abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 juni 2025 @ 20:30:23 #161
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217964410
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor een mbo 3 salaris zeker.
Moest vandaag bloedprikken in het ziekenhuis en die mensen daar verdienen een stuk minder. Moeten die ook maar gaan staken gewoon. Politie agenten verdienen ook minder net als brandweerlieden. Op zich sympathie voor stakers maar dit is pure hebzucht met wat ze er al bij hebben gekregen. Terwijl het OV al duur is vergeleken met landen om ons heen en ook niet meer zo goed van kwaliteit.
_O_
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217964507
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor een mbo 3 salaris zeker.
Moest vandaag bloedprikken in het ziekenhuis en die mensen daar verdienen een stuk minder. Moeten die ook maar gaan staken gewoon. Politie agenten verdienen ook minder net als brandweerlieden. Op zich sympathie voor stakers maar dit is pure hebzucht met wat ze er al bij hebben gekregen. Terwijl het OV al duur is vergeleken met landen om ons heen en ook niet meer zo goed van kwaliteit.
Ja het is maar een mbo 3 niveautje. Dus het is dan normaal dat een hbo'er daar ver boven moet zitten?
pi_217964667
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:44 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ja het is maar een mbo 3 niveautje. Dus het is dan normaal dat een hbo'er daar ver boven moet zitten?
Nee maar hbo'ers worden in veel sectoren ontzettend overbetaald voor wat ze feitelijk daadwerkelijk extra doen en kunnen. Punt is dat ze er al een heleboel bij gekregen hebben. En nu gaat het ook nog over secundaire arbeidsvoorwaarden dus zo makkelijk is het niet om daar een overeenkomst over te bereiken. Helemaal als je zo beroerd draait als organisatie.
blablablabla
pi_217964993
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee maar hbo'ers worden in veel sectoren ontzettend overbetaald voor wat ze feitelijk daadwerkelijk extra doen en kunnen. Punt is dat ze er al een heleboel bij gekregen hebben. En nu gaat het ook nog over secundaire arbeidsvoorwaarden dus zo makkelijk is het niet om daar een overeenkomst over te bereiken. Helemaal als je zo beroerd draait als organisatie.
Of men in andere sectoren of hbo'ers overbetaald worden ga ik niet over. Ik ben niet thuis in die sectoren. Het is altijd makkelijk te oordelen over anderen. En mbt secundaire arbeidsvoorwaarden die ik persoonlijk veel belangrijker vind wil ik graag behouden wat ik heb en een verbetering is soms noorzakelijk om personeel te behouden. Een voorbeeld is die studieschuld. Ik was 61 dus voor mij hoeft dat allemaal niet.Maar voor starters schijnbaar een belangrijk punt. De wereld veranderd en in deze tijd kun je doodeenvoudig geen reiskosten meer aanbieden omdat je gratis ov hebt waar de meeste door onregelmatigheid geen gebruik van kunnen maken. Daar zijn steeds vakbonden mee bezig geweest.

Zoals eerder gezegd toen ik begon kreeg ik helemaal geen reiskosten vergoed met auto. Mijn hele toeslag ging op aan brandstof. Uiteraard had ik dat geaccepteerd. Maar dat werkt in deze tijd niet meer wil je nog personeel aantrekken. Zo ook die 15 tot 20 jaar om de max te bereiken. Ook dat is niet meer van deze tijd waar jobhoppen normaal is. Een 40 of 25 jarig jubileum word steeds vaker een uitzondering.

Een als politie niet tevreden is met hun cao hebben ook zij het recht te staken. Wat mij betreft prima.
Of onderstaande geheel klopt weet ik niet zeker.
Een beginnende agent start in schaal 6, met een salaris tussen ¤2.744,- en ¤3.312,- bruto per maand, volgens Politie.nl. Dit salaris kan stijgen naarmate de agent ervaring opdoet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 16-06-2025 22:08:31 ]
  maandag 16 juni 2025 @ 22:42:55 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217965404
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:19 schreef Paul het volgende:
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand

Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.

Prima salaris toch
Komt je ORT er nog bovenop.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217965537
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Komt je ORT er nog bovenop.
Zo mooi worden als je daar niet extra voor beloond word. Waarom zou je dubbele onregelmatigheid draaien en weekeinden/feestdagen.
Het is heel makkelijk. Ik had niet meer dan circa 3000 netto in de max. inclusief ort. Soms iets minder en soms iets meer. Dat schijnt voor fok begrippen niets voor te stellen. En bij mij was dat ook nog gebaseerd pf veel late/nachtdiensten. Ochtend diensten leveren nauwelijks ort op al moet je om 4 uur je nest uit. Bij mij 3 uur in de nacht vanwege de afstand. Natuurlijk allemaal een keuze.

Kijk nu maar een wat een loodgieter verdiend die niet onregelmatig werkt. Zit allemaal in een gelijke range bruto.
Die ort moet je los zien. Iedereen de onregelmatig werkt, ook in de zorg, politie etc krijgt ort.
  maandag 16 juni 2025 @ 23:20:08 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217965700
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Zo mooi worden als je daar niet extra voor beloond word. Waarom zou je dubbele onregelmatigheid draaien en weekeinden/feestdagen.
Het is heel makkelijk. Ik had niet meer dan circa 3000 netto in de max. inclusief ort. Soms iets minder en soms iets meer. Dat schijnt voor fok begrippen niets voor te stellen. En bij mij was dat ook nog gebaseerd pf veel late/nachtdiensten. Ochtend diensten leveren nauwelijks ort op al moet je om 4 uur je nest uit. Bij mij 3 uur in de nacht vanwege de afstand. Natuurlijk allemaal een keuze.

Kijk nu maar een wat een loodgieter verdiend die niet onregelmatig werkt. Zit allemaal in een gelijke range bruto.
Die ort moet je los zien. Iedereen de onregelmatig werkt, ook in de zorg, politie etc krijgt ort.
Mij hoef je niet te vertellen wat ort doet. En juist moet je daar wel naar kijken, want het zorgt er juist voor dat netto een pak meer is. Het is veen 9-17 baan. Dat enkel kijken naar bruto geeft een mega vertekend beeld omdat er juist zoveel in rooster wordt gewerkt en de gemiddelde ns trein werkert met veel meer thuis komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217965739
En wat betreft die ochtend diensten zijn ontzettend zwaar. Zeker met dubbele onregelmatigheid waar je ene dag om 4.00 uur moet beginnen, een dag later om 5.30 en dan weer om 5.00 uur om alles mooi af te sluiten om 7.00 uur. Dat is in de zomer geweldig als je probeert om te slapen om 21.00 uur en pas tegen 23.30 eindelijk de slaap kunt vatten om zo rond 3.00 uur je nest uit komen. Dat is al helemaal leuk als je de 50 bent gepasseerd.

Gelukkig zat ik in een beschikbaar rooster waar ik voornamelijk laat en nacht draaide. Gevolg is wel dat ik zelfs nu nog in een ritme zit ondanks dat ik niet meer werk zo rond 3.00 uur pas te bed ga. Maar voor mij persoonlijk waren die ochtend diensten graf diensten. Uiteraard is er ook personeel die stuk gaan op laat en nacht. Dat is allemaal persoonlijk.

Het draaien van die dubbele onregelmatigheid was wat mij betreft ook het zware aan dit soort beroepen. Zeker op oudere leeftijd.

Een van mijn schoonzoons is procesoperator te Sappi. Draait ook onregelmatigheid maar geen dubbele onregelmatigheid. Ook een functie op mbo niveau en heeft wel wat meer dan een mcm op de max. op 28 jarige leeftijd en niet eens aan de pm maar afwerking. Gelukkig maar want dat is ook voor mij gunstig(minder zorgen).
pi_217965751
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:50 schreef Cherni het volgende:

[..]
Of men in andere sectoren of hbo'ers overbetaald worden ga ik niet over. Ik ben niet thuis in die sectoren. Het is altijd makkelijk te oordelen over anderen. En mbt secundaire arbeidsvoorwaarden die ik persoonlijk veel belangrijker vind wil ik graag behouden wat ik heb en een verbetering is soms noorzakelijk om personeel te behouden. Een voorbeeld is die studieschuld. Ik was 61 dus voor mij hoeft dat allemaal niet.Maar voor starters schijnbaar een belangrijk punt. De wereld veranderd en in deze tijd kun je doodeenvoudig geen reiskosten meer aanbieden omdat je gratis ov hebt waar de meeste door onregelmatigheid geen gebruik van kunnen maken. Daar zijn steeds vakbonden mee bezig geweest.

Zoals eerder gezegd toen ik begon kreeg ik helemaal geen reiskosten vergoed met auto. Mijn hele toeslag ging op aan brandstof. Uiteraard had ik dat geaccepteerd. Maar dat werkt in deze tijd niet meer wil je nog personeel aantrekken. Zo ook die 15 tot 20 jaar om de max te bereiken. Ook dat is niet meer van deze tijd waar jobhoppen normaal is. Een 40 of 25 jarig jubileum word steeds vaker een uitzondering.

Een als politie niet tevreden is met hun cao hebben ook zij het recht te staken. Wat mij betreft prima.
Of onderstaande geheel klopt weet ik niet zeker.
Een beginnende agent start in schaal 6, met een salaris tussen ¤2.744,- en ¤3.312,- bruto per maand, volgens Politie.nl. Dit salaris kan stijgen naarmate de agent ervaring opdoet.

Van mij mogen ze meer geld er bij krijgen en er is ook geld toegezegd maar rupsje nooitgenoeg wil haar zin en anders gooien ze gewoon het hele land plat. De bond speelt hierin overigens ook een dubieuze rol.

Voor veel ouderen en andere kwetsbaren in de samenleving is de trein de enige manier waarop ze bijvoorbeeld in ziekenhuizen komen. Of mensen die volledig van de trein afhankelijk zijn voor werk die nu in de problemen komen.

Er valt vast wel iets beters te bedenken dan mensen hun mobiliteit afnemen.

En zelfs als ze hun zin krijgen tav de looneisen kunnen ze bij de volgende onderhandelingen wel weer zo hoog in de boom gaan zitten met achter de hand de optie om het OV maar weer plat te leggen. Bedoel het gaat wel erg ver want zelfs tijdens piek Covid met een avondklok reden de treinen gewoon.
blablablabla
pi_217965772
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mij hoef je niet te vertellen wat ort doet. En juist moet je daar wel naar kijken, want het zorgt er juist voor dat netto een pak meer is. Het is veen 9-17 baan. Dat enkel kijken naar bruto geeft een mega vertekend beeld omdat er juist zoveel in rooster wordt gewerkt en de gemiddelde ns trein werkert met veel meer thuis komt.
Laten we ook vooral niet doen alsof een trein rijden nou ontzettend ingewikkeld of geestelijk zwaar is. Er zijn godverdomme YouTubers die voor de lol de hele dag een beetje met zo'n sim op de pc ritten rijden.
blablablabla
pi_217965799
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mij hoef je niet te vertellen wat ort doet. En juist moet je daar wel naar kijken, want het zorgt er juist voor dat netto een pak meer is. Het is veen 9-17 baan. Dat enkel kijken naar bruto geeft een mega vertekend beeld omdat er juist zoveel in rooster wordt gewerkt en de gemiddelde ns trein werkert met veel meer thuis komt.
Ik had gemiddeld 3000 euro netto met over het algemeen laat en nacht. Ik kan er niet meer van maken. Wel zo circa 300 euro netto betalen voor een pensioen. En nogmaals, ik vond het prima als twee verdiener met een partner als verpleegkundige in de thuiszorg. Voor mij meer dan genoeg. Helaas is het overgrote deel van het personeel het daar niet mee eens. En vooral starters waar ik het ook steeds over heb. Voor mij waren de secundaire arbeidsvoorwaarden veel belangrijker.
pi_217965817
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Laten we ook vooral niet doen alsof een trein rijden nou ontzettend ingewikkeld of geestelijk zwaar is. Er zijn godverdomme YouTubers die voor de lol de hele dag een beetje met zo'n sim op de pc ritten rijden.
Uiteraard een trein rijden is een aap een kunstje leren. Een sim vergelijken met de werkelijkheid, sorry maar dat zegt genoeg dat je totaal geen notie hebt van het vak.

Ik game heel zo nu een dan. Nee geen sim, maar strategie spellen met complete nato symbolen etc. Dan zou ik kunnen zeggen dat het vak van een generaal ook niet zo moeilijk is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cherni op 16-06-2025 23:41:50 ]
pi_217965847
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:36 schreef Cherni het volgende:

[..]
Uiteraard een trein rijden is een aap een kunstje leren. Een sim vergelijken met de werkelijkheid, sorry maar dat zegt genoeg dat je totaal geen notie hebt van het vak.
Bekijk deze YouTube-video

Die sims zijn zeer accuraat tegenwoordig.
blablablabla
pi_217965914
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Die sims zijn zeer accuraat tegenwoordig.
Dat zijn die sims met zware strategie spellen ook. Maar ondanks dat die mij goed afgingen(helaas nu niet meer) maakt mij nog geen generaal.

https://wargameds.com/products/battles-of-normandy

Die trein, ja dat kan ik je in een uurtje tijd leren om te rijden en met wat hulp te remmen. Maar bij onregelmatigheden word het wel even een ander verhaal. Leuk een sim. Heb ik het nog niet over weersomstandigheden, seinen etc. Daar krijg je echt niet een situatie dat je ruim voor geel een remming in moet zetten vanwege glijden met een bepaald materieel. Daar krijg je ook niet te maken met bijna aanrijdingen etc. Enfin het is wel wat meer dan een sim.
pi_217965991
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:19 schreef Paul het volgende:
Een conducteur bij de NS begint met een startsalaris tussen de 2532 en 2960 euro bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. Uiteindelijk kun je doorgroeien naar een salaris van 3785 euro per maand

Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris tussen de ¤2532,24 en ¤ 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Eens in de zoveel jaar ga je een schaal omhoog volgens het bevorderingsschema. Op deze manier kun je doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.784,68 als conducteur en ¤ 4.070,88 als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.

Prima salaris toch
Ik vind dit eigenlijk niet veel als je bedenkt dat het de max is.
pi_217970509
De NS verstuurt nu bizarre e-mails: "Ja, sorry hoor, maar alles is vastgelopen. We hebben geen geld en we moeten wel winst maken!"

Dus alles duurder maken, minder mensen in de trein, volgend jaar weer minder winst, bedelen bij de overheid, die ze uitlachen, want verdien zelf je geld maar, weer staking omdat ze geen geld hebben, herhaal.

Tja, dat heb je natuurlijk met een rechtse regering: koop maar een auto, daar kan het bedrijfsleven goed aan verdienen en de staatskas ook! En tzt. de NS fijn failliet laten gaan, dan zijn we er van af!

Het geld dat ze zo besparen en extra binnenhalen gaat waarschijnlijk niet naar het grootste deel van de bevolking toe, zoals gewoonlijk. Alleen de bovenste 10% mogen daar weer van profiteren.
pi_217971004
Echt te bizar die mail van Koolmees. Met teveel woorden staat er inderdaad letterlijk dat NS om de winst moet denken en dat de vakbond nog één laatste kans krijgt.

Het personeel van NS heeft niets te schaften met die verliezen. Het zijn allemaal keuzes en het uitknijpen van het personeel is daar 1 van.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 17 juni 2025 @ 18:32:38 #179
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_217971235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 17:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het personeel van NS heeft niets te schaften met die verliezen.
Natuurlijk joh, klopt.
Tot de ns het echt moeilijk krijgt en ze er x% van het personeel uitpleurt. Dan moet je ze eens horen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_217971349
Is al bekend wanneer de volgende stakingsdag is?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_217971410
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 18:32 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Natuurlijk joh, klopt.
Tot de ns het echt moeilijk krijgt en ze er x% van het personeel uitpleurt. Dan moet je ze eens horen.
NS draait al 5 jaar achter elkaar verlies. Daar zijn de personeelskosten echt niet de boosdoener van.
Die mail had achterwege mogen blijven. Maar PR en marketing staan op stip op nummer 1 bij NS. Liever een miljoen teveel aan marketing uitgeven dan een euro erbij voor het rijdend personeel.

Er is overigens een flink tekort aan personeel. Waardoor dure wervingscampagnes nodig zijn, opleiding en eventuele inhuur van duurder extern personeel. Dus beloon dat personeel eens serieus, dat scheelt nog geld ook.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_217971438
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
NS draait al 5 jaar achter elkaar verlies. Daar zijn de personeelskosten echt niet de boosdoener van.
Die mail had achterwege mogen blijven. Maar PR en marketing staan op stip op nummer 1 bij NS. Liever een miljoen teveel aan marketing uitgeven dan een euro erbij voor het rijdend personeel.

Er is overigens een flink tekort aan personeel. Waardoor dure wervingscampagnes nodig zijn, opleiding en eventuele inhuur van duurder extern personeel. Dus beloon dat personeel eens serieus, dat scheelt nog geld ook.
De loonkosten zijn 42% van het operationele budget, dat is gewoon substantieel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217971600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 18:43 schreef Hallojo het volgende:
Is al bekend wanneer de volgende stakingsdag is?
Op het NS forum waar ook werknemers posten zeggen ze waarschijnlijk a.s do en vr.

Dinsdag is er dan weer overleg en tot die tijd geen stakingen.
blablablabla
pi_217971703
Ik neem aan dat ze volgende week niet mogen staken?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 19:49:25 #185
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217971963
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Op het NS forum waar ook werknemers posten zeggen ze waarschijnlijk a.s do en vr.

Dinsdag is er dan weer overleg en tot die tijd geen stakingen.
Bron?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 19:51:55 #186
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217971990
Kunnen ze rails niet gewoon asfalteren zodat er door auto's gebruik van gemaakt kan worden?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 17 juni 2025 @ 19:55:31 #187
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217972029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Bron?
ns forum _O-
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217972030
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:51 schreef BlaZ het volgende:
Kunnen ze rails niet gewoon asfalteren zodat er door auto's gebruik van gemaakt kan worden?
Electrische autos met pantograaf. Zegmaar een botsauto maar dan op 1500 volt in plaats van de 70 tot 110 volt die ze op de kermis krijgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 17 juni 2025 @ 20:11:15 #189
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217972199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:55 schreef Paul het volgende:

[..]
ns forum _O-
Blijkbaar slaap ik al half. *ochtendmens*
pi_217972469
Deze volledige stakingen zijn te gek voor woorden.
Het zou iets anders zijn als ze bijvoorbeeld een uur zouden staken om vervolgens de draad weer op te pakken.
Maar dit gaat alle perken te buiten.
Ik ga ervan uit dat de stakers gedurende hun staking geen loon doorbetaald krijgen en dat hun vakantiegeld en pensioen lager zullen uitvallen.
Miljoenen reizigers worden gedupeerd, laat staan de buitenlanders die geen weet hebben van deze idiotie.

Het beste zou het zijn om de NS maar op te heffen, omdat ze niet voldoen aan hun wettelijke en gesubsidieerde taken.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 20:50:15 #191
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_217972596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:51 schreef BlaZ het volgende:
Kunnen ze rails niet gewoon asfalteren zodat er door auto's gebruik van gemaakt kan worden?
Tien banen asfalt recht het stadshart in, maken we van centraal een parkeergarage _O_

Ambtenaren, steuntrekkers en ander OV-schorem heeft toch de hele dag de tijd, die gaan maar gaan fietsen.
pi_217972680
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 00:40 schreef Saliethee het volgende:

[..]
Ik vind dit eigenlijk niet veel als je bedenkt dat het de max is.
Als je meer wil verdienen kan je ook altijd nog succesvol zakenman worden.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')