Wat voel je voor haar?quote:Op zondag 1 juni 2025 02:56 schreef Patrick389 het volgende:
Probleem is dat ik het echt vergeet om haar te appen. Ik moet al zo vaak mensen appen voor mijn werk. Voor haar moet ik het dan in de agenda zetten zeg maar.
En na een jaar hoef je toch niet te beslissen of je voor altijd met iemand samen blijft?
Jij reageert vooral uit ratio, zij uit emotie en passie. En dat laatste mist ze bij jou.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:39 schreef Patrick389 het volgende:
Ook zou ze graag van mij dingen willen horen als dat ik voor altijd samen met haar wil blijven, en dat het tussen ons voor altijd is. Ik zeg dat nu nooit tegen haar omdat ik dat na een jaar gewoon nog niet weet.
Moet je die 'slaap lekker appjes' ook agenderen?quote:Op zondag 1 juni 2025 02:56 schreef Patrick389 het volgende:
Voor haar moet ik het dan in de agenda zetten zeg maar.
En vergeet je het voor je werk ook? De beslistermijn ligt er op jullie leeftijd maar net aan of zij een kinderwens heeft.quote:Op zondag 1 juni 2025 02:56 schreef Patrick389 het volgende:
Probleem is dat ik het echt vergeet om haar te appen. Ik moet al zo vaak mensen appen voor mijn werk. Voor haar moet ik het dan in de agenda zetten zeg maar.
En na een jaar hoef je toch niet te beslissen of je voor altijd met iemand samen blijft?
Wanneer wel? Als je blijkbaar gebleven bent?quote:Op zondag 1 juni 2025 02:56 schreef Patrick389 het volgende:
En zo kan het ook. Maar hoe vaak hebben jullie contact op de dagen dat jullie elkaar niet zien, verdwijnen jullie dan totaal van elkaars radar? Zijn jullie dan wel beschikbaar om met elkaar vakantieplannen te bespreken en verheugen jullie je daar samen op?quote:Op zondag 1 juni 2025 08:17 schreef Bargehassus het volgende:
Mijn lief en ik hebben nu ruim twintig jaar een LAT-relatie. Normaal gesproken zien we elkaar alleen maar in de weekenden (vrijdagmiddag tot zondagavond). Voor ons werkt dit helemaal top.
Maar het moet wel van twee kanten komen natuurlijk....
En hebben jullie buiten het weekend geen contact? Ik ben ook een fan van latten, begrijp me niet verkeerd, maar als mijn hypothetische latrelatie zou zeggen dat zij/hij zo druk is dat zij/hij gewoon helemaal vergeet aan mij te denken op dagen dat we elkaar niet zien zou de relatie denk ik niet zo lang meer duren.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:17 schreef Bargehassus het volgende:
Mijn lief en ik hebben nu ruim twintig jaar een LAT-relatie. Normaal gesproken zien we elkaar alleen maar in de weekenden (vrijdagmiddag tot zondagavond). Voor ons werkt dit helemaal top.
Maar het moet wel van twee kanten komen natuurlijk....
Als je haar vergeet te appen dan staat ze ook niet echt hoog op jouw prioriteitenlijst en zijn je gevoelens voor haar minder sterk dan wat het zou moeten.quote:Op zondag 1 juni 2025 02:56 schreef Patrick389 het volgende:
Flauw dat je haar wegzet als needy. Elke week 3-4 dagen nauwelijks of geen betekenisvol contact is voor geen enkele relatie gezond. We weten ook helemaal niet of zij wil samenwonen op termijn. Zij probeert commitment te krijgen op een gezamenlijke vakantie en zelfs dat krijgt ze niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Wel ideaal zo’n relatie van 4 dagen. 3 hele dagen om wwwr bij te komen.
Helaas houdt je zoiets niet vol, en zal madame op een gegeven moment de hele dag, elke dag, naast je zitten om te vragen of je haar nog wel ziet zitten.
Ook ik herrinner me dat als de beste tijd van mijn leven. Heerlijk, zou ik decennia volhouden tot de bejaarde leeftijd.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Flauw dat je haar wegzet als needy. Elke week 3-4 dagen nauwelijks of geen betekenisvol contact is voor geen enkele relatie gezond. We weten ook helemaal niet of zij wil samenwonen op termijn. Zij probeert commitment te krijgen op een gezamenlijke vakantie en zelfs dat krijgt ze niet.
In principe dagelijks. Maar dan wel weer zo rond dezelfde tijd. Zo tussen 8 en 9 's avonds. En dan wordt er echt over alles gesproken. Maar concrete plannen worden meestal wel in het weekend gevormd. Want ja, face to face communiceert toch wel het fijnst.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
En zo kan het ook. Maar hoe vaak hebben jullie contact op de dagen dat jullie elkaar niet zien, verdwijnen jullie dan totaal van elkaars radar? Zijn jullie dan wel beschikbaar om met elkaar vakantieplannen te bespreken en verheugen jullie je daar samen op?
Zoals hier boven gezegd, in principe dagelijks. Maar als ik vergeet aan haar te denken, of andersom, is er denk ik wel iets mis.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:23 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
En hebben jullie buiten het weekend geen contact? Ik ben ook een fan van latten, begrijp me niet verkeerd, maar als mijn hypothetische latrelatie zou zeggen dat zij/hij zo druk is dat zij/hij gewoon helemaal vergeet aan mij te denken op dagen dat we elkaar niet zien zou de relatie denk ik niet zo lang meer duren.
Met andere woorden, ts: nee, ik vind niet dat ze te veel aandacht vraagt. Ik denk dat jij de relatie veel losser ziet dan zij, en dat matcht natuurlijk niet.
Dit.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:44 schreef Alloch87 het volgende:
Je zou het in je agenda moeten zetten omdat je anders vergeet haar te appen... okeeee dan.
Zij verdient beter.
Klinkt eigenlijk alsof jij gewoon een onveilige (vermijdende) hechtingsstijl hebt. Dat is niet typisch mannelijk. Evenmin is de afhankelijke hechtingsstijl typisch vrouwelijk.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook ik herrinner me dat als de beste tijd van mijn leven. Heerlijk, zou ik decennia volhouden tot de bejaarde leeftijd.
Het is denk ik veel meer vrouwlijk om bevestiging te vragen en het bij elkaar zijn om de bevestiging.
Het is trouwens wel aan de man om daar niet teveel in mee te gaan.
Ik denk dat alle relaties zo gaan.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klinkt eigenlijk alsof jij gewoon een onveilige (vermijdende) hechtingsstijl hebt. Dat is niet typisch mannelijk. Evenmin is de afhankelijke hechtingsstijl typisch vrouwelijk.
Je hechtingsstijl hangt heel erg samen met hoe je opgevoed bent. Waren jouw ouders soms afstandelijk, star en/of onvoorspelbaar?
Jij wil van ons horen dat zij meer aandacht wil dan jij wil geven. Toch?quote:Op zondag 1 juni 2025 02:56 schreef Patrick389 het volgende:
Extreme dingen vraagt ze niet. Eens wat meer contact op de vrije dagen en of hij haar wel ziet zitten op de lange termijn. Ze krijgt hier geen antwoord op dus schiet dieper in de onzekerheid. Hij had dit heel makkelijk kunnen oplossen. Na een jaar mag je toch best vragen hoe iemand de toekomst ziet? Zij weet ook wel dat je niet kan beloven voor eeuwig bij elkaar te blijven. Maar je kan wel de intentie hebben hiervoor?quote:Op zondag 1 juni 2025 09:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat alle relaties zo gaan.
De vrouw wil meer aanhankelijkheid en samen zijn.
De man vind vooral het begin prima, paar dagen alleen of bij vrienden, paar dagen bij elkaar.
Vaak zie je ook dat de man overstag gaat, niet genoeg voor zichzelf opkomt, alle vrienden verliest, waarna zijn vriendin hem saai vind en verder gaat.
Maar heel veel vaker gaat het goed en vind iedereen zijn eigen weg, en richt zijn relatie in zoals dat goed voelt.
Dat een man dan in die dagen zijn vriendin vergeet, geen behoefte aan contact heeft, dat is niet typisch ‘de man’.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De man vind vooral het begin prima, paar dagen alleen of bij vrienden, paar dagen bij elkaar.
Maar waren je ouders afstandelijk, star of onvoorspelbaar?quote:Op zondag 1 juni 2025 09:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vaak zie je ook dat de man overstag gaat, niet genoeg voor zichzelf opkomt, alle vrienden verliest, waarna zijn vriendin hem saai vind en verder gaat.
Maar heel veel vaker gaat het goed en vind iedereen zijn eigen weg, en richt zijn relatie in zoals dat goed voelt.
Cutequote:Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef Armani XL het volgende:
Wij appen al als we een uurtje niet bij elkaar zijn
Dagelijks meerdere keren. Volstrekt normaal als je hebt besloten je aan iemand te binden.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:39 schreef Patrick389 het volgende:
Hoe vaak hebben jullie contact met je partner?
In gesprek blijven met elkaar. Alleen dan zul je te weten komen waarom zij bevestiging zoekt en tegelijkertijd waarom je zelf doet zoals je doet.quote:Laat maar weten hoe jullie hiermee zouden omgaan.
Ja, dit!quote:Op zondag 1 juni 2025 09:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dagelijks meerdere keren. Volstrekt normaal als je hebt besloten je aan iemand te binden.
[..]
In gesprek blijven met elkaar. Alleen dan zul je te weten komen waarom zij bevestiging zoekt en tegelijkertijd waarom je zelf doet zoals je doet.
Het is een leerproces waarin jullie je beiden moeten ontwikkelen.
Heb je geen autisme oid?quote:Op zondag 1 juni 2025 02:56 schreef Patrick389 het volgende:
Dat weet ik allemaal niet, want snap niet hoe vrouwen denken. Ze voelen zich wel snel onzeker en hebben veel bevestiging nodig. Mannen hebben dat ook nodig maar op een andere manier.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Extreme dingen vraagt ze niet. Eens wat meer contact op de vrije dagen en of hij haar wel ziet zitten op de lange termijn. Ze krijgt hier geen antwoord op dus schiet dieper in de onzekerheid. Hij had dit heel makkelijk kunnen oplossen. Na een jaar mag je toch best vragen hoe iemand de toekomst ziet? Zij weet ook wel dat je niet kan beloven voor eeuwig bij elkaar te blijven. Maar je kan wel de intentie hebben hiervoor?
Maar ok, ik denk dat de boot al uit de haven is.
Hoewel ik er een hekel aan heb om labeltjes te plakken, die kant wilde ik dus ook al een beetje op. Mijn lief is gediagnosticeerd autist en ik een zelfverklaard. Voor ons werkt LATten uitstekend.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heb je geen autisme oid?Klinkt niet echt alsof het aan haar ligt, ook niet dat ze niet leuk genoeg is, eerder dat je geen relatiepersoon bent.
Lijkt me een heel eenzaam leven als je er zo in moet staan.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook ik herrinner me dat als de beste tijd van mijn leven. Heerlijk, zou ik decennia volhouden tot de bejaarde leeftijd.
quote:Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef Armani XL het volgende:
Wij appen al als we een uurtje niet bij elkaar zijn
Misschien omdat 'we' bang zijn enkel maar een pleziertje of handig neukertje te zijn? En zelf wel proberen te investeren? Als we het serieus menen met iemand, dan zitten er ook diepe gevoelens. Als de ander zoiets van 'meh' heeft, dan evolueert de relatie naar een gebroken hart.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal niet, want snap niet hoe vrouwen denken. Ze voelen zich wel snel onzeker en hebben veel bevestiging nodig. Mannen hebben dat ook nodig maar op een andere manier.
Uitgesloten.quote:
Dit klinkt meer als een gevolg van hechtingsproblematiek vanuit je jongere jaren. En dat hoeft op latere leeftijd geen probleem te zijn of te worden, dus ik wil je niet bestempelen als “verkeerd”.quote:De vrouw wil meer aanhankelijkheid en samen zijn.
TS klinkt mij meer als workaholic in de oren dan als autist.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heb je geen autisme oid?Klinkt niet echt alsof het aan haar ligt, ook niet dat ze niet leuk genoeg is, eerder dat je geen relatiepersoon bent.
Bij ons is het omgekeerd (ik gediagnosticeerd, zij zelfverklaard) en wij hebben ook jarenlang geLAT, maar wij waren juist goed in dagelijks contact houden en hadden ook allebei die behoefte.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:49 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Hoewel ik er een hekel aan heb om labeltjes te plakken, die kant wilde ik dus ook al een beetje op. Mijn lief is gediagnosticeerd autist en ik een zelfverklaard. Voor ons werkt LATten uitstekend.
Mooi om te horen, echt!quote:Op zondag 1 juni 2025 10:20 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bij ons is het omgekeerd (ik gediagnosticeerd, zij zelfverklaard) en wij hebben ook jarenlang geLAT, maar wij waren juist goed in dagelijks contact houden en hadden ook allebei die behoefte.
'Goedemorgen' en 'Welterusten' appen als verplichte nummers is niks voor ons, maar wij hadden en hebben elkaar genoeg te vertellen.
3 dagen je kop bij het werk hebben ipv het vrouwtje en je bent al workaholic? Sjonge jonge.quote:Op zondag 1 juni 2025 10:17 schreef r_one het volgende:
[..]
TS klinkt mij meer als workaholic in de oren dan als autist.
72 uur non-stop met je werk bezig zijn en 'het vrouwtje' vergeten omdat ze niet ingepland staat in je agenda? Sjong jonge.quote:Op zondag 1 juni 2025 10:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
3 dagen je kop bij het werk hebben ipv het vrouwtje en je bent al workaholic? Sjonge jonge.
Als je alle appjes / contactmomenten voor je werk uit je hoofd onthoudt, maar contact met je partner in je agenda moet zetten, dan is dat toch wel een teken aan de wand hoor.quote:Op zondag 1 juni 2025 10:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
3 dagen je kop bij het werk hebben ipv het vrouwtje en je bent al workaholic? Sjonge jonge.
Prioriteitenquote:Op zondag 1 juni 2025 10:31 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Als je alle appjes / contactmomenten voor je werk uit je hoofd onthoud, maar contact met je partner in je agenda moet zetten, dan is dat toch wel een teken aan de wand hoor.
Vind ik vergezocht.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:57 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Uitgesloten.
[..]
Dit klinkt meer als een gevolg van hechtingsproblematiek vanuit je jongere jaren. En dat hoeft op latere leeftijd geen probleem te zijn of te worden, dus ik wil je niet bestempelen als “verkeerd”.
Wat wel verkeerd is, is je aanname dat elke relatie zo zou werken. Dat is absoluut niet het geval. Dat is zelfs niet zo het geval als er vanwege een slechte jeugd op jongere leeftijd ernstige hechtingsproblemen zijn vastgesteld. Ook dat kun je op latere leeftijd gaan herkennen bij jezelf en besluiten aan te werken.
Je hoeft helemaal niets, maar de toegevoegde diepgang in je relatie en de emotionele ontwikkeling die daaruit voortkomt, is absoluut de moeite waard. Vooral in het begin is het hard werken, maar als je eenmaal de juiste partner hebt gevonden gaat het op een gegeven moment vanzelf.
Het leven is veel te kort en veel te mooi om zo’n grote afstand te moeten hebben tussen jou en de mensen die het allermeest van je houden.
Die levensstijl lijkt mij wel bij jou passen jaquote:Op zondag 1 juni 2025 10:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Komt denk ik ook het dichtst bij de natuur waar de man een paar dagen ging jagen/vissen en terugkwam iedereen blij.
Hoe houd jij afstand als je samenwoont? Gewoon afspreken op maandag en woensdag niet met met elkaar te praten? De een op de bank avondeten en de ander aan tafel?quote:Op zondag 1 juni 2025 10:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Juist soms even wat afstand en dan weer samen houdt de relatie gezond voor beide kanten. Denk dat ook veel vrouwen het fijn vinden wat dagen alleen of niet op de lip te zitten. I.i.g. al overdag dat je je eigen ding doet.
Komt denk ik ook het dichtst bij de natuur waar de man een paar dagen ging jagen/vissen en terugkwam iedereen blij.
Het mag duidelijk zijn dat noch ik nog iemand anders in dit topic, dat voor ogen heeft.quote:Ipv allebei thuis zijn 7/24
Wat ik vergezocht vind is denken dat die afstandelijkheid in alle relaties zo werken.quote:Vind ik vergezocht.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Zo'n bed schroef je binnen een uurtje in elkaar, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:38 schreef Patrick389 het volgende:
Ook wil ze graag blijven slapen, dat kan alleen pas als ik het tweepersoons bed in elkaar heb gezet, ik heb nu nog een één persoonsbed omdat ik hier nog maar twee jaar woon en het er nog niet van is gekomen die tweepersoons in elkaar te zetten.
Zij vindt het dan apart dat ik dat twee persoons bed nu vier maanden heb en het nog niet in elkaar staat. Maar ik heb het gewoon ontzettend druk en het weekend is voor leuke dingen.
Ik vind het moeilijk soms allemaal.
Samen kun je ook dat bed in elkaar zetten. In het weekend. Is leuk. Tip: doe dat op vrijdagavond, kunnen jullie er een heel weekend van profiteren.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:38 schreef Patrick389 het volgende:
Ik heb zeker weten geen autisme en het huwelijk tussen mijn ouders was en is gewoon goed.
Een kinderwens hebben we allebei niet dus dat is ook het probleem niet.
Ik denk zeker wel aan haar overdag maar ik ben geen apper en dan vergeet ik gewoon haar te appen. Dan zou ik echt een herinnering in mijn agenda moeten zetten.
Ik heb haar al meerdere keren gezegd dat wat zij vraagt, soms wat meer contact gedurende de avond (ze weet dat ik op m'n werk een drukke kantoorbaan geen tijd heb) dat ik dat niet kan leveren. Ze begrijpt dat nu en heeft zich erbij neergelegd maar ze lijkt onzeker daardoor te worden en vraagt dan weer regelmatig of ze een lieve vriendin is en of ze mij gelukkig maak. Ik kan dan geen volmondig ja zeggen want ik zie liefde niet in termen als elkaar gelukkig maken.
Ik zeg dan van ik ben blij als je er bent en hou van jou. Dat zou toch voldoende moeten zijn of ben ik nou zo moeilijk.
Ook wil ze graag blijven slapen, dat kan alleen pas als ik het tweepersoons bed in elkaar heb gezet, ik heb nu nog een één persoonsbed omdat ik hier nog maar twee jaar woon en het er nog niet van is gekomen die tweepersoons in elkaar te zetten.
Zij vindt het dan apart dat ik dat twee persoons bed nu vier maanden heb en het nog niet in elkaar staat. Maar ik heb het gewoon ontzettend druk en het weekend is voor leuke dingen.
Mij lijkt het een leuk idee om samen dat bed in elkaar te zettenquote:Op zondag 1 juni 2025 11:38 schreef Patrick389 het volgende:
Ik heb zeker weten geen autisme en het huwelijk tussen mijn ouders was en is gewoon goed.
Een kinderwens hebben we allebei niet dus dat is ook het probleem niet.
Ik denk zeker wel aan haar overdag maar ik ben geen apper en dan vergeet ik gewoon haar te appen. Dan zou ik echt een herinnering in mijn agenda moeten zetten.
Ik heb haar al meerdere keren gezegd dat wat zij vraagt, soms wat meer contact gedurende de avond (ze weet dat ik op m'n werk een drukke kantoorbaan geen tijd heb) dat ik dat niet kan leveren. Ze begrijpt dat nu en heeft zich erbij neergelegd maar ze lijkt onzeker daardoor te worden en vraagt dan weer regelmatig of ze een lieve vriendin is en of ze mij gelukkig maak. Ik kan dan geen volmondig ja zeggen want ik zie liefde niet in termen als elkaar gelukkig maken.
Ik zeg dan van ik ben blij als je er bent en hou van jou. Dat zou toch voldoende moeten zijn of ben ik nou zo moeilijk.
Het is toch ook het meest logische? Dat had ik werkelijk het eerste weekend al gedaan om daarna het bed goed uit te testen de rest van het weekendquote:
Waarom vraag je dat in vredesnaam aan de mannen hier?!quote:Op zondag 1 juni 2025 11:57 schreef Patrick389 het volgende:
Nee we slapen nu nooit samen inderdaad. Nog een vraagje, voor de mannen dan. Ik heb het idee dat de twee a drie dagen voordat ze ongesteld moet worden ze erg last heeft van haar hormonen. Zegt ze zelf ook. Ze wordt dan snel emotioneel (huilen) en is heel soms wat kortaf of zelfs een beetje chagrijnig. Meestal wil ze continu kroelen (wil ze normaal gesproken ook maar die paar dagen echt non stop). Hebben meer vrouwen dit?
Nooit eerder een vriendin gehad?quote:Op zondag 1 juni 2025 11:57 schreef Patrick389 het volgende:
Nee we slapen nu nooit samen inderdaad. Nog een vraagje, voor de mannen dan. Ik heb het idee dat de twee a drie dagen voordat ze ongesteld moet worden ze erg last heeft van haar hormonen. Zegt ze zelf ook. Ze wordt dan snel emotioneel (huilen) en is heel soms wat kortaf of zelfs een beetje chagrijnig. Meestal wil ze continu kroelen (wil ze normaal gesproken ook maar die paar dagen echt non stop). Hebben meer vrouwen dit?
Misschien is dit pas z'n eerste vriendin en is hij nog een beetje bleu op dit gebied?quote:Op zondag 1 juni 2025 11:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waar om vraag je dat in vredesnaam aan de mannen hier?!
En waarom wéét je dat niet eens? Je bent 38..
Dus dit is je eerste vriendin.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:01 schreef Patrick389 het volgende:
Ik vraag het aan de mannen omdat ik wel wil weten hoe zij met een vriendin omgaan die ongesteld is of moet worden en wat anders in haar vel zit dan normaal. Om tips te krijgen zeg maar.
Maar dat vraag je niet. Je vraagt of meer vrouwen dat hebbenquote:Op zondag 1 juni 2025 12:01 schreef Patrick389 het volgende:
Ik vraag het aan de mannen omdat ik wel wil weten hoe zij met een vriendin omgaan die ongesteld is of moet worden en wat anders in haar vel zit dan normaal. Om tips te krijgen zeg maar.
Dan nog weet je dat toch inmiddels gewoon op die leeftijd? Als was het maar door de grappen erover..quote:Op zondag 1 juni 2025 12:01 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Misschien is dit pas z'n eerste vriendin en is hij nog een beetje bleu op dit gebied?
Ik heb er zo mijn twijfels over of je echt zo gek bent op je vriendin.quote:Op zondag 1 juni 2025 02:56 schreef Patrick389 het volgende:
Ehhm, nee..quote:Op zondag 1 juni 2025 12:06 schreef Patrick389 het volgende:
Vorige vriendinnen hadden er geen last van en daar merkte je niets aan hun gedrag. Ik word soms gek van altijd maar die vragen of ik haar lief vindt en of ze een lieve vriendin is enz. Het enige wat ik heb gevraagd is of ze mij eraan wil herinneren dat ik op mijn (zeer drukke) werk vraag wanneer ik vrij kan krijgen komende zomer. Ik denk daar gewoon niet aan als ik op mijn werk ben omdat het zo druk is. Dat vindt ze dan weer gek dat ik daar uit mezelf niet aan denk om vrij te regelen en vervolgens komen weer tig keer die vragen of ik ook zin heb om op vakantie te gaan en of we nog wel gaan. Ze is ontzettend gevoelig.
Sorry, kan het niet laten, een klassieker:quote:Op zondag 1 juni 2025 11:44 schreef miss_sly het volgende:
Dat tweepersoonsbed kunnen jullie natuurlijk ook gewoon samen in het weekend in elkaar zetten. K moet zeggen dat ik het ook vreemd vind dat je dat al vier maanden hebt en het nog niet in elkaar zit. Dat bij haar de twijfel groeit of je haar wel echt waardeert en de relatie ziet zitten.
Een bed in elkaar zetten om samen r Eline slapen…hoe moeilijk kan het zijn?
Ja, dát. Hij lijkt totaal geen liefde voor haar te voelen.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb er zo mijn twijfels over of je echt zo gek bent op je vriendin.
Het is juni als je nu nog vrij moet regelen voor komende zomer grijp je er waarschijnlijk naast, ik snap je vriendin wel een beetjequote:Op zondag 1 juni 2025 12:06 schreef Patrick389 het volgende:
Vorige vriendinnen hadden er geen last van en daar merkte je niets aan hun gedrag. Ik word soms gek van altijd maar die vragen of ik haar lief vindt en of ze een lieve vriendin is enz. Het enige wat ik heb gevraagd is of ze mij eraan wil herinneren dat ik op mijn (zeer drukke) werk vraag wanneer ik vrij kan krijgen komende zomer. Ik denk daar gewoon niet aan als ik op mijn werk ben omdat het zo druk is. Dat vindt ze dan weer gek dat ik daar uit mezelf niet aan denk om vrij te regelen en vervolgens komen weer tig keer die vragen of ik ook zin heb om op vakantie te gaan en of we nog wel gaan. Ze is ontzettend gevoelig.
Lijkt een beetje of jullie in de bindingsangst/ verlatingsangst schieten.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:06 schreef Patrick389 het volgende:
Daar geeft hij haar dan ook ontzettend veel aanleiding toe. Ze staat nérgens op zijn prioriteitenlijstje. Zelfs een bed in elkaar zetten (desnoods sámen) zodat ze samen kunnen slapen is al te veel moeite..quote:Op zondag 1 juni 2025 12:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lijkt een beetje of jullie in de bindingsangst/ verlatingsangst schieten.
Hoe meer jij je werk induikt, hoe meer aandacht ze gaat vragen.
Helpt een goed gesprek niet, waarin je aangeeft dat als je wat minder laat horen ze niet meteen bang hoeft te zijn dat je haar niet leuk genoeg vindt? En jij mag ook wat water bij de wijn doen en wat vaker iets laten horen via de app. Maar let op, niet zodanig je aanpassen naar haar want vaak is ook dat niet genoeg. En als dat zo is, zou ik me bedenken of je genoeg bij elkaar past.
Ze komt op mij erg onzeker over.
Ik mis de intrinsieke motivatie. Zonder dat ga je dit niet volhouden de komende 30/40 jaar.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:13 schreef Patrick389 het volgende:
Ik wil me best aanpassen en lief zijn voor haar die dagen
Je ziet écht niet dat JIJ dat gedrag zelf veroorzaakt?quote:Op zondag 1 juni 2025 12:13 schreef Patrick389 het volgende:
Ik wil me best aanpassen en lief zijn voor haar die dagen (ben ik altijd al) maar ik ga niet steeds 100 keer vragen beantwoorden over of ze nog lief is enz en dat zeg ik ook tegen haar. En nu zodra ze over de vakantie begint maak ik een figuurlijk gebaar dat mijn mond op slot zit en gooi ik de sleutel weg. Sindsdien heeft ze het er niet meer over gehad. Ik ben echt lief voor haar en doe alles voor haar maar ze kan heel intens zijn. Ze heeft een paar maanden terug weleens gezegd dat ze zo op haar tenen loopt omdat ik nog niet 100 procent zeker ervan ben dan we voor altijd samen blijven. Daar komt haar gedrag voornamelijk vandaan zeg maar.
Jij klinkt zo vermoeiend. Hoe fucking moelijk is het om water bij de wijn te doen? Als je een tweepersoonsbed niet eens kan opzetten om samen te slapen, dan ben je echt de grootste vermijder everrrrr.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:13 schreef Patrick389 het volgende:
Ik wil me best aanpassen en lief zijn voor haar die dagen (ben ik altijd al) maar ik ga niet steeds 100 keer vragen beantwoorden over of ze nog lief is enz en dat zeg ik ook tegen haar. En nu zodra ze over de vakantie begint maak ik een figuurlijk gebaar dat mijn mond op slot zit en gooi ik de sleutel weg. Sindsdien heeft ze het er niet meer over gehad. Ik ben echt lief voor haar en doe alles voor haar maar ze kan heel intens zijn. Ze heeft een paar maanden terug weleens gezegd dat ze zo op haar tenen loopt omdat ik nog niet 100 procent zeker ervan ben dan we voor altijd samen blijven. Daar komt haar gedrag voornamelijk vandaan zeg maar.
Persoonlijk zou ik er ook wel een beetje onzeker van worden in een relatie als iemand in de dagen dat we elkaar niet zien alleen even een goedemorgen of slaap lekker wil sturen en verder helemaal niet wil praten met mij.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar geeft hij haar dan ook ontzettend veel aanleiding toe. Ze staat nérgens opzijn prioriteitenlijstje. Zelfs een bed inlekaar zetten (desnoods sámen) zodat ze samen kunnen slapen is al te veel moeite..
Tsja, ik weet het niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar geeft hij haar dan ook ontzettend veel aanleiding toe. Ze staat nérgens op zijn prioriteitenlijstje. Zelfs een bed in elkaar zetten (desnoods sámen) zodat ze samen kunnen slapen is al te veel moeite..
En ze gaan deze zomer samen op vakantie is het plan. Maar daar mag niet over gesproken worden en daar mogen géén plannen voor worden gemaakt (het is al juni nota bene. Geen januari ofzo!). Er aan denken om vrij te vragen lukt hem al niet eens.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:16 schreef Ama het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik er ook wel een beetje onzeker van worden in een relatie als iemand in de dagen dat we elkaar niet zien alleen even een goedemorgen of slaap lekker wil sturen en verder niet wil praten.
Ik begrijp haar wel ja.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ze gaan deze zomer samen op vakantie is het plan. Maar daar mag niet over gesproken worden en daar mogen géén plannen voor worden gemaakt (het is al juni nota bene. Geen januari ofzo!). Er aan denken om vrij te vragen lukt hem al niet eens.
Maar het probleem ligt echt bij háár hoor
Dat heeft hij zelf veroorzaakt. Omdat ze nérgens op zijn prioriteitenlijstje staat maakt hij haar enorm onzeker. Dus gaat ze bevestiging vragen.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het niet.
Ik zou van uitspraken als: ‘zeg dat je voor altijd bij me blijft en we voor altijd samen zijn’ ook de kriebels krijgen.
Zoals gezegd lijken de in de typische bindings/ verlatingsangst te schieten.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heeft hij zelf veroorzaakt. Omdat ze nérgens op haar prioriteitenlijstje staat maakt hij haar enorm onzeker. Dus gaat ze bevestiging vragen.
Dat is niet handig maar wél ontzettend menselijk..
Héél raar inderdaad, dat ze het dan niet (meer) doetquote:Op zondag 1 juni 2025 12:24 schreef Patrick389 het volgende:
Er mag wel over gesproken worden natuurlijk over de vakantie maar niet de hele tijd en ook niet steeds vragen of ik er ook zin in heb enz. Ze zegt dat dat haar enthousiasme is en dat begrijp ik ook wel maar ik weet dat het ook onzekerheid bij haar is of ik ook wel wil omdat ik er tot nu toe niet aan denk om vrij te vragen. Zij moet me dan appen als ik op m'n werk ben daarover maar dat doet ze niet omdat ik weleens heb gezegd dat als zij me apt overdag dat ik dan helemaal uit m'n werk moet stappen met m'n hoofd om haar te antwoorden. Het is gewoon nooit goed genoeg wat ik allemaal doe voor haar.
Gek he dat ze het dan niet vraagt?quote:Op zondag 1 juni 2025 12:24 schreef Patrick389 het volgende:
Er mag wel over gesproken worden natuurlijk over de vakantie maar niet de hele tijd en ook niet steeds vragen of ik er ook zin in heb enz. Ze zegt dat dat haar enthousiasme is en dat begrijp ik ook wel maar ik weet dat het ook onzekerheid bij haar is of ik ook wel wil omdat ik er tot nu toe niet aan denk om vrij te vragen. Zij moet me dan appen als ik op m'n werk ben daarover maar dat doet ze niet omdat ik weleens heb gezegd dat als zij me apt overdag dat ik dan helemaal uit m'n werk moet stappen met m'n hoofd om haar te antwoorden. Het is gewoon nooit goed genoeg wat ik allemaal doe voor haar.
Ik niet (gelukkig), maar iedere vrouw is hierin anders. Leer de hormonale gebruiksaanwijzing van jouw vriendin hierin kennen. Het kan echt wel zo zijn dat zij wel prikkelbaar is rond die periode. En ook dát is normaal.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:07 schreef Patrick389 het volgende:
Vrouwen mogen natuurlijk ook reageren of ze ander gedrag vertonen voor of tijdens hun menstruatie.
Dat ze jou daarover op je werk appt lijkt me onnodig.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:24 schreef Patrick389 het volgende:
Je krijgt nu allemaal boze vrouwen over je heen die niet kunnen hebben dat je bent zoals je bent.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:24 schreef Patrick389 het volgende:
Je bent nooit te oud om te vragen en om te leren. Op welke leeftijd hoor je dit wel te weten? Wees blij dat hij het vraagt. Dan leert hij het tenminste nog op 38-jarige leeftijd, in plaats van dat hij het op 46-jarige leeftijd weer moet vragen omdat hij op 25-jarige, 30-jarige en 38-jarige leeftijd een antwoord kreeg met: 'hoe oud ben je? Dat weet je toch wel?'quote:Op zondag 1 juni 2025 12:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan nog weet je dat toch inmiddels gewoon op die leeftijd? Als was het maar door de grappen erover..
Simpel maar wel juist, dit wat je nu doet werkt nietquote:Op zondag 1 juni 2025 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor TS.
Het is tijd om keuzes te maken jongen.
Of je maakt het uit. Of je boekt die vakantie, neemt vrij, zet het bed in elkaar en stopt met janken.
Helemaal 'met je hoofd uit je werk moeten stappen' om een appje te beantwoorden?quote:Op zondag 1 juni 2025 12:24 schreef Patrick389 het volgende:
Zij moet me dan appen als ik op m'n werk ben daarover maar dat doet ze niet omdat ik weleens heb gezegd dat als zij me apt overdag dat ik dan helemaal uit m'n werk moet stappen met m'n hoofd om haar te antwoorden. Het is gewoon nooit goed genoeg wat ik allemaal doe voor haar.
Ik zou het appje dus pas beantwoorden als het werk klaar is.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:38 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Helemaal 'met je hoofd uit je werk moeten stappen' om een appje te beantwoorden?
quote:Op zondag 1 juni 2025 12:38 schreef Patrick389 het volgende:
Maily ze moet me wel op mn werk appen want als ze het in de avond doet vergeet ik het de volgende dag op m'n werk te vragen. Ik heb gewoon een heel druk leven en wil en kan haar ook niet elke dag zien of meer appen of bellen want ik heb m'n rust nodig.
Ze mag je NOOIT op je werk appen, maar nu het jou ineens goed uitkomt MOET ze je op je werk appen?!quote:Op zondag 1 juni 2025 12:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Héél raar inderdaad, dat ze het dan niet (meer) doet
Ja, maar ze MAG hem helemaal niet appen onder werktijd. Dat trekt hij niet, kennelijk lukt dat appje negeren tot ná werktijd hem ook niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zou het appje dus pas beantwoorden als het werk klaar is.
Doen zoveel mensen.
O dat appen ging over de vakantie, oké.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:38 schreef Patrick389 het volgende:
Maily ze moet me wel op mn werk appen want als ze het in de avond doet vergeet ik het de volgende dag op m'n werk te vragen. Ik heb gewoon een heel druk leven en wil en kan haar ook niet elke dag zien of meer appen of bellen want ik heb m'n rust nodig.
Rustaaaaaaaghquote:Op zondag 1 juni 2025 12:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar ze MAG hem helemaal niet appen onder werktijd. Dat trekt hij niet, kennelijk lukt dat appje negeren tot ná werktijd hem ook niet.
Tenzij het hem ineens uitkomt natuurlijk, dan MOET ze hem ineens appen onder werktijd..
Dit zegt toch genoegquote:Op zondag 1 juni 2025 12:38 schreef Patrick389 het volgende:
Dat is een inderdaad een optie. Aan de andere kant, op mijn werk word ik de godganse dag tussendoor bestookt met appjes, Teams-berichten, e-mails, telefoontjes en weet ik niet wat. Dus een even appje beantwoorden van m'n partner kan daar dan ook nog wel bij...quote:Op zondag 1 juni 2025 12:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zou het appje dus pas beantwoorden als het werk klaar is.
Doen zoveel mensen.
Dat. Je zult beide water bij de wijn moeten doen.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:46 schreef maily het volgende:
[..]
O dat appen ging over de vakantie, oké.
Maar hier geef je eigenlijk zelf al je antwoord ...
Zij heeft meer aandacht/tijd nodig dan jij haar kunt/wil geven ....
Ik heb geen idee wat voor werk hij doet.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:47 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat is een inderdaad een optie. Aan de andere kant, op mijn werk word ik de godganse dag tussendoor bestookt met appjes, Teams-berichten, e-mails, telefoontjes en weet ik niet wat. Dus een even appje beantwoorden van m'n partner kan daar dan ook nog wel bij...
Ik zou bijna denken straaljagerpiloot ....quote:Op zondag 1 juni 2025 12:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat voor werk hij doet.
Ik persoonlijk vind helemaal niet dat zij veel aandacht nodig heeft. Ik vind dat hij haar zo weinig aandacht geeft en zo laag op zijn prioriteitenlijstje zet dat er amper sprake is van een relatie (vanuit zijn kant i.i.g.).quote:Op zondag 1 juni 2025 12:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat. Je zult beide water bij de wijn moeten doen.
Lukt dat niet, kun je beter afscheid nemen van elkaar.
Dan had ie geen topic over haar geopend.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind helemaal niet dat zij veel aandacht nodig heeft. Ik vind dat hij haar zo weinig aandacht geeft en zo laag op zijn prioriteitenlijstje zet dat er amper sprake is van een relatie (vanuit zijn kant i.i.g.).
Vind ik nogal een voorbarige conclusie. Ze hebben gewoon beide andere behoeften en manieren van communiceren.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:39 schreef miss_sly het volgende:
Je hebt duidelijk niet zo into haar als zij into jou.
Heb je de TT gezien? Hij wil horen dat zij teveel aandacht vraagt.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan had ie geen topic over haar geopend.
Dan zou hij zich er niks over afvragen.
Even spiegelen hoor. Is er iets dat jíj ontzettend leuk vindt en graag zou willen doen met je vriendin? Bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd kijken? Of een famlie-gebeuren. Is er iets waar jij je op verheugt? Waar zij met jou naartoe gaat? Bedenk dat eerst even.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:06 schreef Patrick389 het volgende:
Waar heb je het zo ontzettend druk mee dan, en wat voor soort werk doe je?quote:Op zondag 1 juni 2025 12:38 schreef Patrick389 het volgende:
Klinkt als een slap excuus. Een appje beantwoorden kost je een minuutje tijd, dan heb je nog zat telefoonloze pauze over...quote:Op zondag 1 juni 2025 12:53 schreef Patrick389 het volgende:
Ik heb een zeer drukke kantoorbaan. Wel gewoon met pauzes uiteraard maar dan wil ik gewoon wat wandelen en niet weer met mijn telefoon bezig moeten zijn.
Wel een beetje lullig om daar dan samen met Eline in te gaan slapen.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:44 schreef miss_sly het volgende:
Dat tweepersoonsbed kunnen jullie natuurlijk ook gewoon samen in het weekend in elkaar zetten. K moet zeggen dat ik het ook vreemd vind dat je dat al vier maanden hebt en het nog niet in elkaar zit. Dat bij haar de twijfel groeit of je haar wel echt waardeert en de relatie ziet zitten.
Een bed in elkaar zetten om samen r Eline slapen…hoe moeilijk kan het zijn?
Wat een domme kortzichtige opmerkingquote:Op zondag 1 juni 2025 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je krijgt nu allemaal boze vrouwen over je heen die niet kunnen hebben dat je bent zoals je bent.
Dat hoort er nu eenmaal bij.
Als ik met een vrouw ben en haar een aantal dagen niet zie, dan app ik over het algemeen de hele dag door met haar ... waar we nu zijn, wat we doen, wat we eten ... en doorgaans ook minimaal 1 keer per dag videobellen, tenzij het echt niet kan omdat we aan het reizen zijn of geen internet hebben. Ik heb meerdere langeafstandsrelaties gehad en daarbij ging dit zonder uitzondering zo. Ik ben zelf trouwens over het algemeen iemand met een lage contactbehoefte. Buiten mijn partner zie ik heel weinig mensen.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:39 schreef Patrick389 het volgende:
Hoihoi,
Ik heb sinds een jaar een vriendin en we zijn best happy samen. We zien elkaar op donderdagavond, vrijdagavond en op zaterdag en zondag in de middag en avond. Op maandag tot en met woensdag is voor mij alleen een slaap lekker apje prima. Mijn vriendin zou graag die dagen een keer bellen of eerder op de avond wat appen omdat we elkaar dan bijna vier dagen niet zien. Ze heeft graag wat meer contact dan.
Ik heb die behoefte niet en ik zou het echt in mijn agenda moeten zetten dan om haar te appen of bellen die dagen. Ik ben gewoon vaak druk.
Hoe vaak hebben jullie contact met je partner? Ook zou ze graag van mij dingen willen horen als dat ik voor altijd samen met haar wil blijven, en dat het tussen ons voor altijd is. Ik zeg dat nu nooit tegen haar omdat ik dat na een jaar gewoon nog niet weet. Ze accepteert het allemaal wel hoor. Ze vraagt ook niet meer om extra apjes of dat ik woorden gebruik als altijd. Maar ze begint stiller te worden de laatste tijd. Ben ik dan toch niet goed bezig?
Ze is echt ontzettend goed en intens lief voor me, absoluut en ze heeft alles voor me over.
Maar ze is soms zo to much voor me. We gaan waarschijnlijk op vakantie van de zomer en ze wil het er steeds over hebben en vraagt dan meerdere keren per dag aan me of ik er ook nog zin in heb. Ze is al jaren niet meer op vakantie geweest maar ik wil niet vijf keer op een dag hoeven zeggen dat ik er zin in heb. Is dat raar van mij?
Laat maar weten hoe jullie hiermee zouden omgaan.
Vrouwen hebben doorgaans de betere reacties.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:10 schreef FlippingCoin het volgende:
r&p is altijd wat meer vocaal in de vrouwenmeningen omdat die vaker issues hebben en dus vaker hier te vinden zijn
de echte vraag moet zijn of zij te veel aandacht nodig heeft voor jou, hoe dat bij anderen zit doet er niet toe
Fixed that for youquote:Op zondag 1 juni 2025 13:10 schreef FlippingCoin het volgende:
r&p is altijd wat meer vocaal in de vrouwenmeningen omdat die doorgaans makkelijker over emoties praten dan mannen.
Er bestaat geen enkele kantoorbaan die zo druk is dat je gedurende de dag geen tien seconden hebt om een appje te sturen.quote:
Maar dan moet hij eerst uit zijn kantoorhoofd.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er bestaat geen enkele kantoorbaan die zo druk is dat je gedurende de dag geen tien seconden hebt om een appje te sturen.
Het is een kwestie van prioriteiten en de wil hebben. Maar in de twee jaar dat ie daar woont heeft hij nog geen weekend kunnen vinden om een tweepersoonsbed in elkaar te zetten.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er bestaat geen enkele kantoorbaan die zo druk is dat je gedurende de dag geen tien seconden hebt om een appje te sturen.
Deze man heeft gewoon niet zoveel zin in een relatie, vriendin en contact. Maar max een paar avondjes per week. Zonder slapen.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Deze man heeft gewoon niet zoveel zin in een relatie, vriendin en contact. Maar max een paar avondjes per week. Zonder slapen.
Ik was 16 jaar oud toen ik mijn vriendin ontmoette, maar ik praatte gewoon met mijn vriendin over dat soort dingen?quote:Op zondag 1 juni 2025 12:01 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Misschien is dit pas z'n eerste vriendin en is hij nog een beetje bleu op dit gebied?
Wéér een vraag aan alléén de mannen.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:54 schreef Patrick389 het volgende:
Ik zal mijn vraag anders formuleren. Iemand van de mannen hier ervaring hoe om te gaan met onzekere en needy vriendin? Die ook regelmatig vraagt of ze niks heeft fout gedaan? (Alleen omdat ik geen woorden gebruik als voor altijd samen en weinig app als we niet samen zijn).
Op mijn beurt kan ik hierover zeggen dat die onzekerheid afneemt en uiteindelijk bijna helemaal weg gaat naar gelang van de tijd die je investeert in elkaar en in je relatie.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:54 schreef Patrick389 het volgende:
Ik zal mijn vraag anders formuleren. Iemand van de mannen hier ervaring hoe om te gaan met een onzekere en needy vriendin die haar onzekerheden kent? Die ook regelmatig vraagt of ze niks heeft fout gedaan? (Alleen omdat ik geen woorden gebruik als voor altijd samen en weinig app als we niet samen zijn).
Beetje late reactie, maar wat doe je dan precies allemaal voor haar? Want dat lees ik nergens in dit topic (of ik heb er oprecht overheen gelezen).quote:Op zondag 1 juni 2025 12:24 schreef Patrick389 het volgende:
Ik (m) heb vooral ervaring met gewoon fatsoenlijk communiceren met mijn vriendin. Als ik dat anders had aangepakt had ze misschien wel onzeker en needy kunnen worden, maar dat weet ik dus niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:54 schreef Patrick389 het volgende:
Ik zal mijn vraag anders formuleren. Iemand van de mannen hier ervaring hoe om te gaan met onzekere en needy vriendin? Die ook regelmatig vraagt of ze niks heeft fout gedaan? (Alleen omdat ik geen woorden gebruik als voor altijd samen en weinig app als we niet samen zijn).
Dit.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:58 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Op mijn beurt kan ik hierover zeggen dat die onzekerheid afneemt en uiteindelijk bijna helemaal weg gaat naar gelang van de tijd die je investeert in elkaar en in je relatie.
En dat begint met praten.
Eeeeuuuh wat?? Is zij een kind? Mond op slot en sleutel weggooien? Bah wat is dat een lelijk gebaar.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:13 schreef Patrick389 het volgende:
Is dit de conclusie die je trekt uit alle tips en adviezen die je krijgt of ben je eigenlijk maar wat aan het trollen?quote:Op zondag 1 juni 2025 13:54 schreef Patrick389 het volgende:
Na een jaar ... denk het niet ...quote:Op zondag 1 juni 2025 14:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit.
Maar als er steeds 4 dagen geen contact is, betwijfel ik of dat nut heeft.
Zo is een doodnormale relatie namelijk niet.
En daar hoeft TS niet aan te voldoen, maar de partner lijkt er wel doodnormaal in te staan en dan wordt het een beetje naar.
Misschien wacht zij of dit verandert en het klinkt niet of het ooit een doorsnee relatie wordt met dagelijks contact.
Jij wil maar 1 ding horen: jouw vriendin is een zeur en ze is needy. Trap er niet in!quote:Op zondag 1 juni 2025 13:54 schreef Patrick389 het volgende:
Ja, dat lijkt me niet meer dan normaal. Maar @TS opent blijkbaar liever een topic op FOK! dan erover te praten met z'n vriendin.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:43 schreef Stepperoller het volgende:
Ik was 16 jaar oud toen ik mijn vriendin ontmoette, maar ik praatte gewoon met mijn vriendin over dat soort dingen?
quote:Op zondag 1 juni 2025 12:13 schreef Patrick389 het volgende:
zodra ze over de vakantie begint maak ik een figuurlijk gebaar dat mijn mond op slot zit en gooi ik de sleutel weg. Sindsdien heeft ze het er niet meer over gehad.
Hier had ik overheen gelezen. Mijn hemel zeg.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:13 schreef Patrick389 het volgende:
Ik wil me best aanpassen en lief zijn voor haar die dagen (ben ik altijd al) maar ik ga niet steeds 100 keer vragen beantwoorden over of ze nog lief is enz en dat zeg ik ook tegen haar. En nu zodra ze over de vakantie begint maak ik een figuurlijk gebaar dat mijn mond op slot zit en gooi ik de sleutel weg.
Ze verdient idd beter. Hopelijk ziet ze dat zelf ook in.quote:
Helemaal mee eens. En ook op dat gebied zal op elk potje een deksel passen, maar ik denk dat TS met deze vrouw eerder de deksel op de neus krijgtquote:Op zondag 1 juni 2025 14:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit.
Maar als er steeds 4 dagen geen contact is, betwijfel ik of dat nut heeft.
Zo is een doodnormale relatie namelijk niet.
En daar hoeft TS niet aan te voldoen, maar de partner lijkt er wel doodnormaal in te staan en dan wordt het een beetje naar.
Je moet haar dus wel zeggen dat je altijd samen wilt blijven met haar, of in elk geval dat je je voelt alsof je voor altijd samen met haar wilt blijven. En je zult haar ook meer moeten appen.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:54 schreef Patrick389 het volgende:
Oh in dat geval ....quote:Op zondag 1 juni 2025 12:49 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zou bijna denken straaljagerpiloot ....
Lastig te zeggen voor een buitenstaander. We weten niet hoe claimerig ze is. Elke dag even contact, snap ik wel. Maar als dat betekent uren aan de telefoon moeten hangen, dan zou dat voor mij ook niet hoeven. En elk dag (bij wijze van) moeten bevestigen dat je zin hebt in de vakantie, idem dito.quote:Op zondag 1 juni 2025 08:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Flauw dat je haar wegzet als needy. Elke week 3-4 dagen nauwelijks of geen betekenisvol contact is voor geen enkele relatie gezond. We weten ook helemaal niet of zij wil samenwonen op termijn. Zij probeert commitment te krijgen op een gezamenlijke vakantie en zelfs dat krijgt ze niet.
Jammer dat zij niet ook een topic heeft geopendquote:Op zondag 1 juni 2025 14:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lastig te zeggen voor een buitenstaander. We weten niet hoe claimerig ze is. Elke dag even contact, snap ik wel. Maar als dat betekent uren aan de telefoon moeten hangen, dan zou dat voor mij ook niet hoeven. En elk dag (bij wijze van) moeten bevestigen dat je zin hebt in de vakantie, idem dito.
Ja. Er is zo weinig van te zeggen.quote:Op zondag 1 juni 2025 14:54 schreef maily het volgende:
[..]
Jammer dat zij niet ook een topic heeft geopend
Dit moet wel een troll zijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:24 schreef Patrick389 het volgende:
Mocht het allemaal echt waar zijn, dan heeft ze dat wel. Maar dan op een ander forum en ondertussen de openingspost verwijdertquote:Op zondag 1 juni 2025 14:54 schreef maily het volgende:
[..]
Jammer dat zij niet ook een topic heeft geopend
Ze zijn een jaar samen. Dat is niet meer de prille beginfase.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:15 schreef Guts het volgende:
Te weinig context om conclusies uit te kunnen trekken. In een beginnende relatie wil je veel met elkaar in contact zijn, dat zij moeite heeft met dagen geen contact is te begrijpen.
Wat een onzin om daar over te gaan drammen. Heel begrijpelijk als TS dat niet zeker weet. En wat voor waarde heeft het om dat geforceerd iemand te laten zeggen? Gaat ze er een notarieel contract van maken? Boeteclausule eventueel?quote:Ook zou ze graag van mij dingen willen horen als dat ik voor altijd samen met haar wil blijven, en dat het tussen ons voor altijd is. Ik zeg dat nu nooit tegen haar omdat ik dat na een jaar gewoon nog niet weet.
quote:Op zondag 1 juni 2025 15:15 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Mocht het allemaal echt waar zijn, dan heeft ze dat wel. Maar dan op een ander forum en ondertussen de openingspost verwijdert
https://forum.viva.nl/rel(...)t_messages/511609/4#
Jezus ... de OP is leeggehaald maar er staan nog stukjes van haar tekst bij de reacties.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:15 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Mocht het allemaal echt waar zijn, dan heeft ze dat wel. Maar dan op een ander forum en ondertussen de openingspost verwijdert
Ik zou je grenzen blijven bewaken. Volgens mij ben je heel duidelijk geweest. Op het moment dat je meegaat in dat onzekere gedrag is het een gebed zonder einde. Ik had ook eens een vriendin dat constant ik hou van je wilde horen en constant alles wilde weten wat ik op mijn mobiel deed. Ik ging daarin mee, maar zij was degene die uiteindelijk niet loyaal was. Nooit meer.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:54 schreef Patrick389 het volgende:
Die TS is 44, die van deze TS 36quote:Op zondag 1 juni 2025 15:15 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
quote:
Het kan ook TS zelf zijn, die het verhaal omdraait om te kijken wat de reacties zijn. Op Viva zal men vaker een dame gelijk geven.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:19 schreef maily het volgende:
[..]
Jezus ... de OP is leeggehaald maar er staan nog stukjes van haar tekst bij de reacties.
Goede moderatiequote:Op zondag 1 juni 2025 15:19 schreef maily het volgende:
[..]
Jezus ... de OP is leeggehaald maar er staan nog stukjes van haar tekst bij de reacties.
Je kunt daar invullen wat je wilt. Denk niet dat Viva je paspoort vraagt om je leeftijd te controleren.quote:
Hier ook (niet).quote:Op zondag 1 juni 2025 15:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt daar invullen wat je wilt. Denk niet dat Viva je paspoort vraagt om je leeftijd te controleren.
Daar staat dat hij haar ook af en toe napraat en haar stem nadoet. En haar bekritiseert in aanwezigheid van haar familie.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het kan ook TS zelf zijn, die het verhaal omdraait om te kijken wat de reacties zijn. Op Viva zal men vaker een dame gelijk geven.
Dan zal daar mevrouw gelijk hebben gekregen en probeert hij het hier met een versie waar hij er wat gunstiger uit komt.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:24 schreef maily het volgende:
[..]
Daar staat dat hij haar ook af en toe napraat en haar stem nadoet. En haar bekritiseert in aanwezigheid van haar familie.
Als het waar is ... dat ze nog niet weg is dan.
Dit dacht ik ook al. En zie daar een tweelingtopic elders, maar net in de nieuwe vorm.quote:
Even de OP veiligstellen.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:39 schreef Patrick389 het volgende:
Hoihoi,
Ik heb sinds een jaar een vriendin en we zijn best happy samen. We zien elkaar op donderdagavond, vrijdagavond en op zaterdag en zondag in de middag en avond. Op maandag tot en met woensdag is voor mij alleen een slaap lekker apje prima. Mijn vriendin zou graag die dagen een keer bellen of eerder op de avond wat appen omdat we elkaar dan bijna vier dagen niet zien. Ze heeft graag wat meer contact dan.
Ik heb die behoefte niet en ik zou het echt in mijn agenda moeten zetten dan om haar te appen of bellen die dagen. Ik ben gewoon vaak druk.
Hoe vaak hebben jullie contact met je partner? Ook zou ze graag van mij dingen willen horen als dat ik voor altijd samen met haar wil blijven, en dat het tussen ons voor altijd is. Ik zeg dat nu nooit tegen haar omdat ik dat na een jaar gewoon nog niet weet. Ze accepteert het allemaal wel hoor. Ze vraagt ook niet meer om extra apjes of dat ik woorden gebruik als altijd. Maar ze begint stiller te worden de laatste tijd. Ben ik dan toch niet goed bezig?
Ze is echt ontzettend goed en intens lief voor me, absoluut en ze heeft alles voor me over.
Maar ze is soms zo to much voor me. We gaan waarschijnlijk op vakantie van de zomer en ze wil het er steeds over hebben en vraagt dan meerdere keren per dag aan me of ik er ook nog zin in heb. Ze is al jaren niet meer op vakantie geweest maar ik wil niet vijf keer op een dag hoeven zeggen dat ik er zin in heb. Is dat raar van mij?
Laat maar weten hoe jullie hiermee zouden omgaan.
quote:Insecure44 schreef: ↑26-05-2025 10:45
Sorry ik heb de openingspost weggehaald omdat het wel erg herkenbaar is. Bedankt voor de reacties allemaal, ik besef me nu wel dat het te veeleisend was en ik ga het loslaten.
ftfyquote:Op zondag 1 juni 2025 13:22 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
ftfy
En bekeken vanuit mijn referentiekader als man soms ook té gemakkelijkwil ik er respectvol aan toevoegen.
Dan is dat een bewuste keuze. En dan heb je waarschijnlijk maandag tot en met donderdag geen van beide de behoefte om de hele tijd met elkaar te bellen en te appen.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Een maat van mij is (denk ik) precies zo. Heeft al 15+ jaar een relatie met een vrouw, en zien elkaar alleen vr-za-zo. En allebei een huis.
En allebei geen behoefte elkaar meer te zien. Maar dat moet je beide willen.
Of beide door zijn 'vriendin'.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat beide topics door TS zijn geopend.
Nou zij wou ooit samenwonen, toen is hij gewoon weggelopen. En later klopte ze weer aan en heeft ze het geaccepteerd. Die jongen is enorm eigenwijs, ken niemand die zo eigenwijs is.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is dat een bewuste keuze. En dan heb je waarschijnlijk maandag tot en met donderdag geen van beide de behoefte om de hele tijd met elkaar te bellen en te appen.
Wel iemand die goed en duidelijk zijn grenzen aan kan geven. Dat is een hele goede eigenschap.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou zij wou ooit samenwonen, toen is hij gewoon weggelopen. En later klopte ze weer aan en heeft ze het geaccepteerd. Die jongen is enorm eigenwijs, ken niemand die zo eigenwijs is.
Ook echt over dat bed in elkaar zetten.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:44 schreef sigme het volgende:
Dat viva-topic![]()
![]()
Anyway: life is all about priorities.
Deze relatie is niet geen relatie die ik iemand zou aanraden, misschien blijven ze wel tot hun (of een hun beider) dood samen.
Goeie openingszin bij mijn volgende versierpoging: "Ja hoi, zin om een bed in elkaar te zetten?"quote:Op zondag 1 juni 2025 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook echt over dat bed in elkaar zetten.
En ook echt in dezelfde bewoordingen.
Je denkt dat dit een werkelijk bestaande relatie is?quote:Op zondag 1 juni 2025 15:44 schreef sigme het volgende:
Dat viva-topic![]()
![]()
Anyway: life is all about priorities.
Deze relatie is niet geen relatie die ik iemand zou aanraden, misschien blijven ze wel tot hun (of een hun beider) dood samen.
Of:quote:Op zondag 1 juni 2025 15:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Goeie openingszin bij mijn volgende versierpoging: "Ja hoi, zin om een bed in elkaar te zetten?"
4 maandenquote:Op zondag 1 juni 2025 15:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of:
Kom je bij mij thuis een film kijken? Nee, ik neuk je niet, want na twee jaar bed natuurlijk nog niet in elkaar gezet.
Niet zijn grenzen, zijn beperkingen. Hij kan met zijn drukke en veeleisende baan nog niet eens onthouden om zijn vakantie te regelen. In plaats daarvan wordt hij hoorndol van zijn vriendin die er steeds weer naar informeert.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel iemand die goed en duidelijk zijn grenzen aan kan geven. Dat is een hele goede eigenschap.
Als dit voor allebei werkt... lijkt me dan beter dan geforceerd 24/7 samen te zitten of een relatie als TS te hebben.
Dit stuk van de OP heb ik inderdaad met grote verbazing gelezen. Als je er al niet eens zelf aan denkt wordt het niks.quote:Op zondag 1 juni 2025 10:31 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Als je alle appjes / contactmomenten voor je werk uit je hoofd onthoudt, maar contact met je partner in je agenda moet zetten, dan is dat toch wel een teken aan de wand hoor.
Ik reageerde niet op TS, maar op een andere post. Post #193 om precies te zijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet zijn grenzen, zijn beperkingen. Hij kan met zijn drukke en veeleisende baan nog niet eens onthouden om zijn vakantie te regelen. In plaats daarvan wordt hij hoorndol van zijn vriendin die er steeds weer naar informeert.
En ‘als dit voor allebei werkt’. Nee, dit werkt voor geen van beiden. Dat staat toch als een paal boven water.
Nu ga ik even dat VIVA-verhaal bekijken.
O, posts van Lospedrosa zie ik niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik reageerde niet op TS, maar op een andere post. Post #193 om precies te zijn.
Dat bed, daar ligt het er wel dik bovenop. Dat is niet meer dat ze iets te claimerig is, maar gewoon totale desinteresse.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:25 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat bed nog steeds hi-la-risch.
Patrick (als ‘ie bestaat) is gewoon een lul.
Waarom zou je dat niet moeten willen als beide daar gelukkig mee zijn?quote:Op zondag 1 juni 2025 15:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Een maat van mij is (denk ik) precies zo. Heeft al 15+ jaar een relatie met een vrouw, en zien elkaar alleen vr-za-zo. En allebei een huis.
En allebei geen behoefte elkaar meer te zien. Maar dat moet je beide willen.
Your Fired!quote:
Ik zeg absoluut niet dat je dat niet moet willen.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet moeten willen als beide daar gelukkig mee zijn?
Ik heb daar jaren geleden al een beslissing over genomen. Werkelijk elk onderwerp verliest elke waarde om te bespreken als je gaat strijden over of de OP 'waarheid' is. Het is niet interessant en vooral: niet relevant. Dat is niet het onderwerp. Of de topic, om met Multatuli te spreken.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je denkt dat dit een werkelijk bestaande relatie is?
'jij'quote:
Meestal een deel van de discussie die me niet zo boeit.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel lastig op een discussieforum als je een deel van de discussie niet ziet...
Als allebei er hetzelfde in staan is elke vorm prima.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet moeten willen als beide daar gelukkig mee zijn?
Klinkt erg gezellig allemaal.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:21 schreef miss_sly het volgende:
Het punt is helemaal niet dat @:Patrick369 het fijn vindt om te latten en daar zo te lezen in ieder geval vooralsnog geen verandering in wil brengen. Als TS zijn tijd voor zichzelf erg prettig vindt, is daar niets mis mee.
Het is de optelsom van totaal geen contact op de dagen dat je elkaar niet gaat zien, geen tijd hebben om dat bed in elkaar te zetten zodat je samen kunt slapen, heel erg afhouden om het over de langere termijn te hebben en als klap op de vuurpijl duidelijk geen zin hebben in een vakantie samen, anders waren die vakantiedagen allang aangevraagd en was hij wel wat meer bezig om die vakantie samen te regelen. En met voorpret.
Maar ben dan eerlijk en zeg tegen je vriendin dat dit het is en meer er niet inzit. En dat ze beter met vriendinnen op vakantie kan staan.
https://forum.viva.nl/rel(...)st_messages/511609/4quote:Hiervoor was ik jarenlang alleen. Het is ook niet dat ik niet alleen kan zijn, kan ik zeker wel. Het is moeilijk uit te leggen. Omdat hij ook na een jaar nog niet helemaal zeker is dat hij samen wil blijven maakt het dat ik maar heel erg mijn best ga doen voor hem.
Ik ben gelukkig en hij is heel lief maar ergens heb ik een apart gevoel. Zoals dat hij het bed in elkaar zetten voor zich uit blijft schuiven. Of dat hij me weleens bekritiseerd waar bijvoorbeeld mijn familie bij is. Ik kan het niet zo goed uitleggen dat gevoel. Het gevoel dat hij zich weleens irriteert aan mij. Me regelmatig napraat en mijn stem dan vervormd tot een naar geluid. Het is allemaal grappig bedoelt van hem maar ik weet het niet.
quote:Ja dat weet ik zeker, hij heeft het alleen erg druk altijd en hij komt er niet toe om het bed in elkaar te zetten zegt hij. Natuurlijk wil ik helpen met alles alleen ik durf niet zo goed een concrete dag zeg maar te noemen want ik merk dat hij zich dan opgejaagd voelt of me benauwend vindt. Ook als hij vier dagen vrij is heeft hij het er niet over om het bed in elkaar te zetten.
Ik wil ook niet pushen. En ook niet veeleisend zijn.
Gewoon een user die hier even een troll topic heeft aangemaakt n.a.v. dat Viva topic?quote:Patrick389
Geregistreerd op zondag 1 juni 2025 @ 01:23
Laatste bezoek 20 minuten, 35 seconden geleden
quote:Insecure44
maandag 26 mei 2025 om 00:29
Lemming389quote:
Zou kunnenquote:Op zondag 1 juni 2025 17:12 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Gewoon een user die hier even een troll topic heeft aangemaakt n.a.v. dat Viva topic?
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |