goed moment om alle technische mechanische en netwerkproblemen op te lossen.
oh wacht :'(
pi_217912218
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:40 schreef damsco het volgende:

[..]
En volgend jaar weer staken zeker. Rupsje nooitgenoeg. Laat ze lekker ander werk zoeken als ze denken meer te moeten verdienen.
Jaarlijks gaan de prijzen toch omhoog van de meeste producten en diensten? Als de werkgevers er dus voor zouden zorgen dat dit niet zou gebeuren, dan hoefden de werknemers toch niet ieder jaar te vragen om een loonsverhoging?
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:50:16 #114
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217912240
Ik doe vrijwel alle langere afstanden met de trein dus dit raakt me best wel, maar toch... succes, kameraden. Laat je niet uitknijpen.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 11 juni 2025 @ 15:51:11 #115
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217912249
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:50 schreef herverwijderd het volgende:
Ik doe vrijwel alle langere afstanden met de trein dus dit raakt me best wel, maar toch... succes, kameraden. Laat je niet uitknijpen.
ze verdienen al genoeg
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:26:33 #116
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217912577
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:51 schreef Paul het volgende:

[..]
ze verdienen al genoeg
Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:15:58 #117
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_217914371
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze eisen 6 en de NS biedt 2,5. Dan ga je dus onderhandelen, niet staken. Stelletje aso's.
Dat hebben ze al gedaan
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:40:27 #118
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217914584
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Jaarlijks gaan de prijzen toch omhoog van de meeste producten en diensten? Als de werkgevers er dus voor zouden zorgen dat dit niet zou gebeuren, dan hoefden de werknemers toch niet ieder jaar te vragen om een loonsverhoging?
Ja helemaal prima, en dat bood de NS ook aan maar ze willen meer meer meer.
  woensdag 11 juni 2025 @ 20:32:38 #119
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217915177
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:51 schreef Paul het volgende:

[..]
ze verdienen al genoeg
Ze krijgen het alleen niet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217915468
Als NS zou ik een kort briefje sturen naar de vakbonden. Beste mensen, wij hadden echt ons best gedaan om tot die 2,5% te komen. Helaas is dit geld nu opgegaan aan de kosten die verband houden met de stakingen. De komende twee jaar staan jullie op de nullijn.
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:13:04 #121
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217915524
Nationaliseren dat klote NS
Je bent een waardeloze agent.
pi_217915641
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:51 schreef Paul het volgende:

[..]
ze verdienen al genoeg
Sowieso starters zitten net boven het minimumloon zonder toeslag.
Bovendien gaat het niet alleen om het loon. Maar ook over reiskostenvergoeding, de 55plus regeling waarvan kantoor personeel al op 50 jarige leeftijd gebruik van kan maken. De rvu, studie etc etc.

Maar de mainstream doet alsof alleen het loon een onderdeel speelt bij onderhandelingen.
pi_217915693
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:09 schreef damsco het volgende:

[..]
Lekker met zijn allen staken, gaat een geweldige maatschappij worden. En dan volgend jaar weer, lekker een loon-prijsspiraal in stand houden.
Gelukkig dachten ze in de jaren 80 wel anders waar diverse sectoren gezamenlijk staakten en jongeren voor hun belangen opkwamen. Helaas iets te veel van het goede want in de jaren 90 liep het uit de hand.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 11 juni 2025 @ 21:39:05 #124
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217915814
Walgelijk! Mensen bij de NS verdienen bakken met geld en dan maar 3x per week zorgen dat wij niet met de trein kunnen :r
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217930051
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:10 schreef Paul het volgende:
a.s. vrijdag weer stakingen :')
Er komen nog veel meer stakingen aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217930055
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217932641
Net 3 uur gedaan om vanuit Rijswijk thuis te komen wat normaal anderhalf uur is. Ik ben een eenvoudige, simpele man en neem het de stakers erg kwalijk.
  zondag 15 juni 2025 @ 12:58:51 #128
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217951415
Dinsdag gaan ze weer staken
Where law ends, tyrrany begins.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 15 juni 2025 @ 13:07:17 #129
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217951475
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2025 12:58 schreef Gunner het volgende:
Dinsdag gaan ze weer staken
Serieus
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 15 juni 2025 @ 13:11:23 #130
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217951493
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 13:07 schreef Paul het volgende:

[..]
Serieus
Oosten en noord westen dit keer als de gesprekken op niets uitlopen. En dat zal het.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217951510
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2025 13:11 schreef Gunner het volgende:

[..]
Oosten en noord westen dit keer als de gesprekken op niets uitlopen. En dat zal het.
En weer geen openbaar vervoer naar Amsterdam en Schiphol :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 15 juni 2025 @ 13:39:40 #132
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217951886


[ Bericht 100% gewijzigd door Eightyone op 16-06-2025 20:15:06 ]
pi_217951975
Het personeel en vakbonden is het echt zat zo te merken. In de 23 jaar dat ik bij NS zat niet meegemaakt dat er zo lang gestaakt is. Hoop dat ze er a.s Maandag uitkomen.
  zondag 15 juni 2025 @ 13:58:56 #134
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_217952052
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 13:51 schreef Cherni het volgende:
Het personeel en vakbonden is het echt zat zo te merken. In de 23 jaar dat ik bij NS zat niet meegemaakt dat er zo lang gestaakt is. Hoop dat ze er a.s Maandag uitkomen.
Ik hoop dat de NS nu een verlaagd bod uitbrengt. Min 5% ofzo :{w
stupidity has become as common as common sense was before
pi_217956993
Grijp eens in overheid: de economie lijdt hieronder. De overheid wil toch mensen graag de auto uit en de CO2 uitstoot omlaag? Gaat lekker werken zo.

De NS gelijkstellen met een standaard (vrije)marktdeelnemer is BS: op de NS trajecten kan geen alternatieve optie worden gekozen door klanten.

De klant is de lul.
pi_217957836
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:36 schreef 1superbeschuitje het volgende:
Grijp eens in overheid: de economie lijdt hieronder. De overheid wil toch mensen graag de auto uit en de CO2 uitstoot omlaag? Gaat lekker werken zo.

De NS gelijkstellen met een standaard (vrije)marktdeelnemer is BS: op de NS trajecten kan geen alternatieve optie worden gekozen door klanten.

De klant is de lul.
met een timmermans achtige regering zou de overheid wel hebben bijgesprokkeld, maar met de huidige...
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 juni 2025 @ 10:47:21 #137
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217960171
benieuwd naar morgen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 juni 2025 @ 15:23:36 #138
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217962134


:') dit wordt wat
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 16 juni 2025 @ 15:27:44 #139
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_217962185
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 15:23 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]

:') dit wordt wat
alles gaat gewoon weer helemaal plat.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_217962262
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 15:23 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]

:') dit wordt wat
Die flierefluiters kunnen ook gewoon eens een keer gaan werken.
Zonder wrijving geen glans
pi_217962267
Oef, hopelijk is dit de eerste en laatste keer deze week dat ze staken 😳
pi_217962299
Laatst een interessante analyse gehoord, waarbij gesteld werd dat de vakbond concurreert met behaalde resultaten van overige vakbonden. Verhoging voor inflatie is niet genoeg, er moet meer bij. De boel kan goed in een wurggreep gehouden worden. De NS lijkt ten onder te gaan hieraan (die schijnen inflatie al nauwelijks aan te kunnen) maar dat maakt niet uit. Koolmees is ten einde raad, maar die kan gewoon stoppen met zijn functie, wat over blijft is een klant die de dupe is en grotere problemen qua infrastructuur voor Nederland.

Mijn voorspelling: meer loon gaat er komen gevolgd door een forse verhoging van de kosten van openbaar vervoer. Wat weer lijdt tot meer drukte op de weg.


https://podcasts.apple.co(...)1690?i=1000712739264

[ Bericht 14% gewijzigd door Akkerdjie op 16-06-2025 15:56:04 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tņch blijft bestaan.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 juni 2025 @ 15:47:38 #143
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217962312
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 15:46 schreef Akkerdjie het volgende:
Laatst een interessante analyse gehoord, waarbij gesteld werd dat de vakbond concurreert met behaalde resultaten van overige vakbonden. Verhoging voor inflatie is niet genoeg, er moet meer bij. De boel kan goed in een wurggreep gehouden worden. De NS lijkt ten onder te gaan hieraan (die schijnen inflatie al nauwelijks aan te kunnen) maar dat maakt niet uit. Koolmees is ten einde raad, maar die kan gewoon stoppen met zijn functie, wat over blijft is een klant die de dupe is en grotere problemen qua infrastructuur voor Nederland.

Mijn voorspelling: meer loon gaat er komen gevolgd door een forse verhoging van de kosten van openbaar vervoer. Wat weer lijdt tot meer drukte op de weg.
dit klinkt als deze staking duren nog wel ff _O-
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217962357
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 15:39 schreef Saliethee het volgende:
Oef, hopelijk is dit de eerste en laatste keer deze week dat ze staken 😳
Als er geen akkoord komt ben ik er bang voor.
Het lage instapsalaris zorgt er al voor dat het verloop veel te groot is. 15 jaar voor een max opbouw word in deze tijd niet meer gepikt.

Dan de 50 plus regeling voor kantoor personeel die niet eens met onregelmatigheid te maken hebben is ook een doorn in het oog voor rijdend personeel die dat pas op 55 jarige leeftijd kunnen.

Dan de rvu regeling die niet goed is adgetimmerd.(zwaar beroep)

Reiskostenvergoeding dat niet geheel eerlijk is. Leuk dat vrij vervoer waar je wegens onregelmatigheid nauwelijks gebruik van kunt maken. En als je ergens achteraf woont is dat sowieso niet te gebruiken. De eerste 10 km krijg je niet vergoed(enkel) en een max van 75 km(enkel). In het verleden pikte je dat gewoon. Maar in deze tijd met bedrijfsauto's word dat een ander verhaal. Nu is door de jaren heen daar al een verbetering in gekomen want ik heb nog meegemaakt dat ik totaal geen vergoeding kreeg als ik met de auto naar mijn werk toe moest. Maar we leven nu in een andere tijd.
  maandag 16 juni 2025 @ 16:00:28 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217962397
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 15:46 schreef Akkerdjie het volgende:
Laatst een interessante analyse gehoord, waarbij gesteld werd dat de vakbond concurreert met behaalde resultaten van overige vakbonden. Verhoging voor inflatie is niet genoeg, er moet meer bij. De boel kan goed in een wurggreep gehouden worden. De NS lijkt ten onder te gaan hieraan (die schijnen inflatie al nauwelijks aan te kunnen) maar dat maakt niet uit. Koolmees is ten einde raad, maar die kan gewoon stoppen met zijn functie, wat over blijft is een klant die de dupe is en grotere problemen qua infrastructuur voor Nederland.

Mijn voorspelling: meer loon gaat er komen gevolgd door een forse verhoging van de kosten van openbaar vervoer. Wat weer lijdt tot meer drukte op de weg.

https://podcasts.apple.co(...)1690?i=1000712739264
fnv wil altijd als 'sterkste' er uit komen.

Ook gezien bij mij in het bedrijf waar ik toen werkte. De Unie vond het allemaal ok gezien de bedrijfsomstandigheden. fnv zat toen ook al in zwaar weer en ging verder. 'Om te laten zien ..' bla bla.
En daarna de unie leden uitmaken voor onderkruipers.

Idioten zijn het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217962455
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 16:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
fnv wil altijd als 'sterkste' er uit komen.

Ook gezien bij mij in het bedrijf waar ik toen werkte. De Unie vond het allemaal ok gezien de bedrijfsomstandigheden. fnv zat toen ook al in zwaar weer en ging verder. 'Om te laten zien ..' bla bla.
En daarna de unie leden uitmaken voor onderkruipers.

Idioten zijn het.
Ik sta daar toch wel anders in. Als een UNIE maar alles goed gaat vinden is dat een waardeloze vakbond. Overigens is de VVMC voor rijdend personeel de vakbond. De FNV heeft meer leden bij kantoorpersoneel en andere functies. Maar als het gaat om conducteurs, machinisten is de VVMC de vakbond.
  maandag 16 juni 2025 @ 16:48:07 #147
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217962775
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 22:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
met een timmermans achtige regering zou de overheid wel hebben bijgesprokkeld, maar met de huidige...
Tuurlijk vooral blijven dromen.
Van welk geld oh weet het al die zouden de benzine nog meer belasten zodat die linkse yuppen met treinen naar demonstraties kunnen.

En de mensen buiten de randstad weer ervoor laten opdraaien omdat de auto daar noodzakelijk is.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_217963369
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 16:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Tuurlijk vooral blijven dromen.
Van welk geld oh weet het al die zouden de benzine nog meer belasten zodat die linkse yuppen met treinen naar demonstraties kunnen.

En de mensen buiten de randstad weer ervoor laten opdraaien omdat de auto daar noodzakelijk is.
Ik geef gewoon toe dat ik voor belastingverhoging van de top ben hoor.
pi_217963423
Benieuwd wat al dat staken wel niet kost. Los van de inkomsten die je mist ook nog al die claims die ze krijgen. Uiteraard ook een hoop mensen die er geen last van hebben maar wel lekker claimen.
No bitch to me
pi_217963497
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 16:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Tuurlijk vooral blijven dromen.
Van welk geld oh weet het al die zouden de benzine nog meer belasten zodat die linkse yuppen met treinen naar demonstraties kunnen.

En de mensen buiten de randstad weer ervoor laten opdraaien omdat de auto daar noodzakelijk is.
Heel veel mensen met een auto gunnen toch niet ieder mens het gemak van voldoende mobiliteit?
pi_217963676
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Heel veel mensen met een auto gunnen toch niet ieder mens het gemak van voldoende mobiliteit?
Tja, wat verwacht je van een doorgewinterde VVD'er
pi_217963947
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 15:39 schreef Saliethee het volgende:
Oef, hopelijk is dit de eerste en laatste keer deze week dat ze staken 😳
Denk dat het pas het begin is want ze lijken weinig onder de indruk.

Zou volgende week wel eens de hele week plat kunnen komen te liggen _O-
blablablabla
  maandag 16 juni 2025 @ 19:35:11 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217963956
Lijkt wel Frankrijk hier.
pi_217964002
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lijkt wel Frankrijk hier.
Die hadden wel een punt imo bij de NS hebben ze er al 20% bijgekregen de afgelopen 3 jaar.
blablablabla
pi_217964025
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Tja, wat verwacht je van een doorgewinterde VVD'er
Ik verwacht van een lid van een volkspartij, dat hij het opneemt voor het volk, dat hij ook wil dat iedere geproduceerde auto/motor ook daadwerkelijk de meeste tijd in beweging is, want anders hebben de fabrieksarbeiders in de auto-en motor industrie voor niets gewerkt.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:07:55 #156
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217964235
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Denk dat het pas het begin is want ze lijken weinig onder de indruk.

Zou volgende week wel eens de hele week plat kunnen komen te liggen _O-
Daar kan je vergif op innemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 17-06-2025 18:52:10 ]
pi_217964294
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Die hadden wel een punt imo bij de NS hebben ze er al 20% bijgekregen de afgelopen 3 jaar.
Hmmm dan moet ik nog even met terugwerkende kracht iets ontvangen. Bedankt voor de tip. Het blijft maar doorgaan mbt die loonsverhoging. Kijk nu gewoon eens even wat de bruto salarissen zijn zonder toeslag vanaf schaal 54 tm 56 Hc's en voor mcn 57.

Bovendien gaat het om clusters van onderhandelingen. Van studie schuld, reiskosten, werkuren(roosters) tot RO regeling etc.

Het is heel eenvoudig, als het overgrote deel van het personeel niet tevreden is dan moeten vakbonden daar iets mee.

Zonder vakbonden had de NS net als in Duitsland twee verschillende cao's gehad. Namelijk een voor de oude hap men een veel ongunstiger cao voor nieuwkomers/starters.

Jongeren die mij hier nog komen vertellen dar ze opkomen voor jongeren moeten vooral niet klagen.

En dat ik tevreden was mbt salaris heeft de reden dat het een zeer bewuste keuze was en bovendien twee verdiener. Als het mij om het salaris was gegaan dan was ik in de engineering gebleven waar ik wel wat meer salaris had dan bij NS. Wat heet, een gigantische terugval in salaris. Maar ik praat niet over mijzelf maar al mijn ex-collega's die ik in deze zaak steun.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 juni 2025 @ 20:19:29 #158
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217964331
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand

Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.

Prima salaris toch
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217964381
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:19 schreef Paul het volgende:
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand

Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.

Prima salaris toch
Of dat in deze draad was weet ik niet zeker maar Leandra had daar een mooie berekening gemaakt en dan valt het allemaal reuze mee. Zeker voor starters en het 15 tot 20 jaar duurt voor je in de max. zit waarvan ik vind dat die opbouw naar de max niet meer van deze tijd is. Wil je jongeren vast houden dan zal dat moeten veranderen.
pi_217964404
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:19 schreef Paul het volgende:
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand

Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.

Prima salaris toch
Voor een mbo 3 salaris zeker.
Moest vandaag bloedprikken in het ziekenhuis en die mensen daar verdienen een stuk minder. Moeten die ook maar gaan staken gewoon. Politie agenten verdienen ook minder net als brandweerlieden. Op zich sympathie voor stakers maar dit is pure hebzucht met wat ze er al bij hebben gekregen. Terwijl het OV al duur is vergeleken met landen om ons heen en ook niet meer zo goed van kwaliteit.
blablablabla
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 juni 2025 @ 20:30:23 #161
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217964410
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor een mbo 3 salaris zeker.
Moest vandaag bloedprikken in het ziekenhuis en die mensen daar verdienen een stuk minder. Moeten die ook maar gaan staken gewoon. Politie agenten verdienen ook minder net als brandweerlieden. Op zich sympathie voor stakers maar dit is pure hebzucht met wat ze er al bij hebben gekregen. Terwijl het OV al duur is vergeleken met landen om ons heen en ook niet meer zo goed van kwaliteit.
_O_
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217964507
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor een mbo 3 salaris zeker.
Moest vandaag bloedprikken in het ziekenhuis en die mensen daar verdienen een stuk minder. Moeten die ook maar gaan staken gewoon. Politie agenten verdienen ook minder net als brandweerlieden. Op zich sympathie voor stakers maar dit is pure hebzucht met wat ze er al bij hebben gekregen. Terwijl het OV al duur is vergeleken met landen om ons heen en ook niet meer zo goed van kwaliteit.
Ja het is maar een mbo 3 niveautje. Dus het is dan normaal dat een hbo'er daar ver boven moet zitten?
pi_217964667
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:44 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ja het is maar een mbo 3 niveautje. Dus het is dan normaal dat een hbo'er daar ver boven moet zitten?
Nee maar hbo'ers worden in veel sectoren ontzettend overbetaald voor wat ze feitelijk daadwerkelijk extra doen en kunnen. Punt is dat ze er al een heleboel bij gekregen hebben. En nu gaat het ook nog over secundaire arbeidsvoorwaarden dus zo makkelijk is het niet om daar een overeenkomst over te bereiken. Helemaal als je zo beroerd draait als organisatie.
blablablabla
pi_217964993
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee maar hbo'ers worden in veel sectoren ontzettend overbetaald voor wat ze feitelijk daadwerkelijk extra doen en kunnen. Punt is dat ze er al een heleboel bij gekregen hebben. En nu gaat het ook nog over secundaire arbeidsvoorwaarden dus zo makkelijk is het niet om daar een overeenkomst over te bereiken. Helemaal als je zo beroerd draait als organisatie.
Of men in andere sectoren of hbo'ers overbetaald worden ga ik niet over. Ik ben niet thuis in die sectoren. Het is altijd makkelijk te oordelen over anderen. En mbt secundaire arbeidsvoorwaarden die ik persoonlijk veel belangrijker vind wil ik graag behouden wat ik heb en een verbetering is soms noorzakelijk om personeel te behouden. Een voorbeeld is die studieschuld. Ik was 61 dus voor mij hoeft dat allemaal niet.Maar voor starters schijnbaar een belangrijk punt. De wereld veranderd en in deze tijd kun je doodeenvoudig geen reiskosten meer aanbieden omdat je gratis ov hebt waar de meeste door onregelmatigheid geen gebruik van kunnen maken. Daar zijn steeds vakbonden mee bezig geweest.

Zoals eerder gezegd toen ik begon kreeg ik helemaal geen reiskosten vergoed met auto. Mijn hele toeslag ging op aan brandstof. Uiteraard had ik dat geaccepteerd. Maar dat werkt in deze tijd niet meer wil je nog personeel aantrekken. Zo ook die 15 tot 20 jaar om de max te bereiken. Ook dat is niet meer van deze tijd waar jobhoppen normaal is. Een 40 of 25 jarig jubileum word steeds vaker een uitzondering.

Een als politie niet tevreden is met hun cao hebben ook zij het recht te staken. Wat mij betreft prima.
Of onderstaande geheel klopt weet ik niet zeker.
Een beginnende agent start in schaal 6, met een salaris tussen ¤2.744,- en ¤3.312,- bruto per maand, volgens Politie.nl. Dit salaris kan stijgen naarmate de agent ervaring opdoet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 16-06-2025 22:08:31 ]
  maandag 16 juni 2025 @ 22:42:55 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217965404
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:19 schreef Paul het volgende:
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand

Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.

Prima salaris toch
Komt je ORT er nog bovenop.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217965537
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Komt je ORT er nog bovenop.
Zo mooi worden als je daar niet extra voor beloond word. Waarom zou je dubbele onregelmatigheid draaien en weekeinden/feestdagen.
Het is heel makkelijk. Ik had niet meer dan circa 3000 netto in de max. inclusief ort. Soms iets minder en soms iets meer. Dat schijnt voor fok begrippen niets voor te stellen. En bij mij was dat ook nog gebaseerd pf veel late/nachtdiensten. Ochtend diensten leveren nauwelijks ort op al moet je om 4 uur je nest uit. Bij mij 3 uur in de nacht vanwege de afstand. Natuurlijk allemaal een keuze.

Kijk nu maar een wat een loodgieter verdiend die niet onregelmatig werkt. Zit allemaal in een gelijke range bruto.
Die ort moet je los zien. Iedereen de onregelmatig werkt, ook in de zorg, politie etc krijgt ort.
  maandag 16 juni 2025 @ 23:20:08 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217965700
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Zo mooi worden als je daar niet extra voor beloond word. Waarom zou je dubbele onregelmatigheid draaien en weekeinden/feestdagen.
Het is heel makkelijk. Ik had niet meer dan circa 3000 netto in de max. inclusief ort. Soms iets minder en soms iets meer. Dat schijnt voor fok begrippen niets voor te stellen. En bij mij was dat ook nog gebaseerd pf veel late/nachtdiensten. Ochtend diensten leveren nauwelijks ort op al moet je om 4 uur je nest uit. Bij mij 3 uur in de nacht vanwege de afstand. Natuurlijk allemaal een keuze.

Kijk nu maar een wat een loodgieter verdiend die niet onregelmatig werkt. Zit allemaal in een gelijke range bruto.
Die ort moet je los zien. Iedereen de onregelmatig werkt, ook in de zorg, politie etc krijgt ort.
Mij hoef je niet te vertellen wat ort doet. En juist moet je daar wel naar kijken, want het zorgt er juist voor dat netto een pak meer is. Het is veen 9-17 baan. Dat enkel kijken naar bruto geeft een mega vertekend beeld omdat er juist zoveel in rooster wordt gewerkt en de gemiddelde ns trein werkert met veel meer thuis komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217965739
En wat betreft die ochtend diensten zijn ontzettend zwaar. Zeker met dubbele onregelmatigheid waar je ene dag om 4.00 uur moet beginnen, een dag later om 5.30 en dan weer om 5.00 uur om alles mooi af te sluiten om 7.00 uur. Dat is in de zomer geweldig als je probeert om te slapen om 21.00 uur en pas tegen 23.30 eindelijk de slaap kunt vatten om zo rond 3.00 uur je nest uit komen. Dat is al helemaal leuk als je de 50 bent gepasseerd.

Gelukkig zat ik in een beschikbaar rooster waar ik voornamelijk laat en nacht draaide. Gevolg is wel dat ik zelfs nu nog in een ritme zit ondanks dat ik niet meer werk zo rond 3.00 uur pas te bed ga. Maar voor mij persoonlijk waren die ochtend diensten graf diensten. Uiteraard is er ook personeel die stuk gaan op laat en nacht. Dat is allemaal persoonlijk.

Het draaien van die dubbele onregelmatigheid was wat mij betreft ook het zware aan dit soort beroepen. Zeker op oudere leeftijd.

Een van mijn schoonzoons is procesoperator te Sappi. Draait ook onregelmatigheid maar geen dubbele onregelmatigheid. Ook een functie op mbo niveau en heeft wel wat meer dan een mcm op de max. op 28 jarige leeftijd en niet eens aan de pm maar afwerking. Gelukkig maar want dat is ook voor mij gunstig(minder zorgen).
pi_217965751
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:50 schreef Cherni het volgende:

[..]
Of men in andere sectoren of hbo'ers overbetaald worden ga ik niet over. Ik ben niet thuis in die sectoren. Het is altijd makkelijk te oordelen over anderen. En mbt secundaire arbeidsvoorwaarden die ik persoonlijk veel belangrijker vind wil ik graag behouden wat ik heb en een verbetering is soms noorzakelijk om personeel te behouden. Een voorbeeld is die studieschuld. Ik was 61 dus voor mij hoeft dat allemaal niet.Maar voor starters schijnbaar een belangrijk punt. De wereld veranderd en in deze tijd kun je doodeenvoudig geen reiskosten meer aanbieden omdat je gratis ov hebt waar de meeste door onregelmatigheid geen gebruik van kunnen maken. Daar zijn steeds vakbonden mee bezig geweest.

Zoals eerder gezegd toen ik begon kreeg ik helemaal geen reiskosten vergoed met auto. Mijn hele toeslag ging op aan brandstof. Uiteraard had ik dat geaccepteerd. Maar dat werkt in deze tijd niet meer wil je nog personeel aantrekken. Zo ook die 15 tot 20 jaar om de max te bereiken. Ook dat is niet meer van deze tijd waar jobhoppen normaal is. Een 40 of 25 jarig jubileum word steeds vaker een uitzondering.

Een als politie niet tevreden is met hun cao hebben ook zij het recht te staken. Wat mij betreft prima.
Of onderstaande geheel klopt weet ik niet zeker.
Een beginnende agent start in schaal 6, met een salaris tussen ¤2.744,- en ¤3.312,- bruto per maand, volgens Politie.nl. Dit salaris kan stijgen naarmate de agent ervaring opdoet.

Van mij mogen ze meer geld er bij krijgen en er is ook geld toegezegd maar rupsje nooitgenoeg wil haar zin en anders gooien ze gewoon het hele land plat. De bond speelt hierin overigens ook een dubieuze rol.

Voor veel ouderen en andere kwetsbaren in de samenleving is de trein de enige manier waarop ze bijvoorbeeld in ziekenhuizen komen. Of mensen die volledig van de trein afhankelijk zijn voor werk die nu in de problemen komen.

Er valt vast wel iets beters te bedenken dan mensen hun mobiliteit afnemen.

En zelfs als ze hun zin krijgen tav de looneisen kunnen ze bij de volgende onderhandelingen wel weer zo hoog in de boom gaan zitten met achter de hand de optie om het OV maar weer plat te leggen. Bedoel het gaat wel erg ver want zelfs tijdens piek Covid met een avondklok reden de treinen gewoon.
blablablabla
pi_217965772
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mij hoef je niet te vertellen wat ort doet. En juist moet je daar wel naar kijken, want het zorgt er juist voor dat netto een pak meer is. Het is veen 9-17 baan. Dat enkel kijken naar bruto geeft een mega vertekend beeld omdat er juist zoveel in rooster wordt gewerkt en de gemiddelde ns trein werkert met veel meer thuis komt.
Laten we ook vooral niet doen alsof een trein rijden nou ontzettend ingewikkeld of geestelijk zwaar is. Er zijn godverdomme YouTubers die voor de lol de hele dag een beetje met zo'n sim op de pc ritten rijden.
blablablabla
pi_217965799
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mij hoef je niet te vertellen wat ort doet. En juist moet je daar wel naar kijken, want het zorgt er juist voor dat netto een pak meer is. Het is veen 9-17 baan. Dat enkel kijken naar bruto geeft een mega vertekend beeld omdat er juist zoveel in rooster wordt gewerkt en de gemiddelde ns trein werkert met veel meer thuis komt.
Ik had gemiddeld 3000 euro netto met over het algemeen laat en nacht. Ik kan er niet meer van maken. Wel zo circa 300 euro netto betalen voor een pensioen. En nogmaals, ik vond het prima als twee verdiener met een partner als verpleegkundige in de thuiszorg. Voor mij meer dan genoeg. Helaas is het overgrote deel van het personeel het daar niet mee eens. En vooral starters waar ik het ook steeds over heb. Voor mij waren de secundaire arbeidsvoorwaarden veel belangrijker.
pi_217965817
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Laten we ook vooral niet doen alsof een trein rijden nou ontzettend ingewikkeld of geestelijk zwaar is. Er zijn godverdomme YouTubers die voor de lol de hele dag een beetje met zo'n sim op de pc ritten rijden.
Uiteraard een trein rijden is een aap een kunstje leren. Een sim vergelijken met de werkelijkheid, sorry maar dat zegt genoeg dat je totaal geen notie hebt van het vak.

Ik game heel zo nu een dan. Nee geen sim, maar strategie spellen met complete nato symbolen etc. Dan zou ik kunnen zeggen dat het vak van een generaal ook niet zo moeilijk is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cherni op 16-06-2025 23:41:50 ]
pi_217965847
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:36 schreef Cherni het volgende:

[..]
Uiteraard een trein rijden is een aap een kunstje leren. Een sim vergelijken met de werkelijkheid, sorry maar dat zegt genoeg dat je totaal geen notie hebt van het vak.
Bekijk deze YouTube-video

Die sims zijn zeer accuraat tegenwoordig.
blablablabla
pi_217965914
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Die sims zijn zeer accuraat tegenwoordig.
Dat zijn die sims met zware strategie spellen ook. Maar ondanks dat die mij goed afgingen(helaas nu niet meer) maakt mij nog geen generaal.

https://wargameds.com/products/battles-of-normandy

Die trein, ja dat kan ik je in een uurtje tijd leren om te rijden en met wat hulp te remmen. Maar bij onregelmatigheden word het wel even een ander verhaal. Leuk een sim. Heb ik het nog niet over weersomstandigheden, seinen etc. Daar krijg je echt niet een situatie dat je ruim voor geel een remming in moet zetten vanwege glijden met een bepaald materieel. Daar krijg je ook niet te maken met bijna aanrijdingen etc. Enfin het is wel wat meer dan een sim.
pi_217965991
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:19 schreef Paul het volgende:
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand

Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.

Prima salaris toch
Ik vind dit eigenlijk niet veel als je bedenkt dat het de max is.
pi_217970509
De NS verstuurt nu bizarre e-mails: "Ja, sorry hoor, maar alles is vastgelopen. We hebben geen geld en we moeten wel winst maken!"

Dus alles duurder maken, minder mensen in de trein, volgend jaar weer minder winst, bedelen bij de overheid, die ze uitlachen, want verdien zelf je geld maar, weer staking omdat ze geen geld hebben, herhaal.

Tja, dat heb je natuurlijk met een rechtse regering: koop maar een auto, daar kan het bedrijfsleven goed aan verdienen en de staatskas ook! En tzt. de NS fijn failliet laten gaan, dan zijn we er van af!

Het geld dat ze zo besparen en extra binnenhalen gaat waarschijnlijk niet naar het grootste deel van de bevolking toe, zoals gewoonlijk. Alleen de bovenste 10% mogen daar weer van profiteren.
pi_217971004
Echt te bizar die mail van Koolmees. Met teveel woorden staat er inderdaad letterlijk dat NS om de winst moet denken en dat de vakbond nog één laatste kans krijgt.

Het personeel van NS heeft niets te schaften met die verliezen. Het zijn allemaal keuzes en het uitknijpen van het personeel is daar 1 van.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 17 juni 2025 @ 18:32:38 #179
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_217971235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 17:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het personeel van NS heeft niets te schaften met die verliezen.
Natuurlijk joh, klopt.
Tot de ns het echt moeilijk krijgt en ze er x% van het personeel uitpleurt. Dan moet je ze eens horen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_217971349
Is al bekend wanneer de volgende stakingsdag is?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_217971410
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 18:32 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Natuurlijk joh, klopt.
Tot de ns het echt moeilijk krijgt en ze er x% van het personeel uitpleurt. Dan moet je ze eens horen.
NS draait al 5 jaar achter elkaar verlies. Daar zijn de personeelskosten echt niet de boosdoener van.
Die mail had achterwege mogen blijven. Maar PR en marketing staan op stip op nummer 1 bij NS. Liever een miljoen teveel aan marketing uitgeven dan een euro erbij voor het rijdend personeel.

Er is overigens een flink tekort aan personeel. Waardoor dure wervingscampagnes nodig zijn, opleiding en eventuele inhuur van duurder extern personeel. Dus beloon dat personeel eens serieus, dat scheelt nog geld ook.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_217971438
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
NS draait al 5 jaar achter elkaar verlies. Daar zijn de personeelskosten echt niet de boosdoener van.
Die mail had achterwege mogen blijven. Maar PR en marketing staan op stip op nummer 1 bij NS. Liever een miljoen teveel aan marketing uitgeven dan een euro erbij voor het rijdend personeel.

Er is overigens een flink tekort aan personeel. Waardoor dure wervingscampagnes nodig zijn, opleiding en eventuele inhuur van duurder extern personeel. Dus beloon dat personeel eens serieus, dat scheelt nog geld ook.
De loonkosten zijn 42% van het operationele budget, dat is gewoon substantieel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217971600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 18:43 schreef Hallojo het volgende:
Is al bekend wanneer de volgende stakingsdag is?
Op het NS forum waar ook werknemers posten zeggen ze waarschijnlijk a.s do en vr.

Dinsdag is er dan weer overleg en tot die tijd geen stakingen.
blablablabla
pi_217971703
Ik neem aan dat ze volgende week niet mogen staken?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 19:49:25 #185
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217971963
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Op het NS forum waar ook werknemers posten zeggen ze waarschijnlijk a.s do en vr.

Dinsdag is er dan weer overleg en tot die tijd geen stakingen.
Bron?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 19:51:55 #186
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217971990
Kunnen ze rails niet gewoon asfalteren zodat er door auto's gebruik van gemaakt kan worden?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 17 juni 2025 @ 19:55:31 #187
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217972029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Bron?
ns forum _O-
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217972030
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:51 schreef BlaZ het volgende:
Kunnen ze rails niet gewoon asfalteren zodat er door auto's gebruik van gemaakt kan worden?
Electrische autos met pantograaf. Zegmaar een botsauto maar dan op 1500 volt in plaats van de 70 tot 110 volt die ze op de kermis krijgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 17 juni 2025 @ 20:11:15 #189
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217972199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:55 schreef Paul het volgende:

[..]
ns forum _O-
Blijkbaar slaap ik al half. *ochtendmens*
pi_217972469
Deze volledige stakingen zijn te gek voor woorden.
Het zou iets anders zijn als ze bijvoorbeeld een uur zouden staken om vervolgens de draad weer op te pakken.
Maar dit gaat alle perken te buiten.
Ik ga ervan uit dat de stakers gedurende hun staking geen loon doorbetaald krijgen en dat hun vakantiegeld en pensioen lager zullen uitvallen.
Miljoenen reizigers worden gedupeerd, laat staan de buitenlanders die geen weet hebben van deze idiotie.

Het beste zou het zijn om de NS maar op te heffen, omdat ze niet voldoen aan hun wettelijke en gesubsidieerde taken.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 20:50:15 #191
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_217972596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:51 schreef BlaZ het volgende:
Kunnen ze rails niet gewoon asfalteren zodat er door auto's gebruik van gemaakt kan worden?
Tien banen asfalt recht het stadshart in, maken we van centraal een parkeergarage _O_

Ambtenaren, steuntrekkers en ander OV-schorem heeft toch de hele dag de tijd, die gaan maar gaan fietsen.
pi_217972680
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 00:40 schreef Saliethee het volgende:

[..]
Ik vind dit eigenlijk niet veel als je bedenkt dat het de max is.
Als je meer wil verdienen kan je ook altijd nog succesvol zakenman worden.
Conscience do cost.
pi_217973269
Je zou het OV natuurlijk ook kunnen zien als een essentiėle dienstverlening van de regering aan de bevolking, zodat ook mensen zonder auto nog ergens naar toe kunnen. Hun werk, bijvoorbeeld. Gewoon nationaliseren en die mensen een normaal salaris betalen.
pi_217973303
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:51 schreef BlaZ het volgende:
Kunnen ze rails niet gewoon asfalteren zodat er door auto's gebruik van gemaakt kan worden?
Dus, je gaat de hoeveelheid mensen die je kunt vervoeren flink terugbrengen, de hoeveelheid CO2 uitstoot verhogen, met als resultaat dat al die mensen nu met de auto moeten en het verkeer nog veel sneller helemaal vast staat. Ja, daar doe je al die autorijders echt een plezier mee ...
pi_217973420
CAO’s, dat slaat helemaal nergens meer op. Afschaffen graag.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 juni 2025 @ 22:32:24 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217973433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus, je gaat de hoeveelheid mensen die je kunt vervoeren flink terugbrengen, de hoeveelheid CO2 uitstoot verhogen, met als resultaat dat al die mensen nu met de auto moeten en het verkeer nog veel sneller helemaal vast staat. Ja, daar doe je al die autorijders echt een plezier mee ...
Nu wordt het helemaal niet gebruikt
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217973457
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nu wordt het helemaal niet gebruikt
Op dit moment niet, nee. En zolang ze ieder jaar winst moeten maken, rijden er over tien jaar in ieder geval geen NS treinen meer.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 23:11:07 #198
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217973841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus, je gaat de hoeveelheid mensen die je kunt vervoeren flink terugbrengen, de hoeveelheid CO2 uitstoot verhogen, met als resultaat dat al die mensen nu met de auto moeten en het verkeer nog veel sneller helemaal vast staat. Ja, daar doe je al die autorijders echt een plezier mee ...
Dat is wellicht waar voor bepaalde steden maar over het algemeen zou het asfalteren meer capaciteit opleveren.
Het voorname probleem is dat het railsnetwerk slechts 1,1 miljoen personen per dag vervoert en daar ongeveer ~400 stations voor nodig heeft, wat neerkomt op ~2750 passagiers per station per dag.

Als we dat asfalteren door een gebiedsontsluitingsweg met 2x2 rijbanen geeft dat een capaciteit van 3600-4000 motorvoertuigen per uur (1800-2000 per rijstrook)

Natuurlijk is het gebruik in de spits hoger en zouden we kunnen uitgaan van een capaciteit van 24.000 voertuigen per etmaal (6x uur capaciteit). In dat geval zijn er 25 stations waarbij de capaciteit een probleem vormt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217973874
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is wellicht waar voor bepaalde steden maar over het algemeen zou het asfalteren meer capaciteit opleveren.
Het voorname probleem is dat het railsnetwerk slechts 1,1 miljoen personen per dag vervoert en daar ongeveer ~400 stations voor nodig heeft, wat neerkomt op ~2750 passagiers per station per dag.

Als we dat asfalteren door een gebiedsontsluitingsweg met 2x2 rijbanen geeft dat een capaciteit van 3600-4000 motorvoertuigen per uur (1800-2000 per rijstrook)

Natuurlijk is het gebruik in de spits hoger en zouden we kunnen uitgaan van een capaciteit van 24.000 voertuigen per etmaal (6x uur capaciteit). In dat geval zijn er 25 stations waarbij de capaciteit een probleem vormt.
24.000 voertuigen waar gemiddeld 1,1 persoon in zit? Dus 26.400 personen? Dat is wel iets minder dan 1,1 miljoen.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 23:18:42 #200
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217973902
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
24.000 voertuigen waar gemiddeld 1,1 persoon in zit? Dus 26.400 personen? Dat is wel iets minder dan 1,1 miljoen.
Zoals ik al opmerkte, er zijn 400 stations, dat geeft dus een capaciteit van ongeveer 10,000,000 voertuigen. De vervoersprestatie van treinen buiten de paar grote steden is erbarmelijk vergeleken met wegen en in deze berekening ging ik uit van verbindingswegen, niet snelwegen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')