abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217842371
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:00 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zover ik weet, krijgt elke minister, een lintje.
Nee:
https://www.lintjes.nl/ridders/politieke-ambtsdragers

Voor ministers en staatssecretarissen geldt dat zij hun ambt ten minste een jaar moeten hebben bekleed. De minister-president zendt een voordracht tot verlening van een onderscheiding direct aan Zijne Majesteit de Koning. Hiervoor is de normale advies- en besluitprocedure niet van toepassing.

Een maand te kort, dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217842406
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:09 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Al kan ze bij een afscheid van de politiek als geheel voor haar zitting in de Eerste Kamer wel een lintje krijgen.
Dat klopt (helaas):
Voor leden van de Staten-Generaal (de Eerste of Tweede Kamer) en leden van de Staten van Aruba, Curaçao of Sint Maarten geldt dat ze ten minste twee keer zijn herkozen en ten minste tien jaar zitting hebben gehad.

Ze zat 12 jaar in de Eerste Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217842416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:07 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een prachtige foto!

Het had zo een poster kunnen zijn voor een reboot van 'IT'.
Van Barneveld bij zijn walk-on
  dinsdag 3 juni 2025 @ 21:15:18 #204
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_217842427
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:00 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zover ik weet, krijgt elke minister, een lintje.
11 maanden?
We gaan het zien :s)

Ik zou het wel een stunt vinden
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 3 juni 2025 @ 21:16:28 #205
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217842435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat klopt (helaas):
Voor leden van de Staten-Generaal (de Eerste of Tweede Kamer) en leden van de Staten van Aruba, Curaçao of Sint Maarten geldt dat ze ten minste twee keer zijn herkozen en ten minste tien jaar zitting hebben gehad.

Ze zat 12 jaar in de Eerste Kamer.
Ach je moet maar zo denken, voor politici is zo'n lintje waardeloos als het overgrote deel er toch wel 1 krijgt.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 21:20:48 #206
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217842477
Als Faber een lintje krijgt dan moeten ze die op zijn minst door een asielzoeker laten opspelden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 3 juni 2025 @ 21:44:37 #207
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217842754
Zou de VVD het eigenlijk niet beter doen met Brekelmans als politiek leider?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217842821
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:44 schreef BlaZ het volgende:
Zou de VVD het eigenlijk niet beter doen met Brekelmans als politiek leider?
Absoluut. Maar dan moeten ze Yeşilgöz eerst dumpen.
pi_217842865
VVD kan beter Yeşilgöz dumpen. NSC kan beter Van Vroonhoven dumpen. GroenLinks-PvdA kan beter Timmermans dumpen. JA21 kan beter Eerdmans dumpen. Volt kan beter Dassen dumpen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 21:56:56 #210
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_217842882
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Habtamu de Hoop zou fris en jong zijn. Bontebal is juist mottenballenlucht. Type balkenende eerder 20 jaar terug in de tijd dan fris als je het mij vraagt. Hoewel ik moet zeggen dat ik Bontebal een stuk realistischer vind praten dan Jan Peter.
Dit. Hij zou wel een goede premier kunnen zijn, denk ik.
pi_217842917
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:55 schreef Jojoke het volgende:
VVD kan beter Yeşilgöz dumpen. NSC kan beter Van Vroonhoven dumpen. GroenLinks-PvdA kan beter Timmermans dumpen. JA21 kan beter Eerdmans dumpen. Volt kan beter Dassen dumpen.
Mogen Jetten, Bikker, Ouwehand, Bontenbal, Stoffer, Dijk wel blijven?
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:03:07 #212
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_217842924
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Kabinet Bontenbal 1
Met vvd en PvdA.
Zou zomaar kunnen. We hebben deze combinatie eerder gehad.
pi_217842977
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:55 schreef Jojoke het volgende:
Ja21 bij PVV. CU en NSC opgaan in CDA. Dat ruimt op. Timmermans vervangen voor een frisser gezicht zou een goede zijn maar Timmermans zou wel een goede minister BuZa zijn. Dassen vind ik meestal best aardig maar misschien kan Volt het met een ander beter, lijkt me wel meevallen.
pi_217843027
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja21 bij PVV. CU en NSC opgaan in CDA. Dat ruimt op. Timmermans vervangen voor een frisser gezicht zou een goede zijn maar Timmermans zou wel een goede minister BuZa zijn. Dassen vind ik meestal best aardig maar misschien kan Volt het met een ander beter, lijkt me wel meevallen.
We gaan hier geen partijen opruimen. Partijen groter en breder maken maakt Nederland ook nog eens totaal onbestuurbaar. Hoe breder een partij, hoe minder compromissen ze zullen sluiten.
pi_217843067
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mogen Jetten, Bikker, Ouwehand, Bontenbal, Stoffer, Dijk wel blijven?
Bontenbal doet het nu wel lekker. Ik denk dat er wel leiders zijn die het beter kunnen doen dan Jetten, Bikker, Ouwehand, Stoffer en Dijk. Dat deze partijen hoger hadden gestaan in de peilingen met een betere leider.

Maar bij Yeşilgöz, Van Vroonhoven, Timmermans, Eerdmans en Dassen scheelt het wel echt wat zetels.
pi_217843070
Wat me opvalt is dat al die Clowns nu in allerlei interviews zitten te doen dat er zoveel bereikt zou worden de komende tijd 😀

Terwijl de praktijk is dat er geen fuck bereidt is tot nu toe

Die vvd trut laat zelfs de mogelijkheid open om nog een keer met Wilders te gaan samenwerken

Dan ben je toch echt krankzinnig 😂
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217843087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:56 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Dit. Hij zou wel een goede premier kunnen zijn, denk ik.
Wie Haptamu? Lijkt me misschien iets te vroeg voor hem komen. Van de andere kant mensen willen verandering dan kan je beter iemand onder de 30 hebben dan weer een oude zak.
pi_217843215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
We gaan hier geen partijen opruimen. Partijen groter en breder maken maakt Nederland ook nog eens totaal onbestuurbaar. Hoe breder een partij, hoe minder compromissen ze zullen sluiten.
Alsof je met 10 splinters met elk minder dan 7 zetels wel kunt besturen.
Wat mij betreft zo snel mogelijk een kiesdrempel van minimaal 3%
-
pi_217843218
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Bontenbal doet het nu wel lekker. Ik denk dat er wel leiders zijn die het beter kunnen doen dan Jetten, Bikker, Ouwehand, Stoffer en Dijk. Dat deze partijen hoger hadden gestaan in de peilingen met een betere leider.

Maar bij Yeşilgöz, Van Vroonhoven, Timmermans, Eerdmans en Dassen scheelt het wel echt wat zetels.
Bij D66 zie ik zo niet iemand die ik het beter zie doen dan Jetten, die is in mijn ogen wel echt gegroeid en maakt nog steeds progressie. Alleen is het voor D66 op basis van hun politieke profiel bijna onmogelijk om ook daadwerkelijk de grootste te worden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:30:36 #220
346939 Janneke141
pi_217843233
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:29 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het probleem in bestuurbaarheid zat hem het afgelopen jaar anders echt niet bij de kleine partijen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:33:25 #221
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217843273
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Absoluut. Maar dan moeten ze Yeşilgöz eerst dumpen.
Dan ben ik dus niet de enige. Ik zag zojuist een gesprek met hem en vond hem wel goed voor de dag komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217843318
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het probleem in bestuurbaarheid zat hem het afgelopen jaar anders echt niet bij de kleine partijen.
De versnippering van zetels onder allerlei overbodige flutpartijen die met specifieke kiezersbeloften elk hun eigen niche bedienen is wel degelijk de oorzaak van lastige formaties en slechte bestuurbaarheid, dat speelt al veel langer.
-
pi_217843319
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:29 schreef quo_ het volgende:

[..]
Er was een simpele, werkbare en zekere coalitie mogelijk. Dat VVD en NSC kozen voor de idioten ipv stabiel regeren met bewezen betrouwbare partijen PvdA-GL en D66 is niet de schuld van de kleine partijen, maar de schuld van de incapabele figuren die die beslissing namen. Ik had als VVD lid ook vandaag nog om het aftreden van Yeşilgöz als partijleider gevraagd. Het is haar domme reeks beslissingen die dit land straks een jaar of 3 stil heeft gezet.
pi_217843338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan ben ik dus niet de enige. Ik zag zojuist een gesprek met hem en vond hem wel goed voor de dag komen.
Er leek een soort strijd tussen hem en Heinen gaande, maar de VVD kan dan absoluut beter voor Brekelmans kiezen. Hij heeft wel babywangetjes, maar Heinen is net iets te veel een gladde aal.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:38:06 #225
346939 Janneke141
pi_217843344
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:36 schreef quo_ het volgende:

[..]
De versnippering van zetels onder allerlei overbodige flutpartijen die met specifieke kiezersbeloften elk hun eigen niche bedienen is wel degelijk de oorzaak van lastige formaties en slechte bestuurbaarheid, dat speelt al veel langer.
De nummers 1 en 3 besloten nummer 2 buiten de deur te houden en met nummer 4 in zee te gaan om er vervolgens een grote tyfzooi van te maken, waarop de grootste partij alsnog de boel opblies. Vertel, welke rol hadden partijen met 2 zetels precies in dit verhaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')