Oosten en noord westen dit keer als de gesprekken op niets uitlopen. En dat zal het.quote:
En weer geen openbaar vervoer naar Amsterdam en Schipholquote:Op zondag 15 juni 2025 13:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oosten en noord westen dit keer als de gesprekken op niets uitlopen. En dat zal het.
Ik hoop dat de NS nu een verlaagd bod uitbrengt. Min 5% ofzoquote:Op zondag 15 juni 2025 13:51 schreef Cherni het volgende:
Het personeel en vakbonden is het echt zat zo te merken. In de 23 jaar dat ik bij NS zat niet meegemaakt dat er zo lang gestaakt is. Hoop dat ze er a.s Maandag uitkomen.
met een timmermans achtige regering zou de overheid wel hebben bijgesprokkeld, maar met de huidige...quote:Op zondag 15 juni 2025 21:36 schreef 1superbeschuitje het volgende:
Grijp eens in overheid: de economie lijdt hieronder. De overheid wil toch mensen graag de auto uit en de CO2 uitstoot omlaag? Gaat lekker werken zo.
De NS gelijkstellen met een standaard (vrije)marktdeelnemer is BS: op de NS trajecten kan geen alternatieve optie worden gekozen door klanten.
De klant is de lul.
dit klinkt als deze staking duren nog wel ffquote:Op maandag 16 juni 2025 15:46 schreef Akkerdjie het volgende:
Laatst een interessante analyse gehoord, waarbij gesteld werd dat de vakbond concurreert met behaalde resultaten van overige vakbonden. Verhoging voor inflatie is niet genoeg, er moet meer bij. De boel kan goed in een wurggreep gehouden worden. De NS lijkt ten onder te gaan hieraan (die schijnen inflatie al nauwelijks aan te kunnen) maar dat maakt niet uit. Koolmees is ten einde raad, maar die kan gewoon stoppen met zijn functie, wat over blijft is een klant die de dupe is en grotere problemen qua infrastructuur voor Nederland.
Mijn voorspelling: meer loon gaat er komen gevolgd door een forse verhoging van de kosten van openbaar vervoer. Wat weer lijdt tot meer drukte op de weg.
Als er geen akkoord komt ben ik er bang voor.quote:Op maandag 16 juni 2025 15:39 schreef Saliethee het volgende:
Oef, hopelijk is dit de eerste en laatste keer deze week dat ze staken 😳
fnv wil altijd als 'sterkste' er uit komen.quote:Op maandag 16 juni 2025 15:46 schreef Akkerdjie het volgende:
Laatst een interessante analyse gehoord, waarbij gesteld werd dat de vakbond concurreert met behaalde resultaten van overige vakbonden. Verhoging voor inflatie is niet genoeg, er moet meer bij. De boel kan goed in een wurggreep gehouden worden. De NS lijkt ten onder te gaan hieraan (die schijnen inflatie al nauwelijks aan te kunnen) maar dat maakt niet uit. Koolmees is ten einde raad, maar die kan gewoon stoppen met zijn functie, wat over blijft is een klant die de dupe is en grotere problemen qua infrastructuur voor Nederland.
Mijn voorspelling: meer loon gaat er komen gevolgd door een forse verhoging van de kosten van openbaar vervoer. Wat weer lijdt tot meer drukte op de weg.
https://podcasts.apple.co(...)1690?i=1000712739264
Ik sta daar toch wel anders in. Als een UNIE maar alles goed gaat vinden is dat een waardeloze vakbond. Overigens is de VVMC voor rijdend personeel de vakbond. De FNV heeft meer leden bij kantoorpersoneel en andere functies. Maar als het gaat om conducteurs, machinisten is de VVMC de vakbond.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
fnv wil altijd als 'sterkste' er uit komen.
Ook gezien bij mij in het bedrijf waar ik toen werkte. De Unie vond het allemaal ok gezien de bedrijfsomstandigheden. fnv zat toen ook al in zwaar weer en ging verder. 'Om te laten zien ..' bla bla.
En daarna de unie leden uitmaken voor onderkruipers.
Idioten zijn het.
Tuurlijk vooral blijven dromen.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
met een timmermans achtige regering zou de overheid wel hebben bijgesprokkeld, maar met de huidige...
Ik geef gewoon toe dat ik voor belastingverhoging van de top ben hoor.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk vooral blijven dromen.
Van welk geld oh weet het al die zouden de benzine nog meer belasten zodat die linkse yuppen met treinen naar demonstraties kunnen.
En de mensen buiten de randstad weer ervoor laten opdraaien omdat de auto daar noodzakelijk is.
Heel veel mensen met een auto gunnen toch niet ieder mens het gemak van voldoende mobiliteit?quote:Op maandag 16 juni 2025 16:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk vooral blijven dromen.
Van welk geld oh weet het al die zouden de benzine nog meer belasten zodat die linkse yuppen met treinen naar demonstraties kunnen.
En de mensen buiten de randstad weer ervoor laten opdraaien omdat de auto daar noodzakelijk is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |