Salarissen bij de NS beginnen bij ¤ 2.532,24 voor een 36-urige werkweek.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar gaat het geld van de kaartjes naartoe dan bij de ns?
Als ze hongerloontjes betalen en alsnog de kaarten zo moeten laten stijgen.. the fuck
Naar het overtollige kantoorpersoneel. Ze gaan zichzelf natuurlijk niet ontslaan.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar gaat het geld van de kaartjes naartoe dan bij de ns?
Als ze hongerloontjes betalen en alsnog de kaarten zo moeten laten stijgen.. the fuck
Gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:43 schreef byah het volgende:
Tsja, die privatisering van het OV heeft zoveel moois gebracht. Dat kutpersoneel kan lekker de tering krijgen met hun chantage. Geniet er nog maar van totdat het hele OV autonoom rijdt.
Het neoliberalisme werd heel populair omdat de VS daar grote sier voor maakte en het afdwong vanaf de jaren 80. Het begon met Reagan en zijn trickle down economics. Het is daarna een kwestie van tijd voordat de rest volgt. Vooral Europa hobbelt zeer makkelijk achter het land aan.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:43 schreef byah het volgende:
Tsja, die privatisering van het OV heeft zoveel moois gebracht. Dat kutpersoneel kan lekker de tering krijgen met hun chantage. Geniet er nog maar van totdat het hele OV autonoom rijdt.
Kijk, dat wist ik niet. Ik ga dat natuurlijk niet laten liggen. Ze hangen dat ook zeer duidelijk niet aan de grote klok. Het zal vast op hun website staan diep verborgen maar ze zullen geen grote reclame voor maken en houden de ruchtbaarheid bewust binnen de perken.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deze staking gaat de NS trouwens nog meer kosten, want je kan gewoon geld krijgen van de NS als je van plan was om dinsdag de trein te nemen en nu op een andere manier moet reizen. Dat kost ze miljoenen. Daar kunnen ze 10 jaar het salaris van Koolmees van betalen.
Ze hoeven die dag het stakende personeel ook niet te betalen, dat scheelt weer. Bovendien is een dag wat extra kosten waarschijnlijk peanuts op een structurele loonsverhoging.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deze staking gaat de NS trouwens nog meer kosten, want je kan gewoon geld krijgen van de NS als je van plan was om dinsdag de trein te nemen en nu op een andere manier moet reizen. Dat kost ze miljoenen. Daar kunnen ze 10 jaar het salaris van Koolmees van betalen.
Nee, stremming die ruim op voorhand zijn aangekondigd zijn uitgesloten voor compensatie.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deze staking gaat de NS trouwens nog meer kosten, want je kan gewoon geld krijgen van de NS als je van plan was om dinsdag de trein te nemen en nu op een andere manier moet reizen. Dat kost ze miljoenen. Daar kunnen ze 10 jaar het salaris van Koolmees van betalen.
NS is nog steeds 100% van de overheid en als er geen sprake was van privatisering dan nog zou het personeel loonsverhoging eisen.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:43 schreef byah het volgende:
Tsja, die privatisering van het OV heeft zoveel moois gebracht. Dat kutpersoneel kan lekker de tering krijgen met hun chantage. Geniet er nog maar van totdat het hele OV autonoom rijdt.
Onzin. Hier kan je gewoon gecompenseerd worden voor de stakingsdagen. Ook terwijl ze ruim van tevoren aangekondigd zijn.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, stremming die ruim op voorhand zijn aangekondigd zijn uitgesloten voor compensatie.
quote:Je kiest voor een ander vervoermiddel omdat jouw reis in het geheel niet mogelijk is door de staking en je maakt hier kosten voor
Je hebt recht op een tegemoetkoming in de kosten voor vervangend vervoer met een maximum van ¤ 25,00 óf ¤ 0,23 per kilometer voor je eigen auto met maximum van ¤ 25,00 voor gebruik eigen vervoer, als de stakingsregeling van kracht is. Je kunt deze aanvraag indienen via de optie 'Staking' op ons Restitutieformulier (optie is alleen zichtbaar in een periode met stakingen waarbij de stakingsregeling van kracht is verklaard).
https://www.nsjaarverslag(...)er-ns/profiel-van-nsquote:NS bestaat onder andere uit de bedrijfsonderdelen NS Operatie (gemiddeld over 2023 circa 13.400 medewerkers), Commercie & Ontwikkeling (circa 700 medewerkers), NS Stations (circa 3.600, inclusief retail), en staf- en centrale diensten als HR, Finance en IT (circa 2.500). In het buitenland opereert NS met Abellio Duitsland (circa 1.700 medewerkers).
Ik heb de annuleringsvoorwaarden voor m'n hotelboeking maar even gecheckt; hoe lang het van tevoren nog kan. Blijkbaar moet ik daar dicht bovenop zitten. Het doet iig niet veel goeds voor de vakantie-voorpret.quote:CNV zegt dat reizigers de komende tijd rekening moeten houden met nieuwe acties die zo laat mogelijk worden aangekondigd. Dat gebeurt dan 36 uur voor de staking van start gaat. Die termijn is afgesproken om onder meer de veiligheid te kunnen waarborgen.
Lol goede taktiek met het cancelen van de geplande staking van komende donderdag.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 20:35 schreef Eightyone het volgende:
Nu komen er ook nog 'last minute'-acties, 36 uur van tevoren aangekondigd.
https://nos.nl/artikel/25(...)t-plan-van-vakbonden
[..]
Ik heb de annuleringsvoorwaarden voor m'n hotelboeking maar even gecheckt; hoe lang het van tevoren nog kan. Blijkbaar moet ik daar dicht bovenop zitten. Het doet iig niet veel goeds voor de vakantie-voorpret.
Slim van ze idd.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 20:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Lol goede taktiek met het cancelen van de geplande staking van komende donderdag.
Nee salarisverhoging. De medewerkers doen meer voor het land dan t clubje dat steeds vergadert in de directiekamerquote:Op woensdag 11 juni 2025 13:14 schreef damsco het volgende:
Wat een sneu clubje is het toch ook, zoek lekker ander werk.
En volgend jaar weer staken zeker. Rupsje nooitgenoeg. Laat ze lekker ander werk zoeken als ze denken meer te moeten verdienen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee salarisverhoging. De medewerkers doen meer voor het land dan t clubje dat steeds vergadert in de directiekamer
Iedereen wil graag meer verdienen. Uiteraard alleen de sector waar jij in werkt. Alle andere sectoren verdienen uiteraard al te veel en moeten vooral niet zeuren.quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:40 schreef damsco het volgende:
[..]
En volgend jaar weer staken zeker. Rupsje nooitgenoeg. Laat ze lekker ander werk zoeken als ze denken meer te moeten verdienen.
Lekker met zijn allen staken, gaat een geweldige maatschappij worden. En dan volgend jaar weer, lekker een loon-prijsspiraal in stand houden.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Iedereen wil graag meer verdienen. Uiteraard alleen de sector waar jij in werkt. Alle andere sectoren verdienen uiteraard al te veel en moeten vooral niet zeuren.
En als onderhandelingen stuk lopen dan ga je dus staken. Waarom zou je anders een vakbond nodig hebben?quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze eisen 6 en de NS biedt 2,5. Dan ga je dus onderhandelen, niet staken. Stelletje aso's.
Jaarlijks gaan de prijzen toch omhoog van de meeste producten en diensten? Als de werkgevers er dus voor zouden zorgen dat dit niet zou gebeuren, dan hoefden de werknemers toch niet ieder jaar te vragen om een loonsverhoging?quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:40 schreef damsco het volgende:
[..]
En volgend jaar weer staken zeker. Rupsje nooitgenoeg. Laat ze lekker ander werk zoeken als ze denken meer te moeten verdienen.
ze verdienen al genoegquote:Op woensdag 11 juni 2025 15:50 schreef herverwijderd het volgende:
Ik doe vrijwel alle langere afstanden met de trein dus dit raakt me best wel, maar toch... succes, kameraden. Laat je niet uitknijpen.
Dat hebben ze al gedaanquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze eisen 6 en de NS biedt 2,5. Dan ga je dus onderhandelen, niet staken. Stelletje aso's.
Ja helemaal prima, en dat bood de NS ook aan maar ze willen meer meer meer.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Jaarlijks gaan de prijzen toch omhoog van de meeste producten en diensten? Als de werkgevers er dus voor zouden zorgen dat dit niet zou gebeuren, dan hoefden de werknemers toch niet ieder jaar te vragen om een loonsverhoging?
Sowieso starters zitten net boven het minimumloon zonder toeslag.quote:
Gelukkig dachten ze in de jaren 80 wel anders waar diverse sectoren gezamenlijk staakten en jongeren voor hun belangen opkwamen. Helaas iets te veel van het goede want in de jaren 90 liep het uit de hand.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:09 schreef damsco het volgende:
[..]
Lekker met zijn allen staken, gaat een geweldige maatschappij worden. En dan volgend jaar weer, lekker een loon-prijsspiraal in stand houden.
Oosten en noord westen dit keer als de gesprekken op niets uitlopen. En dat zal het.quote:
En weer geen openbaar vervoer naar Amsterdam en Schipholquote:Op zondag 15 juni 2025 13:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oosten en noord westen dit keer als de gesprekken op niets uitlopen. En dat zal het.
Ik hoop dat de NS nu een verlaagd bod uitbrengt. Min 5% ofzoquote:Op zondag 15 juni 2025 13:51 schreef Cherni het volgende:
Het personeel en vakbonden is het echt zat zo te merken. In de 23 jaar dat ik bij NS zat niet meegemaakt dat er zo lang gestaakt is. Hoop dat ze er a.s Maandag uitkomen.
met een timmermans achtige regering zou de overheid wel hebben bijgesprokkeld, maar met de huidige...quote:Op zondag 15 juni 2025 21:36 schreef 1superbeschuitje het volgende:
Grijp eens in overheid: de economie lijdt hieronder. De overheid wil toch mensen graag de auto uit en de CO2 uitstoot omlaag? Gaat lekker werken zo.
De NS gelijkstellen met een standaard (vrije)marktdeelnemer is BS: op de NS trajecten kan geen alternatieve optie worden gekozen door klanten.
De klant is de lul.
dit klinkt als deze staking duren nog wel ffquote:Op maandag 16 juni 2025 15:46 schreef Akkerdjie het volgende:
Laatst een interessante analyse gehoord, waarbij gesteld werd dat de vakbond concurreert met behaalde resultaten van overige vakbonden. Verhoging voor inflatie is niet genoeg, er moet meer bij. De boel kan goed in een wurggreep gehouden worden. De NS lijkt ten onder te gaan hieraan (die schijnen inflatie al nauwelijks aan te kunnen) maar dat maakt niet uit. Koolmees is ten einde raad, maar die kan gewoon stoppen met zijn functie, wat over blijft is een klant die de dupe is en grotere problemen qua infrastructuur voor Nederland.
Mijn voorspelling: meer loon gaat er komen gevolgd door een forse verhoging van de kosten van openbaar vervoer. Wat weer lijdt tot meer drukte op de weg.
Als er geen akkoord komt ben ik er bang voor.quote:Op maandag 16 juni 2025 15:39 schreef Saliethee het volgende:
Oef, hopelijk is dit de eerste en laatste keer deze week dat ze staken 😳
fnv wil altijd als 'sterkste' er uit komen.quote:Op maandag 16 juni 2025 15:46 schreef Akkerdjie het volgende:
Laatst een interessante analyse gehoord, waarbij gesteld werd dat de vakbond concurreert met behaalde resultaten van overige vakbonden. Verhoging voor inflatie is niet genoeg, er moet meer bij. De boel kan goed in een wurggreep gehouden worden. De NS lijkt ten onder te gaan hieraan (die schijnen inflatie al nauwelijks aan te kunnen) maar dat maakt niet uit. Koolmees is ten einde raad, maar die kan gewoon stoppen met zijn functie, wat over blijft is een klant die de dupe is en grotere problemen qua infrastructuur voor Nederland.
Mijn voorspelling: meer loon gaat er komen gevolgd door een forse verhoging van de kosten van openbaar vervoer. Wat weer lijdt tot meer drukte op de weg.
https://podcasts.apple.co(...)1690?i=1000712739264
Ik sta daar toch wel anders in. Als een UNIE maar alles goed gaat vinden is dat een waardeloze vakbond. Overigens is de VVMC voor rijdend personeel de vakbond. De FNV heeft meer leden bij kantoorpersoneel en andere functies. Maar als het gaat om conducteurs, machinisten is de VVMC de vakbond.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
fnv wil altijd als 'sterkste' er uit komen.
Ook gezien bij mij in het bedrijf waar ik toen werkte. De Unie vond het allemaal ok gezien de bedrijfsomstandigheden. fnv zat toen ook al in zwaar weer en ging verder. 'Om te laten zien ..' bla bla.
En daarna de unie leden uitmaken voor onderkruipers.
Idioten zijn het.
Tuurlijk vooral blijven dromen.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
met een timmermans achtige regering zou de overheid wel hebben bijgesprokkeld, maar met de huidige...
Ik geef gewoon toe dat ik voor belastingverhoging van de top ben hoor.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk vooral blijven dromen.
Van welk geld oh weet het al die zouden de benzine nog meer belasten zodat die linkse yuppen met treinen naar demonstraties kunnen.
En de mensen buiten de randstad weer ervoor laten opdraaien omdat de auto daar noodzakelijk is.
Heel veel mensen met een auto gunnen toch niet ieder mens het gemak van voldoende mobiliteit?quote:Op maandag 16 juni 2025 16:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk vooral blijven dromen.
Van welk geld oh weet het al die zouden de benzine nog meer belasten zodat die linkse yuppen met treinen naar demonstraties kunnen.
En de mensen buiten de randstad weer ervoor laten opdraaien omdat de auto daar noodzakelijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |