abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217814110
Hoihoi,

Ik heb sinds een jaar een vriendin en we zijn best happy samen. We zien elkaar op donderdagavond, vrijdagavond en op zaterdag en zondag in de middag en avond. Op maandag tot en met woensdag is voor mij alleen een slaap lekker apje prima. Mijn vriendin zou graag die dagen een keer bellen of eerder op de avond wat appen omdat we elkaar dan bijna vier dagen niet zien. Ze heeft graag wat meer contact dan.
Ik heb die behoefte niet en ik zou het echt in mijn agenda moeten zetten dan om haar te appen of bellen die dagen. Ik ben gewoon vaak druk.

Hoe vaak hebben jullie contact met je partner? Ook zou ze graag van mij dingen willen horen als dat ik voor altijd samen met haar wil blijven, en dat het tussen ons voor altijd is. Ik zeg dat nu nooit tegen haar omdat ik dat na een jaar gewoon nog niet weet. Ze accepteert het allemaal wel hoor. Ze vraagt ook niet meer om extra apjes of dat ik woorden gebruik als altijd. Maar ze begint stiller te worden de laatste tijd. Ben ik dan toch niet goed bezig?
Ze is echt ontzettend goed en intens lief voor me, absoluut en ze heeft alles voor me over.
Maar ze is soms zo to much voor me. We gaan waarschijnlijk op vakantie van de zomer en ze wil het er steeds over hebben en vraagt dan meerdere keren per dag aan me of ik er ook nog zin in heb. Ze is al jaren niet meer op vakantie geweest maar ik wil niet vijf keer op een dag hoeven zeggen dat ik er zin in heb. Is dat raar van mij?
Laat maar weten hoe jullie hiermee zouden omgaan.
pi_217814162
Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?
  zondag 1 juni 2025 @ 02:49:05 #3
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217814165
Na een jaar ga je toch een beetje onderzoeken of er meer in zit en dan kom je terecht bij zulk soort vraagstukken en of je water bij de wijn wil doen inzake frequentie contact. Uiteindelijk draait het om communicatie.
Le Diable
pi_217814167
Ik ben 38 en zij is 36.
pi_217814169
Probleem is dat ik het echt vergeet om haar te appen. Ik moet al zo vaak mensen appen voor mijn werk. Voor haar moet ik het dan in de agenda zetten zeg maar.
En na een jaar hoef je toch niet te beslissen of je voor altijd met iemand samen blijft?
  zondag 1 juni 2025 @ 03:07:45 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217814172
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 02:56 schreef Patrick389 het volgende:
Probleem is dat ik het echt vergeet om haar te appen. Ik moet al zo vaak mensen appen voor mijn werk. Voor haar moet ik het dan in de agenda zetten zeg maar.
En na een jaar hoef je toch niet te beslissen of je voor altijd met iemand samen blijft?
Wat voel je voor haar?
pi_217814173
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 01:39 schreef Patrick389 het volgende:
Ook zou ze graag van mij dingen willen horen als dat ik voor altijd samen met haar wil blijven, en dat het tussen ons voor altijd is. Ik zeg dat nu nooit tegen haar omdat ik dat na een jaar gewoon nog niet weet.
Jij reageert vooral uit ratio, zij uit emotie en passie. En dat laatste mist ze bij jou.
quote:
Voor haar moet ik het dan in de agenda zetten zeg maar.
Moet je die 'slaap lekker appjes' ook agenderen?
  zondag 1 juni 2025 @ 05:12:12 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814197
Het geëmmer over de vakantie is een symptoom, ze vraagt zich af of jij wel 'committed' bent. En dat is helemaal niet zo gek.

Na een jaartje samen op die leeftijd zou ik me ook wel afvragen of een partner die geen enkele behoefte heeft aan dagelijks contact, ooit zal willen samenwonen en bijvoorbeeld kinderen krijgen. Al helemaal als hij koud overkomt wat betreft vakantieplannen.
Resistance is futile.
  zondag 1 juni 2025 @ 05:14:09 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814198
quote:
En vergeet je het voor je werk ook? De beslistermijn ligt er op jullie leeftijd maar net aan of zij een kinderwens heeft.
Resistance is futile.
  zondag 1 juni 2025 @ 05:15:35 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814199
Om je vraag te beantwoorden: nee, vrijwel dagelijks contact willen/hebben met je partner is volstrekt redelijk en normaal.
Resistance is futile.
pi_217814292
quote:
Wanneer wel? Als je blijkbaar gebleven bent?

En denk je nou echt dat mensen die dat tegen elkaar zeggen vervolgens per definitie altijd samen blijven?

Het is een streven, een intentie, als je dat uitspreekt. Als jij dat niet eens wil *uitspreken*, dan voelt jouw vriendin aan haar water dat jouw commitment, zoals Seven het zo netjes zegt, tekort schiet.

Combineer dat met dat je niet eens aan haar denkt als ze niet zichtbaar is, want dat is waar die dagen niet-samen = niet appen/bellen op neerkomt.

En dan ga je ook nog lauwtjes om met haar pogingen om dan tenminste wat leven in jullie vooruitzicht op samenzijn te porren.

Je zal moeten kiezen: een verwaterende relatie, of veel duidelijker je binden aan deze vrouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 01-06-2025 10:54:12 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 juni 2025 @ 07:48:41 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217814326
Lijkt me heel vermoeiend. Sterkte ermee.
Je bent een waardeloze agent.
pi_217814378
Waarom wil je haar niet elke dag zien? Zo te zien is ze veel gekker op jou dan andersom. Dus als je zo bezig blijft komt er straks iemand die wel 100% voor haar gaat en raak je haar kwijt.
Ik heb gelukkig nog nooit hoeven meemaken dat een man een paar dagen in de week weinig zin had in mijn gezelschap.
Ze voelt dat het van jouw kant niet goed zit en zit zich nu af te vragen of ze niet meer zou moeten verdienen in een relatie. En daar heeft ze gelijk in. Dus straks heb jij weer heel veel dagen voor jezelf als je niet oppast.
  zondag 1 juni 2025 @ 08:17:19 #14
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217814426
Mijn lief en ik hebben nu ruim twintig jaar een LAT-relatie. Normaal gesproken zien we elkaar alleen maar in de weekenden (vrijdagmiddag tot zondagavond). Voor ons werkt dit helemaal top.

Maar het moet wel van twee kanten komen natuurlijk....
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zondag 1 juni 2025 @ 08:20:50 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814451
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:17 schreef Bargehassus het volgende:
Mijn lief en ik hebben nu ruim twintig jaar een LAT-relatie. Normaal gesproken zien we elkaar alleen maar in de weekenden (vrijdagmiddag tot zondagavond). Voor ons werkt dit helemaal top.

En zo kan het ook. Maar hoe vaak hebben jullie contact op de dagen dat jullie elkaar niet zien, verdwijnen jullie dan totaal van elkaars radar? Zijn jullie dan wel beschikbaar om met elkaar vakantieplannen te bespreken en verheugen jullie je daar samen op?
Resistance is futile.
  zondag 1 juni 2025 @ 08:23:41 #16
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217814471
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:17 schreef Bargehassus het volgende:

En hebben jullie buiten het weekend geen contact? Ik ben ook een fan van latten, begrijp me niet verkeerd, maar als mijn hypothetische latrelatie zou zeggen dat zij/hij zo druk is dat zij/hij gewoon helemaal vergeet aan mij te denken op dagen dat we elkaar niet zien zou de relatie denk ik niet zo lang meer duren.

Met andere woorden, ts: nee, ik vind niet dat ze te veel aandacht vraagt. Ik denk dat jij de relatie veel losser ziet dan zij, en dat matcht natuurlijk niet.
pi_217814491
quote:
Als je haar vergeet te appen dan staat ze ook niet echt hoog op jouw prioriteitenlijst en zijn je gevoelens voor haar minder sterk dan wat het zou moeten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217814498
Wel ideaal zo’n relatie van 4 dagen. 3 hele dagen om wwwr bij te komen.
Helaas houdt je zoiets niet vol, en zal madame op een gegeven moment de hele dag, elke dag, naast je zitten om te vragen of je haar nog wel ziet zitten.
Vakman pur sang
  zondag 1 juni 2025 @ 08:39:12 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814603
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Wel ideaal zo’n relatie van 4 dagen. 3 hele dagen om wwwr bij te komen.
Helaas houdt je zoiets niet vol, en zal madame op een gegeven moment de hele dag, elke dag, naast je zitten om te vragen of je haar nog wel ziet zitten.
Flauw dat je haar wegzet als needy. Elke week 3-4 dagen nauwelijks of geen betekenisvol contact is voor geen enkele relatie gezond. We weten ook helemaal niet of zij wil samenwonen op termijn. Zij probeert commitment te krijgen op een gezamenlijke vakantie en zelfs dat krijgt ze niet.
Resistance is futile.
pi_217814616
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:39 schreef Seven. het volgende:

[..]
Flauw dat je haar wegzet als needy. Elke week 3-4 dagen nauwelijks of geen betekenisvol contact is voor geen enkele relatie gezond. We weten ook helemaal niet of zij wil samenwonen op termijn. Zij probeert commitment te krijgen op een gezamenlijke vakantie en zelfs dat krijgt ze niet.
Ook ik herrinner me dat als de beste tijd van mijn leven. Heerlijk, zou ik decennia volhouden tot de bejaarde leeftijd.

Het is denk ik veel meer vrouwlijk om bevestiging te vragen en het bij elkaar zijn om de bevestiging.

Het is trouwens wel aan de man om daar niet teveel in mee te gaan.
Vakman pur sang
pi_217814633
Je zou het in je agenda moeten zetten omdat je anders vergeet haar te appen... okeeee dan.

Zij verdient beter.
  zondag 1 juni 2025 @ 08:51:20 #22
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217814685
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
En zo kan het ook. Maar hoe vaak hebben jullie contact op de dagen dat jullie elkaar niet zien, verdwijnen jullie dan totaal van elkaars radar? Zijn jullie dan wel beschikbaar om met elkaar vakantieplannen te bespreken en verheugen jullie je daar samen op?
In principe dagelijks. Maar dan wel weer zo rond dezelfde tijd. Zo tussen 8 en 9 's avonds. En dan wordt er echt over alles gesproken. Maar concrete plannen worden meestal wel in het weekend gevormd. Want ja, face to face communiceert toch wel het fijnst.
  zondag 1 juni 2025 @ 08:52:59 #23
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217814699
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:23 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
En hebben jullie buiten het weekend geen contact? Ik ben ook een fan van latten, begrijp me niet verkeerd, maar als mijn hypothetische latrelatie zou zeggen dat zij/hij zo druk is dat zij/hij gewoon helemaal vergeet aan mij te denken op dagen dat we elkaar niet zien zou de relatie denk ik niet zo lang meer duren.

Met andere woorden, ts: nee, ik vind niet dat ze te veel aandacht vraagt. Ik denk dat jij de relatie veel losser ziet dan zij, en dat matcht natuurlijk niet.
Zoals hier boven gezegd, in principe dagelijks. Maar als ik vergeet aan haar te denken, of andersom, is er denk ik wel iets mis.
pi_217814782
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:44 schreef Alloch87 het volgende:
Je zou het in je agenda moeten zetten omdat je anders vergeet haar te appen... okeeee dan.

Zij verdient beter.
Dit. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 1 juni 2025 @ 09:21:06 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814935
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook ik herrinner me dat als de beste tijd van mijn leven. Heerlijk, zou ik decennia volhouden tot de bejaarde leeftijd.

Het is denk ik veel meer vrouwlijk om bevestiging te vragen en het bij elkaar zijn om de bevestiging.

Het is trouwens wel aan de man om daar niet teveel in mee te gaan.
Klinkt eigenlijk alsof jij gewoon een onveilige (vermijdende) hechtingsstijl hebt. Dat is niet typisch mannelijk. Evenmin is de afhankelijke hechtingsstijl typisch vrouwelijk.

Je hechtingsstijl hangt heel erg samen met hoe je opgevoed bent. Waren jouw ouders soms afstandelijk, star en/of onvoorspelbaar?
Resistance is futile.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 09:28:49 #26
441859 crew  Lenny77
pi_217814984
Ze begint stiller te worden zeg je.

Ze is het dus aan het opgeven of heeft het zelfs al opgegeven .
Binnenkort is het dus voorbij, dan heb je tijd zat om lekker je dingetje te doen :Y

(Kom dan niet af met: het ging zo goed en ineens was ze weg! Ik begrijp er niets van, heb niets gemerkt! Ze heeft nooit dingen aangegeven!)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lenny77 op 01-06-2025 09:34:53 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217815054
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Klinkt eigenlijk alsof jij gewoon een onveilige (vermijdende) hechtingsstijl hebt. Dat is niet typisch mannelijk. Evenmin is de afhankelijke hechtingsstijl typisch vrouwelijk.

Je hechtingsstijl hangt heel erg samen met hoe je opgevoed bent. Waren jouw ouders soms afstandelijk, star en/of onvoorspelbaar?
Ik denk dat alle relaties zo gaan.
De vrouw wil meer aanhankelijkheid en samen zijn.
De man vind vooral het begin prima, paar dagen alleen of bij vrienden, paar dagen bij elkaar.

Vaak zie je ook dat de man overstag gaat, niet genoeg voor zichzelf opkomt, alle vrienden verliest, waarna zijn vriendin hem saai vind en verder gaat.

Maar heel veel vaker gaat het goed en vind iedereen zijn eigen weg, en richt zijn relatie in zoals dat goed voelt.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 09:34:56 #28
5428 crew  miss_sly
pi_217815061
De vraag did je stelt is natuurlijk volstrekt irrelevant. Jouw vriendin voelt jouw gebrek aan committment en dat begint zijn sporen na te laten. Ze wordt stiller, zal zich meer en meer gaan afvragen of dit, jullie relatie, haar geeft waar ze behoefte aan heeft.

Ik kan me voorstellen dat je vriendin het nu niet prettig vindt. Ze is een aantal dagen per week volledig uit je gedachten. Je hebt niet alleen geen lange termijn visie over jullie relatie, maar zelfs de korte termijn (aanstaande zomervakantie) ben je nauwelijks mee bezig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 09:36:33 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217815076
quote:
Jij wil van ons horen dat zij meer aandacht wil dan jij wil geven. Toch?
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 09:37:58 #30
441859 crew  Lenny77
pi_217815089
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De man vind vooral het begin prima, paar dagen alleen of bij vrienden, paar dagen bij elkaar.

Vaak zie je ook dat de man overstag gaat, niet genoeg voor zichzelf opkomt, alle vrienden verliest, waarna zijn vriendin hem saai vind en verder gaat.

Maar heel veel vaker gaat het goed en vind iedereen zijn eigen weg, en richt zijn relatie in zoals dat goed voelt.
Extreme dingen vraagt ze niet. Eens wat meer contact op de vrije dagen en of hij haar wel ziet zitten op de lange termijn. Ze krijgt hier geen antwoord op dus schiet dieper in de onzekerheid. Hij had dit heel makkelijk kunnen oplossen. Na een jaar mag je toch best vragen hoe iemand de toekomst ziet? Zij weet ook wel dat je niet kan beloven voor eeuwig bij elkaar te blijven. Maar je kan wel de intentie hebben hiervoor?
Maar ok, ik denk dat de boot al uit de haven is.
pi_217815105
quote:

[..]
Dat een man dan in die dagen zijn vriendin vergeet, geen behoefte aan contact heeft, dat is niet typisch ‘de man’.
Sterker nog, ik durf wel te wedden dat de meeste mannen ook verder zouden zoeken als de vrouw nul contact zoekt. Zeker eind dertig. :D
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 09:40:33 #32
1025 crew  Armani XL
pi_217815115
Wij appen al als we een uurtje niet bij elkaar zijn :@
  zondag 1 juni 2025 @ 09:41:07 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217815123
quote:

[..]

Maar waren je ouders afstandelijk, star of onvoorspelbaar?
Resistance is futile.
  zondag 1 juni 2025 @ 09:42:30 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217815140
quote:
3s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef Armani XL het volgende:
Cute O+ .

Maar ben je dan wel een man? :@
Want die horen toch een bepaalde mate van emotionele afstand te bewaren van hun partner..
Resistance is futile.
pi_217815165
quote:

Hoe vaak hebben jullie contact met je partner?
Dagelijks meerdere keren. Volstrekt normaal als je hebt besloten je aan iemand te binden.

quote:
In gesprek blijven met elkaar. Alleen dan zul je te weten komen waarom zij bevestiging zoekt en tegelijkertijd waarom je zelf doet zoals je doet.

Het is een leerproces waarin jullie je beiden moeten ontwikkelen.
  zondag 1 juni 2025 @ 09:46:11 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217815173
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:45 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dagelijks meerdere keren. Volstrekt normaal als je hebt besloten je aan iemand te binden.
[..]
In gesprek blijven met elkaar. Alleen dan zul je te weten komen waarom zij bevestiging zoekt en tegelijkertijd waarom je zelf doet zoals je doet.

Het is een leerproces waarin jullie je beiden moeten ontwikkelen.
Ja, dit!

^O^
Resistance is futile.
pi_217815175
quote:
Heb je geen autisme oid? :) Klinkt niet echt alsof het aan haar ligt, ook niet dat ze niet leuk genoeg is, eerder dat je geen relatiepersoon bent.
pi_217815183
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Extreme dingen vraagt ze niet. Eens wat meer contact op de vrije dagen en of hij haar wel ziet zitten op de lange termijn. Ze krijgt hier geen antwoord op dus schiet dieper in de onzekerheid. Hij had dit heel makkelijk kunnen oplossen. Na een jaar mag je toch best vragen hoe iemand de toekomst ziet? Zij weet ook wel dat je niet kan beloven voor eeuwig bij elkaar te blijven. Maar je kan wel de intentie hebben hiervoor?
Maar ok, ik denk dat de boot al uit de haven is.
Dat weet ik allemaal niet, want snap niet hoe vrouwen denken. Ze voelen zich wel snel onzeker en hebben veel bevestiging nodig. Mannen hebben dat ook nodig maar op een andere manier.
Vakman pur sang
  zondag 1 juni 2025 @ 09:49:28 #39
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217815199
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:46 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Heb je geen autisme oid? :) Klinkt niet echt alsof het aan haar ligt, ook niet dat ze niet leuk genoeg is, eerder dat je geen relatiepersoon bent.
Hoewel ik er een hekel aan heb om labeltjes te plakken, die kant wilde ik dus ook al een beetje op. Mijn lief is gediagnosticeerd autist en ik een zelfverklaard. Voor ons werkt LATten uitstekend.
pi_217815202
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Lijkt me een heel eenzaam leven als je er zo in moet staan.

Maar als dat voor jou werkt: prima :). Ik hoop alleen wel dat je dan gelukkig wordt met een vrouw die ook zo in elkaar zit, en niet die binding nodig heeft om gelukkig te kunnen zijn.
pi_217815214
quote:
3s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef Armani XL het volgende:
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 09:51:58 #42
441859 crew  Lenny77
pi_217815227
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat weet ik allemaal niet, want snap niet hoe vrouwen denken. Ze voelen zich wel snel onzeker en hebben veel bevestiging nodig. Mannen hebben dat ook nodig maar op een andere manier.
Misschien omdat 'we' bang zijn enkel maar een pleziertje of handig neukertje te zijn? En zelf wel proberen te investeren? Als we het serieus menen met iemand, dan zitten er ook diepe gevoelens. Als de ander zoiets van 'meh' heeft, dan evolueert de relatie naar een gebroken hart.

In het geval van ts misschien nog een kinderwens? En dan heb je op je 36 al helemaal geen tijd te verspillen aan iemand die het eigenlijk niet serieus met je meent?
pi_217815267
quote:

[..]
Uitgesloten.

quote:
Dit klinkt meer als een gevolg van hechtingsproblematiek vanuit je jongere jaren. En dat hoeft op latere leeftijd geen probleem te zijn of te worden, dus ik wil je niet bestempelen als “verkeerd”.

Wat wel verkeerd is, is je aanname dat elke relatie zo zou werken. Dat is absoluut niet het geval. Dat is zelfs niet zo het geval als er vanwege een slechte jeugd op jongere leeftijd ernstige hechtingsproblemen zijn vastgesteld. Ook dat kun je op latere leeftijd gaan herkennen bij jezelf en besluiten aan te werken.

Je hoeft helemaal niets, maar de toegevoegde diepgang in je relatie en de emotionele ontwikkeling die daaruit voortkomt, is absoluut de moeite waard. Vooral in het begin is het hard werken, maar als je eenmaal de juiste partner hebt gevonden gaat het op een gegeven moment vanzelf.

Het leven is veel te kort en veel te mooi om zo’n grote afstand te moeten hebben tussen jou en de mensen die het allermeest van je houden.
pi_217815289
Die afstand houden maakt anderen (of het nou vrouwen of mannen zijn) logischerwijs onzeker. Maar men doet het meestal om zichzelf tegen de eigen onzekerheid te beschermen. :)

Een echte vent of vrouw gaat dat niet uit de weg, vind ik.
pi_217815460
Kortom. Je bent best wel een sukkel die een schijnbaar goede meid door zijn vingers laat glippen.
Zijn goede liedjes over gemaakt overigens.
Beatles- You're going to lose that girl. :)
pi_217815538
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:46 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
TS klinkt mij meer als workaholic in de oren dan als autist.
pi_217815598
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:49 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Hoewel ik er een hekel aan heb om labeltjes te plakken, die kant wilde ik dus ook al een beetje op. Mijn lief is gediagnosticeerd autist en ik een zelfverklaard. Voor ons werkt LATten uitstekend.
Bij ons is het omgekeerd (ik gediagnosticeerd, zij zelfverklaard) en wij hebben ook jarenlang geLAT, maar wij waren juist goed in dagelijks contact houden en hadden ook allebei die behoefte.

'Goedemorgen' en 'Welterusten' appen als verplichte nummers is niks voor ons, maar wij hadden en hebben elkaar genoeg te vertellen.
  zondag 1 juni 2025 @ 10:22:09 #48
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217815617
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:20 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Bij ons is het omgekeerd (ik gediagnosticeerd, zij zelfverklaard) en wij hebben ook jarenlang geLAT, maar wij waren juist goed in dagelijks contact houden en hadden ook allebei die behoefte.

'Goedemorgen' en 'Welterusten' appen als verplichte nummers is niks voor ons, maar wij hadden en hebben elkaar genoeg te vertellen.
Mooi om te horen, echt! ^O^
pi_217815675
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:17 schreef r_one het volgende:

[..]
TS klinkt mij meer als workaholic in de oren dan als autist.
3 dagen je kop bij het werk hebben ipv het vrouwtje en je bent al workaholic? Sjonge jonge.
Vakman pur sang
pi_217815695
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
3 dagen je kop bij het werk hebben ipv het vrouwtje en je bent al workaholic? Sjonge jonge.
72 uur non-stop met je werk bezig zijn en 'het vrouwtje' vergeten omdat ze niet ingepland staat in je agenda? Sjong jonge.

Edit: week in, week uit :{w

[ Bericht 10% gewijzigd door r_one op 01-06-2025 10:40:33 ]
pi_217815710
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je alle appjes / contactmomenten voor je werk uit je hoofd onthoudt, maar contact met je partner in je agenda moet zetten, dan is dat toch wel een teken aan de wand hoor.
pi_217815719
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:31 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Als je alle appjes / contactmomenten voor je werk uit je hoofd onthoud, maar contact met je partner in je agenda moet zetten, dan is dat toch wel een teken aan de wand hoor.
Prioriteiten :{w
pi_217815720
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 09:57 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Uitgesloten.
[..]
Dit klinkt meer als een gevolg van hechtingsproblematiek vanuit je jongere jaren. En dat hoeft op latere leeftijd geen probleem te zijn of te worden, dus ik wil je niet bestempelen als “verkeerd”.

Wat wel verkeerd is, is je aanname dat elke relatie zo zou werken. Dat is absoluut niet het geval. Dat is zelfs niet zo het geval als er vanwege een slechte jeugd op jongere leeftijd ernstige hechtingsproblemen zijn vastgesteld. Ook dat kun je op latere leeftijd gaan herkennen bij jezelf en besluiten aan te werken.

Je hoeft helemaal niets, maar de toegevoegde diepgang in je relatie en de emotionele ontwikkeling die daaruit voortkomt, is absoluut de moeite waard. Vooral in het begin is het hard werken, maar als je eenmaal de juiste partner hebt gevonden gaat het op een gegeven moment vanzelf.

Het leven is veel te kort en veel te mooi om zo’n grote afstand te moeten hebben tussen jou en de mensen die het allermeest van je houden.
Vind ik vergezocht.
Juist soms even wat afstand en dan weer samen houdt de relatie gezond voor beide kanten. Denk dat ook veel vrouwen het fijn vinden wat dagen alleen of niet op de lip te zitten. I.i.g. al overdag dat je je eigen ding doet.
Ipv allebei thuis zijn 7/24

Komt denk ik ook het dichtst bij de natuur waar de man een paar dagen ging jagen/vissen en terugkwam iedereen blij.

Zo niet zouden de gelukkigste mensen de werklozen zijn die de hele dag naast elkaar zitten aan tafel of op :% de bank.
Dat is denk ik niet zo.
Vakman pur sang
pi_217815730
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Komt denk ik ook het dichtst bij de natuur waar de man een paar dagen ging jagen/vissen en terugkwam iedereen blij.
Die levensstijl lijkt mij wel bij jou passen ja :Y

Tegenwoordig zijn de mensen gedomesticeerd en leven samen in een comfortabele woning met goedgevulde koelkast :{w

(of je belt PicNic :P )
pi_217815742
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Juist soms even wat afstand en dan weer samen houdt de relatie gezond voor beide kanten. Denk dat ook veel vrouwen het fijn vinden wat dagen alleen of niet op de lip te zitten. I.i.g. al overdag dat je je eigen ding doet.

Hoe houd jij afstand als je samenwoont? Gewoon afspreken op maandag en woensdag niet met met elkaar te praten? De een op de bank avondeten en de ander aan tafel?

Je staat met elkaar op en je gaat met elkaar naar bed, toch? Hoe werkt zoiets?

quote:
Ipv allebei thuis zijn 7/24
Het mag duidelijk zijn dat noch ik nog iemand anders in dit topic, dat voor ogen heeft.

quote:
Vind ik vergezocht.
Wat ik vergezocht vind is denken dat die afstandelijkheid in alle relaties zo werken.

Dat is uitgesloten.
pi_217816053
Ik vind het een teken aan de wand dat je in de agenda moet zetten haar te appen, als ik een relatie hebdan app ik haar spontaan omdat ik aan haar denk en om haar geef, als ik het in de agenda moet zetten ziet het eruit als een afspraak bij de huisarts of tandarts en daar word ik nooit zo vrolijk van
Zij geeft meer om jou dan jij om haar dat begint ze al te voelen omdat ze stiller wordt, je kan het nog keren door haar meer aandacht te geven want ik vind haar niet te veel vragen, de andere optie is dat je een vrouw kwijt raakt die lief voor je is, het is geen eenrichtingsverkeer in een relatie
pi_217816549
Ik heb zeker weten geen autisme en het huwelijk tussen mijn ouders was en is gewoon goed.
Een kinderwens hebben we allebei niet dus dat is ook het probleem niet.
Ik denk zeker wel aan haar overdag maar ik ben geen apper en dan vergeet ik gewoon haar te appen. Dan zou ik echt een herinnering in mijn agenda moeten zetten.

Ik heb haar al meerdere keren gezegd dat wat zij vraagt, soms wat meer contact gedurende de avond (ze weet dat ik op m'n werk een drukke kantoorbaan geen tijd heb) dat ik dat niet kan leveren. Ze begrijpt dat nu en heeft zich erbij neergelegd maar ze lijkt onzeker daardoor te worden en vraagt dan weer regelmatig of ze een lieve vriendin is en of ze mij gelukkig maak. Ik kan dan geen volmondig ja zeggen want ik zie liefde niet in termen als elkaar gelukkig maken.
Ik zeg dan van ik ben blij als je er bent en hou van jou. Dat zou toch voldoende moeten zijn of ben ik nou zo moeilijk.
Ook wil ze graag blijven slapen, dat kan alleen pas als ik het tweepersoons bed in elkaar heb gezet, ik heb nu nog een één persoonsbed omdat ik hier nog maar twee jaar woon en het er nog niet van is gekomen die tweepersoons in elkaar te zetten.
Zij vindt het dan apart dat ik dat twee persoons bed nu vier maanden heb en het nog niet in elkaar staat. Maar ik heb het gewoon ontzettend druk en het weekend is voor leuke dingen.
Ik vind het moeilijk soms allemaal.
pi_217816597
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:38 schreef Patrick389 het volgende:
Ook wil ze graag blijven slapen, dat kan alleen pas als ik het tweepersoons bed in elkaar heb gezet, ik heb nu nog een één persoonsbed omdat ik hier nog maar twee jaar woon en het er nog niet van is gekomen die tweepersoons in elkaar te zetten.
Zij vindt het dan apart dat ik dat twee persoons bed nu vier maanden heb en het nog niet in elkaar staat. Maar ik heb het gewoon ontzettend druk en het weekend is voor leuke dingen.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Zo'n bed schroef je binnen een uurtje in elkaar, zo moeilijk is het allemaal niet.
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 11:43:41 #59
197773 crew  maily
pi_217816599
quote:
Ik heb zeker weten geen autisme en het huwelijk tussen mijn ouders was en is gewoon goed.
Ik denk zeker wel aan haar overdag maar ik ben geen apper en dan vergeet ik gewoon haar te appen. Dan zou ik echt een herinnering in mijn agenda moeten zetten.

Ik heb haar al meerdere keren gezegd dat wat zij vraagt, soms wat meer contact gedurende de avond (ze weet dat ik op m'n werk een drukke kantoorbaan geen tijd heb) dat ik dat niet kan leveren. Ze begrijpt dat nu en heeft zich erbij neergelegd maar ze lijkt onzeker daardoor te worden en vraagt dan weer regelmatig of ze een lieve vriendin is en of ze mij gelukkig maak. Ik kan dan geen volmondig ja zeggen want ik zie liefde niet in termen als elkaar gelukkig maken.
Ik zeg dan van ik ben blij als je er bent en hou van jou. Dat zou toch voldoende moeten zijn of ben ik nou zo moeilijk.
Zij vindt het dan apart dat ik dat twee persoons bed nu vier maanden heb en het nog niet in elkaar staat.
Maar ik heb het gewoon ontzettend druk en het weekend is voor leuke dingen.
Samen kun je ook dat bed in elkaar zetten. In het weekend. Is leuk. Tip: doe dat op vrijdagavond, kunnen jullie er een heel weekend van profiteren. :!
pi_217816604
quote:

Mij lijkt het een leuk idee om samen dat bed in elkaar te zetten
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 11:44:41 #61
5428 crew  miss_sly
pi_217816610
Dat tweepersoonsbed kunnen jullie natuurlijk ook gewoon samen in het weekend in elkaar zetten. K moet zeggen dat ik het ook vreemd vind dat je dat al vier maanden hebt en het nog niet in elkaar zit. Dat bij haar de twijfel groeit of je haar wel echt waardeert en de relatie ziet zitten.

Een bed in elkaar zetten om samen r Eline slapen…hoe moeilijk kan het zijn?
pi_217816615
3 op een rij met hetzelfde idee _O-
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 11:48:13 #63
5428 crew  miss_sly
pi_217816628
Maar slapen jullie nu nooit samen @Patrick389
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 11:49:06 #64
5428 crew  miss_sly
pi_217816647
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:45 schreef Cupfighter het volgende:
3 op een rij met hetzelfde idee _O-
Het is toch ook het meest logische? Dat had ik werkelijk het eerste weekend al gedaan om daarna het bed goed uit te testen de rest van het weekend >:)
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 11:54:55 #65
197773 crew  maily
pi_217816709
Gaat op een smoesjestopic lijken.
pi_217816727
Nee we slapen nu nooit samen inderdaad. Nog een vraagje, voor de mannen dan. Ik heb het idee dat de twee a drie dagen voordat ze ongesteld moet worden ze erg last heeft van haar hormonen. Zegt ze zelf ook. Ze wordt dan snel emotioneel (huilen) en is heel soms wat kortaf of zelfs een beetje chagrijnig. Meestal wil ze continu kroelen (wil ze normaal gesproken ook maar die paar dagen echt non stop). Hebben meer vrouwen dit?
  zondag 1 juni 2025 @ 11:58:28 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217816733
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:57 schreef Patrick389 het volgende:
Nee we slapen nu nooit samen inderdaad. Nog een vraagje, voor de mannen dan. Ik heb het idee dat de twee a drie dagen voordat ze ongesteld moet worden ze erg last heeft van haar hormonen. Zegt ze zelf ook. Ze wordt dan snel emotioneel (huilen) en is heel soms wat kortaf of zelfs een beetje chagrijnig. Meestal wil ze continu kroelen (wil ze normaal gesproken ook maar die paar dagen echt non stop). Hebben meer vrouwen dit?
Waarom vraag je dat in vredesnaam aan de mannen hier?!
En waarom wéét je dat niet eens? Je bent 38..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 1 juni 2025 @ 11:58:43 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217816737
Dat bed. _O-
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:59:44 #69
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217816743
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:57 schreef Patrick389 het volgende:
Nooit eerder een vriendin gehad?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217816751
Ik vraag het aan de mannen omdat ik wel wil weten hoe zij met een vriendin omgaan die ongesteld is of moet worden en wat anders in haar vel zit dan normaal. Om tips te krijgen zeg maar.
pi_217816755
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waar om vraag je dat in vredesnaam aan de mannen hier?!
En waarom wéét je dat niet eens? Je bent 38..
Misschien is dit pas z'n eerste vriendin en is hij nog een beetje bleu op dit gebied?
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 12:01:54 #72
197773 crew  maily
pi_217816760
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:01 schreef Patrick389 het volgende:
Ik vraag het aan de mannen omdat ik wel wil weten hoe zij met een vriendin omgaan die ongesteld is of moet worden en wat anders in haar vel zit dan normaal. Om tips te krijgen zeg maar.
Dus dit is je eerste vriendin.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:02:25 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217816767
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:01 schreef Patrick389 het volgende:
Maar dat vraag je niet. Je vraagt of meer vrouwen dat hebben ;)
  zondag 1 juni 2025 @ 12:03:25 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217816775
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:01 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Misschien is dit pas z'n eerste vriendin en is hij nog een beetje bleu op dit gebied?
Dan nog weet je dat toch inmiddels gewoon op die leeftijd? Als was het maar door de grappen erover..
pi_217816812
Vorige vriendinnen hadden er geen last van en daar merkte je niets aan hun gedrag. Ik word soms gek van altijd maar die vragen of ik haar lief vindt en of ze een lieve vriendin is enz. Het enige wat ik heb gevraagd is of ze mij eraan wil herinneren dat ik op mijn (zeer drukke) werk vraag wanneer ik vrij kan krijgen komende zomer. Ik denk daar gewoon niet aan als ik op mijn werk ben omdat het zo druk is. Dat vindt ze dan weer gek dat ik daar uit mezelf niet aan denk om vrij te regelen en vervolgens komen weer tig keer die vragen of ik ook zin heb om op vakantie te gaan en of we nog wel gaan. Ze is ontzettend gevoelig.
pi_217816822
Beetje meer steun aan TS en wat minder aanvallend allemaal, mag best.
Vakman pur sang
pi_217816825
Vrouwen mogen natuurlijk ook reageren of ze ander gedrag vertonen voor of tijdens hun menstruatie.
  roze zondag 1 juni 2025 @ 12:07:52 #78
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217816830
quote:
Ik heb er zo mijn twijfels over of je echt zo gek bent op je vriendin.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:08:38 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217816844
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:06 schreef Patrick389 het volgende:
Vorige vriendinnen hadden er geen last van en daar merkte je niets aan hun gedrag. Ik word soms gek van altijd maar die vragen of ik haar lief vindt en of ze een lieve vriendin is enz. Het enige wat ik heb gevraagd is of ze mij eraan wil herinneren dat ik op mijn (zeer drukke) werk vraag wanneer ik vrij kan krijgen komende zomer. Ik denk daar gewoon niet aan als ik op mijn werk ben omdat het zo druk is. Dat vindt ze dan weer gek dat ik daar uit mezelf niet aan denk om vrij te regelen en vervolgens komen weer tig keer die vragen of ik ook zin heb om op vakantie te gaan en of we nog wel gaan. Ze is ontzettend gevoelig.
Ehhm, nee..
Ik zou het meer bij jezelf zoeken dan bij haar (heb het hele topic gelezen).
#team vriendin

PS Dat je nog nooit een vriendin met PMS gehad hebt klinkt me nogal onwaarschijnlijk in de oren
pi_217816857
Mijn ervaring met vriendinnen die ongesteld waren is dat ze dan inderdaad meer behoefte hebben aan knuffelen en dat ze wat meer stuiteren in hun emoties maar dat is toch algemeen bekend
Ik probeerde me altijd in die dagen wat meer aan te passen aan haar, ze kunnen er tenslotte ook niets aan doen en het is voor hun al lastig genoeg
  zondag 1 juni 2025 @ 12:09:35 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217816859
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 03:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wat voel je voor haar?
Poging twee.
pi_217816867
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:44 schreef miss_sly het volgende:
Dat tweepersoonsbed kunnen jullie natuurlijk ook gewoon samen in het weekend in elkaar zetten. K moet zeggen dat ik het ook vreemd vind dat je dat al vier maanden hebt en het nog niet in elkaar zit. Dat bij haar de twijfel groeit of je haar wel echt waardeert en de relatie ziet zitten.

Sorry, kan het niet laten, een klassieker:
Bekijk deze YouTube-video
  zondag 1 juni 2025 @ 12:10:31 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217816871
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:07 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik heb er zo mijn twijfels over of je echt zo gek bent op je vriendin.
Ja, dát. Hij lijkt totaal geen liefde voor haar te voelen.
  roze zondag 1 juni 2025 @ 12:11:25 #84
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217816882
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:09 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Poging twee.
Denk weinig. :')
pi_217816887
quote:
Het is juni als je nu nog vrij moet regelen voor komende zomer grijp je er waarschijnlijk naast, ik snap je vriendin wel een beetje
  zondag 1 juni 2025 @ 12:12:08 #86
438527 MissButterflyy
pi_217816897
quote:
Lijkt een beetje of jullie in de bindingsangst/ verlatingsangst schieten.
Hoe meer jij je werk induikt, hoe meer aandacht ze gaat vragen.
Helpt een goed gesprek niet, waarin je aangeeft dat als je wat minder laat horen ze niet meteen bang hoeft te zijn dat je haar niet leuk genoeg vindt? En jij mag ook wat water bij de wijn doen en wat vaker iets laten horen via de app. Maar let op, niet zodanig je aanpassen naar haar want vaak is ook dat niet genoeg. En als dat zo is, zou ik me bedenken of je genoeg bij elkaar past.

Ze komt op mij erg onzeker over.
pi_217816920
Ik wil me best aanpassen en lief zijn voor haar die dagen (ben ik altijd al) maar ik ga niet steeds 100 keer vragen beantwoorden over of ze nog lief is enz en dat zeg ik ook tegen haar. En nu zodra ze over de vakantie begint maak ik een figuurlijk gebaar dat mijn mond op slot zit en gooi ik de sleutel weg. Sindsdien heeft ze het er niet meer over gehad. Ik ben echt lief voor haar en doe alles voor haar maar ze kan heel intens zijn. Ze heeft een paar maanden terug weleens gezegd dat ze zo op haar tenen loopt omdat ik nog niet 100 procent zeker ervan ben dan we voor altijd samen blijven. Daar komt haar gedrag voornamelijk vandaan zeg maar.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:14:37 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217816933
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lijkt een beetje of jullie in de bindingsangst/ verlatingsangst schieten.
Hoe meer jij je werk induikt, hoe meer aandacht ze gaat vragen.
Helpt een goed gesprek niet, waarin je aangeeft dat als je wat minder laat horen ze niet meteen bang hoeft te zijn dat je haar niet leuk genoeg vindt? En jij mag ook wat water bij de wijn doen en wat vaker iets laten horen via de app. Maar let op, niet zodanig je aanpassen naar haar want vaak is ook dat niet genoeg. En als dat zo is, zou ik me bedenken of je genoeg bij elkaar past.

Ze komt op mij erg onzeker over.

Daar geeft hij haar dan ook ontzettend veel aanleiding toe. Ze staat nérgens op zijn prioriteitenlijstje. Zelfs een bed in elkaar zetten (desnoods sámen) zodat ze samen kunnen slapen is al te veel moeite..
pi_217816939
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:13 schreef Patrick389 het volgende:
Ik wil me best aanpassen en lief zijn voor haar die dagen
Ik mis de intrinsieke motivatie. Zonder dat ga je dit niet volhouden de komende 30/40 jaar.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:15:38 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217816950
quote:
Ik wil me best aanpassen en lief zijn voor haar die dagen (ben ik altijd al) maar ik ga niet steeds 100 keer vragen beantwoorden over of ze nog lief is enz en dat zeg ik ook tegen haar. En nu zodra ze over de vakantie begint maak ik een figuurlijk gebaar dat mijn mond op slot zit en gooi ik de sleutel weg. Sindsdien heeft ze het er niet meer over gehad. Ik ben echt lief voor haar en doe alles voor haar maar ze kan heel intens zijn. Ze heeft een paar maanden terug weleens gezegd dat ze zo op haar tenen loopt omdat ik nog niet 100 procent zeker ervan ben dan we voor altijd samen blijven. Daar komt haar gedrag voornamelijk vandaan zeg maar.
Je ziet écht niet dat JIJ dat gedrag zelf veroorzaakt?
pi_217816957
quote:
Jij klinkt zo vermoeiend. Hoe fucking moelijk is het om water bij de wijn te doen? Als je een tweepersoonsbed niet eens kan opzetten om samen te slapen, dan ben je echt de grootste vermijder everrrrr.
  roze zondag 1 juni 2025 @ 12:16:35 #92
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217816971
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daar geeft hij haar dan ook ontzettend veel aanleiding toe. Ze staat nérgens opzijn prioriteitenlijstje. Zelfs een bed inlekaar zetten (desnoods sámen) zodat ze samen kunnen slapen is al te veel moeite..
Persoonlijk zou ik er ook wel een beetje onzeker van worden in een relatie als iemand in de dagen dat we elkaar niet zien alleen even een goedemorgen of slaap lekker wil sturen en verder helemaal niet wil praten met mij. :@
pi_217816973
Boca raton ik hou van haar en ben graag samen. Ik kan dat alleen niet zo vaal als zij zou willen en dat begrijpt ze ook.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:17:22 #94
438527 MissButterflyy
pi_217816990
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daar geeft hij haar dan ook ontzettend veel aanleiding toe. Ze staat nérgens op zijn prioriteitenlijstje. Zelfs een bed in elkaar zetten (desnoods sámen) zodat ze samen kunnen slapen is al te veel moeite..
Tsja, ik weet het niet.
Ik zou van uitspraken als: ‘zeg dat je voor altijd bij me blijft en we voor altijd samen zijn’ ook de kriebels krijgen.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:19:07 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217817034
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:16 schreef Ama het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik er ook wel een beetje onzeker van worden in een relatie als iemand in de dagen dat we elkaar niet zien alleen even een goedemorgen of slaap lekker wil sturen en verder niet wil praten. :@
En ze gaan deze zomer samen op vakantie is het plan. Maar daar mag niet over gesproken worden en daar mogen géén plannen voor worden gemaakt (het is al juni nota bene. Geen januari ofzo!). Er aan denken om vrij te vragen lukt hem al niet eens.

Maar het probleem ligt echt bij háár hoor |:(
  roze zondag 1 juni 2025 @ 12:20:17 #96
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217817057
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En ze gaan deze zomer samen op vakantie is het plan. Maar daar mag niet over gesproken worden en daar mogen géén plannen voor worden gemaakt (het is al juni nota bene. Geen januari ofzo!). Er aan denken om vrij te vragen lukt hem al niet eens.

Maar het probleem ligt echt bij háár hoor |:(
Ik begrijp haar wel ja.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:20:25 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217817058
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Tsja, ik weet het niet.
Ik zou van uitspraken als: ‘zeg dat je voor altijd bij me blijft en we voor altijd samen zijn’ ook de kriebels krijgen.
Dat heeft hij zelf veroorzaakt. Omdat ze nérgens op zijn prioriteitenlijstje staat maakt hij haar enorm onzeker. Dus gaat ze bevestiging vragen.

Dat is niet handig maar wél ontzettend menselijk..

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 01-06-2025 12:28:07 ]
  zondag 1 juni 2025 @ 12:22:02 #98
438527 MissButterflyy
pi_217817084
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat heeft hij zelf veroorzaakt. Omdat ze nérgens op haar prioriteitenlijstje staat maakt hij haar enorm onzeker. Dus gaat ze bevestiging vragen.

Dat is niet handig maar wél ontzettend menselijk..
Zoals gezegd lijken de in de typische bindings/ verlatingsangst te schieten.
pi_217817107
Er mag wel over gesproken worden natuurlijk over de vakantie maar niet de hele tijd en ook niet steeds vragen of ik er ook zin in heb enz. Ze zegt dat dat haar enthousiasme is en dat begrijp ik ook wel maar ik weet dat het ook onzekerheid bij haar is of ik ook wel wil omdat ik er tot nu toe niet aan denk om vrij te vragen. Zij moet me dan appen als ik op m'n werk ben daarover maar dat doet ze niet omdat ik weleens heb gezegd dat als zij me apt overdag dat ik dan helemaal uit m'n werk moet stappen met m'n hoofd om haar te antwoorden. Het is gewoon nooit goed genoeg wat ik allemaal doe voor haar.
pi_217817136
Dat je elkaar niet elke dag wil zien, en soms graag alleen bent, is niks mis mee. Probleem is alleen dat zij dat wel wil. Jullie matchen gewoon niet op dat front. Je kunt een middenweg zoeken die voor beide werkt, of je kapt ermee. (Of laat het zo doorgaan, met een hoop frustraties en een onvermijdelijke breuk)

Ze komt redelijk onzeker over, maar aan de andere kant wordt dat getriggerd door jouw gebrek aan betrokkenheid en expressie.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:26:07 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217817148
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:24 schreef Patrick389 het volgende:
Er mag wel over gesproken worden natuurlijk over de vakantie maar niet de hele tijd en ook niet steeds vragen of ik er ook zin in heb enz. Ze zegt dat dat haar enthousiasme is en dat begrijp ik ook wel maar ik weet dat het ook onzekerheid bij haar is of ik ook wel wil omdat ik er tot nu toe niet aan denk om vrij te vragen. Zij moet me dan appen als ik op m'n werk ben daarover maar dat doet ze niet omdat ik weleens heb gezegd dat als zij me apt overdag dat ik dan helemaal uit m'n werk moet stappen met m'n hoofd om haar te antwoorden. Het is gewoon nooit goed genoeg wat ik allemaal doe voor haar.
Héél raar inderdaad, dat ze het dan niet (meer) doet |:(
  roze zondag 1 juni 2025 @ 12:26:57 #102
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217817175
quote:
Gek he dat ze het dan niet vraagt?
pi_217817204
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:07 schreef Patrick389 het volgende:
Vrouwen mogen natuurlijk ook reageren of ze ander gedrag vertonen voor of tijdens hun menstruatie.
Ik niet (gelukkig), maar iedere vrouw is hierin anders. Leer de hormonale gebruiksaanwijzing van jouw vriendin hierin kennen. Het kan echt wel zo zijn dat zij wel prikkelbaar is rond die periode. En ook dát is normaal.
Somebody that I used to know
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 12:29:10 #104
197773 crew  maily
pi_217817225
quote:
Dat ze jou daarover op je werk appt lijkt me onnodig.
Dat kan ook 's avonds.
En dan hoef jij haar niet te appen. :!
pi_217817229
quote:
Je krijgt nu allemaal boze vrouwen over je heen die niet kunnen hebben dat je bent zoals je bent.
Dat hoort er nu eenmaal bij.
Vakman pur sang
pi_217817249
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dan nog weet je dat toch inmiddels gewoon op die leeftijd? Als was het maar door de grappen erover..
Je bent nooit te oud om te vragen en om te leren. Op welke leeftijd hoor je dit wel te weten? Wees blij dat hij het vraagt. Dan leert hij het tenminste nog op 38-jarige leeftijd, in plaats van dat hij het op 46-jarige leeftijd weer moet vragen omdat hij op 25-jarige, 30-jarige en 38-jarige leeftijd een antwoord kreeg met: 'hoe oud ben je? Dat weet je toch wel?'
pi_217817283
Voor TS.

Het is tijd om keuzes te maken jongen.
Of je maakt het uit. Of je boekt die vakantie, neemt vrij, zet het bed in elkaar en stopt met janken.
Vakman pur sang
pi_217817323
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor TS.

Het is tijd om keuzes te maken jongen.
Of je maakt het uit. Of je boekt die vakantie, neemt vrij, zet het bed in elkaar en stopt met janken.
Simpel maar wel juist, dit wat je nu doet werkt niet
pi_217817359
quote:
Zij moet me dan appen als ik op m'n werk ben daarover maar dat doet ze niet omdat ik weleens heb gezegd dat als zij me apt overdag dat ik dan helemaal uit m'n werk moet stappen met m'n hoofd om haar te antwoorden. Het is gewoon nooit goed genoeg wat ik allemaal doe voor haar.
Helemaal 'met je hoofd uit je werk moeten stappen' om een appje te beantwoorden?
pi_217817363
Maily ze moet me wel op mn werk appen want als ze het in de avond doet vergeet ik het de volgende dag op m'n werk te vragen. Ik heb gewoon een heel druk leven en wil en kan haar ook niet elke dag zien of meer appen of bellen want ik heb m'n rust nodig.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 12:39:34 #111
5428 crew  miss_sly
pi_217817372
Je hebt duidelijk niet zo into haar als zij into jou. Dat geeft niet, gevoelens kun je niet dwingen, maar dan moet je er eigenlijk ontzettend eerlijk over zijn en het eventueel uitmaken.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:39:48 #112
438527 MissButterflyy
pi_217817376
quote:
11s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:38 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Helemaal 'met je hoofd uit je werk moeten stappen' om een appje te beantwoorden?
Ik zou het appje dus pas beantwoorden als het werk klaar is.
Doen zoveel mensen.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:40:48 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217817393
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:38 schreef Patrick389 het volgende:
Maily ze moet me wel op mn werk appen want als ze het in de avond doet vergeet ik het de volgende dag op m'n werk te vragen. Ik heb gewoon een heel druk leven en wil en kan haar ook niet elke dag zien of meer appen of bellen want ik heb m'n rust nodig.
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Héél raar inderdaad, dat ze het dan niet (meer) doet |:(
Ze mag je NOOIT op je werk appen, maar nu het jou ineens goed uitkomt MOET ze je op je werk appen?!

Je zet het maar gewoon zelf in je agenda ter herinnering..
  zondag 1 juni 2025 @ 12:44:20 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217817464
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Doen zoveel mensen.
Ja, maar ze MAG hem helemaal niet appen onder werktijd. Dat trekt hij niet, kennelijk lukt dat appje negeren tot ná werktijd hem ook niet.

Tenzij het hem ineens uitkomt natuurlijk, dan MOET ze hem ineens appen onder werktijd..
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 12:46:02 #115
197773 crew  maily
pi_217817495
quote:
O dat appen ging over de vakantie, oké.

Maar hier geef je eigenlijk zelf al je antwoord ...

Zij heeft meer aandacht/tijd nodig dan jij haar kunt/wil geven ....
  zondag 1 juni 2025 @ 12:46:17 #116
438527 MissButterflyy
pi_217817503
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, maar ze MAG hem helemaal niet appen onder werktijd. Dat trekt hij niet, kennelijk lukt dat appje negeren tot ná werktijd hem ook niet.

Tenzij het hem ineens uitkomt natuurlijk, dan MOET ze hem ineens appen onder werktijd..
Rustaaaaaaagh
pi_217817517
quote:
Dit zegt toch genoeg

Keihard wegrennen, dat zou ik doen als ik die meid wss
pi_217817522
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Doen zoveel mensen.
Dat is een inderdaad een optie. Aan de andere kant, op mijn werk word ik de godganse dag tussendoor bestookt met appjes, Teams-berichten, e-mails, telefoontjes en weet ik niet wat. Dus een even appje beantwoorden van m'n partner kan daar dan ook nog wel bij...
  zondag 1 juni 2025 @ 12:47:09 #119
438527 MissButterflyy
pi_217817527
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:46 schreef maily het volgende:

[..]
O dat appen ging over de vakantie, oké.

Maar hier geef je eigenlijk zelf al je antwoord ...

Zij heeft meer aandacht/tijd nodig dan jij haar kunt/wil geven ....
Dat. Je zult beide water bij de wijn moeten doen.
Lukt dat niet, kun je beter afscheid nemen van elkaar.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:48:31 #120
438527 MissButterflyy
pi_217817540
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:47 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Dat is een inderdaad een optie. Aan de andere kant, op mijn werk word ik de godganse dag tussendoor bestookt met appjes, Teams-berichten, e-mails, telefoontjes en weet ik niet wat. Dus een even appje beantwoorden van m'n partner kan daar dan ook nog wel bij...
Ik heb geen idee wat voor werk hij doet.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:48:37 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217817541
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Rustaaaaaaagh
:')
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 12:49:12 #122
197773 crew  maily
pi_217817555
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat voor werk hij doet.
Ik zou bijna denken straaljagerpiloot ....
  zondag 1 juni 2025 @ 12:50:49 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217817592
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat. Je zult beide water bij de wijn moeten doen.
Lukt dat niet, kun je beter afscheid nemen van elkaar.
Ik persoonlijk vind helemaal niet dat zij veel aandacht nodig heeft. Ik vind dat hij haar zo weinig aandacht geeft en zo laag op zijn prioriteitenlijstje zet dat er amper sprake is van een relatie (vanuit zijn kant i.i.g.).
  zondag 1 juni 2025 @ 12:52:34 #124
438527 MissButterflyy
pi_217817611
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik persoonlijk vind helemaal niet dat zij veel aandacht nodig heeft. Ik vind dat hij haar zo weinig aandacht geeft en zo laag op zijn prioriteitenlijstje zet dat er amper sprake is van een relatie (vanuit zijn kant i.i.g.).
Dan had ie geen topic over haar geopend.
Dan zou hij zich er niks over afvragen.
pi_217817628
Ik heb een zeer drukke kantoorbaan. Wel gewoon met pauzes uiteraard maar dan wil ik gewoon wat wandelen en niet weer met mijn telefoon bezig moeten zijn. Zij doet naar haar idee water bij de wijn om er genoegen mee te nemen dat we elkaar "alleen" op de donderdagavond en in het weekend zien. Dat vind ze nu ook prima zegt ze alleen haar idee van mijn portie water bij de wijn doen is dat er dan iets meer contact is dan alleen s'avonds laat een slaap lekker apje.
Maar dat meer contact is nu juist het probleem dat lukt me niet en geeft me ontzettend veel druk omdat ik al zoveel andere bezigheden heb.
pi_217817629
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:39 schreef miss_sly het volgende:
Je hebt duidelijk niet zo into haar als zij into jou.
Vind ik nogal een voorbarige conclusie. Ze hebben gewoon beide andere behoeften en manieren van communiceren.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:53:37 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217817633
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan had ie geen topic over haar geopend.
Dan zou hij zich er niks over afvragen.
Heb je de TT gezien? Hij wil horen dat zij teveel aandacht vraagt.
pi_217817635
quote:
Even spiegelen hoor. Is er iets dat jíj ontzettend leuk vindt en graag zou willen doen met je vriendin? Bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd kijken? Of een famlie-gebeuren. Is er iets waar jij je op verheugt? Waar zij met jou naartoe gaat? Bedenk dat eerst even.

Daarna: hoe zou jij het vinden als zij lauw reageert? Vergeet vrij te vragen? Als jullie het erover hebben, zij niet heel enthousiast overkomt. Hoe zou dat op jou overkomen?

En begrijp je dan hoe jouw reactie voor haar is?
pi_217817648
quote:
Waar heb je het zo ontzettend druk mee dan, en wat voor soort werk doe je?

Edit: ik moet vaker refreshen :+

quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:53 schreef Patrick389 het volgende:
Ik heb een zeer drukke kantoorbaan. Wel gewoon met pauzes uiteraard maar dan wil ik gewoon wat wandelen en niet weer met mijn telefoon bezig moeten zijn.
Klinkt als een slap excuus. Een appje beantwoorden kost je een minuutje tijd, dan heb je nog zat telefoonloze pauze over...
  zondag 1 juni 2025 @ 12:56:03 #130
13309 nostra
ask why
pi_217817673
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:44 schreef miss_sly het volgende:

Wel een beetje lullig om daar dan samen met Eline in te gaan slapen.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 13:03:50 #131
236264 crew  capricia
pi_217817768
Getrouwd met je werk, zo klinkt het.

En een heleboel uitvluchten en uitstelgedrag.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217817771
@Patrick389 Er is niets mis met jou, er is niets mis met haar. Jullie zijn beiden oké, maar gewoon anders hierin denk ik.

Dan blijft er naar mijn mening maar 1 ding over, en dat is er even voor gaan zitten en erover praten met elkaar. Tussen de verschillen zul je dan vast en zeker ook een hoop aanknopingspunten vinden waarbij je tot een wederzijds begrip en vertrouwen komt.

Zolang die er genoeg zijn kun je samen vooruit. Als je merkt dat die er te weinig zijn, kun je je afvragen of je naar de lange termijn gekeken wel echt bij elkaar past. En niet omdat jij niet goed in elkaar zit, of juist zij niet, maar simpelweg omdat er in de basis verschillen zijn in persoonlijkheid die je niet kunt of niet wilt overbruggen. Dat zou jammer en verdrietig zijn, maar soms is het niet anders.

Het begint dus met praten. Niet aan de telefoon, via een appje of terloops tijdens het koken, maar gewoon even de tijd voor nemen. Tijdens een wandeling, avondje op de bank, wat dan ook. Zonder de tijd te nemen over elkaar te leren en elkaar te begrijpen is m.i. elke relatie op termijn gedoemd te mislukken.

“Een goed huwelijk is hard werken.”, is niet zonder goede reden een cliché. En dat is bij een relatie zonder huwelijk niet anders.

Succes in elk geval ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door 2172619626795 op 01-06-2025 13:42:47 ]
pi_217817824
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je krijgt nu allemaal boze vrouwen over je heen die niet kunnen hebben dat je bent zoals je bent.
Dat hoort er nu eenmaal bij.
Wat een domme kortzichtige opmerking :') Het zal cynisch bedoeld zijn, maar hier schiet niemand wat mee op joh.

En dat zeg ik als man. En ja ik ben zelf ook lomp, simpel en kortzichtig van aard, maar ook mij lukt het om een constructieve bijdrage te leveren als ik daar mijn best voor doe.
  zondag 1 juni 2025 @ 13:10:33 #134
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217817846
r&p is altijd wat meer vocaal in de vrouwenmeningen omdat die vaker issues hebben en dus vaker hier te vinden zijn

de echte vraag moet zijn of zij te veel aandacht nodig heeft voor jou, hoe dat bij anderen zit doet er niet toe
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217817850
quote:
Hoihoi,

Ik heb sinds een jaar een vriendin en we zijn best happy samen. We zien elkaar op donderdagavond, vrijdagavond en op zaterdag en zondag in de middag en avond. Op maandag tot en met woensdag is voor mij alleen een slaap lekker apje prima. Mijn vriendin zou graag die dagen een keer bellen of eerder op de avond wat appen omdat we elkaar dan bijna vier dagen niet zien. Ze heeft graag wat meer contact dan.
Ik heb die behoefte niet en ik zou het echt in mijn agenda moeten zetten dan om haar te appen of bellen die dagen. Ik ben gewoon vaak druk.

Hoe vaak hebben jullie contact met je partner? Ook zou ze graag van mij dingen willen horen als dat ik voor altijd samen met haar wil blijven, en dat het tussen ons voor altijd is. Ik zeg dat nu nooit tegen haar omdat ik dat na een jaar gewoon nog niet weet. Ze accepteert het allemaal wel hoor. Ze vraagt ook niet meer om extra apjes of dat ik woorden gebruik als altijd. Maar ze begint stiller te worden de laatste tijd. Ben ik dan toch niet goed bezig?
Ze is echt ontzettend goed en intens lief voor me, absoluut en ze heeft alles voor me over.
Maar ze is soms zo to much voor me. We gaan waarschijnlijk op vakantie van de zomer en ze wil het er steeds over hebben en vraagt dan meerdere keren per dag aan me of ik er ook nog zin in heb. Ze is al jaren niet meer op vakantie geweest maar ik wil niet vijf keer op een dag hoeven zeggen dat ik er zin in heb. Is dat raar van mij?
Als ik met een vrouw ben en haar een aantal dagen niet zie, dan app ik over het algemeen de hele dag door met haar ... waar we nu zijn, wat we doen, wat we eten ... en doorgaans ook minimaal 1 keer per dag videobellen, tenzij het echt niet kan omdat we aan het reizen zijn of geen internet hebben. Ik heb meerdere langeafstandsrelaties gehad en daarbij ging dit zonder uitzondering zo. Ik ben zelf trouwens over het algemeen iemand met een lage contactbehoefte. Buiten mijn partner zie ik heel weinig mensen.

Ik heb wel vaker gehoord van dames in mijn omgeving dat ze een partner hadden die weinig appte of niet van appen hield en dat er dan weinig contact was tussen de fysieke contactmomenten door. Dat liep eigenlijk nooit goed af.

Als een vrouw eenmaal onzeker wordt, dan is dat haast niet meer te stoppen. Je moet haar zekerheid bieden. Dat doe je door haar te vertellen dat het tussen jullie voor altijd is, ook al weet je dat nog helemaal niet zeker. Dat kun je namelijk helemaal niet zeker weten en het leven zit vol verrassingen. Je hoeft natuurlijk niet te liegen over je gevoelens, maar het gaat op de manier waarop je dat verwoordt. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je zoveel van haar houdt of dat ze zo lief is, dat je zou willen dat jullie nog heel veel jaren samen hebben ... of dat je nog hoopt dat jullie nog heel lang bij elkaar blijven.

Ik heb in een vorige relatie ook de fout gemaakt door dit te rationeel te benaderen en haar niet te zeggen dat ik voor altijd met haar wilde samenblijven, terwijl ze dit wel van me wilde horen. Ik zei altijd: tsja, dat weten we niet, we zien wel, ik hoop het, maar gevoel kan ook veranderen. Toen ben ik haar kwijtgeraakt aan iemand die haar wel die zekerheid bood.

Ik zal je een geheimpje verklappen: ook als je zegt dat je voor altijd met haar wilt samenblijven, kun je het later alsnog gewoon uitmaken. Er is geen wet of persoon die jou verbiedt om het dan alsnog uit te maken. Als je het gewoon tegen haar zegt en elke avond met haar appt, wordt zij minder onzeker, wordt de liefde sterker en heb je een leukere partner, bij wie je misschien echt nooit meer weg wilt ...
Mja
  FOK!fotograaf zondag 1 juni 2025 @ 13:12:28 #136
842 Zorro
Z
pi_217817857
Vroeger was niet alles beter. Maar wat heerlijk dat er toen alleen maar de optie bestond om wel of niet te bellen. Verder niks. _O_
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 1 juni 2025 @ 13:13:21 #137
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217817863
Best een claimerig gedrag van je vriendin.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 1 juni 2025 @ 13:13:22 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217817864
quote:
16s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:10 schreef FlippingCoin het volgende:
r&p is altijd wat meer vocaal in de vrouwenmeningen omdat die vaker issues hebben en dus vaker hier te vinden zijn

de echte vraag moet zijn of zij te veel aandacht nodig heeft voor jou, hoe dat bij anderen zit doet er niet toe
Vrouwen hebben doorgaans de betere reacties. ;)
pi_217817911
quote:
16s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:10 schreef FlippingCoin het volgende:
r&p is altijd wat meer vocaal in de vrouwenmeningen omdat die doorgaans makkelijker over emoties praten dan mannen.
Fixed that for you :)

En bekeken vanuit mijn referentiekader als man soms ook té gemakkelijk :D wil ik er respectvol aan toevoegen.
pi_217817977
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:53 schreef Patrick389 het volgende:
Ik heb een zeer drukke kantoorbaan.
Er bestaat geen enkele kantoorbaan die zo druk is dat je gedurende de dag geen tien seconden hebt om een appje te sturen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 13:40:12 #141
197773 crew  maily
pi_217817996
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Er bestaat geen enkele kantoorbaan die zo druk is dat je gedurende de dag geen tien seconden hebt om een appje te sturen.
Maar dan moet hij eerst uit zijn kantoorhoofd.
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 13:40:54 #142
197773 crew  maily
pi_217818001
#TT maar wat boeit of WIJ dat vinden?

JIJ vindt dat. Prima.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 13:41:05 #143
236264 crew  capricia
pi_217818003
quote:

[..]
Het is een kwestie van prioriteiten en de wil hebben. Maar in de twee jaar dat ie daar woont heeft hij nog geen weekend kunnen vinden om een tweepersoonsbed in elkaar te zetten.

Wees gewoon eerlijk, en zeg dat je het niet wil.
Al die uitvluchten steeds.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217818005
quote:

[..]
Deze man heeft gewoon niet zoveel zin in een relatie, vriendin en contact. Maar max een paar avondjes per week. Zonder slapen.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 13:42:12 #145
236264 crew  capricia
pi_217818008
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:41 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Deze man heeft gewoon niet zoveel zin in een relatie, vriendin en contact. Maar max een paar avondjes per week. Zonder slapen.
Dit dus.
En ook geen zin in vakantie en zulks met zijn vriendin.
Beter gewoon duidelijk over zijn, TS.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217818021
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:01 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Ik was 16 jaar oud toen ik mijn vriendin ontmoette, maar ik praatte gewoon met mijn vriendin over dat soort dingen?
pi_217818157
Ik zal mijn vraag anders formuleren. Iemand van de mannen hier ervaring hoe om te gaan met onzekere en needy vriendin? Die ook regelmatig vraagt of ze niks heeft fout gedaan? (Alleen omdat ik geen woorden gebruik als voor altijd samen en weinig app als we niet samen zijn).
  zondag 1 juni 2025 @ 13:58:17 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217818202
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:54 schreef Patrick389 het volgende:
Ik zal mijn vraag anders formuleren. Iemand van de mannen hier ervaring hoe om te gaan met onzekere en needy vriendin? Die ook regelmatig vraagt of ze niks heeft fout gedaan? (Alleen omdat ik geen woorden gebruik als voor altijd samen en weinig app als we niet samen zijn).
Wéér een vraag aan alléén de mannen.

En het is niet alleen om dat.
pi_217818211
quote:
Ik zal mijn vraag anders formuleren. Iemand van de mannen hier ervaring hoe om te gaan met een onzekere en needy vriendin die haar onzekerheden kent? Die ook regelmatig vraagt of ze niks heeft fout gedaan? (Alleen omdat ik geen woorden gebruik als voor altijd samen en weinig app als we niet samen zijn).
Op mijn beurt kan ik hierover zeggen dat die onzekerheid afneemt en uiteindelijk bijna helemaal weg gaat naar gelang van de tijd die je investeert in elkaar en in je relatie.

En dat begint met praten.
  zondag 1 juni 2025 @ 14:01:04 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217818255
quote:
Beetje late reactie, maar wat doe je dan precies allemaal voor haar? Want dat lees ik nergens in dit topic (of ik heb er oprecht overheen gelezen).
pi_217818332
quote:
Ik (m) heb vooral ervaring met gewoon fatsoenlijk communiceren met mijn vriendin. Als ik dat anders had aangepakt had ze misschien wel onzeker en needy kunnen worden, maar dat weet ik dus niet.
pi_217818363
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:58 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Op mijn beurt kan ik hierover zeggen dat die onzekerheid afneemt en uiteindelijk bijna helemaal weg gaat naar gelang van de tijd die je investeert in elkaar en in je relatie.

En dat begint met praten.
Dit.
Maar als er steeds 4 dagen geen contact is, betwijfel ik of dat nut heeft.
Zo is een doodnormale relatie namelijk niet.
En daar hoeft TS niet aan te voldoen, maar de partner lijkt er wel doodnormaal in te staan en dan wordt het een beetje naar.
Misschien wacht zij of dit verandert en het klinkt niet of het ooit een doorsnee relatie wordt met dagelijks contact.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 14:08:09 #153
441859 crew  Lenny77
pi_217818377
quote:
Eeeeuuuh wat?? Is zij een kind? Mond op slot en sleutel weggooien? Bah wat is dat een lelijk gebaar.
'ik vind haar stiller worden'
:')

Wat is de samenvatting tot nu toe?
-ze wil mij horen in de week, ik wil dat niet
-ze mag mij niet storen op het werk want ik ben te druk en geraak dan uit mijn hoofd, zelfs tijdens mijn pauze niet
-ze MOET mij iets sturen op het werk zodat ik niet vergeet vrij te vragen voor vakantie
(Whiplash gedrag)
- ik woon er nog maar pas 2 jaar en heb het bed nog maar 4 maanden dus het is normaal dat dit nog niet in elkaar staat en zij niet kan blijven slapen (en je dit dus hoogstwaarschijnlijk niet wil want anders stond het meteen in elkaar na aankoop)
-ik weet niet wat PMS is en wat een gedoe dat ze dan emotioneel is
-ik behandel haar als een kleuter

:N

En dan vragen: waarom is mijn vriendin onzeker en vraagt ze aandacht van mij?

Maar ok, ik sluit mij aan bij de mannen: jij bent zoals je bent en als dit voor jou voldoende is, dan mag dat helemaal. Als die extra moeite voor jou teveel is, dan moet je dit ook niet doen!
Maar communiceer dat dan ook. Zeg dat meer er niet inzit, dat je zo niet bent. Dat je haar wel leuk vindt maar zelf veel ruimte nodig hebt. En dan moet zij maar weten wat ze ermee doen.
Alleen zegt iets mij dat je dit niet gaat doen want dan gaat ze weg en DAT wil je nou ook weer niet want regelmatig seks enz en geen vrijgezel zijn. Dus nu paai je haar met wat kruimels in de hoop dat het genoeg is om haar toch aan jou te binden.

Ik begrijp überhaupt niet waarom je een vriendin wil hebben? Je lijkt het prima op jezelf te doen.
  zondag 1 juni 2025 @ 14:09:04 #154
438527 MissButterflyy
pi_217818392
quote:
Is dit de conclusie die je trekt uit alle tips en adviezen die je krijgt of ben je eigenlijk maar wat aan het trollen?
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 14:09:34 #155
197773 crew  maily
pi_217818399
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:07 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dit.
En daar hoeft TS niet aan te voldoen, maar de partner lijkt er wel doodnormaal in te staan en dan wordt het een beetje naar.
Misschien wacht zij of dit verandert
en het klinkt niet of het ooit een doorsnee relatie wordt met dagelijks contact.
Na een jaar ... denk het niet ...
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 14:10:32 #156
441859 crew  Lenny77
pi_217818409
quote:
Jij wil maar 1 ding horen: jouw vriendin is een zeur en ze is needy. Trap er niet in!
En dan ben jij blij *O*

En binnenkort is ze weg
En dan ben jij -O-
pi_217818410
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:43 schreef Stepperoller het volgende:
Ik was 16 jaar oud toen ik mijn vriendin ontmoette, maar ik praatte gewoon met mijn vriendin over dat soort dingen?
Ja, dat lijkt me niet meer dan normaal. Maar @TS opent blijkbaar liever een topic op FOK! dan erover te praten met z'n vriendin.
quote:
zodra ze over de vakantie begint maak ik een figuurlijk gebaar dat mijn mond op slot zit en gooi ik de sleutel weg. Sindsdien heeft ze het er niet meer over gehad.
pi_217818454
quote:
Ik wil me best aanpassen en lief zijn voor haar die dagen (ben ik altijd al) maar ik ga niet steeds 100 keer vragen beantwoorden over of ze nog lief is enz en dat zeg ik ook tegen haar. En nu zodra ze over de vakantie begint maak ik een figuurlijk gebaar dat mijn mond op slot zit en gooi ik de sleutel weg.
Hier had ik overheen gelezen. Mijn hemel zeg. :')

Je praat ook echt als wat ik altijd noem “een man die niks met vrouwen heeft”.

quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:44 schreef Alloch87 het volgende:

Zij verdient beter.
Ze verdient idd beter. Hopelijk ziet ze dat zelf ook in. ^O^
  zondag 1 juni 2025 @ 14:14:42 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217818457
Heb je eigenlijk al een matras voor dat bed?

En heb je een agenda voor je werk, zodat je daar een reminder in kunt zetten ivm je vakantie?
pi_217818464
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:07 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dit.
Helemaal mee eens. En ook op dat gebied zal op elk potje een deksel passen, maar ik denk dat TS met deze vrouw eerder de deksel op de neus krijgt :+

En als mijn vriendin 4 dagen het contact vermijdt zou ik (als man) ook onzeker worden en vragen of ik iets verkeerd heb gedaan. Daar is niets raars aan.
pi_217818475
quote:
Je moet haar dus wel zeggen dat je altijd samen wilt blijven met haar, of in elk geval dat je je voelt alsof je voor altijd samen met haar wilt blijven. En je zult haar ook meer moeten appen.

Je zult haar m.a.w. tegemoet moeten komen, ook als jij daar eigenlijk niet veel zin in hebt.
Mja
pi_217818514
Als je weigert een fatsoenlijk gesprek te blijven voeren wel ja. Zo lang er duidelijk commitment is zal het zeer waarschijnlijk geen punt zijn als je je niet prettig voelt om zulke dingen te zeggen.
pi_217818548
Jouw vriendin is niet onzeker en needy. Jouw gedrag triggert haar en ipv dat zij voor haarzelf kiest kiest ze voor de potentie die ze wil zien.

Je klinkt alsof je een DL bent, een stiekeme dick lover, want geen enkel man die echt verliefd is praat zo walgelijk over zijn of haar partner.
pi_217818726
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:49 schreef maily het volgende:

[..]
Ik zou bijna denken straaljagerpiloot ....
Oh in dat geval ....

Protip voor @TS

pi_217818750
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:39 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lastig te zeggen voor een buitenstaander. We weten niet hoe claimerig ze is. Elke dag even contact, snap ik wel. Maar als dat betekent uren aan de telefoon moeten hangen, dan zou dat voor mij ook niet hoeven. En elk dag (bij wijze van) moeten bevestigen dat je zin hebt in de vakantie, idem dito.
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 14:54:44 #166
197773 crew  maily
pi_217818778
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lastig te zeggen voor een buitenstaander. We weten niet hoe claimerig ze is. Elke dag even contact, snap ik wel. Maar als dat betekent uren aan de telefoon moeten hangen, dan zou dat voor mij ook niet hoeven. En elk dag (bij wijze van) moeten bevestigen dat je zin hebt in de vakantie, idem dito.
Jammer dat zij niet ook een topic heeft geopend :lijstje:
pi_217818790
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:54 schreef maily het volgende:

[..]
Ja. Er is zo weinig van te zeggen.
  zondag 1 juni 2025 @ 15:11:20 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217819018
quote:
Dit moet wel een troll zijn.
Resistance is futile.
pi_217819066
Te weinig context om conclusies uit te kunnen trekken. In een beginnende relatie wil je veel met elkaar in contact zijn, dat zij moeite heeft met dagen geen contact is te begrijpen.
pi_217819083
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:54 schreef maily het volgende:

[..]
Mocht het allemaal echt waar zijn, dan heeft ze dat wel. Maar dan op een ander forum en ondertussen de openingspost verwijdert ;)

https://forum.viva.nl/rel(...)t_messages/511609/4#
pi_217819106
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:15 schreef Guts het volgende:
Te weinig context om conclusies uit te kunnen trekken. In een beginnende relatie wil je veel met elkaar in contact zijn, dat zij moeite heeft met dagen geen contact is te begrijpen.
Ze zijn een jaar samen. Dat is niet meer de prille beginfase.

En dit soort dingen:

quote:
Ook zou ze graag van mij dingen willen horen als dat ik voor altijd samen met haar wil blijven, en dat het tussen ons voor altijd is. Ik zeg dat nu nooit tegen haar omdat ik dat na een jaar gewoon nog niet weet.
Wat een onzin om daar over te gaan drammen. Heel begrijpelijk als TS dat niet zeker weet. En wat voor waarde heeft het om dat geforceerd iemand te laten zeggen? Gaat ze er een notarieel contract van maken? Boeteclausule eventueel? :')
pi_217819108
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:15 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Mocht het allemaal echt waar zijn, dan heeft ze dat wel. Maar dan op een ander forum en ondertussen de openingspost verwijdert ;)

:D

Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 15:19:43 #173
197773 crew  maily
pi_217819123
quote:

[..]

Jezus ... de OP is leeggehaald maar er staan nog stukjes van haar tekst bij de reacties.
  zondag 1 juni 2025 @ 15:20:17 #174
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217819132
quote:
Ik zou je grenzen blijven bewaken. Volgens mij ben je heel duidelijk geweest. Op het moment dat je meegaat in dat onzekere gedrag is het een gebed zonder einde. Ik had ook eens een vriendin dat constant ik hou van je wilde horen en constant alles wilde weten wat ik op mijn mobiel deed. Ik ging daarin mee, maar zij was degene die uiteindelijk niet loyaal was. Nooit meer.
Je bent een waardeloze agent.
pi_217819146
quote:

[..]

Die TS is 44, die van deze TS 36
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 02:54 schreef Patrick389 het volgende:
zij is 36
pi_217819152
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:19 schreef maily het volgende:

[..]
Jezus ... de OP is leeggehaald maar er staan nog stukjes van haar tekst bij de reacties.
Het kan ook TS zelf zijn, die het verhaal omdraait om te kijken wat de reacties zijn. Op Viva zal men vaker een dame gelijk geven.
pi_217819165
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:19 schreef maily het volgende:

[..]
Goede moderatie ^O^ :')
pi_217819171
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:20 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]

Je kunt daar invullen wat je wilt. Denk niet dat Viva je paspoort vraagt om je leeftijd te controleren.
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 15:22:51 #179
197773 crew  maily
pi_217819199
quote:

[..]
[..]

Bizar dat twee mensen op verschillende fora een topic over hun relatie aanmaken :X
pi_217819208
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt daar invullen wat je wilt. Denk niet dat Viva je paspoort vraagt om je leeftijd te controleren.
Hier ook (niet).
pi_217819224
quote:

[..]
[..]

Zegt men.. :X
pi_217819225
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:23 schreef r_one het volgende:

[..]
Hier ook (niet).
Klopt. Ik denk dat beide topics door TS zijn geopend.
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 15:24:13 #183
197773 crew  maily
pi_217819232
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het kan ook TS zelf zijn, die het verhaal omdraait om te kijken wat de reacties zijn. Op Viva zal men vaker een dame gelijk geven.
Daar staat dat hij haar ook af en toe napraat en haar stem nadoet. En haar bekritiseert in aanwezigheid van haar familie.

Als het waar is ... dat ze nog niet weg is dan.
pi_217819252
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:24 schreef maily het volgende:

[..]
Daar staat dat hij haar ook af en toe napraat en haar stem nadoet. En haar bekritiseert in aanwezigheid van haar familie.

Als het waar is ... dat ze nog niet weg is dan.
Dan zal daar mevrouw gelijk hebben gekregen en probeert hij het hier met een versie waar hij er wat gunstiger uit komt.

Haar napraten en stem nadoen, dat wordt snel vervelend natuurlijk.
pi_217819274
quote:
83s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:11 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dit moet wel een troll zijn.
Dit dacht ik ook al. En zie daar een tweelingtopic elders, maar net in de nieuwe vorm. :')
pi_217819318
Ik zei het al. Dicklover.
pi_217819406
quote:
Hoihoi,

Even de OP veiligstellen.
quote:
Insecure44 schreef: ↑26-05-2025 10:45
Sorry ik heb de openingspost weggehaald omdat het wel erg herkenbaar is. Bedankt voor de reacties allemaal, ik besef me nu wel dat het te veeleisend was en ik ga het loslaten.
pi_217819446
Een maat van mij is (denk ik) precies zo. Heeft al 15+ jaar een relatie met een vrouw, en zien elkaar alleen vr-za-zo. En allebei een huis.
En allebei geen behoefte elkaar meer te zien. Maar dat moet je beide willen.
Vakman pur sang
  zondag 1 juni 2025 @ 15:40:45 #190
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217819485
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:22 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
ftfy

En bekeken vanuit mijn referentiekader als man soms ook té gemakkelijk :D wil ik er respectvol aan toevoegen.
ftfy
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217819498
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Een maat van mij is (denk ik) precies zo. Heeft al 15+ jaar een relatie met een vrouw, en zien elkaar alleen vr-za-zo. En allebei een huis.
Dan is dat een bewuste keuze. En dan heb je waarschijnlijk maandag tot en met donderdag geen van beide de behoefte om de hele tijd met elkaar te bellen en te appen.
pi_217819517
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt. Ik denk dat beide topics door TS zijn geopend.
Of beide door zijn 'vriendin'.
pi_217819542
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan is dat een bewuste keuze. En dan heb je waarschijnlijk maandag tot en met donderdag geen van beide de behoefte om de hele tijd met elkaar te bellen en te appen.
Nou zij wou ooit samenwonen, toen is hij gewoon weggelopen. En later klopte ze weer aan en heeft ze het geaccepteerd. Die jongen is enorm eigenwijs, ken niemand die zo eigenwijs is.
Vakman pur sang
pi_217819546
quote:
16s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ftfy
Even goede vrienden ^O^
  zondag 1 juni 2025 @ 15:44:18 #195
43653 sigme
Veraan
pi_217819560
Dat viva-topic :D :')

Anyway: life is all about priorities.

Deze relatie is niet geen relatie die ik iemand zou aanraden, misschien blijven ze wel tot hun (of een hun beider) dood samen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217819609
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou zij wou ooit samenwonen, toen is hij gewoon weggelopen. En later klopte ze weer aan en heeft ze het geaccepteerd. Die jongen is enorm eigenwijs, ken niemand die zo eigenwijs is.
Wel iemand die goed en duidelijk zijn grenzen aan kan geven. Dat is een hele goede eigenschap.

Als dit voor allebei werkt... lijkt me dan beter dan geforceerd 24/7 samen te zitten of een relatie als TS te hebben.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 15:48:44 #197
236264 crew  capricia
pi_217819636
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:44 schreef sigme het volgende:

Deze relatie is niet geen relatie die ik iemand zou aanraden, misschien blijven ze wel tot hun (of een hun beider) dood samen.
Ook echt over dat bed in elkaar zetten. _O-

En ook echt in dezelfde bewoordingen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217819703
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Ook echt over dat bed in elkaar zetten. _O-

En ook echt in dezelfde bewoordingen.

Goeie openingszin bij mijn volgende versierpoging: "Ja hoi, zin om een bed in elkaar te zetten?" :P
pi_217819731
Klinkt alsof je werk veel belangrijker is voor je.
No bitch to me
pi_217819743
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:44 schreef sigme het volgende:

Je denkt dat dit een werkelijk bestaande relatie is?
pi_217819774
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:52 schreef r_one het volgende:

[..]
Goeie openingszin bij mijn volgende versierpoging: "Ja hoi, zin om een bed in elkaar te zetten?" :P
Of:
Kom je bij mij thuis een film kijken? Nee, ik neuk je niet, want na twee jaar bed natuurlijk nog niet in elkaar gezet.
  zondag 1 juni 2025 @ 16:06:23 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217819900
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Of:
Kom je bij mij thuis een film kijken? Nee, ik neuk je niet, want na twee jaar bed natuurlijk nog niet in elkaar gezet.
4 maanden ;)
  zondag 1 juni 2025 @ 16:16:10 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217820078
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wel iemand die goed en duidelijk zijn grenzen aan kan geven. Dat is een hele goede eigenschap.

Als dit voor allebei werkt... lijkt me dan beter dan geforceerd 24/7 samen te zitten of een relatie als TS te hebben.
Niet zijn grenzen, zijn beperkingen. Hij kan met zijn drukke en veeleisende baan nog niet eens onthouden om zijn vakantie te regelen. In plaats daarvan wordt hij hoorndol van zijn vriendin die er steeds weer naar informeert.

En ‘als dit voor allebei werkt’. Nee, dit werkt voor geen van beiden. Dat staat toch als een paal boven water.

Nu ga ik even dat VIVA-verhaal bekijken.
pi_217820090
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:31 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Als je alle appjes / contactmomenten voor je werk uit je hoofd onthoudt, maar contact met je partner in je agenda moet zetten, dan is dat toch wel een teken aan de wand hoor.
Dit stuk van de OP heb ik inderdaad met grote verbazing gelezen. Als je er al niet eens zelf aan denkt wordt het niks.
pi_217820101
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 16:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet zijn grenzen, zijn beperkingen. Hij kan met zijn drukke en veeleisende baan nog niet eens onthouden om zijn vakantie te regelen. In plaats daarvan wordt hij hoorndol van zijn vriendin die er steeds weer naar informeert.

En ‘als dit voor allebei werkt’. Nee, dit werkt voor geen van beiden. Dat staat toch als een paal boven water.

Nu ga ik even dat VIVA-verhaal bekijken.
Ik reageerde niet op TS, maar op een andere post. Post #193 om precies te zijn.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 16:21:37 #206
5428 crew  miss_sly
pi_217820212
Het punt is helemaal niet dat @Patrick369 het fijn vindt om te latten en daar zo te lezen in ieder geval vooralsnog geen verandering in wil brengen. Als TS zijn tijd voor zichzelf erg prettig vindt, is daar niets mis mee.

Het is de optelsom van totaal geen contact op de dagen dat je elkaar niet gaat zien, geen tijd hebben om dat bed in elkaar te zetten zodat je samen kunt slapen, heel erg afhouden om het over de langere termijn te hebben en als klap op de vuurpijl duidelijk geen zin hebben in een vakantie samen, anders waren die vakantiedagen allang aangevraagd en was hij wel wat meer bezig om die vakantie samen te regelen. En met voorpret.

Maar ben dan eerlijk en zeg tegen je vriendin dat dit het is en meer er niet inzit. En dat ze beter met vriendinnen op vakantie kan staan.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 16:22:11 #207
441859 crew  Lenny77
pi_217820221
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:31 schreef r_one het volgende:
[ afbeelding ]
Ja gewoon dit dus :')
  zondag 1 juni 2025 @ 16:24:46 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217820262
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 16:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik reageerde niet op TS, maar op een andere post. Post #193 om precies te zijn.
O, posts van Lospedrosa zie ik niet.
  zondag 1 juni 2025 @ 16:25:45 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217820280
Ik vind dat bed nog steeds hi-la-risch.

Patrick (als ‘ie bestaat) is gewoon een lul.
pi_217820319
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2025 16:25 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat bed nog steeds hi-la-risch.

Patrick (als ‘ie bestaat) is gewoon een lul.
Dat bed, daar ligt het er wel dik bovenop. Dat is niet meer dat ze iets te claimerig is, maar gewoon totale desinteresse.
  zondag 1 juni 2025 @ 16:34:14 #211
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217820461
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom zou je dat niet moeten willen als beide daar gelukkig mee zijn?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217820477
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 16:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Your Fired!

[ Bericht 5% gewijzigd door Armani XL op 01-06-2025 17:00:51 (Doe normaal. En het is “you’re”) ]
Vakman pur sang
pi_217820500
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 16:34 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik zeg absoluut niet dat je dat niet moet willen.
Vakman pur sang
pi_217820502
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 16:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wel lastig op een discussieforum als je een deel van de discussie niet ziet...
  zondag 1 juni 2025 @ 16:45:29 #215
43653 sigme
Veraan
pi_217820759
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je denkt dat dit een werkelijk bestaande relatie is?
Ik heb daar jaren geleden al een beslissing over genomen. Werkelijk elk onderwerp verliest elke waarde om te bespreken als je gaat strijden over of de OP 'waarheid' is. Het is niet interessant en vooral: niet relevant. Dat is niet het onderwerp. Of de topic, om met Multatuli te spreken.

Denk je dat het niet waar is en ga je dát het onderwerp van gesprek maken, dan zou je beter gewoon betreffende topic kunnen dichtklikken en je richten op een topic dat je wel inhoudelijk wil bespreken.
pi_217820781
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 16:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
'jij' c_/

(alsof ze deze post opeens wél kan lezen :') )

[ Bericht 5% gewijzigd door Armani XL op 01-06-2025 17:01:19 (Quote aangepast) ]
  zondag 1 juni 2025 @ 16:51:34 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217820860
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 16:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wel lastig op een discussieforum als je een deel van de discussie niet ziet...
Meestal een deel van de discussie die me niet zo boeit.
pi_217820879
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 16:34 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Als allebei er hetzelfde in staan is elke vorm prima.

Klinkt alleen niet zo voor vriendin van TS. En voor TS klinkt de relatie als een moetje.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 17:01:19 #219
236264 crew  capricia
pi_217820989
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 16:21 schreef miss_sly het volgende:
Het punt is helemaal niet dat @:Patrick369 het fijn vindt om te latten en daar zo te lezen in ieder geval vooralsnog geen verandering in wil brengen. Als TS zijn tijd voor zichzelf erg prettig vindt, is daar niets mis mee.

Het is de optelsom van totaal geen contact op de dagen dat je elkaar niet gaat zien, geen tijd hebben om dat bed in elkaar te zetten zodat je samen kunt slapen, heel erg afhouden om het over de langere termijn te hebben en als klap op de vuurpijl duidelijk geen zin hebben in een vakantie samen, anders waren die vakantiedagen allang aangevraagd en was hij wel wat meer bezig om die vakantie samen te regelen. En met voorpret.

Maar ben dan eerlijk en zeg tegen je vriendin dat dit het is en meer er niet inzit. En dat ze beter met vriendinnen op vakantie kan staan.
Klinkt erg gezellig allemaal.
quote:
Hiervoor was ik jarenlang alleen. Het is ook niet dat ik niet alleen kan zijn, kan ik zeker wel. Het is moeilijk uit te leggen. Omdat hij ook na een jaar nog niet helemaal zeker is dat hij samen wil blijven maakt het dat ik maar heel erg mijn best ga doen voor hem.

Ik ben gelukkig en hij is heel lief maar ergens heb ik een apart gevoel. Zoals dat hij het bed in elkaar zetten voor zich uit blijft schuiven. Of dat hij me weleens bekritiseerd waar bijvoorbeeld mijn familie bij is. Ik kan het niet zo goed uitleggen dat gevoel. Het gevoel dat hij zich weleens irriteert aan mij. Me regelmatig napraat en mijn stem dan vervormd tot een naar geluid. Het is allemaal grappig bedoelt van hem maar ik weet het niet.
https://forum.viva.nl/rel(...)st_messages/511609/4

quote:
Ja dat weet ik zeker, hij heeft het alleen erg druk altijd en hij komt er niet toe om het bed in elkaar te zetten zegt hij. Natuurlijk wil ik helpen met alles alleen ik durf niet zo goed een concrete dag zeg maar te noemen want ik merk dat hij zich dan opgejaagd voelt of me benauwend vindt. Ook als hij vier dagen vrij is heeft hij het er niet over om het bed in elkaar te zetten.
Ik wil ook niet pushen. En ook niet veeleisend zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 17:05:30 #220
197773 crew  maily
pi_217821035
Heerlijk popcorn-topic voor de zondagmiddag _O-
  zondag 1 juni 2025 @ 17:09:34 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217821086
Patrick, kom er maar in!
pi_217821125
quote:
Patrick389
Geregistreerd op zondag 1 juni 2025 @ 01:23
Laatste bezoek 20 minuten, 35 seconden geleden
Gewoon een user die hier even een troll topic heeft aangemaakt n.a.v. dat Viva topic?

quote:
Insecure44
maandag 26 mei 2025 om 00:29
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 17:19:06 #223
236264 crew  capricia
pi_217821238
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2025 17:09 schreef Lienekien het volgende:
Patrick, kom er maar in!
Lemming389 ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 17:54:15 #224
197773 crew  maily
pi_217821756
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2025 17:12 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Gewoon een user die hier even een troll topic heeft aangemaakt n.a.v. dat Viva topic?
[..]

Zou kunnen :Y

Wel leuk dat we dat nu ontdekt hebben.

Dat wordt dus telkens gecheckt bij topics van nieuwe users _O-
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 17:58:13 #225
197773 crew  maily
pi_217821796
quote:
Hoihoi,

Hoi Patrick :W