Overheden vallen niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:34 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk nooit stilgestaan bij hoe vaak onze overheden zijn gevallenbijna alles man
[ afbeelding ]
Objectief beschouwd hebben ze GL/PvdA niet uitgesloten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze sluitGL/PvdA wél uit. Maar dat is geen probleem?
Ja. Inderdaad allemaal mannen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:34 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk nooit stilgestaan bij hoe vaak onze kabinetten zijn gevallenbijna alles man
[ afbeelding ]
Zitten er wel een aantal bij die symbolisch gevallen zijn terwijl hun termijn er eigenlijk al op zat. Ik noem een Rutte 3 of Kok 2.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:34 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk nooit stilgestaan bij hoe vaak onze kabinetten zijn gevallenbijna alles man
[ afbeelding ]
Als Pvda echt zou winnen dan denk ik dat de VVD ook niet nodig zal zijnquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze sluitGL/PvdA wél uit. Maar dat is geen probleem?
Ja, dát. Totaal onlogischquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
Als ze niet met de PvdA/GL willen samenwerken is dat hun goed recht, maar als ze de PVV uitsluiten is het kiezersbedrog. Moeilijk.
Alle partijen zijn ook volledig open in communicatie vooraf de verkiezingen over mogelijke samenwerking met de PVV, dus zou niet weten wat er kiezersbedrog aan moet zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
Als ze niet met de PvdA/GL willen samenwerken is dat hun goed recht, maar als ze de PVV uitsluiten is het kiezersbedrog. Moeilijk.
Het maakt niet zoveel uit of ze de hele rit uitzitten of niet. Van deze hele lijst zit er gelukkig maar een kleine greep in die zo a-productief waren als dit zootje amateurs.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:34 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was het punt niet he?quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Als Pvda echt zou winnen dan denk ik dat de VVD ook niet nodig zal zijn
Ik verwacht dat CDA ook een forse stijging door gaan maken
PVDA CDA en andere linkse partijen zouden heel makkelijk een regering kunnen gaan vormen
Dat zou ik het perfecte scenario vinden alleen zie ik dat niet zo snel gebeurenquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Als Pvda echt zou winnen dan denk ik dat de VVD ook niet nodig zal zijn
Ik verwacht dat CDA ook een forse stijging door gaan maken
PVDA CDA en andere linkse partijen zouden heel makkelijk een regering kunnen gaan vormen
Dat kunnen ze best doen maar daar hebben ze godbetert bijna een half jaar de tijd voor. Dus waarom zou je dat dan, met alle mogelijke gevolgen van dien, op de dag van de val van het kabinet uitspreken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is mijn taak niet, dat moet de VVD dus doen. Die partij moet stemmen van de PVV oprapen, niet de PvdA'ers proberen te overtuigen. Want zelfs al zou Yesilgöz nog een nieuw experiment aandurven met de PVV, dan komen ze nooit aan een meerderheid. Op de SGP na zal iedereen bedanken voor de eer.
Nee, vooraf duidelijkheid scheppen dat de PVV in een nieuw kabinet geen realistische optie is, lijkt me de beste weg om te gaan - vanuit VVD-oogpunt. Als je jezelf tot de PVV-achterban rekent dan liggen de zaken natuurlijk anders.
Uit landsbelang denk ik dat een breed middenkabinet de komende periode de beste optie is, en een VVD die de PVV uitsluit vergroot de kansen daarop, maar een met dergelijk algemeen belang zullen de partijen zich tijdens de campagne echt niet bezighouden.
Het probleem, vanuit strategisch oogpunt van de VVD, is dat ze twee keer in de fout zijn gegaan in 15 jaar, door met de PVV in zee te gaan en een kabinet te zien mislukken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is prima een realistisch scenario, zeker als de VVD door uitsluiten van de PVV zorgt dat de PVV veel kleiner wordt.
Tja als je niet inhoudelijk leest wat ik schrijf is dat lastig te bevatten inderdaad.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
Bij Rutte 1 bleef het aardig plakken anders en had de PVV er bij de verkiezingen echt last van, en dit is eigenlijk weer hetzelfde verwijt van onvolwassen bestuur.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar tegen de tijd dat er verkiezingen zijn is men dat allang vergeten.
Lees gewoon eens inhoudelijk wat ik schrijf in plaats van je eigen wensen te laten prevaleren over wat wijsheid zou zijn vanuit VVD-standpunt.quote:
Bovendien zal het met de NAVO-top voor een belangrijk deel over geopolitiek gaan de komende tijd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:45 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Bij Rutte 1 bleef het aardig plakken anders en had de PVV er bij de verkiezingen echt last van, en dit is eigenlijk weer hetzelfde verwijt van onvolwassen bestuur.
Nu waren Rutte en Verhagen politiek natuurlijk politiek vele malen handiger dan Yesilgöz en Van Vroonhoven zijn, maar er zomaar vanuit gaan dat dit allemaal vergeven en vergeten wordt is ook wat voorbarig.
Gezien er veel mensen VVD blijven stemmen vermoed ik dat mensen veel vergetenquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:45 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Bij Rutte 1 bleef het aardig plakken anders en had de PVV er bij de verkiezingen echt last van, en dit is eigenlijk weer hetzelfde verwijt van onvolwassen bestuur.
Nu waren Rutte en Verhagen politiek natuurlijk politiek vele malen handiger dan Yesilgöz en Van Vroonhoven zijn, maar er zomaar vanuit gaan dat dit allemaal vergeven en vergeten wordt is ook wat voorbarig.
Die VVD muts is gewoon de weg kwijtquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was het punt niet he?
Het gaat erom dat beweerd wordt dat het uitsluiten vd ene partij door de VVD 'kiezersbedrog' zou zijn en het uitsluiten vd andere partij 'hun goed recht'.
"Stem VVD, dan gaan we met de PVV en kunt u over een halfjaar weer naar de stembus terwijl we lekker onvoorbereid afkoersen op 2026!"quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het probleem, vanuit strategisch oogpunt van de VVD, is dat ze twee keer in de fout zijn gegaan in 15 jaar, door met de PVV in zee te gaan en een kabinet te zien mislukken.
De vraag is hoe je die pijn moet nemen. Je kan nu de PVV uitsluiten, maar hoe geloofwaardig is dat en hoe aantrekkelijk is het vooruitzicht voor de VVD-stemmer voor weer zo’n niksig Rutte-kabinet, al dan niet onder leiding van iemand van een andere partij? “Stem VVD, en je krijgt premier Timmermans er gratis bij”. Of je kan zeggen dat je ze niet uitsluit, wat gunstiger is de onderhandelingen, maar wel een deel van de potentiële kiezers afschrikt, omdat zo’n schertsvertoning als dit kabinet dan weer mogelijk is. “Had u nog niet genoeg van dit prachtige kabinet, stem op de VVD en er komt een deel 2”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |